Oh ik kan niet wachten totdat mijn dochter lopen kan.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:42 schreef -Spring het volgende:
Ik heb een poncho gemaakt voor mn kleuterdochter.
[ link | afbeelding ]
Het idee van een granny square is dat je de volgende toer maakt op de gaten die in de vorige toer zijn gevallen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:05 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoihoi, ik ben sinds twee weken ook begonnen met haken, maar heel vaak loop ik nog vast. Patronen snap ik nog niet goed, maar die cursus van de NTR is wel heel handig. Nu wou ik een granny square maken, maar dit filmpje gaat me echt even te snel.
http://ntracademie.nl/cur(...)us-haken/stap/9.html
Na die stokjes zegt ze: nu ga je meteen de hoek om, en daarna gaat het allemaal super snel. Wat bedoelt ze precies met de hoek om gaan? De andere kant op gaan haken? En kan ik dan meteen door of eerst weer een losse ertussen? Ik snap het allemaal niet meer. Dit snap ik nu
Als iemand het een beetje in kindertaal kan uitleggen, graag..
Zodra ze met rood gaat werken lukt het me niet meer omdat ze zegt 'nu werk je in dit gaatje verder' en vervolgens kan ik niet zien welk gaatje het is.
Volgens mij ligt dat aan de hoeveelheid clusters die je maakt, hoe meer clusters je in het midden maakt, hoe minder het op een plusje lijkt, en meer en meer op een bloem (met steeds meer bloemblaadjesquote:Op woensdag 14 januari 2015 22:55 schreef PluisigNijntje het volgende:
Mijn eerste granny square is bij deze geborenDie vrouw doet het in 6 minuten en ik in drie kwartier, haha.. Maar oefening baart kunst hoop ik! Nu nog mooie haakgarens scoren want acryl werkt voor geen meter
Bleie, kan jij uitleggen hoe je jouw granny maakt? Het verschil is dat ik in het midden een 'plusje' heb en jij een bloemetje. Doe je dat met halve vasten?
Ik volg dit patroon: http://attic24.typepad.co(...)re/comments/page/10/.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:55 schreef PluisigNijntje het volgende:
Mijn eerste granny square is bij deze geborenDie vrouw doet het in 6 minuten en ik in drie kwartier, haha.. Maar oefening baart kunst hoop ik! Nu nog mooie haakgarens scoren want acryl werkt voor geen meter
Bleie, kan jij uitleggen hoe je jouw granny maakt? Het verschil is dat ik in het midden een 'plusje' heb en jij een bloemetje. Doe je dat met halve vasten?
Haar site heeft ook erg goede foto-uitleggenquote:Op donderdag 15 januari 2015 09:40 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik volg dit patroon: http://attic24.typepad.co(...)re/comments/page/10/.
Ja, heel fijne site. Mijn allereerste haakproject (een grannystripedeken) heb ik ook van haar site.quote:Op donderdag 15 januari 2015 09:43 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Haar site heeft ook erg goede foto-uitleggen![]()
Ik ga mijn bril even oppoetsenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:25 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ja, dat zei ik in de post boven je![]()
Mijn vriend heeft voor mij een paar setjes opgehaald omdat ik geen tijd had, ben benieuwd wat hij voor me heeft gekozen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |