Het codewoord daar was 'innocent'. Ik zal je verklappen, in hun ogen zijn we allemaal schuldig. Dus dood aan alle niet-moslims.quote:Op maandag 15 december 2014 13:41 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ook alleen maar voor de bühne. Achter gesloten deuren gaat het feestje los.
Taqiyya noemt men dat. Je moet moslims nooit geloven, want liegen zit diep in hun religie ingebakken.
Wat...?quote:Op maandag 15 december 2014 13:41 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Oh wacht ik was vergeten dat angst en xenofobie de nuance verbant.
Al vraag ik mij af of de gemiddelde "boehoe, haat aan alle moslims"-mensen weet wat de woorden xenofobie en nuance betekenen...
Met alle respect voor de culturele achtergrond van die dames in kwestie, want ik snap dat het heel moeilijk is om die te ontgroeien, is het hele idee van een sluier en hoofddoek een soort geïnstitutionaliseerd 'Blame the victim'-achtige manier van denken.quote:Op maandag 15 december 2014 13:42 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vrouwen die hun sluiers afdoen. Het is ook beetje kiezen tussen twee kwaden. Of door je man in elkaar geslagen worden of door een gestoorde gek. Tja, tja, tja, keuzes.
Beetje wereldvreemd van je dat je denkt dat die vrouwen allemaal gedwongen worden een sluier op te doen.quote:Op maandag 15 december 2014 13:42 schreef SuperHarregarre het volgende:
Vrouwen die hun sluiers afdoen. Het is ook beetje kiezen tussen twee kwaden. Of door je man in elkaar geslagen worden of door een gestoorde gek. Tja, tja, tja, keuzes.
qft, gelovigen zijn dom en bekijken de wereld op een verkeerde manier, ook als ze gematigd zijn.quote:Op maandag 15 december 2014 13:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je moet een religie ook niet veroordelen op wie het gelooft, maar op waar het voor staat. In dat opzicht is elke religie totale kolder en dient elke religie veroordeeld te worden.
Het geluk zij met de dommen.quote:Op maandag 15 december 2014 13:45 schreef Donnis het volgende:
[..]
qft, gelovigen zijn dom en bekijken de wereld op een verkeerde manier, ook als ze gematigd zijn.
Nee, maar ik vond het gewoon een leuk woord.quote:Op maandag 15 december 2014 13:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jonge kerels van 18 die hun gezicht bedekken in een winkel vertrouw jij ook?
Zo kun je dat wel stellen inderdaad. De levensvisie van gesluierde vrouwen is die van: ik draag nu een sluier zodat Allah er me na mijn dood niet op hoeft aan te spreken. Het is lekker makkelijk; ik draag een sluier, bid 5x per dag, en de rest van mijn leven hoef ik me geen zorgen te maken over mijn plekje in de hemel. Het leven is niets waard, het gaat om het hiernamaals.quote:
Er is een verschil tussen kerkelijk (moskeelijk) en gelovig zijnquote:Op maandag 15 december 2014 13:50 schreef Toga het volgende:
[..]
Zo kun je dat wel stellen inderdaad. De levensvisie van gesluierde vrouwen is die van: ik draag nu een sluier zodat Allah er na mijn dood me niet op hoeft aan te spreken. Het is lekker makkelijk; ik draag een sluier, bid 5x per dag, en de rest van mijn leven hoef ik me geen zorgen te maken over mijn plekje in de hemel. Het leven is niets waard, het gaat om het hiernamaals.
Dus "check" : Dom èn een verkeerde kijk op de wereld.
Jammer genoeg neemt de almachtige geen genoegen met louter een sluier, alleen een boerka volstaat zei hij. Degene die een sluier dragen komen er bij hem niet in heeft hij me verzekerd.quote:Op maandag 15 december 2014 13:50 schreef Toga het volgende:
[..]
Zo kun je dat wel stellen inderdaad. De levensvisie van gesluierde vrouwen is die van: ik draag nu een sluier zodat Allah er na mijn dood me niet op hoeft aan te spreken. Het is lekker makkelijk; ik draag een sluier, bid 5x per dag, en de rest van mijn leven hoef ik me geen zorgen te maken over mijn plekje in de hemel. Het leven is niets waard, het gaat om het hiernamaals.
Dus "check" : Dom èn een verkeerde kijk op de wereld.
De islam deed daar destijds net zo hard aan mee. Vergeet de talloze aanvallen op Europa niet waarbij lange tijd delen van Europa werden bezet. De kruistochten werden dan wel met religieuze retoriek en symboliek gevoerd maar waren eigenlijk een reactie op die aanvallen. Maar dat is heel lang geleden. De wereld heeft zich verbeterd en kerk en staat zijn gescheiden. Het Christendom en Jodendom zijn tegenwoordig vreedzame religies. De islam is de tegenovergestelde richting opgegaan. Misschien is het tijd om dat zo langzamerhand ook te erkennen. Je kan wel in politiek correcte, multicultureel fantasiewereldje blijven zwijmelen maar dan wordt je vroeg of laat ingehaald door de realiteit.quote:Op maandag 15 december 2014 13:38 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Het klopt dat de radicale islam nu hetzelfde doormaakt als met de christelijke kruisvaarders, de Spaanse inquisitie en en beeldenstorm.
Hmm er zijn peilingen die een heel ander beeld geven. En kijk eens naar de islamitische landen waar mensen massaal op de been komen als de islam 'beledigd' wordt of om weer eens massaal te demonstreren tegen het duivelse westen. Waar blijven die demonstraties als het gaat om terreur, onthoofdingen, discriminatie, homo's executeren, vrouwen stenigen/onderdrukken enz. ??? Er worden meer als 100.000 Christenen per jaar vermoord in de islamitische landen. En dit zijn VN cijfers van vóór ISIS. Waar blijven die protesten in de islamitische wereld dan ?? Ze hebben laten zien dat ze massaal de straat op kunnen gaan. Maar blijkbaar alleen als het om protesten tegen het westen gaat of als er weer eens zogenaamd een koran verscheurd is door een Christen. Nee ik geloof niet dat de meerderheid dit soort zaken afkeurt want anders hadden we dat al lang gezien en was er nooit zo'n grote voedingsbodem voor radicalisme geweest in de islamitische wereld.quote:Echter is er ook een meerderheid van moslims die NIET radicaal is en die ook vinden dat je elkaar op z'n minst moet tolereren.
quote:
Ja want het is pas interessant als er geschoten wordt?quote:Op maandag 15 december 2014 14:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Nog steeds niet geschoten? Blij dat ik gister op tijd ben afgehaakt dan.
Waarom is dat verontrustend? Alsof dit betekent dat er een enorme lading oudjes is die deze onzin gelooft.quote:Op maandag 15 december 2014 14:05 schreef Pharmacist het volgende:
Het feit dat dit om een oudere man gaat, in plaats van een jonge, boze Moslim, wordt verontrustend genoemd. Ook zou de dader wsl niet alleen werken.
[..]
Wat is daar nou aan dan?quote:Op maandag 15 december 2014 14:07 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja want het is pas interessant als er geschoten wordt?
Ik zou het knap vinden als de poltie deze gestoorde gek kan overhalen zijn wapens neer te leggen. Zo'n iemand is levend veel waardevoller; wie weet wat voor informatie hij heeft.
Bloeddorstige toetsenbordhelden al helemaal niet.quote:Op maandag 15 december 2014 14:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat is daar nou aan dan?Niemand zit te wachten op 2 mensen die praten.
Dit dus.quote:Op maandag 15 december 2014 14:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bloeddorstige toetsenbordhelden al helemaal niet.
Je kan gewoon mijn bron lezen buddy, het zijn niet mijn woorden.quote:Op maandag 15 december 2014 14:08 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waarom is dat verontrustend? Alsof dit betekent dat er een enorme lading oudjes is die deze onzin gelooft.
Als je het er niet mee eens bent kan je Professor Greg Barton, from Monash University emailen. Zn email is vast online te vinden.quote:“He is likely to be a part of a network of people operating in terrorist cells, possibly abroad. It would be more reassuring if it was an angry young man behaving without a sense of purpose. An older man going about it is a more sinister element.”
Denk dat je het tegen de verkeerde hebt buddy.quote:Op maandag 15 december 2014 14:09 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Je kan gewoon mijn bron lezen buddy, het zijn niet mijn woorden.
Speciaal voor jou dan:
[..]
Als je het er niet mee eens bent kan je Professor Greg Barton, from Monash University emailen. Zn email is vast online te vinden.
Jij plaatst het toch? Blijkbaar vind jij het feit dat er een oude man aan deelneemt ook heel verontrustend. Ik zie daar geen verontrustend feit in, het kan namelijk ook gewoon een boze oude man zijn.quote:Op maandag 15 december 2014 14:09 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Je kan gewoon mijn bron lezen buddy, het zijn niet mijn woorden.
Speciaal voor jou dan:
[..]
Als je het er niet mee eens bent kan je Professor Greg Barton, from Monash University emailen. Zn email is vast online te vinden.
Ik heb ook berichten van ISIS geplaatst. Ik stond niet bepaald achter de inhoud, maar postte ter informatie.quote:Op maandag 15 december 2014 14:16 schreef Mystikvm het volgende:
Jij plaatst het toch? Blijkbaar vind jij het feit dat er een oude man aan deelneemt ook heel verontrustend. Ik zie daar geen verontrustend feit in, het kan namelijk ook gewoon een boze oude man zijn.
Er is nu sprake van één terroristische actie in het veld geleid door een oudere man. Dan kan je nog niet van een trendbreuk spreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |