abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 december 2014 @ 14:42:43 #76
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_147542120
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:35 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Fairphone, al wordt daar het 'faire' ook betwist.
^O^
reset
pi_147542225
Even een antwoord op je vraag, dan moet je in Den Haag zijn.

quote:
Primark heeft vanmorgen haar grootste filiaal tot nu toe geopend in Den Haag. De flagship store heeft een vloeroppervlak van meer dan 5000 vierkante meter en beslaat drie verdiepingen. Dit is de eerste winkel van Primark in Nederland met een nieuw concept voor de lingerie- en cosmeticalijnen. De winkel in Den Haag is het twaalfde filiaal van de Ierse budgetketen in ons land.
bron

Ook met de kersttruien die kennelijk hip zijn.

Milf zaterdag 13 december 2014 @ 14:56:24 #78
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_147542347
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op een na werden ze prima uit de vergelijking gehaald. Dus dat is wel zien wat je wil zien.
Het grootste verschil in prijs zit hem in de naam. Niet de kwaliteit.

De broek van dertien euro kan van dezelfde of betere kwaliteit zijn dan de broek van 130 euro en andersom.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_147542752
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Is er zo'n smartphone op de markt?
Zeer recent. Wist ik ook niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147542791
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:49 schreef Mylene het volgende:

Ook met de kersttruien die kennelijk hip zijn.

[ afbeelding ]
Je moet dan ook niet geloven dat primark hip is... Dat roept men vooral, maar je ziet er aan af dat het goedkoop is.
pi_147542875
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je moet dan ook niet geloven dat primark hip is... Dat roept men vooral, maar je ziet er aan af dat het goedkoop is.
De primark is de hipster uitvoering van de wibra en zeeman.
pi_147542904
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:56 schreef nikky het volgende:

De broek van dertien euro kan van dezelfde of betere kwaliteit zijn dan de broek van 130 euro en andersom.
Veel betalen wil niet zeggen dat je iets beters krijgt, de bodemprijs betalen houdt wel in dat je slechte kwaliteit krijgt.

Ik voel dan ook de stof, kijk naar de kwaliteit van afwerking. Prijs is niet van belang. Als het dan goedkoop is, prima. Feitelijk zijn mijn jeans allemaal ruim boven de 130 euro...

Ook in die uitzending werden de duurdere jeans herkend op een na. Dan kom je dus op waar ik mee begon.
pi_147542944
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:21 schreef Basp1 het volgende:

De primark is de hipster uitvoering van de wibra en zeeman.
Zoiets wellicht.
  † In Memoriam † zaterdag 13 december 2014 @ 15:27:05 #84
230491 Zith
pls tip
pi_147542977
Primark is een grote Zeeman.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_147543121
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zeer recent. Wist ik ook niet.
2013 is niet echt zeer recent
pi_147543352
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:32 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

2013 is niet echt zeer recent
Ik las dat ze pas in januari leverbaar zijn, maar goed... Voor mij is het nieuw. ;)
pi_147543824
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:08 schreef Mylene het volgende:

[..]

Child labour uncovered in Apple's supply chain

Maar tik maar lekker verder vanaf je Iphone of Ipad.
Zoals ik al zei, Apple en andere technilogiegadgets zijn verre van netjes geproduceerd. Maar ten eerste maakt dat het gedrag van primark niet goed en ten tweede is primark nog veel erger bezig. Je hebt het daar over Indiase vrouwen(meisjes) die worden verkocht en dan hun leven lang 14 uur per dag moeten werken, terrein van de fabriek niet af mogen en niets verdienen.

Maar je hebt verder best een punt met die iPhones, maar daar ging dit topic niet over. Dit ging over primark als ik het goed zag in de tt
Whatever...
pi_147545757
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan mijzelf veranderen en niet anderen. Overigens ben ik via de politiek weldegelijk betrokken bij veranderingen, dat gaat echter niet van vandaag op morgen.
Ik weet niet welk niveau van politiek, maar je hebt het over consumenten, de fabrikanten, de makers en inkopers van andere winkels. Ooit bij stilgestaan dat:

- aanwezigheid van Primark gemiddeld 30% meer omzet brengt in het winkelgebied
- de opening van de nieuwste Primark deze week in Den Haag -> 'Ruim 400 mensen hebben hier een baan gevonden', zegt wethouder Boudewijn Revis (VVD) tegen de modebloggers, personeelsleden en pers. 'Gefeliciteerd!'

Om een winkel te openen moet je aanvraag indienen bij de gemeente, ook vergunningen aanvragen en de gemeente moet het ook goedkeuren op basis van hun criteria en rapporten. Het gebouw waar de Primark van Den Haag aanwezig is, is pas recentelijk klaar met de bouw. Het kan zelfs zo zijn dat bij de architectuur van het gebouw zelfs rekening is gehouden met Primark.

Ik bedoel, je vingers wijzen te weinig betrokkenen aan als je zo graag wilt wijzen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:23 schreef DS4 het volgende:
Ik voel dan ook de stof, kijk naar de kwaliteit van afwerking. Prijs is niet van belang. Als het dan goedkoop is, prima. Feitelijk zijn mijn jeans allemaal ruim boven de 130 euro...
Ik hoop niet dat je regelmatig kleding winkelt in de Bijenkorf, deze heeft label D voor duurzaamheid. Zelfs Primark heeft label C voor duurzaamheid. Ter vergelijking: H&M heeft label B voor duurzaamheid. http://www.rankabrand.nl/modeketens/De+Bijenkorf
pi_147546105
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tot voor kort was er geen enkele keuze op dat gebied.

Als er (redelijkerwijs) geen andere keuze is, dan is het een compleet andere situatie. Dat begrijp jij ook wel, maar jij praat liever goed dat jij actief jezelf inzet voor het in stand houden van slavernij, waarbij jij jou positie als mod inzet om mensen die een kritisch geluid laten horen te censureren.

Walgelijk vind ik dat.
Dus het is niet erg als je slavernij in stand houdt, mits je je gadgets niet elders kan kopen? Walgelijk, je mag het in stand houden zolang je het product leuk vindt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 13 december 2014 @ 18:09:47 #90
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147546666
Ben een keer in Almere geweest, grote ruime winkel maar het is niet mijn smaak qua kleding, wel nogsteeds plezier van mijn oordopjes, zonnenbril en haarelastiekjes voor een paar euro.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147546941
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als er (redelijkerwijs) geen andere keuze is, dan is het een compleet andere situatie. Dat begrijp jij ook wel, maar jij praat liever goed dat jij actief jezelf inzet voor het in stand houden van slavernij, waarbij jij jou positie als mod inzet om mensen die een kritisch geluid laten horen te censureren.

Walgelijk vind ik dat.
:')

Geen andere keuze? Ach jochie, moest je per se een smartphone of tablet hebben dan? Kan je niet zonder?
pi_147547175
quote:
Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:

Walgelijk vind ik dat.
Neger, alsjeblieft. :{w
  zaterdag 13 december 2014 @ 18:38:49 #93
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_147547445
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:04 schreef nikky het volgende:

[..]

Dat zou je nog verbazen.

http://www.npo.nl/de-rekenkamer/28-11-2013/KRO_1645715

Uitzending van de rekenkamer over spijkerbroeken. De duurdere merken kwamen er niet zo heel best uit.

Vorig jaar heb ik er een spijkerbroek voor mijn dochter gekocht. Goede kwaliteit.
Er is geen vergelijking geweest. 1 persoon die vrouwen broeken bekijkt terwijl hij expert is voor mannen jeans lijkt me niet erg representatief voor een man. Daarbij zie ik wel echt verschil tussen cheape broeken en dure broeken, al kun je dat met een beetje handigheid zelf een stuk faken. Ik vind vaak dat in de basis iedere spijkerbroek hetzelfde is, als je kijkt naar het materiaal scheelt het echt allemaal niet zo veel. De cut en afwerking is vaak wat een broek duurder laat ogen.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  zaterdag 13 december 2014 @ 18:41:33 #94
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_147547516
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:56 schreef nikky het volgende:

[..]

Nu generaliseer je echt wat ze zeggen. Er zit kwaliteitsverschil tussen de broeken en dat werd ook door de fabrikant gezegd. Het aparte is alleen dat dit kwaliteitsverschil zorgt voor een paar euro (1-4 euro) verschil in het fabriceren en vervolgens er in Nederland vanuit wordt gegaan dat een duurdere broek automatisch een duurdere stof heeft. Terwijl die stof goed in een broek kan zitten van 20 euro.

Er zit wel verschil tussen een broek van 300 en 13 euro. Je ziet het een klein beetje in het stof, maar vooral in het model en de sticking en afwerking. Ook de washing is vaak bij goedkope jeans niet aanwezig.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_147547530
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:37 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je regelmatig kleding winkelt in de Bijenkorf, deze heeft label D voor duurzaamheid. Zelfs Primark heeft label C voor duurzaamheid. Ter vergelijking: H&M heeft label B voor duurzaamheid. http://www.rankabrand.nl/modeketens/De+Bijenkorf
Dat gaat alleen over het huismerk, er zijn bij de bijenkorf vast ook merken die beter scoren, bv. die bij fair wear zijn aangesloten.
http://www.fairwear.org/36/brands/
pi_147547867
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:37 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Ik weet niet welk niveau van politiek, maar je hebt het over consumenten, de fabrikanten, de makers en inkopers van andere winkels. Ooit bij stilgestaan dat:

- aanwezigheid van Primark gemiddeld 30% meer omzet brengt in het winkelgebied

Wat ze dan elders wegtrekken en sowieso is geld nu juist duidelijk onderschikt in deze discussie. Want natuurlijk is profiteren van uitbuiting financieel voordelig.
pi_147547909
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:49 schreef bijdehand het volgende:

Dus het is niet erg als je slavernij in stand houdt, mits je je gadgets niet elders kan kopen? Walgelijk, je mag het in stand houden zolang je het product leuk vindt.
Het is gewoon een kulargument. Hetzelfde als het gezeik over Gore en vliegen. Alsof deze dan maar de wereld rond moet op de fiets!
pi_147547925
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:19 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

:')

Geen andere keuze? Ach jochie, moest je per se een smartphone of tablet hebben dan? Kan je niet zonder?
Nee, mijn werk vereist dat.
pi_147548384
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 14:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.
):O
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_147549032
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is gewoon een kulargument. Hetzelfde als het gezeik over Gore en vliegen. Alsof deze dan maar de wereld rond moet op de fiets!
Gelukkig kan jij het voor jezelf verantwoorden dat jij slavernij ook steunt, net als mensen die bij de Primark shoppen. Het is weer een lekker gevalletje van de pot die de ketel iets verwijt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')