abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148343806
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:27 schreef ato het volgende:
Ieder zijn smaak maar ik vond Elli en Nikki en Loreen niet echt mooie mensen ..
Daar heb je wel een punt. El (die gast) heeft ook een beetje een vreemde kop met flaporen. Maar het is wel vlotter dan Trijntje.

Ik ben geen fan van Ogene. Ik moet nog steeds denken aan dit.

Ze hebben in ieder geval een ruime leerschool achter de rug.
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2015 @ 00:53:25 #277
368283 ato
pi_148344071
Ach het zijn serieuze, volwassen meiden geworden en best mooi ook.
En zij zingen goed, ik ken hen van adem in en uit :-)
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 01:45:49 #278
375570 crew  Cyan9
pi_148344947
En daar is het drietal weer. Het is echt geen wondermiddeltje hoor, hoe goed het zangtechnisch ook mag zijn.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_148347253
Bij deze drie meiden heb ik nu hetzelfde als bij een artiest als Jett Rebel. Nog nauwelijks iets bereikt, maar wordt door het eindeloze gehype op handen gedragen en krijgen het allemaal aangereikt.

Waar je van Jett Rebel nog kunt zeggen dat hij het zonder ook wel gered zou hebben, vraag ik me bij dit dameskoortje af wat er zo goed aan zou moeten zijn, en waarom we hier over twee jaar nog iets over horen. Ik heb het al eerder geroepen, maar artiest zijn is zoveel meer dan samen mooi kunnen zingen.

En bij het gelinkte nummer verwacht ik elk moment Beyoncé die gaat beginnen met haar "All the single ladies!" :D
pi_148348175
Dat liedje van O'G3NE staat in de 3e week al weer op de 37e plaats in de Mega Top 100. Dat is misschien niet de ideale graadmeter, maar het geeft wel een indicatie hoe The Voice werkt: artiesten op een voetstuk plaatsen en de indruk geven dat we allemaal naar iets heel goeds en bijzonders kijken. Maar als de hype weer voorbij is, verdwijnt de hele zaak ook weer heel makkelijk uit het collectieve geheugen. Met de presentatie van Trijntjes lied ging het in principe natuurlijk net zo.

Als je zo'n hype op het ESF kan creëren, is dat natuurlijk ook wel een methode om te scoren, maar met 50% jury denk ik dat zoiets heel lastig te realiseren is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_148348356
Walk Along lijkt me sowieso niet echt een jurypuntenpakker, dat hadden Birds en CATS veel meer, al scoorde Anouk zelfs beter bij de televote dan bij de jury geloof ik.

Walk Along lijkt me dan wel weer een lied dat ze in Oost en Zuid-Europa wat meer waarderen dan de vorige twee inzendingen, vanwege de hook en de laagdrempeligheid van de tekst. Het is een soort liedje zoals ze dat in bijvoorbeeld Oekraïne, Letland of Wit-Rusland wel vaker richting een ESF sturen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_148348810
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:30 schreef TheVulture het volgende:
Walk Along lijkt me sowieso niet echt een jurypuntenpakker, dat hadden Birds en CATS veel meer, al scoorde Anouk zelfs beter bij de televote dan bij de jury geloof ik.
Correct, zowel Birds als CATS scoorde beter bij de televoters dan bij de jury.

quote:
Walk Along lijkt me dan wel weer een lied dat ze in Oost en Zuid-Europa wat meer waarderen dan de vorige twee inzendingen, vanwege de hook en de laagdrempeligheid van de tekst. Het is een soort liedje zoals ze dat in bijvoorbeeld Oekraïne, Letland of Wit-Rusland wel vaker richting een ESF sturen...
Dat is erg lastig in te schatten. Dat soort landen geven hun punten toch doorgaans eerst aan de eigen regio en de beste liedjes overall. Dan is het moeilijk te zeggen of er 6 of 1 punt(en) overblijven voor NL.
pi_148360264
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:33 schreef ato het volgende:
Mooi liedje van Ogene en ik denk dat de Tros/Avro hen serieus gewoon moeten nemenaks kandidat Cor 2016.

Kunnen zij nu al de schrijvers op af sturen, lekkertje nemen en in juni al voor de keuze gaan voor het liedje en hun.
Lekker tijd nemen voor een goede tv perfomance.
Yep, vooral nu al mee beginnen! Het past natuurlijk totaal niet bij de TROS maar juist doordat wij de laatste twee jaar een kandidaat stuurden die totaal niet bij de TROS past hadden we succes, met die truttige Hollandse zeikmuziek scoor je niet.

Kensington zou inderdaad een aardige kandidaat zijn maar O'g3ne heeft voor nu mijn voorkeur (ondanks dat Kensington het muzikaal goed doet en een lekkere sound heeft, eigenlijk onNederlands) omdat het die X-factor heeft: redelijk goed uitziende jonge meisjes die goed kunnen zingen en iets unieks doen (trio, harmonietjes) en hierbij ook nog een beetje kunnen acteren. Daar scoor je gegarandeerd mee, dat kan alleen maar goed uitpakken. Voor hen zou het een leuke internationale lancering kunnen zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148360314
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. El (die gast) heeft ook een beetje een vreemde kop met flaporen. Maar het is wel vlotter dan Trijntje.

Ik ben geen fan van Ogene. Ik moet nog steeds denken aan dit.

Ze hebben in ieder geval een ruime leerschool achter de rug.
Stop met die obsessie over hun 'jonge' jaren. ;)
Het verschil tussen hen en anderen is dat bij hen de 'jongere' jaren op Youtube staan, bij anderen is het niet geregistreerd (of in ieder geval niet gemakkelijk te vinden zoals bij Lady Gaga die een aardig piano-optreden had voordat ze haar stem verkrachtten). Waarschijnlijk lijkt het zelfs bij Freddie Mercury nergens op als je zijn puberjaren en daarvoor zou laten zien. :)
#NoDAPL
pi_148360922
quote:
6s.gif Op maandag 5 januari 2015 01:45 schreef Cyan9 het volgende:
En daar is het drietal weer. Het is echt geen wondermiddeltje hoor, hoe goed het zangtechnisch ook mag zijn.
Het is geen wondermiddeltje maar je haalt er gegarandeerd een podiumplaats mee als je hen een fatsoenlijk liedje geeft en veel hebben zij niet nodig om er wat moois van te maken. :)

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:12 schreef Mystikvm het volgende:
Waar je van Jett Rebel nog kunt zeggen dat hij het zonder ook wel gered zou hebben, vraag ik me bij dit dameskoortje af wat er zo goed aan zou moeten zijn, en waarom we hier over twee jaar nog iets over horen. Ik heb het al eerder geroepen, maar artiest zijn is zoveel meer dan samen mooi kunnen zingen.
Dit is de eerste kandidaat van alle talentenjachten die ik heb gevolgd waarvan ik stel dat zij het ook zonder talentenjacht zouden redden en dat ze een blijverdje zijn, juist omdat ze dat 'meer' hebben. Zelfs bij Sandra van Nieuwland was ik gereserveerd (terwijl er een hype was) en bij Ben had ik geen seconde verwacht dat we een paar jaar later nog veel van hem zouden horen. Ik ga niet mee in hypes! Ik ga af op de kwaliteiten (en gebrek daaraan) die ik zie. Trust me, over dit trio gaan we over een paar jaar nog steeds veel horen en ook in andere landen gaan ze over hen horen.

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:19 schreef Fred_B het volgende:
Dat liedje van O'G3NE staat in de 3e week al weer op de 37e plaats in de Mega Top 100.
Dat zegt mij allemaal weinig, zowel een hoge plaats als een lagere plaats. Natuurlijk zakt het sterk aangezien mensen wekenlang een overdosis hebben gekregen. Natuurlijk zegt een eerste plaats geen zak aangezien het kunstmatig wordt gepromote. :)

[ Bericht 27% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-01-2015 17:10:20 ]
#NoDAPL
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 18:23:26 #286
375570 crew  Cyan9
pi_148362926
Iets over dat er geen garanties zijn, opnieuw. Dag Bram.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_148364670
Lisa, Amy en Shelley zijn getransformeerd tot O'G3NE. Succesvol bij the Voice of Holland.

Ik zie er niet zo veel in. Techisch zal het allemaal wel in orde zijn, ik hoor drie kleine stemmetjes. Magic vind ik ook een niemendalletje. Ik zie wel dat ze al lang aan het werken zijn aan hun carrières. De meeste kinderen komen niet op tv en hebben niet meerdere nummers met clip op hun naam staan. Ben benieuwd wie hier achter staat, pappa met veel geld? Het mocht dan allemaal niet veel voorstellen, ze hebben ervaringen opgedaan en hun netwerk uitgebreid.

Qua stem mogen ze m.i. nog niet in de schaduw van Trijntje staan. Of O'G3NE echt (internationaal) succesvol wordt? Dat zullen we moeten afwachten. Dan is echt goede/pakkende muziek nodig.
pi_148376439
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:11 schreef luxerobots het volgende:
Lisa, Amy en Shelley zijn getransformeerd tot O'G3NE. Succesvol bij the Voice of Holland.

Ik zie er niet zo veel in. Techisch zal het allemaal wel in orde zijn, ik hoor drie kleine stemmetjes. Magic vind ik ook een niemendalletje. Ik zie wel dat ze al lang aan het werken zijn aan hun carrières. De meeste kinderen komen niet op tv en hebben niet meerdere nummers met clip op hun naam staan. Ben benieuwd wie hier achter staat, pappa met veel geld? Het mocht dan allemaal niet veel voorstellen, ze hebben ervaringen opgedaan en hun netwerk uitgebreid.

Qua stem mogen ze m.i. nog niet in de schaduw van Trijntje staan. Of O'G3NE echt (internationaal) succesvol wordt? Dat zullen we moeten afwachten. Dan is echt goede/pakkende muziek nodig.
Zou het kunnen dat jij niet objectief luistert om dat jij je vooroordelen niet aan de kant wil zetten? Je kan van alles vinden maar slecht zingen doen ze toch echt niet.

quote:
18s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:23 schreef Cyan9 het volgende:
Iets over dat er geen garanties zijn, opnieuw.
Daarom stelde ik de voorwaarde dat ze een goed liedje moeten krijgen. Het zou sowieso klasses beter zijn dan die truttige inzendingen in de donkere jaren voordat Anouk meedeed. God, wat was dat slecht, dieper dan dat kunnen we toch niet zakken met het ESF. :)
#NoDAPL
pi_148377220
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat jij niet objectief luistert om dat jij je vooroordelen niet aan de kant wil zetten? Je kan van alles vinden maar slecht zingen doen ze toch echt niet.

[..]

Daarom stelde ik de voorwaarde dat ze een goed liedje moeten krijgen. Het zou sowieso klasses beter zijn dan die truttige inzendingen in de donkere jaren voordat Anouk meedeed. God, wat was dat slecht, dieper dan dat kunnen we toch niet zakken met het ESF. :)
Ik zeg dat het technisch vast in orde is, maar dat ik drie kleine stemmetjes hoor. Vind je werkelijk dat ze grote stemmen hebben?
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2015 @ 17:25:26 #290
368283 ato
pi_148395131
Ik vind dat de dames grote stemmen hebben, maar goed ieder zijn mening toch?

Overigens ga ik Ilse een compliment geven. Zij heeft een interview gegeven bij NCR stadsblad en geen slecht woord over Waylon.

Zij wil niet meedoen aan moddergooien aldus haar collega JB Meijers en dat geeft Ilse weer meer krediet.
pi_148396877
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:25 schreef ato het volgende:
Ik vind dat de dames grote stemmen hebben, maar goed ieder zijn mening toch?

Overigens ga ik Ilse een compliment geven. Zij heeft een interview gegeven bij NCR stadsblad en geen slecht woord over Waylon.

Zij wil niet meedoen aan moddergooien aldus haar collega JB Meijers en dat geeft Ilse weer meer krediet.
Idealiter laten beiden het nu in het nieuwe jaar gewoon achter zich, en gaan ze zich richten op de toekomst.
pi_148399030
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:15 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Idealiter laten beiden het nu in het nieuwe jaar gewoon achter zich, en gaan ze zich richten op de toekomst.
Maak je geen zorgen ;)

quote:
Verder voorspelt Brummelman dat het Songfestival-duo Ilse DeLange en Waylon terugkomt bij elkaar, dat de Songfestival-inzending van dit jaar, Trijntje Oosterhuis, in de top-tien terechtkomt en dat Patty Brard naar het buitenland verhuist. http://www.mediacourant.n(...)-met-rtl-late-night/
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_148403183
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:15 schreef grazz het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen ;)

[..]

Is dat diezelfde die voorspelde dat Oekraïne dit jaar gaat winnen?
pi_148410168
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:45 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Is dat diezelfde die voorspelde dat Oekraïne dit jaar gaat winnen?
:D

Weeknie
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2015 @ 10:39:03 #295
368283 ato
pi_148459269
Ik heb weer Voor de zoveelste keer de puntentelling gezien, maar was toch even spannend toen Lithouen de 12 punten gaven aan THE common Linnits.

Maar deze landen gaven ons geen punten: Israël, Moldavië, Oekraïne, Azerbeidzjan , Albanië, Monte Negro, en Malta. Andere oostereselanden zoals Belarus en zelf Rusland gaven ons punten. En Lithouengaf ons zelf 12 punten.

Dus over die Oostblok landen zal ik ook niet meer inzitten..volgend jaar.
pi_148475950
Nog een hoogtepuntje uit 2014: Het Songfestival is het best bekeken niet-sportprogramma van vorig jaar De voorsprong op nummer 2 Boer Zoekt Vrouw is ook behoorlijk:

quote:
01. Eurovisie Songfestival (NPO1) 5.149.000
02. Boer Zoekt Vrouw Inter (NPO1) 4.303.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 3.981.000
04. The Passion (NPO1) 3.558.000
05. Boer Zoekt Vrouw (NPO1) 3.463.000

06. Wie is de Mol (NPO1) 3.415.000
07. Boer Zoekt Vrouw 10 jaar (NPO1) 3.401.000
08. Eurovisie Songfestival HF (NPO1) 3.299.000
09. All You Need Is Love Kerst (RTL4) 3.093.000
10. Nationale Dodenherdenking (NPO1) 2.986.000
Nederland-Argentinië op het WK was met 9,2 miljoen kijkers overigens de grootste kijkcijferhit.
pi_148527554
Als ze nou het eerste couplet nog eens overdoet, ipv alle whyyyyyyy´s tegen het einde.....de muziek halveert, met bijvoorbeeld alleen beat (de helft zo snel) en het zachtjes en jazzy zingt...en dan de beuk er met het (laatste refrein) erin gooit, dan heb je alle effecten op een rij, toch een goed nummer met kop en staart en is het laaste refrein het sterkte ipv het slapste in de huidige situatue (omdat je het dan al zat bent)
Laat Afrojack er nog een stukje puntige productie tegenaan gooien (zoals met het nummer van Anouk,was ook midtempo!) en klaar ben je!"
  † In Memoriam † zondag 11 januari 2015 @ 23:40:58 #298
368283 ato
pi_148591819
Ik hoorde het nummer walk along hard in de kroeg, het begin is echt lekker.

Maar die laatste minuut met het te veel why aiaiaiai.. Daar moet echt iets mee gebeuren.
Ook met wat meer bier op, heb ik het nog steeds...

Kan Anouk niet iets speciaals doen op het einde?
  maandag 12 januari 2015 @ 10:46:20 #299
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_148598270
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:40 schreef ato het volgende:
Ik hoorde het nummer walk along hard in de kroeg, het begin is echt lekker.

Maar die laatste minuut met het te veel why aiaiaiai.. Daar moet echt iets mee gebeuren.
Ook met wat meer bier op, heb ik het nog steeds...

Kan Anouk niet iets speciaals doen op het einde?
Haar polsen open snijden en bloedend ter aarde storten?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_148600851
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Haar polsen open snijden en bloedend ter aarde storten?
Hilarisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')