Oeh SQ, wat herkenbaar. Ik vind de dag met papa ook zorgelijker dan de dag met de oma's

. Die hebben het al een keer gedaan... Ik zat er vanmorgen nog over na te denken, en kwam op het volgende uit:
Ik denk echt dat door het gewoon maar te
doen een man er vanzelf zekerder in gaat worden. Alles wat ik nu zeg / voordoe / opschrijf / weet ik het / zou bij mijn man er alleen maar toe leiden dat hij nóg onzekerder zou worden, want wat nou als hij daar van afwijkt, gaat het dan wel goed, etc. Uiteindelijk zal hij zijn eigen manier moeten vinden en zijn eigen zelfvertrouwen op moeten bouwen door trial-and-error, net als jij in de afgelopen tijd hebt gedaan simpelweg omdat je meer tijd met baby hebt.
En omdat er op die dag-met-papa geen "geef maar aan mama"-optie is is het misschien voor hem ook makkelijker te doen. Dat klinkt raar, maar ik vind het soms makkelijker voor de baby te zorgen in m'n eentje dan samen met iemand. Omdat ik dan gewoon wéét dat ik alles alleen moet doen, en dan kan ik me daar prima in schikken. Kinkt dit vaag? Ik hoop dat ik helder ben

.
Over het niet drinken van M. bij anderen: Ik denk dat dat wel goed komt. Baby's pakken wat ze nodig hebben. Bij een goede vriendin van mij dronk de baby op de dagen dat mama er niet was eerst heel weinig, maar ging dat na een week gewoon goed. Bij een collega drinkt de baby als zij werkt nog steeds weinig, maar wordt dat 's avonds door clusteren weer ruimschoots ingehaald. Elke baby vindt daar wel een weg in. En jouw M. kan dat vast heel goed, ze is zo'n pienter kind, die krijg je niet gek volgens mij.
Hoe dan ook een knuffel en heb vertrouwen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2014 15:09:13 ]