Dit dus!quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:23 schreef xaban06 het volgende:
Wij hebben ons keuken van keukenkampioen vandaan.
Een L-keuken, 3.30 bij 2.20.
Granieten blad.
Inclusief apparatuur en installatie was de keuken 18k. Standaard korting toegepast, keuken nog maar 12k.
Onderhandelen... onderhandelen... Uur verder.. Gekocht voor onder de 8k.
Het gaat er meer om dat die keukenboeren met een belachelijke prijs beginnen, en dat zelfs hun 'bodemprijs' nog een veel te grote marge bevat. Daarom gaf de rekenkamer aan dat je op dat moment pas moest beginnen met onderhandelen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 07:04 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Ik heb die uitzending ook gezien, en ik vond het echt tenenkrommend slecht. Ik keek het programma altijd, maar ik neem het nu echt met een korreltje zout en kijk het eigenlijk sowieso niet meer.
Die zogenaamde expert was niet op de hoogte van nieuwe technieken, dat was duidelijk. Wat betreft onderhandelen had hij wel gelijk. Het slechtste vond ik nog wel dat ze een op een gingen vergelijken of elke witte keuken het zelfde is en of er geen prijsverschil in zit.Alsof een witte Systemat hetzelfde kost als een witte Rotpunkt.
Volslagen willekeur.
Amen, zo denk ik er precies over. Koop de keuken bij de een keukenboer op de hoek en niet bij zo'n enorme keten.quote:Op donderdag 4 december 2014 23:06 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Tot zover mijn irritatie, bovenstaande mensen zijn het typische voorbeeld van klagen dat de markt kapot is maar wel zelf de boel nog verrotter maken.
En daarom kocht ik mijn keuken bij de Ikea. Weet ik gewoon van te voren hoeveel ieder greepje, scharnier, lade, front en corpus kost. In plaats van die ondoorzichtige prijzen en aanbiedingen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:16 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat die keukenboeren met een belachelijke prijs beginnen, en dat zelfs hun 'bodemprijs' nog een veel te grote marge bevat. Daarom gaf de rekenkamer aan dat je op dat moment pas moest beginnen met onderhandelen.
Wat jij daar van vindt, mag jij weten. Ik geef mijn mening er niet over. Ik vertel alleen wat dat programma aangaf.
Een kleine zaak kan het nooit zo goedkoop aanbieden als de daadwerkelijke bodemprijs bij een grote keten. Dit omdat de inkoopcondities van eenmanszaakjes echt veel slechter zijn dan die van grote spelers op de markt. Ik denk dat je dat onderschat.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Amen, zo denk ik er precies over. Koop de keuken bij de een keukenboer op de hoek en niet bij zo'n enorme keten.
1. Die verkopen vaak de kut kwaliteit niet, je hebt dus en kerken waar je langer mee kunt doen.
2. Deze bedrijven kennen nog service en komen langs als een tegeltje los zit of je vaatwasser niet werkt zonder direct voorrijkosten en uurloon in rekening te brengen.
Familie van mij hebben en kleine keukenzaak. De persoon die de keukens installeert is soms een hele dag bij allerlei klanten langs zonder dat er een nota wordt geschreven. Dat verdient zich wel terug op den duur.
Dat dus...quote:Op donderdag 4 december 2014 19:20 schreef Gwywen het volgende:
Al overwogen je keuken in Duitsland aan te schaffen?
De kleinere zaken willen dit laagste segment vaak niet verkopen. Zoals ik noemde over familie die en keuken zaak heeft, die hebben sinds twee jaar een iets goedkopere lijn te koop, maar die verkopen ze liever niet, alles is allemaal net even iets minder goed.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:55 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Een kleine zaak kan het nooit zo goedkoop aanbieden als de daadwerkelijke bodemprijs bij een grote keten. Dit omdat de inkoopcondities van eenmanszaakjes echt veel slechter zijn dan die van grote spelers op de markt. Ik denk dat je dat onderschat.
Hoe kom je er verder nou weer bij dat grotere ketens kut kwaliteit verkopen en kleine zaken niet?Afhankelijk van het segment in de markt kan er gewoon hetzelfde verkocht worden. Maar zoals gezegd kopen grote spelers dit goedkoper in.
Op welke merken doel je dan? Daarbij, prima als ze het in een iets hoger segment zoeken, maar dan is het nog duurder. En dat is een keuze van de individuele winkelier. Jij stelde het zo als of grote ketens vooral kwalitatief matige merken verkopen en kleine zaken niet. Dat is gewoon onzin. Zat eenmanszaakjes die goedkope merken als Rotpunkt verkopen, en grote ketens die kwalitatief hoogwaardig merken als systemat en next125 verkopen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De kleinere zaken willen dit laagste segment vaak niet verkopen. Zoals ik noemde over familie die en keuken zaak heeft, die hebben sinds twee jaar een iets goedkopere lijn te koop, maar die verkopen ze liever niet, alles is allemaal net even iets minder goed.
Die achterwand is erg mooi, hoe heb je dat gedaan?quote:Op donderdag 4 december 2014 20:20 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Overigens denk ik dat je met een budget van 10k, met composiet blad, en montage al vrij snel bij de budgetzaken uitkomt![]()
Tis niet mijn keuken, maar gewoon een plaatje van internetquote:Op maandag 8 december 2014 12:54 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Die achterwand is erg mooi, hoe heb je dat gedaan?
Zij hebben meerdere filialen.quote:
Zo'n zaak zou nooit meer een cent van mij zien, wat een praktijkenquote:Op maandag 8 december 2014 14:51 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zij hebben meerdere filialen.
Bij filiaal 1 was de prijs na onderhandelen 8.500,- als ik vandaag zou tekenen. Morgen tekenen was 8.750,-.
Ik heb ze vriendelijk bedankt. 6 dagen later hebben ze mij opgebeld of ik al een keuken had gekocht. Ik zei, zo goed als, morgen tekenen we. Oooh ineens had de verkoper een nieuwe prijslijst binnen en kon de keuken ineens mee voor 7.500,-... Jammer joh, kans verspeeld
Next125 is zeer goed, al eerder gezegd in dit topic.quote:
Ja, erg vervelend. Maar als je bereid bent daar in mee te gaan en veel offertes op gaat vragen, kan je wel het goedkoopste aan een keuken komen.quote:Op maandag 8 december 2014 16:19 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Zo'n zaak zou nooit meer een cent van mij zien, wat een praktijken
Welmman is wel echt het laagste segment qua Duitse keukens. Prijstechnisch gezien is het wel interessant inderdaad. In welk opzicht vind je het beter dan Ikea?quote:Op maandag 8 december 2014 14:26 schreef 18konijn het volgende:
Dat zijn Wellmann-keukens, uit Duitsland, geen topkwaliteit natuurlijk maar zeker degelijker dan IKEA, zo bleek ons bij vergelijking in de winkels.
Ik betaal dan liever 1000 euro meer dan aan zo'n boeven. Die gun ik nog geen rotte eurocent.quote:Op maandag 8 december 2014 18:45 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Ja, erg vervelend. Maar als je bereid bent daar in mee te gaan en veel offertes op te vragen, kan je wel het goedkoopste aan een keuken komen.
Als die 1000 euro teveel vragen zijn het toch ook boeven?quote:Op maandag 8 december 2014 18:45 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik betaal dan liever 1000 euro meer dan aan zo'n boeven. Die gun ik nog geen rotte eurocent.
Wat is teveel? Elk bedrijf heeft zo zijn eigen marges.quote:Op maandag 8 december 2014 18:49 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Als die 1000 euro teveel vragen zijn het toch ook boeven?
Als Wellmann het laagste segment zou zijn in DLD, dan zijn Duitse keukens gemiddeld kennelijk aanmerkelijk beter dan Nederlandse! Alles is gewoon netjes afgewerkt en past prima, inmiddels zit de keuken er anderhalf jaar in. Beter dan ikea was bijvoorbeeld de carrousel-hoekkast, steviger en stabieler.quote:Op maandag 8 december 2014 18:45 schreef Dvorakk het volgende:
Welmman is wel echt het laagste segment qua Duitse keukens. Prijstechnisch gezien is het wel interessant inderdaad. In welk opzicht vind je het beter dan Ikea?
Ik moet wel zeggen dat het al weer 5 jaar geleden is dat ik Wellman in het echt gezien heb, maar toen was het niet best.
Vrij normaal voor keukenboeren. Want vandaag is het zogenaamd de laatste actiedag....quote:Op maandag 8 december 2014 16:19 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Zo'n zaak zou nooit meer een cent van mij zien, wat een praktijken
Nou, dan wens ik al die keukenboeren het beste en haal ik mijn keuken ergens anders. Zo simpel is hetquote:Op maandag 8 december 2014 20:37 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Vrij normaal voor keukenboeren. Want vandaag is het zogenaamd de laatste actiedag....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |