Dan moet je het gewoon doen.quote:Op maandag 8 december 2014 15:18 schreef koewoewoe het volgende:
Stel dat het ondanks de boete nog steeds waard is om het te riskeren en dat we wat koelkasten kopen ook
Wil je die koelkasten aansluiten op de aansteker in het busje?quote:Op maandag 8 december 2014 15:18 schreef koewoewoe het volgende:
Stel dat het ondanks de boete nog steeds waard is om het te riskeren en dat we wat koelkasten kopen ook
Zou jou wel laten meerijden in mijn shady busjequote:Op maandag 8 december 2014 15:16 schreef krullenbolletje het volgende:
Lekker lauw bier kopen uit een shady busje, ik zie een gat in de markt!
Een busje vol met bier is niet voor eigen gebruik.quote:Op maandag 8 december 2014 15:26 schreef koewoewoe het volgende:
Wel dat was één van de redenen waarom ik het aan jullie vroeg. Is het niet toegelaten om drank te kopen in het ene land en de grens over te steken naar het andere?
jawel, tot een max van 110l per persoon (dacht ik)quote:Op maandag 8 december 2014 15:26 schreef koewoewoe het volgende:
Wel dat was één van de redenen waarom ik het aan jullie vroeg. Is het niet toegelaten om drank te kopen in het ene land en de grens over te steken naar het andere?
Post dan de EU-regels:quote:Op maandag 8 december 2014 15:37 schreef Skv het volgende:
http://www.belastingdiens(...)d_nederland_in_reist
Reist u Nederland in vanuit een ander EU-land? En neemt u niet meer accijnsgoederen mee dan de volgende hoeveelheden?
110 liter bier
90 liter wijn, waarvan maximaal 60 liter mousserende wijn
20 liter likeurwijn, zoals sherry of port
10 liter gedistilleerde drank, zoals whisky, cognac, jenever
800 sigaretten
400 cigarillo's (sigaren met een maximum gewicht van 3 gram per stuk)
200 sigaren
1 kilo rooktabak
Dan hoeft u bij binnenkomst in Nederland geen accijns te betalen. De Douane gaat ervan uit dat de goederen voor eigen gebruik zijn. U hoeft geen aangifte te doen.
Let wel: dit geldt voor NL.
Bijna gelijk.quote:Op maandag 8 december 2014 15:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Post dan de EU-regels:
http://ec.europa.eu/taxat(...)thin_eu/index_en.htm
De aantallen zijn niet interessant. In dezelfde regels is namelijk ook opgenomen dat de drank voor eigen gebruik moet zijn, wat in dit geval natuurlijk niet zo is. Als iets voor de handel is ben je sowieso belastingplichtig.quote:Op maandag 8 december 2014 15:37 schreef Skv het volgende:
http://www.belastingdiens(...)d_nederland_in_reist
Reist u Nederland in vanuit een ander EU-land? En neemt u niet meer accijnsgoederen mee dan de volgende hoeveelheden?
110 liter bier
90 liter wijn, waarvan maximaal 60 liter mousserende wijn
20 liter likeurwijn, zoals sherry of port
10 liter gedistilleerde drank, zoals whisky, cognac, jenever
800 sigaretten
400 cigarillo's (sigaren met een maximum gewicht van 3 gram per stuk)
200 sigaren
1 kilo rooktabak
Dan hoeft u bij binnenkomst in Nederland geen accijns te betalen. De Douane gaat ervan uit dat de goederen voor eigen gebruik zijn. U hoeft geen aangifte te doen.
Let wel: dit geldt voor NL.
Het gaat niet alleen om het aantal liters.quote:
YOLO!quote:Op maandag 8 december 2014 15:45 schreef Skv het volgende:
Sowieso lijkt zwart alcohol verkopen me niet heel slim.
Om nog maar niet te spreken over eventuele verkoop van alcohol aan minderjarigen.quote:Op maandag 8 december 2014 15:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De aantallen zijn niet interessant. In dezelfde regels is namelijk ook opgenomen dat de drank voor eigen gebruik moet zijn, wat in dit geval natuurlijk niet zo is. Als iets voor de handel is ben je sowieso belastingplichtig.
Ik pasquote:Op maandag 8 december 2014 15:28 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zou jou wel laten meerijden in mijn shady busje
nomsayin
quote:Op maandag 8 december 2014 15:06 schreef koewoewoe het volgende:
een busje van 1.500 euro kopen en allerlei belgische bieren kopen
Stel je nou eens voor dat je 40 kratten bier in het busje krijgt. Dat lijkt me al vrij onmogelijk (qua gewicht met name), maar stel.quote:Op maandag 8 december 2014 15:06 schreef koewoewoe het volgende:
We zouden het bier met een beetje winst verkopen om de voornaamste kosten zoals het busje en de benzine terug te winnen.
Ja maar ze rijden 2 keer per week! Gewoon een lijndienst!quote:Op maandag 8 december 2014 16:02 schreef Kreator het volgende:
Stel je nou eens voor dat je 40 kratten bier in het busje krijgt. Dat lijkt me al vrij onmogelijk, maar stel.
Je koopt dat in voor een tientje. Je verkoopt voor 30. Dan verdien je op 40 kratten bier 800 euro.
Zo krijg je nog niet eens een half busje terug, laat staan de benzine.
Gewoon de kratten voor ¤ 100 per stuk verkopenquote:Op maandag 8 december 2014 16:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
[..]
Stel je nou eens voor dat je 40 kratten bier in het busje krijgt. Dat lijkt me al vrij onmogelijk (qua gewicht met name), maar stel.
Je koopt dat in voor een tientje. Je verkoopt voor 30. Dan verdien je op 40 kratten bier 800 euro.
Zo krijg je nog niet eens een half busje terug, laat staan de benzine.
Ik denk dat het aantal klanten behoorlijk terugloopt danquote:Op maandag 8 december 2014 16:04 schreef Hallojo het volgende:
Gewoon de kratten voor ¤ 100 per stuk verkopen
Gewoon een iets agressievere verkoopmethode hanteren. Met pistool ofzo.quote:Op maandag 8 december 2014 16:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk dat het aantal klanten behoorlijk terugloopt dan
Als ze de wet toch al overtreden, kan dat er idd ook nog wel bij.quote:Op maandag 8 december 2014 16:07 schreef Hallojo het volgende:
Gewoon een iets agressievere verkoopmethode hanteren. Met pistool ofzo.
Nou: als jij op die camping zit en jouw bier is net op? De cramping winkel dicht en de dichtsbijzijnde super is 20mins met de auto en het WK begint over 5minuten.quote:Op maandag 8 december 2014 15:52 schreef DonJames het volgende:
Waarom zou ik op een camping een biertje van jou kopen, als ik er ook eentje uit m'n eigen koelkast kan halen?
In dat geval zou ik zéker een blikje bier van TS kopen!quote:Op maandag 8 december 2014 16:27 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Nou: als jij op die camping zit en jouw bier is net op? De cramping winkel dicht en de dichtsbijzijnde super is 20mins met de auto en het WK begint over 5minuten.
Dan loopt de TS dus gewoon binnen he!
Hier, businesscase zeg ikquote:Op maandag 8 december 2014 16:30 schreef DonJames het volgende:
In dat geval zou ik zéker een blikje bier van TS kopen!
Tja, dat is het risico van ondernemen natuurlijkquote:Op maandag 8 december 2014 16:30 schreef Wespensteek het volgende:
Tenzij TS net op een andere camping is.
1500 liter bier...in een busje van 1500 euro.... ik denk niet dat dat goed gaat.quote:Op maandag 8 december 2014 16:43 schreef Nightquest777 het volgende:
Vergeet niet dat 1500 liter bier ook minimaal 1500 kg weegt. Wat denk je dat dat doet met je benzineverbruik?
Da's niet erg, gewoon 2x zo veel bier meenemen en verkopen, dat dekt de kosten van die 1500kg wel.quote:Op maandag 8 december 2014 16:43 schreef Nightquest777 het volgende:
Vergeet niet dat 1500 liter bier ook minimaal 1500 kg weegt. Wat denk je dat dat doet met je benzineverbruik?
Verder dan de eerste parkeerplaats na de Franse grens komen ze toch niet.quote:Op maandag 8 december 2014 16:43 schreef Nightquest777 het volgende:
In een cheapass busje halen ze de Nederlandse grens niet eens met zo'n belading.quote:Op maandag 8 december 2014 16:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Verder dan de eerste parkeerplaats na de Franse grens komen ze toch niet.
Ik heb hier in principe nog wel wat kleren liggen die ik eigenlijk niet meer aan heb, kun je zo ophalen. Ik hoor wel als je interesse hebt.quote:Op maandag 8 december 2014 15:06 schreef koewoewoe het volgende:
We zouden het 'in het zwart doen' en niets officieel aangeven.
Speciaal bier hoor je lauw te drinken.quote:Op maandag 8 december 2014 15:16 schreef krullenbolletje het volgende:
Lekker lauw bier kopen uit een shady busje, ik zie een gat in de markt!
Met grote oorringen en rode lippenstift?quote:Op maandag 8 december 2014 19:01 schreef Sandyman het volgende:
Ik heb hier in principe nog wel wat kleren liggen die ik eigenlijk niet meer aan heb, kun je zo ophalen. Ik hoor wel als je interesse hebt.
Voor een meerprijs is dat te regelen.quote:Op maandag 8 december 2014 19:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Met grote oorringen en rode lippenstift?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |