abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147622300
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:49 schreef Elan het volgende:
Lidl verkoopt überhaupt geen smeerbare roomboter of roomboter in kuipje in Nederland
Jawel. Dat heet margarine......
"Smeerbare" roomboter (gekoeld) is geen roomboter :N
pi_147622376
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 23:18 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik snap het nut niet van smeerbare nep roomboter, maar dat zal aan mij liggen...
Roomboter is vqn zichzelf al prima smeerbaar buiten de koelkast.
Soms doen ze er een (denk ik hoor! :D ) stofje door waardoor het iets beter smeerbaar is en dan mag het nog steeds de titel roomboter hebben.

Je hebt nu eenmaal geen zin om elke ochtend de botervloot een half uur uit de koelkast de halen om de roomboter smeerbaar te maken en margarine komt er niet in :P .
blablablabla
pi_147622435
quote:
99s.gif Op maandag 15 december 2014 23:21 schreef CrashO het volgende:

[..]

Jawel. Dat heet margarine......
"Smeerbare" roomboter (gekoeld) is geen roomboter :N
Blijkbaar wel ;) zie hierboven
blablablabla
pi_147622634
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 23:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hebt nu eenmaal geen zin om elke ochtend de botervloot een half uur uit de koelkast de halen om de roomboter smeerbaar te maken en margarine komt er niet in :P .
Hoeft toch ook niet? Gewoon je boter buiten de koelkast bewaren, in een botervloot. Desnoods gewoon steeds maar een half blok erin (en de andere helft in de koelkast) als je bang bent dat het niet op tijd op gaat. Boter kun je prima ongekoeld bewaren en dan heb je het altijd klaarstaan in smeerbare toestand :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_147623038
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 23:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Hoeft toch ook niet? Gewoon je boter buiten de koelkast bewaren, in een botervloot. Desnoods gewoon steeds maar een half blok erin (en de andere helft in de koelkast) als je bang bent dat het niet op tijd op gaat. Boter kun je prima ongekoeld bewaren en dan heb je het altijd klaarstaan in smeerbare toestand :9
Kan wel maar roomboter uit de koelkast is op kamertemperatuur bijna vloeibaar.
Daarbij weet ik niet hoe het dan zit met de houdbaarheid aangezien we niet zo heel veel boter gebruiken.
blablablabla
pi_147625281
Zoveel eruit halen als je in 1 a 2 week op eet.
Als je roomboter vloeibaar is dan stook je het huis behoorlijk warm(+40graden). Alleen hoog zomer staat de roomboter hier in de koeling omdat het te zacht en te snel ranzig wordt.

Smeerbaar roomboter zijn enkel vetzuur met een laag smeltpunt. De samenstelling is dus totaal anders dan bij 'echte' roomboter maar nog steeds melkvet.
Wordt op eenzelfde manier gemaakt als margarine alleen dan melkvet als basis.
pi_147627899
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:49 schreef Elan het volgende:

Even over de vergelijking met de budgetmerken van andere supermarkten, zoals AH Basic..

Afgelopen maart stond hierover een interessant artikel in NRC:

Hierin wordt gesteld dat de 'huismerken' van Lidl qua ingredientensamenstelling meestal op het niveau van A-merken zitten en dat de belabberde kwaliteit van budgethuismerken van andere supermarkten hiermee in schril contrast staan.

Simpel voorbeeld uit het stuk:
- Hazelnootchocopasta van Nutella (A-merk) heeft 13% hazelnoten
- Hazelnootchocopasta van Lidl heeft 13% hazelnoten
- Hazelnootchocopasta van Ah Basic heeft 1,5% hazelnoten

Tuurlijk, Ah Basic is momenteel wat goedkoper dan Lidl, maar het komt erg vaak voor dat producten van Lidl, als je op de ingrediëntendeclaratie kijkt, eerder overeenkomen met dat wat Albert Heijn onder de eigen Excellent-vlag verkoopt.

Uiteraard, als je alleen naar de prijs van een volle boodschappentas kijkt kun je bij andere supermarkten lager uitkomen wanneer je uitsluitend voor de allergoedkoopste budgetmerken kiest. Maar dan moet jet je dus ook echt geen klap uitmaken wat je in je mond stopt. Als je ook maar enig belang hecht aan prijs/kwaliteitverhouding dan is Lidl vaak wel degelijk de beste optie. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 16-12-2014 08:16:49 ]
pi_147629605
Lidl wil in Nederland van zijn discounter imago af.. En meer op service gaan richten. Dat lukt ze prima inderdaad: nootjes, broodjes, luxe assortiment en landenweken.

De aldi is hier echt nog ouderwets: deprimerende winkel, 1 vuller, 1 kassa open de hele dag en 1 leidinggevende. De Lidl heeft alleen al tien man personeel lopen.. En die werken ook niet voor niks ;)
pi_147630188
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 22:38 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Een hele bloemkool met z'n tweeën opeten?

Dat gaat mij en mijn vrouw niet lukken hoor.

Broccoli of romanesco gaat wel op met t gezin.
Ik eet een hele bloemkool nog wel in mijn eentje op! :9

Groente: O+
pi_147632428
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste keren vaker naar de Aldi ben gegaan. De Lidl verkoopt bepaalde producten niet meer en de prijzen zijn ook flink gestegen.
Dat je spontaan een depressie ontwikkelt als je de Aldi binnenloopt is wel waar. Ik vraag met altijd af hoe de medewerkers daar zo vriendelijk kunnen blijven.
pi_147632519
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:07 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste keren vaker naar de Aldi ben gegaan. De Lidl verkoopt bepaalde producten niet meer en de prijzen zijn ook flink gestegen.
Dat je spontaan een depressie ontwikkelt als je de Aldi binnenloopt is wel waar. Ik vraag met altijd af hoe de medewerkers daar zo vriendelijk kunnen blijven.
Ik ben echt nog nooit een vriendelijke Aldi-medewerker tegengekomen :D :X
Mokkel met stuntstok
pi_147632527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:11 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ik ben echt nog nooit een vriendelijke Aldi-medewerker tegengekomen :D :X
Die jongen die hier achter de kassa zat/zit (toko is verhuisd) was altijd erg vriendelijk.
Tap tap tap
pi_147632572
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:07 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik kom tegenwoordig ook liever bij de Aldi dan Lidl. 't voelt ook alsof de paupers massaal naar de Lidl zijn gegaan, struikel daar altijd over de Ingrid's en Shaniqualiotata's die massaal de paden blokkeren terwijl ze hun kinderen alles open laten trekken. Bij de Aldi kom ik eigenlijk alleen maar Polen en studenten tegen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 12:15:56 #218
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_147632621
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:57 schreef Deezertje het volgende:
Lidl wil in Nederland van zijn discounter imago af.. En meer op service gaan richten. Dat lukt ze prima inderdaad: nootjes, broodjes, luxe assortiment en landenweken.

De aldi is hier echt nog ouderwets: deprimerende winkel, 1 vuller, 1 kassa open de hele dag en 1 leidinggevende. De Lidl heeft alleen al tien man personeel lopen.. En die werken ook niet voor niks ;)
Inmiddels is het bij de meeste mensen toch wel gewoon bekend dat de Lidl een prima winkel is? Zou jammer zijn wanneer ze nu massaal de prijzen omhoog gooien onder het mom van 'ja, meer service'.

Ik loop naar binnen, pak mijn spullen, ga naar de kassa, en sta weer buiten. Hoeveel extra service heb ik daar voor nodig?
  dinsdag 16 december 2014 @ 12:18:17 #219
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_147632675
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:14 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik kom tegenwoordig ook liever bij de Aldi dan Lidl. 't voelt ook alsof de paupers massaal naar de Lidl zijn gegaan, struikel daar altijd over de Ingrid's en Shaniqualiotata's die massaal de paden blokkeren terwijl ze hun kinderen alles open laten trekken. Bij de Aldi kom ik eigenlijk alleen maar Polen en studenten tegen.
In Alkmaar centrum geen last van wat je nu beschrijft bij de Lidl, en de Aldi die er vrijwel naast ligt is deprimerend leeg, zowel qua producten alswel klanten. Wel sympathiek van de Aldi is dat ze je nog gewoon 1-2 cent wisselgeld aanbieden.
pi_147632820
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 23:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Soms doen ze er een (denk ik hoor! :D ) stofje door waardoor het iets beter smeerbaar is en dan mag het nog steeds de titel roomboter hebben.

[ afbeelding ]

ok, piet.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_147634161
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:57 schreef Deezertje het volgende:
Lidl wil in Nederland van zijn discounter imago af..
Dan mogen ze ook wel wat aan de inrichting van de winkels gaan doen.
blablablabla
pi_147634606
als het goed is komen er binnenkort ook een service balie in de winkels voor betere service en minder op onthoud aan de kassa.
pi_147634972
Iemand de gevulde rollade al geprobeerd? Ik moet nog wat voor de kerst hebben.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 16 december 2014 @ 15:50:28 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147639619
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 22:38 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Een hele bloemkool met z'n tweeën opeten?

Dat gaat mij en mijn vrouw niet lukken hoor.

Broccoli of romanesco gaat wel op met t gezin.
:Y

Is de bloemkool groot, dan maak ik gewoon wat minder vlees, rijst of aardappels of wat er ook bij zit.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:38:13 #225
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_147641163
quote:
Je moet dus gericht je aankopen doen bij Lidl wil je daadwerkelijk goedkoper uit komen. Vraag me af op welke type consument Lidl gaat mikken in 2015, hun marktaandeel is wel flink gestegen dit jaar trouwens..
De strategie van Lidl is volkomen helder: hoge kwaliteit bieden tegen opvallend lage prijzen. Daar valt in Nederland anno 2015 de winst te behalen. Een echte discounter verkoopt nep-feta voor ¤ 1,79, AH verkoopt nep-feta voor ¤ 1,69 en echte feta voor ¤ 3 en Lidl verkoopt echte feta voor ¤ 1,79. Het leuke is dat veel consumenten best het verschil proeven tussen echte feta (schapenmelk) en nep-feta (koemelk) en daarom voor de Lidl kiezen. Datzelfde geldt voor het toetjes-segment, bij Lidl koop je kwaliteitstoetjes ver boven het Mona-niveau voor minder dan Mona-prijzen. Daar valt de winst te behalen als de omzet maar hoog genoeg is. Nog altijd heeft Lidl echte discountartikelen die niet te vreten zijn (kartonpizza's bv), maar het worden er steeds minder. En daarvoor komen steeds meer luxe artikelen in de plaats (ook in het diepvriesassortiment), die je bij AH vaak niet eens kunt krijgen, zoals jamon iberico in prima kwaliteit, maar dan wel voor prijzen die niet ver boven het Spaanse niveau liggen (en dat wil wat zeggen).
It's not a lie, if you believe
pi_147641654
Ik vind de meeste producten van de Lidl lekkerder of even lekker als de A-merken. We deden voorheen boodschappen bij de Hoogvliet, maar nu dus altijd bij de Lidl. Vooral het broodbeleg is een succes, dat vind ik al veel lekkerder. Het vlees trouwens ook. We waren bij de Hoogvliet gemiddeld ¤60 per week kwijt en nu ¤40 bij de Lidl. Vind ik een hoop schelen, zeker als je gewoon lekker wil eten maar je budget wat minder is.

Ik heb de mascara van de Lidl gisteren opgehad, na een klein regenbuitje, zat ie nog steeds prima. Plus mn wimpers zien er mooi uit. Ga dus er dus zeker nog 1 kopen als back up.
  donderdag 18 december 2014 @ 00:17:17 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147693693
Ik heb vandaag eindelijk de Tete de Moine gevonden *O* _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 18 december 2014 @ 05:12:35 #228
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_147696463
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:50 schreef Molo het volgende:

[..]

:Y

Is de bloemkool groot, dan maak ik gewoon wat minder vlees, rijst of aardappels of wat er ook bij zit.
Hier ook een hele bloemkool.. bloemkool O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_147698200
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 00:17 schreef Molo het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Ik ga zo ook nog een keer kijken, de Label Rouge kippen liggen er vanaf vandaag :Y)
Spoilers!
pi_147698616
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

*O* Ik ga zo ook nog een keer kijken, de Label Rouge kippen liggen er vanaf vandaag :Y)
Smaakt die zoveel beter dan?

Dan ga ik er ook eentje scoren :)

Edit: gevonden: ze zijn maximaal 3 maanden oud, en hebben 75% graan gegeten en zitten met zijn 11en op n vierkante meter.
pi_147698651
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:48 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Smaakt die zoveel beter dan?

Dan ga ik er ook eentje scoren :)
Ik vind 'm prima smaken ja. En ik vind het leven dat de dieren die ik eet hebben gehad belangrijk.
Spoilers!
pi_147700605
Iemand de 'mature cheddar' met 6% malt whiskey (uit het feestdagenassortiment) al geprobeerd? Jemig, dat smaakt flink naar drank zeg!
Heftig, maar wel lekker. :) :9
pi_147700818
quote:

Ik moest aan dit topic denken vanmorgen, er stonden er zeker 10 bij 'mijn' Lidl :Y
pi_147700921

2 kippetjes, er waren er nog 8 (nu nog 6) en een blokje kaas gehaald. Van de kaas waren er nog minimaal 3 dozen.

De rest is bijkomende schade ;)
pi_147701474

Zit dit er bij jullie ook op, op de onderkant?

Lijkt wel schimmel, en die lucht is ook niet echt te harden :P
pi_147701676
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:47 schreef JohnB52 het volgende:
[ link | afbeelding ]

Nee, en dat ziet er ook niet goed uit
pi_147701697
quote:
[ link | afbeelding ]

Wat is het?
Mokkel met stuntstok
  donderdag 18 december 2014 @ 11:59:43 #238
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_147701782
Ben ook voor de Label Rouge gegaan. Die lag nog niet in de schappen, maar gelukkig snapte de medewerker me toen ik om een Baton Rouge-kip vroeg :@ .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_147701809
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:59 schreef Copycat het volgende:
Ben ook voor de Label Rouge gegaan. Die lag nog niet in de schappen, maar gelukkig snapte de medewerker me toen ik om een Baton Rouge-kip vroeg :@ .
:D
pi_147701835
quote:
5s.gif Op donderdag 18 december 2014 11:57 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Wat is het?
Een hoofd van een monnik;)

Tête de Moine
pi_147701861
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 12:01 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Een hoofd van een monnik;)

Tête de Moine
Neh, lijkt me niet normaal. Zou d'r mee teruggaan, bah.
Mokkel met stuntstok
pi_147701934
quote:

SPOILER
Zag die van jou er hetzelfde uit als die van mij?
pi_147703542
Schimmel op kaas lijkt mij redelijk normaal?
Zou er op 24 december nog genoeg groente zijn trouwens of kan ik dat beter eerder kopen? Ik moet voor het eerst ooit kerstboodschappen doen :P
pi_147703888
Ligt er aan wat je wilt hebben?
pi_147707521
Ik heb een Tete de Moine kaas *O* en 3 kippen *O* En 70 euro armer -O-

Bij mij zit er ook een schimmelplekje op de onderkant van de tete, het lijkt op een afdruk van een sticker oid. Ik vind het wel prima.
Spoilers!
pi_147707601
quote:
[ link | afbeelding ]

:') Ook serieus vragen of dat goed is. WAT DENK JE ZELF :')
U MAD?
pi_147709976
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 15:30 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

:') Ook serieus vragen of dat goed is. WAT DENK JE ZELF :')
Als ik het zeker had geweten, dan had ik die vraag niet gesteld he.

Blijkbaar hebben meer mensen dit, zie boven je post.
pi_147714319
Hier waren ze met een paar meter lange rol de delicieux artikelen aan het afprijzen.. koeling verkoopt voor geen meter. Maar welke gek gaat er dan ook van die mini pannekoekjes kopen terwijl een tree lager de normale verpakking met grote pannenkoeken ligt voor 95 cent? :P
pi_147714647
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:15 schreef Deezertje het volgende:
Hier waren ze met een paar meter lange rol de delicieux artikelen aan het afprijzen.. koeling verkoopt voor geen meter. Maar welke gek gaat er dan ook van die mini pannekoekjes kopen terwijl een tree lager de normale verpakking met grote pannenkoeken ligt voor 95 cent? :P
O mooi, even inslaan volgende week dus.
Tap tap tap
  donderdag 18 december 2014 @ 19:25:31 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147714678
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:15 schreef Deezertje het volgende:
Mensen die eten voor de fun kopen en het leuk op het bord willen presenteren
  donderdag 18 december 2014 @ 19:28:57 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147714811
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

O mooi, even inslaan volgende week dus.
Is per winkel anders he, reken er niet teveel op iig
pi_147714866
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Mensen die eten voor de fun kopen en het leuk op het bord willen presenteren
Maar dat is toch niet de Lidl doelgroep? Ik kom er voor de prijs iig, terwijl ik ook prima naar de AH kan, want ik hoef niet op de kleintjes te letten.
  donderdag 18 december 2014 @ 19:35:43 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_147715045
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:30 schreef Deezertje het volgende:

Maar dat is toch niet de Lidl doelgroep? Ik kom er voor de prijs iig, terwijl ik ook prima naar de AH kan, want ik hoef niet op de kleintjes te letten.
Met de feestdagen geniet ook de Lidl-doelgroep van lekker eten van leuk opgemaakte gerechtjes.
Als je ooit onder moeders vleugels uitkomt, mag jij ook met de kerst grote pannenkoeken eten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 18 december 2014 @ 19:39:17 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147715148
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 19:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is steeds meer de Lidl doelgroep.
pi_147716665
Wat de, ze verkopen gewoon vuurwerk in de Lidl hier :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')