quote:Vragen over de Studenten Goed Verzekerd:
Moet ik student zijn om de studentenzorgverzekering af te kunnen nemen?
De collectiviteit mag niemand weigeren, dus je hoeft niet per definitie student te zijn. Wel is het zo dat de studenten zorgverzekering speciaal is ingericht naar de wensen en behoeften van studenten, die wellicht niet interessant zijn voor mensen met een ander zorgconsumptieprofiel. Ook krijg je bepaalde kortingen alleen maar als je (deeltijd)student bent.
Moet ik lid zijn van ISO (of LSVb) om de studentenzorgverzekering af te kunnen nemen?
Nee, je hoeft geen lid te zijn van ISO of LSVb om de studentenzorgverzekering af te kunnen sluiten.
Nee, basis 66 x 12=792 x3% jaarkorting= 768,24 - 40= 728,24 / 12= 60,687quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:13 schreef Maxco het volgende:
Interessant! Bij betaling 1 jaar ineens is het 699.-
Anderzorg 768-40 cashback = 728
Dus is zo'n 5% goedkoper
Ja, en nu?quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:24 schreef fokbrad het volgende:
[..]
Nee, basis 66 x 12=792 x3% jaarkorting= 768,24 - 40= 728,24 / 12= 60,687
Dan moet je wel collectief verzekerd zijn, anders heb je niet recht op die 50 euro.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:52 schreef Lienekien het volgende:
IZZ geeft 50 euro terug op een aanvullend pakket. Toch maar een bescheiden AV erbij gedaan. Kan nu wel uit.
Merci. Maar het is een budgetpolis en gaat die nog wel door, nu Ter Horst ervoor is gaan liggen?quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:06 schreef fokbrad het volgende:
Ben geen student en toch aangevraagd haha voor maar 60,12
---
Zilveren Kruis Basisverzekering
Basis Budget ¤ 80,96
Eigen risico
¤ 875 ¤ -20,84
Totale premie ¤ 60,12
Uw voordelen via StudentenGoedVerzekerd ISO/LSVb
U bespaart ¤ 9,- per maand
Deze korting is al verwerkt in uw totale premie
---
Het mag gewoon staat op hun website: http://www.iso.nl/zorgver(...)te&utm_medium=header
[..]
Het voorstel behelst de type polissen in 2016, dus vanaf 1-1-2016 gaat die vlieger pas op. Bovendien verdwijnt de budgetpolis niet, maar juist de restitutiepolis moet er aan geloven, althans dat is het plan van het kabinet. In hoeverre dat nog doorgang vindt is dus afwachten de komende tijdquote:Op woensdag 17 december 2014 18:42 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Merci. Maar het is een budgetpolis en gaat die nog wel door, nu Ter Horst ervoor is gaan liggen?
Yup.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:57 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dan moet je wel collectief verzekerd zijn, anders heb je niet recht op die 50 euro.
Eind december, als ik het me goed herinner.quote:Op donderdag 18 december 2014 22:37 schreef keko het volgende:
Zo voor mij is het toch maar anderzorg 875 met Jong erbij geworden (met bril en tandarts heb je dat er bijna uit). Jaarbetaling maakt het nog goedkoper. Iemand enig idee wanneer die incasso plaatsvindt?
Mijn vrouw ga ik waarschijnlijk onderbrengen bij salland zorgdirect met top. Vergoed erg veel en kost een beetje. Het is een nieuw label van salland/energiek/ENO. Iemand ervaringen met hun?
Daarom zou ik ook geen budgetpolis willen hebben. Maar met de meeste naturapolissen kun je naar alle ziekenhuizen. Restitutie is dan wel leuk, maar als 750 van de 1000 fysio's gecontracteerd zijn, ja dan kun je dus bij 25% niet terecht, maar bij die 750 zit vast wel een goed. Maar ik heb makkelijk praten, want ik zit in een grote stad met genoeg keuze heel dichtbij....quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:44 schreef Dzjonka het volgende:
Vrije zorgkeuze vind ik heel belangrijk. Als je gezond bent, is een beetje minder keus niet belangrijk, maar je weet niet of je iets ernstigs of zeldzaams krijgt.... vorig jaar mochten patienten van menzis geloof ik niet naar het radboud universitair centrum..... uiteindelijk kwam dat goed, maar als jij daar juist een expert hebt zitten voor iets wat zeldzaam is, dan zit je. Ik ben er ook helemaal niet voor, jammer dat het waarschijnlijk toch door de eerste kamer heen gaat komen.
Dit is inderdaad een probleem. Ik ken iemand met een budgetpolis die met spoed ergens werd opgenomen en daaruit volgde een operatie die ingepland moest worden en niet met spoed moest wordne uitgevoerd. Het ziekenhuis plande deze in (niet spoedeisende hulp dus) en achteraf bleek dat deze behandeling niet gecontracteerd was.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:50 schreef _Dido_ het volgende:
http://www.nrcq.nl/2014/1(...)le-problemen-brengen
Denk dat ik toch maar bij Anderzorg blijf...
Probleem is dat huisartsen je ook vaak doorverwijzen naar een bepaalde collega. Dan sta je er niet zo snel bij stil te controleren of die collega wel gecontracteerd is. Echt zuur idd, zo'n situatie als hierboven. Als je bij Bewuzt kijkt, dan hebben ze een lijst met ziekenhuizen die gecontracteerd zijn en er zijn altijd behandelingen die uitgesloten worden. Veel te veel uitzoekwerk, dat wil je niet als je hoort dat je kanker hebt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een probleem. Ik ken iemand met een budgetpolis die met spoed ergens werd opgenomen en daaruit volgde een operatie die ingepland moest worden en niet met spoed moest wordne uitgevoerd. Het ziekenhuis plande deze in (niet spoedeisende hulp dus) en achteraf bleek dat deze behandeling niet gecontracteerd was.
Er kwam een factuur van 12000 euro
Dat doet de nieuwe, je hoeft niks te doen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:59 schreef tjoptjop het volgende:
Misschien een beetje een suffe vraag, maar als ik een nieuwe afsluit hoe gaat het opzeggen van de oude? Doet de nieuwe verzekeraar dat of moet ik weer aangetekende brieven gaan sturen en om bevestiging vragen?
Zit nu bij Achmea en wil naar DSW
Met als aanvulling dat dat nogal vaak misgaat. Dan moet je maar hopen dat ze in de uitruilperiode ná 1 februari nog wat voor je kunnen doen. Ik zou altijd nog een keertje nabellen naar de oude verzekeraar.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat doet de nieuwe, je hoeft niks te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |