Dat noemen de neoliberale de vrije markt waarbij wij als westerse wereld de uitbuiting buiten ons zicht veld laten plaatsvinden en dan vindt het merendeel van de consumenten het opeens geen probleem meer zoals we hier ook zien.quote:Op zaterdag 13 december 2014 07:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ah ik dacht dat je het voornamelijk over kinderen had. Maar als wat jij zegt waar is, dan hoort dat natuurlijk niet. Hoewel ik het wel wat vreemd vind dat je met 33-50% van een loon waarvan je kan rondkomen zulke werkweken kan maken en nog in leven bent. Aan de andere kant zijn er nog genoeg die met zo weinig inkomen kunnen rondkomen, dus misschien is die grens wat ruim genomen ()
Ze zouden daar ook zelf hun zaakjes beter op orde kunnen krijgen in plaats van dat dat bij 'ons' vandaan moet komen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat noemen de neoliberale de vrije markt waarbij wij als westerse wereld de uitbuiting buiten ons zicht veld laten plaatsvinden en dan vindt het merendeel van de consumenten het opeens geen probleem meer zoals we hier ook zien.
Wij als westerse wereld zouden importbeperkingen van producten moeten opleggen die niet volgens de normen en waarden die we zelf aanhangen geproduceerd worden.
Dus zolang ze die zaken daar niet voor elkaar hebben komen die spullen niet op de westerse markt terecht. Dat vind ik een goed plan. Wat worden de sancties als er winkels zijn die de zorgplicht welke we als beheermechanimse gaan instellen hiervoor verzaken?quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:33 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ze zouden daar ook zelf hun zaakjes beter op orde kunnen krijgen in plaats van dat dat bij 'ons' vandaan moet komen.
Absoluut. Zelfs de 'noodtrui' van lidl toen ik onverwachts bleef logeren, is beter dan wat ik bij primark kocht.quote:Op zaterdag 13 december 2014 09:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kwaliteit is gewoon slecht van Primark. Ik spreek uit eigen ervaring.
Ik wil je zelfbeeld dat je een held bent niet verpesten maar merkkleding is zelfs nog erger wat de werkomstandigheden en vergoeding betreft.quote:Op zaterdag 13 december 2014 06:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja.
Ik snap werkelijk niet dat mensen ten aanzien van slavernij de schouders op kunnen halen.
Die mensen dragen alleen kleren geproduceerd in Europa en dan niet in Chinese sweatshops in Italië. Ook smartphones en andere moderne technologie hebben ze niet.quote:Op zaterdag 13 december 2014 08:59 schreef bijdehand het volgende:
Mensen die zeiken op de Primark omdat slavernij gebruiken zelf nooit iets wat in Azië is gemaaktDankzij deze wereldverbeteraars kunnen mensen met weinig geld bij winkels als Primark shoppen. Heerlijke wereld leven we in.
nog erger, die kleding wordt in de kelders van de primark sweetshops gemaakt, waarbij er een tijdklok is welke aangeeft wanneer je weer een kledingstuk af moet hebben en anders ouderwets met de zweep slagen krijgt om je te motiveren om je target toch te halen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:02 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Ik wil je zelfbeeld dat je een held bent niet verpesten maar merkkleding is zelfs nog erger wat de werkomstandigheden en vergoeding betreft.
Geneuzel om maar je eigen totale gebrek aan empathie met je oosterse medemensen goed te praten. Practice wat you preach is om mee te komen in de westerse maatschappij met deze doorgeschoten geglobaliseerde wereld productie bij veel producten totaal niet meer mogelijk.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Die mensen dragen alleen kleren geproduceerd in Europa en dan niet in Chinese sweatshops in Italië. Ook smartphones en andere moderne technologie hebben ze niet.
Holier than thou!
Het is zo hypocriet om dan alleen Primark te beschuldigen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geneuzel om maar je eigen totale gebrek aan empathie met je oosterse medemensen goed te praten. Practice wat you preach is om mee te komen in de westerse maatschappij met deze doorgeschoten geglobaliseerde wereld productie bij veel producten totaal niet meer mogelijk.
Wanneer men in al die zogenaamde vrijhandelsverdragen ook de rechten van arbeiders en milieunormen zou verankeren zou het op den duur wel mogelijk moeten zijn.
Primark draagt actief uit dat men in de goedkoopst mogelijke sweetshops hun productie laat doen en de winstmarges bij het bedrijf minimaal zijn waardoor men deze rotzooi nog goedkoper als de h&m's en c&a's van deze westerse wereld kan verkopen. Het zou veel nobeler zijn als men juist de kleding voor dezelfde prijzen als de eerder genoemde bedrijven zou verkopen en dat de meerwaarde geheel bij de arbeiders terecht zou komen. Of je nu 3 euro voor een tshirt zou betalen of 3.50.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:18 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is zo hypocriet om dan alleen Primark te beschuldigen.
Want die extra 0.50 komt bij de werknemers terecht?quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Primark draagt actief uit dat men in de goedkoopst mogelijke sweetshops hun productie laat doen en de winstmarges bij het bedrijf minimaal zijn waardoor men deze rotzooi nog goedkoper als de h&m's en c&a's van deze westerse wereld kan verkopen. Het zou veel nobeler zijn als men juist de kleding voor dezelfde prijzen als de eerder genoemde bedrijven zou verkopen en dat de meerwaarde geheel bij de arbeiders terecht zou komen. Of je nu 3 euro voor een tshirt zou betalen of 3.50.
Als ik ergens wat inkoop en men produceert het niet naar mijn zin dan zal normaal gezien elk productiebedrijf mijn wensen binnen de grenzen van hun wetgeving wel inwilligen. Heeft men in Bangladesh een maximum loon? Dat denk ik niet dus mijn wens als inkoper voor een beter loon en minder uren voor de arbeider kan ingewilligd worden. Dat de meesten met sub/sub/sub contractors werken boeit mij niet dan moeten ze hun inkoopketens maar anders inrichten. Als verkoper ben je wat mij betreft verantwoordelijk voor de gehele productieketen. Het "wir haben es nicht gewusst" is zo 1945.quote:Op zaterdag 13 december 2014 10:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Want die extra 0.50 komt bij de werknemers terecht?
Ik plaats deze mensen dan ook op een voetstuk. Zou het zelf niet kunnen hoor, zo bewust leven. Ik gebruik zelfs benzine, af en toe. En maak gebruik van andere fossiele brandstoffenquote:Op zaterdag 13 december 2014 10:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Die mensen dragen alleen kleren geproduceerd in Europa en dan niet in Chinese sweatshops in Italië. Ook smartphones en andere moderne technologie hebben ze niet.
Holier than thou!
Ja, ik koop er zelf ook nooit, maar de mensen hier die Roomser zijn dan de paus zijn echt irritant. Spammen ook elk topic over de Primark vol terwijl ze verder niets constructiefs doen om te zorgen dat mensen er niet meer kopen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:16 schreef Skv het volgende:
Bottomline is toch dat het een onwijzer pauperzaak is?
Met Gronings gas en Noorse/Britse olie hou je het 'lokaal'. Gas zit wel goed in NL en je moet dan alleen naar de Statoil benzinepomp gaan.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik plaats deze mensen dan ook op een voetstuk. Zou het zelf niet kunnen hoor, zo bewust leven. Ik gebruik zelfs benzine, af en toe. En maak gebruik van andere fossiele brandstoffen
En Turksquote:Op zaterdag 13 december 2014 06:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
In Enschede zit er ook een, op de markt. Enige nadeel is dat je nagenoeg alleen maar Duits om je heen hoort
Jij steunt ook moderne slavernij omdat je producten van Apple gebruikt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 06:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is lelijk, kwalitatief kut en je steunt moderne slavernij. Het is wel goedkoop.
Kortom: alleen geschikt voor asociale paupers.
Gast, gaat het verder goed? Dat is gewoon wat ik vind. Bij H&M heb je ook leuke en hippe kleding voor weinig geld.quote:Op zaterdag 13 december 2014 05:14 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Waar de fuck heb jij het nou weer over? Echt een slechte vergelijking.
Ik was erg te spreken over het assortiment van Eindhoven. Die zit dicht bij het station en was tijdens de opening een paar jaar terug nog de grootste van Nederland.
Klopt van Apple, alleen primark is echt stukken erger. China is heilig als je het vergelijkt met India of Bangladesh.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:12 schreef Mylene het volgende:
[..]
Jij steunt ook moderne slavernij omdat je producten van Apple gebruikt.
Kortom: selectieve verontwaardiging is hypocriet.
Je mag iemand wel doodrijden met een Renault maar niet met een Ford want een Ford heeft een hardere bumper.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Klopt van Apple, alleen primark is echt stukken erger. China is heilig als je het vergelijkt met India of Bangladesh.
.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je mag iemand wel doodrijden met een Renault maar niet met een Ford want een Ford heeft een hardere bumper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |