abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 december 2014 @ 16:31:06 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147605721
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:04 schreef Ouder1 het volgende:
Trouwens.. sowieso.. iemand voor achterlijk en 'leven in een teringbende laten veranderen' uitmaken omdat diegene de tering naar de nering zet bij werkeloosheid; zelfs nog spaart. Oww God.. die persoon wil max ¤40.- van ¤300.- verjaardagsgeld uitgeven aan een frituur.. 8)7

Hoe debiel ben je dan wel niet. :{w
Ik begrijp ook helemaal niet waarom je hier een topic over opent. Wat wil je nou van mensen horen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_147606428
En ouder1 heb je nu spijt?
  maandag 15 december 2014 @ 16:54:52 #103
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147606507
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:52 schreef hoas het volgende:
En ouder1 heb je nu spijt?
Kun jij niet gewoon ergens je eigen staart gaan opeten of zo? Allemachtig, wat heb jij een snert-bijdragen steeds.
pi_147606854
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 16:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kun jij niet gewoon ergens je eigen staart gaan opeten of zo? Allemachtig, wat heb jij een snert-bijdragen steeds.
Die van jezelf raakt ook kant nog wal.
pi_147606934
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 15:57 schreef Ouder1 het volgende:

Je geeft dus geen antwoord, duidelijk. Je bent dus alleen aan het bashen en dus kan iedereen je gewauwel maar beter negeren.

Doeii :W
Je hebt/had problemen met je ouders.
Je hebt problemen met je ex
Je hebt problemen met je (puber)kinderen
Je hebt problemen met werk vinden
Nu heb je ook (je verwacht het niet....) problemen met je toyboy.

Dat is de rode draad. Dat is geen bashen, dat is wat jij zelf feitelijk allemaal hebt neergezet het afgelopen jaar. Nogmaals de vraag....ben je al in therapie gegaan wat je vorig jaar hebt gezegd te gaan doen? Jouw issues zijn veel en veel groter dan een frituurpan of een verjaardagscadeau, dat zijn slechts symptomen van een veel groter probleem en het zou mij (als leek) niet verbazen dat het feit dat jij problemen/ruzie hebt met zo ongeveer iedere dierbare in jouw omgeving daarmee te maken heeft. Ik ben niet de makkelijkste om mee om te gaan, maar zelfs ik weet het niet zo bont te maken.

Zoek professionele hulp. Seriously. Dit topic is een 14-jarigenprobleem en je maakt er een drama van alsof de hele wereld vergaat. Zoek hulp! :Y
pi_147607897
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:52 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Van mij mag je alles. :Y Desnoods koopt ze een nieuwe vibrartor really don't care, maar als je roept dat je elke cent om moet draaien, dan is het neerzetten van een frituur als eerste op je wensenlijstje in mijn woordenboek redelijk suf. En ja....een frituurpan is gewoon een volkomen onnodig luxe-artikel dat je alleen koopt als je het geld er voor hebt.

Om met de woorden te spreken van mijn toekomstige vrouw O+ na het lezen van dit topic : "Ze zou gezond verstand aan moeten schaffen". Helaas heb ik niet de kwaliteit om het dusdanig kort tot de kern te brengen, maar daar komt het wel op neer. 1 teringbende van je leven maken en dan een frituurpan willen kopen. Priceless. :')
Mocht er iemand, vanwege grappen en grollen elders, denken dat ik dit was: nee ;)
King, geef maar een gil als ik iets moet tekenen ;)

Ontopic:
Persoonlijk vind ik het een hoop gedoe om 300 euro, maar aangezien jij al tijden krap bij kas zit snap ik dat ergens ook wel.

Mijn visie: het gaat om een cadeau aan JOU, voor JOUW verjaardag. Het lijkt mij voor zich spreken, dat het geheel aan jou is om te beslissen wat je met dat geld doet... aangezien jij bij optie 5 aangeeft dat dat hetgeen is wat je het liefste zou doen, heb je daar het antwoord eigenlijk dus al.

Wil je de lieve vrede bewaren, dan zou je kunnen doen wat ZarGon voorstelde, maar afgaande op een aantal dingen die je hier schrijft, ben ik persoonlijk van mening dat je vriend in dit geval de laatste zou moeten zijn aan wie je iets van dat geld (uit)geeft. Eerlijk gezegd schets je bepaald geen positief beeld van hem in dit topic...

Zélf zou ik óf álles opzij hebben gezet als extra spaargeld óf een gedeelte aan iets leuks/nuttigs voor BEIDE kinderen én jezelf uitgegeven hebben en de rest dan alsnog als extra spaarcentje hebben weggezet. Als jij echt dolgraag een frituurpan wil hebben, koop je die gewoon.
Ik zou zelf niet alsnog meebetalen aan die kerstmaaltijd denk ik. Ik vind het namelijk heel flauw dat je vriend daar nu op terugkomt. Sowieso, a) het gaat om een verjaardagscadeau b) hij wilde per se thuisblijven en c) jij bent al degene die (in haar eentje) moet koken...

Ja, hij geeft blijkbaar al wel eens het één en ander uit aan jou/jullie aan, maar zo te lezen ben jij eigenlijk ook best een hoop aan hem kwijt en, ondanks minimumloon, zit hij blijkbaar nou éénmaal iets ruimer bij kas dan jij/jullie.

De opmerking uit zijn mond (heeft hij dat echt zo gezegd of..?) dat je oudste volgens hem geen deel van het gezin meer uitmaakt vind ik echt walgelijk trouwens... Ik snap eigenlijk niet dat je dit soort dingen pikt (en contrasteert ook behoorlijk met hoe jezelf op FOK! profileert)...
Tails tell tales
pi_147609810
Hoeveel willen jullie wel niet uitgeven voor een zelfgemaakte kerstdiner voor 2 personen? Als je alle ingrediënten bij een standaard supermarkt haalt, dan ga je toch nooit over de 50 euro? Of je moet tientallen kilos aan vlees willen eten en liters aan alcohol willen zuipen... je bent tock geen tokkie?
pi_147609896
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 18:43 schreef wiskundenoob het volgende:
Hoeveel willen jullie wel niet uitgeven voor een zelfgemaakte kerstdiner voor 2 personen? Als je alle ingrediënten bij een standaard supermarkt haalt, dan ga je toch nooit over de 50 euro? Of je moet tientallen kilos aan vlees willen eten en liters aan alcohol willen zuipen... je bent tock geen tokkie?
Eten en drinken voor 2 kerstdagen. En het gaat niet om het hele bedrag, gelukkig.
pi_147609955
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:08 schreef Kingstown het volgende:
>knip<
Nog steeds geen antwoord hé? ;)
pi_147610058
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Eten en drinken voor 2 kerstdagen. En het gaat niet om het hele bedrag, gelukkig.
25 euro per dag voor 2 personen is toch niet weinig? Veel willen en niets verdienen is een dodelijke combinatie
pi_147610073
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 17:35 schreef Forbry het volgende:
De opmerking uit zijn mond (heeft hij dat echt zo gezegd of..?) dat je oudste volgens hem geen deel van het gezin meer uitmaakt vind ik echt walgelijk trouwens... Ik snap eigenlijk niet dat je dit soort dingen pikt (en contrasteert ook behoorlijk met hoe jezelf op FOK! profileert)...
ja, letterlijk en nee, ik heb dat niet gepikt en ben er wel degelijk tegenin gegaan.

Enne.. Ik ben gewoon een enorm lief mens dat eerst nadenkt voor ze iets doet, zeker voor ik in zo'n situatie ruzie ga lopen maken. FF checken of mijn idee daarover niet erg wereldvreemd is vind ik altijd wel verstandig.

Verder heb ik net mijn oudste wat geld in de handen gestopt; Best dat mijn vriend het daar niet mee eens is, maar het is nog altijd mijn zoon en het is niet zo dat hij dat aan drugs of zo gaat uitgeven.
pi_147610264
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:36 schreef Tja..1986 het volgende:
Je moet ermee doen wat je zelf wil. Maar ik zou er niet het kerstdiner van betalen.
Dat dus. Wat een bokkelul die vent van je zeg. Hij zegt dat ie zou betalen als jij die uitnodigingen af zou zeggen. Dan dokt ie ook maar fijn.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_147610341
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:51 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

25 euro per dag voor 2 personen is toch niet weinig? Veel willen en niets verdienen is een dodelijke combinatie
Dat vind ik wel voor de feestdagen; kerstbrood, eitje, lunch, lekkere koffie, diner, hapjes, wijntje (maar die heb ik al; cadeau gekregen en bewaard voor de kerst; zo draai ik). Koop eens een luxer stukje vlees voor 2 personen voor 2 dagen; dat gaat al hard.

Wat ik niet begrijp is dat een aantal mensen hier doen alsof ik altijd meer uitgeef dan ik heb. Het tegendeel is waar. Ondanks nu een laag inkomen en hoge woonlasten spaar ik nog steeds net zo veel als toen ik een baan had; ik draai echt juist elke cent om om maar niet in de problemen te komen. En dat gaat vooral ten kostte van mijzelf, niet van mijn kinderen al kunnen die ook geen gekke dingen meer doen. Ik denk dus dat ik het financieel juist erg goed doe. mag ik een verjaardagscadeau dan niet uitgeven aan wat ik wil? Hoeveel moet ik op mijn spaarrekening hebben staan voor ik van jullie een frituur mag kopen? 8)7
pi_147610511
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel voor de feestdagen; kerstbrood, eitje, lunch, lekkere koffie, diner, hapjes, wijntje (maar die heb ik al; cadeau gekregen en bewaard voor de kerst; zo draai ik). Koop eens een luxer stukje vlees voor 2 personen voor 2 dagen; dat gaat al hard.

Wat ik niet begrijp is dat een aantal mensen hier doen alsof ik altijd meer uitgeef dan ik heb. Het tegendeel is waar. Ondanks nu een laag inkomen en hoge woonlasten spaar ik nog steeds net zo veel als toen ik een baan had; ik draai echt juist elke cent om om maar niet in de problemen te komen. En dat gaat vooral ten kostte van mijzelf, niet van mijn kinderen al kunnen die ook geen gekke dingen meer doen. Ik denk dus dat ik het financieel juist erg goed doe. mag ik een verjaardagscadeau dan niet uitgeven aan wat ik wil? Hoeveel moet ik op mijn spaarrekening hebben staan voor ik van jullie een frituur mag kopen? 8)7
Ik zie het probleem niet. Als je behoefte hebt aan 'luxe' vlees, koop het dan. Je zegt dat je altijd goed op je centjes let en daardoor een klein buffer hebt aangelegd. Nu heb je daar bovenop 300 euro extra gekregen van je ouders. Gebruik dat geld dan gewoon. 100 euro diner, 50 euro frietjesbakker, 50 euro zoon en 100 euro voor jezelf, klaar.
  maandag 15 december 2014 @ 19:04:10 #115
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_147610514
Ga dan wat leuks doen met t geld ipv veel geld aan een diner geven waar je eig liever andere plannen had gemaakt.

Zou me niets verbazen als toyboy alsnog die dagen gaat gamen ofzo en jij daar zit te wachten met je luxe etentje
pi_147610828
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 18:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus je kunt goed met geld omgaan en nu heb je hulp nodig bij de besteding van 300 euro?
pi_147610974
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus je kunt goed met geld omgaan en nu heb je hulp nodig bij de besteding van 300 euro?
Nee, hoor. Als ik daar hulp bij nodig heb dan staan de mensen wel in de rij om het voor me uit te geven.
Lees de OP nog eens.. Hulp nodig bij bepalen wie er hier nu de kerstboodschappen gaat betalen. That's all.
pi_147611007
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:48 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Als je zo'n ding hebt staan ga je 'm gebruiken ook :9~
(ook omdat frituurvoer/slachtafval juist geen drol kost)
Nee hoor, hier gaat hij een keer of 3 per jaar aan, om zelfgesneden frietjes te bereiden.
  maandag 15 december 2014 @ 19:19:29 #119
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_147611014
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, hoor. Als ik daar hulp bij nodig heb dan staan de mensen wel in de rij om het voor me uit te geven.
Lees de OP nog eens.. Hulp nodig bij bepalen wie er hier nu de kerstboodschappen gaat betalen. That's all.
Hij, zijn belofte omdat jij je afspraken hebt afgezegd.

Evt kan je beetje mee betalen als t duurder wordt dan in eerste instantie de bedoelogn was.
pi_147611081
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In de OP staat:

quote:
Wat vinden jullie?
1) Uitgeven aan kerstinkopen voor het eten?
2) Een deel aan mijn oudste geven zodat hij er eens van uit kan gaan of zijn kamer wat aan kan kleden?
3) Alleen uitgeven aan mijzelf?
4) Alleen uitgeven aan wat ik wil (dus ook gezinsdingen die we anders niet doen want te duur?)
5) lekker in een la stoppen en gebruiken als er iets leuks voorbij komt voor mijzelf, mijn kinderen of mijn vriend (wat ik het liefste zou doen)?
6) Combinatie van bovenstaande?
pi_147611281
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 19:19 schreef mootie het volgende:

[..]

Nee hoor, hier gaat hij een keer of 3 per jaar aan, om zelfgesneden frietjes te bereiden.
Hier alleen maar om gefrituurde banaan te maken. Of bv laatst courgettebloemen in beslag. Maar idd vrijwel nooit voor friet of frituursnacks.
"Pools are perfect for holding water"
pi_147611389
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In de OP staat:

[..]

Zoals gewoonlijk heb je de rest niet gelezen?

Overigens staat er niet: "Hulp gezocht bij het besteden van dat geld" waar jij mee aan kwam. _O-
:W
pi_147611506
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Hier alleen maar om gefrituurde banaan te maken. Of bv laatst courgettebloemen in beslag. Maar idd vrijwel nooit voor friet of frituursnacks.
Gefrituurde pompoen is trouwens ook lekker. Of gefrituurde vlierbloesem.. O+
Of oliebollen..
pi_147611569
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zoals gewoonlijk heb je de rest niet gelezen?

Overigens staat er niet: "Hulp gezocht bij het besteden van dat geld" waar jij mee aan kwam. _O-
:W
Ik heb de rest allemaal gelezen hoor. Ik vond het zeer vermakelijk maar ik ga ervan uit dat de vragen die iemand stelt ook echt de vragen zijn die iemand wil stellen.

Als je vraagt waar je geld aan moet besteden vat ik dat samen als dat je hulp nodig hebt bij het besteden van geld, dat is toch niet erg vreemd?
pi_147611641
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:48 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Als je zo'n ding hebt staan ga je 'm gebruiken ook :9~
(ook omdat frituurvoer/slachtafval juist geen drol kost)
hier staat al 5 jaar een frituurpan, nog nooit gebruikt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')