abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147467467
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Die flauwe grappen hebben meer met die grappenmakers te maken dan met Zwarte Piet. Net zoals zij Zwarte Piet misbruiken voor hun flauwe grappen maken de anti Pieten misbruik van Zwarte Piet door Sinterklaasvierders voor racisten uit te maken. Ik kan me voorstellen dat men die flauwe grappen beu is, maar om dan maar meteen een heel volk voor racist uit te maken vind ik wel een tikkeltje over the top.
Helemaal mee eens

quote:
En met de laatste twee zinnen ben je toch je 'neutraliteit' aan het verliezen. Maar dat is eigenlijk ook logisch. Iemand die niets geeft om de traditie is al gauw genegen om de (zonder enige onderbouwing) Zwarte-Piet-is-racisme schreeuwers hun zin maar te geven, want ja......mischien is Zwarte Piet wel racisme en daar wil je niet mee geassocieerd worden (zoals je zelf ook min of meer aangeeft).
Wat jammer dat je niet gelezen hebt wat ik hierboven schreef.
pi_147467781
quote:
MEP Malin Björk (GUE/NGL, Sweden), in collaboration with the European Network Against Racism (ENAR), invites you to a discussion entitled "Afrophobic stereotypes vs tradition: the case of the Zwarte Piet in the Netherlands". This event will take place at the European Parliament in Strasbourg on 16th December 2014, from 17:00 to 18:00, in room S3.7.
This debate, which will gather Black-led organisations from across Europe, generalist anti-racist organisations and MEPs, aims at discussing blackfacing and its impact on People of African Descent and Black Europeans and at bringing evidence on the existence of a specific form of racism called Afrophobia, that specifically targets Black people in Europe. As you may know, the ‘Zwarte Piet’ figure, a traditional blackfaced character, perpetuates colonial stereotyped image of Black people and further contributes to the dehumanisation of Black people. Black-led organisations have launched debates to protest against this figure which exists in several countries in the EU and we think this is crucial to take this debate into the European Parliament.

We would be honored if you would accept this invitation and participate in the discussion. Please let us know at your convenience if you will be able to join us for the event, and do not hesitate to contact us if you have any questions about the event.
Sincerely,

Malin Björk
Gaat nog wat worden als je antiracisten en organisaties die leiderschap kiezen op basis van huiskleur in een heel klein kamertje bij elkaar zet, te midden van de ophitsers die het voor elkaar hebben gekregen Europa weer tegen elkaar op te hitsen.
  donderdag 11 december 2014 @ 00:00:55 #203
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_147472369
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gaat nog wat worden als je antiracisten en organisaties die leiderschap kiezen op basis van huiskleur in een heel klein kamertje bij elkaar zet, te midden van de ophitsers die het voor elkaar hebben gekregen Europa weer tegen elkaar op te hitsen.
Het wordt steeds lastiger om dit soort initiatieven serieus te nemen. Vooral ook omdat ze zo'n onrealistische lijn kiezen: geloven ze nu echt dat de 80 a 90% van Nederlanders doorgewinterde racisten zijn?

Ik voorzie eigenlijk dat er een moment komt dat zowel publiek als media het van zich af laat glijden en het gewoon uit de publiciteit verdwijnt.
pi_147472539
Hoe kan ik aanspraak maken op white privilige baantjes? Volgens Sunny Bergman in haar docu is het voor blanken makkelijk want zij krijgen altijd de leuke goedbetaalde banen toegeschoven. Ik wil me daarvoor graag aanmelden want tot nu toe heb ik er niets van gemerkt.
pi_147472667
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:00 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het wordt steeds lastiger om dit soort initiatieven serieus te nemen. Vooral ook omdat ze zo'n onrealistische lijn kiezen: geloven ze nu echt dat de 80 a 90% van Nederlanders doorgewinterde racisten zijn?

Ik voorzie eigenlijk dat er een moment komt dat zowel publiek als media het van zich af laat glijden en het gewoon uit de publiciteit verdwijnt.
Het is nogal dom om de meerderheid uit te schelden om een personage waar ze met nostalgisch plezier aan terugdenken. In plaats van roetveegpiet te promoten als een leuker alternatief voor iedereen in Nederland moest iedereen voor slavenhouder nazaat en een racist uitgemaakt worden. Vervolgens kregen ze gek genoeg beledigende haatmail binnen en oe wat waren ze zielig.
  donderdag 11 december 2014 @ 00:18:43 #206
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_147472872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:06 schreef DrDentz het volgende:
Hoe kan ik aanspraak maken op white privilige baantjes? Volgens Sunny Bergman in haar docu is het voor blanken makkelijk want zij krijgen altijd de leuke goedbetaalde banen toegeschoven. Ik wil me daarvoor graag aanmelden want tot nu toe heb ik er niets van gemerkt.
Met blanke mensen gaat het altijd goed, blanke mensen zijn per definitie rijk en blanke mensen worden ook noooooit beledigd. :')
pi_147472900
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

Met blanke mensen gaat het altijd goed, blanke mensen zijn per definitie rijk en blanke mensen worden ook noooooit beledigd. :')
Dat is ook wel 1 mooie homogene groep hè, blanke mensen. Allemaal vrienden van elkaar.
  donderdag 11 december 2014 @ 08:58:47 #208
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_147475344
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:06 schreef DrDentz het volgende:
Jij komt niet naar de maandelijkse vergadering der blanken?

Als je echt roomblank bent heb ik nog wel een baantje voor je als captain of industry voor de Rabobank. Als je een beetje een kleurtje hebt of een hardnekkig zonnenbed tintje dan moet je het maar doen met afdelingsmanager bij TPG.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_147475424
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

Zal die linkse Leni Riefenstahl dat zelf nog wel geloven? _O-
pi_147475451
quote:
7s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat ook niet per sé om het hebben van gelijk. Integendeel zelfs.
Dan hoeft er dus helemaal geen discussie gevoerd te worden en kan ZP zo blijven.
pi_147475494
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan hoeft er dus helemaal geen discussie gevoerd te worden en kan ZP zo blijven.
De verandering is al ingezet. Get over it.
pi_147475510
Wel mooi uithuiltopic dit. :{
pi_147475626
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wel mooi uithuiltopic dit. :{
Inderdaad...en zwarte piet is al weer weg...

volgend jaar een nieuwe ronde nieuwe kansen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')