abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Colorchick dinsdag 13 januari 2015 @ 10:53:17 #226
382129 crew  Donna
pi_148634546
Ik heb die eerste gekocht Tele6, bedankt!
pi_148635876
Ik heb een poncho gemaakt voor mn kleuterdochter. :)

pi_148636140
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 11:42 schreef -Spring het volgende:
Ik heb een poncho gemaakt voor mn kleuterdochter. :)

[ link | afbeelding ]
Oh ik kan niet wachten totdat mijn dochter lopen kan.
Dan ga ik zeker poncho's voor haar maken :Y
Vind het zo leuk.
pi_148687077
Hoihoi, ik ben sinds twee weken ook begonnen met haken, maar heel vaak loop ik nog vast. Patronen snap ik nog niet goed, maar die cursus van de NTR is wel heel handig. Nu wou ik een granny square maken, maar dit filmpje gaat me echt even te snel.
http://ntracademie.nl/cur(...)us-haken/stap/9.html
Na die stokjes zegt ze: nu ga je meteen de hoek om, en daarna gaat het allemaal super snel. Wat bedoelt ze precies met de hoek om gaan? De andere kant op gaan haken? En kan ik dan meteen door of eerst weer een losse ertussen? Ik snap het allemaal niet meer. Dit snap ik nu
Als iemand het een beetje in kindertaal kan uitleggen, graag..

Zodra ze met rood gaat werken lukt het me niet meer omdat ze zegt 'nu werk je in dit gaatje verder' en vervolgens kan ik niet zien welk gaatje het is.

[ Bericht 11% gewijzigd door PluisigNijntje op 14-01-2015 20:49:44 ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_148689793
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:05 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoihoi, ik ben sinds twee weken ook begonnen met haken, maar heel vaak loop ik nog vast. Patronen snap ik nog niet goed, maar die cursus van de NTR is wel heel handig. Nu wou ik een granny square maken, maar dit filmpje gaat me echt even te snel.
http://ntracademie.nl/cur(...)us-haken/stap/9.html
Na die stokjes zegt ze: nu ga je meteen de hoek om, en daarna gaat het allemaal super snel. Wat bedoelt ze precies met de hoek om gaan? De andere kant op gaan haken? En kan ik dan meteen door of eerst weer een losse ertussen? Ik snap het allemaal niet meer. Dit snap ik nu
Als iemand het een beetje in kindertaal kan uitleggen, graag..

Zodra ze met rood gaat werken lukt het me niet meer omdat ze zegt 'nu werk je in dit gaatje verder' en vervolgens kan ik niet zien welk gaatje het is.
Het idee van een granny square is dat je de volgende toer maakt op de gaten die in de vorige toer zijn gevallen.
Dus je clusters van stokjes haak je in de lege blokken van de vorige ronde, snap je het zo wel? :@
Mokkel met stuntstok
pi_148690705
Ja ik snap hem nu, opeens viel het kwartje :D
Maar ik vind dat die muts van de NTR het niet zo duidelijk uitlegt.. Het is een beginnerscursus, maar ja misschien ben ik ook gewoon een beetje een mongooltje :+
pi_148694000
Mijn eerste granny square is bij deze geboren :D Die vrouw doet het in 6 minuten en ik in drie kwartier, haha.. Maar oefening baart kunst hoop ik! Nu nog mooie haakgarens scoren want acryl werkt voor geen meter :(

Bleie, kan jij uitleggen hoe je jouw granny maakt? Het verschil is dat ik in het midden een 'plusje' heb en jij een bloemetje. Doe je dat met halve vasten?
pi_148698470
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:55 schreef PluisigNijntje het volgende:
Mijn eerste granny square is bij deze geboren :D Die vrouw doet het in 6 minuten en ik in drie kwartier, haha.. Maar oefening baart kunst hoop ik! Nu nog mooie haakgarens scoren want acryl werkt voor geen meter :(

Bleie, kan jij uitleggen hoe je jouw granny maakt? Het verschil is dat ik in het midden een 'plusje' heb en jij een bloemetje. Doe je dat met halve vasten?
Volgens mij ligt dat aan de hoeveelheid clusters die je maakt, hoe meer clusters je in het midden maakt, hoe minder het op een plusje lijkt, en meer en meer op een bloem (met steeds meer bloemblaadjes ;)
pi_148700558
Om te leren haken werkt katoen wel heel fijn. Niet heel duur, makkelijk te hanteren. Catania, Phildar, Drops..
Deze site heeft mij geholpen toen ik net begon: http://www.allesoverhaken.nl/haaksteken.html en misschien is het een idee ook andere filmpjes te gebruiken en daarnaast te leren patronen op papier te lezen. Dan ben je wat flexibeler. :)

Acryl van goede kwaliteit haakt heerlijk maar als je nog aan het oefenen bent is het wat bewerkelijker.. :)
pi_148701726
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:55 schreef PluisigNijntje het volgende:

Ik volg dit patroon: http://attic24.typepad.co(...)re/comments/page/10/.

Voor nieuwe steken en patronen werkt voor mij de combinatie van foto's en tekst altijd goed, en ik kan inmiddels redelijk goed patronen lezen, al doe ik dat niet zo vaak. Lastig is wel, dat ik linkshandig ben, en dus altijd alles moet spiegelen. Maar ook daar wen je aan.
pi_148701773
quote:
Haar site heeft ook erg goede foto-uitleggen :Y ^O^
pi_148701817
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:43 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Haar site heeft ook erg goede foto-uitleggen :Y ^O^
Ja, heel fijne site. Mijn allereerste haakproject (een grannystripedeken) heb ik ook van haar site.
pi_148702614
Thanks voor de tips! Heb ook een granny met katoen gemaakt, dat werkte beter maar het is heel dun. Vandaag hebben ze trouwens bij de Lidl een setje dikker katoen in de aanbieding, die wil ik gaan scoren.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 12:11:02 #239
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_148743562
Dames, hebben jullie al gezien dat erdeze week bij de Lidl verschillende soorten garen in de aanbieding zijn?

En ook allerlei brei- en haakaccesoires. Ik heb zelf een aantal rondbreinaalden en lekkere dikke kabelnaalden meegenomen :9
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_148743890
Ja, dat zei ik in de post boven je :D
Mijn vriend heeft voor mij een paar setjes opgehaald omdat ik geen tijd had, ben benieuwd wat hij voor me heeft gekozen.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 12:41:57 #241
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_148744366
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 12:25 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ja, dat zei ik in de post boven je :D
Mijn vriend heeft voor mij een paar setjes opgehaald omdat ik geen tijd had, ben benieuwd wat hij voor me heeft gekozen.
Ik ga mijn bril even oppoetsen :@
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_148753364
Oh, goeie, Muck! Morgen ff kijken voor dat dikkere katoen.

Ik ben bevallen van een deken. Hij is 1 bij 1,50 meter en gemaakt van Scheepjes Sammy. :)

pi_148753611
Mooi spring! Geweldige steek.
  Moderator / Colorchick vrijdag 16 januari 2015 @ 17:56:40 #244
382129 crew  Donna
pi_148753780
Erg mooi!
pi_148753855
Mooi!
  vrijdag 16 januari 2015 @ 18:18:55 #246
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_148754311
Mooie deken Spring.

Ik heb mijn halve (stief)familie aangestoken in het haken van een basket weave deken :D Ik haakte er een voor mijn stiefzus, waarna haar tante er ook een wilde maken (en er ondertussen al twee af heeft) en nu heeft mijn stiefmoedee het haken ook weer opgepakt om eenzelfde deken te maken.
Afgelopen zondag hadden we een heuse haakmiddag bij oma O+ :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  vrijdag 16 januari 2015 @ 18:20:33 #247
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_148754341
Heel mooi, Spring! ^O^
  zaterdag 17 januari 2015 @ 00:05:17 #248
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_148766016
inderdaad, prachtig!!
in de haak.
pi_148782545
Prachtige deken!

Hele mooie steek ook, heb er een tijdje terug een mandje mee gemaakt :)

"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_148785918
Help! :D ik wil een pixel yoshideken voor mn zoontje maken, welk materiaal kan ik het beste gebruiken dat het niet te zwaar word en wat makkelijk te wassen is?? (En welke merken zijn aan te raden qua kosten?)
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')