abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 december 2014 @ 17:55:18 #151
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147397213
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_147397359
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 17:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

satire.
Vast. Als jij hoogbegaafd bent, dan is iedereen dat. Letterlijk iedereen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 8 december 2014 @ 18:01:27 #153
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147397404
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:56 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ik ken genoeg hoogbegaafde mensen en eigenlijk geen een met deze problemen. Dus dat causaal verband dat jij impliceert bestaat waarschijnlijk helemaal niet. Hoogbegaafd staat niet gelijk aan sociale problematiek.
Dat is wel HEEL erg kort door de bocht vriend, "ik ken er een paar dus het bestaat niet"
De sociale problematiek zie je mischien wat minder in het volwassen bedrijf maar in scholen is het tegenwoordig normaal dat iedereen die niet dezelfde haardracht heeft al getreitert wordt, laat staan als je niet zo'n groepjesdier bent en meer bezig bent met ontplooiing in focus. (ambachten, bij de gemiddelde scholier komt het niet verder dan hobbies) En daar hebben dus mensen die meer met de windrichting mee waaien geen begrip voor, noemen zo'n iemand dan meteen een freak, begrijpen het gewoonweg niet waarom je niet mee gaat zitten smalltalken in de pauze maar bezig bent met lezen, denken, thesis etc.

Je word zo buitengesloten, dat is al kut genoeg. Kun je je ook niet meer sociaal ontwikkelen, mis je vanalles, je vervreemd want je kunt nergens meer in en aansluiten, de directe wereld om je heen word zo een vijand, dat was het voor mij iig. Want nergens kreeg ik begrip, nergens waren er de mentoren die ik nodig had, het beste wat ik kreeg waren groepsleiders die er meer waren om de sfeer fatsoenlijk te houden omdat er ook nogal wat criminele jeugd op het terrein woonden, waar ik mij bijv ook dus bij aan moest passen want die snapten al helemaal geen ene hol van hoe mijn wereld eruitzag. Ik hing maar wat rond in het bos de meeste tijd, ik liep ook vaak helemaal van appelscha naar heerenveen weg, gewoon naast de autoweg omdat ik vaak bedreigd werd door bepaalde types, met name een die ook nog eens een zelf-geprezen neonazi was en mijn moeder is joods dus there you go. Het was nooit echt een sfeer waarin ik mijzelf kon zijn.
  maandag 8 december 2014 @ 18:03:23 #154
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147397457
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 18:00 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Vast. Als jij hoogbegaafd bent, dan is iedereen dat. Letterlijk iedereen.
Nou componeer jij maar even een goed klassiek stuk voor ons dan, of bouw een hoog staaltje architectuur, of bereken een theorie in al haar facetten en variabelen. :/
Ik laat het er maar bij dat jij gewoonweg geen enkel idee hebt hoe het is als je constant alles loopt te calculeren in je kop, er is nooit rust bij. Geen automatische piloot.
pi_147397544
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:03 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nou componeer jij maar even een goed klassiek stuk voor ons dan, of bouw een hoog staaltje architectuur, of bereken een theorie in al haar facetten en variabelen. :/
Ik laat het er maar bij dat jij gewoonweg geen enkel idee hebt hoe het is als je constant alles loopt te calculeren in je kop, er is nooit rust bij. Geen automatische piloot.
Dat is niet alleen zo bij hoogbegaafden. Heb jou letterlijk nooit een fatsoenlijke post zien maken, veel spelfouten, etc. Het gaat er bij mij niet in dat jij ook maar minstens gemiddeld bent qua intelligentie.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 8 december 2014 @ 18:13:37 #156
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147397735
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 18:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is niet alleen zo bij hoogbegaafden. Heb jou letterlijk nooit een fatsoenlijke post zien maken, veel spelfouten, etc. Het gaat er bij mij niet in dat jij ook maar minstens gemiddeld bent qua intelligentie.
Jij denkt dat verkeerd, ik heb spelfouten omdat ik nooit op school gezeten heb behalve de basisschool dan en ik nogal een tijd mijzelf van kant heb gemaakt mentaal met drugs, ik heb nu geheugenproblemen en maak me ook niet druk over of er nu wel of niet een d of dt moet staan aangezien ik meer bezig ben met componeren dan met schrijven. Je moest mijn schrijfstijl eens zien hoe dat verloederd is na die periode. Ik schrijf voornamelijk met hoofdletters en als ik probeer normaal te schrijven schrijf ik hoofdletters en kleine letters door elkaar. Dan zou het er zo uitzien:

GoEdenmiDDag (en dat is niet omdat ik een breezerliefde heb gehad oid)

Als je dat al gebruikt om mijn intelligentie te kunnen beoordelen heb jij nog veel te leren.

Ik heb een ander soort intelligentie, ik los puzzels op zonder ook maar te hoeven knipperen met mn ogen binnen een minuut oid, ik heb in 2 jaar tijd het gehele piano, viool en clavecimbel assemblage van bach in mn kop zitten, ik kan werkelijk elk stuk daarvan in zn volledige vorm in mn kop laten afspelen met alle instrumenten tegelijk, en het ook makkelijk fluiten op tempo. Ik leer supersnel talen, begrijp met gemak de meest ingewikkelde vraagstukken, heb bijna fotografisch overzicht in connecties vinden, alleen dus mijn korte termijn geheugen is wat kut, gefragmenteerd noem ik het zelf. Ik kan geen dingen die mij verteld worden onthouden, soms moet ik mensen die mij een datum zeggen tot 4 maal toe vragen om herhaling en dan nog eens de dag. Dat soort dingen. Dat had ik vroeger niet maar wel na mijn periode met softdrugs dat nogal uit de hand liep..maar een gevolg was van het nergens kunnen aansluiten en alleen maar mensen verliezen in mijn leventje.
pi_147398984
quote:

[..]

Dat hoort een beetje bij het internet he. Niet naar wensen presteren ofzoiets en dan ondertussen van die testjes maken op internet en dan maar lopen verkondigen dat je een hoog IQ hebt en INTJ bent en het universitair niveau makkelijk aan zou kunnen etc. Maar ondertussen forever_alone.jpg
  maandag 8 december 2014 @ 19:22:38 #158
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147400236
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:55 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dat hoort een beetje bij het internet he. Niet naar wensen presteren ofzoiets en dan ondertussen van die testjes maken op internet en dan maar lopen verkondigen dat je een hoog IQ hebt en INTJ bent en het universitair niveau makkelijk aan zou kunnen etc. Maar ondertussen forever_alone.jpg
Ja ridiculiseer het maar even, dat is het makkelijkst, iig veel makkelijker dan het proberen te begrijpen natuurlijk. (Y)
pi_147400304
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 19:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ja ridiculiseer het maar even, dat is het makkelijkst, iig veel makkelijker dan het proberen te begrijpen natuurlijk. (Y)
Nee, hij relativeert een en ander. Het is te makkelijk om maar alles zo op de maatschappij af te schuiven.
pi_147400429
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat is wel HEEL erg kort door de bocht vriend, "ik ken er een paar dus het bestaat niet"
De sociale problematiek zie je mischien wat minder in het volwassen bedrijf maar in scholen is het tegenwoordig normaal dat iedereen die niet dezelfde haardracht heeft al getreitert wordt, laat staan als je niet zo'n groepjesdier bent en meer bezig bent met ontplooiing in focus. (ambachten, bij de gemiddelde scholier komt het niet verder dan hobbies) En daar hebben dus mensen die meer met de windrichting mee waaien geen begrip voor, noemen zo'n iemand dan meteen een freak, begrijpen het gewoonweg niet waarom je niet mee gaat zitten smalltalken in de pauze maar bezig bent met lezen, denken, thesis etc.

Je word zo buitengesloten, dat is al kut genoeg. Kun je je ook niet meer sociaal ontwikkelen, mis je vanalles, je vervreemd want je kunt nergens meer in en aansluiten, de directe wereld om je heen word zo een vijand, dat was het voor mij iig. Want nergens kreeg ik begrip, nergens waren er de mentoren die ik nodig had, het beste wat ik kreeg waren groepsleiders die er meer waren om de sfeer fatsoenlijk te houden omdat er ook nogal wat criminele jeugd op het terrein woonden, waar ik mij bijv ook dus bij aan moest passen want die snapten al helemaal geen ene hol van hoe mijn wereld eruitzag. Ik hing maar wat rond in het bos de meeste tijd, ik liep ook vaak helemaal van appelscha naar heerenveen weg, gewoon naast de autoweg omdat ik vaak bedreigd werd door bepaalde types, met name een die ook nog eens een zelf-geprezen neonazi was en mijn moeder is joods dus there you go. Het was nooit echt een sfeer waarin ik mijzelf kon zijn.
Tegenwoordig? Volgens mij is dat al jaren zo.
ROBODEMONS..................|:(
pi_147400438
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:01 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zei dat het causaal verband dat jij impliceert er niet is. Begrijpend lezen...

En ja ik ben zelf ook hoogbegaafd, heb binnenkort mijn tweede doctor titel en heb nooit de problemen ondervonden die jij noemt.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 8 december 2014 @ 19:31:42 #162
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147400584
quote:
2s.gif Op maandag 8 december 2014 19:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, hij relativeert een en ander. Het is te makkelijk om maar alles zo op de maatschappij af te schuiven.
Volgens mij begrijpen sommigen hier niet de definitie van relativeren..
pi_147400654
quote:

[..]

De mate van kennis van spelling als indicatie voor intelligentie nemen is echt bijzonder dom.
pi_147400719
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 19:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De mate van kennis van spelling als indicatie voor intelligentie nemen is echt bijzonder dom.
Jij maakt ook spelfouten aan de lopende band inderdaad. ;)
  maandag 8 december 2014 @ 19:36:17 #165
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147400786
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 19:28 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zei dat het causaal verband dat jij impliceert er niet is. Begrijpend lezen...

En ja ik ben zelf ook hoogbegaafd, heb binnenkort mijn tweede doctor titel en heb nooit de problemen ondervonden die jij noemt.
Natuurlijk komen sommige mensen er wel doorheen, maar een hoog iq hebben en een redelijke opleiding tegenkomen en daar voor gaan is niet hetzelfde als hoogbegaafd zijn in een klassenmilieu, of jij moet maar uitleggen hoe jij dat ervaren hebt, of zat je gewoonweg in een aangepaste klas? Ik mocht havo doen maar deed mavo omdat ik bang gepraat was dat ik zou falen door mijn (christelijke, boerse) basisschoolomgeving die mij ook al niet begreep. Heb ong. 3 kwart jaar op de mavo gezeten en dat was sociaal een ware hel voor me. Nooit kunnen afmaken daardoor. Ik heb uiteindelijk nog iemand blauw aan doen lopen in zn gezicht met een judo houdgreep omdat ik flipte op een gegeven moment van de pesterijen.
pi_147400837
Wat baas mist is structuur in z'n denken en dat is iets waar het onderwijs bij zou moeten of kunnen helpen.
pi_147400907
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 19:34 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Jij maakt ook spelfouten aan de lopende band inderdaad. ;)
Daarom. Ik weet precies waar dat vandaan komt.
  maandag 8 december 2014 @ 19:42:28 #168
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147401062
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 19:37 schreef LelijKnap het volgende:
Wat baas mist is structuur in z'n denken en dat is iets waar het onderwijs bij zou moeten of kunnen helpen.
Mis ik meer omdat ik mn kop heb lopen resetten met jaren 24/7 wiet en hash doormekaar roken.

Enigzins bewust gedaan omdat ik echt geen orientatie meer had na mn periode zwerfen met een lichaamsgewicht dat me bijna het leven kostte (je kon mn ribben zien zitten, was net zo'n kind uit ethiopië) en ik nogsteeds niet mn vaders dood had kunnen verwerken, tevens ging ik in die periode maar wat naar schouwburgen toe en probeerde ik zelf wat stukken te schrijven geinspireerd door Ayreon muziek enzo, maar goed ik was toen nog maar 20 oid.

Daarvoor was het probleem dat ik tussen wal en schip zat, ik had een mentor nodig maar die was er niet, en er was geen aangepast onderwijs, het was de school waar ik (ook fysiek) gepest werd of via het riag naar instellingen.. het werd het 2e.. als minste van 2 kwaden. :/

Ik neem het nogsteeds mijzelf kwalijk dat ik toen mavo heb gekozen, ik had havo moeten doen en moeten doorschieten, dat had mij een half leven aan wanhoop en beperkingen gescheeld...

Laat mij trouwens alle kinderen die dit lezen waarschuwen: als je de kans krijgt tussen naar hoger onderwijs gaan of lager, laat je niet bang praten, kies ALTIJD hoger onderwijs, of je riskeert een schooltijd tussen de werkelijk sociaal gehandicapten en alle gevolgen daarvan.
pi_147401767
Hoop niet dat kinderen meelezen eerlijk gezegd. ;(
pi_147401805
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 19:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het is gewoon onzin om je maar voor te doen als 'ik ben zo slim en iedereen is zo dom'. In R&P ook zat van die topics. Het boeit echt helemaal niemand dat je zogezegd slim bent. Wat voor enige meerwaarde heeft het nu om dat te verkondigen? Ga iets constructiefs bijdragen waar het uit zou kunnen blijken. Of is dat dan weer te moeilijk?

Als je zo door het leven gaat dan snap ik het wel dat die mensen gefrustreerd op een kamertje zitten en de wereld haten, want wie wil er nu omgaan met iemand die zich zo voor doen?
  maandag 8 december 2014 @ 20:08:52 #171
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147402030
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 20:02 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Het is gewoon onzin om je maar voor te doen als 'ik ben zo slim en iedereen is zo dom'. In R&P ook zat van die topics. Het boeit echt helemaal niemand dat je zogezegd slim bent. Wat voor enige meerwaarde heeft het nu om dat te verkondigen? Ga iets constructiefs bijdragen waar het uit zou kunnen blijken. Of is dat dan weer te moeilijk?

Als je zo door het leven gaat dan snap ik het wel dat die mensen gefrustreerd op een kamertje zitten en de wereld haten, want wie wil er nu omgaan met iemand die zich zo voor doen?
Het is hier relevant door de context dus waar heb je het in godsnaam over, voordoen? Het gaat over de problematiek en ik ben hier een ervaringsdeskundige in die zichzelf herkent in de nieuwsuur uitzending, ga lekker terug naar r&p ipv hier op mensen te lopen zeiken. :/
pi_147402076
Ik snap nog steeds niet wat het echte probleem is dan. Hoe kun je problemen ontwikkelen op dit gebied? Bronnen zijn ook niet duidelijk.
  maandag 8 december 2014 @ 20:10:03 #173
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147402086
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 20:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
Hoop niet dat kinderen meelezen eerlijk gezegd. ;(
Het type "we chaan tog vuurwerek afsteke en als de polisi kom dan rene we gewoon wech' zal niet hier meelezen nee, tenzij ze een plek zoeken om hun handelsmerk; de TLDR melding neer te werpen.
  maandag 8 december 2014 @ 20:11:05 #174
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_147402120
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 20:09 schreef mylamboisblack het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat het echte probleem is dan. Hoe kun je problemen ontwikkelen op dit gebied? Bronnen zijn ook niet duidelijk.
Ik legde dat iig uit, omdat je geen aansluiting kunt vinden in het (klassen)sociale, leraren letterlijk zoiets hebben van ja als we speciaal lesmateriaal geven dan isoleer je een kind sowieso dus proberen in alle macht het kind toch mee te laten doen met de rest, dat gaat gewoonweg niet op die manier en het kind word gepest en gaat zwaar onderpresteren.
pi_147402164
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 19:36 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Natuurlijk komen sommige mensen er wel doorheen, maar een hoog iq hebben en een redelijke opleiding tegenkomen en daar voor gaan is niet hetzelfde als hoogbegaafd zijn in een klassenmilieu, of jij moet maar uitleggen hoe jij dat ervaren hebt, of zat je gewoonweg in een aangepaste klas? Ik mocht havo doen maar deed mavo omdat ik bang gepraat was dat ik zou falen door mijn (christelijke, boerse) basisschoolomgeving die mij ook al niet begreep. Heb ong. 3 kwart jaar op de mavo gezeten en dat was sociaal een ware hel voor me. Nooit kunnen afmaken daardoor. Ik heb uiteindelijk nog iemand blauw aan doen lopen in zn gezicht met een judo houdgreep omdat ik flipte op een gegeven moment van de pesterijen.
Ik ging nooit voor een opleiding. Opleidingen zelf vond ik niet echt boeiend. Basisschool sloeg ook nergens op, moest mijn mond houden omdat ik dan dingen zei die de rest niet begreep en daardoor in de war raakten. Ik verveelde mij dood maar dit stond los van mijn sociale dingen. Had altijd veel vrienden en vriendinnetjes. Intellectueel en creatieve verdieping zocht ik wel buiten school.

Gymnasium was ik ook alleen maar aan het kloten, mijn ouders moesten continue langskomen. Was wel een geweldige tijd. Was met veel dingen bezig waaronder veel muziek. Vond heel veel dingen interessant en was met van alles bezig behalve de stof die ik moest doen.

Studeren was voornamelijk feesten en van het leven genieten. Sociaal mooi leven. Meerdere studies gedaan omdat ik veel dingen interessant vond. Oftewel zelf uitdaging gezocht. Dingen waar ik het best in ben heb ik mijzelf geleerd (autodidact).

Mijn omgeving was wel heel anders dan die van jou. Ik was altijd in de 'populaire' groep. Dat zal zeker uitgemaakt hebben. Daarnaast heb ik ook wel last gehad van depressies omdat ik teveel nadacht maar iedereen heeft wel iets. Wat ik steeds uit jouw verhaal naar voren hoor komen is het pesten. Daar zit denk ik het probleem. Het helpt dan niet als je in een omgeving zit die zo anders is dan jij bent. Daar heb je erg veel aanpassingsvermogen voor nodig. Ik zou ook gek worden op de mavo en niet vanwege het intellectuele niveau maar vanwege het gedrag dat daar overheerst.

Als je specifiek wilt weten hoe ik met dingen omging stuur maar een dm.

[ Bericht 1% gewijzigd door ssebass op 08-12-2014 20:18:10 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')