abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157592886
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:51 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Stel je voor dat alle mannen in Nederland nu ineens 4 x per week uit zouden gaan en actief elke avond 10 vrouwen zouden benaderen. Daarnaast rennen er gedurende de dag overal mannen achter vrouwen aan om ze complimenten te geven.

Of stel je eens voor dat iedereen zichzelf constant aan het ''unstiflen'' is : _O-

Actie vanaf minuut 5.
Dus je zegt dat vrouwen dan continu lastiggevallen worden en dat zeer onprettig zal zijn? Want gewoon open contact maken is geen enkel probleem, het is dat jagerige wat het probleem is. Wat het niet meer leuk maakt.
Veranderd jouw tekst eens in stel je voor dat elke man elke dag met zeker 10 mensen leuk sociaal contact heeft. Klinkt het dan als iets wat een rare bedoening zou worden, of als een gezond sociaal leven?

Als het echt goed zou zijn zou het niet uitmaken dat iedereen het deed, dat zou dan alleen een mooiere wereld opleveren.

Als je geloofd dat het een vervelende boel zou worden als iedereen het deed moet je je afvragen of het wel zo leuk is als jij het doet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157599369
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:39 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Af en toe. Betekent dat dat ik hem aanbid en dat ik alles goedkeur wat hij zegt?
Daar lijkt het soms op. :Y

quote:
[..]

Je hebt al meerdere keren herhaalt dat ik een PUA-aanbidder ben, terwijl ik jou al meerdere keren heb uitgelegd dat ik niets aanbid en dat ik van mening ben dat mensen kritisch naar dingen moeten kijken (hell, ik heb er zelfs een speech over gehouden).
Tja, objectief ben je daar natuurlijk totaal niet in. ;)

quote:
[..]

lol
Uitbuiting vind ik niet grappig, maar ieder zijn meug.

quote:
[..]

Ik weet niet wat je dacht dat ik met dat statement bedoelde, maar je maakt niet de indruk dat je er ook maar iets van begrepen hebt.

En dat pickup een gekke bedoeling is geef ik graag toe hoor.
Dat je het zelf ook een vreemde bedoening vind, zegt al genoeg.

quote:
[..]

Als jij het voor jezelf zo kunt rationaliseren moet je dat vooral doen ;)
Okay. :)

quote:
[..]

Verwachtingen zijn dus voor iedereen verschillend. Sommigen willen een leuke vriendin, sommige willen meer neuken, sommige willen socialer worden, sommigen willen meer zichzelf kunnen zijn en meer voor zichzelf opkomen. Uiteindelijk komt het bijna allemaal neer op interne voldoening, gelukkig zijn en als toevoeging daarop een mooie relatie. Dat is ook de visie van een gast als Owen.

Om nog even op dat eerste punt te reageren, en het naar pickup te vertalen. Als ik je goed begrijp zeg je dus het volgende: ''Iemand die aan pickup doet verwacht een vriendin te krijgen, dus het is een slecht vergelijk dat iemand die aan pickup doet een vriendin krijgt en lekkerder in zijn vel gaat zitten........ En het is niet meetbaar'' 8)7

Ik zal het vast verkeerd begrepen hebben, Leg dat alsjeblieft even uit.
Mijn vergelijking gaat tussen pick up; de verwachte resultaten en het daadwerkelijke resultaat, vergeleken met iets als sport, waar de verwachte resultaten duidelijk zijn en de effecten meetbaar. Zie het als homeopathie en geneesmiddelen.

Alles dat jij bijvoorbeeld hebt behaald als 'resultaat', dat je toewijst aan pickup, kan andere oorzaken hebben. In mijn ogen ben je simpelweg volwassener geworden, en heb je daarbij geinvesteerd in pickup. Levenservaring en nutteloze informatie.

En laten we eerlijk zijn: niemand gaat naar een pickup-cursus om assertiviteit te leren. Dat is als naar de snackbar gaan voor een griekse salade.

quote:
[..]

Leuk dat je zo enthousiast bent, maar ik heb nog nooit voor een cursus of training betaalt. Ik gaf deze seminar persoonlijk en liet anderen er slechts een onkostenvergoeding voor betalen.
Dus zijn mensen toch armer geworden voor gebakken lucht.

quote:
Over PUA-technieken: welkom in 2015, dat doen we al 5 jaar niet meer.
Dan waarom het nog pickup noemen?

quote:
Je valt steeds meer in herhaling op punten die ik al duidelijk aangegeven heb. Daarnaast blijf je dingen opgooien als ''jij en iedereen in de community aanbid PUA'', ''Alle PUA zijn gelduitbuiters''. Nu kom je ook nog met dingen als ''Dat je het niet los durft te laten komt door je ego'' ''Iedereen wil alleen maar neuken''. Kortom, je gooit heel veel modder en er blijft zeer weinig van plakken. Veel aannames, erg weinig inhoud.
En het heeft effect gehad: zo geef je aan pickup zelf ook vreemd te vinden, en dat je een vaandeldrager bent door zelf ook een cursus te geven. Waarvoor mensen geld moeten betalen. ;)

Je bent hier dus jezelf, je geadopteerde 'levenswijze' en je community te verkopen.

quote:
Omdat je ook steeds meer de persoonlijke kant op gaat interpreteer ik dat je van een steeds fragielere basis argumenteert, dat je niet luistert naar wat ik zeg, dat je steeds meer probeert te overcompenseren voor je gebrek aan inzicht in dit wereldje, en dat je geen enkele plek open heb in je gedachten om iets toe te laten wat niet in je huidige wereldbeeld past.

Dat vind ik best treurig, want volgens mij ben je best intelligent.
Ik sta juist open voor andere zaken; juist daarom ben ik bekend met deze wereld. Het is me alleen nog steeds niet geheel duidelijk wat het hele gebeuren nou in moet houden, anders dan vrouwen oppikken. Je kan het aankleden met teksten als: "PUA bestaat niet meer", "inner game" en "RSD", maar ondertussen spreken we van pickup, vrouwen versieren en een complete industrie die daaromheen ontstaan is. Met name dat laatste vind ik belangrijk, want dat impliceert dat de motieven financieel zijn, en verkoop van het product belangrijker is dan het product zelf.

Ik stel voor dat je uitlegt waarom pickup geen pickup meer is, wat het nu dan wel is, en op basis daarvan de TT en de insteek van het topic verandert. Of je noemt het beestje bij de naam zegt verklaart eerlijk dat dit topic gaat om een zogenaamde zelfhulpmethode met het ordinaire doel vrouwen versieren.
Haal dit hele gebeuren maar eens uit de vage termen en beweringen, en maak het concreet. Laat mij, en anderen met mij, dat dit meer waard is dan een wingman die je voor het blok zet met "Haaaaaaaaave you met Ted?". Toon mij waarom deze industrie bestaansrecht heeft en waarom het de enorme sommen geld waard is. En als het dan niet gaat om ordinair vrouwen versieren, waar het dan wel om gaat?
  maandag 16 november 2015 @ 18:11:11 #249
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_157604146
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 08:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus je zegt dat vrouwen dan continu lastiggevallen worden en dat zeer onprettig zal zijn? Want gewoon open contact maken is geen enkel probleem, het is dat jagerige wat het probleem is. Wat het niet meer leuk maakt.
Veranderd jouw tekst eens in stel je voor dat elke man elke dag met zeker 10 mensen leuk sociaal contact heeft. Klinkt het dan als iets wat een rare bedoening zou worden, of als een gezond sociaal leven?

Als het echt goed zou zijn zou het niet uitmaken dat iedereen het deed, dat zou dan alleen een mooiere wereld opleveren.

Als je geloofd dat het een vervelende boel zou worden als iedereen het deed moet je je afvragen of het wel zo leuk is als jij het doet.
Gek, niet vervelend. Het zou een gekke bedoeling worden, ik heb het niet over lastig vallen. Vaak zien gasten die weten hoe sociale dynamiek werkt zelfs een stuk sneller wanneer ze er niet van gediend is (in vergelijking met je typische dronken gast die de hele avond om je heen blijft hangen en je gaat volgen in de club).
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  maandag 16 november 2015 @ 19:00:14 #250
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_157605371
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 14:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Daar lijkt het soms op. :Y

[..]

Tja, objectief ben je daar natuurlijk totaal niet in. ;)

[..]

Uitbuiting vind ik niet grappig, maar ieder zijn meug.

[..]

Dat je het zelf ook een vreemde bedoening vind, zegt al genoeg.

[..]

Okay. :)

[..]

Mijn vergelijking gaat tussen pick up; de verwachte resultaten en het daadwerkelijke resultaat, vergeleken met iets als sport, waar de verwachte resultaten duidelijk zijn en de effecten meetbaar. Zie het als homeopathie en geneesmiddelen.

Alles dat jij bijvoorbeeld hebt behaald als 'resultaat', dat je toewijst aan pickup, kan andere oorzaken hebben. In mijn ogen ben je simpelweg volwassener geworden, en heb je daarbij geinvesteerd in pickup. Levenservaring en nutteloze informatie.

En laten we eerlijk zijn: niemand gaat naar een pickup-cursus om assertiviteit te leren. Dat is als naar de snackbar gaan voor een griekse salade.

[..]

Dus zijn mensen toch armer geworden voor gebakken lucht.

[..]

Dan waarom het nog pickup noemen?

[..]

En het heeft effect gehad: zo geef je aan pickup zelf ook vreemd te vinden, en dat je een vaandeldrager bent door zelf ook een cursus te geven. Waarvoor mensen geld moeten betalen. ;)

Je bent hier dus jezelf, je geadopteerde 'levenswijze' en je community te verkopen.

[..]

Ik sta juist open voor andere zaken; juist daarom ben ik bekend met deze wereld. Het is me alleen nog steeds niet geheel duidelijk wat het hele gebeuren nou in moet houden, anders dan vrouwen oppikken. Je kan het aankleden met teksten als: "PUA bestaat niet meer", "inner game" en "RSD", maar ondertussen spreken we van pickup, vrouwen versieren en een complete industrie die daaromheen ontstaan is. Met name dat laatste vind ik belangrijk, want dat impliceert dat de motieven financieel zijn, en verkoop van het product belangrijker is dan het product zelf.

Ik stel voor dat je uitlegt waarom pickup geen pickup meer is, wat het nu dan wel is, en op basis daarvan de TT en de insteek van het topic verandert. Of je noemt het beestje bij de naam zegt verklaart eerlijk dat dit topic gaat om een zogenaamde zelfhulpmethode met het ordinaire doel vrouwen versieren.
Haal dit hele gebeuren maar eens uit de vage termen en beweringen, en maak het concreet. Laat mij, en anderen met mij, dat dit meer waard is dan een wingman die je voor het blok zet met "Haaaaaaaaave you met Ted?". Toon mij waarom deze industrie bestaansrecht heeft en waarom het de enorme sommen geld waard is. En als het dan niet gaat om ordinair vrouwen versieren, waar het dan wel om gaat?
Waarom is pickup awesome:

- Je wordt er socialer van, omdat je met zo veel mensen praat en connecties maakt.
- Je krijgt er zelfvertrouwen van. Geen macho maskertje, echt zelfvertrouwen.
- Je krijgt meer keus en kwaliteit in de vrouwen in je leven. Je krijgt vrouwen die JIJ wilt, niet degenen die je in de schoot geworpen worden.
- Je leert om meer in het moment te leven. Als je niet in het moment bent tijdens een gesprek is het al snel einde verhaal.
- Je leert goede gevoelens uit jezelf halen in plaats van uit anderen. Dat is simpelweg nodig omdat je vaak afgewezen gaat worden en je je niet kan permitteren om te afhankelijk te zijn van de reacties van vrouwen.
- Je leert om te gaan met je emoties.
- Je ontwikkelt karakter door je angsten te overwinnen op dagelijkse basis, in plaats van er voor weg te lopen. Elke keer dat je bang bent om iemand aan te spreken doe je het toch, elke keer dat je het dan erkent en het toch doet groei je als persoon.
- Avontuur, Epische feesten, leipe verhalen. Je maakt dingen mee die je je eerder niet voor mogelijk gehouden had.
- Relaties aangaan vanuit een positie van overvloed in plaats van schaarste (de typische gast die een relatie wilt om te compenseren voor het feit dat hij niet van zichzelf houd).
- Je ontwikkelt een shitload aan sociale intelligentie.
- Je leert positiever denken (negatieve mensen zijn saai, zowel in de club als daarbuiten)

Dan op de langere termijn:

- Je leert wie je bent, wat je belangrijk vind in je leven, wat je wilt in je leven en waar jij gelukkig van wordt.
- Je krijgt een sterke kern van principes en waarden
- Je laat niet meer over je heen lopen. Je hebt duidelijke persoonlijke grenzen en op het moment dat mensen daar over heen gaan wijs je ze de deur. Dat geldt dus zeker ook voor vrouwen die je bullshit geven.

Deze dingen gaan zich allemaal vertalen naar andere aspecten van je leven. Banden met familie, presentatievaardigheden, soft-skills, sociale vaardigheden, andere aspecten waarin jij jezelf gaat ontwikkelen (je gezondheid, business, liefde, spiritualiteit, carrière)

Wat leer je gaandeweg nog meer:

Een mentaliteit van waarde geven zonder er iets voor terug te verwachten.
Een focus op het proces in plaats van het resultaat.
Een levenslange toewijding aan groei en ontwikkeling.
Kritisch nadenken over dingen die in de wereld spelen.

Kortom, je wordt een baas. Op een gegeven moment zijn vrouwen alleen nog maar een leuke bonus op de persoon die je geworden bent.

In een wereld waar mensen op grote schaal collectief onwetend handelen, de schuld van hun tekortkomingen buiten hunzelf zoeken, geluk zoeken in externe dingen in plaats van in zichzelf (als een hamster in een rad, ze komen er nooit), hun gezondheid verneuken, de makkelijke keuzes maken in plaats van de goede, een creatief idee niet uitwerken uit angst voor falen of onzekerheid, en geleefd worden door verwachtingen van andere mensen, vind ik mensen de mogelijkheid geven om hier uit te komen een waardevolle toevoeging aan de wereld. Dat is de reden dat het zo populair is, dat is de reden waarom een bedrijf als RSD er zo veel geld verdiend.

Deze shit werkt.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_157605457
Maar concreet is het nog niet. Gaat het nou om vrouwen versieren, of sociaal zijn? Je begint met het tweede, vreemd genoeg, voor iets dat zich pickup noemt.
  maandag 16 november 2015 @ 19:07:13 #252
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_157605562
quote:
5s.gif Op maandag 16 november 2015 19:03 schreef Gray het volgende:
Maar concreet is het nog niet. Gaat het nou om vrouwen versieren, of sociaal zijn? Je begint met het tweede, vreemd genoeg, voor iets dat zich pickup noemt.
Niet concreet? _O-

Het gaat allemaal hand in hand, dat snap je toch zelf ook wel. Je kan niet wel leren om vrouwen te versieren maar niet leren om sociaal te zijn. Je kan niet wel leren om vrouwen te versieren maar een negatieve trol zijn die in de zolderkamer van zijn moeder woont.

Je kunt geen leuke vriendin onderhouden als je haar nodig hebt voor je goede emoties.
pi_157607060
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 18:11 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Gek, niet vervelend. Het zou een gekke bedoeling worden, ik heb het niet over lastig vallen. Vaak zien gasten die weten hoe sociale dynamiek werkt zelfs een stuk sneller wanneer ze er niet van gediend is (in vergelijking met je typische dronken gast die de hele avond om je heen blijft hangen en je gaat volgen in de club).
Toch ken ik een heel aantal zelfhulp disciplines en bij geen van hen zou je zeggen dat het een gekke bedoening zou worden als iedereen dat zou doen. Het feit dat je dat hierbij wel denkt, dat dat je woordkeuze is, zegt toch wel wat.

Maar wie weet vul ik zaken in die ik zo niet zou in moeten vullen, dus dan maar een direct vraag. Waarom zou het een gekke bedoening worden als iedereen pua zou doen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157607387
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:07 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Niet concreet? _O-

Het gaat allemaal hand in hand, dat snap je toch zelf ook wel. Je kan niet wel leren om vrouwen te versieren maar niet leren om sociaal te zijn. Je kan niet wel leren om vrouwen te versieren maar een negatieve trol zijn die in de zolderkamer van zijn moeder woont.

Je kunt geen leuke vriendin onderhouden als je haar nodig hebt voor je goede emoties.
Maar streep dat over vrouwen weg en wat heb je? Een amateur-assertiviteitscursus. Dat zou ik geen pick-up noemen. Of professionele hulp.
  maandag 16 november 2015 @ 20:40:00 #255
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_157608230
Het doel van pickup kan niet anders zijn dan vrouwen versieren, want idd anders geef je t wel een ander naampje.

Dat je er uiteindelijk veel meer uithaalt is mooi meegenomen/ noodzakelijk voor je doel
  maandag 16 november 2015 @ 20:43:35 #256
416020 K44S
The bearded man
pi_157608356
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:40 schreef Cue_ het volgende:
Het doel van pickup kan niet anders zijn dan vrouwen versieren, want idd anders geef je t wel een ander naampje.

Dat je er uiteindelijk veel meer uithaalt is mooi meegenomen/ noodzakelijk voor je doel
Je kant het zien als vrouwen versieren 2.0 :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  maandag 16 november 2015 @ 21:54:02 #257
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_157610811
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Toch ken ik een heel aantal zelfhulp disciplines en bij geen van hen zou je zeggen dat het een gekke bedoening zou worden als iedereen dat zou doen. Het feit dat je dat hierbij wel denkt, dat dat je woordkeuze is, zegt toch wel wat.

Maar wie weet vul ik zaken in die ik zo niet zou in moeten vullen, dus dan maar een direct vraag. Waarom zou het een gekke bedoening worden als iedereen pua zou doen?
Zie mijn vorige post.

quote:
2s.gif Op maandag 16 november 2015 20:10 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar streep dat over vrouwen weg en wat heb je? Een amateur-assertiviteitscursus. Dat zou ik geen pick-up noemen. Of professionele hulp.
Op een assertiviteitscursus ga je die shit echt niet leren :')

quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:40 schreef Cue_ het volgende:

Klopt.
pi_157611233
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:54 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Op een assertiviteitscursus ga je die shit echt niet leren :')
Hoe weet je dat?

Op een cursus vrouwen versieren verwacht ik dat niet te leren. Daar kom ik voor vrouwen leren versieren, geen new age spiritualiteit.
pi_157620687
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:54 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Zie mijn vorige post.
Als je op een open manier 10 mensen per dag benaderd is dat niet raar hoor. Dat is het alleen maar als het je puur om scoren gaat en je daardoor niet open benaderd, maar probeert te manipuleren.
Als het dus gericht was op sociaal zijn, open benaderen zou het geen rare bedoening worden, dat het dat wel zou worden volgens jou moet betekenen dat dit wel wat anders is dan gewoon mannen wat fijn zelfvertrouwen geven.

Als handelingen een rare bedoening zouden worden als iedereen dat zou doen, waarom is het dan geen rare bedoening als 1 het doet?
  dinsdag 17 november 2015 @ 12:53:06 #260
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_157621504
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 22:05 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?

Op een cursus vrouwen versieren verwacht ik dat niet te leren. Daar kom ik voor vrouwen leren versieren, geen new age spiritualiteit.
Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, ik heb er nog nooit één bezocht. Jij wel? Af en toe wel eens een training bezocht over presentatievaardigheden of communicatie. Vond het wel ironisch dat ik alles al een keer langs had zien komen. Laten we het dus op een sterk vermoeden houden.

Dan nog, zo'n cursus volgen zal vast erg goed voor je zijn. Je inlezen over spiritualiteit en psychologie ook. Je informeren over voeding en gezondheid ook. Lezen over succes, motivatie en ondernemen ook. Leren hoe je met vrouwen om moet gaan same story. Pak deze allemaal samen en je hebt persoonlijke ontwikkeling te pakken. Wat begint met vrouwen versieren eindigt met een pad van persoonlijke ontwikkeling. Het heeft namelijk allemaal met elkaar te maken.

Daarom hamert RSD op het aanpakken van elk aspect van je leven, niet alleen het regelen van vrouwen.
  dinsdag 17 november 2015 @ 12:55:04 #261
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_157621544
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Als je op een open manier 10 mensen per dag benaderd is dat niet raar hoor. Dat is het alleen maar als het je puur om scoren gaat en je daardoor niet open benaderd, maar probeert te manipuleren.
Als het dus gericht was op sociaal zijn, open benaderen zou het geen rare bedoening worden, dat het dat wel zou worden volgens jou moet betekenen dat dit wel wat anders is dan gewoon mannen wat fijn zelfvertrouwen geven.

Als handelingen een rare bedoening zouden worden als iedereen dat zou doen, waarom is het dan geen rare bedoening als 1 het doet?
Als jij honderden rondrennende mannen die complimenten aan het geven zijn aan vrouwen op straat niet minstens een beetje raar vind, verschillen we in onze definitie van ''raar'' ;-)
  dinsdag 17 november 2015 @ 12:57:43 #262
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_157621588
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:55 schreef Pope-of-Dope het volgende:

Als jij honderden rondrennende mannen die complimenten aan het geven zijn aan vrouwen op straat niet minstens een beetje raar vind, verschillen we in onze definitie van ''raar'' ;-)
Erodome heeft het dan ook over open benadering / sociaal zijn. Dat gaat verder dan complimenten geven. Dat kan ook gewoon een praatje zijn over het weer en dan weer weglopen (zonder telefoonnr of afspraak)
pi_157621630
quote:

[..]

Kortom, het doel is scoren, het jagen, dat is wat het vreemd maakt.
Dit gaat dus niet om open sociaal contact, want daar is niets vreemds aan.

Beetje onoprecht complimentjes de wereld in sturen in de hoop tussen iemands benen te belanden wordt al snel als lastig gevallen gezien door degene die de target zijn. Als alle mannen het zouden doen zou het zelfs ronduit eng zijn voor de gemiddelde vrouw.
Vraag je dus af of dat gedrag wel zo leuk en goed is als het niet ok zou zijn als iedereen het deed.
pi_157624603
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Hmm...
Ik ben het wel met hem eens hoor. Een paar keer per dag aangesproken worden prima, als er constant mensen aandacht vragen wordt het toch wat minder leuk.
Overigens denk ik dat je nog behoorlijk je best moet doen om 10 onbekenden per dag aan te spreken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 17 november 2015 @ 16:57:27 #265
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_157626333
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Kortom, het doel is scoren, het jagen, dat is wat het vreemd maakt.
Dit gaat dus niet om open sociaal contact, want daar is niets vreemds aan.

Beetje onoprecht complimentjes de wereld in sturen in de hoop tussen iemands benen te belanden wordt al snel als lastig gevallen gezien door degene die de target zijn. Als alle mannen het zouden doen zou het zelfs ronduit eng zijn voor de gemiddelde vrouw.
Vraag je dus af of dat gedrag wel zo leuk en goed is als het niet ok zou zijn als iedereen het deed.
''Hij spreekt een meisje aan, PLAYER!''
''Hij geeft een compliment en laat haar lachen, TRUCJES''
''Uiteindelijk gaan ze die zelfde nacht nog samen naar huis, MANIPULATIE''
''Hij zegt tegen een vrouw er fucking cute uit ziet, SEXIST''

Iedereen die pickup doet is manipulatief, doet het alleen maar om te scoren, meisjes te misbruiken, spoort ze aan om dingen te doen waar ze later spijt van krijgen. Ze hebben geen empathie en denken alleen maar met hun lul. Begrijp ik je zo goed? :-)
pi_157626368
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:57 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Iedereen die pickup doet is manipulatief, doet het alleen maar om te scoren, meisjes te misbruiken, spoort ze aan om dingen te doen waar ze later spijt van krijgen. Ze hebben geen empathie en denken alleen maar met hun lul. Begrijp ik je zo goed? :-)
Nee....

Maar mensen aanspreken, complimenten geven, laten lachen en alles zie ik gewoon niet als iets dat problematisch zou worden als iedereen het doet. Gewon vrij sociaal contact is niet problematisch of een rare bedoening.

Het heel bewust jagen en manipuleren om die doelen te bereiken is wel iets dat zeer onwenselijk zou zijn als iedereen het deed.
pi_157626378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:53 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, ik heb er nog nooit één bezocht. Jij wel? Af en toe wel eens een training bezocht over presentatievaardigheden of communicatie. Vond het wel ironisch dat ik alles al een keer langs had zien komen. Laten we het dus op een sterk vermoeden houden.

Dan nog, zo'n cursus volgen zal vast erg goed voor je zijn. Je inlezen over spiritualiteit en psychologie ook. Je informeren over voeding en gezondheid ook. Lezen over succes, motivatie en ondernemen ook. Leren hoe je met vrouwen om moet gaan same story. Pak deze allemaal samen en je hebt persoonlijke ontwikkeling te pakken. Wat begint met vrouwen versieren eindigt met een pad van persoonlijke ontwikkeling. Het heeft namelijk allemaal met elkaar te maken.

Daarom hamert RSD op het aanpakken van elk aspect van je leven, niet alleen het regelen van vrouwen.
Ik ben nooit op een assertiviteitstraining geweest.

Als ik betaal voor een cursus vrouwen versieren, dan wil ik een cursus vrouwen versieren.
Als ik een lezing over spiritualiteit wil, dan betaal ik daarvoor.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:06:29 #268
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_157626485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee....

Maar mensen aanspreken, complimenten geven, laten lachen en alles zie ik gewoon niet als iets dat problematisch zou worden als iedereen het doet. Gewon vrij sociaal contact is niet problematisch of een rare bedoening.

Het heel bewust jagen en manipuleren om die doelen te bereiken is wel iets dat zeer onwenselijk zou zijn als iedereen het deed.
Hoeveel mannen ken jij die als ze een leuke vrouw zien op straat er mee gaan praten?
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:25:12 #269
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_157626809
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:06 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Hoeveel mannen ken jij die als ze een leuke vrouw zien op straat er mee gaan praten?
Wat heeft dat met erodoms punt te maken? :?
pi_157627443
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:06 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Eigenlijk best veel, maar die zijn dan ook open en sociaal, doen hetzelfde bij mannen ;)
Ben getrouwd met zo'n kletst met alles wat los en vast zit man zelfs.
pi_157627640
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:57 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel het doel van iedereen die zich aan een PUA-cursus waagt. Daar betalen ze voor. Persoonlijk vind ik dat walgelijk; pimps by proxy.

Maar wie echt gemanipuleerd worden, zijn de PUA-volgelingen zelf. Die betalen anderen zodat diegenen de eer mogen opstrijken van volwassen worden. Of gratis lezingen geven zodat de echte PUA's daar geld aan kunnen verdienen. Styles had wat dat betreft geheel gelijk; een succesvolle PUA zijn betekent andere mannen versieren.
pi_157636187
Och, dat je iets wilt van het andere geslacht zit er een beetje ingebakken, dat je daar gefrustreerd over kan raken ook. En dat je jezelf een sociaal isolement in gaat jagen als je gefrustreerd erom raakt klinkt opzicht ook nog niet zo gek. Dus ja, bij dit soort mensen is PUA behoorlijk doeltreffend. Eerlijk gezegd denk ik dat die mensen er een stuk gezonder van worden. Ja niet iedereen heeft dat uiteraard nodig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 19 november 2015 @ 15:23:47 #273
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_157670470
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel het doel van iedereen die zich aan een PUA-cursus waagt. Daar betalen ze voor. Persoonlijk vind ik dat walgelijk; pimps by proxy.

Maar wie echt gemanipuleerd worden, zijn de PUA-volgelingen zelf. Die betalen anderen zodat diegenen de eer mogen opstrijken van volwassen worden. Of gratis lezingen geven zodat de echte PUA's daar geld aan kunnen verdienen. Styles had wat dat betreft geheel gelijk; een succesvolle PUA zijn betekent andere mannen versieren.
Wauw. Jij hebt echt nog nooit van het woord nuance gehoord, of wel. Zolang deze overtuiging er in zit gaat niets wat ik je zegt van iets anders overtuigen. Houd dus vooral lekker vast aan je wereldbeeld, daar voel je je blijkbaar goed bij.
  donderdag 19 november 2015 @ 15:28:22 #274
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_157670612
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:25 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat heeft dat met erodoms punt te maken? :?
Dat het helemaal niet zo normaal is om als je een leuke vrouw ziet er op af te stappen en een praatje te maken, ZEKER niet op straat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Eigenlijk best veel, maar die zijn dan ook open en sociaal, doen hetzelfde bij mannen ;)
Ben getrouwd met zo'n kletst met alles wat los en vast zit man zelfs.
Hmm, cool. Dan zijn wij blijkbaar in verschillende omgevingen opgegroeid. Snap dan ook wel waarom je het een raar wereldje vind. Voor jou is praten met anderen blijkbaar heel normaal, er zijn echter erg veel mannen die daar een stuk meer moeite mee hebben.
pi_157670704
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:28 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Dat het helemaal niet zo normaal is om als je een leuke vrouw ziet er op af te stappen en een praatje te maken, ZEKER niet op straat.

[..]

Hmm, cool. Dan zijn wij blijkbaar in verschillende omgevingen opgegroeid. Snap dan ook wel waarom je het een raar wereldje vind. Voor jou is praten met anderen blijkbaar heel normaal, er zijn echter erg veel mannen die daar een stuk meer moeite mee hebben.
Praten met anderen is dan ook heel normaal. De meeste mensen doen dat.
Nu is niet iedereen zo'n klets met alles wat los en vast zit als mijn man bv is, maar normaal sociaal contact met hier en daar een leuk kletspraatje is echt gewoon normaal gedrag.

Maar dit gaat vooral over het verschil tussen leuk normaal sociaal contact en met een vooropgezet doel met iemand gaan praten omdat je wil scoren. Bij dat laatste moet je oppassen niet opdringerig over te komen, dat wordt namelijk wel als vervelend gezien.
pi_157671098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:32 schreef erodome het volgende:
Praten met anderen is dan ook heel normaal. De meeste mensen doen dat.
Nu is niet iedereen zo'n klets met alles wat los en vast zit als mijn man bv is, maar normaal sociaal contact met hier en daar een leuk kletspraatje is echt gewoon normaal gedrag.

Niet zo op straat of bij het OV whatever, echt zo aanspreekbaar vind ik de meeste mensen niet hoor. Ik zou volgens mij de hele dag door drukke gebieden in de stad kunnen lopen zonder aangesproken te worden. Opzicht zegt dat wel wat toch? Zo normaal is het niet om iemand in die setting aan te spreken. (okay ik ben wel een man, voor een vrouw is het misschien iets anders.. Maar nog steeds.)
  donderdag 19 november 2015 @ 16:24:01 #277
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_157671769
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:52 schreef ludovico het volgende:

Niet zo op straat of bij het OV whatever, echt zo aanspreekbaar vind ik de meeste mensen niet hoor. Ik zou volgens mij de hele dag door drukke gebieden in de stad kunnen lopen zonder aangesproken te worden. Opzicht zegt dat wel wat toch? Zo normaal is het niet om iemand in die setting aan te spreken. (okay ik ben wel een man, voor een vrouw is het misschien iets anders.. Maar nog steeds.)
Maar je kan wel makkelijk iemand aanspreken en met de meesten zal je ook gewoon een normaal gesprek kunnen hebben.

(Hoogstens dat ze misschien wat afwachtend/aftastend in het begin zijn omdat het niet vaak gebeurd. Maar dat is weer wat anders)
  donderdag 19 november 2015 @ 16:26:19 #278
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_157671838
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:28 schreef Pope-of-Dope het volgende:

Dat contact is op versieren gericht.
Erodome heeft het over het aanspreken van zowel mannen als vrouwen, puur ter sociaal zijn / gesprek voeren.
Dat laatste is niet raar/gek of vervelend perse als iedereen zou dat zou doen (hoogstens even wennen, want je bent het niet gewend)
  donderdag 19 november 2015 @ 17:24:25 #279
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_157673021
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat contact is op versieren gericht.
Erodome heeft het over het aanspreken van zowel mannen als vrouwen, puur ter sociaal zijn / gesprek voeren.
Dat laatste is niet raar/gek of vervelend perse als iedereen zou dat zou doen (hoogstens even wennen, want je bent het niet gewend)
Welja, dan vind je het niet gek. Allemaal prima.

Blijkbaar posten hier alleen sociale superhelden, dus dan is er geen enkel probleem :D
pi_157673108
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:23 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Wauw. Jij hebt echt nog nooit van het woord nuance gehoord, of wel. Zolang deze overtuiging er in zit gaat niets wat ik je zegt van iets anders overtuigen. Houd dus vooral lekker vast aan je wereldbeeld, daar voel je je blijkbaar goed bij.
Je denkt echt dat mannen naar een pick-up cursus komen om te leren over andere zaken dan vrouwen leren oppikken?

Laat goed zien hoe subjectief en selectief-kritisch je bent op dit onderwerp.
  donderdag 19 november 2015 @ 18:14:15 #281
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_157674003
quote:
5s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:29 schreef Gray het volgende:

[..]

Je denkt echt dat mannen naar een pick-up cursus komen om te leren over andere zaken dan vrouwen leren oppikken?

Laat goed zien hoe subjectief en selectief-kritisch je bent op dit onderwerp.
Het boek ''The Game'' van 10 jaar geleden :') Kijk naar jezelf kerel.
pi_157674044
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 18:14 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Het boek ''The Game'' van 10 jaar geleden :') Kijk naar jezelf kerel.
Want het spel is het spel niet meer; het spel is nu meer een religie, toch?
  donderdag 19 november 2015 @ 18:24:58 #283
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_157674238
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2015 18:16 schreef Gray het volgende:

[..]

Want het spel is het spel niet meer; het spel is nu meer een religie, toch?
Jup. We offeren dagelijks versierde dames aan onze RSD-goden om onze dank te betuigen.
pi_157675133
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 18:24 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Jup. We offeren dagelijks versierde dames aan onze RSD-goden om onze dank te betuigen.
Dat verklaart veel, pope.
pi_157677294
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:24 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Welja, dan vind je het niet gek. Allemaal prima.

Blijkbaar posten hier alleen sociale superhelden, dus dan is er geen enkel probleem :D
Ik ben echt geen sociale superheld, ben een vrij introvert mens en kan zeer verlegen zijn op z'n tijd. Ik zweet meestal peentjes als ik voor een paar dagen een nieuwe groep in moet (bv op clinick ga). Maar als ik me ertoe gezet heb en ertussen stap blijkt het elke keer weer gewoon hartstikke leuk te zijn.
En zelfs ik spreek hier en daar met mensen buiten, niet teveel, dat kan mijn zolderkamer fok autisme niet aan, maar ook ik vind dat dus gewoon normaal.
  vrijdag 20 november 2015 @ 01:50:49 #286
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_157685600
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:24 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Want ik moet zelf super sociaal zijn om het niet gek te vinden dat men elkaar gewoon gezellig aanspreekt? :?
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:16:35 #287
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_157693572
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 01:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Want ik moet zelf super sociaal zijn om het niet gek te vinden dat men elkaar gewoon gezellig aanspreekt? :?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben echt geen sociale superheld, ben een vrij introvert mens en kan zeer verlegen zijn op z'n tijd. Ik zweet meestal peentjes als ik voor een paar dagen een nieuwe groep in moet (bv op clinick ga). Maar als ik me ertoe gezet heb en ertussen stap blijkt het elke keer weer gewoon hartstikke leuk te zijn.
En zelfs ik spreek hier en daar met mensen buiten, niet teveel, dat kan mijn zolderkamer fok autisme niet aan, maar ook ik vind dat dus gewoon normaal.
quote:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')