Kan je ook onderbouwen waarom 1? Zoveel is het ook weer niet; Na die frituur, kerstinkopen en een fatsoenlijk bedrag naar oudste is het bijna op.quote:
Ik ga er even van uit dat je kinderen niet van je vriend zijn en dat jullie samenwonen. Dan is dit geen leuke reactie van je vriend. Wat ik mis is dat hij het respecteert dat je ook wat wilt reserveren voor je kind die niet thuis woont. Onaangename reactie, komt niet zo heel liefdevol op mij over.quote:Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende: Ik zou graag wat van het geld aan mijn oudste geven die intern een opleiding volgt en dus niet profiteert van dingen die ik voor het gezin koop. Mijn vriend vindt dat onzin want mijn oudste maakt geen deel meer uit van het gezin in zijn ogen.
Hij wil graag dat ik een deel gebruik voor de inkopen van het kerstmenu.
Het moet dus hier aan op gaan.quote:Hij heeft mij overgehaald om alle uitnodigingen af te zeggen door mij voor te houden dat ik alle ingrediënten zou mogen kopen die ik wens en dat hij dat dan zou betalen; luxe eten dus. Maar nu ik dat vervoegde verjaardagscadeau heb gekregen wil hij dus dat ik mijn cadeaugeld daar deels aan ga besteden zodat hij die kosten niet heeft.
Ik heb geen schulden buiten mijn hypotheek en al een redelijk bedrag aan spaargeld voor noodgevallen. Wij (ik en zoons) leven echter behoorlijk krenterig (elke cent omdraaien) omdat ik nu al een tijdje werkloos ben dus dingen als het vervangen van een kapotte frituur blijven liggen en leuke dingen die geld kosten doe ik niet aan mee en mijn kinderen zelden (kinderen gaan bij mij altijd voor).quote:Op maandag 15 december 2014 12:20 schreef hoas het volgende:
Je hebt het over maar 300 euro, als ik dit zo lees denk ik of sparen of schulden afbetalen.
We wonen niet samen; hij is wel elk weekeinde (vrijdagavond-maandagochtend) hier maar woont nog bij zijn ouders. Kinderen zijn idd niet van hem. Hij betaalt wel mee aan de kosten hier (en dat vind ik lief), eerst betaalde hij af en toe de boodschappen; tegenwoordig maakt hij maandelijks op eigen initiatief een bedrag over. Hij is namelijk voor mij best een dure kostganger; Hij rookt, drinkt vrij veel bier, wil grote porties vlees, heeft extra eten nodig omdat hij anders te veel afvalt, speelt veel spelletjes op een energievreter en staat erg lang onder een loeihete douche. Hij verdient minimumloon maar heeft dus vrijwel geen vaste lasten.quote:Op maandag 15 december 2014 12:21 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ga er even van uit dat je kinderen niet van je vriend zijn en dat jullie samenwonen. Dan is dit geen leuke reactie van je vriend. Wat ik mis is dat hij het respecteert dat je ook wat wilt reserveren voor je kind die niet thuis woont. Onaangename reactie, komt niet zo heel liefdevol op mij over.
TS, ik moet me nu echt inhouden om niet boos te worden.quote:Op maandag 15 december 2014 12:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
We wonen niet samen; hij is wel elk weekeinde (vrijdagavond-maandagochtend) hier maar woont nog bij zijn ouders. Kinderen zijn idd niet van hem. Hij betaalt wel mee aan de kosten hier (en dat vind ik lief), eerst betaalde hij af en toe de boodschappen; tegenwoordig maakt hij maandelijks op eigen initiatief een bedrag over. Hij is namelijk voor mij best een dure kostganger; Hij rookt, drinkt vrij veel bier, wil grote porties vlees, heeft extra eten nodig omdat hij anders te veel afvalt, speelt veel spelletjes op een energievreter en staat erg lang onder een loeihete douche. Hij verdient minimumloon maar heeft dus vrijwel geen vaste lasten.
Voor wat betreft mijn oudste; het botert even niet zo heel erg goed en hij ziet het als 'omkopen' en oneerlijk tegenover de jongste omdat ik die dan geen geld geef maar mee laat profiteren van wat ik aanschaf (zoals die frituur).
Dit is de eerste keer dat hij zo reageert. Hij zorgt juist financieel mee voor mijn kinderen; zo heeft hij een OV kaart voor oudste betaald toen die nog hier woonde (¤1047.-), afgelopen schooljaar een school evenement betaald voor jongste (¤357.-) en dit jaar de 'vrijwillige' ouderbijdrage voor jongste zodat die naar schoolfeesten kan en een kluisje heeft op school.quote:Op maandag 15 december 2014 12:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
TS, ik moet me nu echt inhouden om niet boos te worden.
Ik zal het héél kort houden: ik vind hem overkomen als een aardige profiteur. Met weinig respect voor jou en jouw kinderen. Tevens lijkt hij een egoïstische krent te zijn. En dan ben ik héél netjes gebleven.
Laat je niets aanpraten over de keuzes die jij wilt maken voor je kinderen. Als het aan hem ligt, denk ik niet dat ze veel nog wat krijgen.
Waak daarover!
Wait whut? Jouw vriend woont nog thuis bij zijn ouders?quote:Op maandag 15 december 2014 12:36 schreef Ouder1 het volgende:
We wonen niet samen; hij is wel elk weekeinde (vrijdagavond-maandagochtend) hier maar woont nog bij zijn ouders.
Ik klaag niet. Ik wil graag de mening van anderen; Ben ik egoïstisch als ik denk: Cadeaugeld is geld om uit te geven zoals ik wil, voor mijzelf? Al zou dat zijn aan het fijne gevoel als ik oudste iets kan toestoppen? Ben ik egoïstisch als ik hem de kerstinkopen laat betalen terwijl ik net ¤300.- heb gekregen om uit te geven?quote:Op maandag 15 december 2014 12:49 schreef DroogDok het volgende:
Waarom later vrouwen altijd zo over zich heen lopen en gaan dan ergens anders klagen?
Het is jouw geld, doe er mee wat jij wil. Fuck die kerstinkopen, die vriend van je maakt zich er wel lekker makkelijk vanafquote:Op maandag 15 december 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
Wat vinden jullie?
1) Uitgeven aan kerstinkopen voor het eten? nee!!!!
2) Een deel aan mijn oudste geven zodat hij er eens van uit kan gaan of zijn kamer wat aan kan kleden? nee als ik uit huis zou zijn zou ik niet van mijn ouders verwachten dat ze hun eigen verjaardagsgeld wat ze gekregen hebben van hun ouders aan mij zouden besteden
3) Alleen uitgeven aan mijzelf? ja!!!
4) Alleen uitgeven aan wat ik wil (dus ook gezinsdingen die we anders niet doen want te duur?) dat kan ook
5) lekker in een la stoppen en gebruiken als er iets leuks voorbij komt voor mijzelf, mijn kinderen of mijn vriend (wat ik het liefste zou doen)? ja dat kan ook
6) Combinatie van bovenstaande?
Patatjes bakken ipv aardappels/pasta bij de maaltijd? Nu doe ik dat weleens in de oven maar dat is duurder en duurt langer dan frituren.quote:Op maandag 15 december 2014 12:56 schreef Kingstown het volgende:
Wat moet je trouwens met een fucking frituurpan als je elke cent om moet draaien? Over verkwisting gesproken.
Overduidelijk dat laatste. Een cadeau is een cadeau.quote:Op maandag 15 december 2014 12:58 schreef Ouder1 het volgende:
Is cadeaugeld een onderdeel van je huishoudgeld of een extra die daar buiten gelaten hoort te worden?
Frituren is de favoriete manier van voedselbereiding aan de onderkant van de samenleving.quote:Op maandag 15 december 2014 12:56 schreef Kingstown het volgende:
Wat moet je trouwens met een fucking frituurpan als je elke cent om moet draaien? Over verkwisting gesproken.
Het is vooral dat ik zo vaak 'Nee' zeg tegen mijn kinderen en vooral mijzelf;quote:Op maandag 15 december 2014 13:04 schreef vera166 het volgende:
Als je iedere cent omdraait dan komt nu ¤300,- heel goed uit lijkt me, als je dat aan iets uit gaat geven zoals kerst dan WTF volgens mij valt het allemaal wel mee met die krenterigheid. Zonder duur eten gaat kerst ook wel door hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |