Lyr eens aanschaffen dan.quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:21 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Een DAC heb je nodig als je van je PC naar de versterker gaat. Zou zo'n amp niet in je geluidskaart prikken.
Let wel op dat je voor buizenversterkers een koptelefoon met een hoge weerstand moet hebben. Die heb je nu denk ik niet. 250Ω is eigenlijk al weinig.
De Lyr heeft ook twee buizen, en kan van alles aandrijven omdat hybride. Nadeel van de Valhalla is ook dat hij specifiek die buizen nodig heeft, je kan niet zomaar andere buizen van een ander merk proberen. Dat kan bij de Lyr wel.
Die ken ik jaquote:Op vrijdag 5 december 2014 23:23 schreef DeZwabber het volgende:
Even nuanceren, niet voor alle buizenversterkers heb je een hoogohmmige koptelefoon nodig. Alleen voor die zonder uitgangstransformator. Maar de Valhalla heeft die niet.
Als je bereid bent om veel meer neer te leggen voor buizen, en de importkosten wilt betalen, check Woo audio eens.
Samequote:
Digital to Analog Convertor. Die maakt van digitale bliepjes analoge bloepjes. Dus die prik je dan bijvoorbeeld met een S/PDIF of een USB kabel naar je PC. Als je een DAC neemt, moet je wel even checken wat voor digitale inputs hij heeft. Dus of hij wel USB heeft.quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:23 schreef DrNick het volgende:
[..]
Lyr eens aanschaffen dan.
Maar die DAC, die zet je dan toch tussen je pc en die amp?
Ik ken het principe ja. Hoezo naar je pc eigenlijk? Toch van je pc naar iets analoogs?quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:25 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Digital to Analog Convertor. Die maakt van digitale bliepjes analoge bloepjes. Dus die prik je dan bijvoorbeeld met een S/PDIF of een USB kabel naar je PC. Als je een DAC neemt, moet je wel even checken wat voor digitale inputs hij heeft. Dus of hij wel USB heeft.
Ja, lievquote:Op vrijdag 5 december 2014 23:27 schreef DeZwabber het volgende:
Deze is cute:
[ afbeelding ]
En dit is gewoon geil:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:27 schreef DeZwabber het volgende:
Deze is cute:
[ afbeelding ]
En dit is gewoon geil:
[ afbeelding ]
Geen skateboard?quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:29 schreef DrNick het volgende:
Ik wil nog zoveel kopen tho
Eerst maar eens een Macbook, dan wat audiospul.
Kloptquote:Op vrijdag 5 december 2014 23:27 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik ken het principe ja. Hoezo naar je pc eigenlijk? Toch van je pc naar iets analoogs?
3,5mm -> amp kan, maar de DAC's in je pc zijn vaak niet zo audiofiel verantwoord. En sowieso krijg je minder ruis als je het buiten de kast van je PC houdt.quote:Meer het verschil tussen usb>dac>amp en 3,5mm>amp. Of begrijp ik het dan verkeerd?
quote:
Dat bedoel ik. Het is dus beter om voor de versterker een DAC te zetten, in plaats van het geluid direct uit de 3,5mm in de amp te gooien?quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:31 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Klopt
[..]
3,5mm -> amp kan, maar de DAC's in je pc zijn vaak niet zo audiofiel verantwoord. En sowieso krijg je minder ruis als je het buiten de kast van je PC houdt.
Het omschakelen van digitaal naar analoog is niet zo absoluut als je denkt, er is kwaliteitsverschil.
Je kan het wel proberen, zonder losse DAC.
Ja. Maar laat ik het zo zeggen, het verschil tussen een dac van 100 euro en 400 euro merk je veel minder dan van dat tussen een amp van 100 of 400 euroquote:Op vrijdag 5 december 2014 23:33 schreef DrNick het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Het is dus beter om voor de versterker een DAC te zetten, in plaats van het geluid direct uit de 3,5mm in de amp te gooien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |