abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 12:57:04 #51
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_147387985
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:45 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Ze zegt dat er iets moet veranderen omdat hij geen tijd voor haar vrijmaakt, lijkt me geen vage reden. Die verliefdheid kwam er later pas bij en is misschien een gevolg van het aandachttekort... Ik vind dat ze het heel eerlijk aanpakt door niets met haar verliefde gevoelens te doen en toch te werken aan de relatie,,,
Je verzint er iets bij, waar je helemaal geen info voor hebt. Daarom heb ik dan ook de vraag gesteld aan TS of die verliefdheid en het weg zijn van haar gevoelens voor haar vriend op hetzelfde moment kwamen. Ik denk namelijk dat dat op exact hetzelfde moment gebeurde.

Oh dat is eerlijk? Ze loopt al 4 maanden rond met dat ze verliefd is op een ander, maar dát zegt ze niet. Kun je lang en breed over praten, maar dat is niet eerlijk, want de vriend van TS kent nu niet het hele verhaal. Het kan nl zomaar zijn dat hij zegt 'oh je hebt gevoel voor iemand anders, ja dan hoeft het voor mij niet meer'. Dat kán he, ik zeg niet dát het zo gaat zijn.

Maar ik denk zomaar dat die mogelijke reactie van de vriend van TS precies de reden is waarom TS die verliefdheid verzwijgt, want als ze dat wel zou zeggen heeft ze de touwtjes in dat opzicht niet meer in handen, en ik denk niet dat TS wil dat haar vriend zegt 'nou doei', als het niet op haar voorwaarden is.

Dus nee, ze is helemaal niet eerlijk tegen haar vriend. Als je eerlijk bent speel je open kaart, niet alleen maar als je je vriend kunt vertellen dat hij niet genoeg moeite doet, maar ook als je iets te zeggen hebt waardoor het kan zijn dat je partner iets gaat zeggen/doen wat je liever niet wil, en precies op die grens hield haar eerlijkheid op.

Dus nee. Eerlijk is ze niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_147388043
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Exactly my point. Dank u.
"Pools are perfect for holding water"
pi_147388046
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:49 schreef probeer het volgende:
Ze is inderdaad heel eerlijk naar zichzelf toe. Naar haar vriend vertelt ze echter niet het volledige verhaal.
Je hebt een goed punt. Al denk ik dat de relatie (nodeloos??) onder een hoop extra druk komt te staan als ze het op dit moment wel vertelt. Als het echt bij een paar kriebels blijft, waar ze verder nooit iets mee gaat doen, weet ik niet hoeveel zin het heeft om dat op dit punt te vertellen...

Hiermee wordt het natuurlijk wel een beetje een ethische kwestie. Moet je het altijd aan je partner vertellen als je gevoelens hebt voor een ander, hoe klein dan ook?
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 13:02:20 #54
16180 crew  CoolGuy
pi_147388114
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:59 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Je hebt een goed punt. Al denk ik dat de relatie (nodeloos??) onder een hoop extra druk komt te staan als ze het op dit moment wel vertelt. Als het echt bij een paar kriebels blijft, waar ze verder nooit iets mee gaat doen, weet ik niet hoeveel zin het heeft om dat op dit punt te vertellen...

Hiermee wordt het natuurlijk wel een beetje een ethische kwestie. Moet je het altijd aan je partner vertellen als je gevoelens hebt voor een ander, hoe klein dan ook?
Wel als je relatie op klappen staat doordat die eerdere problemen die ze had met haar vriend overduidelijk in die gevallen geen reden waren om de relatie te verbreken, maar nu er een extra factor bij komt, nl die verliefdheid, het ineens wél wordt genoemd om extra body te geven aan het 'waarom' van de hele situatie.
pi_147388127
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:59 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Als het bij enkele kriebels blijft .. Nou, ze heeft dus op het punt gestaan om de relatie te verbreken. Iets wat voor die verliefdheid, toen ze beiden ook geen of te weinig aandacht voor elkaar hadden, nog niet ter sprake kwam.

En ja, klopt. Ik zou denk ik ook niet snel mijn oude schoenen weggooien voordat ik nieuwe heb. Egoïstisch en oneerlijk van me, ik weet het.
pi_147388159
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

*;

Ik moet nu weg, maar ik ben het denk ik, in dit topic, volkomen met CoolGuy eens. Dus bij deze praat hij ook voor mij.
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 13:05:00 #57
16180 crew  CoolGuy
pi_147388169
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Als het bij enkele kriebels blijft .. Nou, ze heeft dus op het punt gestaan om de relatie te verbreken. Iets wat voor die verliefdheid, toen ze beiden ook geen of te weinig aandacht voor elkaar hadden, nog niet ter sprake kwam.
Exact.
pi_147388176
Ik denk idd wel dat het goed voor je huidige relatie kan zijn om open kaart te spelen. Aangeven dat je gevoelens hebt voor een ander, dat je er iets mee WIL doen, maar er wel van schrikt tov je huidige relatie.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 13:05:29 #59
16180 crew  CoolGuy
pi_147388181
quote:
14s.gif Op maandag 8 december 2014 13:04 schreef probeer het volgende:

[..]

*;

Ik moet nu weg, maar ik ben het denk ik, in dit topic, volkomen met CoolGuy eens. Dus bij deze praat hij ook voor mij.
Hahaha... the power...THE POWERRRRRRRRRR!!!
Eh..oke..ehm...nevermind that..
pi_147388250
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hahaha... the power...THE POWERRRRRRRRRR!!!
Eh..oke..ehm...nevermind that..
(kom ik over 3 uur terug .. keihard gebanned wegens antisemitisme oid :D)
pi_147388267
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:02 schreef probeer het volgende:
Ok, ik heb de OP misschien iets te positief gelezen. Ik interpreteerde het meer als dat TS geschrokken was van de verliefdheid en daarom vond dat er toch echt iets moest veranderen in plaats van de hele tijd halfslachtige pogingen tot verandering doen.
pi_147388418
De reden waarom ik mijn vriend niets over de gevoelens voor collega vertel is omdat hem dan alleen maar onnodig kwets. Ik heb niet de intentie om iets met collega te beginnen en er is in mijn ogen ook geen sprake van ' niet de oude schoenen weg willen gooien voor ik andere heb'. Als het niet meer gaat werken met mijn vriend dan ben ik gewoon weer vrijgezel . Het is niet zo dat ik hem dan in zou ruilen voor een ander.
pi_147388471
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:12 schreef deerntie het volgende:
Gevoelens... Verstand.... Ik weet me er op het moment echt even geen raad meer mee en dat heeft ook best wel invloed op hoe ik op dit moment in mijn vel zit. pffff......
volgens mij lopen je gevoelens en verstand op eenzelfde lijn:

Hooguit doe je zelf iets anders dan wat je gevoelens zeggen (dat je verliefd op een ander wordt en de gevoelens voor je huidige partner verdwijnen) en wat je verstand je verteld (dat er geen wrkelijke toekomst in die relatie zit zoals jullie nu langs elkaar leven).

Ik vraag me eigenlijk af waarom het zo belangrijk is dat je ?altijd bij elkaar moet blijven' als je een relatie hebt... als het op een gegeven moment niet goed lijkt te gaan, en je ondanks pogingen dat te veranderen zo blijft, is er ook een moment dat je misschien moet inzien aan een dood paard te trekken.

Overigens zou ik ook betwijfelen of die collega werkelijk een 'verliefdheid' is, of gewoon een afleiding van hetgeen nu in je huidige relatie _niet_ goed gaat... Het kan goed zijn dat je juist verliefd bent geworden, wegens een bepaalde romantiek die kennelijk in de huidige ontbreekt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')