Wat zou het?quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:50 schreef Deckard het volgende:
Ik heb nu een jaar geen facebook meer, na 4 jaar het gehad te hebben. Kan niet echt zeggen dat ik het mis. Whatsapp heb ik ook direct de deur uit gedaan ten tijde ik hoorde dat facebook het over ging nemen. Nee er zou geen data-wisseling zijn tussen beide partijen dus waar maakt ik mij druk om.
Maar goed, twee weken geleden werd al duidelijk dat dat wel degelijk gebeurde.
Facebook is evil en verziekt je leven.
Heb ik alle drie uberhaupt nog nooit gedaan.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:43 schreef TheStranger1158 het volgende:
Onderhouden jullie nog steeds je contacten via Facebook? Gebruik je het om nieuwe contacten op te doen? Of misschien wel vooral om die onbereikbare jongen of meid ooit te kunnen benaderen?
Man man man, het is wat meid!quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:50 schreef Deckard het volgende:
Ik heb nu een jaar geen facebook meer, na 4 jaar het gehad te hebben. Kan niet echt zeggen dat ik het mis. Whatsapp heb ik ook direct de deur uit gedaan ten tijde ik hoorde dat facebook het over ging nemen. Nee er zou geen data-wisseling zijn tussen beide partijen dus waar maakt ik mij druk om.
Het is maar waar je je druk om maakt, of ben je bang dat je via facebook gebrainwashed wordt?quote:
Ik zou dat bericht een "like" geven.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:20 schreef RedFever007 het volgende:
Als facebook morgen zou ophouden te bestaan zou ik er geen traan om laten eerlijk gezegd
Ik weet niet of het onder brainwashen valt, maar ik heb sinds een jaar facebook en ik ben eerlijk gezegd slechter over sommige mensen gaan denken door wat ze op facebook postenquote:Op zaterdag 6 december 2014 14:20 schreef Seam het volgende:
Het is maar waar je je druk om maakt, of ben je bang dat je via facebook gebrainwashed wordt?
Er zijn verschillende reden, maar de grootste reden is dat ik mijzelf niet als een product zie, wat je natuurlijk wel bent. Uiteindelijk is de klant de advertentiemarkt en het product zijn de mensen. Facebook geeft weinig om je privacy en zal het ook met alle plezier aan derden geven.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:20 schreef Seam het volgende:
[..]
Het is maar waar je je druk om maakt, of ben je bang dat je via facebook gebrainwashed wordt?
Ik word daar daadwerkelijk een beetje verdrietig van, die enorme berg shit. Die spreuken ookquote:Op zaterdag 6 december 2014 14:34 schreef TheStranger1158 het volgende:
Mij ging het meer om al die aandachtshoeren, de baby foto's, de kijk-mij-zogenaamd-eens-happy-zijn-maar-in-feite-ben-ik-een-wrak status updates, mensen die al hun emoties eruit gooien en al die zogenaamde wijze spreuken over echte vrienden, respect, trouw enz.
Dat ja !quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik word daar daadwerkelijk een beetje verdrietig van, die enorme berg shit. Die spreuken ook![]()
Echt, vreselijk. "Een echte vriend laat je nooit in de steek!" Jongens, wat een wijsheid! En wat een holle frase.
Deze zomer nog gezien bij mijn neefje (in de 20, geen 15) + vriendin hoe ze constant op facebook moesten laten zien aan de hele wereld hoe dol ze op elkaar waren, hoe verliefd, hoe geweldig. Ze post nog een heel epistel over hoe ze de ideale man heeft gevonden die ze nooooooit meer los laat xxxx - en 2 weken later maakt ze het uit![]()
Ik weet nog wel van hyves dat er altijd wel mensen waren die hun mooiboy foto over heel hyves spamde om 994778683 respect's te krijgen (bijvoorbeeld dat ventje dat een foto van z'n oog had gemaakt).quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:58 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb van alles gehad, MSN profielen, Hyves, Mysapce, zelfs een cu2 achtig conceptje is wel eens de revue gepasseerd. Maar Facebook is gewoon de zoveelste in een lange rij sociale media, en over een jaar of vijf is er weer een ander.
Ik heb geen Facebook, en ik mis niks. Sterker nog, als ik terugdenk aan wat we allemaal aanklooiden op Hyves en Myspace, vind ik het zelfs een beetje triest. Dat gegeil van de halve wereld op zichzelf voert toch de boventoon. Ik vind het leuk om één of twee vakantiefoto's van een bekende te kunnen zien, maar dag in dag uit dat slappe gelul kan ik prima missen. Facebook zal niet veel anders kunnen zijn dan de shit die ik tien jaar terug op sociale media deed.
Ik heb facebook nu 2 of 3 jaar, maar heb er al een jaar of zo niet meer op ingelogd...niet dat ik concept slecht vind of dat ik sociale media uit de wereld wil hebben, maar het is gewoon niet zo mijn ding.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:43 schreef TheStranger1158 het volgende:
Onderhouden jullie nog steeds je contacten via Facebook? Gebruik je het om nieuwe contacten op te doen? Of misschien wel vooral om die onbereikbare jongen of meid ooit te kunnen benaderen?
Kun je niet zonder of kies jij liever voor een Facebook-loos leven?
Persoonlijk kies ik voor het laatste. Ik heb het wel drie jaar gehad, maar ik merk dat ik zonder beter af ben.
Meningen?
quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:50 schreef Deckard het volgende:
Facebook doet z'n best om de privacyinstellingen steeds moeilijker te maken. Daarnaast gaat het voor veel mensen niet om de privacy van het delen zelf, maar ook om wat Facebook allemaal van je weet en of het wel wenselijk is dat een groot bedrijf zoveel informatie over mensen heeft.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:31 schreef Chai het volgende:
Wat betreft privacy kan je heel veel instellen en je hoeft niet per se dingen te delen of zo, dat is je eigen keuze.
Hoezo tijd verdoen? Op fok doe je hetzelfde of maakt dat dan weer niet uit? En wat bedoel je precies met gestopt? Je account verwijderd of tijdelijk op hiatus? Als je het verwijderd hebt, waarom? Je kan facebook toch gewoon als adressenboek gebruiken en niets op posten, Fb weet toch al alles van je door je vrienden en zelfs als je geen account hebt.quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:05 schreef robin007bond het volgende:
Zelf ben ik ook gestopt sinds ik wat privacybewuster ben geworden. Ik mis het echt niet en als ik het anderen zie doen dan denk ik vooral: "Wat zit je nou weer je tijd te verdoen."
2edgy4mequote:Op zaterdag 6 december 2014 22:01 schreef Catkiller het volgende:
Als je iets nooit heb gehad dan kan je het ook niet missen. Daarnaast vind ik mijzelf niet interessant genoeg om een profieltje te moeten maken om zinloze shit mee te delen of om te kijken naar de virtuele poep die een ander uit zijn of haar vingers perst waarvan 99,9% van de berichten dingen zijn die er toch niet toe doen. Alsof je een heel genre muziek waar je niks mee hebt gaat zitten luisteren omdat er misschien één nummer tussen zit dat je misschien wel zal bevallen.
Uiteindelijk gaat het helemaal nergens over. Hier op FOK! vaak ook niet maar als je het zoekt dan is er nog wel wat te vinden, bij Facebook heb ik dat idee niet. Het moet vooral zo oppervlakkig en positief mogelijk zijn want stel je toch eens voor dat je onder doet voor die vage kennissen. Ieder zijn ding voor de rest.
Ik ben te oud om die post te begrijpen.quote:
Facebook afzeiken is zo'n cliché geworden. En jouw reactie tikt wel echt alle boxen aan.quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:31 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ik ben te oud om die post te begrijpen.
Leeft dat nog dat Tinder?quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:47 schreef Godshand het volgende:
Ik ben gaan Facebooken vanwege Tinder. Toen ook toch maar vrienden toe gevoegd en het is best leuk geinige zaken te delen. Ook handig om van evenementen, winkelakties of de bezigheden van artiesten op de hoogte te blijven.
Maar er zitten ook een paar vegetariërs in mijn Facebook vrienden groep en die delen dan dat gepreek van Vega's. Stichting wakker dier oid. Kan ik missen als kies pijn en overbodig want ze overtuigen mij toch nooit.
Evenals mensen die elke scheet delen wat hun bezig houdt, dan denk ik soms ook: aandachtsslet.
Natuurlijk. Kijk maar in het dating topicquote:Op zaterdag 6 december 2014 22:47 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Leeft dat nog dat Tinder?
Nog nooit Facebook gebruikt en direct een negatief beeld over het gebruik daarvan? Miss moet je je instelling veranderen anders word je later een opa die niets meer begrijpt van de huidige wereld omdat hij is blijven hangen in het verleden. Jouw perceptie is zeer eenzijdig en als je niet eens het nut van Facebook inziet, zegt dat meer over jezelf in de negatieve zin welteverstaan. Dat je het niet gebruikt is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 6 december 2014 22:01 schreef Catkiller het volgende:
Als je iets nooit heb gehad dan kan je het ook niet missen. Daarnaast vind ik mijzelf niet interessant genoeg om een profieltje te moeten maken om zinloze shit mee te delen of om te kijken naar de virtuele poep die een ander uit zijn of haar vingers perst waarvan 99,9% van de berichten dingen zijn die er toch niet toe doen. Alsof je een heel genre muziek waar je niks mee hebt gaat zitten luisteren omdat er misschien één nummer tussen zit dat je misschien wel zal bevallen.
Uiteindelijk gaat het helemaal nergens over. Hier op FOK! vaak ook niet maar als je het zoekt dan is er nog wel wat te vinden, bij Facebook heb ik dat idee niet. Het moet vooral zo oppervlakkig en positief mogelijk zijn want stel je toch eens voor dat je onder doet voor die vage kennissen. Ieder zijn ding voor de rest.
Dit dus.quote:Op zaterdag 6 december 2014 16:53 schreef TheStranger1158 het volgende:
Net weer even in de supermarkt geweest, kom ik daar het lekkerste wijf van vroeger van de hele school tegen. Ja ze zag er nog steeds wel goed uit, iets afgetakeld natuurlijk maar goed. Ook haar had ik op facebook. Maar in het echt, zoals zojuist, kijken ze je niet eens aan.
Zo had ik wel 300 van dat soort mensen als "vrienden" op mijn account.
Ook dat is Facebook.
Jij komt over als iemand die begint te klappertanden als hij even niet op zijn Facebook kan kijken. Doe niet alsof Facebook een eerste wereld behoefte is om te kunnen overlevenquote:Op zaterdag 6 december 2014 23:55 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Nog nooit Facebook gebruikt en direct een negatief beeld over het gebruik daarvan? Miss moet je je instelling veranderen anders word je later een opa die niets meer begrijpt van de huidige wereld omdat hij is blijven hangen in het verleden. Jouw perceptie is zeer eenzijdig en als je niet eens het nut van Facebook inziet, zegt dat meer over jezelf in de negatieve zin welteverstaan. Dat je het niet gebruikt is een ander verhaal.
Nope heb namelijk geen fb.quote:Op zondag 7 december 2014 00:16 schreef Ryoku het volgende:
[..]
Jij komt over als iemand die begint te klappertanden als hij even niet op zijn Facebook kan kijken. Doe niet alsof Facebook een eerste wereld behoefte is om te kunnen overleven
Moest lachen.quote:
In principe is FOK! nog een veel grotere tijdsverspilling. Merk dat ik elke dag uren op deze site zit terwijl ik maar een paar keer per dag op Facebook kijk.quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zelf ben ik ook gestopt sinds ik wat privacybewuster ben geworden. Ik mis het echt niet en als ik het anderen zie doen dan denk ik vooral: "Wat zit je nou weer je tijd te verdoen."
Bij het meekijken valt me op dat het tegenwoordig ook meer lijkt op 9gag dan op een normaal sociaal netwerk.
Hier kun je de laatste belachelijke hypes lezen.quote:Op zondag 7 december 2014 07:21 schreef Gewas het volgende:
[..]
In principe is FOK! nog een veel grotere tijdsverspilling.
Alles wat je nu opnoemt kan ook op andere manieren.quote:Op zondag 7 december 2014 08:42 schreef Tchock het volgende:
Niet dat de wereld zou stoppen met draaien, maar ik zou wel veel missen zonder Facebook. En dan vind ik privéinformatie over anderen niet zo boeiend, vooral planning van feestjes en evenementen, besloten groepen, studiemateriaal uitwisselen en ga zo maar door.
Mensen die zich er zo tegen afzetten zoals sommigen hier snappen waarschijnlijk niet wat Facebook is of hoe het werkt. Je hoeft het echt niet per se meerdere keren per dag te lezen en vervelende mensen donder je uit je timeline.
Ongetwijfeld. Voor een sportteam kun je een eigen webpagina maken, uitnodigingen kun je mailen als je een enorm adressenboek hebt, aparte concertenplanner er bij, studiemateriaal van betaalde studiesites.quote:Op zondag 7 december 2014 08:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Alles wat je nu opnoemt kan ook op andere manieren.
Maakt mij niet uit maar ik ga nooit van mijn leven zo'n FB account maken, zelfs geen fake.quote:Op zondag 7 december 2014 08:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Voor een sportteam kun je een eigen webpagina maken, uitnodigingen kun je mailen als je een enorm adressenboek hebt, aparte concertenplanner er bij, studiemateriaal van betaalde studiesites.
Kan allemaal prima. Maar: waarom zou ik dat willen? Ik wil gewoon snel en makkelijk al die zaken kunnen doen. Het is absoluut niet nodig dat ik daar allemaal extra werk voor moet doen.
Ik ga nooit motorrijden. Zo hebben we allemaal wat.quote:Op zondag 7 december 2014 08:52 schreef sig000 het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit maar ik ga nooit van mijn leven zo'n FB account maken, zelfs geen fake.
Ik heb mijn motor verkocht na teveel bekeuringen.quote:Op zondag 7 december 2014 08:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ga nooit motorrijden. Zo hebben we allemaal wat.
sorryquote:Op zaterdag 6 december 2014 14:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet of het onder brainwashen valt, maar ik heb sinds een jaar facebook en ik ben eerlijk gezegd slechter over sommige mensen gaan denken door wat ze op facebook postenDaar had ik ook wel zonder gekund, bepaalde stupide posts & meningen.
Maar FOK! is ook echt leuk.quote:Op zondag 7 december 2014 07:21 schreef Gewas het volgende:
[..]
In principe is FOK! nog een veel grotere tijdsverspilling. Merk dat ik elke dag uren op deze site zit terwijl ik maar een paar keer per dag op Facebook kijk.
Oh jawel. Ik heb jaren Facebook gebruikt.quote:Op zondag 7 december 2014 08:42 schreef Tchock het volgende:
Mensen die zich er zo tegen afzetten zoals sommigen hier snappen waarschijnlijk niet wat Facebook is of hoe het werkt. Je hoeft het echt niet per se meerdere keren per dag te lezen en vervelende mensen donder je uit je timeline.
Het ging mij niet om de tijdverspilling, meer om de nutteloosheid ervan.quote:Op zondag 7 december 2014 07:21 schreef Gewas het volgende:
[..]
In principe is FOK! nog een veel grotere tijdsverspilling. Merk dat ik elke dag uren op deze site zit terwijl ik maar een paar keer per dag op Facebook kijk.
Ik vind Facebook ook leuk.quote:
Dat laatste is zeker waar. Discussies op Facebook zijn zo goed als onmogelijk.quote:Op zondag 7 december 2014 10:55 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Het ging mij niet om de tijdverspilling, meer om de nutteloosheid ervan.
Een goede of hilarische discussie zoals op Fok! zal je niet tegenkomen op FB.
Dirkjanquote:Op zondag 7 december 2014 14:53 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Facebook is geweldig! Ik kijk er elke dag op voor mijn dagelijkse Dirkjan stripje. En verder... Tja.
Hoezo direct een negatief beeld? Ik weet prima hoe Facebook werkt hoor, daar hoef je zelf geen Facebook voor te hebben. Maar nu ben ik nieuwsgierig naar wat het nut is. Mensen een ego boost geven?quote:Op zaterdag 6 december 2014 23:55 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Nog nooit Facebook gebruikt en direct een negatief beeld over het gebruik daarvan? Miss moet je je instelling veranderen anders word je later een opa die niets meer begrijpt van de huidige wereld omdat hij is blijven hangen in het verleden. Jouw perceptie is zeer eenzijdig en als je niet eens het nut van Facebook inziet, zegt dat meer over jezelf in de negatieve zin welteverstaan. Dat je het niet gebruikt is een ander verhaal.
Straks krijg je nog meer zulke praktijken -> http://www.nrc.nl/carrier(...)wv-werkloze-yousouf/quote:Met het beeldmateriaal van alle andere EU-inwoners mag het bedrijf doen en laten wat het wil, zelfs aan derden verkopen. Deze licentie eindigt wanneer je Facebook opzegt.
Duitsers hebben straks een unieke positie op Facebook. Van alle Europeanen kunnen zij straks als enigen voorkomen dat Facebook hun naam en profielfoto gebruikt voor advertenties of er met hun foto’s en video’s vandoor gaat. En als ze de social mediagigant voor de rechter willen slepen, dan kan dit gewoon in Duitsland.
quote:Mohammed Chahim, raadslid in Helmond en gepromoveerd econoom, kwam zichzelf tegen op de website van het UWV. Daar was hij de werkloze Yousouf die zich wilde vestigen als consultant ICT. Het UWV heeft inmiddels excuses gemaakt en gezegd de foto te verwijderen.
Facebook is een communicatiemiddel en de voordelen hiervan kan je zelf wel verzinnen. Dat je het niet gebruikt kan ik wel begrijpen, omdat er genoeg alternatieven zijn. Maar de redenen die jij opnoemt om het niet te gebruiken is poep, en als je dat zelf niet inziet is dat jammer.quote:Op zondag 7 december 2014 15:32 schreef Catkiller het volgende:
Maar nu ben ik nieuwsgierig naar wat het nut is.
quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:55 schreef zarGon het volgende:
Had ooit een Facebook-account, een lange tijd geleden. Geen idee of ik nog een (actieve) account heb, doe in ieder geval niets op/met Facebook. Ik kom er sporadisch op, meestal is het om een video te bekijken die hier op FOK! wordt gepost.
Mocht ik om welk reden dan ook Facebook nodig hebben, log ik in met het account van mijn vriendin. Ik blijf in ieder geval zo ver mogelijk van Facebook vandaan,
Om eerlijk te zijn vind ik Facebook handiger dan dit forum. Aan de andere kant ook saaier dan FOK!, dus bekijk Facebook hoogstens 1 keer per dag. Als ik het niet vergeet.quote:Op zondag 7 december 2014 19:28 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Facebook is een communicatiemiddel en de voordelen hiervan kan je zelf wel verzinnen. Dat je het niet gebruikt kan ik wel begrijpen, omdat er genoeg alternatieven zijn. Maar de redenen die jij opnoemt om het niet te gebruiken is poep, en als je dat zelf niet inziet is dat jammer.
FOK! vind ik dan ook veel verslavender dan Facebook.quote:Op zondag 7 december 2014 07:21 schreef Gewas het volgende:
[..]
Het nut van facebook? Mensen met elkaar verbinden. Ze zijn er verdacht goed in ook.quote:Op zondag 7 december 2014 15:32 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Hoezo direct een negatief beeld? Ik weet prima hoe Facebook werkt hoor, daar hoef je zelf geen Facebook voor te hebben. Maar nu ben ik nieuwsgierig naar wat het nut is. Mensen een ego boost geven?
Op social media zitten en ondertussen jezelf buiten als een anti sociale dwaas gedragen is waar het vaak op neer komt. Ga maar eens iets qua werk doen waarbij mensen moeten wachten op je, een groot aantal van de mensen die met hun smartphone gaat zitten kloten zal meerdere malen moeten worden aangesproken door je omdat ze zo in trance zitten door dat ding dat ze de buitenwereld gewoon vergeten. Dat zal niet enkel door Facebook zijn maar in genoeg gevallen wel, dat is gewoon triest, en daarom moet ik niks van dat alles hebben. Want het overgrote deel komt neer op onzin, al dan niet vermakelijk. Als je het voor sport, school, werk of contact met mensen verder weg gebruikt oké prima, 10% kan je dan iets mee, de rest van de onzin kan je missen. Ik kies er dan voor om mijzelf niet door de onzin te hoeven worstelen.
Maar goed, opa out.
quote:Op maandag 8 december 2014 13:48 schreef Noriega het volgende:
Ik heb geen Facebook. Nergens voor nodig. De meeste mensen pleuren er alleen maar onzinnige bullshit op die ik niet wil weten.
Dat van die aandachtshoeren ken ik helemaal. Je kan je er aan ergeren, maar je kan het ook positief bekijken. Dankzij facebook, kun jij dit soort aandachtshoeren beter identificeren zodat je er in real life geen tijd maar aan hoeft te verspillen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:34 schreef TheStranger1158 het volgende:
Mij ging het meer om al die aandachtshoeren, de baby foto's, de kijk-mij-zogenaamd-eens-happy-zijn-maar-in-feite-ben-ik-een-wrak status updates, mensen die al hun emoties eruit gooien en al die zogenaamde wijze spreuken over echte vrienden, respect, trouw enz.
Verder het feit dat niemand een drol heeft te maken met wat ik het het weekend gedaan heb, waar ik ben of wat me bezig houdt, dus post ik geen statusupdates, dus heeft FB geen zin.
Mensen gaan een nieuw levensfase in, raken baan kwijt, krijgen een kindje etc. Dan kan fb je helpen voor wat contact met een ander mens, ook al is het een beetje treurig via een scherm. Maar het biedt een mogelijkheid om af te spreken met iemand.quote:
Dit klopt wel. Heb een paar weken geleden mn Facebook verwijderd. Merk nu echt dat qua feesten, evenementen en muziek uit andere bronnen moet putten. Vroeger keek ik op facebook en had je een geselecteerde stroom van info, nu moet je veel meer zelf doen.quote:Op zondag 7 december 2014 08:42 schreef Tchock het volgende:
Niet dat de wereld zou stoppen met draaien, maar ik zou wel veel missen zonder Facebook. En dan vind ik privéinformatie over anderen niet zo boeiend, vooral planning van feestjes en evenementen, besloten groepen, studiemateriaal uitwisselen en ga zo maar door.
Idd. Tegenwoordig is het niet hebben van facebook cool of zo.quote:Op maandag 8 december 2014 16:52 schreef Arident het volgende:
Valt me op dat mensen die zeggen Facebook veel te gebruiken hier vaak achterplakken: "maar...". Maar ik zie die mensen irl ook hoor, maar ik kijk niet op de newsfeed, etc. Alsof je het gebruik moet verantwoorden. Zegt toch wat over het imago
Wat je ook had kunnen doen: mensen die je niet mag niet toevoegen en je profiel volledig afschermen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 01:15 schreef Grunge. het volgende:
Ik houd niet van social media waarbij je bekenden toevoegt of waar bekenden jou kunnen vinden en toevoegen. Ik heb Hyves gehad en ook heel even Facebook. Ik vond het eigenlijk altijd een 'moetje'. Het had zeker wel z'n leuke kanten maar vooral die kanten van het kijken op de accounts van andere mensen en de sociale druk van het mensen 'moeten accepteren' (zoals familie) of op berichten reageren. Ik heb ook een hekel aan sociale controle, ik raak er altijd een beetje van in paniek. Nooit meer voor mij. Toen ik mijn overvolle account op Hyves verwijderde vroeg ik me af of ik het zonde zou vinden, neem alleen al al die leuke berichtjes. Maar nee, het was alleen maar een ontzettend grote opluchting.
We hebben een whatsapp groepje gemaaktquote:Op dinsdag 9 december 2014 01:28 schreef sig000 het volgende:
Naast geen facebook heb ik ook geen smartfoon.
Ben ik nu een paria?
Dit. Ik accepteer alleen mensen die ik ken, niet stom vind, en besef ik na een tijdje dat ik je stom vind, dan verwijder ik je alsnog. Mijn profiel staat verder afgeschermd, dus ik deel dingen met de mensen met wie ik dat ook echt wil delen, en twijfel ik daarover, dan 'ontvriend' ik die mensen gewoon. Sowieso moet je geen mensen in je sociale leven, digitaal of irl, houden waar je je aan ergert. Is niet goed voor je.quote:Op dinsdag 9 december 2014 01:18 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Wat je ook had kunnen doen: mensen die je niet mag niet toevoegen en je profiel volledig afschermen.
Die motherfuckers van Facebook doen om de haverklap je account weer activeren om de één of andere vreemde reden, je komt er bijna niet van af.quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:55 schreef zarGon het volgende:
Had ooit een Facebook-account, een lange tijd geleden. Geen idee of ik nog een (actieve) account heb, doe in ieder geval niets op/met Facebook. Ik kom er sporadisch op, meestal is het om een video te bekijken die hier op FOK! wordt gepost.
Mocht ik om welk reden dan ook Facebook nodig hebben, log ik in met het account van mijn vriendin. Ik blijf in ieder geval zo ver mogelijk van Facebook vandaan,
Ik herken dit totaal niet. Heb niemand op Facebook waar ik me aan erger.quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:31 schreef Yiwei het volgende:
Maar wat als je irriterende mensen ziet reageren op iemand die je wel mag? Het gaat niet eens om wat die zegt, maar de naam, de foto, de aanwezigheid al![]()
Of je ziet de foto van diegene als reclame boven komen voor toevoegen op basis van x aantal vrienden. Gelijk halve dag verpest ...
quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:08 schreef Shockwave12 het volgende:
Ik kijk dagelijks op facebook. Gewoon gezellig om te kijken wat mijn vrienden beleven. Het is ook heel geschikt om de contacten te onderhouden met familieleden/vrienden die veraf wonen. Ik ben geen wekelijkse updater, maar zo af en toe verschijnt er ook een berichtje van mijn kant. Dan weten anderen ook dat ik nog leef.
Wat een kutleven moet jij hebben danquote:Op dinsdag 9 december 2014 09:31 schreef Yiwei het volgende:
Maar wat als je irriterende mensen ziet reageren op iemand die je wel mag? Het gaat niet eens om wat die zegt, maar de naam, de foto, de aanwezigheid al![]()
Of je ziet de foto van diegene als reclame boven komen voor toevoegen op basis van x aantal vrienden. Gelijk halve dag verpest ...
Ik ken haar al sinds de basisschool, hierna zag ik haar op dezelfde middelbare school. Mega blij dat ik haar hierna niet meer zag. Maar onze ouders hebben af en toe contact met elkaar, gezamenlijke kennissen enzo. Gisteravond hebben ze nog met elkaar gebeld. Bij verkiezingen moet ik ook nog steeds aanhoren dat we gaan stemmen in de basisschool waar zij zatquote:Op dinsdag 9 december 2014 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat een kutleven moet jij hebben dan
je kan haar blokken, niet dat je dan haar nooit meer zie op fb, maar je krijgt die suggestie iig niet meer.quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:50 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik ken haar al sinds de basisschool, hierna zag ik haar op dezelfde middelbare school. Mega blij dat ik haar hierna niet meer zag. Maar onze ouders hebben af en toe contact met elkaar, gezamenlijke kennissen enzo. Gisteravond hebben ze nog met elkaar gebeld. Bij verkiezingen moet ik ook nog steeds aanhoren dat we gaan stemmen in de basisschool waar zij zat![]()
Op fb zie ik haar dan als fb vriendin reageren op mijn kennis tevens goede vriendin van me zus. Boven zie ik steeds haar foto verschijnen om toe te voegen, omdat we gezamenlijke vrienden hebben. En afgelopen tijd zag ik haar voor mijn neus voorbij fietsen, gewoon op straat. Echt grappig om steeds degene te zien die je niet mag
Zij was de hoofdzakelijke reden dat ik fb deactiveer, als ik haar al zie, komt alles weer naar boven![]()
Wat dat precies in de praktijk inhoudt, luister het item http://www.radio1.nl/item(...)rden%20verkopen.htmlquote:Facebook mag vanaf 1 januari prive-gegevens aan derden verkopen
Facebook hanteert op 1 januari nieuwe gebruiksvoorwaarden. Wie niet weet wat de gevolgen zijn, moet vooral even goed opletten: Het Amerikaanse bedrijf mag vanaf 1 januari al je prive-gegevens voor commerciële doeleinden gebruiken. Als je Facebook na 1 januari blijft gebruiken, dan ga je automatisch akkoord met de nieuwe voorwaarden. Als je denkt dat je foto's, berichten, en statusupdates nog zo privé zijn, Facebook kan straks doen en laten wat het wil. Internetdeskundige Krijn Schuurman legt het uit.
Meeste verjaardagen in Nederland zijn toch ruk, dus wat dat betreft een zegenquote:Op dinsdag 9 december 2014 12:41 schreef FastFlyingJackson het volgende:
'Vroeger' was het tenminste nog leuk ouwehoeren op een verjaardag, nu loopt iedereen op zn kut telefoon de staren om te kijken of er wat nieuws is op FB.
Er was toch een app waar je profielen kan zien van degenen die aanwezig zijn op dat feestje? Dan kan je stiekem haar/hem bekijken op fb tijdens het feestje?quote:Op dinsdag 9 december 2014 12:41 schreef FastFlyingJackson het volgende:
'Vroeger' was het tenminste nog leuk ouwehoeren op een verjaardag, nu loopt iedereen op zn kut telefoon de staren om te kijken of er wat nieuws is op FB.
Ik heb haar niet geaccepteerd als vriend, dus blokken kan dan niet. Ik moet nu wachten totdat ze weer ooit reageert op iemand die ik heb geaccepteerd als vriend en dan instellen dat ik haar nooit meer op mijn timeline wil zien. Eerst op mijn vijand wachten voordat ik kan instellenquote:Op dinsdag 9 december 2014 13:15 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
je kan haar blokken, niet dat je dan haar nooit meer zie op fb, maar je krijgt die suggestie iig niet meer.
De hele week ben ik al aan het bedenken wat het precies betekent, maar ben nu wel soort van gerust geworden dat ik wel de auteursrechten bezit wat indiceert dat anderen niet mogen photoshoppen bijv. Alsof mensen hier ooit achter kunnen komen als ze geeneens weten dat er gebruik is gemaakt van je foto.quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:16 schreef Modus het volgende:
[..]
Wat dat precies in de praktijk inhoudt, luister het item http://www.radio1.nl/item(...)rden%20verkopen.html
https://www.facebook.com/help/168009843260943quote:Op dinsdag 9 december 2014 20:14 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Er was toch een app waar je profielen kan zien van degenen die aanwezig zijn op dat feestje? Dan kan je stiekem haar/hem bekijken op fb tijdens het feestje?
[..]
Ik heb haar niet geaccepteerd als vriend, dus blokken kan dan niet. Ik moet nu wachten totdat ze weer ooit reageert op iemand die ik heb geaccepteerd als vriend en dan instellen dat ik haar nooit meer op mijn timeline wil zien. Eerst op mijn vijand wachten voordat ik kan instellen
wat voor ongure personen heb jij in je vriendenlijst? Als je je fb volledig afschermt en geen dingen post die je in het echte leven ook niet aan iedereen wil laten weten, dan heb je niets te vrezen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 20:14 schreef Yiwei het volgende:
De hele week ben ik al aan het bedenken wat het precies betekent, maar ben nu wel soort van gerust geworden dat ik wel de auteursrechten bezit wat indiceert dat anderen niet mogen photoshoppen bijv. Alsof mensen hier ooit achter kunnen komen als ze geeneens weten dat er gebruik is gemaakt van je foto.
Maar ik vind het wel gevaarlijk eng, want er zijn dames die bijna naakt of gewoon sexy foto's hebben; deze kunnen mensen dan terug verwachten op porno websites/apps? Of ik met een normaal profielfoto -soort pasfoto met een lach- kan daar ook verschijnen met teksten zoals: probeer een student!
Daarnaast gaan toekomstige werkgevers je ook digitaal opzoeken voor beoordeling, of je date gaat jou opzoeken, dan zie je je naam en foto bij porno websites/apps of bij een shampoo merk
Er zijn zat dames die sexy of bijna naakte foto's van zichzelf hebben en posten, ik denk dat alle gebruikers wel een paar in hun vriendenlijst hebben of voorbij hebben zien gaan in hun timeline. Is bijna de normaalste zaak van de wereld; mensen hopen de volgende Kim Kardashian of Doutzen Kroes te worden ...quote:Op dinsdag 9 december 2014 20:26 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
wat voor ongure personen heb jij in je vriendenlijst? Als je je fb volledig afschermt en geen dingen post die je in het echte leven ook niet aan iedereen wil laten weten, dan heb je niets te vrezen.
Ja en dus? Zij willen gezien worden met of zonder facebook.quote:Op dinsdag 9 december 2014 20:40 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Er zijn zat dames die sexy of bijna naakte foto's van zichzelf hebben en posten, ik denk dat alle gebruikers wel een paar in hun vriendenlijst hebben of voorbij hebben zien gaan in hun timeline. Is bijna de normaalste zaak van de wereld; mensen hopen de volgende Kim Kardashian of Doutzen Kroes te worden ...
Achter lopen met wat?quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:30 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb wel Facebook en gebruik het dagelijks. 95% ervan is vrijwel onzin (alleen maar gedeelde video's, vermiste mensen, etc) en 5 % relevante berichten.
Ik gebruik het vooral om niet "achter te lopen". Heel veel wordt via Facebook kenbaar gemaakt, dan vind ik het handig om er mee op de hoogte te zijn.
Ik denk dat het een verschil is als je 16 jaar bent en facebook hebt of 35 jaar.quote:Op dinsdag 9 december 2014 20:40 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Er zijn zat dames die sexy of bijna naakte foto's van zichzelf hebben en posten, ik denk dat alle gebruikers wel een paar in hun vriendenlijst hebben of voorbij hebben zien gaan in hun timeline. Is bijna de normaalste zaak van de wereld; mensen hopen de volgende Kim Kardashian of Doutzen Kroes te worden ...
Als de vrouwen van 35 jaar nog geen kinderen hebben en dus geen kinderenfoto's neerzet, kan er qua naaktheid over het algemeen gesproken worden:quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:05 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een verschil is als je 16 jaar bent en facebook hebt of 35 jaar.
Best bizar eigenlijk dat een FB je relatie naar de klote kan helpenquote:Op vrijdag 12 december 2014 18:20 schreef asfalthooligan het volgende:
Facebook heeft 2 kante
Vaak zijn de lollige plaatjes of filmpjes genoeg voor een glimlach of een schaterbui.
Of je leest iemands gekkigheid .lol of verdriet.
In mijn geval is facbook gebruikt door me ex voor meer dan verregaande privechats inc foto,s die veel te ver gingen en ook de reden geweest om haar om half 1 s,nachts 7 dagen terug buiten de voordeur te zetten met een koffer helaas.
Denk steeds meer aan terug te gaan nar de basis toen we geen internet hadden
Die privé chats waren niet met jou?quote:Op vrijdag 12 december 2014 18:20 schreef asfalthooligan het volgende:
Facebook heeft 2 kante
Vaak zijn de lollige plaatjes of filmpjes genoeg voor een glimlach of een schaterbui.
Of je leest iemands gekkigheid .lol of verdriet.
In mijn geval is facbook gebruikt door me ex voor meer dan verregaande privechats inc foto,s die veel te ver gingen en ook de reden geweest om haar om half 1 s,nachts 7 dagen terug buiten de voordeur te zetten met een koffer helaas.
Denk steeds meer aan terug te gaan nar de basis toen we geen internet hadden
Ik zit bij een studentenvereniging van mijn school, en die zetten vaak veel dingen zoals vragen/opmerkingen/notulen/activiteiten op een afgeschermde facebook pagina.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |