quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:35 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Fairphone, al wordt daar het 'faire' ook betwist.
bronquote:Primark heeft vanmorgen haar grootste filiaal tot nu toe geopend in Den Haag. De flagship store heeft een vloeroppervlak van meer dan 5000 vierkante meter en beslaat drie verdiepingen. Dit is de eerste winkel van Primark in Nederland met een nieuw concept voor de lingerie- en cosmeticalijnen. De winkel in Den Haag is het twaalfde filiaal van de Ierse budgetketen in ons land.
Het grootste verschil in prijs zit hem in de naam. Niet de kwaliteit.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op een na werden ze prima uit de vergelijking gehaald. Dus dat is wel zien wat je wil zien.
Zeer recent. Wist ik ook niet.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Is er zo'n smartphone op de markt?
Je moet dan ook niet geloven dat primark hip is... Dat roept men vooral, maar je ziet er aan af dat het goedkoop is.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:49 schreef Mylene het volgende:
Ook met de kersttruien die kennelijk hip zijn.
[ afbeelding ]
De primark is de hipster uitvoering van de wibra en zeeman.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je moet dan ook niet geloven dat primark hip is... Dat roept men vooral, maar je ziet er aan af dat het goedkoop is.
Veel betalen wil niet zeggen dat je iets beters krijgt, de bodemprijs betalen houdt wel in dat je slechte kwaliteit krijgt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:56 schreef nikky het volgende:
Het grootste verschil in prijs zit hem in de naam. Niet de kwaliteit.
De broek van dertien euro kan van dezelfde of betere kwaliteit zijn dan de broek van 130 euro en andersom.
Zoiets wellicht.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:21 schreef Basp1 het volgende:
De primark is de hipster uitvoering van de wibra en zeeman.
Ik las dat ze pas in januari leverbaar zijn, maar goed... Voor mij is het nieuw.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:32 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
2013 is niet echt zeer recent
Zoals ik al zei, Apple en andere technilogiegadgets zijn verre van netjes geproduceerd. Maar ten eerste maakt dat het gedrag van primark niet goed en ten tweede is primark nog veel erger bezig. Je hebt het daar over Indiase vrouwen(meisjes) die worden verkocht en dan hun leven lang 14 uur per dag moeten werken, terrein van de fabriek niet af mogen en niets verdienen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:08 schreef Mylene het volgende:
[..]
Child labour uncovered in Apple's supply chain
Maar tik maar lekker verder vanaf je Iphone of Ipad.
Ik weet niet welk niveau van politiek, maar je hebt het over consumenten, de fabrikanten, de makers en inkopers van andere winkels. Ooit bij stilgestaan dat:quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan mijzelf veranderen en niet anderen. Overigens ben ik via de politiek weldegelijk betrokken bij veranderingen, dat gaat echter niet van vandaag op morgen.
Ik hoop niet dat je regelmatig kleding winkelt in de Bijenkorf, deze heeft label D voor duurzaamheid. Zelfs Primark heeft label C voor duurzaamheid. Ter vergelijking: H&M heeft label B voor duurzaamheid. http://www.rankabrand.nl/modeketens/De+Bijenkorfquote:Op zaterdag 13 december 2014 15:23 schreef DS4 het volgende:
Ik voel dan ook de stof, kijk naar de kwaliteit van afwerking. Prijs is niet van belang. Als het dan goedkoop is, prima. Feitelijk zijn mijn jeans allemaal ruim boven de 130 euro...
Dus het is niet erg als je slavernij in stand houdt, mits je je gadgets niet elders kan kopen? Walgelijk, je mag het in stand houden zolang je het product leuk vindt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tot voor kort was er geen enkele keuze op dat gebied.
Als er (redelijkerwijs) geen andere keuze is, dan is het een compleet andere situatie. Dat begrijp jij ook wel, maar jij praat liever goed dat jij actief jezelf inzet voor het in stand houden van slavernij, waarbij jij jou positie als mod inzet om mensen die een kritisch geluid laten horen te censureren.
Walgelijk vind ik dat.
quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als er (redelijkerwijs) geen andere keuze is, dan is het een compleet andere situatie. Dat begrijp jij ook wel, maar jij praat liever goed dat jij actief jezelf inzet voor het in stand houden van slavernij, waarbij jij jou positie als mod inzet om mensen die een kritisch geluid laten horen te censureren.
Walgelijk vind ik dat.
Neger, alsjeblieft.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:
Walgelijk vind ik dat.
Er is geen vergelijking geweest. 1 persoon die vrouwen broeken bekijkt terwijl hij expert is voor mannen jeans lijkt me niet erg representatief voor een man. Daarbij zie ik wel echt verschil tussen cheape broeken en dure broeken, al kun je dat met een beetje handigheid zelf een stuk faken. Ik vind vaak dat in de basis iedere spijkerbroek hetzelfde is, als je kijkt naar het materiaal scheelt het echt allemaal niet zo veel. De cut en afwerking is vaak wat een broek duurder laat ogen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:04 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat zou je nog verbazen.
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/28-11-2013/KRO_1645715
Uitzending van de rekenkamer over spijkerbroeken. De duurdere merken kwamen er niet zo heel best uit.
Vorig jaar heb ik er een spijkerbroek voor mijn dochter gekocht. Goede kwaliteit.
Nu generaliseer je echt wat ze zeggen. Er zit kwaliteitsverschil tussen de broeken en dat werd ook door de fabrikant gezegd. Het aparte is alleen dat dit kwaliteitsverschil zorgt voor een paar euro (1-4 euro) verschil in het fabriceren en vervolgens er in Nederland vanuit wordt gegaan dat een duurdere broek automatisch een duurdere stof heeft. Terwijl die stof goed in een broek kan zitten van 20 euro.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:56 schreef nikky het volgende:
[..]
Het grootste verschil in prijs zit hem in de naam. Niet de kwaliteit.
De broek van dertien euro kan van dezelfde of betere kwaliteit zijn dan de broek van 130 euro en andersom.
Dat gaat alleen over het huismerk, er zijn bij de bijenkorf vast ook merken die beter scoren, bv. die bij fair wear zijn aangesloten.quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:37 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je regelmatig kleding winkelt in de Bijenkorf, deze heeft label D voor duurzaamheid. Zelfs Primark heeft label C voor duurzaamheid. Ter vergelijking: H&M heeft label B voor duurzaamheid. http://www.rankabrand.nl/modeketens/De+Bijenkorf
Wat ze dan elders wegtrekken en sowieso is geld nu juist duidelijk onderschikt in deze discussie. Want natuurlijk is profiteren van uitbuiting financieel voordelig.quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:37 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik weet niet welk niveau van politiek, maar je hebt het over consumenten, de fabrikanten, de makers en inkopers van andere winkels. Ooit bij stilgestaan dat:
- aanwezigheid van Primark gemiddeld 30% meer omzet brengt in het winkelgebied
Het is gewoon een kulargument. Hetzelfde als het gezeik over Gore en vliegen. Alsof deze dan maar de wereld rond moet op de fiets!quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:49 schreef bijdehand het volgende:
Dus het is niet erg als je slavernij in stand houdt, mits je je gadgets niet elders kan kopen? Walgelijk, je mag het in stand houden zolang je het product leuk vindt.
Nee, mijn werk vereist dat.quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:19 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Geen andere keuze? Ach jochie, moest je per se een smartphone of tablet hebben dan? Kan je niet zonder?
Gelukkig kan jij het voor jezelf verantwoorden dat jij slavernij ook steunt, net als mensen die bij de Primark shoppen. Het is weer een lekker gevalletje van de pot die de ketel iets verwijt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is gewoon een kulargument. Hetzelfde als het gezeik over Gore en vliegen. Alsof deze dan maar de wereld rond moet op de fiets!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |