Waar de fuck heb jij het nou weer over? Echt een slechte vergelijking.quote:Op zaterdag 13 december 2014 04:28 schreef RingBewoner het volgende:
Primark is de Mediamarkt onder kledingwinkels, allemaal kut en goedkoop. Voor hetzelfde geld ga je naar H&M.
Hoe snel gaat de tijd bij jou?quote:Op zaterdag 13 december 2014 05:14 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Waar de fuck heb jij het nou weer over? Echt een slechte vergelijking.
Ik was erg te spreken over het assortiment van Eindhoven. Die zit dicht bij het station en was tijdens de opening een paar jaar terug nog de grootste van Nederland.
Ohh ik bedoel blijkbaar "meer dan een jaar geleden". in plaats van een paar jaar..quote:Op zaterdag 13 december 2014 05:22 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoe snel gaat de tijd bij jou?
Blijkbaar welquote:Op zaterdag 13 december 2014 05:27 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Ohh ik bedoel blijkbaar "meer dan een jaar geleden". in plaats van een paar jaar..
Ik ook! ik dacht dat ik er twee jaar geleden rond nieuwjaar was geweest maar het was vorig jaar...quote:Op zaterdag 13 december 2014 05:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Blijkbaar wel
Naja, ik dacht dat het minder dan een jaar geleden was dus ik begon al erg te twijfelen toen jij 'een paar jaar' zei (ik ben heel slecht met tijd)
Ja, bij mij is dat dus andersomquote:Op zaterdag 13 december 2014 05:31 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Ik ook! ik dacht dat ik er twee jaar geleden rond nieuwjaar was geweest maar het was vorig jaar...
Dat klopt. Bij de media markt kun je ook nog fatsoenlijk spul kopen. Die hebben niet alleen maar prullaria.quote:Op zaterdag 13 december 2014 05:14 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Het is lelijk, kwalitatief kut en je steunt moderne slavernij. Het is wel goedkoop.quote:Ik was erg te spreken over het assortiment van Eindhoven. Die zit dicht bij het station en was tijdens de opening een paar jaar terug nog de grootste van Nederland.
Altijd dat slavernijgezeurquote:Op zaterdag 13 december 2014 06:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt. Bij de media markt kun je ook nog fatsoenlijk spul kopen. Die hebben niet alleen maar prullaria.
[..]
Het is lelijk, kwalitatief kut en je steunt moderne slavernij. Het is wel goedkoop.
Kortom: alleen geschikt voor asociale paupers.
Ja.quote:Op zaterdag 13 december 2014 06:35 schreef hugecooll het volgende:
Altijd dat slavernijgezeur
Jij was in dat topic over de keerzijde van Primark ook al zo fanatiek, toch?
Gewoon schijt toch. Net als 'fair trade'-ongeinquote:Op zaterdag 13 december 2014 06:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja.
Ik snap werkelijk niet dat mensen ten aanzien van slavernij de schouders op kunnen halen.
Als jij vertrapt wordt begrijp je het misschien wel.quote:Op zaterdag 13 december 2014 06:38 schreef hugecooll het volgende:
Gewoon schijt toch. Net als 'fair trade'-ongein
Ach, wat moet een kind in Thailand (of waar die shit ook wordt gemaakt) met een loon van euro's per uur?quote:Op zaterdag 13 december 2014 06:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij vertrapt wordt begrijp je het misschien wel.
Zo vanzelfsprekend is welvaartsbehoud in Nederland niet.
Thailand? Hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op zaterdag 13 december 2014 06:43 schreef hugecooll het volgende:
Ach, wat moet een kind in Thailand (of waar die shit ook wordt gemaakt) met een loon van euro's per uur?
Ik koos gewoon willekeurig een kutland in Aziëquote:Op zaterdag 13 december 2014 06:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Thailand? Hoe kom je daar nu weer bij?
Maar goed: waar het om gaat is dat werknemers zo'n 60-80 uur per week werken voor ongeveer de helft tot een derde van een loon om fatsoenlijk van rond te kunnen komen.
Bij de slavernij uit het verleden was de eigenaar iig verantwoordelijk voor de basisbehoefte van de slaven en moest hij dus iig 100% van die behoefte bekostigen...
Slavernij afschaffen was niet voor niets zo populair bij fabriekseigenaren...
Hij heeft helemaal gelijk hoor. De Primark is de Aldi onder de kledingwinkels. Het is een grote bende met pauperaal publiek, het kost allemaal niks en de kwaliteit van de producten is kut. Maar inderdaad, voor een paar tientjes hangt je kast vol.quote:Op zaterdag 13 december 2014 05:14 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Ik was erg te spreken over het assortiment van Eindhoven. Die zit dicht bij het station en was tijdens de opening een paar jaar terug nog de grootste van Nederland.
Kortzichtig figuurquote:Op zaterdag 13 december 2014 06:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Gewoon schijt toch. Net als 'fair trade'-ongein
Primair volwassenen, al worden her en der ook nog wel kinderen gebruikt natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 december 2014 06:54 schreef hugecooll het volgende:
Ik koos gewoon willekeurig een kutland in Azië
Maar heb je het nu over volwassenen of kinderen?
Ah ik dacht dat je het voornamelijk over kinderen had. Maar als wat jij zegt waar is, dan hoort dat natuurlijk niet. Hoewel ik het wel wat vreemd vind dat je met 33-50% van een loon waarvan je kan rondkomen zulke werkweken kan maken en nog in leven bent. Aan de andere kant zijn er nog genoeg die met zo weinig inkomen kunnen rondkomen, dus misschien is die grens wat ruim genomen (quote:Op zaterdag 13 december 2014 07:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Primair volwassenen, al worden her en der ook nog wel kinderen gebruikt natuurlijk.
Heerlen?quote:Op zaterdag 13 december 2014 04:27 schreef borbit het volgende:
Wij krijgen ook een primark. Volgens de gemeente moet dat de half leegstaande winkelstraat weer nieuw leven inblazenEn dan woon ik gewoon in een 100.000+ inwoners stad
Dat noemen de neoliberale de vrije markt waarbij wij als westerse wereld de uitbuiting buiten ons zicht veld laten plaatsvinden en dan vindt het merendeel van de consumenten het opeens geen probleem meer zoals we hier ook zien.quote:Op zaterdag 13 december 2014 07:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ah ik dacht dat je het voornamelijk over kinderen had. Maar als wat jij zegt waar is, dan hoort dat natuurlijk niet. Hoewel ik het wel wat vreemd vind dat je met 33-50% van een loon waarvan je kan rondkomen zulke werkweken kan maken en nog in leven bent. Aan de andere kant zijn er nog genoeg die met zo weinig inkomen kunnen rondkomen, dus misschien is die grens wat ruim genomen ()
Ze zouden daar ook zelf hun zaakjes beter op orde kunnen krijgen in plaats van dat dat bij 'ons' vandaan moet komen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat noemen de neoliberale de vrije markt waarbij wij als westerse wereld de uitbuiting buiten ons zicht veld laten plaatsvinden en dan vindt het merendeel van de consumenten het opeens geen probleem meer zoals we hier ook zien.
Wij als westerse wereld zouden importbeperkingen van producten moeten opleggen die niet volgens de normen en waarden die we zelf aanhangen geproduceerd worden.
Dus zolang ze die zaken daar niet voor elkaar hebben komen die spullen niet op de westerse markt terecht. Dat vind ik een goed plan. Wat worden de sancties als er winkels zijn die de zorgplicht welke we als beheermechanimse gaan instellen hiervoor verzaken?quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:33 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ze zouden daar ook zelf hun zaakjes beter op orde kunnen krijgen in plaats van dat dat bij 'ons' vandaan moet komen.
Absoluut. Zelfs de 'noodtrui' van lidl toen ik onverwachts bleef logeren, is beter dan wat ik bij primark kocht.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kwaliteit is gewoon slecht van Primark. Ik spreek uit eigen ervaring.
Ik wil je zelfbeeld dat je een held bent niet verpesten maar merkkleding is zelfs nog erger wat de werkomstandigheden en vergoeding betreft.quote:Op zaterdag 13 december 2014 06:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja.
Ik snap werkelijk niet dat mensen ten aanzien van slavernij de schouders op kunnen halen.
Die mensen dragen alleen kleren geproduceerd in Europa en dan niet in Chinese sweatshops in Italië. Ook smartphones en andere moderne technologie hebben ze niet.quote:Op zaterdag 13 december 2014 08:59 schreef bijdehand het volgende:
Mensen die zeiken op de Primark omdat slavernij gebruiken zelf nooit iets wat in Azië is gemaaktDankzij deze wereldverbeteraars kunnen mensen met weinig geld bij winkels als Primark shoppen. Heerlijke wereld leven we in.
nog erger, die kleding wordt in de kelders van de primark sweetshops gemaakt, waarbij er een tijdklok is welke aangeeft wanneer je weer een kledingstuk af moet hebben en anders ouderwets met de zweep slagen krijgt om je te motiveren om je target toch te halen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:02 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Ik wil je zelfbeeld dat je een held bent niet verpesten maar merkkleding is zelfs nog erger wat de werkomstandigheden en vergoeding betreft.
Geneuzel om maar je eigen totale gebrek aan empathie met je oosterse medemensen goed te praten. Practice wat you preach is om mee te komen in de westerse maatschappij met deze doorgeschoten geglobaliseerde wereld productie bij veel producten totaal niet meer mogelijk.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Die mensen dragen alleen kleren geproduceerd in Europa en dan niet in Chinese sweatshops in Italië. Ook smartphones en andere moderne technologie hebben ze niet.
Holier than thou!
Het is zo hypocriet om dan alleen Primark te beschuldigen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geneuzel om maar je eigen totale gebrek aan empathie met je oosterse medemensen goed te praten. Practice wat you preach is om mee te komen in de westerse maatschappij met deze doorgeschoten geglobaliseerde wereld productie bij veel producten totaal niet meer mogelijk.
Wanneer men in al die zogenaamde vrijhandelsverdragen ook de rechten van arbeiders en milieunormen zou verankeren zou het op den duur wel mogelijk moeten zijn.
Primark draagt actief uit dat men in de goedkoopst mogelijke sweetshops hun productie laat doen en de winstmarges bij het bedrijf minimaal zijn waardoor men deze rotzooi nog goedkoper als de h&m's en c&a's van deze westerse wereld kan verkopen. Het zou veel nobeler zijn als men juist de kleding voor dezelfde prijzen als de eerder genoemde bedrijven zou verkopen en dat de meerwaarde geheel bij de arbeiders terecht zou komen. Of je nu 3 euro voor een tshirt zou betalen of 3.50.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:18 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is zo hypocriet om dan alleen Primark te beschuldigen.
Want die extra 0.50 komt bij de werknemers terecht?quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Primark draagt actief uit dat men in de goedkoopst mogelijke sweetshops hun productie laat doen en de winstmarges bij het bedrijf minimaal zijn waardoor men deze rotzooi nog goedkoper als de h&m's en c&a's van deze westerse wereld kan verkopen. Het zou veel nobeler zijn als men juist de kleding voor dezelfde prijzen als de eerder genoemde bedrijven zou verkopen en dat de meerwaarde geheel bij de arbeiders terecht zou komen. Of je nu 3 euro voor een tshirt zou betalen of 3.50.
Als ik ergens wat inkoop en men produceert het niet naar mijn zin dan zal normaal gezien elk productiebedrijf mijn wensen binnen de grenzen van hun wetgeving wel inwilligen. Heeft men in Bangladesh een maximum loon? Dat denk ik niet dus mijn wens als inkoper voor een beter loon en minder uren voor de arbeider kan ingewilligd worden. Dat de meesten met sub/sub/sub contractors werken boeit mij niet dan moeten ze hun inkoopketens maar anders inrichten. Als verkoper ben je wat mij betreft verantwoordelijk voor de gehele productieketen. Het "wir haben es nicht gewusst" is zo 1945.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Want die extra 0.50 komt bij de werknemers terecht?
Ik plaats deze mensen dan ook op een voetstuk. Zou het zelf niet kunnen hoor, zo bewust leven. Ik gebruik zelfs benzine, af en toe. En maak gebruik van andere fossiele brandstoffenquote:Op zaterdag 13 december 2014 10:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Die mensen dragen alleen kleren geproduceerd in Europa en dan niet in Chinese sweatshops in Italië. Ook smartphones en andere moderne technologie hebben ze niet.
Holier than thou!
Ja, ik koop er zelf ook nooit, maar de mensen hier die Roomser zijn dan de paus zijn echt irritant. Spammen ook elk topic over de Primark vol terwijl ze verder niets constructiefs doen om te zorgen dat mensen er niet meer kopen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:16 schreef Skv het volgende:
Bottomline is toch dat het een onwijzer pauperzaak is?
Met Gronings gas en Noorse/Britse olie hou je het 'lokaal'. Gas zit wel goed in NL en je moet dan alleen naar de Statoil benzinepomp gaan.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik plaats deze mensen dan ook op een voetstuk. Zou het zelf niet kunnen hoor, zo bewust leven. Ik gebruik zelfs benzine, af en toe. En maak gebruik van andere fossiele brandstoffen
En Turksquote:Op zaterdag 13 december 2014 06:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
In Enschede zit er ook een, op de markt. Enige nadeel is dat je nagenoeg alleen maar Duits om je heen hoort
Jij steunt ook moderne slavernij omdat je producten van Apple gebruikt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 06:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is lelijk, kwalitatief kut en je steunt moderne slavernij. Het is wel goedkoop.
Gast, gaat het verder goed? Dat is gewoon wat ik vind. Bij H&M heb je ook leuke en hippe kleding voor weinig geld.quote:Op zaterdag 13 december 2014 05:14 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Klopt van Apple, alleen primark is echt stukken erger. China is heilig als je het vergelijkt met India of Bangladesh.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:12 schreef Mylene het volgende:
[..]
Jij steunt ook moderne slavernij omdat je producten van Apple gebruikt.
Kortom: selectieve verontwaardiging is hypocriet.
Je mag iemand wel doodrijden met een Renault maar niet met een Ford want een Ford heeft een hardere bumper.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Klopt van Apple, alleen primark is echt stukken erger. China is heilig als je het vergelijkt met India of Bangladesh.
.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je mag iemand wel doodrijden met een Renault maar niet met een Ford want een Ford heeft een hardere bumper.
De enige correcte manier om iemand dood te rijden is in een Daf of een Spyker.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je mag iemand wel doodrijden met een Renault maar niet met een Ford want een Ford heeft een hardere bumper.
Als reactie op een slechte stelling.quote:
Ik heb tassen, vesten, broeken en shirts. Nog niets is kapot gegaan. En de eerste Primark waar ik naartoe was gegaan was Almere (dacht ik?) en vlak na de opening en dat is 3 jaar terug?quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kwaliteit is gewoon slecht van Primark. Ik spreek uit eigen ervaring.
Sorry, ik ga even de harde waarheid vertellen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 06:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt. Bij de media markt kun je ook nog fatsoenlijk spul kopen. Die hebben niet alleen maar prullaria.
[..]
Het valt ook wel mee! Het is leuke kleding voor een prikkie. Ga die broek van 13 euro niet vergelijken met een broek van 130 euro, maar desondanks is het een leuke broek!quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:57 schreef nikky het volgende:
Dat het allemaal zo verschrikkelijk zou zijn vind ik wel wat meevallen.
Her en der lees ik positieve verhalen over Primark.
http://zakelijk.infonu.nl(...)oord-ondernemen.html
Dat zou je nog verbazen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:59 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Het valt ook wel mee! Het is leuke kleding voor een prikkie. Ga die broek van 13 euro niet vergelijken met een broek van 130 euro, maar desondanks is het een leuke broek!
Nee.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:02 schreef thom_05 het volgende:
Ik wil je zelfbeeld dat je een held bent niet verpesten maar merkkleding is zelfs nog erger wat de werkomstandigheden en vergoeding betreft.
Child labour uncovered in Apple's supply chainquote:Op zaterdag 13 december 2014 13:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Klopt van Apple, alleen primark is echt stukken erger. China is heilig als je het vergelijkt met India of Bangladesh.
Het gaat hier nu toevallig over Primark.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:18 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is zo hypocriet om dan alleen Primark te beschuldigen.
bronquote:Apple products made with child labor – internal report
Apple Inc. used child labor in the making of its products by employing 106 underage workers across 11 facilitates in 2012, an internal audit revealed. According to a report, the company also discovered wage problems and forced pregnancy tests.
Apple’s annual ‘Supplier Responsibility’ report, which includes nearly 400 audits, 72 per cent more than in 2011, reviewed sites where over 1.5 million workers make some of the world’s leading products, including iPhone and iPad.
In addition to 106 underage children that were employed, the report discovered 70 more that either left or passed the age of 16 by the time of the audit.
Seventy-four of 106 underage individuals were employed by a single Chinese manufacturer, Guangdong Real Faith Pingzhou Electronics, responsible for producing circuit-board components for Apple.
The California-based company terminated work with all of the underage individuals following the investigation into the matter.
Inquiry revealed that a labor agency, Shenzhen Quanshun Human Resources, “knowingly” provided children with fake records after conspiring with families to forge identification documents, the report stated.
Upon discovery, Apple reported the labor agency to local authorities.
Instances triggered by working conditions in Apple’s supply facilities overseas:
July 2009: A Foxconn worker fell from apartment building after reportedly losing an iPhone prototype. 18 more workers were linked to attempted suicides in 2010 and over the next two years.
2010: 137 workers were injured by poisonous chemical, n-hexane, used to clean iPhone screens at Suzhou facility, owned by Apple suppliers Wintek.
May 2011: Four workers died and 18 injured in dust explosion at Foxconn factory that produces iPad parts in Chengdu, China.
December 2011: 61 workers were injured in a gas explosion in Shanghai, China at Riteng Computer Accessory Co factory that makes iPad 2 back panels.
September 2012: A fight involving up to 2,000 workers forced Foxconn to close a plant in Shanxi province in northern China.
The children’s age was not disclosed, but according to Apple’s code of conduct, the company cannot employ workers under the age of 15, or under the legal working age in any given jurisdiction, which is 16 years old in China.
“Our approach to underage labor is clear: We don’t tolerate it, and we’re working to eradicate it from our industry,” report said.
Apple demanded that all the underage workers be returned to their families and the employer was "required to pay expenses to facilitate their successful return", including education fees.The company instructed the suppliers to reimburse excessive recruitment fees amounting to higher than one month’s wages.
Other offences noted in the report included 34 suppliers demanding mandatory pregnancy tests, eight factories implementing wage confiscation from bonded workers to pay off debts imposed by recruitment agencies, 90 workplaces docking wages as punishment, and one supplier dumping waste oil down toilets.
In the past, Apple has faced criticism of profiteering off severely underpaid workers and bad working conditions overseas.
Apple’s report was commissioned under Chief Executive Tim Cook shortly after a series of at least 18 employee suicides in China linked to working conditions at Foxconn, the Taiwanese company that puts together iPads and iPhones, and a number of explosions at other plants.
We trekken de discussie bij deze verderquote:Op zaterdag 13 december 2014 14:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat hier nu toevallig over Primark.
En ze hebben een voortrekkersrol als het gaat om uitbuiting...
Apple heeft veel hippere dingen dan Primark kleren dus dan is het wel goed.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:08 schreef Mylene het volgende:
[..]
Child labour uncovered in Apple's supply chain
Maar tik maar lekker verder vanaf je Iphone of Ipad.
Ik kan mijzelf veranderen en niet anderen. Overigens ben ik via de politiek weldegelijk betrokken bij veranderingen, dat gaat echter niet van vandaag op morgen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:26 schreef bijdehand het volgende:
Ja, ik koop er zelf ook nooit, maar de mensen hier die Roomser zijn dan de paus zijn echt irritant. Spammen ook elk topic over de Primark vol terwijl ze verder niets constructiefs doen om te zorgen dat mensen er niet meer kopen.
iSlavery is goed want er staat een i voor.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Apple heeft veel hippere dingen dan Primark kleren dus dan is het wel goed.
Your iPhone Was Built, In Part, By 13 Year-Olds Working 16 Hours A Day For 70 Cents An Hour*quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
iSlavery is goed want er staat een i voor.
Tot voor kort was er geen enkele keuze op dat gebied.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:12 schreef Mylene het volgende:
Jij steunt ook moderne slavernij omdat je producten van Apple gebruikt.
Kortom: selectieve verontwaardiging is hypocriet.
Praat jezelf maar goed knul. Je houdt slavenarbeid net zo goed in stand omdat je zo nodig hip wilt zijn.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tot voor kort was er geen enkele keuze op dat gebied.
Als er (redelijkerwijs) geen andere keuze is, dan is het een compleet andere situatie. Dat begrijp jij ook wel, maar jij praat liever goed dat jij actief jezelf inzet voor het in stand houden van slavernij, waarbij jij jou positie als mod inzet om mensen die een kritisch geluid laten horen te censureren.
Walgelijk vind ik dat.
Nou, dat komt dan goed uit, want ik heb al die extreem dure luxe producten.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:56 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Sorry, ik ga even de harde waarheid vertellen.
TENZIJ je luxe producten koopt wat zich in de markt neer zet als: Te duur, maar kwaliteit boven alles. is alles wat jij in je klauwen vastpakt gemaakt in China of een ander aziatisch land waar mensen veels te goedkoop werken.
Op een na werden ze prima uit de vergelijking gehaald. Dus dat is wel zien wat je wil zien.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:04 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat zou je nog verbazen.
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/28-11-2013/KRO_1645715
Uitzending van de rekenkamer over spijkerbroeken. De duurdere merken kwamen er niet zo heel best uit.
Nee, dat is het niet en ik overweeg dan ook serieus de fatsoenlijk geproduceerde smartphona als opvolger te nemen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:12 schreef Individual het volgende:
Apple heeft veel hippere dingen dan Primark kleren dus dan is het wel goed.
Tot voor kort was iedere mobiel als zodanig geproduceerd. Geen mobiel is jouw oplossing?quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:19 schreef Mylene het volgende:
Praat jezelf maar goed knul. Je houdt slavenarbeid net zo goed in stand omdat je zo nodig hip wilt zijn.
Is er zo'n smartphone op de markt?quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet en ik overweeg dan ook serieus de fatsoenlijk geproduceerde smartphona als opvolger te nemen.
Fairphone, al wordt daar het 'faire' ook betwist.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Is er zo'n smartphone op de markt?
quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:35 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Fairphone, al wordt daar het 'faire' ook betwist.
bronquote:Primark heeft vanmorgen haar grootste filiaal tot nu toe geopend in Den Haag. De flagship store heeft een vloeroppervlak van meer dan 5000 vierkante meter en beslaat drie verdiepingen. Dit is de eerste winkel van Primark in Nederland met een nieuw concept voor de lingerie- en cosmeticalijnen. De winkel in Den Haag is het twaalfde filiaal van de Ierse budgetketen in ons land.
Het grootste verschil in prijs zit hem in de naam. Niet de kwaliteit.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op een na werden ze prima uit de vergelijking gehaald. Dus dat is wel zien wat je wil zien.
Zeer recent. Wist ik ook niet.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Is er zo'n smartphone op de markt?
Je moet dan ook niet geloven dat primark hip is... Dat roept men vooral, maar je ziet er aan af dat het goedkoop is.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:49 schreef Mylene het volgende:
Ook met de kersttruien die kennelijk hip zijn.
[ afbeelding ]
De primark is de hipster uitvoering van de wibra en zeeman.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je moet dan ook niet geloven dat primark hip is... Dat roept men vooral, maar je ziet er aan af dat het goedkoop is.
Veel betalen wil niet zeggen dat je iets beters krijgt, de bodemprijs betalen houdt wel in dat je slechte kwaliteit krijgt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:56 schreef nikky het volgende:
Het grootste verschil in prijs zit hem in de naam. Niet de kwaliteit.
De broek van dertien euro kan van dezelfde of betere kwaliteit zijn dan de broek van 130 euro en andersom.
Zoiets wellicht.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:21 schreef Basp1 het volgende:
De primark is de hipster uitvoering van de wibra en zeeman.
Ik las dat ze pas in januari leverbaar zijn, maar goed... Voor mij is het nieuw.quote:Op zaterdag 13 december 2014 15:32 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
2013 is niet echt zeer recent
Zoals ik al zei, Apple en andere technilogiegadgets zijn verre van netjes geproduceerd. Maar ten eerste maakt dat het gedrag van primark niet goed en ten tweede is primark nog veel erger bezig. Je hebt het daar over Indiase vrouwen(meisjes) die worden verkocht en dan hun leven lang 14 uur per dag moeten werken, terrein van de fabriek niet af mogen en niets verdienen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:08 schreef Mylene het volgende:
[..]
Child labour uncovered in Apple's supply chain
Maar tik maar lekker verder vanaf je Iphone of Ipad.
Ik weet niet welk niveau van politiek, maar je hebt het over consumenten, de fabrikanten, de makers en inkopers van andere winkels. Ooit bij stilgestaan dat:quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan mijzelf veranderen en niet anderen. Overigens ben ik via de politiek weldegelijk betrokken bij veranderingen, dat gaat echter niet van vandaag op morgen.
Ik hoop niet dat je regelmatig kleding winkelt in de Bijenkorf, deze heeft label D voor duurzaamheid. Zelfs Primark heeft label C voor duurzaamheid. Ter vergelijking: H&M heeft label B voor duurzaamheid. http://www.rankabrand.nl/modeketens/De+Bijenkorfquote:Op zaterdag 13 december 2014 15:23 schreef DS4 het volgende:
Ik voel dan ook de stof, kijk naar de kwaliteit van afwerking. Prijs is niet van belang. Als het dan goedkoop is, prima. Feitelijk zijn mijn jeans allemaal ruim boven de 130 euro...
Dus het is niet erg als je slavernij in stand houdt, mits je je gadgets niet elders kan kopen? Walgelijk, je mag het in stand houden zolang je het product leuk vindt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als er (redelijkerwijs) geen andere keuze is, dan is het een compleet andere situatie. Dat begrijp jij ook wel, maar jij praat liever goed dat jij actief jezelf inzet voor het in stand houden van slavernij, waarbij jij jou positie als mod inzet om mensen die een kritisch geluid laten horen te censureren.
Walgelijk vind ik dat.
quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Walgelijk vind ik dat.
Neger, alsjeblieft.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:
Walgelijk vind ik dat.
Er is geen vergelijking geweest. 1 persoon die vrouwen broeken bekijkt terwijl hij expert is voor mannen jeans lijkt me niet erg representatief voor een man. Daarbij zie ik wel echt verschil tussen cheape broeken en dure broeken, al kun je dat met een beetje handigheid zelf een stuk faken. Ik vind vaak dat in de basis iedere spijkerbroek hetzelfde is, als je kijkt naar het materiaal scheelt het echt allemaal niet zo veel. De cut en afwerking is vaak wat een broek duurder laat ogen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:04 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat zou je nog verbazen.
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/28-11-2013/KRO_1645715
Uitzending van de rekenkamer over spijkerbroeken. De duurdere merken kwamen er niet zo heel best uit.
Vorig jaar heb ik er een spijkerbroek voor mijn dochter gekocht. Goede kwaliteit.
Nu generaliseer je echt wat ze zeggen. Er zit kwaliteitsverschil tussen de broeken en dat werd ook door de fabrikant gezegd. Het aparte is alleen dat dit kwaliteitsverschil zorgt voor een paar euro (1-4 euro) verschil in het fabriceren en vervolgens er in Nederland vanuit wordt gegaan dat een duurdere broek automatisch een duurdere stof heeft. Terwijl die stof goed in een broek kan zitten van 20 euro.quote:Op zaterdag 13 december 2014 14:56 schreef nikky het volgende:
[..]
Het grootste verschil in prijs zit hem in de naam. Niet de kwaliteit.
De broek van dertien euro kan van dezelfde of betere kwaliteit zijn dan de broek van 130 euro en andersom.
Dat gaat alleen over het huismerk, er zijn bij de bijenkorf vast ook merken die beter scoren, bv. die bij fair wear zijn aangesloten.quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:37 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je regelmatig kleding winkelt in de Bijenkorf, deze heeft label D voor duurzaamheid. Zelfs Primark heeft label C voor duurzaamheid. Ter vergelijking: H&M heeft label B voor duurzaamheid. http://www.rankabrand.nl/modeketens/De+Bijenkorf
Wat ze dan elders wegtrekken en sowieso is geld nu juist duidelijk onderschikt in deze discussie. Want natuurlijk is profiteren van uitbuiting financieel voordelig.quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:37 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik weet niet welk niveau van politiek, maar je hebt het over consumenten, de fabrikanten, de makers en inkopers van andere winkels. Ooit bij stilgestaan dat:
- aanwezigheid van Primark gemiddeld 30% meer omzet brengt in het winkelgebied
Het is gewoon een kulargument. Hetzelfde als het gezeik over Gore en vliegen. Alsof deze dan maar de wereld rond moet op de fiets!quote:Op zaterdag 13 december 2014 17:49 schreef bijdehand het volgende:
Dus het is niet erg als je slavernij in stand houdt, mits je je gadgets niet elders kan kopen? Walgelijk, je mag het in stand houden zolang je het product leuk vindt.
Nee, mijn werk vereist dat.quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:19 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Geen andere keuze? Ach jochie, moest je per se een smartphone of tablet hebben dan? Kan je niet zonder?
Gelukkig kan jij het voor jezelf verantwoorden dat jij slavernij ook steunt, net als mensen die bij de Primark shoppen. Het is weer een lekker gevalletje van de pot die de ketel iets verwijt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 18:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is gewoon een kulargument. Hetzelfde als het gezeik over Gore en vliegen. Alsof deze dan maar de wereld rond moet op de fiets!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |