Als ik je nou vertel, dat een mammoettanker die crude vervoert, de motoren voedt vanuit het ruim? zegt je dat iets?quote:Op dinsdag 16 december 2014 03:07 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het bij zeeschepen zit, maar binnenvaart is beter voor het milieu dan de vrachtwagen. Wat een probleem is, is dat de schepen behoorlijk oud zijn, ze gaan nou eenmaal lang mee. Maar ook hier zijn ze bezig om dit te verbeteren, o.a. in Rotterdam worden de normen scherper.
Luchtvaart is wel extreem vervuilend. Daar zetten ze ook wel in op zuinigere motoren maar het blijft veel.
ouch.. someone just got burnedquote:Op zaterdag 20 december 2014 14:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Zei de man die gelijk zijn 1.9 eruit lepelde, toen hij belasting moest betalen voor zijn"oldtimer"
Volgens mij is crude nog schoner dan zware stookolie, daar zit echt van alles bijgemixt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik je nou vertel, dat een mammoettanker die crude vervoert, de motoren voedt vanuit het ruim? zegt je dat iets?
Think again. Crude is de shit zoals ze het oppompen uit de well, ranziger brandstof als dat bestaat gewoon niet.quote:Op zaterdag 20 december 2014 15:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij is crude nog schoner dan zware stookolie, daar zit echt van alles bijgemixt.
Klopt, maar zodra de nuttige stoffen eruit zijn gehaald bij de raffinaderij, blijft alleen die troep over en dat wordt weer "verwerkt" tot stookolie voor de zeevaart. Vaak mikken ze nog van alles erbij waar ze nog vanaf moesten.quote:Op zaterdag 20 december 2014 16:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Think again. Crude is de shit zoals ze het oppompen uit de well, ranziger brandstof als dat bestaat gewoon niet.
Ja dat zegt me ietsquote:Op zaterdag 20 december 2014 14:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik je nou vertel, dat een mammoettanker die crude vervoert, de motoren voedt vanuit het ruim? zegt je dat iets?
Vermeld je ook ff dat er per maand 133,- wordt gedokt voor de andere dieseltje die ik nog heb..?quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Zei de man die gelijk zijn 1.9 eruit lepelde, toen hij belasting moest betalen voor zijn"oldtimer"
Ha, dat wist ik toch niet. Ik onthoud niet alles, alleen de toffe dingen. Want dat was dat Golfje wel met 250pk en natuurlijk die vreselijke 3 serie met 2.5 erin.quote:Op maandag 22 december 2014 14:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vermeld je ook ff dat er per maand 133,- wordt gedokt voor de andere dieseltje die ik nog heb..?
(Peug 407 HDif 2.0 aut.)
Dat is toch je eigen keuze? Je kan ook voor 1 auto kiezen.quote:Op maandag 22 december 2014 14:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vermeld je ook ff dat er per maand 133,- wordt gedokt voor de andere dieseltje die ik nog heb..?
(Peug 407 HDif 2.0 aut.)
Laat me raden, dat is duurder en daarom vergoedt de werkgever het niet?quote:Op maandag 22 december 2014 21:55 schreef Fer het volgende:
Ik mag van werk geen zwavelvrije diesel tanken
Nee. Meer is beter. Teller staat nu op 9..quote:Op maandag 22 december 2014 21:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is toch je eigen keuze? Je kan ook voor 1 auto kiezen.
Jij verzamelt dus auto's? Zeldzame en oude modellen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee. Meer is beter. Teller staat nu op 9..
Auto's die ik wil hebben. Of altijd heb willen hebben.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij verzamelt dus auto's? Zeldzame en oude modellen?
Goeie opsomming, maar een dieselauto met handbak is meh. Benzineauto met LPG is where it's at.quote:Op vrijdag 12 december 2014 04:11 schreef ecktebaas123 het volgende:
Dieselauto's rijden nou eenmaal erg fijn daar kan je niks aan doen, ze zijn vaak zuiniger en stiller. Ook zijn ze meer waardevast en betrouwbaarder dan hun benzine variant. Een dieselauto haalt meer rendement uit een liter brandstof dan elke andere brandstofsoort. Ik snap al dat gezeik op dieselauto's niet echt, menig dieselauto is beter voor het milieu dan elk ander benzine, elektrische en Lpg bak.
De onderhoudskosten en storinggevoeligheid is bij een moderne diesel overigens hoger als bij een moderne benzine (hybride) motor.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:10 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Goeie opsomming, maar een dieselauto met handbak is meh. Benzineauto met LPG is where it's at.
Onderhoud niet, dat is onzin. Reparatiekosten zou best kunnen met al die high tech zooi die er tegenwoordig in zit om die hoge drukken te halen. Olie verversen en een filtertje kost gewoon nog steeds hetzelfde hoor net als remblokken.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De onderhoudskosten en storinggevoeligheid is bij een moderne diesel overigens hoger als bij een moderne benzine (hybride) motor.
Daarom gewoon voor een Toyota HSD of Mazda SkyActive gaanquote:Op dinsdag 30 december 2014 22:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Onderhoud niet, dat is onzin. Reparatiekosten zou best kunnen met al die high tech zooi die er tegenwoordig in zit om die hoge drukken te halen. Olie verversen en een filtertje kost gewoon nog steeds hetzelfde hoor net als remblokken.
Maar.. onderschat de kosten op langere termijn van die grasmaaiertjes met een turbo erop ook niet, want dat wordt straks nog lachen als die dingen een beetje op leeftijd komen.
Ik hou mijn ouwe Benz, die doet het dubbele op zijn slofjes. Die 3 ton gaat ie binnen nu en 2 maanden halen, dan mag eindelijk de inloopolie eruit.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:48 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Daarom gewoon voor een Toyota HSD of Mazda SkyActive gaan![]()
Dat zijn de auto's die zonder storing of noemenswaardig onderhoud 3 ton op de klok zetten.
Ik werd ook niet echt blij van een ander topic waar de startonderbreker roet in het eten gooide. Dat gaat ook nog wel wat auto's de das omdoen lijkt me.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:38 schreef Sounddragon het volgende:
Maar.. onderschat de kosten op langere termijn van die grasmaaiertjes met een turbo erop ook niet, want dat wordt straks nog lachen als die dingen een beetje op leeftijd komen.
Klopt, daarom is het ook rubbish.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:52 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik werd ook niet echt blij van een ander topic waar de startonderbreker roet in het eten gooide. Dat gaat ook nog wel wat auto's de das omdoen lijkt me.
Volgens mij rijden ze in afrika over 30 jaar nog steeds in dezelfde auto's als nu
Een nieuwe benzineauto van 2014 lijkt me zelfs met houtje-touwtje inventiviteit bijna niet meer aan de gang te houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |