abonnement Unibet Coolblue
pi_147472273
Welkom in het topic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Hét IRC-kanaal

- IRC AdSense kanaal

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

- What is SEO? Aanrader voor basisbegrippen en dergelijke!
- http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
- http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Ons uit eindelijke doel


Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..

DIG / Google AdSense & dergelijke #96 Money on my mind! <--- het vorige deel
Facts don't care about your feelings
pi_147472285
Oh uh ik bedoel vol interessante info :)
Facts don't care about your feelings
pi_147479749
Van de week een domeinnaam opgepikt, echter zie ik nu dat dit zelfde domein een paar jaar lang is gebruikt tot dit jaar. Via diverse tools zie ik dat er nog 10 backlinks zijn.

Stel dat de desbetreffende persoon enorm heeft lopen spammen met dit domein, heeft dat een slechte impact op mijn mogelijkheden te ranken?
pi_147486622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:28 schreef Apekoek het volgende:
Van de week een domeinnaam opgepikt, echter zie ik nu dat dit zelfde domein een paar jaar lang is gebruikt tot dit jaar. Via diverse tools zie ik dat er nog 10 backlinks zijn.

Stel dat de desbetreffende persoon enorm heeft lopen spammen met dit domein, heeft dat een slechte impact op mijn mogelijkheden te ranken?
Ik zie nu dat er meer backlinks zijn naar dat domein, 75 over de laatste 4 jaar. Sommige vanaf een website met een redelijke PR andere met minimum of geen pagerank (zoals websites die zelf websites crawlen en toevoegen, geen directories). Toch heeft dit domein wat ik kennelijk als expired domein heb gekocht, zelf geen pagerank.

Hoe kan ik nagaan of dit geen negatieve gevolgen heeft? Of er een Google penalty aan dit domein zit? Wat denken jullie van zoiets als dit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Apekoek op 11-12-2014 17:50:12 ]
pi_147489252
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:48 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik zie nu dat er meer backlinks zijn naar dat domein, 75 over de laatste 4 jaar. Sommige vanaf een website met een redelijke PR andere met minimum of geen pagerank (zoals websites die zelf websites crawlen en toevoegen, geen directories). Toch heeft dit domein wat ik kennelijk als expired domein heb gekocht, zelf geen pagerank.

Hoe kan ik nagaan of dit geen negatieve gevolgen heeft? Of er een Google penalty aan dit domein zit? Wat denken jullie van zoiets als dit.
Slechte backlinks kan je eventueel teniet doen met de disavowtool in de Google Hulpprogramma's voor webmasters. Het lijkt me dat Google slim genoeg is om te zien dat de site een andere eigenaar heeft gekregen (en eventueel op andere server/ip staat). Ook zou ik de domeinnaam zelf ff googelen om te kijken wat er eventueel over je site gezegd wordt. En als je een geheel nieuwe site op dat domein gaat maken moet het geen enkel probleem zijn. Je kan deze vraag anders misschien ook eens stellen op de Google forums?
  donderdag 11 december 2014 @ 18:25:35 #6
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_147489592
Hoeveel mensen hebben er al een ton aangetikt?

:9
pi_147490608
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:25 schreef Le_Professeur het volgende:
Hoeveel mensen hebben er al een ton aangetikt?

:9
Dan moet ik even naar de buren, die hebben er één in de tuin staan.
  donderdag 11 december 2014 @ 19:09:35 #8
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_147490802
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 19:04 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Dan moet ik even naar de buren, die hebben er één in de tuin staan.
pi_147527064
Probeert Google mensen nu een SSL certificaat aan te smeren? Laatste week krijg ik steeds waarschuwingen bij sitemaps van mijn sites in de Hulpprogramma's voor webmasters. En dan klik je op de waarschuwing bij de sitemap en dan blijkt het over een url te gaan die begint met https://... terwijl er in mijn sitemap alléén maar urls staan met http:// . En als je dus daarop klikt krijg je een melding dat het een priveverbinding is en onveilig blablabla. Zou dit een fout van Google zijn, of zouden ze dit expres doen? Anderen hier last van?
pi_147530896
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:25 schreef Le_Professeur het volgende:
Hoeveel mensen hebben er al een ton aangetikt?

:9
Een ton views? Al lang :P
Facts don't care about your feelings
pi_147540638
Goedemiddag,

Na wekenlang hier van alles te hebben gelezen, ben ik zelf ook de uitdaging aangegaan. Donderdag heb ik een website aangemaakt, tot nog toe heb ik al 77 unieke bezoekers. Dit is allemaal via twitter gegaan.

Voor m'n gevoel ben ik nog niet in Google opgenomen. Ik heb de website aangemeld om te indexeren en ik heb de sitemap ook bij Google aangemeld. Is het normaal dat m'n website dan nog niet in Google is te vinden?

Tevens heb ik wat vragen over linkbuilding, is iemand bereid om deze via de PM te beantwoorden?
pi_147543752
Je kan beter wat linkjes verzamelen dan je website aan te melden, dat is sneller.
  zaterdag 13 december 2014 @ 16:38:02 #13
340341 Blester
Membre très utile
pi_147544379
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:25 schreef saviola9 het volgende:
Goedemiddag,

Na wekenlang hier van alles te hebben gelezen, ben ik zelf ook de uitdaging aangegaan. Donderdag heb ik een website aangemaakt, tot nog toe heb ik al 77 unieke bezoekers. Dit is allemaal via twitter gegaan.

Voor m'n gevoel ben ik nog niet in Google opgenomen. Ik heb de website aangemeld om te indexeren en ik heb de sitemap ook bij Google aangemeld. Is het normaal dat m'n website dan nog niet in Google is te vinden?

Tevens heb ik wat vragen over linkbuilding, is iemand bereid om deze via de PM te beantwoorden?
Je kunt beter je vragen in het topic plaatsen ipv via PM, dan heeft de rest er ook wat aan :)

Typ bij Google het volgende in:

Site:websitenaam.nl

Als je daar je website ziet ben je geïndexeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blester op 13-12-2014 16:46:21 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147544731
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 13:25 schreef saviola9 het volgende:
Goedemiddag,

Na wekenlang hier van alles te hebben gelezen, ben ik zelf ook de uitdaging aangegaan. Donderdag heb ik een website aangemaakt, tot nog toe heb ik al 77 unieke bezoekers. Dit is allemaal via twitter gegaan.

Voor m'n gevoel ben ik nog niet in Google opgenomen. Ik heb de website aangemeld om te indexeren en ik heb de sitemap ook bij Google aangemeld. Is het normaal dat m'n website dan nog niet in Google is te vinden?

Tevens heb ik wat vragen over linkbuilding, is iemand bereid om deze via de PM te beantwoorden?
Volgens mij kun je beter geduld hebben dan Google geforceerd laten weten dat je er bent. Je site staat er pas een paar dagen. Gewoon aan de slag gaan met content en het bereiken van kwalitatieve backlinks.

[ Bericht 2% gewijzigd door Apekoek op 13-12-2014 18:20:02 ]
pi_147546085
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb ondertussen al zo'n 5000 woorden aan unieke content. Ik ben ook bezig geweest met het linkbuilden. Echter vind ik dit lastig.

Ik heb een site gemaakt voor een zeer specifieke sport in Nederland. Er is nagenoeg geen concurrentie, maar op wat voor website's kan ik dan kwalitatief goede backlinks verkrijgen?

Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_147546996
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:49 schreef saviola9 het volgende:
, maar op wat voor website's kan ik dan kwalitatief goede backlinks verkrijgen?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens Matt Cutts moet dat vanzelf gaan tegenwoordig :')
  zaterdag 13 december 2014 @ 20:17:27 #17
340341 Blester
Membre très utile
pi_147550291
Iemand hier toevallig contacten met Spaanse tekstschrijvers?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147550446
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:21 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Volgens Matt Cutts moet dat vanzelf gaan tegenwoordig :')
_O-
..///
  zondag 14 december 2014 @ 20:15:52 #19
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_147580816
Weinig bezoekers op mijn blog en artikelen, de laatste paar dagen. Weet iemand of dit met de decembermaand te maken heeft?
pi_147585115
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 20:15 schreef Noordsestern het volgende:
Weinig bezoekers op mijn blog en artikelen, de laatste paar dagen. Weet iemand of dit met de decembermaand te maken heeft?
tsja in december is nou eenmaal niet zo veel vraag naar blogs over slippers.....
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  zondag 14 december 2014 @ 22:08:35 #21
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_147586048
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 21:48 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

tsja in december is nou eenmaal niet zo veel vraag naar blogs over slippers.....
:P
pi_147590122
Heeft iemand hier ervaring met Wordpress auto spinner van codecanyon? De plugin schijnt op automatische basis met synoniemen constant unieke content te genereren. Dus autobloggen maar dan zonder duplicate content. Of is dat alsnog heel onnatuurlijk?
pi_147594201
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 23:46 schreef Apekoek het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Wordpress auto spinner van codecanyon? De plugin schijnt op automatische basis met synoniemen constant unieke content te genereren. Dus autobloggen maar dan zonder duplicate content. Of is dat alsnog heel onnatuurlijk?
Alleen de naam van de plugin is al een no-go
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_147595474
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 08:57 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Alleen de naam van de plugin is al een no-go
Naja ff voor testblogje proberen. Niet voor het serieuzere werk nee :P
  maandag 15 december 2014 @ 10:41:28 #25
131603 Afwazig
Serious business
pi_147595710
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 23:46 schreef Apekoek het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Wordpress auto spinner van codecanyon? De plugin schijnt op automatische basis met synoniemen constant unieke content te genereren. Dus autobloggen maar dan zonder duplicate content. Of is dat alsnog heel onnatuurlijk?
Schiet toch niet op man. Een hele website vol content waar geen hond op zit te wachten.
pi_147595815
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:41 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Schiet toch niet op man. Een hele website vol content waar geen hond op zit te wachten.
Bedacht ik mij ook al, zie reactie boven dus :D

Soms kom je gewoon eens wat tegen waar je benieuwd naar bent, ook al is het lood om oud ijzer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Apekoek op 15-12-2014 11:11:18 ]
pi_147610611
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:13 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Slechte backlinks kan je eventueel teniet doen met de disavowtool in de Google Hulpprogramma's voor webmasters. Het lijkt me dat Google slim genoeg is om te zien dat de site een andere eigenaar heeft gekregen (en eventueel op andere server/ip staat). Ook zou ik de domeinnaam zelf ff googelen om te kijken wat er eventueel over je site gezegd wordt. En als je een geheel nieuwe site op dat domein gaat maken moet het geen enkel probleem zijn. Je kan deze vraag anders misschien ook eens stellen op de Google forums?
Kom er net achter met Majestic dat er een tijdje geleden 675 externe backlinks waren vanaf 153 reffering domains.

Nu is het nog 24 externe backlinks vanaf 9 reffering domains.

Dat er in het verleden eventueel gespammed is en deze links nu dus niet meer bestaan, zou dat nog invloed kunnen hebben? Of is het verledentijd zodra deze backlinks zijn verdwenen?
pi_147611991
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 22:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Een ton views? Al lang :P
Je maakte me nieuwsgierig hoeveel views ik al sinds maart 2012 heb, toch al redelijk wat :)

90.213.997

Beetje jammer dit: http://www.nu.nl/internet(...)rivacyschending.html Zal de inkomsten niet ten goede komen als er dan niet meer (ongevraagd) op interesse getarget kan/mag worden door Google.
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:09:46 #29
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_147631080
Ik ga me ook maar weer wat meer/vaker toeleggen op dit gebied. Laatste jaar iets te weinig mee gedaan en ik merk het gelijk op de bankrekening. Inmiddels een aantal sites even opgepoetst, bijgewerkt en up-to-date gemaakt en nu eens brainstormen voor wat nieuwe projectjes. :)
pi_147646242
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:47 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Je maakte me nieuwsgierig hoeveel views ik al sinds maart 2012 heb, toch al redelijk wat :)

90.213.997

Beetje jammer dit: http://www.nu.nl/internet(...)rivacyschending.html Zal de inkomsten niet ten goede komen als er dan niet meer (ongevraagd) op interesse getarget kan/mag worden door Google.
Ik ben ook in maart 2012 begonnen met een van mijn websites en was trots dat ik ergens in de eerste helft van volgend jaar een miljoen bezoekers zou halen :')
pi_147650327
quote:
5s.gif Op maandag 15 december 2014 19:06 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Kom er net achter met Majestic dat er een tijdje geleden 675 externe backlinks waren vanaf 153 reffering domains.

Nu is het nog 24 externe backlinks vanaf 9 reffering domains.

Dat er in het verleden eventueel gespammed is en deze links nu dus niet meer bestaan, zou dat nog invloed kunnen hebben? Of is het verledentijd zodra deze backlinks zijn verdwenen?
Als google nog ergens een penalty of een ban of andere aantekening bij dit domein had staan, dan neem ik aan dat nu er een nieuwe eigenaar en nieuwe site op is (of komt) ze dat verwijderen. Deze situatie komt namelijk dagelijks vele malen voor dus ik kan mij niet voorstellen dat ze daar geen goed systeem voor hebben. Dus ik zou gewoon mooi een site bouwen op dat domein, en eventueel slechte backlinks die er nog stonden invoeren in het tekstbestand voor de disavow tool. Mocht je er later toch problemen mee krijgen dan kan je je situatie eens op de Google help forums uitleggen. Of dat kan nu misschien ook al. En je kan natuurlijk altijd later nog van domein wisselen :D
  woensdag 17 december 2014 @ 20:07:36 #32
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_147680092
Ik las tijdje terug op Tweakers dat je per november op Facebook geen like & share win-acties mag doen. Dit kon ik niet terugvinden in de voorwaarden, of ik kijk niet goed. Wil binnenkort weer dingen weggeven en een deel daarvan op FB. Iemand hier recent nog ervaring mee?
pi_147701629
Werkt Analytics vandaag goed bij jullie? Ik zie bij mij wel de bezoekers maar bijvoorbeeld de duur van de sessie wordt niet geregistreerd.

Ik ben vandaag een week met de website bezig, wat is het verslavend zeg. :)
  donderdag 18 december 2014 @ 12:26:36 #34
340341 Blester
Membre très utile
pi_147702400
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:54 schreef saviola9 het volgende:
Werkt Analytics vandaag goed bij jullie? Ik zie bij mij wel de bezoekers maar bijvoorbeeld de duur van de sessie wordt niet geregistreerd.

Ik ben vandaag een week met de website bezig, wat is het verslavend zeg. :)
Alles werkt hier gewoon :)

Als de euro's/dollars gaan rollen begint het nog veel leuker te worden ;)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147706007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 12:26 schreef Blester het volgende:

[..]

Alles werkt hier gewoon :)

Als de euro's/dollars gaan rollen begint het nog veel leuker te worden ;)
Ja dat zal nog wel even duren.. Eerst nog heel veel unieke content erbij + linkbuilden. Al vind ik dat laatste serieus lastig.
pi_147740156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 14:36 schreef saviola9 het volgende:

[..]

Ja dat zal nog wel even duren.. Eerst nog heel veel unieke content erbij + linkbuilden. Al vind ik dat laatste serieus lastig.
Ik vind linkbuilding dusdanig vervelend dat ik het niet doe. Ik heb sowieso een brede website, waardoor ik voornamelijk op long-tail word gevonden. Linkbuilding is dan veel minder interessant.
  vrijdag 19 december 2014 @ 15:31:38 #37
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_147743790
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 12:26 schreef Blester het volgende:

[..]

Alles werkt hier gewoon :)

Als de euro's/dollars gaan rollen begint het nog veel leuker te worden ;)
Mja, niet voor iedereen is dat weggelegd.. niet bij iedereen zal het geld 'gaan rollen'. Volgens mij ben jij hier verreweg de grootste internet marketeer op dit forum?
  zaterdag 20 december 2014 @ 12:52:11 #38
131603 Afwazig
Serious business
pi_147771479
Er heeft een sales transactie plaatsgevonden op 19-12-14 15:13:49 via uw site XXX met een commissie van ¤ 46,57 voor de campagne van XXX

Not bad :7.
pi_147774203
Website is nu 9 dagen online, qua bezoekersaantallen gaat het wel lekker. Afgelopen dagen zit ik constant op iets meer dan 50 bezoekers. Zit dus hopelijk potentie hierin, vooralsnog tevreden.

Hoe gaat het bij jullie?
  zaterdag 20 december 2014 @ 14:49:23 #40
340341 Blester
Membre très utile
pi_147774528
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 15:31 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Mja, niet voor iedereen is dat weggelegd.. niet bij iedereen zal het geld 'gaan rollen'. Volgens mij ben jij hier verreweg de grootste internet marketeer op dit forum?
Geen idee. Wanneer ben je in jouw ogen een grote internet marketeer? Veel inkomsten? Veel websites? Veel bezoekers? Veel kennis? Ik vind dat een breed begrip.

Sommige mensen vinden Karel Geenen een grote internet marketeer, ik vind dat echter helemaal niet.

Geld kan overigens ook in kleine hoeveelheden rollen :) Sowieso als je net begint met websites en al bezig bent met begrippen als 'SEO', 'Linkbuilding', 'Veel (kwalitatieve) content', dan gaat het uiteindelijk helemaal goed komen.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 20 december 2014 @ 18:37:21 #41
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_147780024
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 14:49 schreef Blester het volgende:

[..]

Geen idee. Wanneer ben je in jouw ogen een grote internet marketeer? Veel inkomsten? Veel websites? Veel bezoekers? Veel kennis? Ik vind dat een breed begrip.

Sommige mensen vinden Karel Geenen een grote internet marketeer, ik vind dat echter helemaal niet.

Geld kan overigens ook in kleine hoeveelheden rollen :) Sowieso als je net begint met websites en al bezig bent met begrippen als 'SEO', 'Linkbuilding', 'Veel (kwalitatieve) content', dan gaat het uiteindelijk helemaal goed komen.
Voor mij is dat toch over het algemeen het geld. Want op dat te verkrijgen ben jij in staat of heel uniek te zijn of heel groot te zijn.

Natuurlijk kan je geluk hebben, maar over het algemeen verdien je pas veel wanneer er heel veel moeite in is gestoken, en tijdens dat proces een hoop kennis is opgedaan.

Jij kan er volgens mij deftig van leven, terwijl hier toch vooral beginners zitten, heb ik het idee, of in ieder geval mensen die het voor erbij doen.

Ik vind het in ieder geval even knap wanneer je een enkele website dusdanig hebt ontwikkeld dat je hier van kan leven of juist 30 websites hebt die datzelfde voor jou kunnen betekenen.
  zaterdag 20 december 2014 @ 19:44:37 #42
340341 Blester
Membre très utile
pi_147782422
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 18:37 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ik vind het in ieder geval even knap wanneer je een enkele website dusdanig hebt ontwikkeld dat je hier van kan leven of juist 30 websites hebt die datzelfde voor jou kunnen betekenen.
Ik heb dan liever die 30 websites ;)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_147789245
Blester is ook echt een knappe kop.
Facts don't care about your feelings
  zondag 21 december 2014 @ 12:32:18 #44
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_147797265
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 19:44 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik heb dan liever die 30 websites ;)
Uiteraard, risico's spreiden, maar dat neemt niet weg dat het super knap is als je een enkele website zo ver weet te pushen.
  zondag 21 december 2014 @ 23:01:55 #45
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_147824317
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 23:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Blester is ook echt een knappe kop.
Jij niet?
pi_147824538
Ik ben niet zo knap ;( helaas.
Facts don't care about your feelings
  zondag 21 december 2014 @ 23:58:28 #47
340341 Blester
Membre très utile
pi_147827118
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:32 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Uiteraard, risico's spreiden, maar dat neemt niet weg dat het super knap is als je een enkele website zo ver weet te pushen.
Klopt. Als je echt van websites wilt leven moet je groot (durven) denken. Waarom een niche pakken waarin je maximaal een paar tientjes per maand pakt, terwijl je ook de mogelijkheid hebt om een sprong in het diepe te nemen waar je honderden tot duizenden euro's mee kunt verdienen? Het probleem is dat tegenwoordig iedereen een website denkt op te moeten zetten door de succesverhalen. Dan krijg je tal van die hobbyprojectjes die natuurlijk hartstikke leuk zijn maar die nooit 'een cent' op zullen gaan brengen.

Het is een kwestie van gokken. Kies je voor de makkelijke branches zonder concurrentie waarbij je zeker weet dat je de uurtjes die je in de website stopt er met een redelijk uurloontje weer uitkrijgt en die maandelijks met enige zekerheid een klein bedrag oplevert, of neem je de gok dat je alle tijd (en geld) mogelijk voor niets in een groot project stopt, maar waar je uiteindelijk (bij succes) een fatsoenlijk maandloon uit kan halen. Die tweede keuze nemen slechts een beperkt aantal mensen, omdat de meeste hobbyisten in de eerste 'fase' blijven hangen en het liever op zeker spelen. En de meeste mensen die het dan groots aan denken te gaan pakken blijven later ergens hangen, omdat ze er toch geen zin meer in hebben of dat het project teveel geld en tijd kost. De durf om te investeren (niet alleen geld, maar ook de moeite en de tijd) ontbreekt vaak.

Tegenwoordig zie ik nog maar zelden projecten waar iemand echt aandachtig een jaar mee bezig kan zijn om het uiteindelijk een groot succes te laten worden. Zien we binnen 30 dagen het geld niet rollen? De gooien we de website er gewoon uit onder het mom van 'geen tijd meer voor'.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 22 december 2014 @ 12:33:42 #48
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_147838179
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 23:58 schreef Blester het volgende:

[..]

Klopt. Als je echt van websites wilt leven moet je groot (durven) denken. Waarom een niche pakken waarin je maximaal een paar tientjes per maand pakt, terwijl je ook de mogelijkheid hebt om een sprong in het diepe te nemen waar je honderden tot duizenden euro's mee kunt verdienen? Het probleem is dat tegenwoordig iedereen een website denkt op te moeten zetten door de succesverhalen. Dan krijg je tal van die hobbyprojectjes die natuurlijk hartstikke leuk zijn maar die nooit 'een cent' op zullen gaan brengen.

Het is een kwestie van gokken. Kies je voor de makkelijke branches zonder concurrentie waarbij je zeker weet dat je de uurtjes die je in de website stopt er met een redelijk uurloontje weer uitkrijgt en die maandelijks met enige zekerheid een klein bedrag oplevert, of neem je de gok dat je alle tijd (en geld) mogelijk voor niets in een groot project stopt, maar waar je uiteindelijk (bij succes) een fatsoenlijk maandloon uit kan halen. Die tweede keuze nemen slechts een beperkt aantal mensen, omdat de meeste hobbyisten in de eerste 'fase' blijven hangen en het liever op zeker spelen. En de meeste mensen die het dan groots aan denken te gaan pakken blijven later ergens hangen, omdat ze er toch geen zin meer in hebben of dat het project teveel geld en tijd kost. De durf om te investeren (niet alleen geld, maar ook de moeite en de tijd) ontbreekt vaak.

Tegenwoordig zie ik nog maar zelden projecten waar iemand echt aandachtig een jaar mee bezig kan zijn om het uiteindelijk een groot succes te laten worden. Zien we binnen 30 dagen het geld niet rollen? De gooien we de website er gewoon uit onder het mom van 'geen tijd meer voor'.
Klopt, wil je slagen op internet, dan moet je echt over de motivatie en het doorzettingsvermogen beschikken, dat is misschien wel het allerbelangrijkste, buiten een goed idee en de kennis, die je vaak opdoet door het eerstgenoemde.

Maar het is daarom verstandiger om eerst te zorgen dat je een redelijke cashflow hebt en je daarna pas te wagen aan die sprong in het diepe. Ook zodat je wat ervaring op kan doen.

Als je er maar voor zorgt dat je telkens weer je doelen wil bijstellen en het nooit goed genoeg is.

Ik denk dat uiteindelijk iedereen wel kan slagen als internet marketeer, puur op het vlak van kennis en kunde, maar je moet wel in staat zijn jezelf te blijven pushen en door te gaan bij tegenslagen of bij een gebrek aan motivatie.
pi_147873588
Ik heb dus een website over een sport.. Als ik op de naam zoek van een paar spelers, kom ik al op de eerste pagina. Op m'n echte keyword sta ik pas op pagina 18.
Had het liever andersom gezien haha.
pi_147890455
Surf je dan wel via een proxy server of neem je gewoon simpel Google erbij?
pi_147895190
Wow de verdiensten met Google Adsense beginnen langzamerhand ook iets meer te worden, het is nog steeds niet veel maar afgelopen maand heb ik blijkbaar een aantal kliks gehad welke mij meer dan ¤ 1 opleverde met als toppunt een klik van ¤ 2.19 :)

Dus wie weet word ik in 2015 voor de eerste keer uitbetaald door Google Adsense, want de ¤ 70 grens heb ik nog niet bereikt.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:07 schreef JK het volgende:
Ik las tijdje terug op Tweakers dat je per november op Facebook geen like & share win-acties mag doen. Dit kon ik niet terugvinden in de voorwaarden, of ik kijk niet goed. Wil binnenkort weer dingen weggeven en een deel daarvan op FB. Iemand hier recent nog ervaring mee?
Gewoon doen, ik heb ook gelezen dat het eigenlijk niet schijnt te mogen van Facebook maar dat word toch niet streng gecontroleerd en als je maar een kleine hobby website bent trek je toch niet de aandacht van Facebook.
  dinsdag 23 december 2014 @ 23:18:53 #52
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_147900907
Hoeveel verdien je met een youtube video van aprox 30-40 sec per click?

Volgends mij spelen er namelijk geen instream ads (die non skippable en skippable) op zo'n korte video.

Alleen de normale tijdens het spelen.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_148049785
Even een korte vraag:

Ik heb een gemiddelde laadtijd van de pagina's van zo'n 1,5 seconden (totdat alles is geladen). Dat is ongeveer elke dag zo en ik meet over meer dan voldoende bezoekers.

Nu zie ik in Analytics af en toe dagen waarin pieken optreden. Voor de afgelopen drie maanden zie ik een dag of vijf waarin de gemiddelde laadtijd van de pagina meer dan 5 seconden was. Voor de afgelopen twee weken zijn er enkele dagen waarin de gemiddelde laadtijd meer dan 3 seconden was. In die tijd heb ik niets veranderd aan de website en zijn de aantallen bezoekers niet veranderd.

Is het juist om te concluderen dat ik Neostrada (mijn host) weer moet gaan aanspreken of kan dit ook nog ergens anders door komen? Ik betaal 30 euro per maand (cloudserver), dus verwacht dan eigenlijk een fatsoenlijke dienstverlening.
  zondag 28 december 2014 @ 18:23:53 #54
340341 Blester
Membre très utile
pi_148057494
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:27 schreef Thvd het volgende:
Even een korte vraag:

Ik heb een gemiddelde laadtijd van de pagina's van zo'n 1,5 seconden (totdat alles is geladen). Dat is ongeveer elke dag zo en ik meet over meer dan voldoende bezoekers.

Nu zie ik in Analytics af en toe dagen waarin pieken optreden. Voor de afgelopen drie maanden zie ik een dag of vijf waarin de gemiddelde laadtijd van de pagina meer dan 5 seconden was. Voor de afgelopen twee weken zijn er enkele dagen waarin de gemiddelde laadtijd meer dan 3 seconden was. In die tijd heb ik niets veranderd aan de website en zijn de aantallen bezoekers niet veranderd.

Is het juist om te concluderen dat ik Neostrada (mijn host) weer moet gaan aanspreken of kan dit ook nog ergens anders door komen? Ik betaal 30 euro per maand (cloudserver), dus verwacht dan eigenlijk een fatsoenlijke dienstverlening.
Toevallig bezoekers gekregen uit andere delen van de wereld? Aanvallen gehad op je cloudserver? Heb je uitzonderlijk veel dataverkeer verbruikt op die dagen?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148060219
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:23 schreef Blester het volgende:

[..]

Toevallig bezoekers gekregen uit andere delen van de wereld? Aanvallen gehad op je cloudserver? Heb je uitzonderlijk veel dataverkeer verbruikt op die dagen?
Nee, heb alleen bezoekers uit Nederland. Ik gebruik geen cloudserver en heb evenveel dataverkeer gehad op die dagen.

Ik kan eerlijk gezegd ook geen andere reden bedenken dan dat mijn host niet snel genoeg is.
  zondag 28 december 2014 @ 20:31:25 #56
340341 Blester
Membre très utile
pi_148064453
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:14 schreef Thvd het volgende:

[..]

Nee, heb alleen bezoekers uit Nederland. Ik gebruik geen cloudserver en heb evenveel dataverkeer gehad op die dagen.

Ik kan eerlijk gezegd ook geen andere reden bedenken dan dat mijn host niet snel genoeg is.
Kans is groot dat het aan je hosting lag. Probeer eens een TransIP VPS'je? Afhankelijk van je traffic en benodigdheden heb je aan het pakket met 5000GB dataverkeer en 150GB SSD voldoende (¤20 exc. BTW per maand en eerste maand ¤10 exc.). Heb daar 2 websites op draaien en moet zeggen dat de snelheid geweldig is. Laadtijd van +- 1 seconde behaal ik bij Pingdom (al is de werkelijke laadtijd nog een stuk sneller).
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 29 december 2014 @ 13:46:21 #57
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_148116544
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:27 schreef Thvd het volgende:
Even een korte vraag:

Ik heb een gemiddelde laadtijd van de pagina's van zo'n 1,5 seconden (totdat alles is geladen). Dat is ongeveer elke dag zo en ik meet over meer dan voldoende bezoekers.

Nu zie ik in Analytics af en toe dagen waarin pieken optreden. Voor de afgelopen drie maanden zie ik een dag of vijf waarin de gemiddelde laadtijd van de pagina meer dan 5 seconden was. Voor de afgelopen twee weken zijn er enkele dagen waarin de gemiddelde laadtijd meer dan 3 seconden was. In die tijd heb ik niets veranderd aan de website en zijn de aantallen bezoekers niet veranderd.

Is het juist om te concluderen dat ik Neostrada (mijn host) weer moet gaan aanspreken of kan dit ook nog ergens anders door komen? Ik betaal 30 euro per maand (cloudserver), dus verwacht dan eigenlijk een fatsoenlijke dienstverlening.
Ik heb ook een cloudserver bij Neostrada en soms heb ik ook 'onverklaarbare' momenten van een tragere server. Zij zijn helaas nooit schuldbewust maar ondanks dat dan toch het geheugen verdubbelen van de cloudservers ;) Over het algemeen is het er wel op vooruit gegaan in de laatste maanden.

Iets anders, wie gebruikt Gzip compressie om bezoekers de website te laten laden? Dit schijnt een verbetering te zijn voor zowel snelheid als een verbetering voor Google's zoekresultaten.
  woensdag 31 december 2014 @ 13:49:59 #59
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_148184160


*O*
pi_148185912
Nice!

Wat zijn jullie plannen voor volgend jaar? :) *heft champagneglas*
  woensdag 31 december 2014 @ 14:28:56 #61
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  woensdag 31 december 2014 @ 18:33:16 #62
340341 Blester
Membre très utile
pi_148196473
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:28 schreef jeronald het volgende:
Nice!

Wat zijn jullie plannen voor volgend jaar? :) *heft champagneglas*
Nog meer ¤¤¤¤, $$$$ en ££££ staat op de planning hier eigenlijk.

Ach, de plannen voor 2015 zijn al voor +- 80% gemaakt, m'n planning ligt dus al aardig vast.

Fijne jaarwisseling iedereen :-)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148198679
Lol, had gisteren geboden op een website op Sitedeals, maar ik was overboden. Staat die site er vandaag opnieuw op, maar nu met andere statistieken, de bezoekersaantallen door de helft en omzet door drie... }:|
pi_148200968
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 14:28 schreef jeronald het volgende:
Nice!

Wat zijn jullie plannen voor volgend jaar? :) *heft champagneglas*
Bijkomen van de feestdagen, een aantal websites verkopen waar ik geen tijd/zin in heb en dan beginnen aan nieuwe projecten. Ik moet het roer flink omgooien want de inkomsten stijgen maar niet het laatste half jaar al blijven ze wel stabiel.
  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 22:11:32 #65
42184 crew  DaMart
pi_148229934
Ook wel eens aangenaam, in plaats van dat de werkelijke inkomsten lager zijn dan de schatting, zijn ze een keer 4% hoger, waardoor ik weer eens de betalingsdrempel in één maand heb gehaald *O*.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 05:06:20 #66
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_148236092
Happy 2015!

Tijd om de boel weer eens aan te zwengelen. Ik ga lekker veel met odesk werken om al het handwerk niet meer te hoeven doen :) Meer mensen die dit doen?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 05:07:44 #67
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_148236107
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:14 schreef Thvd het volgende:

[..]

Nee, heb alleen bezoekers uit Nederland. Ik gebruik geen cloudserver en heb evenveel dataverkeer gehad op die dagen.

Ik kan eerlijk gezegd ook geen andere reden bedenken dan dat mijn host niet snel genoeg is.
Neem een cloud server op digital ocean (AMS datacentre) en betaal een knakker op fiverr om het op te zetten voor je.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_148237070
Of doe het zelf met de handige tutorials uit de community van Digital Ocean.
En als je dan toch bezig bent: ga gelijk voor nginx ipv Apache.
pi_148241768
Ja de beste wensen en een winstgevend 2015 vrienden. Maar... dit waren wel heel slechte dagen qua bezoekers. :P
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:16:39 #70
340341 Blester
Membre très utile
pi_148244169
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja de beste wensen en een winstgevend 2015 vrienden. Maar... dit waren wel heel slechte dagen qua bezoekers. :P
Ik was er ook weer bang voor maar het viel me echt tegen dit jaar, vrijwel alles bleef redelijk op hetzelfde niveau.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148252359
ik wil weten of mijn site goed is voor Google Adsense
hij is al sins Okt 2013 online
mindstorms-ev3.webnode.nl
heb hem al eens toegevoegd bij Google Adsense alleen toen zij ie te weinig tekst
heb onder tussen nu al weer wat tekst toegevoegd en ik zou graag willen weten
of ie nu wel goed genoeg is en wat er misschien nog anders moet/kan
  vrijdag 2 januari 2015 @ 19:06:35 #72
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_148252614
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 18:33 schreef Blester het volgende:

[..]

Nog meer ¤¤¤¤, $$$$ en ££££ staat op de planning hier eigenlijk.

Ach, de plannen voor 2015 zijn al voor +- 80% gemaakt, m'n planning ligt dus al aardig vast.

Fijne jaarwisseling iedereen :-)
Alsof jij nog niet rijk genoeg bent. :{w
  vrijdag 2 januari 2015 @ 19:08:10 #73
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_148252674
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:16 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik was er ook weer bang voor maar het viel me echt tegen dit jaar, vrijwel alles bleef redelijk op hetzelfde niveau.
Dan valt het dus juist mee.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 19:30:40 #74
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_148253376
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:00 schreef guus397 het volgende:
ik wil weten of mijn site goed is voor Google Adsense
hij is al sins Okt 2013 online
mindstorms-ev3.webnode.nl
heb hem al eens toegevoegd bij Google Adsense alleen toen zij ie te weinig tekst
heb onder tussen nu al weer wat tekst toegevoegd en ik zou graag willen weten
of ie nu wel goed genoeg is en wat er misschien nog anders moet/kan
Start eens met het aanschaffen van een betaalde domein, dit kan al echt vanaf 50 cent en ziet er zoveel proffesioneler uit, en dat denken ze bij adsense ook.
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_148253528
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:06 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Alsof jij nog niet rijk genoeg bent. :{w
Je kunt nooit rijk genoeg zijn :)
Facts don't care about your feelings
pi_148253622
HopsieFlopsieTovernaar
welke Website Voor Domeins zou jij aanraden?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 20:11:52 #77
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_148254797
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je kunt nooit rijk genoeg zijn :)
Om mensen hun ogen uit te steken.. :9
pi_148259687
Jij bent jaloerssssssssssss!
Facts don't care about your feelings
pi_148260400
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:00 schreef guus397 het volgende:
ik wil weten of mijn site goed is voor Google Adsense
hij is al sins Okt 2013 online
mindstorms-ev3.webnode.nl
heb hem al eens toegevoegd bij Google Adsense alleen toen zij ie te weinig tekst
heb onder tussen nu al weer wat tekst toegevoegd en ik zou graag willen weten
of ie nu wel goed genoeg is en wat er misschien nog anders moet/kan
Ik zou inderdaad een eigen domein aanschaffen, en ik vind het nog steeds vrij weinig tekst. Probeer nog wat meer regels in je bestaande artikels toe te voegen en een plaatje in een artikel vult ook meteen wat ruimte. Als je kopjes boven de verschillende alinea's maakt heb je meer tekst en is het duidelijker waar het hele artikel over gaat. Ook zou ik nieuwe artikels maken want er zijn er nog niet zo heel veel. Lay-out en kleuren zijn goed.

Verder zou ik nog even goed letten op het gebruik van een Hoofdletter aan het begin van een zin/woordgroep :)

Ik zou wachten met Adsense tot je elke dag minstens 50-100 unieke bezoekers hebt, maar weet niet hoe anderen daar over denken?

En misschien is het handig om voor mensen zoals ik die nog nooit van lego mindstorms hebben gehoord even duidelijk te melden dat het inderdaad om een uitbreiding gaat van de bekende lego bouwsteentjes :D Nu ging ik namelijk naar wikipedia om mezelf daarvan te overtuigen omdat ik dat niet zo 1-2-3 duidelijk op je site vond.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kemestry op 02-01-2015 22:09:05 ]
pi_148260720
Sorry quoten en editten haal ik altijd door elkaar :S
pi_148262556
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:00 schreef guus397 het volgende:
ik wil weten of mijn site goed is voor Google Adsense
hij is al sins Okt 2013 online
mindstorms-ev3.webnode.nl
heb hem al eens toegevoegd bij Google Adsense alleen toen zij ie te weinig tekst
heb onder tussen nu al weer wat tekst toegevoegd en ik zou graag willen weten
of ie nu wel goed genoeg is en wat er misschien nog anders moet/kan
Geen idee of er nu genoeg content op staat. Maar ik denk ook niet dat je er bakken geld mee gaat verdienen, ik weet natuurlijk niet hoeveel bezoekers je krijgt.

Maar je onderwerp is misschien wel geschikt voor Youtube; reviews plaatsen, uitleg hoe je iets speciaal kunt bouwen e.d.. Dan kan je vanaf Youtube uiteraard ook weer naar je site linken.

Edit: domein kan je waarschijnlijk het beste (of misschien alleen) via Webnode zelf aanschaffen, dus is iets meer dan een euro p/m.

Nog 'n edit: Je kan je misschien ook aanmelden voor het partnerprogramma van bol.com en affiliate-links in je site verwerken. Maar als je maar een paar bezoekers per dag hebt is het waarschijnlijk jaren wachten op de eerste sale.

[ Bericht 7% gewijzigd door jeronald op 02-01-2015 22:48:35 ]
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:58:01 #82
340341 Blester
Membre très utile
pi_148263652
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:08 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Dan valt het dus juist mee.
Ja klopt, lange dagen met die feestdagen zullen we maar zeggen :')
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:00:53 #83
340341 Blester
Membre très utile
pi_148263800
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:06 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Alsof jij nog niet rijk genoeg bent. :{w
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 3 januari 2015 @ 00:24:19 #84
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_148267963
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:58 schreef Blester het volgende:

[..]

Ja klopt, lange dagen met die feestdagen zullen we maar zeggen :')
Onder genot van een alcoholische versnapering. O+
  zaterdag 3 januari 2015 @ 01:20:54 #85
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_148269780
Ik heb mijn domeinen staan bij hostnet (55 cent volgens mij), als je eenmaal je domein hebt geregistreerd kan je de DNS veranderen naar het ip van die van Webnode.

Adsense gewoon aanvragen en dan kijken hoe het loopt, je moet maar zien elke euro is meer dan niks.
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_148273259
Even een vraag herhalen, heeft iemand ervaring met Gzip compressie? Dit zou voor een snellere laadtijd zorgen maar ik begreep dat het ook ten koste van de CPU op de server gaat.
pi_148276781
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 01:20 schreef HopsieFlopsieTovernaar het volgende:
Ik heb mijn domeinen staan bij hostnet (55 cent volgens mij), als je eenmaal je domein hebt geregistreerd kan je de DNS veranderen naar het ip van die van Webnode.

Adsense gewoon aanvragen en dan kijken hoe het loopt, je moet maar zien elke euro is meer dan niks.
kost het echt alleen maar 55 Cent of heb je nog extra kosten ?
en kun je dan ook meerden Domeinen Registreren Voor 55 Cent
pi_148279276
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:41 schreef guus397 het volgende:

[..]

kost het echt alleen maar 55 Cent of heb je nog extra kosten ?
en kun je dan ook meerden Domeinen Registreren Voor 55 Cent
Als je er serieus mee aan de slag gaat, is ook een paar euro per maand acceptabel. Ik betaal er inmiddels 30 per maand en er zullen er hier veel zijn (Blester onder meer) die een veelvoud daarvan kwijt zijn.
pi_148279407
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:09 schreef Thvd het volgende:

[..]

Als je er serieus mee aan de slag gaat, is ook een paar euro per maand acceptabel. Ik betaal er inmiddels 30 per maand en er zullen er hier veel zijn (Blester onder meer) die een veelvoud daarvan kwijt zijn.
betaal je Dus 55 cent per Maand?
pi_148279438
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:13 schreef guus397 het volgende:

[..]

betaal je Dus 55 cent per Maand?
bij webnode betaal je 12,50 voor een jaar
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:16:46 #91
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_148279505
alleen voor het domein maar 55 cent per jaar, kan je via Webnode een eigen site linken aan je website?
Want via webnode hoef je geen hosting aan te schaffen en dat is wat geld kost. Maar ik heb een site bij weebly om een beetje te testen en daar hoef je alleen een domeinnaam te linken aan de website. En daarna moet je via het beheerdersscherm van Hostnet ( in mijn geval ) de DNS aanpassen van die van weebly.
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_148279585
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:13 schreef guus397 het volgende:

[..]

betaal je Dus 55 cent per Maand?
Meestal betaal je een bepaald bedrag voor je hosting (wat voor jou nu Webnode is) + een bepaald bedrag per domeinnaam (de naam http://www.-----------.nl).

Afhankelijk van je hosting, kun je meerdere domeinnamen per hostingpakket gebruiken. Goedkope hosts zetten er wel eens een beperking op, dus als je meerdere namen wil gaan gebruiken, is dat iets om op te letten.

Domeinnamen kosten inderdaad iets van 55 cent per maand. Hosting is vaak iets duurder: als starter betaal je enkele euro's per maand.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:26:42 #93
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_148279828
domeinnamen koste dat per jaar het eerste jaar :) daarna is het 5 euro .

Maar voor jou geval eventjes opgezocht voor jou en je moet het volgende doen als je alleen een domein wilt registreren.

Registreer een domein voor weinig geld.
Ga naar domeinbeheer
voeg een bestaand domein toe - voeg je url in
en dan moet je de DNS veranderen bij je domeinnaamhost.

Maar last verder en er schijnt vernieuwingstoeslag bij te komen, geen flauw idee hoeveel dat is.
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_148280091
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:26 schreef HopsieFlopsieTovernaar het volgende:
domeinnamen koste dat per jaar het eerste jaar :) daarna is het 5 euro .

Maar voor jou geval eventjes opgezocht voor jou en je moet het volgende doen als je alleen een domein wilt registreren.

Registreer een domein voor weinig geld.
Ga naar domeinbeheer
voeg een bestaand domein toe - voeg je url in
en dan moet je de DNS veranderen bij je domeinnaamhost.

Maar last verder en er schijnt vernieuwingstoeslag bij te komen, geen flauw idee hoeveel dat is.
oke bedankt ;)
pi_148357001
Vraagje aan de experts hier, keyword URL's met "kopen" er in. Doen jullie dat ook wel eens? Of vinden jullie dat te cheap of reageert Google daar negatief op?
pi_148357495
Ik heb op dit moment een youtube account aan mijn adsense gekoppeld. Mijn youtube geeft onder het kopje Analytics al langer dan een maand, een bepaald bedrag aan bij de geschatte inkomsten. Het stijgt af en toe met een paar cent, maar niet heel veel meer.

Als ik op mijn adsense account kijk zie ik bij mijn definitieve inkomsten een veel lager bedrag (volgensmij nog van een vorige periode). Het is al langer dan een maand zo. Zou een adsense account niet éénmaal per maand moeten updaten en dan het bedrag van youtube analytics tussen de definitieve inkomsten moeten zetten?
pi_148359260
quote:
3s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:28 schreef Infection het volgende:
Ik heb op dit moment een youtube account aan mijn adsense gekoppeld. Mijn youtube geeft onder het kopje Analytics al langer dan een maand, een bepaald bedrag aan bij de geschatte inkomsten. Het stijgt af en toe met een paar cent, maar niet heel veel meer.

Als ik op mijn adsense account kijk zie ik bij mijn definitieve inkomsten een veel lager bedrag (volgensmij nog van een vorige periode). Het is al langer dan een maand zo. Zou een adsense account niet éénmaal per maand moeten updaten en dan het bedrag van youtube analytics tussen de definitieve inkomsten moeten zetten?
Youtube analytics laat de geschatten inkomsten zien
  maandag 5 januari 2015 @ 17:09:11 #98
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_148361090
je echte inkomsten krijg je als ik het goed hebt op de 25st op je adsense account overgestort
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_148364053
Een van mijn youtube filmpjes staat embedded op diverse fora, deze views zie ik wel in de realtime viewer, maar ze worden niet bij de total views opgeteld. Wordt dit pas later berekend of zijn dit mensen die maar voor hele korte duur het filmpje bekijken?
  maandag 5 januari 2015 @ 20:44:55 #100
340341 Blester
Membre très utile
pi_148368493
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:14 schreef Apekoek het volgende:
Vraagje aan de experts hier, keyword URL's met "kopen" er in. Doen jullie dat ook wel eens? Of vinden jullie dat te cheap of reageert Google daar negatief op?
Kan gewoon, werkt prima. Vooral voor call-to-action websites kan dat gewoon goed.

Wat een drukte zeg, zo aan het begin van het jaar. Kan m'n bureauplaat nu al nauwelijks meer zien door het papierwerk, net 5 dagen in het nieuwe jaar :')
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 5 januari 2015 @ 23:40:01 #101
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_148376662
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:44 schreef Blester het volgende:

[..]

Kan gewoon, werkt prima. Vooral voor call-to-action websites kan dat gewoon goed.

Wat een drukte zeg, zo aan het begin van het jaar. Kan m'n bureauplaat nu al nauwelijks meer zien door het papierwerk, net 5 dagen in het nieuwe jaar :')
Bedankt voor je antwoord! En succes alvast met je overvolle bureauplaat ;)

Meteen nog een vraag, wil voor een sport website banners van Unibet plaatsen. Echter krijg ik van hun een mail terug dat ze mijn website erg mooi vinden maar dat NL voorlopig nog niet wen land is waar ze officieel in mogen promoten, dat kan nog even duren.

Echter zie ik wel andere websites unibet en consorten promoten, hoe zit dat en welke bet kantoren kan ik wel promoten?
pi_148383156
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:09 schreef HopsieFlopsieTovernaar het volgende:
je echte inkomsten krijg je als ik het goed hebt op de 25st op je adsense account overgestort
Ik had voor 25 december al de betalingsgrens overschreden als ik youtube analytics moet geloven.

Toch is het bedrag nog niet aan mijn adsense toegevoegd. Vertraging vanwege de feestdagen, of toch een misberekening?
pi_148383454
Hoi,

Ik heb een website over afvallen, die volgens google analytics zo'n 20.000 - 25.000 (unieke) bezoekers per maand heeft. De site bestaat 2 jaar, waarin de inkomsten ongeveer evenredig zijn gegroeid met het aantal bezoekers. Vrijwel alle inkomsten zijn inkomsten van adsense.
(Bezoekers bekijken ongeveer 2 pagina's per bezoek, waar ze 50 seconden over doen)

Op internet lees ik veel verhalen over mensen die extreem veel verdienen aan hun websites. Los van of die verhalen waar zijn of niet, kan ik moeilijk inschatten hoeveel je aan een bepaald aantal bezoekers zou (moeten kunnen) verdienen.

Mijn vraag is daarom:

Hoeveel denken jullie dat ik kan verdienen met een bezoekersaantal als deze? Ik weet dat het verschilt per niche, per site, etc., maar een inschatting zou toch fijn zijn!.
pi_148383938
HeroHH ik denk dat ¤300 minimaal mogelijk moet zijn. Alles hangt ook af van de positionering van banners, of je een gewone website of een forum hebt, etc.
pi_148384023
@Webbeestje
Dankjewel voor je reactie, ik zit helaas niet op 300euro per maand :(
Mijn website bestaat uit artikelen over bepaalde soorten diëten of sporten, verder niets.
Zou ik mijn bezoekersaantal niet goed benutten?
Ik wil mijn url wel geven, maar weet niet of dat gezien wordt als spam?
pi_148384177
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:37 schreef HeroHH het volgende:
@Webbeestje
Dankjewel voor je reactie, ik zit helaas niet op 300euro per maand :(
Mijn website bestaat uit artikelen over bepaalde soorten diëten of sporten, verder niets.
Zou ik mijn bezoekersaantal niet goed benutten?
Ik wil mijn url wel geven, maar weet niet of dat gezien wordt als spam?
Je kan de url ook aan mensen pm'en. Ik zou eens kijken hoe andere websites in jou niche geld verdienen, je kan dezelfde affiliate offers gaan gebruiken bijvoorbeeld. Ook zou ik zeker een email lijst opbouwen.
pi_148384470
Ik van een paar mensen een pm gekregen, maar omdat mijn account net is geregistreerd mag ik niet reageren.
Ik bleek wel nog een ander account te hebben, "HVNG".
Vanaf dat account kan ik dus wel reageren!
pi_148387218
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:37 schreef HeroHH het volgende:
@Webbeestje
Dankjewel voor je reactie, ik zit helaas niet op 300euro per maand :(
Mijn website bestaat uit artikelen over bepaalde soorten diëten of sporten, verder niets.
Zou ik mijn bezoekersaantal niet goed benutten?
Ik wil mijn url wel geven, maar weet niet of dat gezien wordt als spam?
Als je alleen Adsense gebruikt momenteel is er nog wel meer uit te halen door het verkopen van bijv. dieetproducten. Meng deze leuk in je artikelen en het geld komt vanzelf. Volgens mij zijn er genoeg affiliates in de dieetwereld, ik zie iig vaak producten gelinked aan dergelijke sites.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:15:02 #109
340341 Blester
Membre très utile
pi_148390488
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:09 schreef HeroHH het volgende:
Hoi,

Ik heb een website over afvallen, die volgens google analytics zo'n 20.000 - 25.000 (unieke) bezoekers per maand heeft. De site bestaat 2 jaar, waarin de inkomsten ongeveer evenredig zijn gegroeid met het aantal bezoekers. Vrijwel alle inkomsten zijn inkomsten van adsense.
(Bezoekers bekijken ongeveer 2 pagina's per bezoek, waar ze 50 seconden over doen)

Op internet lees ik veel verhalen over mensen die extreem veel verdienen aan hun websites. Los van of die verhalen waar zijn of niet, kan ik moeilijk inschatten hoeveel je aan een bepaald aantal bezoekers zou (moeten kunnen) verdienen.

Mijn vraag is daarom:

Hoeveel denken jullie dat ik kan verdienen met een bezoekersaantal als deze? Ik weet dat het verschilt per niche, per site, etc., maar een inschatting zou toch fijn zijn!.
Als je verkoopt mag je een PB sturen ;)
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:42:12 #110
131603 Afwazig
Serious business
pi_148391298
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:15 schreef Blester het volgende:

[..]

Als je verkoopt mag je een PB sturen ;)
Uitstekend antwoord op zijn vraag.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:33:29 #111
340341 Blester
Membre très utile
pi_148392922
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:42 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Uitstekend antwoord op zijn vraag.
Ik ga niet alle vragen hier beantwoorden, daarnaast is het antwoord al gegeven hierboven.
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 6 januari 2015 @ 17:43:02 #112
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_148395808
Affiliate op een dieet site is echt heel erg makkelijk, schrijf je gewoon in bij tradetracker, imailo, daisycon en ga zo door. Je komt dan zat mooie dingen tegen om wat lovende woorden over te schrijven.
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_148397667
Erg leuk domeinnaam met betrekking tot Boer Zoekt Vrouw bemachtigd. Met in mijn ogen veel potentie, maar ik heb er de kwaliteiten niet voor op zo'n korte termijn. Iemand interesse? Stuur een PM. :)
  woensdag 7 januari 2015 @ 08:50:59 #114
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_148416558
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:43 schreef HopsieFlopsieTovernaar het volgende:
schrijf je gewoon in bij tradetracker, imailo, daisycon en ga zo door. Je komt dan zat mooie dingen tegen om wat lovende woorden over te schrijven.
Word je dan nog wel serieus genomen door je lezers?

Ik zit er aan te denken om het in de toekomst op mijn blog te gaan doen, maar als ik over allerhande gesponsorde dingen ga roepen dat het geweldig is zien mijn lezers me aankomen..

Misschien is het een idee om een stel boeken die ik zelf echt goed vond aan te prijzen? Denk dat mensen dat nog wel serieus zouden nemen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Noordsestern op 07-01-2015 09:11:02 ]
pi_148419504
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:50 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Word je dan nog wel serieus genomen door je lezers?

Ik zit er aan te denken om het in de toekomst op mijn blog te gaan doen, maar als ik over allerhande gesponsorde dingen ga roepen dat het geweldig is zien mijn lezers me aankomen..

Misschien is het een idee om een stel boeken die ik zelf echt goed vond aan te prijzen? Denk dat mensen dat nog wel serieus zouden nemen..
Je moet dan ook alleen producten aanbieden waar je zelf achter staat en uitleggen waarom je dit product zo goed vind.
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:10:48 #116
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_148419703
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:03 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Je moet dan ook alleen producten aanbieden waar je zelf achter staat en uitleggen waarom je dit product zo goed vind.
Het blijft dan wel een fragiel evenwicht lijkt me.. Maar goed, dan zou het van die boeken dus een goed idee zijn..
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:50:11 #117
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_148433084
Ja precies, gewoon inschrijven bij bol.com partnerprogramma en dan boeken doen.
Desnoods koop je eerst het boek tweedehands voor een prikkie en als het dan goed is doe je bol.com affiliate erover en verloot je je eigen boek voor meer likes, followers, shares.
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_148434011
Weinig inspiratie voor m'n site. Wel jammer want toen ik er veel mee deed waren de bezoekersaantallen wel 8000 per maand. Moet het even weer zien op te pakken. Iemand tips?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_148435114
Denk ook even aan paypro die schijnen ook goed converterende affiliate dieet boeken te hebben.

Even wat anders, heb vandaag al 8 kliks binnen via adsense, echter levert mij dit nog net geen euro op, het lijkt wel of de advertenties van magere kwaliteit zijn. Wat zou ik hier aan kunnen doen..

Kliks komen binnen via verschillende sites. Maar allemaal maar ienie mienie bedragen :/
pi_148435898
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:15 schreef Kerol het volgende:
Weinig inspiratie voor m'n site. Wel jammer want toen ik er veel mee deed waren de bezoekersaantallen wel 8000 per maand. Moet het even weer zien op te pakken. Iemand tips?
Nieuwe artikelts schrijven en regelmatig nieuws, linkbuilding, social media gebruiken bij updates en eventueel denken aan een wat mooiere template.
Facts don't care about your feelings
pi_148435964
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:43 schreef Twiveo het volgende:
Denk ook even aan paypro die schijnen ook goed converterende affiliate dieet boeken te hebben.

Even wat anders, heb vandaag al 8 kliks binnen via adsense, echter levert mij dit nog net geen euro op, het lijkt wel of de advertenties van magere kwaliteit zijn. Wat zou ik hier aan kunnen doen..

Kliks komen binnen via verschillende sites. Maar allemaal maar ienie mienie bedragen :/
Cpc van al mijn sites ligt sinds 2 januari ook een stuk lager dan daarvoor. Ik denk dat dat komt omdat adverteerders weer ff tijd nodig hebben om hun budget op te stellen voor het nieuwe jaar. De meeste adverteerders hebben in december bakken met geld uitgegeven. En dan over een week of 2 trekt het weer bij. Dat is bij mij elk jaar het geval in ieder geval.
pi_148436014
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nieuwe artikelts schrijven en regelmatig nieuws, linkbuilding, social media gebruiken bij updates en eventueel denken aan een wat mooiere template.
En voor je met nieuw materiaal begint ook de oude artikels eens nakijken om dode links te verwijderen en dingen toe te voegen of te herschrijven zodat alles weer up-to-date is.
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:14:13 #123
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_148438553
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:50 schreef HopsieFlopsieTovernaar het volgende:
Ja precies, gewoon inschrijven bij bol.com partnerprogramma en dan boeken doen.
Desnoods koop je eerst het boek tweedehands voor een prikkie en als het dan goed is doe je bol.com affiliate erover en verloot je je eigen boek voor meer likes, followers, shares.
Ja, een eigen boek is ook een goed idee! Papieren versie (ook voor acties) en daarnaast nog een e-book om te verkopen. Heb al genoeg materiaal liggen. :)

Voor affilate boeken zijn er wel gespecialiseerde boekwinkels die ik ook kan benaderen, naast uiteraard bol.com.

Maar eerst maar eens afstuderen }:|
pi_148449652
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nieuwe artikelts schrijven en regelmatig nieuws, linkbuilding, social media gebruiken bij updates en eventueel denken aan een wat mooiere template.
Thanks. Ga ik doen. Dat laatste moet ik nog even over nadenken.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:08 schreef Kemestry het volgende:

[..]

En voor je met nieuw materiaal begint ook de oude artikels eens nakijken om dode links te verwijderen en dingen toe te voegen of te herschrijven zodat alles weer up-to-date is.
Kwam je wat tegen dan? :)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:10:49 #125
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_148450248
'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben waar de CPC veel lager is. Dacht inderdaad al dat het door het nieuwe jaar komt. Hoop dat het snel weer de betere kant op gaat voor ons allen. Wie weet werkt de deflatie in ons voordeel, men heeft iets meer te besteden dit jaar. :-)
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:11:57 #126
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_148450306
Overigens een hot item de komende tijd, dus sla je slag en schrijf vooral veel over deflatie. :p Niet mijn niche haha.
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_148450968
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:56 schreef Kerol het volgende:

[..]
Kwam je wat tegen dan? :)
Ik had nog niet eens gezien dat de url onder je bericht stond. Ziet er mooi uit! En nee ben geen fouten tegengekomen. Ik zou zeggen ga vooral zo door want het is leuk om te lezen. En er valt nog genoeg te schrijven. Zo zie ik nog niets over liften en trainen :)
pi_148452346
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:10 schreef UtopiaVolger het volgende:
'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben waar de CPC veel lager is. Dacht inderdaad al dat het door het nieuwe jaar komt. Hoop dat het snel weer de betere kant op gaat voor ons allen. Wie weet werkt de deflatie in ons voordeel, men heeft iets meer te besteden dit jaar. :-)
Bij deflatie gaan bedrijven doorgaans minder investeren ;)
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:13:40 #129
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_148452777
Onzekerheid over wat gaat komen
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
  donderdag 8 januari 2015 @ 00:17:49 #130
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_148452898
Is met Youtube nog een stap erger. Scheelt zo 75% inkomsten, maar dit kan je met veel content en affiliate compenseren. Bovendien is het met Youtube altijd dat je steeds meer abonnees verzamelt en dus uiteindelijk een groter vast publiek verkrijgt. Het is dan nooit voor niets.
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:07:48 #131
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_148462187
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:01 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Bij deflatie gaan bedrijven doorgaans minder investeren ;)
We gaan het meemaken. *O*
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  donderdag 8 januari 2015 @ 20:16:41 #132
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_148480497
Man man man, wat een referrer spam in Google Analytics. Even een entry in de .htaccess maken, dit loopt echt de spuigaten uit.

Paar domeinen;

priceg.com
blackhatworth.com (sinds gister)
ilovevitaly.com
darodar.com
buttons-for-website.com
etc.
pi_148494511
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:16 schreef JK het volgende:
Man man man, wat een referrer spam in Google Analytics. Even een entry in de .htaccess maken, dit loopt echt de spuigaten uit.

Paar domeinen;

priceg.com
blackhatworth.com (sinds gister)
ilovevitaly.com
darodar.com
buttons-for-website.com
etc.
Erg irritant inderdaad, die buttons-for-website zie ik de laatste tijd vooral veel.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:01:09 #134
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_148508061
Het probleem van blackhatworth.com is dat ie helemaal niet eens op je site komt, maar blijkbaar wel je code gebruikt om in Analytics te komen. Ik heb nu een filter ingesteld, aangezien die htaccess voor dat domein dus geen zin heeft. Irritante spamhoeren. Als ik zo hier en daar lees, zou dit ook minder goed zijn voor je SEO en trust etc. maar elke site heeft hier last van, dus dan is dat probleem denk ik niet heel groot. :?

Blijkbaar gebruiken die spammers jouw code op hun eigen server. Er was ergens in Google Analytics een optie waarbij je kon aangeven welke domeinen de code mochten gebruiken, meen ik... even zoeken. Volgens mij is het weg, maar ze wijzigen ook van alles met enige regelmaat. Of nee wacht.. dat was de Adsense code, niet de Analytics code. Google mag het dus mooi op gaan lossen, wat mij betreft.

[ Bericht 27% gewijzigd door JK op 09-01-2015 15:35:40 ]
  vrijdag 9 januari 2015 @ 19:40:21 #135
340341 Blester
Membre très utile
pi_148519774
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:01 schreef JK het volgende:
Het probleem van blackhatworth.com is dat ie helemaal niet eens op je site komt, maar blijkbaar wel je code gebruikt om in Analytics te komen. Ik heb nu een filter ingesteld, aangezien die htaccess voor dat domein dus geen zin heeft. Irritante spamhoeren. Als ik zo hier en daar lees, zou dit ook minder goed zijn voor je SEO en trust etc. maar elke site heeft hier last van, dus dan is dat probleem denk ik niet heel groot. :?

Blijkbaar gebruiken die spammers jouw code op hun eigen server. Er was ergens in Google Analytics een optie waarbij je kon aangeven welke domeinen de code mochten gebruiken, meen ik... even zoeken. Volgens mij is het weg, maar ze wijzigen ook van alles met enige regelmaat. Of nee wacht.. dat was de Adsense code, niet de Analytics code. Google mag het dus mooi op gaan lossen, wat mij betreft.
Ik zou me er niet zo druk over maken als ik jou was :)

Wat vragen mensen toch gekke prijzen voor (slechte) domeinnamen tegenwoordig. Werd me net een domeinnaam aangeboden voor ¤50.000, terwijl de waarde max ¤2.000 tot ¤3.000 is :') Iedereen denkt tegenwoordig een goudmijn in handen te hebben.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148520431
Vraag me ook soms af of ze die domeinen wel kwijt krijgen. Ik zie ook de vreemdste bedragen voor troep langskomen, maar hoe lang blijven ze het proberen???
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 9 januari 2015 @ 20:04:44 #137
340341 Blester
Membre très utile
pi_148520670
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Vraag me ook soms af of ze die domeinen wel kwijt krijgen. Ik zie ook de vreemdste bedragen voor troep langskomen, maar hoe lang blijven ze het proberen???
Hij had al een bod gekregen van ¤30.000 zei hij :') Dat soort lui neem je toch al sowieso niet serieus joh.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 9 januari 2015 @ 20:05:11 #138
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_148520690
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 19:40 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik zou me er niet zo druk over maken als ik jou was :)

Doe ik nu ook niet meer, vandaar dat Google het lekker mag uitzoeken. Heb wel een filter ingesteld om die blackhatzooi niet meer te zien.

Tja, mensen denken echt vaak goud in handen te hebben. Als ie een goed bod heeft gekregen, had ie het meteen aan moeten nemen. ;)
  vrijdag 9 januari 2015 @ 23:14:15 #139
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_148528138
Adsense begint eindelijk weer goed en lekker aan te trekken, werd tijd na die droge tijd.
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_148596852
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 23:14 schreef HopsieFlopsieTovernaar het volgende:
Adsense begint eindelijk weer goed en lekker aan te trekken, werd tijd na die droge tijd.
Idem hier, december was goed voor 947 Euro, al blijft het altijd jammer dat de helft zo naar de BD overgemaakt moet worden...
pi_148598148
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:27 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Ik had nog niet eens gezien dat de url onder je bericht stond. Ziet er mooi uit! En nee ben geen fouten tegengekomen. Ik zou zeggen ga vooral zo door want het is leuk om te lezen. En er valt nog genoeg te schrijven. Zo zie ik nog niets over liften en trainen :)
Heb naar je geluisterd (zie laatste artikel ;))
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  maandag 12 januari 2015 @ 12:20:08 #142
340341 Blester
Membre très utile
pi_148600973
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Idem hier, december was goed voor 947 Euro, al blijft het altijd jammer dat de helft zo naar de BD overgemaakt moet worden...
Welkom in Nederland ^O^
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148601354
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Idem hier, december was goed voor 947 Euro, al blijft het altijd jammer dat de helft zo naar de BD overgemaakt moet worden...
Ach ja, in principe betaal je boven de 56k per jaar pas 52% belasting. Ook heb je als ondernemer redelijk wat aftrekposten waardoor je nog stukken hoger kan zitten voordat het echt 52% wordt. Ja daaronder betaal je ook 37%-42% maar goed dat is voor die arme sloebers die niet kunnen werken en een uitkering hebben hé :)

Als je gewoon in loondienst bent en daarnaast beetje met adsense verdient is het een ander verhaal ja want dan kan je meestal geen gebruik maken van de aftrekposten en met een beetje redelijke baan zit je dan al snel in 42%-52% ja. Dat is wel erg zonde ja, dan wordt het ook iets aantrekkelijker om het gewoon niet op te geven.

Voorbeeld voor ondernemers (starter + zelfstandigenaftrek):

Winst van ¤75.000 per jaar = ¤23.517 belasting. Effectief 31%.
Winst van ¤40.000 per jaar = ¤7.276 belasting. Effectief 18%.

Bij die laatste heb je zelfs nog een klein beetje recht op zorgtoeslag (ze kijken naar belastbaar inkomen). Dus het lijkt altijd erger dan het is hé. Bovendien is winst natuurlijk omzet-kosten.
Facts don't care about your feelings
  maandag 12 januari 2015 @ 17:21:18 #144
340341 Blester
Membre très utile
pi_148610366
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:34 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ach ja, in principe betaal je boven de 56k per jaar pas 52% belasting. Ook heb je als ondernemer redelijk wat aftrekposten waardoor je nog stukken hoger kan zitten voordat het echt 52% wordt. Ja daaronder betaal je ook 37%-42% maar goed dat is voor die arme sloebers die niet kunnen werken en een uitkering hebben hé :)

Als je gewoon in loondienst bent en daarnaast beetje met adsense verdient is het een ander verhaal ja want dan kan je meestal geen gebruik maken van de aftrekposten en met een beetje redelijke baan zit je dan al snel in 42%-52% ja. Dat is wel erg zonde ja, dan wordt het ook iets aantrekkelijker om het gewoon niet op te geven.

Voorbeeld voor ondernemers (starter + zelfstandigenaftrek):

Winst van ¤75.000 per jaar = ¤23.517 belasting. Effectief 31%.
Winst van ¤40.000 per jaar = ¤7.276 belasting. Effectief 18%.

Bij die laatste heb je zelfs nog een klein beetje recht op zorgtoeslag (ze kijken naar belastbaar inkomen). Dus het lijkt altijd erger dan het is hé. Bovendien is winst natuurlijk omzet-kosten.
Moet je wel een eenmanszaak hebben inderdaad, BV kent dat soort 'kortingen' helaas niet :'(
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148616864
Dat klopt, maar een BV heeft fiscaal andere voordelen (los van de aansprakelijkheid en het scheiden van privé en zakelijk vermogen). Meestal wordt een BV interessant rond de 150k winst per jaar. Gezien jouw huilende gezichtje ga ik er vanuit dat je daar dan boven zit, mocht je goed geadviseerd zijn voor de keuze eenmanszaak-bv :P
Facts don't care about your feelings
  maandag 12 januari 2015 @ 20:12:30 #146
340341 Blester
Membre très utile
pi_148617858
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat klopt, maar een BV heeft fiscaal andere voordelen (los van de aansprakelijkheid en het scheiden van privé en zakelijk vermogen). Meestal wordt een BV interessant rond de 150k winst per jaar. Gezien jouw huilende gezichtje ga ik er vanuit dat je daar dan boven zit, mocht je goed geadviseerd zijn voor de keuze eenmanszaak-bv :P
Vanaf +- 70K winst per jaar zou ik al geen twijfel meer hebben om naar een BV te gaan in ieder geval, uiteraard ook deels afhankelijk van hoeveel risico je loopt en hoeveel waarde je hecht aan beperkte/geen aansprakelijkheid. Wat ook top werkt is een BV (of meerdere BV's) naast een eenmanszaak, zie je ook steeds meer.
~ Love comes unseen; we only see it go
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 21:02:06 #147
42184 crew  DaMart
pi_148619670
Hm, ik doe toch iets verkeerd geloof ik. Vorig jaar zijn de bezoekersaantallen van mijn grootste website verdubbeld t.o.v. 2013 volgens Analytics, maar de Adsense-inkomsten van die website zijn maar met 5% gestegen...
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_148622043
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:12 schreef Blester het volgende:

[..]

Vanaf +- 70K winst per jaar zou ik al geen twijfel meer hebben om naar een BV te gaan in ieder geval, uiteraard ook deels afhankelijk van hoeveel risico je loopt en hoeveel waarde je hecht aan beperkte/geen aansprakelijkheid. Wat ook top werkt is een BV (of meerdere BV's) naast een eenmanszaak, zie je ook steeds meer.
Nou ja dit is natuurlijk niet het grote belasting topic haha, maar goed. Je hebt m'n voorbeeld gezien bij een eenmanszaak en 75k. Met een BV kom je nooit in de buurt van een effectieve belastingdruk van 31%, los van de vele extra administratiekosten die je erbij krijgt. Natuurlijk zitten er nog andere voordelen aan qua risico en aansprakelijkheid, maar die zijn bij een eenmanszaak ook redelijk goed in te dekken.

BV naast een eenmanszaak klinkt wat mij betreft vrij zinloos, tenzij het natuurlijk echt hele andere werkzaamheden zijn. Maar goed alsnog zal je waarschijnlijk het urencriterium niet halen dan in je eenmanszaak (keurt de Belastingdienst nooit goed als je full time DGA bent). Zo kun je je vanuit je eenmanszaak niet laten inhuren door de BV, om te voorkomen dat je op die manier het gebruikelijk loon in de BV probeert te ontwijken om in de eenmanszaak van de fiscale voordelen te profiteren.

Meerdere BV's zie je natuurlijk wel vaak, met name een holding. Dat is dan ook bijna wel een must als je toch geen eenmanszaak wilt.
Facts don't care about your feelings
pi_148622982
Hmm doe ik dan iets verkeerd of goed? ;) Baan in loondienst met o.a. Adsense ernaast. Over de inkomsten voor de eenmanszaak draag ik uiteindelijk ongeveer 15% af. Ik klaag dus niet en die 50% afdragen lijkt mij nogal veel.
pi_148625006
Dan haal jij het urencriterium. Lijkt me sterk dat jij een full time baan hebt dan. Alhoewel je natuurlijk 72 uur per week zou kunnen werken...
Facts don't care about your feelings
  maandag 12 januari 2015 @ 22:52:10 #151
340341 Blester
Membre très utile
pi_148625453
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nou ja dit is natuurlijk niet het grote belasting topic haha, maar goed. Je hebt m'n voorbeeld gezien bij een eenmanszaak en 75k. Met een BV kom je nooit in de buurt van een effectieve belastingdruk van 31%, los van de vele extra administratiekosten die je erbij krijgt. Natuurlijk zitten er nog andere voordelen aan qua risico en aansprakelijkheid, maar die zijn bij een eenmanszaak ook redelijk goed in te dekken.

BV naast een eenmanszaak klinkt wat mij betreft vrij zinloos, tenzij het natuurlijk echt hele andere werkzaamheden zijn. Maar goed alsnog zal je waarschijnlijk het urencriterium niet halen dan in je eenmanszaak (keurt de Belastingdienst nooit goed als je full time DGA bent). Zo kun je je vanuit je eenmanszaak niet laten inhuren door de BV, om te voorkomen dat je op die manier het gebruikelijk loon in de BV probeert te ontwijken om in de eenmanszaak van de fiscale voordelen te profiteren.

Meerdere BV's zie je natuurlijk wel vaak, met name een holding. Dat is dan ook bijna wel een must als je toch geen eenmanszaak wilt.
Ach, een goede conversatie over fiscale onderwerpen kan hier ook prima thuis lijkt me. BV en eenmanszaak samen is een verhaal apart inderdaad. Holding is inderdaad fiscaal (erg) interessant.

Eenmanszaak is qua aansprakelijkheid gewoon prut. Dan kun je nog zoveel verzekeringen hebben, maar bij serieuze bedragen (bijvoorbeeld bij XXX.XXX deal, waarbij het echt niet allemaal winst hoeft te zijn) heb je gewoon een probleem als er gezeik is op je eenmanszaak. Dat soort deals daarom altijd op een BV.
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 14 januari 2015 @ 03:16:20 #152
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_148664535
Linktip: http://www.authoritywebsiteincome.com

Die gast is goed bezig en deelt heel veel details op z'n blog. Heb best veel van 'm geleerd op het gebied van outsourcen.

Tevens: http://www.nichepursuits.com

[ Bericht 0% gewijzigd door star_gazer op 14-01-2015 03:47:08 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_148666007
Vraag:

Ik heb nu een leuke adsense website opgebouwd. Heb hiermee ongeveer 50 unieke bezoekers per dag. Maar klikken ho maar. Op verschillende websites worden soortgelijke websites aangeboden waarmee ze met 50 bezoekers per dag minimaal 25 euro per maand binnen halen.

Dan begin ik mij toch zeer af te vragen wat ik verkeerd doe.

Iemand tips? Of hier een verklaring voor. Wil ook rustig mijn site even laten bekijken via dm.
pi_148667797
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:03 schreef Twiveo het volgende:
Vraag:

Ik heb nu een leuke adsense website opgebouwd. Heb hiermee ongeveer 50 unieke bezoekers per dag. Maar klikken ho maar. Op verschillende websites worden soortgelijke websites aangeboden waarmee ze met 50 bezoekers per dag minimaal 25 euro per maand binnen halen.

Dan begin ik mij toch zeer af te vragen wat ik verkeerd doe.

Iemand tips? Of hier een verklaring voor. Wil ook rustig mijn site even laten bekijken via dm.
Mogelijkheden te over:

• Bouncerate verlagen door verbetering content;
• Positionering van advertenties kan beter (of anderen gebruiken positionering die niet is toegestaan/misleidend is);
• Doelgroep die advertentieblind is (50+ers klikken meer dan tieners);
• Lage CPC vanwege het onderwerp;
• De resultaten van anderen kloppen niet: 50 euro bij 1500 bezoekers per maand is 3,3 cent per bezoeker. Dat is erg hoog. Een gemiddelde CPC is zo'n 30 cent, dus dan hebben ze een CTR van meer dan 10%. Onrealistisch.

Mocht het je gerust stellen: ik heb een website met zo'n 4000 bezoekers per maand en die levert 35 euro per maand op (onderwerp is financieel).
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:31:37 #155
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_148667923
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:26 schreef Thvd het volgende:

[..]

Mogelijkheden te over:
-knip-

Mocht het je gerust stellen: ik heb een website met zo'n 4000 bezoekers per maand en die levert 35 euro per maand op (onderwerp is financieel).
Ik heb een financiele website met de helft aan het aantal bezoekers: 120 euro per maand. Wellicht kunnen wij wat van elkaar leren?
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:51:24 #156
340341 Blester
Membre très utile
pi_148668431
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:31 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik heb een financiele website met de helft aan het aantal bezoekers: 120 euro per maand. Wellicht kunnen wij wat van elkaar leren?
Dat is wel redelijk fors. Een gemiddelde CTR van 6% (of die moet bij jou echt veel hoger liggen):

2000 x 0,06 x ? = ¤120 ---> CPC van ¤1,00

Dergeljke CPC haal ik in een paar niches ook wel, maar het is niet echt gebruikelijk als gemiddelde. Of we spreken hier over CPA, dan is het natuurlijk anders.
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 14 januari 2015 @ 10:57:19 #157
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_148668553
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:51 schreef Blester het volgende:

[..]

Dat is wel redelijk fors. Een gemiddelde CTR van 6% (of die moet bij jou echt veel hoger liggen):

2000 x 0,06 x ? = ¤120 ---> CPC van ¤1,00

Dergeljke CPC haal ik in een paar niches ook wel, maar het is niet echt gebruikelijk als gemiddelde. Of we spreken hier over CPA, dan is het natuurlijk anders.
De CPC die jij aangeeft zit ik nog 37% boven :)
  woensdag 14 januari 2015 @ 11:00:13 #158
340341 Blester
Membre très utile
pi_148668613
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:57 schreef JortK het volgende:

[..]

De CPC die jij aangeeft zit ik nog 37% boven :)
Ah, dat is wel lekker dan. Ik zou wat aan je CTR gaan werken dan, want 6% moet in de financiële branche haalbaar zijn.

Kun je overigens niet beter overstappen naar affiliate / CPA? Weet niet in welke niche je zit met die website, maar de kans dat er interessantere affiliate campagnes zijn is vrij groot.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148668942
oude site die ik ooit voor te veel geld heb gekocht, onder nieuwe domein naam weer leven ingeblazen:

www.sciencedreams.eu

is hier nog iets van te maken en iets mee te verdienen? Of zijn het te algemene artikelen?

(heb stuk of 10 sites met content nog liggen die ik weer wil publiceren, maar is meer hobby project naast mijn gok bussiness en investeringen)

En zijn er wat basis stappen te nemen om je site van een begin aan traffic te voorzien? (behalve Google index / Webmaster Tools).
Die 10 sites hebben samen zeker 200 artikelen en ben benieuwd of die kunnen zorgen voor een 5-10 euro dagelijks op adsense zonder al te veel SEO / nieuwe artikelen te doen.
pi_148671915
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:16 schreef trekker25 het volgende:
oude site die ik ooit voor te veel geld heb gekocht, onder nieuwe domein naam weer leven ingeblazen:

www.sciencedreams.eu

is hier nog iets van te maken en iets mee te verdienen? Of zijn het te algemene artikelen?

Leuke site waar je volgens mij niet al te veel aan hoeft te doen. Als je van al die 2011 nou eens 2014 maakt, dan ziet het er voor bezoekers al heel anders uit :) Want je artikelen zijn niet echt tijdsgebonden voor zover ik kan zien. Paar nieuwe artikels in 2015 erop en wat backlinks erbij en dan zal ie automatisch wel wat stijgen in Google. Ik vind alleen je Adsense wel dicht bij de tekst zitten. En ik zou de sociale media buttons iets groter doen, en maybe andere icoontjes. Ik wou net bijvoorbeeld een artikel even sharen op G+ maar kon de button niet vinden. En bij Facebook delen neemt hij niet altijd het plaatje mee.
pi_148672002
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:00 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Leuke site waar je volgens mij niet al te veel aan hoeft te doen. Als je van al die 2011 nou eens 2014 maakt, dan ziet het er voor bezoekers al heel anders uit :) Want je artikelen zijn niet echt tijdsgebonden voor zover ik kan zien. Paar nieuwe artikels in 2015 erop en wat backlinks erbij en dan zal ie automatisch wel wat stijgen in Google. Ik vind alleen je Adsense wel dicht bij de tekst zitten. En ik zou de sociale media buttons iets groter doen, en maybe andere icoontjes. Ik wou net bijvoorbeeld een artikel even sharen op G+ maar kon de button niet vinden. En bij Facebook delen neemt hij niet altijd het plaatje mee.
Ja zeker wat fouten in maar brakke code.

VAB joomla theme om laten zetten naar custom wordpress theme.

Zit te denken een vers clean theme te pakken wat ook soort van magazine achtige uitstraling heeft.
pi_148672340
Iemand interesse in defendcharlie.com? Vriend van me had hem gekocht, defend charlie is afgeleid van defend paris, een merk dat erg bekend is in Frankrijk. Gaat over Je Suis Charlie etc. PB maar.

Hij heeft geen tijd om er wat mee te doen en ik de kennis niet.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:52:48 #163
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_148673624
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 11:00 schreef Blester het volgende:

[..]

Ah, dat is wel lekker dan. Ik zou wat aan je CTR gaan werken dan, want 6% moet in de financiële branche haalbaar zijn.

Kun je overigens niet beter overstappen naar affiliate / CPA? Weet niet in welke niche je zit met die website, maar de kans dat er interessantere affiliate campagnes zijn is vrij groot.
Affiliate weleens gedaan, maar weinig resultaat. (Ik denk omdat ik me er te weinig in heb verdiept).
pi_148673799
Vorig jaar netjes aangifte gedaan over 2013 en in juni bijna 2000 euro aan belasting gelapt, geen probleem, dat geld is al verdiend, dus in 1x betaald.

Sinds september is m'n site ingestort en verdien er nog 20 euro per maand mee, maximaal. Nu krijg ik net even een brief van de belasting dat ik dit jaar voorlopig 1750 euro belasting moet betalen.

Kan in 1x of in 11 termijnen. Maar ik verdien dus niks meer met mijn sites, ik neem aan dat ik dit uit kan leggen middels een brief en het dan kwijtgescholden wordt? Heb geen zin om nu elke maand 150 euro in te leveren en dat pas in de zomer van 2016 terug te krijgen.
pi_148673869
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:58 schreef JDx het volgende:
Vorig jaar netjes aangifte gedaan over 2013 en in juni bijna 2000 euro aan belasting gelapt, geen probleem, dat geld is al verdiend, dus in 1x betaald.

Sinds september is m'n site ingestort en verdien er nog 20 euro per maand mee, maximaal. Nu krijg ik net even een brief van de belasting dat ik dit jaar voorlopig 1750 euro belasting moet betalen.

Kan in 1x of in 11 termijnen. Maar ik verdien dus niks meer met mijn sites, ik neem aan dat ik dit uit kan leggen middels een brief en het dan kwijtgescholden wordt? Heb geen zin om nu elke maand 150 euro in te leveren en dat pas in de zomer van 2016 terug te krijgen.
Volgens mij moet je gewoon je verwachte inkomen wijzigen. Zie http://www.belastingdiens(...)jn_inkomen_verandert
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:19:06 #166
340341 Blester
Membre très utile
pi_148674492
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:52 schreef JortK het volgende:

[..]

Affiliate weleens gedaan, maar weinig resultaat. (Ik denk omdat ik me er te weinig in heb verdiept).
Ik zou er toch wat meer tijd aan besteden :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148674558
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:31 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik heb een financiele website met de helft aan het aantal bezoekers: 120 euro per maand. Wellicht kunnen wij wat van elkaar leren?
Waarschijnlijk heb jij een website die veel meer 'financieel' is (gebaseerd op beleggen/lenen oid). Mijn website gaat wel over geld, maar op een zeer brede manier. Ik kan me niet voorstellen dat ik er nog meer uit zou kunnen halen (hoeft ook niet, want de opbrengst en het aantal bezoekers groeien nog steeds zonder dat ik er tijd in steek).
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:57:13 #168
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_148675887
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:19 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik zou er toch wat meer tijd aan besteden :)
Dat klopt, probleem is alleen serieus dat ik niet weet waar ik moet beginnen. En om daar achter te komen kost heel veel tijd :)
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:06:30 #169
340341 Blester
Membre très utile
pi_148676163
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:57 schreef JortK het volgende:

[..]

Dat klopt, probleem is alleen serieus dat ik niet weet waar ik moet beginnen. En om daar achter te komen kost heel veel tijd :)
Stuur maar even een PB'tje anders met de branche en taal, zoek ik straks of morgen wel even wat campagnes voor je.
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:14:40 #170
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_148676443
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:06 schreef Blester het volgende:

[..]

Stuur maar even een PB'tje anders met de branche en taal, zoek ik straks of morgen wel even wat campagnes voor je.
U got PB :)
  woensdag 14 januari 2015 @ 16:10:03 #171
340341 Blester
Membre très utile
pi_148678618
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:14 schreef JortK het volgende:

[..]

U got PB :)
Beantwoord ;) Vooral met die eerste tip kun je met gemak je inkomsten verdubbelen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148696309
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:31 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik heb een financiele website met de helft aan het aantal bezoekers: 120 euro per maand. Wellicht kunnen wij wat van elkaar leren?
De verhouding bezoekers en inkomsten zijn bij mij ongeveer hetzelfde alleen een factor X meer. Ook een financiële website en misschien eens met z'n drieën contact hebben, je weet maar nooit wat het kan opleveren.
pi_148711059
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:55 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

De verhouding bezoekers en inkomsten zijn bij mij ongeveer hetzelfde alleen een factor X meer. Ook een financiële website en misschien eens met z'n drieën contact hebben, je weet maar nooit wat het kan opleveren.
Opbrengsten kunnen per niche wel enorm verschillen ook, financiele niche zit vrij hoog
pi_148716195
Ik heb wel eens begrepen dat websites over hypotheken erg goede opbrengsten kunnen hebben maar die concurrentie is enorm. Ik heb niet echt te klagen over mijn CPC maar die fluctueert soms van dag tot dag behoorlijk.
pi_148717819
nog maar een oude site die ik had online gegooid en voor de google index aangemeldt:

http://www.forexhunters.com

nog iets aan doen verder?

Twijfel ook over de adsense boxen.
heb er nu 2 aan de rechterkant.
Zal ik de 3e langs het logo plaatsen of juist in de artikelen?
pi_148724266
Ik heb een link package gekocht en nu blijkt dat enkele sites gehackt zijn.
Onder deze gehackte sites bevinden zich advocatenbureaus die willen nu mogelijk juridische stappen tegen mij nemen.

Staan zij in hun recht?
De verkoper van de links gaf aan dat ik me er geen zorgen om hoef te maken en dat ik gewoon moet doorgaan met links kopen van hem.

Vraag het maar hier vraag me af of andere mensen het is overkomen.

Ze waren overigens ook erg boos ze zeiden dat de hele ranking weg was door viagra links en dat door mijn links 100 duizenden euros schade is geleden.
Nou ja mijn probleem toch niet ik plaats die links niet op zo'n website hoe moet ik nou weten of een site gehackt is als ik zo'n link package koop?

[ Bericht 5% gewijzigd door hmmmmmmm op 15-01-2015 20:28:00 ]
pi_148724449
meer mensen last met nieuwe adsense blokken genereren?
Ad komt wel in lijst, maar code is niet op te vragen..
pi_148729269
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:11 schreef hmmmmmmm het volgende:
Ik heb een link package gekocht en nu blijkt dat enkele sites gehackt zijn.
Onder deze gehackte sites bevinden zich advocatenbureaus die willen nu mogelijk juridische stappen tegen mij nemen.

Staan zij in hun recht?
De verkoper van de links gaf aan dat ik me er geen zorgen om hoef te maken en dat ik gewoon moet doorgaan met links kopen van hem.

Vraag het maar hier vraag me af of andere mensen het is overkomen.

Ze waren overigens ook erg boos ze zeiden dat de hele ranking weg was door viagra links en dat door mijn links 100 duizenden euros schade is geleden.
Nou ja mijn probleem toch niet ik plaats die links niet op zo'n website hoe moet ik nou weten of een site gehackt is als ik zo'n link package koop?
Dat je hun ranking verkloot met bagger links lijkt me wel jouw fout, dat ze gehacked worden dat heeft weinig met wat links te maken lijkt me. Daar is toch wel wat meer voor nodig...
Facts don't care about your feelings
pi_148730036
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat je hun ranking verkloot met bagger links lijkt me wel jouw fout, dat ze gehacked worden dat heeft weinig met wat links te maken lijkt me. Daar is toch wel wat meer voor nodig...
Ik plaats die links niet dus ik weet niet waar ze terecht komen.
Tsja en verder ik betaal voor een link als dan achteraf blijkt dat de persoon waar hij de links van koopt de site heeft gehackt kan ik daar weinig aan doen.
pi_148734375
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:58 schreef JDx het volgende:
Vorig jaar netjes aangifte gedaan over 2013 en in juni bijna 2000 euro aan belasting gelapt, geen probleem, dat geld is al verdiend, dus in 1x betaald.

Sinds september is m'n site ingestort en verdien er nog 20 euro per maand mee, maximaal. Nu krijg ik net even een brief van de belasting dat ik dit jaar voorlopig 1750 euro belasting moet betalen.

Kan in 1x of in 11 termijnen. Maar ik verdien dus niks meer met mijn sites, ik neem aan dat ik dit uit kan leggen middels een brief en het dan kwijtgescholden wordt? Heb geen zin om nu elke maand 150 euro in te leveren en dat pas in de zomer van 2016 terug te krijgen.
Las dat 500.000 mensen nu extra die brief gehad hebben. Leek ze "handiger" :')

Klopt echt geen zak van de gegevens omdat ook bij mij veel is veranderd vorig jaar.

Heb er zo meer werk van dan voorheen.
pi_148737422
Iemand nog wat leuk leesvoer, vind maar vrij weinig interessante blogs ?
pi_148738908
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 23:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Las dat 500.000 mensen nu extra die brief gehad hebben. Leek ze "handiger" :')

Klopt echt geen zak van de gegevens omdat ook bij mij veel is veranderd vorig jaar.

Heb er zo meer werk van dan voorheen.
Als je eenmaal een voorlopige aanslag hebt ingediend blijven ze ieder jaar doorgaan daarmee. Ik betwijfel of ze mensen zomaar een voorlopige aanslag sturen met een geschat bedrag. Klinkt onlogisch. De meeste mensen in loondienst hoeven niet te betalen en bij ondernemers kun je nooit weten wat het wordt.

Maar het wijzigen van een voorlopige aanslag is zo gebeurd.
Facts don't care about your feelings
pi_148739614
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 08:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als je eenmaal een voorlopige aanslag hebt ingediend blijven ze ieder jaar doorgaan daarmee. Ik betwijfel of ze mensen zomaar een voorlopige aanslag sturen met een geschat bedrag. Klinkt onlogisch. De meeste mensen in loondienst hoeven niet te betalen en bij ondernemers kun je nooit weten wat het wordt.

Maar het wijzigen van een voorlopige aanslag is zo gebeurd.
Ja ik gaf het netjes aan in Maart en betaalde dan in Juni ofzo, dat ging dan om het vorige jaar.

Ik heb nooit een voorlopige aanslag ingediend, dit hebben ze gewoon gegokt aan de hand van m'n adsense inkomsten van 2013.

Maar heb het op de site al opnieuw ingevuld, alleen loondienst en dan komt er 0 uit, hopelijk pikken ze dat, want ik verdien niks meer bij, als ik elke maand 200 euro moet lappen of in 1x 1800 euro, dan kan ik doei zeggen tegen m'n vakantie.

Vond het juist mooi dat ik dit jaar geen belasting meer hoef te betalen omdat ik in 2014 al bijna niks meer bij verdient met AdSense, dacht mooi, al m'n vakantiegeld voor onszelf, geen onverwachte naheffingen. Komen ze met een geschatte voorheffing :')
pi_148739895
Hoezo zouden ze het niet pikken? Je inkomen is nu alleen loondienst op die paar euro's na. Dus dat wordt gewoon gewijzigd en dan krijg je een nieuwe VA. Wel opletten want als het niet op tijd komt (voor het eerste betalingstermijn) dan moet je wel gewoon betalen anders riskeer je een boete.
Facts don't care about your feelings
pi_148741289
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 09:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoezo zouden ze het niet pikken? Je inkomen is nu alleen loondienst op die paar euro's na. Dus dat wordt gewoon gewijzigd en dan krijg je een nieuwe VA. Wel opletten want als het niet op tijd komt (voor het eerste betalingstermijn) dan moet je wel gewoon betalen anders riskeer je een boete.
Maar maar maar... ik heb net een Audi gehaald :')

Achja, zal om problemen te voorkomen die machtiging wel op de bus doen, ik ga het toch vergeten, halen ze er maar af wat ze moeten hebben tot die tijd. Geen zin in gezeik.
pi_148742799
Dat is ook de beste manier. En bij een correctie zijn ze meestal vrij snel hoor met terugstorten (of verrekenen mocht je nog andere openstaande bedragen hebben ;) )
Facts don't care about your feelings
pi_148747504
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:28 schreef trekker25 het volgende:
nog maar een oude site die ik had online gegooid en voor de google index aangemeldt:

http://www.forexhunters.com

nog iets aan doen verder?

Twijfel ook over de adsense boxen.
heb er nu 2 aan de rechterkant.
Zal ik de 3e langs het logo plaatsen of juist in de artikelen?
Uhmmmmm... je hebt een site die je had liggen nu pas online gegooid? Heb je nog meer sites liggen die nog online moeten worden gegooid?!
Adsense rechts lijkt wel mooi, gewoon uitproberen wat het beste werkt.
pi_148749488
Ondanks dat dit het adsensetopic is: Iemand hier ervaring met wat 'normale' conversiepercentages zijn?

Ik bied op een van mijn websites online een dienst aan. Ik doe dat tegen een (zeer) concurrerende prijs, vergeleken met de traditionele aanbieders. Mijn website is qua design prima en doet niet onder voor de websites van veel grote bedrijven (zowel in als buiten mijn sector).

Nu zit ik echter met een conversierate waar ik niet blij van word. Op de landingspages zijn voldoende mogelijkheden om naar de bestelpagina door te gaan. Wat mij echter opvalt, is dat slechts 1,5% dat daadwerkelijk doet.

Hoewel dat beter kan, ben ik daar niet eens zo heel ontevreden mee. Ik zou dan dus zeggen dat die 1,5% érg getargete bezoekers zijn. Echter, op mijn bestelpagina bestelt uiteindelijk maar 1 tot 1,5%.

Mijn conversie is daardoor niet echt goed: van elke 10.000 bezoekers, worden er zo'n 2 tot 3 klant. 9998 vertrekken zonder aankoop om daarna (waarschijnlijk) nooit meer terug te komen.

Is dat echt zo'n slechte conversierate als ik denk, of valt het wel mee? Hebben jullie enige ervaringen met dergelijke projecten?
pi_148750949
ik heb een vraagje dat niet echt over Google Adsense gaat
ik heb een website en ik wou een .nl Domein er voor aan maken
alleen ik weet niet precies wat voor een naam die domein moet krijgen
kunnen jullie misschien wat advies geven
Mijn Website Gaat over Mindstroms (Ev3)
(website krijg rond de 500 unieken Bezoekers per maand)

[ Bericht 6% gewijzigd door guus397 op 16-01-2015 17:04:33 ]
pi_148752213
Ondankes dat dit het adsensetopic is en dit vraagje niet echt over Google Adsense gaat, wou ik toch echt van vragen: iemand al aan het bier!!!!???

Fijn weekend allemaal! :D
pi_148752949
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik niet en weekend misschien ook werken, kan wel janken.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 16 januari 2015 @ 18:08:53 #192
340341 Blester
Membre très utile
pi_148754099
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:55 schreef JDx het volgende:
Ondankes dat dit het adsensetopic is en dit vraagje niet echt over Google Adsense gaat, wou ik toch echt van vragen: iemand al aan het bier!!!!???

Fijn weekend allemaal! :D
^O^ :Y)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148755946
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:18 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Uhmmmmm... je hebt een site die je had liggen nu pas online gegooid? Heb je nog meer sites liggen die nog online moeten worden gegooid?!
Adsense rechts lijkt wel mooi, gewoon uitproberen wat het beste werkt.
ik heb ooit paar sites gekocht voor een mislukt adsense project; deze sites pleur ik nu onder ander domein naam weer online met die artikelen. 10 sites, 200-300 artikelen in de hoop dat ik wat van mijn kosten terug kan pakken.

echter lijken die engelstalige sites met redelijk standaard artikelen (veel gericht op finance/leningen/forex) dusdanig concurrerend dat ik me afvraag of het veel niet heeft.

nouja middagje werk om ze online te gooien en dan maar wachten en maybe wat backlinks scoren.. (lukt me meestal alleen betaald/uitbesteed... tips voor?)
pi_148769181
Iemand die deze plugin gebruikt: https://wordpress.org/plugins/adsense-made-easy-best-simple-ad-inserter/ ?

Of vinden jullie een andere beter?
pi_148769330
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 07:20 schreef JupilerXL het volgende:
Iemand die deze plugin gebruikt: https://wordpress.org/plugins/adsense-made-easy-best-simple-ad-inserter/ ?

Of vinden jullie een andere beter?
Waarom een plugin gebruiken? Die code kun je toch net zo goed zelf in de code zetten van je theme?
Tenminste, zo doe ik het altijd :)
Wel even een childtheme aanmaken, anders ben je alles kwijt met een update ;)
pi_148770958
Is hier iemand bekend met Doubleclick For Publishers (DFP) van Google? Ik ga me er de komende dagen meer in verdiepen en het geeft veel extra voordelen t.o.v. alleen Adsense. Zo worden bijvoorbeeld ads in een nieuw venster geopend en bij Adsense niet en RTB (real time bidding) kan ook gecombineerd worden met Adsense.
pi_148772386
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:17 schreef trekker25 het volgende:

[..]

ik heb ooit paar sites gekocht voor een mislukt adsense project; deze sites pleur ik nu onder ander domein naam weer online met die artikelen. 10 sites, 200-300 artikelen in de hoop dat ik wat van mijn kosten terug kan pakken.

echter lijken die engelstalige sites met redelijk standaard artikelen (veel gericht op finance/leningen/forex) dusdanig concurrerend dat ik me afvraag of het veel niet heeft.

nouja middagje werk om ze online te gooien en dan maar wachten en maybe wat backlinks scoren.. (lukt me meestal alleen betaald/uitbesteed... tips voor?)
Aha, sites moet je nóóit laten liggen. Kwak ze dan allemaal online en laat ze daar tot je er een keer verder mee gaat. Kan je niet wat van die 10 sites samenvoegen zodat je grotere sites krijgt? Of wat verkopen.

Backlinks... waar ik meestal mee begin is mijn directe concurrenten opzoeken in google. Tegenwoordig vind Google relevante links namelijk beter dan links van een site met hoge pagerank die niets met het onderwerp te maken heeft. Gewoon de eerste 20-50 sites openen en dan kijken of ze een linkpagina hebben of een contactformulier. En dan vraag je gewoon of ze interesse hebben om een link te ruilen. Je kan een standaardmail maken, maar veel beter is het om het een beetje te personaliseren. Maak een compliment over hun site ofzo, maar zorg er voor dat het niet te overdreven is. Ik krijg elke week een aantal linkaanvragen binnen die ik zo weg gooi zonder te antwoorden omdat het overduidelijk is dat ze mijn site niet eens 10 seconden hebben bekeken voor ze hun aanvraag indienden.
pi_148772504
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 07:20 schreef JupilerXL het volgende:
Iemand die deze plugin gebruikt: https://wordpress.org/plugins/adsense-made-easy-best-simple-ad-inserter/ ?

Of vinden jullie een andere beter?
Met deze plugin kun je de ad alleen bovenaan en/of onderaan een pagina/post plaatsen.

Ik gebruik meestal de "Quick AdSense" plugin van Quicksense. Er staat daar wel meestal bij dat hij niet getest is met de huidige versie van Wordpress, maar hij werkt prima. Je hebt dan veel meer keuze in waar je je ad plaatst en waar niet.
pi_148773438
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:18 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Aha, sites moet je nóóit laten liggen. Kwak ze dan allemaal online en laat ze daar tot je er een keer verder mee gaat. Kan je niet wat van die 10 sites samenvoegen zodat je grotere sites krijgt? Of wat verkopen.

Backlinks... waar ik meestal mee begin is mijn directe concurrenten opzoeken in google. Tegenwoordig vind Google relevante links namelijk beter dan links van een site met hoge pagerank die niets met het onderwerp te maken heeft. Gewoon de eerste 20-50 sites openen en dan kijken of ze een linkpagina hebben of een contactformulier. En dan vraag je gewoon of ze interesse hebben om een link te ruilen. Je kan een standaardmail maken, maar veel beter is het om het een beetje te personaliseren. Maak een compliment over hun site ofzo, maar zorg er voor dat het niet te overdreven is. Ik krijg elke week een aantal linkaanvragen binnen die ik zo weg gooi zonder te antwoorden omdat het overduidelijk is dat ze mijn site niet eens 10 seconden hebben bekeken voor ze hun aanvraag indienden.
Thanks voor die backlink tips.

Van de week de sites maar online zetten.

Heb ook nog een pr6 site waar ik wat betaalde post op toe laat. 200 bezoekers per dag, echter een adsense ban. Zijn er alternatieven? Bing/Yahoo wil hem niet accepteren wegens te weinig bezoekers denk ik. Affiliates doen?
pi_148773462
Welke niche?
Facts don't care about your feelings
pi_148773602
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Welke niche?
Engelstalig financial
pi_148773879
Heb ik niks aan :P
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 17 januari 2015 @ 13:28:20 #203
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_148773949
Edit: Mijn dank is groot! O+

[ Bericht 89% gewijzigd door UtopiaVolger op 17-01-2015 14:38:24 ]
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  zaterdag 17 januari 2015 @ 13:28:23 #204
340341 Blester
Membre très utile
pi_148773951
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:08 schreef trekker25 het volgende:

[..]

Thanks voor die backlink tips.

Van de week de sites maar online zetten.

Heb ook nog een pr6 site waar ik wat betaalde post op toe laat. 200 bezoekers per dag, echter een adsense ban. Zijn er alternatieven? Bing/Yahoo wil hem niet accepteren wegens te weinig bezoekers denk ik. Affiliates doen?
Kun je een PB sturen met wat meer info en een vraagprijs?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148774191
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:28 schreef Blester het volgende:

[..]

Kun je een PB sturen met wat meer info en een vraagprijs?
Vroeg niet om hem te verkopen, eerder tips voor adsense alternatief:)

Maar zal er na het weekend over nadenken.
pi_148784294
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 10:56 schreef WebBeestje het volgende:
Is hier iemand bekend met Doubleclick For Publishers (DFP) van Google? Ik ga me er de komende dagen meer in verdiepen en het geeft veel extra voordelen t.o.v. alleen Adsense. Zo worden bijvoorbeeld ads in een nieuw venster geopend en bij Adsense niet en RTB (real time bidding) kan ook gecombineerd worden met Adsense.
Niemand?

Ik heb al een aantal blokken aangemaakt en zie ook dat je voor mobiele apps een tijdsinterval kunt instellen dat ads na 30 secondes als vanzelf verversen. Hier zijn er genoeg die denken veel van Adsense te weten maar ik vraag me af waarom DFP dan hier niet door anderen eerder is aangehaald. Inloggen gaat trouwens simpel, iedereen met een Adsense account kan rechtstreeks inloggen met die gegevens op: www.google.com/dfp
  Moderator zaterdag 17 januari 2015 @ 19:44:15 #207
42184 crew  DaMart
pi_148784355
Oké... de Facebookpagina van mijn grootste website had tot gisterenavond iets van 550 likes... nu zijn er ineens bijna 400 bij gekomen. Ben benieuwd waarom en vooral ook wat dit gaat betekenen voor het verkeer naar de website en de inkomsten :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_148784449
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:44 schreef DaMart het volgende:
Oké... de Facebookpagina van mijn grootste website had tot gisterenavond iets van 550 likes... nu zijn er ineens bijna 400 bij gekomen. Ben benieuwd waarom en vooral ook wat dit gaat betekenen voor het verkeer naar de website en de inkomsten :D.
Waarschijnlijk niet erg veel impact want volgens mij krijgen ongeveer 15% van je likes jouw updates te zien.
  Moderator zaterdag 17 januari 2015 @ 19:50:00 #209
42184 crew  DaMart
pi_148784549
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 19:47 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet erg veel impact want volgens mij krijgen ongeveer 15% van je likes jouw updates te zien.
Dan nog zijn dat al twee keer zo veel mensen als eerst. En dat met gemiddeld rond de 400 bezoekers per dag... en ik heb ook niks gedaan om die Facebookpagina te promoten :D.

Heb overigens maandag op een paar pagina's de ads anders gepositioneerd omdat vorig jaar het aantal bezoekers bijna verdubbelde, maar Adsense maar een paar procent steeg. Eerste dagen lijkt de CTR voor die pagina's wat omhoog te zijn gegaan, dus ik ben benieuwd of die trend zich voortzet. Zal diezelfde testpositionering ook eens bij wat andere pagina's gaan doorvoeren :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zaterdag 17 januari 2015 @ 20:53:00 #210
340341 Blester
Membre très utile
pi_148786740
Analytics begint wel echt prut te worden zeg. Zodra je boven 100.000 bezoekers per dag komt werken een aantal functies totaal niet meer tegenwoordig (sinds de laatste updates). Bijvoorbeeld gehele aantal bezoekers van vandaag tot nu toe, bugt dan als een gek en geeft daarna '0'.

Toch eens naar alternatieven zoeken om naast Analytics te draaien }:|
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148787156
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:24 schreef Thvd het volgende:
Ondanks dat dit het adsensetopic is: Iemand hier ervaring met wat 'normale' conversiepercentages zijn?

Ik bied op een van mijn websites online een dienst aan. Ik doe dat tegen een (zeer) concurrerende prijs, vergeleken met de traditionele aanbieders. Mijn website is qua design prima en doet niet onder voor de websites van veel grote bedrijven (zowel in als buiten mijn sector).

Nu zit ik echter met een conversierate waar ik niet blij van word. Op de landingspages zijn voldoende mogelijkheden om naar de bestelpagina door te gaan. Wat mij echter opvalt, is dat slechts 1,5% dat daadwerkelijk doet.

Hoewel dat beter kan, ben ik daar niet eens zo heel ontevreden mee. Ik zou dan dus zeggen dat die 1,5% érg getargete bezoekers zijn. Echter, op mijn bestelpagina bestelt uiteindelijk maar 1 tot 1,5%.

Mijn conversie is daardoor niet echt goed: van elke 10.000 bezoekers, worden er zo'n 2 tot 3 klant. 9998 vertrekken zonder aankoop om daarna (waarschijnlijk) nooit meer terug te komen.

Is dat echt zo'n slechte conversierate als ik denk, of valt het wel mee? Hebben jullie enige ervaringen met dergelijke projecten?
Display is gewoon bagger qua conversie. Ik gebruik het zelf alleen voor branding. Wil je echt conversies binnen halen moet je je focussen op search.

Het kan wel met display, maar kost veel tijd en geld. Tenzij je echt super goed target, dmv van keyword en placement.
  zondag 18 januari 2015 @ 09:33:11 #212
340341 Blester
Membre très utile
pi_148798718
Analytics klopt echt geen klote meer van. Gister na 17:00 geen bezoekers meer op 1 domein volgens Analytics, terwijl dit er ruim 50.000 waren na die tijd.... Resultaat: totale bezoekers van gister staan veel te laag.

Maandag toch maar even contact opnemen, dit schiet niet op :X
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148799915
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:05 schreef Hiya het volgende:

[..]

Display is gewoon bagger qua conversie. Ik gebruik het zelf alleen voor branding. Wil je echt conversies binnen halen moet je je focussen op search.

Het kan wel met display, maar kost veel tijd en geld. Tenzij je echt super goed target, dmv van keyword en placement.
Ik adverteer niet (meer) met Adwords, want dat levert met deze conversie te weinig op. Mijn bezoekers komen voornamelijk organisch en direct binnen. Die categorieën converteren dus nauwelijks.

Ik ben wel van plan om bezoekers die eenmalig op de website zijn geweest te 'volgen' via adwords en via andere websites weer terug te halen. Hoe dat precies werkt (en dus nooit advertenties tonen bij mensen die nog nooit op de website zijn geweest) moet ik echter nog uitzoeken. Ik verwacht daar in elk geval betere resultaten van.

Ik overweeg inmiddels om iemand in te huren om mijn conversie te optimaliseren. Tot nu toe heb ik alles zelf gedaan en hoewel ik best wat kennis van optimalisatie heb inmiddels, zijn er vast en zeker experts die dat beter kunnen. Ik wil dan een soort van no-cure-no-pay-constructie. Kan iemand veranderen, dan betaal ik graag flink, lukt dat niet, dan betaal ik niets. Ik vraag me alleen af of er experts zijn die dat zo doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 20:53 schreef Blester het volgende:
Analytics begint wel echt prut te worden zeg. Zodra je boven 100.000 bezoekers per dag komt werken een aantal functies totaal niet meer tegenwoordig (sinds de laatste updates). Bijvoorbeeld gehele aantal bezoekers van vandaag tot nu toe, bugt dan als een gek en geeft daarna '0'.

Toch eens naar alternatieven zoeken om naast Analytics te draaien }:|
Ik heb af en toe hetzelfde probleem en vermoed daarom dat het niet aan het aantal bezoekers ligt. Ik heb er namelijk veel minder.
pi_148829865
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 12:18 schreef Kemestry het volgende:

[..]

Aha, sites moet je nóóit laten liggen. Kwak ze dan allemaal online en laat ze daar tot je er een keer verder mee gaat. Kan je niet wat van die 10 sites samenvoegen zodat je grotere sites krijgt? Of wat verkopen.

Backlinks... waar ik meestal mee begin is mijn directe concurrenten opzoeken in google. Tegenwoordig vind Google relevante links namelijk beter dan links van een site met hoge pagerank die niets met het onderwerp te maken heeft. Gewoon de eerste 20-50 sites openen en dan kijken of ze een linkpagina hebben of een contactformulier. En dan vraag je gewoon of ze interesse hebben om een link te ruilen. Je kan een standaardmail maken, maar veel beter is het om het een beetje te personaliseren. Maak een compliment over hun site ofzo, maar zorg er voor dat het niet te overdreven is. Ik krijg elke week een aantal linkaanvragen binnen die ik zo weg gooi zonder te antwoorden omdat het overduidelijk is dat ze mijn site niet eens 10 seconden hebben bekeken voor ze hun aanvraag indienden.
Bij mij werkt dat directe concurrenten verhaal nou nooit he, zelfs niet als ik in de top 3 sta of iets dergelijks. Ik kijk altijd waar de topposities hun links weghalen, makkelijk backlinks ideeen scoren :-)
pi_148838135
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 13:28 schreef Blester het volgende:

[..]

Kun je een PB sturen met wat meer info en een vraagprijs?
hou de site toch voorlopig zelf.

Levert toch nog 300-500$ op aan betaalde posts per maand voor niet heel veel werk
pi_148838335
Ik heb net de OP gelezen en ondanks de nuchtere uitleg zie ik wel een plaatje van Dagobert Duck die in het geld zwemt daarmee suggererend dat het wel vrij lucratief is om Google Adsense te hebben omdat het geld dan met bakken binnenkomt.
pi_148838637
"Ons uit eindelijke doel" ~OP
Dus lijkt me vrij duidelijk wat het doel is, staat nergens dat de kans groot is om dit te bereiken? ^^
pi_148838726
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:44 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb net de OP gelezen en ondanks de nuchtere uitleg zie ik wel een plaatje van Dagobert Duck die in het geld zwemt daarmee suggererend dat het wel vrij lucratief is om Google Adsense te hebben omdat het geld dan met bakken binnenkomt.
Kom je hier echt alleen om daarover te janken? :')

Als je duidelijk kijkt zie je ook Donald Duck zitten, dat zijn de meeste mensen hier haha.
Facts don't care about your feelings
pi_148850355
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 09:33 schreef Blester het volgende:
Analytics klopt echt geen klote meer van. Gister na 17:00 geen bezoekers meer op 1 domein volgens Analytics, terwijl dit er ruim 50.000 waren na die tijd.... Resultaat: totale bezoekers van gister staan veel te laag.

Maandag toch maar even contact opnemen, dit schiet niet op :X
Ze hebben speciale analytics accounts voor enterprise websites.. weet niet of je met je 100k al in aanmerking komt, maar ze geven je ook nog meer stats, werkt in ieder geval prima hier... mail je account manager
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  maandag 19 januari 2015 @ 20:15:38 #220
340341 Blester
Membre très utile
pi_148853024
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 19:10 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ze hebben speciale analytics accounts voor enterprise websites.. weet niet of je met je 100k al in aanmerking komt, maar ze geven je ook nog meer stats, werkt in ieder geval prima hier... mail je account manager
Ja, zal morgen eens even contact opnemen inderdaad. Mijn account brengt in ieder geval wel flink wat verkeer binnen, ook naast de websites met deze statistieken. Maargoed, volgens mij kost dat premium pakket van Analytics +- $150.000 per jaar, daar hebben we toch ook heel wat mooie andere opties voor dan :)

Standaard Analytics zou tot 10 miljoen hits aankunnen, qua hits zit ik met die website op +- 6 miljoen P/M dus dat is het probleem niet. Maar vandaag verwerkt hij opeens wel weer alles goed, vreemd.
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 20 januari 2015 @ 09:33:01 #221
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_148866271
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Kom je hier echt alleen om daarover te janken? :')

Als je duidelijk kijkt zie je ook Donald Duck zitten, dat zijn de meeste mensen hier haha.
Was het nou echt nodig om mij weer belachelijk te maken :)
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_148874896
heb een site die via 2 domeinen te bereiken is.

2e domein is een redirect naar het correcte domein. Nu heb ik in Google Webmaster Tools wel dit 2e domein kunnen toevoegen en verifyen, maar ik kan dan geen sitemap opgeven (krijg je een 404) en wordt dus ook niet meer in de Google Index opgenomen?

Het gaat erom dat dit domein een flink stuk ouder is dan de site zelf, en ook een stuk of 50 backlinks in het verleden heeft opgebouwd.

Moet ik hier nog iets aan doen?
Ahrefs.com meldt over die backlinks wel: 301 Moved Permanently
pi_148874988
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:47 schreef trekker25 het volgende:
heb een site die via 2 domeinen te bereiken is.

2e domein is een redirect naar het correcte domein. Nu heb ik in Google Webmaster Tools wel dit 2e domein kunnen toevoegen en verifyen, maar ik kan dan geen sitemap opgeven (krijg je een 404) en wordt dus ook niet meer in de Google Index opgenomen?

Het gaat erom dat dit domein een flink stuk ouder is dan de site zelf, en ook een stuk of 50 backlinks in het verleden heeft opgebouwd.

Moet ik hier nog iets aan doen?
Ahrefs.com meldt over die backlinks wel: 301 Moved Permanently
Je dient ook het actieve domein daar toe te voegen... niet het domein dat je doorverwijst.
pi_148875043
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:50 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Je dient ook het actieve domein daar toe te voegen... niet het domein dat je doorverwijst.
in webmaster tools heb ik ook het actieve domein toegevoegd.

Maar was benieuwd of ik nog stats kon verkrijgen in Webmaster tools over dit domein dat de redirect doet?
pi_148875079
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:51 schreef trekker25 het volgende:

[..]

in webmaster tools heb ik ook het actieve domein toegevoegd.

Maar was benieuwd of ik nog stats kon verkrijgen in Webmaster tools over dit domein dat de redirect doet?
Als het goed is verschijnen deze links ook bij het actieve domein toch?
pi_148875374
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:53 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Als het goed is verschijnen deze links ook bij het actieve domein toch?
ok dan moet ik daar ff op wachten, site is pas paar dagen op webmaster tools aangemeldt
  dinsdag 20 januari 2015 @ 20:47:00 #227
340341 Blester
Membre très utile
pi_148886877
http://searchengineland.c(...)er-webmasters-213113?

Mobile update binnenkort...

Heb nog wel wat werk liggen aan al die Google mailtjes te zien :') Komt een einde aan het uitstellen helaas.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148895570
Ik zorg ervoor dat mn websites op een tablet van 7 inch er goed uit zien.. maar meeste van mijn websites zijn gewoon niet geschikt voor een mobieltje van 4 inch |:(
pi_148899884
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:47 schreef Blester het volgende:
http://searchengineland.c(...)er-webmasters-213113?

Mobile update binnenkort...

Heb nog wel wat werk liggen aan al die Google mailtjes te zien :') Komt een einde aan het uitstellen helaas.
Gelukkig zijn mijn main sites mobile friendly:) Heb trouwens nog geen meldingen gezien hierover.
  woensdag 21 januari 2015 @ 12:05:45 #230
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_148904410
Heeft er hier iemand ervaring met het promoten van jouw pagina/kanaal/website/filmpjes via een zogeheten advertentiedienst, wat neerkomt op een facebookpagina met 7 miljoen likes? (Grootste pagina van India)

Je betaald dan 14 euro om een Youtube-video te promoten.

Ben benieuwd of er mensen zijn die dit weleens gedaan hebben en mij dit misschien juist aan- of af kunnen raden.
pi_148907865
Ik weet dat de meesten liever lui dan moe zijn ;) maar iemand al een kijkje genomen op www.google.com/dfp (inloggen met je Adsense account). Dit is min of meer een adserver waarin je natuurlijk je Adsense advertenties kunt instellen maar ook bijvoorbeeld affiliates kunt toevoegen met een frequency cap zodat je bijvoorbeeld 75% Adsense banners laat zien en 25% affiliates. Ik ben al wat dagen aan het testen en voor iedereen met redelijk wat bezoekers is het aan te raden. Als er meer in verdiepen kunnen we hierover kennis uitwisselen.
pi_148908792
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:05 schreef Le_Professeur het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met het promoten van jouw pagina/kanaal/website/filmpjes via een zogeheten advertentiedienst, wat neerkomt op een facebookpagina met 7 miljoen likes? (Grootste pagina van India)

Je betaald dan 14 euro om een Youtube-video te promoten.

Ben benieuwd of er mensen zijn die dit weleens gedaan hebben en mij dit misschien juist aan- of af kunnen raden.
Klinkt als een pagina met fake likes... no way dat je voor 14 euro een bericht/video promoot op je pagina met 7 miljoen actieve volgers
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:35:02 #233
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_148909010
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:28 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Klinkt als een pagina met fake likes... no way dat je voor 14 euro een bericht/video promoot op je pagina met 7 miljoen actieve volgers
Ja, lijkt mij ook. Ook hooguit 2k likes bij de berichten..
pi_148909646
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:35 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ja, lijkt mij ook. Ook hooguit 2k likes bij de berichten..
Ik zou mijn 14 euro anders besteden:)
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:56:23 #235
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_148909676
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:55 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Ik zou mijn 14 euro anders besteden:)
Suggesties? Promoten via de advertentiedienst van Facebook zelf?
pi_148919759
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:56 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Suggesties? Promoten via de advertentiedienst van Facebook zelf?
Dat is voor de meesten ook weg gegooid geld.
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:33:02 #237
340341 Blester
Membre très utile
pi_148920958
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:57 schreef Kemestry het volgende:
Ik zorg ervoor dat mn websites op een tablet van 7 inch er goed uit zien.. maar meeste van mijn websites zijn gewoon niet geschikt voor een mobieltje van 4 inch |:(
Ik ken het probleem helaas. Uiteraard gewoon lekker uitbesteden, laat hun het maar oplossen, betaal ik de factuur wel ^O^
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 21 januari 2015 @ 20:41:44 #238
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_148921414
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:07 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Dat is voor de meesten ook weg gegooid geld.
En wie zijn de uitzonderingen?
  woensdag 21 januari 2015 @ 21:09:36 #239
340341 Blester
Membre très utile
pi_148922917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 08:48 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Gelukkig zijn mijn main sites mobile friendly:) Heb trouwens nog geen meldingen gezien hierover.
Ik heb je PB zojuist beantwoord, kwam er niet meer aan toe gister.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_148926213
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:07 schreef Thvd het volgende:

[..]

Ik adverteer niet (meer) met Adwords, want dat levert met deze conversie te weinig op. Mijn bezoekers komen voornamelijk organisch en direct binnen. Die categorieën converteren dus nauwelijks.

Ik ben wel van plan om bezoekers die eenmalig op de website zijn geweest te 'volgen' via adwords en via andere websites weer terug te halen. Hoe dat precies werkt (en dus nooit advertenties tonen bij mensen die nog nooit op de website zijn geweest) moet ik echter nog uitzoeken. Ik verwacht daar in elk geval betere resultaten van.

Ik overweeg inmiddels om iemand in te huren om mijn conversie te optimaliseren. Tot nu toe heb ik alles zelf gedaan en hoewel ik best wat kennis van optimalisatie heb inmiddels, zijn er vast en zeker experts die dat beter kunnen. Ik wil dan een soort van no-cure-no-pay-constructie. Kan iemand veranderen, dan betaal ik graag flink, lukt dat niet, dan betaal ik niets. Ik vraag me alleen af of er experts zijn die dat zo doen.

[..]

Ik heb af en toe hetzelfde probleem en vermoed daarom dat het niet aan het aantal bezoekers ligt. Ik heb er namelijk veel minder.
Adwords adverteren is gewoon niet makkelijk. Helemaal niet wanneer je in een vertical a Travel banking etc zit.

Je moet eens even zoeken op RLSA, dat kan wellicht iets voor je zijn. Wanneer je alleen mensen wil targeten die al op je site zijn geweest moet je target and bid gebruiken.

No cure no pay zal ik persoonlijk nooit voor werken.
pi_148934539
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:56 schreef YoshiBignose het volgende:

Kom je hier echt alleen om daarover te janken? :')
Nou..nee,maar dan kan ik het toch wel opmerken?
pi_148935129
Blog comments met een link in de naam, heeft dat nog enig waarde SEO technisch gezien?
pi_148936408
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 09:32 schreef Apekoek het volgende:
Blog comments met een link in de naam, heeft dat nog enig waarde SEO technisch gezien?
Als je regelmatig op andere populaire blogs in je niche (waardevolle) comments plaatst, zorgt dit ervoor dat de mensen uit je niche jou leren kennen en je website leren kennen... dit kan weer extra bezoekers, volgers, backlinks opleveren.... maar de comment link zelf zal je geen goed doen gezien deze normaal nofollow zijn... en als je het teveel doet zonder meerwaarde kan je een onnatuurlijk linkprofiel opbouwen wat een penalty kan opleveren.
pi_148969285
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:41 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

En wie zijn de uitzonderingen?
De shirtsverkoper die redelijk wat succes heeft dankzij Facebook en hier soms langs komt (ik ben zijn naam kwijt).

Weet iemand wat de invloed op statistieken in Analytics is door het toegenomen gebruik van incognito of private browsing? Veel browsers hebben dit tegenwoordig als optie en steeds meer mensen maken er gebruik van.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 08:34:31 #245
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_148969694
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 07:35 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

De shirtsverkoper die redelijk wat succes heeft dankzij Facebook en hier soms langs komt (ik ben zijn naam kwijt).

Weet iemand wat de invloed op statistieken in Analytics is door het toegenomen gebruik van incognito of private browsing? Veel browsers hebben dit tegenwoordig als optie en steeds meer mensen maken er gebruik van.
star_gazer :)

Ik wist niet dat hij shirtjes deed, ik ken hem namelijk alleen uit de tijd van zijn zonnepanelen site etc :)
pi_148971048
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 07:35 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

De shirtsverkoper die redelijk wat succes heeft dankzij Facebook en hier soms langs komt (ik ben zijn naam kwijt).

Weet iemand wat de invloed op statistieken in Analytics is door het toegenomen gebruik van incognito of private browsing? Veel browsers hebben dit tegenwoordig als optie en steeds meer mensen maken er gebruik van.
Lijkt mij voor de aantallen pageviews geen verschil te maken, want die worden immers gewoon geteld aan de hand van het aantal keren dat je trackingcode wordt geladen.

Bezoekers kunnen enkel niet meer individueel gevolgd worden, zodat een bezoeker die twee pagina's bezoekt niet één, maar twee unieke bezoekers oplevert (en twee unieke pageviews). Tevens zullen dergelijke bezoekers niet gebruikt kunnen worden voor bijvoorbeeld de categorieën 'interesse' en 'leeftijd', aangezien de andere websites die zij bezoeken ook geen cookies kunnen achterlaten, waardoor Google geen profiel kan creëren voor die bezoeker.

Ik vermoed trouwens dat het wel meevalt in hoeverre dat statistieken vertekent. Ik gebruik private navigatie bijvoorbeeld nooit, omdat ik het onhandig vind dat ik dan achteraf niets meer kan terugvinden waar ik ben geweest.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 11:22:05 #247
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_148973102
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 07:35 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

De shirtsverkoper die redelijk wat succes heeft dankzij Facebook en hier soms langs komt (ik ben zijn naam kwijt).

Weet iemand wat de invloed op statistieken in Analytics is door het toegenomen gebruik van incognito of private browsing? Veel browsers hebben dit tegenwoordig als optie en steeds meer mensen maken er gebruik van.
Hmm, ok. Heb jij dan verder nog tips om meer likes te vergaren buiten het simpelweg vaak posten van kwaliteit? Dat promoten via Facebook werkt volgens mij wel, maar het doet geen wonderen. De indicatie die zij geven komt aardig overeen.

Heb nu eigenhandig 587 likes verzameld en per bericht worden zo'n 300-400 personen bereikt.
pi_148973416
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 11:22 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Hmm, ok. Heb jij dan verder nog tips om meer likes te vergaren buiten het simpelweg vaak posten van kwaliteit? Dat promoten via Facebook werkt volgens mij wel, maar het doet geen wonderen. De indicatie die zij geven komt aardig overeen.

Heb nu eigenhandig 587 likes verzameld en per bericht worden zo'n 300-400 personen bereikt.
Ik promoot ook posts en dat levert dan wel weer likes op voor de pagina en bezoekers naar mijn site. Een goede post die juist getarget word kan onder de 1 cent per actie zitten, dan vind ik het toch wel de kosten waard.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 19:12:51 #249
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_148987357
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:01 schreef WebBeestje het volgende:
Ik weet dat de meesten liever lui dan moe zijn ;) maar iemand al een kijkje genomen op www.google.com/dfp (inloggen met je Adsense account). Dit is min of meer een adserver waarin je natuurlijk je Adsense advertenties kunt instellen maar ook bijvoorbeeld affiliates kunt toevoegen met een frequency cap zodat je bijvoorbeeld 75% Adsense banners laat zien en 25% affiliates. Ik ben al wat dagen aan het testen en voor iedereen met redelijk wat bezoekers is het aan te raden. Als er meer in verdiepen kunnen we hierover kennis uitwisselen.
- Knip -

[ Bericht 4% gewijzigd door UtopiaVolger op 23-01-2015 19:18:04 ]
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  vrijdag 23 januari 2015 @ 19:17:14 #250
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_148987490
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 19:12 schreef UtopiaVolger het volgende:

[..]

Ik ben nu aan het kijken en het ziet er indrukwekkend uit. Duurt wel even voordat ik mijn weg hier in ga vinden.

Edit: Of mijn account manager moet helpen, of ik moet iemand inhuren hiervoor. Snap het systeem, maar durf me er niet aan te wagen. _O- Jij al positieve resultaten behaald?
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  vrijdag 23 januari 2015 @ 19:17:40 #251
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_148987501
Edit gone wrong... :|W
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_148999698
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 19:17 schreef UtopiaVolger het volgende:

[..]

Het is nog best complex maar je zou zo nooit meer tags in je bron hoeven te wijzigen en je kunt rotators instellen op basis van CPM, tijd, aantal vertoningen, etc. Resultaat is nog moeilijk te bepalen na enkele dagen dus ik test nog door.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 08:20:36 #253
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_149002747
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 00:56 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Het is nog best complex maar je zou zo nooit meer tags in je bron hoeven te wijzigen en je kunt rotators instellen op basis van CPM, tijd, aantal vertoningen, etc. Resultaat is nog moeilijk te bepalen na enkele dagen dus ik test nog door.
Ik ben heel benieuwd, vind het al knap dat je zelf zo ver komt haha.
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_149026602
Dit helpt ook wel wat ;)

http://www.dfptutorial.com
  maandag 26 januari 2015 @ 15:37:17 #255
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_149075209
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 23:38 schreef WebBeestje het volgende:
Dit helpt ook wel wat ;)

http://www.dfptutorial.com
Heldere uitleg. Hier moet ik een keer goed de tijd voor nemen. Kan ook echt niemand vinden die hier verstand van heeft. 8)7
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  maandag 26 januari 2015 @ 18:06:36 #256
340341 Blester
Membre très utile
pi_149079825
AdSense ook weer binnen zag ik ^O^ Altijd een lekker begin van de week :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 26 januari 2015 @ 19:17:14 #257
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_149081992
Ff een ander vraagie.. Weet iemand of er embeddable gallerijen bestaan waardoor je meer pageviews kan krijgen? Dus dat je op ''next'' moet klikken voor de volgende foto en de website refresht.
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_149082429
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 18:06 schreef Blester het volgende:
AdSense ook weer binnen zag ik ^O^ Altijd een lekker begin van de week :)
Inderdaad... BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM
Facts don't care about your feelings
  maandag 26 januari 2015 @ 19:48:50 #259
340341 Blester
Membre très utile
pi_149083193
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Inderdaad... BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM
Ja, dat is altijd leuk internetbankieren toch _O_

AdSense valt altijd mooi samen met de meeste Amerikaanse affiliate- en CPA-partijen, terwijl Daisycon, Zanox, Tradetracker begin van de maand komen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149083906
ik heb een vraagje ik heb een website en ik wil hem toevoegen bij Google Adsense maar heb er ook bol.com advertentie op staan van het partner programma van bol.com zou ik die weg moeten halen om mijn Google Adsense aantevragen
pi_149084170
Heb ook beide op een site, geen problemen mee gehad eigenlijk.
Facts don't care about your feelings
pi_149084223
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:17 schreef UtopiaVolger het volgende:
Ff een ander vraagie.. Weet iemand of er embeddable gallerijen bestaan waardoor je meer pageviews kan krijgen? Dus dat je op ''next'' moet klikken voor de volgende foto en de website refresht.
Zijn vast voor wordpress een groot aantal plugins voor te vinden. Zoek maar eens op 'pagination'.

Overigens doe je dat enkel wanneer je je bezoekers echt minacht: er is weinig zo irritant als pagination.
  maandag 26 januari 2015 @ 23:23:16 #263
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_149092173
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 20:17 schreef Thvd het volgende:

[..]

Zijn vast voor wordpress een groot aantal plugins voor te vinden. Zoek maar eens op 'pagination'.

Overigens doe je dat enkel wanneer je je bezoekers echt minacht: er is weinig zo irritant als pagination.
Klopt, het is ook slechts voor enkele keren. In ieder geval bedankt, kon niet op de naam pagination komen zat allemaal onzin te zoeken. _O-
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_149093041
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 15:37 schreef UtopiaVolger het volgende:

[..]

Heldere uitleg. Hier moet ik een keer goed de tijd voor nemen. Kan ook echt niemand vinden die hier verstand van heeft. 8)7
Ja en dan zijn er hier een aantal die denken veel van Adsense te weten maar dit niet kennen. Google geeft zelf aan dat het een stap verder is dan Adsense en het is een soort verlengstuk met meer mogelijkheden.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 09:37:03 #265
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_149097151
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 23:51 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ja en dan zijn er hier een aantal die denken veel van Adsense te weten maar dit niet kennen. Google geeft zelf aan dat het een stap verder is dan Adsense en het is een soort verlengstuk met meer mogelijkheden.
Dat statement heb ik persoonlijk nooit gebruikt, ik leer nog elke dag. Google wijst hun Adsense gebruikers er overigens ook niet actief op via de mail o.i.d. want ik lees het hier in het forum voor het eerst. Het is volgens mij ook niet echt geschikt voor mensen die maar wat doen of weinig bezoekers trekken.
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_149163759
Hoe zit het eigenlijk met de belasting? Moeten Adsense inkomsten opgegeven worden bij de belasting?

Ik ben overigens 22 jaar en studeer nog. Op dit moment heb ik ook geen bijbaan en zijn mijn enige inkomsten studiefinanciering, zorgtoeslag en een klein adsense bedrag (via youtube).

Als ik op Google zoek, krijg ik verschillende antwoorden. De één zegt dat het niet hoeft als je minder dan 10.000 euro per jaar verdient. De ander zegt dat inkomsten altijd opgegeven moeten worden? Wat klopt er nou?
pi_149165018
ALLE INKOMSTEN MOETEN ALTIJD OPGEGEVEN WORDEN

Laat dat duidelijk zijn. In de aangifte inkomstenbelasting kun je alles kwijt, loondienst, winst uit onderneming en als je dus beide niet bent dan heb je nog een stukje voor resultaat uit overige werkzaamheden.

Of je het ook werkelijk aangeeft is aan jou. Zal het de Belastingdienst boeien als je 1000 per jaar verdient en je geeft het niet op? Vast niet.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 29 januari 2015 @ 11:17:51 #268
340341 Blester
Membre très utile
pi_149165056
quote:
5s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:21 schreef Infection het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de belasting? Moeten Adsense inkomsten opgegeven worden bij de belasting?

Ik ben overigens 22 jaar en studeer nog. Op dit moment heb ik ook geen bijbaan en zijn mijn enige inkomsten studiefinanciering, zorgtoeslag en een klein adsense bedrag (via youtube).

Als ik op Google zoek, krijg ik verschillende antwoorden. De één zegt dat het niet hoeft als je minder dan 10.000 euro per jaar verdient. De ander zegt dat inkomsten altijd opgegeven moeten worden? Wat klopt er nou?
Je moet het altijd opgeven, of je ook daadwerkelijk belasting moet betalen is gezien jouw situatie natuurlijk nog even afwachten. Tot een X bedrag heb je natuurlijk ook allerlei vrijstellingen e.d.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149165124
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:
ALLE INKOMSTEN MOETEN ALTIJD OPGEGEVEN WORDEN

Laat dat duidelijk zijn. In de aangifte inkomstenbelasting kun je alles kwijt, loondienst, winst uit onderneming en als je dus beide niet bent dan heb je nog een stukje voor resultaat uit overige werkzaamheden.

Of je het ook werkelijk aangeeft is aan jou. Zal het de Belastingdienst boeien als je 1000 per jaar verdient en je geeft het niet op? Vast niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:17 schreef Blester het volgende:

[..]

Je moet het altijd opgeven, of je ook daadwerkelijk belasting moet betalen is gezien jouw situatie natuurlijk nog even afwachten. Tot een X bedrag heb je natuurlijk ook allerlei vrijstellingen e.d.
Dank u. Ik zal het er de volgende keer voor de zekerheid wel bij zetten.

Overigens hoef je als student geen belasting te betalen toch? Of in ieder geval niet onder een bepaald bedrag per jaar. Dit is wat ik vaak hoor en lees namelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Infection op 29-01-2015 11:31:06 ]
pi_149165667
Wederom onzin. Studenten hebben geen andere regels ofzo, ieder mens heeft dezelfde regels en heffingskortingen. Onder ongeveer 6000,- per jaar betaal je nooit belasting. Daarboven zijn je heffingskortingen gebruikt en dan ga je naar 37%, 42% en 52%.

Ja in sommige gevallen heb je meer aftrekposten (alleenstaande ouders, ondernemers, bejaarden) maar dit is de basis. Je zegt dat je op dit moment geen bijbaan hebt, maar als je er wel eentje gehad hebt in hetzelfde jaar dan telt dat allemaal mee natuurlijk hé.

Studiefinanciering, toeslagen e.d. tellen niet als inkomen trouwens. Liever PM voor meer info, dit heeft niet zo heel veel met adsense te maken.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 29 januari 2015 @ 15:21:35 #271
340341 Blester
Membre très utile
pi_149172076
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Wederom onzin. Studenten hebben geen andere regels ofzo, ieder mens heeft dezelfde regels en heffingskortingen. Onder ongeveer 6000,- per jaar betaal je nooit belasting. Daarboven zijn je heffingskortingen gebruikt en dan ga je naar 37%, 42% en 52%.

Ja in sommige gevallen heb je meer aftrekposten (alleenstaande ouders, ondernemers, bejaarden) maar dit is de basis. Je zegt dat je op dit moment geen bijbaan hebt, maar als je er wel eentje gehad hebt in hetzelfde jaar dan telt dat allemaal mee natuurlijk hé.

Studiefinanciering, toeslagen e.d. tellen niet als inkomen trouwens. Liever PM voor meer info, dit heeft niet zo heel veel met adsense te maken.
Met dat leenstelsel hebben studenten nog meer aftrekposten toch, dus ook ALLE kosten van de school en de rente op de lening? Of is de Belastingdienst dan weer niet zo gul? :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149174661
Geen idee eigenlijk, met studiefinanciering had je ook (zo goed als) geen recht op aftrek van de studiekosten. Nu alles een lening betreft zou je denken dat het wel volledig aftrekbaar is. Alhoewel de studiefinanciering eigenlijk ook een lening was, die werd kwijtgescholden als je je opleiding had behaald. Dat sociaal leenstelsel gaat toch pas volgend schooljaar in?
Facts don't care about your feelings
pi_149174853
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Wederom onzin. Studenten hebben geen andere regels ofzo, ieder mens heeft dezelfde regels en heffingskortingen. Onder ongeveer 6000,- per jaar betaal je nooit belasting. Daarboven zijn je heffingskortingen gebruikt en dan ga je naar 37%, 42% en 52%.

Ja in sommige gevallen heb je meer aftrekposten (alleenstaande ouders, ondernemers, bejaarden) maar dit is de basis. Je zegt dat je op dit moment geen bijbaan hebt, maar als je er wel eentje gehad hebt in hetzelfde jaar dan telt dat allemaal mee natuurlijk hé.

Studiefinanciering, toeslagen e.d. tellen niet als inkomen trouwens. Liever PM voor meer info, dit heeft niet zo heel veel met adsense te maken.
Dus ik zal niks moeten betalen aangezien ik onder de 6000 euro per jaar zit?
  donderdag 29 januari 2015 @ 17:02:16 #274
340341 Blester
Membre très utile
pi_149175346
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Geen idee eigenlijk, met studiefinanciering had je ook (zo goed als) geen recht op aftrek van de studiekosten. Nu alles een lening betreft zou je denken dat het wel volledig aftrekbaar is. Alhoewel de studiefinanciering eigenlijk ook een lening was, die werd kwijtgescholden als je je opleiding had behaald. Dat sociaal leenstelsel gaat toch pas volgend schooljaar in?
Volgens mij is dat ingegaan, interessante kwestie inderdaad.

quote:
5s.gif Op donderdag 29 januari 2015 16:45 schreef Infection het volgende:

[..]

Dus ik zal niks moeten betalen aangezien ik onder de 6000 euro per jaar zit?
Je moet sowieso alles opgeven, maar als je onder de ¤6000 zit in een jaar hoef je niets te reserveren voor de Belastingdienst (betreffende inkomstenbelasting).
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149175541
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 18:06 schreef Blester het volgende:
AdSense ook weer binnen zag ik ^O^ Altijd een lekker begin van de week :)
Wat verdien je gemiddeld? en hoelang ben je er al mee bezig?
  donderdag 29 januari 2015 @ 17:14:20 #276
340341 Blester
Membre très utile
pi_149175703
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:08 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Wat verdien je gemiddeld? en hoelang ben je er al mee bezig?
Miljoenen per maand, hoef alleen even op internetbankieren te kijken om te kijken of het is bijgeschreven dus ongeveer 2 minuten per maand.

AdSense kost helemaal geen tijd joh, gewoon cashen ^O^

Maargoed, volgens mij ben jij de volgende goudzoeker die nu voor het eerst het AdSense topic bezoekt en enkel en alleen interesse heeft in de vraag 'binnen hoeveel tijd heb ik hoeveel geld?', dan zit je hier verkeerd.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149177153
Geld is relatief dat moet je altijd onthouden. In elke branche valt geld te verdienen als je maar slimmer bent dan de rest. Maar gratis geld, tja, dat bestaat gewoonweg niet.
Facts don't care about your feelings
pi_149177488
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:14 schreef Blester het volgende:

[..]

Miljoenen per maand, hoef alleen even op internetbankieren te kijken om te kijken of het is bijgeschreven dus ongeveer 2 minuten per maand.

AdSense kost helemaal geen tijd joh, gewoon cashen ^O^

Maargoed, volgens mij ben jij de volgende goudzoeker die nu voor het eerst het AdSense topic bezoekt en enkel en alleen interesse heeft in de vraag 'binnen hoeveel tijd heb ik hoeveel geld?', dan zit je hier verkeerd.
Nee ik ben actief geweest
heb deze topic nu pas ontdekt

Ik weet wel het een en ander erover.

Heb zelf in het verleden via youtube + adsense en dashcam videos wel geld verdiend maar was weinig en toen geen tijd meer gehad ervoor. Inmiddels is er nieuwe regelgeving omtrent die videos die niet van mij zijn officieel.

Wil het weer oppakken met een niche waar ik zelf verstand van heb.

maar nu terug naar mijn vraag aub
Zou je het niet aan een beginner willen vertellen omdat je bang bent voor concurrentie?

[ Bericht 3% gewijzigd door shiftsix op 29-01-2015 18:36:58 ]
  donderdag 29 januari 2015 @ 19:13:21 #279
340341 Blester
Membre très utile
pi_149178778
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 18:24 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Nee ik ben actief geweest
heb deze topic nu pas ontdekt

Ik weet wel het een en ander erover.

Heb zelf in het verleden via youtube + adsense en dashcam videos wel geld verdiend maar was weinig en toen geen tijd meer gehad ervoor. Inmiddels is er nieuwe regelgeving omtrent die videos die niet van mij zijn officieel.

Wil het weer oppakken met een niche waar ik zelf verstand van heb.

maar nu terug naar mijn vraag aub
Zou je het niet aan een beginner willen vertellen omdat je bang bent voor concurrentie?
Er zijn enkele miljoenen AdSense publishers, maar ik denk inderdaad dat een extra concurrent wat teveel gaat worden. Ik sla deze beurt over. Maar er zitten hier genoeg mensen in het topic die graag inkomsten met je delen ^O^
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_149178905
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 19:13 schreef Blester het volgende:

[..]

Er zijn enkele miljoenen AdSense publishers, maar ik denk inderdaad dat een extra concurrent wat teveel gaat worden. Ik sla deze beurt over. Maar er zitten hier genoeg mensen in het topic die graag inkomsten met je delen ^O^
Oke nou jammer

[ Bericht 3% gewijzigd door shiftsix op 29-01-2015 19:23:19 ]
  donderdag 29 januari 2015 @ 19:25:39 #281
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_149179144
zit momenteel aan dikke 25000 euro per maand, maar hou wel rekening ermee dat je toch wel hard moet werken en dat de concurrentie moordend is. Praat liever niet over geld maar voor jou moet je toch wel uitgaan van zo een 150000 per jaar en kost je niet zoveel tijd hoor. Site opbouwen en rijk worden kost je in totaal toch maar zo een twee uur dus wat let je.
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_149180740
quote:
12s.gif Op donderdag 29 januari 2015 19:25 schreef HopsieFlopsieTovernaar het volgende:
onzin.. maar hou wel rekening ermee dat je toch wel hard moet werken en dat de concurrentie moordend is..onzin


[ Bericht 88% gewijzigd door shiftsix op 29-01-2015 20:18:52 ]
pi_149183858
zo na een aantal avonden werk mijn 11 sites die ik nog had liggen overgezet naar nieuw domein/WP/mysql etc instellen. Stuk meer werk dan ik dacht.

Overal Analytics ingesteld en aangemeld bij Webmaster Tools met een SiteMap. Verdere stappen die ik moet nemen om te ranken?

Wil het eerst paar weken laten staan om te kijken of het echt nut heeft tijd in Adsense te steken. (doe het meer voor de hobby, met me eigen werk verdien ik stukken beter)

Zijn wel allemaal sites met keywords die een hoge CPM haalden (15-20 euro CPM), echter benieuwd of er traffic komt alleen door het opnieuw in Google te indexeren.
Ook zelf weinig trek in content schrijven (kan ik ook niet goed in Engels). Ben wel benieuwd of het nut heeft voor bv een $500 een 50-75 artikelen te laten schrijven/plaatsen of er dan bezoekers op af komen die ook nog eens af en toe klikken :)
pi_149185751
quote:
12s.gif Op donderdag 29 januari 2015 19:25 schreef HopsieFlopsieTovernaar het volgende:
zit momenteel aan dikke 25000 euro per maand, maar hou wel rekening ermee dat je toch wel hard moet werken en dat de concurrentie moordend is. Praat liever niet over geld maar voor jou moet je toch wel uitgaan van zo een 150000 per jaar en kost je niet zoveel tijd hoor. Site opbouwen en rijk worden kost je in totaal toch maar zo een twee uur dus wat let je.
mag ik jouw voeten kussen?
Facts don't care about your feelings
  donderdag 29 januari 2015 @ 21:34:21 #285
434823 HopsieFlopsieTovernaar
gaat van 100 bezoekers naar 10
pi_149186465
@yoshibignose natuurlijk, krijg jij een gouden kruk :)
www.stopmetrokennuhetnogkan.nl
pi_149186540
:* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :*
Facts don't care about your feelings
pi_149195453
En weer dalen de inkomsten per klikje: Google voelt concurrentie op mobiele advertentiemarkt http://nu.nl/internet/398(...)dvertentiemarkt.html
pi_149210239
Weet iemand of een linkpagina opzetten als dit http://goo.gl/0HMQAG effectief is en hoe gaat Google er mee om? Voor mijzelf komt het nogal over als een rommeltje :@
pi_149210779
Dit is wel heel lomp. Ik heb met mijn websites ook meestal een linkpagina maar dan met zo'n 10 linkjes naar relevante sites. Helpt zeker wel (maar dan beste ABC en niet AB).
Facts don't care about your feelings
pi_149211679
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 14:56 schreef WebBeestje het volgende:
Weet iemand of een linkpagina opzetten als dit http://goo.gl/0HMQAG effectief is en hoe gaat Google er mee om? Voor mijzelf komt het nogal over als een rommeltje :@
eerder schadelijk denk ik. vooral die vele tekstlinks die er alleen staan voor google. een linkpagina opzetten kan nuttig zijn, maar je moet er dan net zo veel tijd in steken als bv een artikel, zodat het ook echt nuttig is voor bezoekers. de kwaliteit van de websites waar naar verwezen wordt is zo laag, dat het niet moeilijk moet zijn voor google om dit op te merken.
..///
pi_149212083
Wekelijks laat ik mezelf een Google Analytics report sturen per email. Is het ook mogelijk meerdere websites in 1 report te laten sturen? Anders krijg je zoveel mails binnen :)

nog een vraagje; 11 sites nu ingesteld op Google Webmaster tools.

Veel nut deze op dmoz.org en Bing Webmaster tools aan te melden? Minimaal 95% lijkt meestal via Google binnen te komen?

[ Bericht 27% gewijzigd door trekker25 op 30-01-2015 16:00:28 ]
  vrijdag 30 januari 2015 @ 19:38:02 #292
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149217689
Ah, een bedrijf in mijn niche heeft een tekst van mij gekopieerd en hier en daar heel licht aangepast voor eigen commercieel gewin. Even een mooi mailtje gestuurd en gesommeerd de tekst te verwijderen of een bronvermelding met link naar het artikel te maken. Heb ze tot volgende week gegeven, anders ga ik jur. stappen ondernemen. Zo dom om gewoon bijna 1 op 1 teksten over te nemen. Het is een franchise-onderneming in NL, ben heel benieuwd. :)

Ik kwam er achter, doordat ze ook plaatjes wilden pikken en de alt code hebben gekopieerd met daarin mijn url. ;)
  vrijdag 30 januari 2015 @ 20:01:27 #293
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_149218445
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:51 schreef trekker25 het volgende:
Wekelijks laat ik mezelf een Google Analytics report sturen per email. Is het ook mogelijk meerdere websites in 1 report te laten sturen? Anders krijg je zoveel mails binnen :)

nog een vraagje; 11 sites nu ingesteld op Google Webmaster tools.

Veel nut deze op dmoz.org en Bing Webmaster tools aan te melden? Minimaal 95% lijkt meestal via Google binnen te komen?
Bing heb ik al op opgegeven, komt echt bijna niks van af, ook niet na aanmelding bij de webmaster tools.
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  vrijdag 30 januari 2015 @ 20:59:41 #294
340341 Blester
Membre très utile
pi_149220511
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:38 schreef JK het volgende:
Ah, een bedrijf in mijn niche heeft een tekst van mij gekopieerd en hier en daar heel licht aangepast voor eigen commercieel gewin. Even een mooi mailtje gestuurd en gesommeerd de tekst te verwijderen of een bronvermelding met link naar het artikel te maken. Heb ze tot volgende week gegeven, anders ga ik jur. stappen ondernemen. Zo dom om gewoon bijna 1 op 1 teksten over te nemen. Het is een franchise-onderneming in NL, ben heel benieuwd. :)

Ik kwam er achter, doordat ze ook plaatjes wilden pikken en de alt code hebben gekopieerd met daarin mijn url. ;)
DMCA is het antwoord op dit soort gevallen. Als ze ook nog afbeeldingen hebben gepakt gewoon een factuurtje erachteraan ^O^
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 30 januari 2015 @ 22:41:49 #295
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149224208
DMCA is Amerikaanse wetgeving, dus onbruikbaar.
Plaatje wel getracht te gebruiken, maar de webmaster van het bedrijf is niet echt kundig.
pi_149229676
Dat jullie zoveel tijd en moeite gaan steken in wat hierboven staat. Bedoel je weet toch hoe het i.v.g met de USA gesteld is in het behalen van je recht? Erg mager en soms de tijd en moeite niet eens waard als je alles afweegt..
pi_149231182
Wat is ivg??
Facts don't care about your feelings
pi_149231235
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 10:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is ivg??
Ik ivm. In vergelijking met
  zaterdag 31 januari 2015 @ 10:59:03 #299
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_149231611
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 06:29 schreef Iwanius het volgende:
Dat jullie zoveel tijd en moeite gaan steken in wat hierboven staat. Bedoel je weet toch hoe het i.v.g met de USA gesteld is in het behalen van je recht? Erg mager en soms de tijd en moeite niet eens waard als je alles afweegt..
Het is al geregeld hoor. Excuses gekregen en een sterke link naar mijn domein. Artikel blijft staan en dat was ook met bronvermelding wat mij betreft het beste. Geregeld binnen 24u.
pi_149232329
heb toch maar iemand in de hand genomen die 1 van me sites van nieuwe content wil voorzien en ook iets aan SEO gaat doen. Nu wil hij graag wat keywords hebben om op te ranken, vind dit nogal lastig kiezen.

De main topics op me site zijn Debt, loans, mortgages en nog wat meer Engelse financiële woorden. Lijkt me vrij lastig om hier op te ranken en ook daadwerkelijk bezoekers te krijgen.

Iemand suggesties wat hier mee te doen? site wil ik wel doorgeven, eventueel via DM.
pi_149240122
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 10:35 schreef trekker25 het volgende:

[..]

Ik ivm. In vergelijking met
zo dichtbij de m zit de g niet. en dan wordt het in vergelijking met met dus.... |:(
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')