Werk KRIJGEN??quote:Op donderdag 11 december 2014 19:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja met gevolg dat je dan geen werk krijgt.
Oke oke werk nemen.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Werk KRIJGEN??
Dat is de kern van de misvatting. Werk krijg je niet, werk maak je zelf of neem je af van een ander, tegen betaling.
De kern van mijn denkwijze is de Gouden Regel.Het is eveneens het concept van Rawls: ga ervan uit dat een maatschappij moet zijn ingericht met als hoofdpunt de bescherming van de zwaksten, ervan uitgaande dat iedereen die positie kan innemen. Dat pleit niet tegen zelfredzaamheid, overigens. Het pleit voor voorzichtigheid en tact.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
1 - het is de kern van je denkwijze. De mens is zwak en moet geholpen worden. Zelfredzaamheid, wat een achterlijk sociaal-darwinistisch vuil individualistisch kutmaterialistisch smerig libertair rotwoord.
2 - dat zeg ik; je snapt hem niet. Wil niet luisteren, sluit je af. En als er nou iemand niet van one trick is, is hij het wel. Originaliteit ten top. Kan je soms banaal vinden, staat zijn sterkste stukken allerminst in de weg.
Noord Brabant is erg booming...quote:Op donderdag 11 december 2014 19:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja met gevolg dat je dan geen werk krijgt.
Dat valt wel mee... Ik ken je buien; ik kan enkel achterover leunen en glimlachen om zoveel simplisme.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit soort momenten zijn de momenten waarop Etto "Pim Fortuyn" van Belgie woedend de studio uitbanjerd.
Busted.
Wat een mierengeneuk.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Werk KRIJGEN??
Dat is de kern van de misvatting. Werk krijg je niet, werk maak je zelf of neem je af van een ander, tegen betaling.
Ja volgens mij ging het om plekken waar er steeds minder werk 'genomen' kan worden.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noord Brabant is erg booming...
De opties:quote:Op donderdag 11 december 2014 19:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja volgens mij ging het om plekken waar er steeds minder werk 'genomen' kan worden.
Wie jankt daarover?quote:Op donderdag 11 december 2014 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De opties:
1 - Zelf iets beginnen; werk maken
2 - Concessies doen en veel reizen
3 - Verhuizen
4 - Naar lagere uitgaven gaan en genoegen nemen met een mindere baan
5 - Kwijlend afwachten wat het UWV en al die andere soepsiediesponsjes je elke maand op de mat gunnen
5 lijkt me de domste optie, maar als je hem verkiest, jank dan alsjeblieft niet over mensen die 1 tot 4 verkiezen.
Genoeg keuze toch lijkt mij.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De opties:
1 - Zelf iets beginnen; werk maken
2 - Concessies doen en veel reizen
3 - Verhuizen
4 - Naar lagere uitgaven gaan en genoegen nemen met een mindere baan
5 - Kwijlend afwachten wat het UWV en al die andere soepsiediesponsjes je elke maand op de mat gunnen
5 lijkt me de domste optie, maar als je hem verkiest, jank dan alsjeblieft niet over mensen die 1 tot 4 verkiezen.
quote:Op donderdag 11 december 2014 19:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De wereld bestaat nu eenmaal slechts uit zwakkeren, meervoudig gehandicapten die niet kunnen werken, alleen een beetje met tong uit de bek kwijlend op een xylofoon staan hengsten.
Staat daar in dat je niet de maximale hypotheek moet nemen ?quote:Op donderdag 11 december 2014 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wie jankt daarover?
Lees dan ook altijd eerst de bijsluiter.
Dat sowieso.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Staat daar in dat je niet de maximale hypotheek moet nemen ?
Uitgaan van de zwaksten.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De kern van mijn denkwijze is de Gouden Regel.Het is eveneens het concept van Rawls: ga ervan uit dat een maatschappij moet zijn ingericht met als hoofdpunt de bescherming van de zwaksten, ervan uitgaande dat iedereen die positie kan innemen. Dat pleit niet tegen zelfredzaamheid, overigens. Het pleit voor voorzichtigheid en tact.
En doe mij maar Finkers.
Ja, dat is erg on-salonfähig tegenwoordig.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uitgaan van de zwaksten.
Een maatschappij willen, nee "moeten", inrichten![]()
Sja, dat staat diametraal tegenover zelfredzaamheid, creativiteit, zelfontplooiing, zelfontwikkeling, individualisme, vrijheidsdenken.
Wij gaan het niet eens worden. Finkers is grappig, Teeuwen is ijjzersterk.
Nee, het is meer dat de zwakbegaafde niet werkeloos en kansloos hoeft te zijn.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat is erg on-salonfähig tegenwoordig.
[El Matador modus aan]:
"De hele wereld bestaat uit technisch hoogbegaafde, ontwikkelde go-getters die alles kunnen bereiken wat ze maar willen, ALS ze maar willen!"
[/uit]
De laatste is de keuze van een vrije wolf voor het asiel. Geen keuze dus.quote:
Joh?quote:Op donderdag 11 december 2014 19:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, het is meer dat de zwakbegaafde niet werkeloos en kansloos hoeft te zijn.
Dat men de kans moet hebben om zich ten volste te kunnen ontwikkelen? Absoluut.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eens? dan ben je het ook eens met Matador.
Waarom vertrouw jij de overheid meer dan de vrije markt?quote:Op donderdag 11 december 2014 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat men de kans moet hebben om zich ten volste te kunnen ontwikkelen? Absoluut.
Hij vertrouwt daarvoor echter op de goedheid van de vrije markt. Ik niet.
Je begrijpt mij nog steeds niet he?quote:Op donderdag 11 december 2014 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat is erg on-salonfähig tegenwoordig.
[El Matador modus aan]:
"De hele wereld bestaat uit technisch hoogbegaafde, ontwikkelde go-getters die alles kunnen bereiken wat ze maar willen, ALS ze maar willen!"
[/uit]
Werkelijk vrije markt is goed. Die bestaat echter niet door etatisme.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat men de kans moet hebben om zich ten volste te kunnen ontwikkelen? Absoluut.
Hij vertrouwt daarvoor echter op de goedheid van de vrije markt. Ik niet.
Minste van twee kwaden. Ik vertrouw het apparaat waarin winstmaximalisatie de ultieme goal is niet, zeker niet waar het fundamentele mensenrechten betreft.quote:Op donderdag 11 december 2014 19:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom vertrouw jij de overheid meer dan de vrije markt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |