Nou ja, adv de geschiedenis kunnen we mss. een uitspraak over de toekomst doen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:13 schreef Dance99Vv het volgende:
Dacht dat het hier over voorspellingen 2015 ging, lijkt meer een geschiedenis topic aan het worden
Ik vind het best om new age te betrekken bij het voorspellingstopic, maar het was totaal niet duidelijk waar je op doelde.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:35 schreef Izzy73 het volgende:
Laat maar zitten, ik dacht dat ik op het TRU forum zat.
Het is geen verzinsel, het is wetenschap. Net zoals de dag en het jaar.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh, je hebt over iets heel anders... Je dan moet je duidelijker zeggen dat je het over de tijdrekening van de Maya's hebt.. In de door mij aangehaalde posts spreek je jezelf zeker wel tegen.
Maar goed, we zouden in die zin idd de bronstijd ingaan. Dat denkbeeld van de cyclus van een ijzeren, bronzen en gouden tijdperk, komt dat ook bij de Maya's vandaan, eigenlijk? Elders wordt er nl. het monument bij Stonehenge bijgehaald. Hoewel er een connectie kan zijn als deze met hetzelfde doel werd gebouwd, is het me niet duidelijk wie de drie tijdperken heeft bedacht..
quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:19 schreef Izzy73 het volgende:
Voor iedereen die denkt dat ze het beter weten,
de Bronzen Tijd (Bronstijd) waar jullie naar verwijzen gaat over bronzen voorwerpen.
Ik heb het over het Grootjaar (de Mayakalender, 2012)
Brons staat gelijk aan herfst (3e dimensie van tijd), (Goud, Zilver, Brons, Metaal)
Ga dit maar eens lezen, kan je nog wat van leren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Maya_calendar
http://en.wikipedia.org/wiki/2012_phenomenon
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je geen idee hebt waarover het gaat is het misschien verstandiger om niets te zeggen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:03 schreef R0N1N het volgende:
[..]![]()
![]()
Ja joh, gooi de boel lekker op één hoop en grabbel er een verhaal van bij elkaar![]()
Die Maya kalender heet: "De Lange telling", lieve schat, geen "groot jaar"
Die term "het grote jaar" komt heel ergens anders vandaan.
Nee echt, had er nog nooit van gehoord. Zou er iets gebeuren dan in 2012 met de Maya's?![]()
Dat de as van de aarde zelf een slingerbeweging maakt neem ik graag aan, hoor.. Of die kennis vroeger al bekend was, zou ik niet durven beweren of ontkennen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:02 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Het is geen verzinsel, het is wetenschap. Net zoals de dag en het jaar.
De zon komt op en gaat weer onder. Gedurende het jaar wordt het warmer en kouder.
En gaat de zon ook van laag naar hoger. Het is een 3e dimensie van die tijd.
De aarde draait om zijn as maar daar zit een afwijking in net als in een bromtol.
De Noordpool maakt een cirkel en wijst om de duizenden jaren naar een andere ster.
Het is wetenschap gebaseerd op Astronomie. Geen fabeltje.
De Maya's en andere volken hadden deze kennis al.
Dat ze die kennis hadden blijkt uit oude geschriften en de bouwwerken die ze hebben gemaakt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat de as van de aarde zelf een slingerbeweging maakt neem ik graag aan, hoor.. Of die kennis vroeger al bekend was, zou ik niet durven beweren of ontkennen.
Dat is waar, maar zelfs hier is (bijna) iedereen de 1001 "2012 / Maya kalender" verhaaltjes al 4 jaar zat. Om dan nu weer met iets "nieuws" te komen, tja... hallo, het is 2015 ...quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:35 schreef Izzy73 het volgende:
Laat maar zitten, ik dacht dat ik op het TRU forum zat.
Als je dit, en dan ook de rest van het stuk op die site leest, lijkt het er op alsof het eind 2014 is geschreven. Het leest weg alsof gebeurtenissen van eind 2014 in een voorspelling voor 2015 geplakt zijn en daardoor opmerkelijk accuraat lijken en dat de schrijver wil doen geloven dat hij zich hooguit een paar maanden heeft vergist.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:42 schreef Dance99Vv het volgende:
Het Midden Oosten
Het lijkt wel alsof hier een duistere wolk over hangt.
De afgelopen dagen heb ik mij regelmatig op het Midden Oosten geconcentreerd maar de beelden die naar voren kwamen kunnen niet van deze tijd zijn.
Vandaar dat ik deze visioenen maar “los” opschrijf denkende dat deze meer het verleden als de toekomst betreffen, waarom weet ik niet.
De naam van een oude Egyptische godheid wordt gebruikt om dood en verderf te zaaien.
Het christendom wordt bestreden zoals in de Middeleeuwen door onze Islamitische broeders.
André Molenaar
anno Mundi
http://annomundi.weebly.com/voorspellingen-2015.html
Dat zijn allemaal spookverhalen die de (alternatieve) media ervan heeft gemaakt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:10 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat is waar, maar zelfs hier is (bijna) iedereen de 1001 "2012 / Maya kalender" verhaaltjes al 4 jaar zat. Om dan nu weer met iets "nieuws" te komen, tja... hallo, het is 2015 ...
Er is niks gebeurd. Geen planeet, geen impact, geen 5de dimensie, geen alien invasion, geen bewustzijnsverandering en we zijn zeker niet vredelievender of spiritueler geworden.
... en als je met termen gaat strooien, vertel er dan even bij wat je bedoeld en waar je over praat.
Ook op TRU is dat wel zo fijn.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:05 schreef Izzy73 het volgende:
Als je geen idee hebt waarover het gaat is het misschien verstandiger om niets te zeggen.
Je probeert mij belachelijk te maken, maar eigenlijk is het net andersom. (je snapt er niets van)
Haha, ik ben wakker hoor, jij duidelijk nog niet. Dus wat dat betreft ben jij degene die nog droomt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:14 schreef R0N1N het volgende:
[..]![]()
Droom maar fijn verder.
Drogredenen gaan je echter niet helpen om je 'gelijk' te krijgen.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:16 schreef Izzy73 het volgende:
Haha, ik ben wakker hoor, jij duidelijk nog niet. Dus wat dat betreft ben jij degene die nog droomt.
Je bewustzijn zit nog in het ijzeren tijdperk (de dark ages) of wel de Nacht.
Ik ben wakker en voor mij is de ochtend begonnen, het Bronzen tijdperk. Truste
Dat vind ik wel een goeie!quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:29 schreef R0N1N het volgende:
[..]![]()
Ik val half in slaap door dat slappe gezwets met drogreden na drogreden, dat heb je goed gezien.
Sowieso zwaar off-topic (sorry Dance), dus het is wel weer mooi geweest.
Open er een topic over.
Dat is de conclusie die sommigen eraan hangen..quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:08 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat ze die kennis hadden blijkt uit oude geschriften en de bouwwerken die ze hebben gemaakt.
Zoals Stonehenge, Piramide's e.d.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |