Heb er 1 gevonden voor jequote:Op vrijdag 19 december 2014 15:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die van mij viel ook mee, maar stiekem hoop ik nog op een leuk 8%-project in de komende dagen, of iets met een kortere termijn dan 60 maanden.
En anders IIC mogelijk omhoog ja, misschien toch die incentive maar pakken. Heb toevallig vandaag ook gemaild voor m'n kilo kunstmest
Wat een onzin die zaken zitten en hebben nooit dagelijks ramvol gezetenquote:Op vrijdag 19 december 2014 15:07 schreef Horecaexpert het volgende:
Ik zit te wachten op een nieuw Cubanita project. Volgens de website van La Cubanita staan er veel op de planning anders gaan ze geen aparte pagina aanmaken. Die zaken zitten allemaal dagelijks ram vol.
Ik ookquote:Op vrijdag 19 december 2014 15:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Heb toevallig vandaag ook gemaild voor m'n kilo kunstmest
http://www.nu.nl/ondernem(...)r-snel-gegroeid.htmlquote:Crowdfunding in Nederland dit jaar snel gegroeid
Crowdfunding is nog een kleine markt, maar sterk in ontwikkeling. Dit jaar zijn er negentien nieuwe crowdfundingplatforms geregistreerd in Nederland.
Dat meldt de Autoriteit Financiële Markten (AFM) vrijdag op basis van een onderzoek naar de sector.
Dergelijke platforms willen projecten financieren met bijdragen van particulieren. Via deze platforms zal in 2014 naar verwachting ongeveer 37 miljoen euro aan financiering verstrekt worden. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2013.
Crowdfunding voorziet volgens de toezichthouder duidelijk in een maatschappelijke behoefte als alternatieve financiering voor onder meer het midden- en kleinbedrijf. AFM verwelkomt crowdfunding-initiatieven, zolang die in het belang van geldgevers en -vragers zijn.
Verantwoord
AFM vindt het belangrijk dat de crowdfundingsector de ruimte krijgt om op een verantwoorde manier te groeien. ''Dat betekent dat ze voldoet aan een aantal randvoorwaarden, zoals professionele platforms, een minimumniveau aan transparantie en een bepaalde mate van bescherming van de geldgever en geldvrager.''
De toezichthouder vindt dat de sector daarin zelf een belangrijke verantwoordelijkheid draagt. Maar er zijn volgens AFM ook een aantal wettelijke aanpassingen voor nodig.
Zo wil de toezichthouder op de korte termijn het aantal soorten vergunningen voor crowdfunding van vier naar drie brengen.
Om ook een kilo kunstmest te krijgen, ben ik bijna geneigd om in la Cubadinges te investerenquote:
quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:46 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Om ook een kilo kunstmest te krijgen, ben ik bijna geneigd om in la Cubadinges te investeren
Sowieso slaat dat limiet nergens op. Genoeg manieren om meer te investeren, via andere platformen of een BV. Daarbij, wie bepaalt wat jouw limiet is? Voor de één is 5k veel geld, voor de ander 40k een schijntje.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:28 schreef AQuila360 het volgende:
Wat Piet Piraat zegt ja, ik snap trouwens die limiet van 100 projecten ook helemaal niet want je hebt al een limiet van 40k en dat is een limiet die mensen kan beschermen maar die 100 projecten limiet doet dat niet.
100p x 100 euro = 10k en dan zit vol
50p x 500 = 25k en dan kun je nog wel doorgaan ook
Raar systeem.
40k is een wettelijke beperkingquote:Op zaterdag 20 december 2014 13:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sowieso slaat dat limiet nergens op. Genoeg manieren om meer te investeren, via andere platformen of een BV. Daarbij, wie bepaalt wat jouw limiet is? Voor de één is 5k veel geld, voor de ander 40k een schijntje.
Dat weet ik.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:32 schreef pahlawan het volgende:
[..]
40k is een wettelijke beperking
Ook idd,quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sowieso slaat dat limiet nergens op. Genoeg manieren om meer te investeren, via andere platformen of een BV. Daarbij, wie bepaalt wat jouw limiet is? Voor de één is 5k veel geld, voor de ander 40k een schijntje.
Vreemd ik heb geen account bij fd en kon het gewoon gelezen. Maar als ik op de link klik dik ik hier heb geplaatst moet ik ook inloggen. Terwijl ik gewoon copy paste deed toen ie werkte zonder inlog. Exact dezelfde link werkt wel bij de google zoekresultaten en niet als ik hem hier plaats.quote:Op zondag 21 december 2014 20:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Bij het FD moet je een account hebben. En dat artikel is vooral een korte blog, er wordt weinig onderbouwd. Ik lees vooral een kritische noot op onderbuikgevoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |