sorryquote:Op dinsdag 9 december 2014 19:29 schreef BlueEyes het volgende:
zat een heel verhaal te tikken in een gesloten topic en mobiel!
Dus verkorte versie;
Fazz wat een gave schommel met Fje![]()
Zoiets zou elk kind wel willen hebben in de kamer toch?
JM nette stats
Spees je duo
En bijna 1jarige mini-Skipje![]()
![]()
nou, hier wordt hysterisch hard en hoog krijsen afgewisseld met slaapjes vandaag. Maar goed, ze krijste ook echt wel bizar hard toen de prikjes er in gingenquote:Op dinsdag 9 december 2014 20:57 schreef Spees_Eend het volgende:
JM en SQ, jullie baby's ook chill onder de inentingen? Suus slaapt bijna alleen maar met af en toe een raar klein piepje in haar slaap.
ooh nou! ik krijg er traantjes van!quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:16 schreef Razztwizzle het volgende:
SQ - je komt op mij ook over als een heel relaxte moeder! Ik lees in je posts altijd heel veel liefde voor je M. en een enorme berg nuchterheid; "zo is ze nou eenmaal". Queen of meeveren, zeg maar. Doe je goed!
+1!quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:16 schreef Razztwizzle het volgende:
SQ - je komt op mij ook over als een heel relaxte moeder! Ik lees in je posts altijd heel veel liefde voor je M. en een enorme berg nuchterheid; "zo is ze nou eenmaal". Queen of meeveren, zeg maar. Doe je goed!
+2quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Hoeveel cm is ze/waar zit ze op de curve?quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:16 schreef JaleesaJoia het volgende:
Wauw. Onze bollie is 8,060 kg. Nu mag ze van het cb geen pap meer én een fles minder..... Tuurlijk, ik verhonger m'n baby wel omdat jullie haar te dik vinden
quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:16 schreef JaleesaJoia het volgende:
Wauw. Onze bollie is 8,060 kg. Nu mag ze van het cb geen pap meer én een fles minder..... Tuurlijk, ik verhonger m'n baby wel omdat jullie haar te dik vinden
Frendz van V en D valt smal en klein!quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:47 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Inderdaad maar ik heb dus kei veel rompers met lange mouwenBroekspijpen en mouwen zijn niet alleen te lang maar ook zijn de kleertjes te breed... T ziet er ook niet uit
en de broeken zakken af.
Morgen even bij de zeeman kijken denk ik. Want ze kan echt maar drie dingen fatsoenlijk aan..
Strechrompers van de hema in 50/56 zitten ook bij mini's goed en niet wijd om de hals. 50/56 van de zeeman valt heel groot.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:47 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Inderdaad maar ik heb dus kei veel rompers met lange mouwenBroekspijpen en mouwen zijn niet alleen te lang maar ook zijn de kleertjes te breed... T ziet er ook niet uit
en de broeken zakken af.
Morgen even bij de zeeman kijken denk ik. Want ze kan echt maar drie dingen fatsoenlijk aan..
quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:00 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Strechrompers van de hema in 50/56 zitten ook bij mini's goed en niet wijd om de hals. 50/56 van de zeeman valt heel groot.
Broekjes zeeman vallen om het buikje ook redelijk groot, behalve die witte broekjes met voetjes.
H&m valt na 62 wel groot trouwens, vooral spijkerbroekjes. Alvast heads up kwak.
we denken 52 cm. Maar ik hoop dat ze te ruim heeft gemeten vandaag. Hoewel maat 62 jumpsuits precies pas zitten, dus ik vrees er voorquote:Op dinsdag 9 december 2014 23:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ze gaat hard SQ, hoelang was ze bij de geboorte?
Ooh je moet "monsters inside me" kijken, is een serie op Discovery Sciencequote:Op dinsdag 9 december 2014 23:25 schreef Dyre het volgende:
Nou, iemand nog een leuke documentaire ofzo? hesjtek slapeloze nachten
Brrr ik durf altijd niet meer naar bed als ik dat soort dingen kijk. Dan hoor en zie ik vanalles.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:35 schreef Dyre het volgende:
Ik heb toen ik nog zwanger was heel veel van die geesten/paranormal-zooi gekeken (van die mensen die zich op laten sluiten en met nightvision voornamelijk elkaar bang maken), dat was toch niet zo'n goed idee voor 's nachts
Die serie die ik noemde gaat over parasieten en schimmels... Niet over duivelsquote:Op dinsdag 9 december 2014 23:35 schreef Dyre het volgende:
Ik heb toen ik nog zwanger was heel veel van die geesten/paranormal-zooi gekeken (van die mensen die zich op laten sluiten en met nightvision voornamelijk elkaar bang maken), dat was toch niet zo'n goed idee voor 's nachts
De meiden zijn uit mt 50. Wil wel foto's maken voor je? Mag weg voor weinig.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:47 schreef LadyTagliatelle het volgende:
en de broeken zakken af.
Maar man helpt wel mee in de nachten dan?quote:Op woensdag 10 december 2014 03:59 schreef Zoë23 het volgende:
Das niet zo tof Razz![]()
Nee wilde man niet![]()
Maar ze hebben van 00:15 tot 3:20 geslapen(laatste voeding 23:30)
Ze waren gisteravond veel wakker en dat heeft geholpen blijkbaar. Soms zijn ze niet wakker te krijgen en als ze teveel slapen svonds, slapen ze snachts slechter misschien?
(al waren ze laatst overdag veel wakker en snachts alsnog)
Maargoed deze slaapuurtjes hebben we maar weer te pakken!
Hoop dat jij ook weer lekker kunt slapen razz
En de andere dames natuurlijk
ja exact ditquote:Op woensdag 10 december 2014 02:42 schreef krijgerrtje het volgende:
Dyre, hier ook 3-4 x per week een was, maar dat voelt als Heul Veel, want hiervoor misschien net 1 per week!
En ik gooi alles bij elkaarMaar probleem is vooral dat ze niet alleen zichzelf, maar ook ons dagelijks meerdere keren onderspuugd. En nou draag ik gerust een shirt met melkvlekken nog een keer hoor, maar soms voelt het zo nat dat ik echt even wat anders aan moet
En dat neemt natuurlijk veel meer ruimte in dan die mini Rompers
Sparen voor een was-droogcombi!quote:Op woensdag 10 december 2014 06:32 schreef krijgerrtje het volgende:
Nikki, het liefst deed ik ook alles op 1 dag, want: haat aan wassenMaar geen plek voor een droger en met dit koude weer droogt het buiten ook niet
Stomme was hangt drie dagen in de keuken voor alles fatsoenlijk droog is
![]()
Als we gaan verhuizen is een droger het eerste wat ik koop
Die is ook uiterst onhandigquote:Op woensdag 10 december 2014 06:50 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Sparen voor een was-droogcombi!
Ja heuj, ik kan ook beter verhuizen.. Maar als dat geen optie is (nu betaalbaar particulier huurhuis, instabiel inkomen uit jong eigen bedrijf, man verdient niet genoeg om in z'n eentje hypotheek te dragen) en het alternatief is om permanent een droogrek in je huiskamer/keuken/slaapkamer te hebben staan dan zou het een handigeRE oplossing kunnen zijnquote:Op woensdag 10 december 2014 06:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die is ook uiterst onhandigze kan beter verhuizen
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
thnx!quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Frendz van V en D valt smal en klein!
En h en m is ook smal in de broekies!
thnx! Zal wel laten weten als ik straks niks gevonden heb in de stadquote:Op dinsdag 9 december 2014 22:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb toen wel 50 gekocht omdat ze klein uitviel,ik kan morgen eventueel wel kijken wat ik voor je heb... mag voor weinig gaan
Dyre, dat hebben wij hier ook, broeken 68 maar dan zijn de pijpen 10 mtr te lang
dankje !quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:00 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Strechrompers van de hema in 50/56 zitten ook bij mini's goed en niet wijd om de hals. 50/56 van de zeeman valt heel groot.
Broekjes zeeman vallen om het buikje ook redelijk groot, behalve die witte broekjes met voetjes.
H&m valt na 62 wel groot trouwens, vooral spijkerbroekjes. Alvast heads up kwak.
quote:
Oei, succesquote:Op woensdag 10 december 2014 08:23 schreef AwayTL het volgende:
Slechte nacht achter de rug. Verkoude mini. Spees arme jij, dat heb jij al maanden natuurlijk.
Nog tips voor een neuspompje? Met de neuspeer van de hema kan ik niks
Hey dat pak heb ik van Coco, in het bruin! Schrale troost: die valt wel klein vind ik. Heb een 62 die mijn Suus al prima past terwijl ze verder echt nog in 56 zit.quote:Op woensdag 10 december 2014 09:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
Beterschap Away!
[ link | afbeelding ]
Mijn baby in maat 68...
Oh en de was... ik heb vandaag 4 of 5 wassen liggen en ik heb vorige week vrijdag voor het laatst gewassen ..
Mijn baby poept niet in zijn kleertjes... Heeft hij echt zo goed als nooit meer gedaan de afgelopen maandenquote:Op woensdag 10 december 2014 09:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar hoe doen jullie dat dan met ondergekakte was? Laten liggen tot de wasmand vol is? Ruikt dat dan niet?
Ik zet bij kak meteen een was aan, omdat ik anders bang ben dat de vlekke. Er te veel in trekken.
Wij wassen dus veel
Oh en tandje twee dacht, ik kom gelijk mee. :/
M. was gisteren exact 2 maanden en woog 5950. S. heeft haast! Gaat dr curve steil omhoog?quote:Op woensdag 10 december 2014 09:22 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ja, groeien gaat prima hier![]()
Hilmo, de 'regel' is dat ze vanaf 6 weken hun gewicht x 2 in aantal uren achter elkaar 'mogen' slapen. (Dus baby is 3 kg mag 6 uur max achter elkaar bijv). S slaapt ook 10 uur achter elkaae
Jouw baby is mijne al een kilo!! voorbijquote:Op woensdag 10 december 2014 09:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
M. was gisteren exact 2 maanden en woog 5950. S. heeft haast! Gaat dr curve steil omhoog?
Zelfde als Suus, die woog ook 5950 maar ik rond het af naar 6quote:Op woensdag 10 december 2014 09:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
M. was gisteren exact 2 maanden en woog 5950. S. heeft haast! Gaat dr curve steil omhoog?
ja akelig hequote:
nee, ik gok eerder op een meetfoutquote:Op woensdag 10 december 2014 09:33 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mooi lijntje SQ! En dr lengte. Dat had S van Zoe ook volgens mij haha, die schoot er ook boven
Zijn blei en jij lang?
Ah. Bijna hetzelfde als hier (1,69 bij 1.90). Tja een meetfout is zo gemaakt, of het is een lengtegroeispurtje!quote:Op woensdag 10 december 2014 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, ik gok eerder op een meetfout1.68/1.89 hier namelijk.
jouw suus is gewoon een verfijnde deerne, die van ons worden discuswerpsters. Jij bent zelf ook fijn gebouwd en jouw Henk ook tochquote:Op woensdag 10 december 2014 09:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Misschien moet ik ook stoppen met Spa rood geven aan mn baby ipv melk.
ja, idd, die curves zijn anders. Babysauriersquote:Op woensdag 10 december 2014 09:34 schreef Tante_Soesa het volgende:
Het cb kijkt overigens hier naar:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik denk dat wij beiden het lachertje van de kogelstootvereniging zouden zijn jaquote:Op woensdag 10 december 2014 09:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ah. Bijna hetzelfde als hier (1,69 bij 1.90). Tja een meetfout is zo gemaakt, of het is een lengtegroeispurtje!
Verkeerde quote gok ikquote:Op woensdag 10 december 2014 09:39 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik denk dat wij beiden het lachertje van de kogelstootvereniging zouden zijn ja
Oh verkeerde quote iddquote:Op woensdag 10 december 2014 09:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Verkeerde quote gok ikmaar idd, jullie zijn tenger. En Sillie ook toch?
E is trouwens ook zo begonnen en zit nu in mt 86/92 met haar 2,4 jaardus ergens stopt het wel gelukkig
Netjesquote:Op woensdag 10 december 2014 09:42 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh verkeerde quote idd
Sillie is lang tenger geweest, maar is nu qua lengte net onder de middellijn en gewicht er precies op. Hij komt niet tenger meer over iig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat dat je puber later maar niet lezenquote:Op woensdag 10 december 2014 09:22 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hilmo, de 'regel' is dat ze vanaf 6 weken hun gewicht x 2 in aantal uren achter elkaar 'mogen' slapen. (Dus baby is 3 kg mag 6 uur max achter elkaar bijv). S slaapt ook 10 uur achter elkaae
quote:Op woensdag 10 december 2014 09:41 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh het gaat over was, Mienen Dobbelsteen unite! Poepkleding wel meteen in de was ja, maar komt maar zelden voor.
Hoe de was uit de machine komt is dan verder een verrassing, afhankelijk van peuter die wel of niet naar de wasmachine sneakt en wel of niet de machine naar 90° draait.
Ho ho, wil je nou even subtiel tussendoor melden dat ik veel te veel wasquote:Op woensdag 10 december 2014 10:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]![]()
jouw peuter
Ik draai twee soorten was: zo wit mogelijk 40 graden en alle andere was 40 gradennu met baby wel vaker dan normaal, maar vooral omdat ik zelf nu weinig kleding heb en ivm de spruw elke dag de handdoeken in de was doe en onderlakens ook vaker.
M. heeft zijn eerste romper maat 62 aan vandaagwel een overromper, eronder zit een kleinere. Mouwen zijn wel iets te lang en t lijfje ook iets. Maar veel van de rompers 50/56 en vooral de pakjes 56 beginnen te trekken in zijn kruis en op zijn schouders. Ben heeeeel benieuwd naar zijn stats maandag. Eerste cb controle (met 7wk 3 dg, beetje laat niet
)
Huh is dat zo'n verkleurpakje afhankelijk van je stemming? Ik dacht op de foto van vanmorgen dat 'ie roze was?quote:Op woensdag 10 december 2014 10:01 schreef Tante_Soesa het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mijn baby heeft zichzelf in slaap gekregen door Toddlers & Tiara's te kijken![]()
En Dyre, idd, ze zit prima in het groen. En ach, het trekt wel weer bij, voor nu ben ik blij dat ze genoeg reserves heeft!
Dat is ie ookquote:Op woensdag 10 december 2014 10:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Huh is dat zo'n verkleurpakje afhankelijk van je stemming? Ik dacht op de foto van vanmorgen dat 'ie roze was?
Brakke iPad fotoquote:
Je baby is gewoon zo tof, die doet alles om haar heen verbleken.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Brakke iPad foto. Het is lichtroze maar naast de knalroze hydrofiel snap ik dat het wit lijkt ja
Zo'n verkleurend pakje klinkt wel handig btw. Blauw als ze wil slapen, geel bij honger, groen bij krampen etc. Ideaal
Ja bovenste is truitjequote:Op woensdag 10 december 2014 10:13 schreef Dyre het volgende:
2 Rompers over elkaar? Of gebruik je de bovenste als truitje?
Wij hadden ook pas de eerste controle met 7 weken (niet helemaal eerlijk natuurlijk, ze heeft 5 weken in het ziekenhuis gelegen), maar wel al eerder de intake gehad. Is dat voor jullie ook nog maar pas geweest?
Ja ik gooi alle gebruikte doekjes en zijn kleren en mijn kleren dus in de was elke dag. Maar zijn bed doe ik niet elke dag. Hij heeft nog nooit in bed gespuugdquote:Op woensdag 10 december 2014 10:16 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ho ho, wil je nou even subtiel tussendoor melden dat ik veel te veel was. Met de spruw was ik elke dag ons bed en zijn bed. Kleertjes van hem, kleren van mij, handdoeken en alle gebruikte doekjes van die dag. Too much?
Spees, zal mn moeder even langs de etos sturen. Die hebbeb we in dit aftandse dorp niet.
Wat een lekkere bollies hebben jullie zeg en soes dat pakje staat leuk!!
Heb je het idee dat het samenhangt met live voeden?quote:Op woensdag 10 december 2014 10:36 schreef kwakz0r het volgende:
Verder: samenvatting van onze ochtend...
[ link | afbeelding ]
Hij lijkt weer in zijn slecht drinken/lang drinken/vaak drinken/niet slapen routine te komen...
Ik denk het wel ja. Ik wil er eigenlijk even niet over nadenken. Ik kijk wel even extra vaak naar zijn lachfoto's en probeer te ontspannen.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Heb je het idee dat het samenhangt met live voeden?
Sinds de spruw lijkt M zn ritme op die van jouw M. Heeft hij daar niet meer last van dan dat je misschien denkt?quote:Op woensdag 10 december 2014 10:36 schreef kwakz0r het volgende:
Verder: samenvatting van onze ochtend...
[ link | afbeelding ]
Hij lijkt weer in zijn slecht drinken/lang drinken/vaak drinken/niet slapen routine te komen...
Hm de spruw is juist over of bijna over, en dit ritme heeft hij al zes weken - ook voor de sprw.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:49 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Sinds de spruw lijkt M zn ritme op die van jouw M. Heeft hij daar niet meer last van dan dat je misschien denkt?
Ik wijd het aan niet genoeg kunnen drinken en kolf daarom maar bij. Als ik genoeg heb doe ik dat er naast in een flesje.
Ze is nog steeds een kleine jankerd zonder gebruiksaanwijzing, maar het verschilt per dag hoeveel. Gisteren was een goede dag en heeft ze alleen in de avond haar luchtalarm aangezet.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een leuk vierluikje kwak!
Skittles, huilt ze nog steeds zo veel? Of merk je al verbetering?
Ik denk het niet, die onthou ik welquote:Op woensdag 10 december 2014 11:20 schreef Skittles het volgende:
Klanten die vaak bij je aan de kassa komen Sun?
baby gebaart:quote:Op woensdag 10 december 2014 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, die onthou ik welDenk van bij mij in de straat. Wonen veel oudere mensen... Volgens buurvrouw ben ik de eerste in de straat die sinds 20 jaar weer een babietje heb gebaart (klopt die zin?
)
ja, ik was flauwquote:Op woensdag 10 december 2014 11:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Naja, je snapt wat ik bedoel
True, het is altijd wat natuurlijkquote:Op woensdag 10 december 2014 03:07 schreef Loj het volgende:
LT. Je zal zien dat het opeens heel snel gaat. En dan is het verdrietig dat je leuke pakjes te klein wordenoh en zeeman viel bij mijn lange dunne dreumes altijd perfect. Zo zie je dat het bij iedereen anders is.
Weet je ook waarom dat is, vanaf zes weken?quote:Op woensdag 10 december 2014 09:22 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nee, geen idee eigenlijkquote:Op woensdag 10 december 2014 11:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Weet je ook waarom dat is, vanaf zes weken?
Kun je er met baard over praten? Ik heb in de eerste vijf weken af en toe momenten gehad dat ik de baby in mijn handen had en eigenlijk heel hard wilde gillen/het gevoel kreeg dat ik m van me af wilde gooien.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kwak, wat naar dat M. weer op zijn oude ritme zit..
Ik zat er zelf vannacht even helemaal doorheen. Vermoeidheid en een baby die weer niet wilde aanhappen (heb uiteindelijk maar gekolfd en dat met een flesje gegeven) zorgden voor gedachten waar ik me kapot van geschrokken ben.. Gelukkig doet 'ie het vanochtend hartstikke goed en lijkt alles overdag heel anders...
Baard heeft ons vannacht gelukkig allebei weer rustig gekregen. Ik schaam me er echt vreselijk voor, maar ik heb op een gegeven moment dingen geroepen tegen de baby als 'dan drink je verdomme maar niet'. Ik begin nu bij de gedachte alweer te janken, trouwens.quote:Op woensdag 10 december 2014 12:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Kun je er met baard over praten? Ik heb in de eerste vijf weken af en toe momenten gehad dat ik de baby in mijn handen had en eigenlijk heel hard wilde gillen/het gevoel kreeg dat ik m van me af wilde gooien.
Ik schrok er heel erg van, omdat het zo fysiek was.
Als J thuis is leg ik de baby dan op een veilige plek (commode, bedje, grote bed, box) en roep ik J met 'je moet NU overnemen'. Als hij er niet is doe ik hetzelfde maar neem ik zelf even fysiek afstand ipv hem roepen en ga ik even diep ademhalen of uithuilen in de babykamer. Daarna gaat het weer en krijgt M extra knuffels en kusjes. Het ligt niet aan hem, ik ben er van overtuigd dat het hormonaal is, verergerd door vermoeidheid of als de baby heel veel van me vraagt.
(Bovenstaande is wel een reden waarom ik serieus nadenk over bv afbouwen, want het gebeurt ook vaak tijdens het voeden)
quote:Op woensdag 10 december 2014 12:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Baard heeft ons vannacht gelukkig allebei weer rustig gekregen. Ik schaam me er echt vreselijk voor, maar ik heb op een gegeven moment dingen geroepen tegen de baby als 'dan drink je verdomme maar niet'. Ik begin nu bij de gedachte alweer te janken, trouwens.. I kan er niets aan doen, maar ik reageer het wel op hem af en dat vind ik zo erg van mezelf. Het voelt alsof ik het moedergevoel soms gewoon even kwijt ben of zo.
.
Het stomme was dat ik tijdens de zwangerschap of menstruatie nooit zo'n last van hormonen had. Daarom was het niet bij me opgekomen dat ik er ná de zwangerschap wel last van zou kunnen hebben...quote:Op woensdag 10 december 2014 12:42 schreef Burdie het volgende:
Grappig Phaidra, ik heb ook sinds kort eigenlijk het gevoel dat alles weer 'normaal' is. Weliswaar een nieuw soort normaal, maar we zijn nu zo gewend en dit is nu ons leven. Gezellig met drie
. Kuiken is nu negen maanden
.
sorryquote:Op woensdag 10 december 2014 13:26 schreef Dyre het volgende:
LT![]()
Maar je hebt gelijk hoor, die gangpaden zijn ook supersmal altijd. Ik ga echt bijna nooit meer met de kinderwagen op stap. De draagdoek of de Wompat vind ik echt ideaal. L lekker dicht bij me, valt na 2 minuten heerlijk in slaap en ik heb mijn handen vrij om normaal te kunnen winkelen.
Ik durf het alleen nog niet zo goed naar plaatsen toe waar ik L eruit moet halen, zoals het cb. Want als we klaar zijn dan moet ik, waar iedereen bij staat, haar weer inwikkelen en ik ben bang dat dat er zo klunzig uitziet dat ze het niet vertrouwen of er een aantekening van maken ofzo![]()
goed idee, kut dat t zo moeilijk gaat. Ik hoop dat de Lk je kan helpenquote:Op woensdag 10 december 2014 14:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben net een uur met een voeding bezig geweest waarvan I misschien vijf minuten daadwerkelijk heeft gedronken. Ik ga de lactatiekundige bellen, ben er wel klaar mee.
Ik snap gewoon niet dat dit een moeilijke beslissing is en dit zeg ik zonder waardeoordeel!quote:Op woensdag 10 december 2014 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
En kwak Je moet een afweging maken. Wil ik het beste voor mijn baby geven en maar aan blijven 'sukkelen', of wil ik fv geven wat wel beter werkt (op den duur) op de gemoedstoestand (wat baby ook weer aanvoelt). Ik vond het een heel moeilijke beslissing.
Dat snap ik dan weer wel. Als het wel/niet/wel/niet leuk is steeds zou ik ook veel meer moeite gehad hebben om te stoppen. Maar die van mij weigerde sowieso gewoon de tietquote:Op woensdag 10 december 2014 14:16 schreef kwakz0r het volgende:
@sunshine ik vind t echt een moeilijke afweging. Als ik dan één kant op leun, en de volgende voeding is een fijne en dat hij dan met zn vingertjes kriebelt
+1quote:Op woensdag 10 december 2014 12:22 schreef .Sparkling. het volgende:
DaD, ik ben maar een lurker hier maar ik herken je gevoel zo goed. Het is hier al even geleden maar ik word nog verdrietig als ik eraan denk.
Dit echt helemaal..quote:Op woensdag 10 december 2014 14:55 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet dat dit een moeilijke beslissing is en dit zeg ik zonder waardeoordeel!
Bij mij lukte de BV niet, ik ging kolven, maar ik vond dat echt heel erg. Na 2 weken zat ik huilend te kolvenEn toen dacht ik echt "ik ben toch ook gek ook, KV is verder een prima vervanging" Het was zo'n opluchting om van dat kolven af te zijn en gewoon weer weg te kunnen gaan zonder dat kreng mee te slepen enzovoort. Heb er nooit 1 seconde spijt van gehad. Een blije mama is vaak ook een blije baby.
Daarvoor is mijn productie nog niet stabiel genoeg volgens mij... (Op zich is de hoeveelheid die ik produceer ook niet het probleem, het is ingewikkeld en hangt van veel dingen af)...quote:Op woensdag 10 december 2014 15:08 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Kwak je kunt ook deels kunst en deels BV geven he?
Nu denk ik ook zo nadat ik de drempel over ben en volledige kv geefquote:Op woensdag 10 december 2014 14:55 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet dat dit een moeilijke beslissing is en dit zeg ik zonder waardeoordeel!
Bij mij lukte de BV niet, ik ging kolven, maar ik vond dat echt heel erg. Na 2 weken zat ik huilend te kolvenEn toen dacht ik echt "ik ben toch ook gek ook, KV is verder een prima vervanging" Het was zo'n opluchting om van dat kolven af te zijn en gewoon weer weg te kunnen gaan zonder dat kreng mee te slepen enzovoort. Heb er nooit 1 seconde spijt van gehad. Een blije mama is vaak ook een blije baby.
Ik vind het een mooie hoorquote:Op woensdag 10 december 2014 15:28 schreef Stormqueen het volgende:
Als je bv goed loopt geeft het vrijheid. Als het een dagelijks gevecht is niet. Dat lijkt me wel een goede conclusie
Dit inderdaad. Als ik mensen lees over kunstvoeding dan kan ik alleen maar denken jeetjemineetje wat is het toch een gedoe en drama. Terwijl ik ook wel eens op een slecht moment denk dronk hij maar gewoon iedere 3 uur ongeveer en kon ik hem maar uit handen geven.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:28 schreef Stormqueen het volgende:
Als je bv goed loopt geeft het vrijheid. Als het een dagelijks gevecht is niet. Dat lijkt me wel een goede conclusie
Daar kan ik nog niet over oordelen omdat ik dan weer ga werken. Ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren als ik elke week 12 voedingen moet gaan afkolven!quote:Op woensdag 10 december 2014 15:29 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik vind het een mooie hoor
En ik weet ook niet hoe oud M is, de eerste weken liepen hier natuurlijk ook wat anders dan anders dus ik doel dan echt op een periode vanaf 3 maanden of zo.
respect dat je het volhoudt hoor! Ik zou allang de handdoek in de ring hebben gegooid. Jij moet toch ook slapen joh!quote:Op woensdag 10 december 2014 15:31 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Als ik mensen lees over kunstvoeding dan kan ik alleen maar denken jeetjemineetje wat is het toch een gedoe en drama. Terwijl ik ook wel eens op een slecht moment denk dronk hij maar gewoon iedere 3 uur ongeveer en kon ik hem maar uit handen geven.
Hij drinkt nogsteeds ongeveer iedere 1,5 uur dag en nacht en met bijna 1 is hij nogsteeds dol op clusteren
+1 !quote:Op woensdag 10 december 2014 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
respect dat je het volhoudt hoor! Ik zou allang de handdoek in de ring hebben gegooid. Jij moet toch ook slapen joh!
Ik heb niet het gevoel dat fv gedoe en drama is, dat was bij mij bv met al onze trubbelsquote:Op woensdag 10 december 2014 15:31 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Als ik mensen lees over kunstvoeding dan kan ik alleen maar denken jeetjemineetje wat is het toch een gedoe en drama. Terwijl ik ook wel eens op een slecht moment denk dronk hij maar gewoon iedere 3 uur ongeveer en kon ik hem maar uit handen geven.
Hij drinkt nogsteeds ongeveer iedere 1,5 uur dag en nacht en met bijna 1 is hij nogsteeds dol op clusteren
Kinderdagverblijfmedewerkers die niet zuinig deden en hij dronk graag erg veel.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:37 schreef Stormqueen het volgende:
Eh, een liter melk per dag alleen al voor tijdens kantooruren?? Damn.
Maar kv is daarin ook geen wondermiddel hoor. Hier op een gegeven moment ook kv gegeven voor de nacht (want ja, 4x per nacht x2 gaat ook wel opbreken inderdaad dus je probeert eens wat) maar daar gingen ze ook niet ineens van doorslapen.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:38 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik heb niet het gevoel dat fv gedoe en drama is, dat was bij mij bv met al onze trubbels![]()
Soms lijkt het me heel makkelijk om bv te geven, maar als daar tegenover zou staan dat hij s nachts nog meerdere keren komt weet ik niet of ik dat had getrokken.
Maar, vind je fv zo'n afschuwelijk alternatief dat je jezelf en je andere kinderen dit aandoet? Want ik neem aan dat jouw gevoel en (gebrek aan) energie ook merkbaar is bij je oudste 2.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:35 schreef Moppert het volgende:
ik werkte 3 a 4 dagen en had daarvoor ongeveer 3 A 4 liter voor nodig. Dat vond ik wel echt heel veel werk. Dat is ook de reden dat ik nog geen nieuwe baan heb gezocht. Kolven vind ik heel zwaar.
Ik slaap heel weinig jaen zit er op energielevel wel heel erg doorheen. Maar ik weet dat het beter zal gaan ooit
Het meest lastige vind ik dat ik geen dutjes kan doen doordat er nog 2 lopen die ook opgehaald moeten worden van school en die ook hun eigen planning hebben ( zwemles en gym etc)
ben ik ook wel benieuwd naar!quote:Op woensdag 10 december 2014 15:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Maar, vind je fv zo'n afschuwelijk alternatief dat je jezelf en je and ere kinderen dit aandoet? Want ik neem aan dat jouw gevoel en energie ook merkbaar is bij je oudste 2.
Nee, dat is waar, maar met bv kwam hij elk uur en met flesjes zat er toch meer tussen. Het werd dan wel geen doorslapen, maar wel een paar uur slapenquote:Op woensdag 10 december 2014 15:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
Maar kv is daarin ook geen wondermiddel hoor. Hier op een gegeven moment ook kv gegeven voor de nacht (want ja, 4x per nacht x2 gaat ook wel opbreken inderdaad dus je probeert eens wat) maar daar gingen ze ook niet ineens van doorslapen.
wat is het verschil dan, tussen even knuffelen en even aanleggen?quote:Op woensdag 10 december 2014 15:47 schreef Dot. het volgende:
[..]
Nee, dat is waar, maar met bv kwam hij elk uur en met flesjes zat er toch meer tussen. Het werd dan wel geen doorslapen, maar wel een paar uur slapenEn nu is hij nog steeds heel erg aanhankelijk s nachts, maar dat is op te lossen met hem bij me te pakken en ik heb toch het idee dat als ik bv zou geven dat hij dan zou willen drinken.
Hier ook meer ritme. Nu heeft ze reelijk vaste tijden waarop ze voor een voeding komt. Wat betreft doorslapen, kv haalt niks uit hoor... Ze komt nog even vaakquote:Op woensdag 10 december 2014 15:51 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik merkte bij E wel dat er meer ritme in de dag kwam toen we overstapten, kan toeval zijn natuurlijk. Voor het doorslapen of niet maakt het volgens mij niet uit. Ik heb momenteel een doorslaper op volledig bv
ja, uiteindelijk komt altijd alles goed. Maar je hebt hulp van se LK toch? Dan zal zij wel weten hoe of wat. Sterktequote:Op woensdag 10 december 2014 15:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Daarvoor is mijn productie nog niet stabiel genoeg volgens mij... (Op zich is de hoeveelheid die ik produceer ook niet het probleem, het is ingewikkeld en hangt van veel dingen af)...
Ik ben er gewoon nog niet uit, maar t komt wel goed.
Ja meestal wel.quote:Op woensdag 10 december 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
Maar hij eet toch allang vast voedsel? Wil hij daar bovenop nog elke anderhalf uur borst?
Ik moest heel veel moeite doen om hem goed aan te laten happen, dus ik moest dan echt rechtop gaan zitten, licht aan, kleren omhoog/uit, baby pakken, aanleggen, los halen bij pijnlijke hap, opnieuw aanleggen. Liggend voeden ging soms ook wel, maar dan moest ik veel moeite doen om wakker te blijven en hij liet niet uit zichzelf los, waardoor ik bij wegdutten een levende speen werd met bijbehorende pijnlijke tepelsquote:Op woensdag 10 december 2014 15:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wat is het verschil dan, tussen even knuffelen en even aanleggen?
heb je al een tepelhoedje getest? Bij mij hielp het om 5 dagen 6x te kolven en 1x per dag aan te leggen. Zo komt de productie wel op gang en hebben je tepels wat rust ( voor de pijn ) ik had spierpijn en verkrampte spiertjes in m'n tepels omdat ik te vaak had proberen aan t leggen.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:11 schreef Heliotrope het volgende:
Wel fijn zulke herkenbare dingen te lezen. Zowel over nare gedachten (wat voelt dat vreselijk) als over twijfels over borstvoeding. Het voelt nog steeds als een strijd (niet goed aanhappen en dan overstuur raken, pijn bij mij bij de meeste voedingen, en dan wil ze maar elke 3 uur gemiddeld dus heb ik het nog makkelijk en voelt het als gezeur en opstartproblemen) en bij de volgende voeding is het dan weer zo fijn dat we er weer tegenaan kunnen. Ik ga er vanuit dat het beter wordt, maar als we er samen heel ongelukkig van zouden worden zou ik niet alles op alles zetten.
SPOILER: het is nog niet klaarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
quote:Op woensdag 10 december 2014 16:34 schreef Moppert het volgende:
Zoals vandaag : de kinderen naar school, borst , ontbijten, borst, dutje, borst, naar school, boodschappen doen voor het lekkers, borst, tosti's bakken, dutje, borst, hij speelt in de box
en ik maak een raamschildering met de oudste 2.
En nu ben ik weer aan het voeden en eten de oudste 2 lekkers en kijken ze een netflix serieEn borst vind ik dan makkelijk omdat het ala minute kan het is altijd klaar. En kan letterlijk overal tussendoor.
![]()
SPOILER: het is nog niet klaarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En je hoeft ons geen verantwoording af te leggen wb aandacht voor je oudste kids ivm het weinige slapen voor je uk![]()
weet niet of je dat dacht, maar ik denk ik zeg het even.
Ik durf te zeggen dat ik ook een doorslaper heb op bv en die had/heb ik niet op kvquote:Op woensdag 10 december 2014 15:51 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik merkte bij E wel dat er meer ritme in de dag kwam toen we overstapten, kan toeval zijn natuurlijk. Voor het doorslapen of niet maakt het volgens mij niet uit. Ik heb momenteel een doorslaper op volledig bv
quote:Op woensdag 10 december 2014 16:34 schreef Moppert het volgende:
Zoals vandaag : de kinderen naar school, borst , ontbijten, borst, dutje, borst, naar school, boodschappen doen voor het lekkers, borst, tosti's bakken, dutje, borst, hij speelt in de box
en ik maak een raamschildering met de oudste 2.
En nu ben ik weer aan het voeden en eten de oudste 2 lekkers en kijken ze een netflix serieEn borst vind ik dan makkelijk omdat het ala minute kan het is altijd klaar. En kan letterlijk overal tussendoor.
![]()
SPOILER: het is nog niet klaarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Ben heel benieuwd
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
Oh ja, heel herkenbaar ook! Mijn I. dronk best lang elke 1,5 uur maar toen hij opeens langer tussen de voedingen wilde laten (rond de 3/4 maanden) herkende ik dat ook niet en legde nog steeds vaak aan. Dat resulteerde in een gefrustreerde baby. Het duurde best even voor het kwartje viel dat hij misschien nog helemaal geen honger hadquote:Op woensdag 10 december 2014 16:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ideaal dat JufMariska en ik dezelfde lk hebben.. Ze belde net en gaf me het advies om beter naar mijn baby te kijken. Ik leg nu steeds aan bij de eerste kik, maar omdat de bv goed op gang is en I goed groeit/plast/poept mag ik best gaan wachten tot hij zichzelf echt meldt, ook als dat betekent dat dat overdag om de vijf uur is bijvoorbeeld. Ik word nu na drie uur steeds al zenuwachtig dus bij welk geluidje dan ook van baby pak ik hem. We gaan het twee dagen proberen, in ieder geval!
Een collega vertelde me dat toen zij beviel van haar dochter in Spanje de dochter werd meegenomen om te wegen en oorbelletjes te schieten. Ze was nog net genoeg bij om heel hard nee te roepenquote:Op woensdag 10 december 2014 16:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kijk ik op FB naar fotootjes van kleindochter oud-collega. Staat ergens bij de reacties dat ze al met 3 weken oorbelletjes kreeg![]()
WAAROM in godsnaam
quote:Op woensdag 10 december 2014 17:02 schreef Dot. het volgende:
[..]
Een collega vertelde me dat toen zij beviel van haar dochter in Spanje de dochter werd meegenomen om te wegen en oorbelletjes te schieten. Ze was nog net genoeg bij om heel hard nee te roepen![]()
Schijnbaar ligt in Spanje het oorbellenschietpistool naast de weegschaal
Bizar. Ieder zijn ding natuurlijk, maar omeen pasgeboren baby pijn te laten lijden alleen maar omdat het er schattig uitziet, vind ik eigenlijk el een kleinbeetje kindermishandeling.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:02 schreef Dot. het volgende:
[..]
Een collega vertelde me dat toen zij beviel van haar dochter in Spanje de dochter werd meegenomen om te wegen en oorbelletjes te schieten. Ze was nog net genoeg bij om heel hard nee te roepen![]()
Schijnbaar ligt in Spanje het oorbellenschietpistool naast de weegschaal
S.ara was alleen te troosten door borst. Fles wilde ze niet. Dus als ik even weg was werd ik opgebeld. Tot ze eindelijk de juiste medicatie had en haar slokdarm was hersteld maar toen was ze al 13/14mnd. Eerder werd ik zelfs door de gastouder opgebeld en moest ik terug komen. (huilen was gelijk overgeven door slecht werkende maagklep en ze dronk niet uit een bekertje of fles dus ik moest wel.)quote:Op woensdag 10 december 2014 15:24 schreef Kyara het volgende:
Grappig, ik vond juist dat ik meer vrijheid had door borstvoeding
Goed zo! En dat lekker samen op bed gaan liggen, was ook een goed idee.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ideaal dat JufMariska en ik dezelfde lk hebben.. Ze belde net en gaf me het advies om beter naar mijn baby te kijken. Ik leg nu steeds aan bij de eerste kik, maar omdat de bv goed op gang is en I goed groeit/plast/poept mag ik best gaan wachten tot hij zichzelf echt meldt, ook als dat betekent dat dat overdag om de vijf uur is bijvoorbeeld. Ik word nu na drie uur steeds al zenuwachtig dus bij welk geluidje dan ook van baby pak ik hem. We gaan het twee dagen proberen, in ieder geval!
Ok, wat?quote:Op woensdag 10 december 2014 17:27 schreef Dyre het volgende:
En dan even iets totaal anders
L heeft de laatste tijd ontzettend vaak de hik, en ik ben een beetje aan het zoeken wat ik kan doen om het haar dan wat gemakkelijker te maken. Kom ik dit tegen:
Probeer de volgende methoden niet uit. Het zijn weliswaar huis-tuin-en-keukenmiddeltjes, maar ze kunnen je baby schade toebrengen:
- Je baby laten schrikken. -- Okay, klinkt logisch.
- De fontanel indrukken. -- Ieuw, wat?
- De oogbollen indrukken. -- WAT?!
- Aan de tong trekken -- Pardon??![]()
Moeten er echt verteld worden dat dit geen goede ideeen zijn?Wie geeft in vredesnaam zulke 'huis-, tuin- en keukentips'?
![]()
ik moest echt heel hard gnorkenquote:Op woensdag 10 december 2014 17:27 schreef Dyre het volgende:
L heeft de laatste tijd ontzettend vaak de hik, en ik ben een beetje aan het zoeken wat ik kan doen om het haar dan wat gemakkelijker te maken. Kom ik dit tegen:
Probeer de volgende methoden niet uit. Het zijn weliswaar huis-tuin-en-keukenmiddeltjes, maar ze kunnen je baby schade toebrengen:
Moet er echt verteld worden dat dit geen goede ideeën zijn?Wie geeft in vredesnaam zulke 'huis-, tuin- en keukentips'?
![]()
Stopt ze dan ook met hikken?quote:Op woensdag 10 december 2014 17:55 schreef Stormqueen het volgende:
Of je laat je telefoon op de harses van je baby landen
dat helpt zeker mee!quote:Op woensdag 10 december 2014 18:06 schreef Dyre het volgende:
Dan moet je wel een beetje op de fontanel mikken of niet?
of op de oogjes
Nee geen tepelhoedje, wel een LK langsgeweest en nieuwe aanlegtechniek. Gaat wel al beter, het is soms meer angst voor pijn dan de pijn zelf. Met het idee dat het beter word trek ik het nu wel. Maar dankje voor de tips, misschien later toch weer nuttig!quote:Op woensdag 10 december 2014 16:19 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
heb je al een tepelhoedje getest? Bij mij hielp het om 5 dagen 6x te kolven en 1x per dag aan te leggen. Zo komt de productie wel op gang en hebben je tepels wat rust ( voor de pijn ) ik had spierpijn en verkrampte spiertjes in m'n tepels omdat ik te vaak had proberen aan t leggen.
Nu kan ik alle voedingen met de borst doen en ook met tepelhoedje.
Ik heb ook een speciale fles gekregen. Dat is met een dubbele speen. De breast flow fles. Kost een tientje. Door haar daaruit te laten drinken verleerd ze het niet om uit de borst te drinken. Ze gebruikt dezelfde techniek als bij borstvoeding. Ook moest ik 1x in de 6u 2 paracetamol slikken.
In die fles deed ik dan m'n gekolfde melk.
Ik ben geen LK en heb er niet enorm veel kaas van gegeten. Maar hoe het bij mij zat en hoe ik t moest oplossen klinkt logisch en het werrkte ook nog
Dit is herkenbaar, en hoewel iedereen altijd zegt dat het zwaar is de eerste weken, had ik dit er niet bij bedacht. Maar misschien is dat ook gewoon niet goed voor te stellen zonder dat je een kind hebt. Oh en best lastig om controle hebben los te laten en met je kind mee te veren, dat vereist opeens omgekeerde karaktereigenschappen.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:25 schreef Franny_G het volgende:
Het gaat echt goed komen allemaal. Je moet je kindje leren kennen, dat kost veel energie en het is ook een beetje een illusie dat moedergevoel en intuïtie dat allemaal voor je doen. Het kost tijd en moet vaak groeien.![]()
quote:Op woensdag 10 december 2014 17:27 schreef Dyre het volgende:
Moet er echt verteld worden dat dit geen goede ideeën zijn?Wie geeft in vredesnaam zulke 'huis-, tuin- en keukentips'?
![]()
Ze maakt wel een onwijze sprong zeg...quote:Op woensdag 10 december 2014 18:24 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hier de stats van Joëly, voor diegene die erom vroegen. Inmiddels ben ik maar gestopt met de ochtend/avondpapjes. Daar krijgt ze gewoon weer een normale fles. Maar vind het wel raar dat ze eerst aangeven dat ze een nieuw voedingsschema moest. Dan houden we ons eraan en nou ineens mag ze geen pap meer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, klopt..maar qua lengte ook! Dus ik snap de paniek niet zoquote:Op woensdag 10 december 2014 18:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ze maakt wel een onwijze sprong zeg...
Nou, de lengte maakt wel een iets kleinere sprong, op zich. Heb je geen curve waarbij je gewicht uitzet naar lengte? Dat zegt veel meer dan leeftijd. En was er echt paniek dan? Niet gewoon even meedenken wat je kan doen om er voor de zekerheid voor te zorgen dat de gewichtscurve niet die richting in blijft stijgen?quote:Op woensdag 10 december 2014 18:32 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ja, klopt..maar qua lengte ook! Dus ik snap de paniek niet zo
maar met haar mond tegen het doekje stikt ze echt niet meteenquote:Op woensdag 10 december 2014 19:00 schreef Dyre het volgende:
Dat hadden ze me 5 maanden geleden wel eens mogen vertellen![]()
SQ, ja lastig... Ik denk het niet... Maarja, als ze slaapt en ze draait met haar mond tegen dat opgefrommelde doekje aan, dan weet ik niet of ze daar zelf wakker van zou worden? Ik vind het nog een beetje eng
Kolere... als ik per ongeluk de fontanel aanraak dan ''schrik'' ik al.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:27 schreef Dyre het volgende:
![]()
voor het beste resultaat, gebruik een mobiel met antenne.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:06 schreef Dyre het volgende:
Dan moet je wel een beetje op de fontanel mikken of niet?
of op de oogjes
je weet het maar nooit inderdaadquote:Op woensdag 10 december 2014 18:09 schreef Heliotrope het volgende:
[..]
Nee geen tepelhoedje, wel een LK langsgeweest en nieuwe aanlegtechniek. Gaat wel al beter, het is soms meer angst voor pijn dan de pijn zelf. Met het idee dat het beter word trek ik het nu wel. Maar dankje voor de tips, misschien later toch weer nuttig!
Erg jammer van het schuldgevoel, echt nergens voor nodigquote:Op woensdag 10 december 2014 15:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nu denk ik ook zo nadat ik de drempel over ben en volledige kv geef Maar voor die drempel voelde ik me ontzettend egoistisch. Want ik ontnam mijn kind de beste voeding omdat ik er geen zin meer in had (op het laatst fulltime gekolfd). Het heeft me veel schuldgevoel opgeleverd.
Nouja, het was echt zo van: ze MOET echt minder gaan eten, haar gewicht is veeeel te snel omhoog gegaan, ze mag geen pap meer en je moet terug gaan werken naar 180ml per fles met 5 schepjes ipv 6. Enz enz enzquote:Op woensdag 10 december 2014 18:41 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nou, de lengte maakt wel een iets kleinere sprong, op zich. Heb je geen curve waarbij je gewicht uitzet naar lengte? Dat zegt veel meer dan leeftijd. En was er echt paniek dan? Niet gewoon even meedenken wat je kan doen om er voor de zekerheid voor te zorgen dat de gewichtscurve niet die richting in blijft stijgen?
Ik was er niet bij natuurlijk, maar het is niet altijd onzin wat het CB uitkraamt he
Ik heb mn verhaal gedaan in t fv topic, ben wel benieuwd naar jouw antwoorden/ervaringenquote:Op woensdag 10 december 2014 20:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo, ik heb ook even een heel topic bijgelezen. Las een boel BV/FV overwegingen. Zonder een discussie te starten - ik herken me erg in het verhaal van Sun; het duurde lang voordat ik de stap heb genomen maar nu ben ik blij met het afbouwen en overstappen. Het geeft mij een enorm gevoel van vrijheid dat ik zonder dingen te regelen en zonder te hoeven kolven op pad kan en dat oma / man / opa dan voor A. kan zorgen.
En het 'gedoe' van FV zie ik eigenlijk niet. Ja, ik neem een thermoskannetje heet water, een flesje koud water, een leeg flesje en een doosje poeder mee. Dat kan in een klein zakje naast de luiersdoekjesreservesetjekledinghydrofielspuugdoekknuffeltjesudocremmeukdie ik tóch al meesjouw. En ook 's nachts is het flesje zo gemaakt.
Nogmaals - Ieder z'n ding, maar als je ongelukkig zit te zijn met BV maar het idee hebt dat FV 'gedoe' is en dat je er van weerhoudt om er aan te beginnen, dan hier mijn ervaringen. Ter info. Niet ter promotie. Ofzo.
Waarom vind ik dit toch zo'n lastig te verwoorden onderwerpVerdorie.
Fijn om te lezen dat beter gaat!!quote:Op woensdag 10 december 2014 16:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind het wel mooi om ieders overwegingen te lezen! Persoonlijk vind ik bv wel dermate belangrijk dat ik nu vind dat ik er wel alles aan wil doen om het te laten slagen.
Wij zijn bloot bij elkaar op bed gaan liggen en vrijwel direct hapte I goed aan om vervolgens als een malle te gaan drinken.. Hij is nu lekker aan het dutten.
nee, maar papa welquote:Op woensdag 10 december 2014 22:41 schreef Skittles het volgende:
Vond je M gepikeerd terug in de kerstboom SQ?
Bekendquote:Op woensdag 10 december 2014 17:55 schreef Stormqueen het volgende:
Of je laat je telefoon op de harses van je baby landen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |