Dat heeft ook zo z'n voordelen! Maar de ST is wel ergggg snel en ergggg leuk om te rijdenquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:32 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Had ik maar een ST
Ik moet het nu doen met een 1.4 met 97 paardjes
Wel met spoiler en diffuser en skirtjes enzo
En ''maar'' ¤80,- mrb
Geen Ferrari maar als een rallywagen (en die is er ook van de Fiesta)quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:38 schreef BRooster het volgende:
Leuke rijtest, leuk karretje![]()
Als ik jullie rijtest lees is het hier en daar wel lastig te geloven dat het om een Fiesta gaat (ongeacht ST), met uitspraken als 'als we met warme motor boven de 2000 toeren komen begint de 1.6 als een gek te sleuren', 'Met een luid gesis en geblaas laat de turbo weten aan het werk te zijn en de diepe brom verandert in een hese brul', 'zeer krachtig en aangenaam hitsig' en 'Het is absoluut compromisloos en stug'. Met zulke termen lijkt het haast of je het over een Ferrari F40 hebt (behalve dat van die 1.6 dan). Zal wel een goeie beleving geven dus zo'n ST
Ja dat is zeker waarquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat heeft ook zo z'n voordelen! Maar de ST is wel ergggg snel en ergggg leuk om te rijden
Duidelijkquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Geen Ferrari maar als een rallywagen (en die is er ook van de Fiesta)Het is echt een beleving dit wagentje, je moet 'm zeker boven de standaard Fiesta plaatsen. En natuurlijk beoordelen wij de auto op zijn kunnen in die klasse en prijs en daarin is dit gewoon een hele goede Hot Hatch.
97pk is over het algemeen zeker voldoende ja! En je hebt in ieder geval wel het goede Fiesta onderstel en besturing + handbak!quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:43 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ja dat is zeker waar
Maar als ik mijn auto op toeren houdt is het ook wel rap om te rijden, zeker als beginnend bestuurder
Thanks! Dit zou zeker het straatbeeld opfleuren. Mocht je de kans krijgen zeker eens met zo een ST rijden, wij waren echt heel blij verrast!quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:43 schreef BRooster het volgende:
[..]
DuidelijkZou er zelf niet zo snel een kopen (iets meer ruimte is wel prettig), maar dit soort auto's fleurt het straatbeeld wel op.
Leuke reviews trouwens in het algemeen!
Ja hij stuurt echt heerlijkquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
97pk is over het algemeen zeker voldoende ja! En je hebt in ieder geval wel het goede Fiesta onderstel en besturing + handbak!
[..]
Thanks! Dit zou zeker het straatbeeld opfleuren. Mocht je de kans krijgen zeker eens met zo een ST rijden, wij waren echt heel blij verrast!
Ja in de ST ligt een 6-bak. Heerlijk soepel maar toch met gevoel!quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:49 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ja hij stuurt echt heerlijk
En dat handbakje is ook echt lekker soepel
In die ST ligt een 6 bak toch?
Haha dat zie ik er dan weer niet in :pquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:05 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind de kont van dat ding er uitzien alsof hij er net onder is geschopt door een dikke dAuwdi
Dat zijn zeker prima blokken! Torque steer heb je helaas snel met FWD zonder diff.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:20 schreef ovhees het volgende:
Met de 1.0 gaat het ook wel aardig voor uit hoor.
Heb de mijne laten chippen.
Van 100 naar 121 pk en nu 230Nm koppel @ 1800 toeren.
(Was nog niet eens ingereden,zou nu nog wel iets meer kunnen zijn)
Is snel zat met optrekken en loopt 200km/u op de GPS..
Fiesta ST was er nog niet toen ik de mijne bestelde...
Het onderstel is inderdaad erg goed,alleen heb ik wel veel last van torque steer(zeker als het regent...)
Waarom heb je er niet gewoon software van 1.0 125 pk versie in laten schieten? Die functioneert ook en dan hebbie originele ford software...quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:20 schreef ovhees het volgende:
Met de 1.0 gaat het ook wel aardig voor uit hoor.
Heb de mijne laten chippen.
Van 100 naar 121 pk en nu 230Nm koppel @ 1800 toeren.
(Was nog niet eens ingereden,zou nu nog wel iets meer kunnen zijn)
Is snel zat met optrekken en loopt 200km/u op de GPS..
Fiesta ST was er nog niet toen ik de mijne bestelde...
Het onderstel is inderdaad erg goed,alleen heb ik wel veel last van torque steer(zeker als het regent...)
Dat mag ik hopen van niet...quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Geen Ferrari maar als een rallywagen
In een auto die gemaakt is om flink mee door te rijden (zoals een hot hatch) is het op toeren houden leuk ja. Het is geen auto om zuinig mee te gaan rijden, dan kun je beter de 1.0 nemen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:35 schreef SuperFood het volgende:
is het mooi om een auto op toeren te moeten houden? anyways. irritante autoreview video topics op pta
Hoezo niet? Als je zo een wagentje koopt wil je sensatie toch? :p Maar goed, niet alles moet natuurlijk te letterlijk genomen wordenquote:
Rij eens in een rallyauto zou ik zeggen. Dat is best spartaans en lawaaiig ook...quote:Op zaterdag 6 december 2014 11:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hoezo niet? Als je zo een wagentje koopt wil je sensatie toch? :p Maar goed, niet alles moet natuurlijk te letterlijk genomen worden
Dat heb ik gedaan en dat klopt. Zoals we in de video zeggen is de ST best hard geveerd en maakt de auto aardig wat herrie en dat heeft wel wat weg van een rallywagen. Nogmaals, sommige dingen moeten niet al te letterlijk genomen worden.quote:Op zaterdag 6 december 2014 11:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Rij eens in een rallyauto zou ik zeggen. Dat is best spartaans en lawaaiig ook...
Uiteraard, de ST heeft natuurlijk voldoende kracht om in lage toeren gewoon goed vooruit te komen. Het ene sluit het andere niet uit. Maar de ST is een sportieve wagen dus die wil je lekker de toeren in hengsten. Zelfs de Starlet van m'n vriendin uit '98 kan goed meekomen als je maar tot de 2000 tpm gaat.quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:52 schreef DS4 het volgende:
Tegenwoordig kan je het combineren en dat bevalt mij wel. Bloedsnel als je daar zin in hebt en volstrekt relaxed als je in het dagelijks verkeer rijdt.
Dat heeft de ST uiteraard ook, zie reactie hierboven.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:29 schreef Fer het volgende:
Het moet tegenwoordig wel beide mogelijk zijn.
Dus bij lage toeren, lekker te rijden is , maar zodra in je echt in de toeren gaat, dat ie echt nog veel meer vermogen geeft.
Dat zal altijd wel zo zijn bij een benzinemotor...quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:29 schreef Fer het volgende:
Het moet tegenwoordig wel beide mogelijk zijn.
Dus bij lage toeren, lekker te rijden is , maar zodra in je echt in de toeren gaat, dat ie echt nog veel meer vermogen geeft.
Nope, mijn 1.2 Tsi is uitstekende te rijden tussen 1400-2500, maar klim de toeren in en er gebeurt gewoon helemaal niks. Ok iets sneller dan bij 2000 toeren, maar niet echt veel meer power.quote:Op zaterdag 6 december 2014 16:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat zal altijd wel zo zijn bij een benzinemotor...
Dat zou niet moeten kloppen. Wellicht voor jouw gevoel...quote:Op zaterdag 6 december 2014 16:57 schreef Fer het volgende:
Nope, mijn 1.2 Tsi is uitstekende te rijden tussen 1400-2500, maar klim de toeren in en er gebeurt gewoon helemaal niks. Ok iets sneller dan bij 2000 toeren, maar niet echt veel meer power.
Golf Mk7, het gevoel komt overeen met de 105pk die hij zou moeten hebben. Maar bij lage toeren lijkt hij de koppel van een 2.0 of V6 te hebben, en dan trap je hem op zijn staart en dan wordt je gefopt.quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat zou niet moeten kloppen. Wellicht voor jouw gevoel...
Welke 1.2 TSI?
VAG kan uitstekend motoren bouwen en heeft genoeg motor van het jaar prijzen gewonnen.quote:Op zondag 7 december 2014 13:53 schreef ovhees het volgende:
Dat VW nu geen motoren kan bouwen...
(1.0 Ecoboost is al 3 jaar op rij motor van het jaar en nog steeds geen problemen bekend..)
de tsi blokjes die van ellende uit elkaar vielen bij 80k hadden ook zo'n prijs gewonnen. wel knap hoeveel suggestie je in 1 post weet te krijgen, chapeau!quote:Op zondag 7 december 2014 15:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
VAG kan uitstekend motoren bouwen en heeft genoeg motor van het jaar prijzen gewonnen.
De 2.0 TFSI is bv een geweldig blok, waar veel uit te halen is terwijl deze probleemloos blijft functioneren.
Zelf heb ik de 5.0 TFSI V10 die getuned naar ruim 750 pk en over een zeer groot deel van het toerenbereik tegen de 900 Nm levert en die geeft geen krimp.
Dat gezeik over VAG slaat simpelweg nergens op. Die spaarmotoren zijn ontwikkeld om het vermogen vroeg in de toeren te leveren en voor de meeste gebruikers is dat ook waar ze het meest aan hebben.
Als je wil boenderen met een golf, koop dat gewoon de GTI. Wat echt een uitstekende auto is.
Ach, dat is ook een verhaal wat vooral overdreven is. Natuurlijk zijn er missers gemaakt. De 2.0 TFSI heeft een kleine serie last gehad van kantelende zuigers, maar dat neemt niet weg dat het gewoon op die serie na een uitstekend blok is.quote:Op zondag 7 december 2014 15:37 schreef SuperFood het volgende:
de tsi blokjes die van ellende uit elkaar vielen bij 80k hadden ook zo'n prijs gewonnen. wel knap hoeveel suggestie je in 1 post weet te krijgen, chapeau!
vag is lang niet zo betrouwbaar meer als vroeger. tuurlijk het is niet allemaal bagger, maar er zijn zeer veel problemen geweest afgelopen jaren en niet enkel omdat ze groter zijn geworden, ook omdat er verkeerde keuzes zijn gemaakt en de kwaliteits controle onvoldoende was (danwel dat het ze niet boeide, ik werk er niet dus geen idee welke het is).quote:Op zondag 7 december 2014 16:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ach, dat is ook een verhaal wat vooral overdreven is. Natuurlijk zijn er missers gemaakt. De 2.0 TFSI heeft een kleine serie last gehad van kantelende zuigers, maar dat neemt niet weg dat het gewoon op die serie na een uitstekend blok is.
VAG maakt extreem veel auto's en dan heb je er ook wel eens een misser bij. De stelling dat VAG het niet kan is derhalve bullshit.
Er is een aardige groep die oo het internet VAG af schildert als bouwer van onbetrouwbare rotzooi, terwijl dat gewoon aantoonbaar onjuist is. Allemaal napraterij.
Die 1 litertjes van ford moeten zich nog bewijzen. Downsizing heeft inherente nadelen. Daar is VAG tegenaan gelopen (maar hebben wel geleerd van hun pioniersrol) en daar gaat de rest ook tegenaan lopen. Wat dat betreft heb ik niets op met die trend, maar dat is weer een heel ander verhaal.
De grote internet-fanbase van VAG heeft dat wel een beetje op zichzelf afgeroepen door continu af te geven op andere, voornamelijk niet-Duitse fabrikanten. Als VAG dan zelf eens een flink probleem met een model of motor heeft wordt dat gelijk groot uitgemeten en met beide handen aangegrepen om die 'VAG-fanboys' het zwijgen op te leggen.quote:Op zondag 7 december 2014 16:39 schreef DS4 het volgende:
Maar ondertussen scoorde het huidige model A6 recent in de duurtest van AMS de titel null fehler auto. Omdat deze in die 100.000 km die de test duurt nul keer een probleem had en dat was nog nooit vertoond.
Het is gewoon zinloos gebash.
Corsa vind ik ook minder dan de Fiesta inderdaad. Diesels vind ik zelf erg fijn vanwege het koppel. Dashboard waren we ook niet heel erg over te spreken, inderdaad een beetje te. Maar zit gelukkig wel degelijk in elkaar.quote:Op zondag 7 december 2014 16:51 schreef Mano_ het volgende:
OT: leuke auto, die Fiësta, zeker in ST-trim. M'n pa heeft sinds kort een 1.6 diesel, veel leuker dan de Corsa die hij hiervoor had. Stuurt leuk, vrij dynamische motor voor een diesel en het ziet er heel aardig uit. Alleen been beetje jammer van het dash, dat vind ik een beetje te speels.
Oh, en volgens het boekje moet 'ie 179km/u doen. Op de autobahn getest: exact 179 op de GPS
Wat overigens wel vreemd is, is de automatische verlichting. Als dat aanstaat en je zet de motor af en de deur open om uit te stappen gaat 'ie vrolijk piepen dat de lampen aan staan. Ze gaan wel gewoon uit, maar piepen doet 'ie toch. Klein dingetje, maar toch slordig van Ford.
Dat heb ik nog bij mijn ''oude'' atmosferische 1.4quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:26 schreef Kriegel het volgende:
Da's toch wel het probleem met veel van die kleine turboploffertjes tegenwoordig, het zijn gewoon net diesels. Het meeste koppel onderin meteen beschikbaar, het volle vermogen vrij snel daarna en bovenin de toeren is er vervolgens niemand thuis, de begrenzer zou net zo goed bij 5000 al kunnen ingrijpen.
Het rijdt natuurlijk heel gemakkelijk, maar mist toch wat beleving in de zin van dat lekkere ouderwetse doorhalen, van voor de bocht een versnelling terug en zodra je eruit komt het gas vol erop, brullende motor en een plotseling vrijkomend vermogen dat je eigenlijk niet gewend bent, zoiets waarmee je zelfs in een simpele auto al lol kunt hebben.
Al begrijp ik natuurlijk wel dat het merendeel van de bestuurders gemak een stuk belangrijker vindt.
Alles hangt af van de setup. Ik denk dat de meeste kopers in het huis tuin en keuken segment juist zo'n saaie motor willen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:13 schreef Fer het volgende:
Het ging ook over moderne blaasbenzine's zoals deze Fiesta.
Ik ben van mening, dat een blaasbenzine nog saaier is dan een diesel, tegenwoordig. Diesel komt er vanaf 2000 toeren hard in en trekt als een malle tot 4000 toeren en dan, afgelopen.
Een blaasbenzine komt er heel vroeg in, 1200 toeren al. Dan lekker optrekken, maar koppel blijft constant of vlakt iets af richting 6000 toeren. Het is gewoon saai.
Diesels van tegewoordig hebben ook al veel koppel onder de 2000tpm.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:13 schreef Fer het volgende:
Het ging ook over moderne blaasbenzine's zoals deze Fiesta.
Ik ben van mening, dat een blaasbenzine nog saaier is dan een diesel, tegenwoordig. Diesel komt er vanaf 2000 toeren hard in en trekt als een malle tot 4000 toeren en dan, afgelopen.
Een blaasbenzine komt er heel vroeg in, 1200 toeren al. Dan lekker optrekken, maar koppel blijft constant of vlakt iets af richting 6000 toeren. Het is gewoon saai.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |