Tja dat zeg ik niet. Maar zonde is het wel.quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van Wilbert.
het zou ook raar zijn dat liedjes uit 2005 in 2014 in de song van het jaar lijst zouden staan....quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:26 schreef Bronson het volgende:
Wel bizar dat die lijst zo ontzettend is veranderd. Gewoon triest eigenlijk.
Het is geen 3voor12 lijstje meer, maar echt een 3fm lijst in het algemeen.
2014: http://3voor12.vpro.nl/ni(...)r-2014--uitslag.html
2005: http://t.co/Vf1DK0Y2Mu
Het moet allemaal horizontaler (zie Gerard ook op vrijdagmiddag), commerciëler (ook met het pushen van nieuwe acts, festivals) en lekker makkelijk voor de doorsnee luisteraar. Dan krijg je dus zo'n lijst als dit jaar.quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:36 schreef Bronson het volgende:
[..]
Tja dat zeg ik niet. Maar zonde is het wel.
Er zijn wel meer fases te herkennen overigens. In 2000 won Krezip, dus om alles op Dotan af te schuiven is onzinnig. En 3fm-muziek staat nu eenmaal dichter bij de Top 40 dan tien jaar geleden. Als je de jaarlijst ziet van stubru scoren Dotan en Hozier ook hoog. Maar als katy perry op 61 staat in een VPRO-lijstje zet dat wel te denken...quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:26 schreef Bronson het volgende:
Waar, maar dat is al begonnen onder Luyckx natuurlijk. Maar Mutsaers, Matthijs en Giel nemen ook een twijfelachtige rol in.quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het moet allemaal horizontaler (zie Gerard ook op vrijdagmiddag), commerciëler (ook met het pushen van nieuwe acts, festivals) en lekker makkelijk voor de doorsnee luisteraar. Dan krijg je dus zo'n lijst als dit jaar.
Welke Matthijs bedoel je trouwens?quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waar, maar dat is al begonnen onder Luyckx natuurlijk. Maar Mutsaers, Matthijs en Giel nemen ook een twijfelachtige rol in.
Die Aznavour-fan die dagelijks bands een minuutje laat spelen in zijn programma.quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Welke Matthijs bedoel je trouwens?
Ik blijf vinden dat je zeikt om niks ja. Zo'n lijstje moet je niet te serieus nemen. Het is nogal logisch dat mainstream plaatjes die veel gedraaid zijn bovenaan staan. Het gemiddelde van een grote groep is altijd vrij behoudend en saai. Niet voor niets dat half Nederland in een zilvergrijze Volkswagen golf rijdt. Een prima auto die goed rijd, niet lelijk is en betaalbaar.quote:Op maandag 15 december 2014 22:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
https://www.facebook.com/(...)15866656?pnref=story
Maar goed, Pandaplint vindt mij nu een zeiker.
Om mijn mening er nog even over te geven in een crosspost:
[..]
Oh toch wel die ja.quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die Aznavour-fan die dagelijks bands een minuutje laat spelen in zijn programma.
Want Dwdd is het andere grote plugmedium van de NPO
Je hebt een punt.quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:47 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik blijf vinden dat je zeikt om niks ja. Zo'n lijstje moet je niet te serieus nemen. Het is nogal logisch dat mainstream plaatjes die veel gedraaid zijn bovenaan staan. Het gemiddelde van een grote groep is altijd vrij behoudend en saai. Niet voor niets dat half Nederland in een zilvergrijze Volkswagen golf rijdt. Een prima auto die goed rijd, niet lelijk is en betaalbaar.
Maar daarmee kun je niet zeggen dat het de mooiste auto is.
En zo is het ook met die lijstjes die uit verkiezingen voorkomen. Dus tsja, dat je het er niet mee eens bent kan ik begrijpen. Maar dat je zo zit te haten op zo'n lijst is nogal
Niemand weerhoudt je er van om zelf een lijstje te maken.
Dat heeft er weinig mee te maken. Ook al zou de smaak gevarieerder zijn. Je blijft altijd in het midden uit komen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:50 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Je hebt een punt.
Nederlanders met hun "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" mentaliteit
De lijst is echter een afspiegeling van:quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:47 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik blijf vinden dat je zeikt om niks ja. Zo'n lijstje moet je niet te serieus nemen. Het is nogal logisch dat mainstream plaatjes die veel gedraaid zijn bovenaan staan. Het gemiddelde van een grote groep is altijd vrij behoudend en saai. Niet voor niets dat half Nederland in een zilvergrijze Volkswagen golf rijdt. Een prima auto die goed rijd, niet lelijk is en betaalbaar.
Maar daarmee kun je niet zeggen dat het de mooiste auto is.
En zo is het ook met die lijstjes die uit verkiezingen voorkomen. Dus tsja, dat je het er niet mee eens bent kan ik begrijpen. Maar dat je zo zit te haten op zo'n lijst is nogal
In mijn eigen bed die ik net van frisse lakens had voorzien nadat ik fris onder de douche vandaan kwam.quote:
Yup, sws is een programma als DWDD niets méér dan een grote reclamespot voor eigen parochie.quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waar, maar dat is al begonnen onder Luyckx natuurlijk. Maar Mutsaers, Matthijs en Giel nemen ook een twijfelachtige rol in.
Wat stel jij dan voor? Dat alleen de mensen die 3Voor12 voor minimaal een x aantal uren luisteren en voor max x uur overige radioprogramma's luistert?quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De lijst is echter een afspiegeling van:
1. De kleur van de VPRO
2. De kleur van 3fm
De kleur van 3fm overschaduwt de kleur van de vpro. De lijst bevestigt wat ik het afgelopen jaar al heb gemerkt. En ik ben echt niet de enige die deze discussie voert. 3Fm heeft als NPO geen waarde meer als jij als losse omroep geen kleur meer kunt geven en je nauwelijks onderscheidt van de massa. Nu hoor je wel wat andere dingen dan op 538 (War on Drugs, chvrches, First Aid Kit) maar de niche wordt overschaduwd door de massa.
Hozier vind ik overigens een prima ontdekking en Blaudzun had tien jaar geleden de Top 40 niet gehaald, dus 3fm heeft ook goede dingen. Als ik het alleen maar bagger zou vinden kan ik beter niet luisteren. Maar er zijn wel wat dingen mis in het systeem.
Nee.quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:56 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Wat stel jij dan voor? Dat alleen de mensen die 3Voor12 voor minimaal een x aantal uren luisteren en voor max x uur overige radioprogramma's luistert?
De term "Beste liedje" is sowieso totale bullshit en moet je niet serieus nemen. En het maakt toch geen donder uit wat andere mensen vinden?
Waarom? Omdat het jou niet aanstaat? De meerderheid heeft geen enkel probleem met de huidige lijst?quote:Op dinsdag 16 december 2014 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee.
Een publieksprijs en een juryprijs. Of die lijst opdoeken.
Het gaat me meer over het programma van de vpro en de npo dan de lijst, maar deze lijst is voor mee mensen schijnbaar een wakeup call
Alles wat nivelleert is toegankelijker. Ik houd ook niet van alle extremen, maar ik vind wel dat het gedraaid mag worden. Als er meer aandacht komt voor minder bekende hiphopmuziek juich ik dat toe, al vind ik er geen reet aan.quote:Op dinsdag 16 december 2014 11:13 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Waarom? Omdat het jou niet aanstaat? De meerderheid heeft geen enkel probleem met de huidige lijst?
Dat het programma veranderd is vind ik zelf echter alleen maar een goede ontwikkeling. Het is veel toegankelijker geworden. Minder extremen. Vroeger was het voor mij altijd instant mute als de gitaarherrie van 3voor12 begon
Smaken verschillen. En het is mij daarbij onduidelijk waarom je zo krampachtig vasthoudt aan 3voor12. Als je het met je vriendin niet meer ziet zitten blijf je toch ook niet krampachtig bij haar in de hoop dat zij zal veranderen?
Er zijn zat alternatieven voor 3Voor12.
Wel het meest bepalend jaquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:31 schreef SilentChaos het volgende:
Niet haten op Dotan he
Hij is wel terecht de winnaar van de song van het jaar
da's toch logisch, destijds was het een puur 3voor12 feestje nu is het zenderbreed in de promotie. Dan krijg je ook meer algemenere stemmen ipv uit het 3voor12 hokje.quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:26 schreef Bronson het volgende:
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 16 december 2014 11:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
da's toch logisch, destijds was het een puur 3voor12 feestje nu is het zenderbreed in de promotie. Dan krijg je ook meer algemenere stemmen ipv uit het 3voor12 hokje.
ik ben ook voor een dictatuur omdat wat het volk stemt niet mijn ding isquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee.
Een publieksprijs en een juryprijs. Of die lijst opdoeken.
Het gaat me meer over het programma van de vpro en de npo dan de lijst, maar deze lijst is voor mee mensen schijnbaar een wakeup call
Hallo. Gezellig op je werk zo te zienquote:
Ohjaquote:
Waz met jouquote:
Ik mag geen mooie liedjes waarderen?quote:
input source select, looking out your window and that's that! 🎼quote:
Weekend. Maar dat mag ook wel na 6 dagen achter elkaar werkenquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:43 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Pardon?
Oh well, na vandaag 2 weken en 3 dagen vrij
Heb je weer een baan?quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:53 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Weekend. Maar dat mag ook wel na 6 dagen achter elkaar werken
Ja. Sinds vorige weekquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |