*Proestquote:Op zondag 14 december 2014 22:34 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Oei oude mannen aan de borst, als ze dat later maar niet voortzet.
Of doneren. Die zijn er zeker.quote:Op zondag 14 december 2014 22:39 schreef Goejedag het volgende:
Zijn er ook mensen die borstvoeding verkopen?
http://www.z24.nl/onderne(...)or-moedermelk-435740quote:Op zondag 14 december 2014 22:39 schreef Goejedag het volgende:
Zijn er ook mensen die borstvoeding verkopen?
quote:Op zondag 14 december 2014 22:34 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Oei oude mannen aan de borst, als ze dat later maar niet voortzet.
Ik gok zomaar mijn zoon kennende dat hij dan niet gaat drinkenquote:Op maandag 15 december 2014 21:09 schreef kwakz0r het volgende:
Meekolven terwijl Lucas aan de andere kant drinkt Chanty? Dat hielp bij mij het beste als ik kolfde terwijl ik ook fulltime voedde.
En vooral niet naar de flesjes kijken als je kolftals ik stomme tv keek klokten ze ineens snel voller.
Ik heb de Ardo Calypso (weet ff niet welke jij hebt) en ik kolf snel (5 streepjes) en met weinig kracht (3 streepjes) tot ik een tsr voel. Als het begint te druppelen zet ik 'm op lagere frequentie en wat sterker ((beide 4 streepjes). Krijg je wel een tsr met de elektrische kolf?quote:Op maandag 15 december 2014 21:20 schreef Chanty het volgende:
Kan ik qua instelling van de kolf nog wat doen? Sterk vacuüm of juist niet? Snelle kolfcyclus of beter traag? Heb vanalles geprobeerd maar niet het idee dat er verschil is. Hoe stellen jullie dat in?
Ik zet t vacuum ergens in t midden en dan op de hoogste cyclus. Dan kijk ik even niet en binnen 2 minuten hoor ik dan neestal klok klok in de fles. Dan zet ik de cyclus halverwege.quote:Op maandag 15 december 2014 21:20 schreef Chanty het volgende:
Kan ik qua instelling van de kolf nog wat doen? Sterk vacuüm of juist niet? Snelle kolfcyclus of beter traag? Heb vanalles geprobeerd maar niet het idee dat er verschil is. Hoe stellen jullie dat in?
En met de 22mm inzetschildjes erin? Of had ik die nou los besteldquote:Op maandag 15 december 2014 22:11 schreef Chanty het volgende:
Hahaha tafels opzeggendie massage vind ik dan weer een goed idee al kan Ik me prima ontspannen O:) merk alleen nu het twee avonden met lukt Ik Juist gespannen begin te worden.
Tnx dames ik ga er even mee rommelen. Kijken of die instellingen van jullie hier iets doen.
Qua borstschild gebruik ik de optiflow. Gisteren de harde 26mm gebruikt en toen gebeurde er NIKS. Vind ze trouwens nog erg groot. Wordt toch een aardig deel van de tepelhof mee naar binnen gezogen
Die zaten er niet bij maar zet inderdaad te denken om die na te bestellen als de opbrengst niet beter wordtquote:Op maandag 15 december 2014 22:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
En met de 22mm inzetschildjes erin? Of had ik die nou los besteldWeet het niet meer. Ze waren niet duur in elk geval.
Mooi hè, die verschillen... En ik doe het zoals ik het doe omdat... de kraam van de eerste me dat zo uitgelegd heeftquote:Op maandag 15 december 2014 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik doe v5/c8 tot er melk komt en dan v5/c1![]()
De ochtendvoeding duurt hier meestal van 8 tot 12, zo ongeveer. Hij clustert 's ochtends.quote:Op maandag 15 december 2014 21:03 schreef bitterend het volgende:
DaD met een borst voeden en andere kolven? na de ochtend voeding?
Ja, dat weet ik dus niet. I verslikt zich nu al regelmatig omdat er zo veel melk is.quote:Op maandag 15 december 2014 21:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kolf als mijn borsten na het voeden nog zwaar aanvoelen. Maar als het je productie tijdelijk wat opkrikt is dat niet erg zolang je dagelijks kolft toch?
quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:35 schreef kwakz0r het volgende:
Trollbabies
Hier weigerde hij van de week ook ineens maar bleek het uiteindelijk te zijn dat hij gewoon geen honger had
Ja. Hij kauwt tegenwoordig ook gewoon voor de lol op mijn vinger en zijn vaders nek als die in de buurt van zijn mond komenquote:
Dat hoeft niet, dat het met elektrisch ook lukt indien met de hand wel. Hier absoluut niet. Kreeg niet eens een tsr met elektrisch, welke instelling ik ook pakte. Met de hand meerdere.quote:Op maandag 15 december 2014 21:29 schreef marel88 het volgende:
[..]
Ik heb de Ardo Calypso (weet ff niet welke jij hebt) en ik kolf snel (5 streepjes) en met weinig kracht (3 streepjes) tot ik een tsr voel. Als het begint te druppelen zet ik 'm op lagere frequentie en wat sterker ((beide 4 streepjes). Krijg je wel een tsr met de elektrische kolf?
Ik heb 's avonds ook weinig opbrengst, maar als het eerder met de handkolf lukte, moet het elektrisch ook lukken eigenlijk...
Ja, jeuk. Herkenbaar. Echt zo'n 'je huid is aan het herstellen, dus je mag er niet aankomen' jeuk bij mij.quote:Op dinsdag 16 december 2014 11:41 schreef kwakz0r het volgende:
Vraag: is jeuk ook een bijwerking van stuwing?
Lang verhaal maar ik ben de bv toch aan het afbouwen nu. Ik vervang nu 1 voeding die meestal tussen zes en axht s avonds valt. De voeding daarna heb ik nu uiteraard nog stuwing maar daarbij ook vreselijke jeuk jeuk jeuk aan mijn borst.
Bekend symptoom? (Ter geruststelling)
hmmm mn huid is al heel erg rekbaar dus t kan haast geen rek-jeuk zijn, kan nl.ook nog aan de huid trekken zeg maar (getest gisterenquote:Op dinsdag 16 december 2014 12:39 schreef WupWup het volgende:
Dan is het een 'je huid staat op spanning' jeuk als ie barstniet een hersteljeuk. Ik herken het niet kwak. Was gisteren m'n kolfschelpen wéér
vergeten en had om 11u voor het laatst gevoed en pas om 19u weer thuis
Ik heb geen jeuk gehad van de stuwing, maar tijdens een tsr gaat het wel enorm jeuken onder m'n oksels.
Haha ja klopt, het soort jeuk was ook meer een omschrijving van. Huidscheur jeuk heb ik gelukkig niet zo vaakquote:Op dinsdag 16 december 2014 12:39 schreef WupWup het volgende:
Dan is het een 'je huid staat op spanning' jeuk als ie barstniet een hersteljeuk. Ik herken het niet kwak. Was gisteren m'n kolfschelpen wéér
vergeten en had om 11u voor het laatst gevoed en pas om 19u weer thuis
Ik heb geen jeuk gehad van de stuwing, maar tijdens een tsr gaat het wel enorm jeuken onder m'n oksels.
Daar zou ik hardvan balen want ook met de handkolf was het niet geweldigquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:30 schreef Morretje het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, dat het met elektrisch ook lukt indien met de hand wel. Hier absoluut niet. Kreeg niet eens een tsr met elektrisch, welke instelling ik ook pakte. Met de hand meerdere.
En 's avonds weinig opbrengst is normaal, aangezien in de nacht je dopaminegehalte het hoogste is en je dan de meeste melk maakt.. Gedurende de dag gaat dat gehalte naar beneden.
Wat fijn!quote:Op woensdag 17 december 2014 13:27 schreef Chanty het volgende:
Goed bezig DaD
Hier vanochtend de andere kant afgekolfd tijdens het voeden en dat leverde 80 ml opWel weer de borst afgekolfd die hij de voeding daardoor niet wilde hebben.
September van dit jaar? Moet gewoon kunnen hoor.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:52 schreef LadyBlack het volgende:
Mooie foto Kyara![]()
Ik denk dat ik binnenkort ook zoiets moet trouwens. Heb nog 2 van die zakjes liggen, uit september geloof ik. Kan nog wel toch? Als ik er pannenkoeken van bak....
+1quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:20 schreef Roomsnoes het volgende:
Over de plakkerigheid van bv heb ik me ook echt verbaasd! Van die dingetjes die je pas te weten komt als je het zelf meemaakt
quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:20 schreef Roomsnoes het volgende:
Grappig idd
Ben alleen blij dat ze nu zindelijk zijn.
Over de plakkerigheid van bv heb ik me ook echt verbaasd! Van die dingetjes die je pas te weten komt als je het zelf meemaakt
Dat kan idd. Ik had vanochtend wat stuwing en Suus kreeg t eerst niet voor elkaar om goed aan te happen en toen dat eenmaal gelukt was liet ze steeds los omdat de melkstroon te snel/hard was denk ik. Je kan dan evt eerst wat wegkolven voordat je live voedt.quote:Op zondag 21 december 2014 06:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kan het zijn dat een borst té vol zit voor een baby om goed te kunnen drinken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |