abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147527059
Scherp
  vrijdag 12 december 2014 @ 21:13:28 #27
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147527191
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels van een heleboel mensen de meningen gehoord en de ene expert in CGI zegt dat dit CGI kan zijn en andere experts zeggen dat dit veel te goed is voor CGI.
http://www.openminds.tv/a(...)ed-et-video-675/9517

Deze site heeft de video aardig goed lopen behandelen of het een hoax kan zijn.
Als het inderdaad een hoax is, is het wel een verdomd goeie hoax!
Deed me beetje denken aan deze, jaartje of 6 geleden!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_147527574
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:13 schreef theguyver het volgende:

[..]

http://www.openminds.tv/a(...)ed-et-video-675/9517

Deze site heeft de video aardig goed lopen behandelen of het een hoax kan zijn.
Als het inderdaad een hoax is, is het wel een verdomd goeie hoax!
De site die je linkt maakt echt gehakt van zowel de oorsprong als de uploader als het geluid als het beeld. Overduidelijke fake dus. En dat maakt het meteen helemaal geen goede hoax, maar juist een vrij belabberde :')
pi_147529901
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Veel te goed voor CGI geloof ik niet meer in. CGI kan tegenwoordig zo goed gemaakt worden dat je het niet of met zeer veel moeite van echt kunt onderscheiden.

CGI wordt inderdaad steeds beter, maar je moet wel heel slechte ogen hebben wil je denken dat je hier de echte Kevin Spacey ziet in dit filmpje.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_147530018
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

CGI wordt inderdaad steeds beter, maar je moet wel heel slechte ogen hebben wil je denken dat je hier de echte Kevin Spacey ziet in dit filmpje.
Daar heb je gelijk in, maar om nou te beweren dat de filmpjes uit de OP "veel te goed voor CGI" zijn... Nee, daar trap ik echt geen seconde in. Ander voorbeeldje van wat mogelijk is:

pi_147530140
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar om nou te beweren dat de filmpjes uit de OP "veel te goed voor CGI" zijn... Nee, daar trap ik echt geen seconde in. Ander voorbeeldje van wat mogelijk is:

[ afbeelding ]
Tja, daar kunnen alleen echte experts uitspraken over doen.

Het knipperen van de ogen en de bewegingen van het hoofd en de rest van het lichaam zijn in ieder geval wel heel goed gedaan.
pi_147530180
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Tja, daar kunnen alleen echte experts uitspraken over doen.

Het knipperen van de ogen en de bewegingen van het hoofd en de rest van het lichaam zijn in ieder geval wel heel goed gedaan.
Klopt, het is een overtuigende animatie. Maar een animatie niettemin.
pi_147530291
Met alle respect, maar helemaal sporen doe je niet als je dit geloofd...
pi_147530951
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:22 schreef theunderdog het volgende:
Met alle respect, maar helemaal sporen doe je niet als je dit geloofd...
Er zijn wel gekke dingen gezien door meerdere mensen die moeilijk te verklaren zijn.. Mensen geloven wel meer en die zijn niet per sé gek.
Deze filmpjes zijn op zich niet erg overtuigend, dat is waar ja.
pi_147530980
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Er zijn wel gekke dingen gezien door meerdere mensen die moeilijk te verklaren zijn.. Mensen geloven wel meer en die zijn niet per sé gek.
Deze filmpjes zijn op zich niet erg overtuigend, dat is waar ja.
Het gaat er niet om dat iedereen die gelooft aliens gezien te hebben gek is, maar dat mensen zich zo makkelijk door dit soort filmpjes laten overtuigen. Vind je het logisch dat "believers" zo'n slechte naam hebben? Het maakt nauwelijks uit wat je produceert, er zijn altijd mensen die er in mee gaan _O-
  vrijdag 12 december 2014 @ 23:00:25 #36
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147531588
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 21:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

De site die je linkt maakt echt gehakt van zowel de oorsprong als de uploader als het geluid als het beeld. Overduidelijke fake dus. En dat maakt het meteen helemaal geen goede hoax, maar juist een vrij belabberde :')
Nou dat valt dan wel reuze mee, er moest wel behoorlijk wat onderzoek worden gedaan naar details.
Wat hierboven ook al even aan de orde kwam, Moet zeggen ik heb belaberde versies gezien die je na 2 frames al kon debunken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou, als je veel op BNW zit zoals ik word bijna alles afgescheept op CGI.
Alleen juist omgekeerd ipv dit soort CGI en die Kevin Spacey wat niet verkeerd is, maar er zijn betere, Planet of the Apes en Life of PI, maar mensen maken in CGI is toch even een tikkeltje lastiger alleen ze worden een heel stuk beter!
pi_147531782
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:00 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nou dat valt dan wel reuze mee, er moest wel behoorlijk wat onderzoek worden gedaan naar details.
Wat hierboven ook al even aan de orde kwam, Moet zeggen ik heb belaberde versies gezien die je na 2 frames al kon debunken.

[..]

Nou, als je veel op BNW zit zoals ik word bijna alles afgescheept op CGI.
Alleen juist omgekeerd ipv dit soort CGI en die Kevin Spacey wat niet verkeerd is, maar er zijn betere, Planet of the Apes en Life of PI, maar mensen maken in CGI is toch even een tikkeltje lastiger alleen ze worden een heel stuk beter!
Maar kom op zeg, als het voor ons op een forumpje zo makkelijk is om het te debunken (door die tijdsaanduiding bijvoorbeeld) dan is het toch gewoon slecht? _O- En ja, goed animeren is moeilijk. Gelukkig komt het verhaal altijd door te hulp door de beelden wazig, schokkerig, beschadigd of heel oud te maken. Uh-uh. Uiterst geloofwaardig.
  vrijdag 12 december 2014 @ 23:14:54 #38
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_147532070
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar kom op zeg, als het voor ons op een forumpje zo makkelijk is om het te debunken (door die tijdsaanduiding bijvoorbeeld) dan is het toch gewoon slecht? _O- En ja, goed animeren is moeilijk. Gelukkig komt het verhaal altijd door te hulp door de beelden wazig, schokkerig, beschadigd of heel oud te maken. Uh-uh. Uiterst geloofwaardig.
Weet je deze nog?
Filmpje wat ik hier boven had gepost kwam op verschillende nieuws zender, en nee geen Djeez berichten, ik kan me best voorstellen dat mensen hier intrappen..
Ow en Wil je goeie zien?
http://mediahoaxes.tumblr(...)-powers-that-be-call
:')
pi_147532118
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:14 schreef theguyver het volgende:

[..]

Weet je deze nog?
Filmpje wat ik hier boven had gepost kwam op verschillende nieuws zender, en nee geen Djeez berichten, ik kan me best voorstellen dat mensen hier intrappen..
Ow en Wil je goeie zien?
http://mediahoaxes.tumblr(...)-powers-that-be-call
:')
Ja, natuurlijk weet ik deze nog*. Maar dat was ook geen animatie, maar een man in een pak. Overigens ook vrij makkelijk te ontkrachten door filmkenners.

* filmpje is volgens mij ouder dan ik ben maar ik ken het wel, in elk geval.
pi_147532579
Grappig is ook dat de 'aliens' er ook overal hetzelfde uitzien of beschreven worden. Ik bedoel, 3 vingers, een groot hoofd en grote zwarte ogen, klein en zo mager als een afrikaan die al 4 maand niks gegeten heeft bijvoorbeeld....

Nooit duikt er is een filmpje op van een levend wezen of iets uit de ruimte dat er totaal anders uitziet dan de mens, het blijft er toch altijd op lijken...

Voorbeeld van een 'typische' alien:

pi_147533021
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:27 schreef henkkeumus het volgende:
Grappig is ook dat de 'aliens' er ook overal hetzelfde uitzien of beschreven worden. Ik bedoel, 3 vingers, een groot hoofd en grote zwarte ogen, klein en zo mager als een afrikaan die al 4 maand niks gegeten heeft bijvoorbeeld....

Nooit duikt er is een filmpje op van een levend wezen of iets uit de ruimte dat er totaal anders uitziet dan de mens, het blijft er toch altijd op lijken...

Voorbeeld van een 'typische' alien:

[ afbeelding ]
Jup. Ze voldoen aan een heel stereotype beeld van hoe mensen er niet uit horen te zien - emotieloze gezichten, geen uiterlijke geslachtskenmerken, geen irissen of oogwit, klein en met een groot hoofd maar verder wel volledig menselijk. Alle Greys zijn naar dezelfde bron(nen) te herleiden: verhalen uit eind negentiende en begin twintigste eeuw, toen de mens voor het eerst écht doorkreeg hoe groot het universum was en dat wij daar absoluut geen belangrijke rol in spelen.

Vóór die tijd bestonden greys niet. Buitenaardse wezens - meestal goden - in oudere culturen zien er totaal anders uit. Uiterst opmerkelijk. Je zou toch zeggen dat als er een alien gevonden wordt en het weer zo'n cliché Hollywoodfiguurtje is, mensen er massaal niet meer in zouden moeten trappen.
pi_147533100
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:41 schreef Tchock het volgende:
n heel stereotype beeld van hoe mensen er niet uit horen te zien - emotieloze gezichten, geen uiterlijke geslachtskenmerken, geen irissen of oogwit, klein en met een groot hoofd maar verder wel volledig menselijk. Alle Greys zijn naar dezelfde bron(nen) te he
Ja, dit bedoel ik dus.
En er zijn ook gewoon nooit feiten, altijd van dat vage.. Ik geloof wel dat er meer leeft in het universum, zo groot als het is.. Maar of ze ons nou bezoeken betwijfel ik..

Over het universum gesproken, het ontstaan ervan en wat er eventueel in leeft. Een echte aanrader dit, gewoon even een torrent downloaden in 1080p. Beste serie ooit gezien... echt!

IMDB: Cosmos: A SpaceTime Odyssey (TV Series 2014– ) - IMDb

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2014 23:44:55 ]
pi_147533156
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zulke dingen zijn misschien moeilijk en extreem uitdagend voor amateurs maar geinige freubelwerkjes voor creatievelingen en editors in hun vrije middag.

Ik ben deze volgens mij ook weleens in één van PoP's topics tegengekomen.

A video of what was claimed to be a mutilated alien corpse is said to be fake. The tiny "dead alien" is just skin from chicken filled with bread, reports the website 7d.org.ua. Police questioned the men who claimed to have found the "body" and they allegedly confessed to creating it themselves. The chief editor of the local Kabansk-Info newspaper initially thought that it was the body of an infant in the video and alerted the police. Officers immediately started the investigation and identified the alleged author. They went to his house and asked him about the infant's body. The scared man reportedly showed a fake alien corpse. It was even painted in "alien colors". .

Even omzetten in zwart wit, in post productie zoomen zodat de kwaliteit flink achteruit holt, beetje met de contrast en brightness slider spelen, wat dust en scratches erover, beetje vignetting.. en bovenstaande wordt ook wel iets fraais. Serveer 't ff af met een timestamp en een horror-achtig muziekje eronder en we zijn wel zo'n beetje klaar. Ik denk dat als deze opnieuw rondgaat in de nieuwe vorm dat het makkelijk een tweede golf met youtube hits krijgt. Wel ff comments disablen anders gaan ze de link naar 't andere filmpje posten.
pi_147533194
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:43 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Ja, dit bedoel ik dus.
En er zijn ook gewoon nooit feiten, altijd van dat vage.. Ik geloof wel dat er meer leeft in het universum, zo groot als het is.. Maar of ze ons nou bezoeken betwijfel ik..
Ik geloof ook oprecht dat er buitenaards leven bestaat, in wat voor vorm dan ook. De kans daarop is gewoon statistisch levensgroot. Volgens mij zijn ook de enige mensen die dat nog ontkennen religieuzen voor wie het bestaan van buitenaards leven niet overeenkomt met hun levensovertuiging.

Maar dat ze er allemaal uitzien als wat oude science fiction-verhalen en in totaal on-aerodynamische schotels over de aarde zoeven tot ze gevangen worden door de regering of gespot door mensen die toevallig net de lucht aan het filmen waren... Gaat er bij mij niet in. UFO-spottings zijn altijd a) gebaseerd op hearsay, b) verklaarbaar met andere verschijnselen of gebeurtenissen, c) nep of d) onbekend.
pi_147533195
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zulke dingen zijn misschien moeilijk en extreem uitdagend voor amateurs maar geinige freubelwerkjes voor creatievelingen en editors in hun vrije middag.

Ik ben deze volgens mij ook weleens in één van PoP's topics tegengekomen.

A video of what was claimed to be a mutilated alien corpse is said to be fake. The tiny "dead alien" is just skin from chicken filled with bread, reports the website 7d.org.ua. Police questioned the men who claimed to have found the "body" and they allegedly confessed to creating it themselves. The chief editor of the local Kabansk-Info newspaper initially thought that it was the body of an infant in the video and alerted the police. Officers immediately started the investigation and identified the alleged author. They went to his house and asked him about the infant's body. The scared man reportedly showed a fake alien corpse. It was even painted in "alien colors". .

Even omzetten in zwart wit, in post productie zoomen zodat de kwaliteit flink achteruit holt, beetje met de contrast en brightness slider spelen, wat dust en scratches erover, beetje vignetting.. en bovenstaande wordt ook wel iets fraais. Serveer 't ff af met een timestamp en een horror-achtig muziekje eronder en we zijn wel zo'n beetje klaar. Ik denk dat als deze opnieuw rondgaat in de nieuwe vorm dat het makkelijk een tweede golf met youtube hits krijgt. Wel ff comments disablen anders gaan ze de link naar 't andere filmpje posten.
Dit was letterlijk gister op TV. Dit was een zelf gemaakt object waardoor meneer geld kreeg om op de TV zijn verhaaltje te kunnen doen.
pi_147533237
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Jup. En nog meer omdat de aarde soms zelf al UFO's en aliens voor je maakt (gemuteerde dieren, moerasgassen, bliksem, enzovoorts).
pi_147533520
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik geloof ook oprecht dat er buitenaards leven bestaat, in wat voor vorm dan ook. De kans daarop is gewoon statistisch levensgroot. Volgens mij zijn ook de enige mensen die dat nog ontkennen religieuzen voor wie het bestaan van buitenaards leven niet overeenkomt met hun levensovertuiging.

Ik wil je niet teleurstellen maar dit was recent in 't nieuws..
Complex life may be possible in only 10% of all galaxies

-O-
pi_147533569
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik wil je niet teleurstellen maar dit was recent in 't nieuws..
Complex life may be possible in only 10% of all galaxies
Dat is gelukkig ook totaal niet teleurstellend. 10% van 100 miljard sterrenstelsels geeft alsnog een gigantische hoeveelheid, en elk sterrenstelsel bevat weer miljarden sterren. Plus dat het alleen nog maar gaat over de stelsels in het zichtbare universum - en dat is absoluut niet het héle universum.

En dat dat artikel gaat over complex leven, en ik zei "leven in welke vorm dan ook".

Dus nee, sorry. O+
pi_147533770
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:41 schreef Tchock het volgende:

Vóór die tijd bestonden greys niet. Buitenaardse wezens - meestal goden - in oudere culturen zien er totaal anders uit. Uiterst opmerkelijk. Je zou toch zeggen dat als er een alien gevonden wordt en het weer zo'n cliché Hollywoodfiguurtje is, mensen er massaal niet meer in zouden moeten trappen.
Hoe kom je erbij dat de grey alien een cliche-hollywood figuurtje is?

Je zegt net nog dat verhalen van alien greys teruggaan naar de 19e en 20e eeuw.
pi_147533789
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 00:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de grey alien een cliche-hollywood figuurtje is?

Je zegt net nog dat verhalen van alien greys teruggaan naar de 19e en 20e eeuw.
Ja, Hollywood was wat ongelukkig gekozen. Ik bedoel dat het voortkomt uit de geest van filmmakers, kunstenaars en schrijvers én dat het cliché is. Niet per se dat het uit de Amerikaanse film komt. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')