abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147314666
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:23 schreef xaban06 het volgende:
Wij hebben ons keuken van keukenkampioen vandaan.

Een L-keuken, 3.30 bij 2.20.
Granieten blad.
Inclusief apparatuur en installatie was de keuken 18k. Standaard korting toegepast, keuken nog maar 12k.

Onderhandelen... onderhandelen... Uur verder.. Gekocht voor onder de 8k.
Dit dus!
pi_147316817
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 07:04 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Ik heb die uitzending ook gezien, en ik vond het echt tenenkrommend slecht. Ik keek het programma altijd, maar ik neem het nu echt met een korreltje zout en kijk het eigenlijk sowieso niet meer.

Die zogenaamde expert was niet op de hoogte van nieuwe technieken, dat was duidelijk. Wat betreft onderhandelen had hij wel gelijk. Het slechtste vond ik nog wel dat ze een op een gingen vergelijken of elke witte keuken het zelfde is en of er geen prijsverschil in zit. :') Alsof een witte Systemat hetzelfde kost als een witte Rotpunkt. :') Volslagen willekeur.

Het gaat er meer om dat die keukenboeren met een belachelijke prijs beginnen, en dat zelfs hun 'bodemprijs' nog een veel te grote marge bevat. Daarom gaf de rekenkamer aan dat je op dat moment pas moest beginnen met onderhandelen.

Wat jij daar van vindt, mag jij weten. Ik geef mijn mening er niet over. Ik vertel alleen wat dat programma aangaf.
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 21:34:15 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147319655
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 23:06 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Tot zover mijn irritatie, bovenstaande mensen zijn het typische voorbeeld van klagen dat de markt kapot is maar wel zelf de boel nog verrotter maken.
Amen, zo denk ik er precies over. Koop de keuken bij de een keukenboer op de hoek en niet bij zo'n enorme keten.

1. Die verkopen vaak de kut kwaliteit niet, je hebt dus en kerken waar je langer mee kunt doen.

2. Deze bedrijven kennen nog service en komen langs als een tegeltje los zit of je vaatwasser niet werkt zonder direct voorrijkosten en uurloon in rekening te brengen.

Familie van mij hebben en kleine keukenzaak. De persoon die de keukens installeert is soms een hele dag bij allerlei klanten langs zonder dat er een nota wordt geschreven. Dat verdient zich wel terug op den duur.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_147319703
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:16 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat die keukenboeren met een belachelijke prijs beginnen, en dat zelfs hun 'bodemprijs' nog een veel te grote marge bevat. Daarom gaf de rekenkamer aan dat je op dat moment pas moest beginnen met onderhandelen.

Wat jij daar van vindt, mag jij weten. Ik geef mijn mening er niet over. Ik vertel alleen wat dat programma aangaf.
En daarom kocht ik mijn keuken bij de Ikea. Weet ik gewoon van te voren hoeveel ieder greepje, scharnier, lade, front en corpus kost. In plaats van die ondoorzichtige prijzen en aanbiedingen.
pi_147320439
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Amen, zo denk ik er precies over. Koop de keuken bij de een keukenboer op de hoek en niet bij zo'n enorme keten.

1. Die verkopen vaak de kut kwaliteit niet, je hebt dus en kerken waar je langer mee kunt doen.

2. Deze bedrijven kennen nog service en komen langs als een tegeltje los zit of je vaatwasser niet werkt zonder direct voorrijkosten en uurloon in rekening te brengen.

Familie van mij hebben en kleine keukenzaak. De persoon die de keukens installeert is soms een hele dag bij allerlei klanten langs zonder dat er een nota wordt geschreven. Dat verdient zich wel terug op den duur.
Een kleine zaak kan het nooit zo goedkoop aanbieden als de daadwerkelijke bodemprijs bij een grote keten. Dit omdat de inkoopcondities van eenmanszaakjes echt veel slechter zijn dan die van grote spelers op de markt. Ik denk dat je dat onderschat.

Dat wil niet zeggen dat je bij een grote keten automatisch goedkoper aan een keuken geraakt. Je zult hier inderdaad goed voor moeten onderhandelen, maar een grote keten kan jou een keuken goedkoper aanbieden dan een klein bedrijfje.

Hoe kom je er verder nou weer bij dat grotere ketens kut kwaliteit verkopen en kleine zaken niet? :') Afhankelijk van het segment in de markt kan er gewoon hetzelfde verkocht worden. Maar zoals gezegd kopen grote spelers dit goedkoper in.
  vrijdag 5 december 2014 @ 22:16:28 #56
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147321314
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:20 schreef Gwywen het volgende:
Al overwogen je keuken in Duitsland aan te schaffen?
Dat dus...
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 22:25:21 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147321770
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:55 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Een kleine zaak kan het nooit zo goedkoop aanbieden als de daadwerkelijke bodemprijs bij een grote keten. Dit omdat de inkoopcondities van eenmanszaakjes echt veel slechter zijn dan die van grote spelers op de markt. Ik denk dat je dat onderschat.

Hoe kom je er verder nou weer bij dat grotere ketens kut kwaliteit verkopen en kleine zaken niet? :') Afhankelijk van het segment in de markt kan er gewoon hetzelfde verkocht worden. Maar zoals gezegd kopen grote spelers dit goedkoper in.
De kleinere zaken willen dit laagste segment vaak niet verkopen. Zoals ik noemde over familie die en keuken zaak heeft, die hebben sinds twee jaar een iets goedkopere lijn te koop, maar die verkopen ze liever niet, alles is allemaal net even iets minder goed.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_147322395
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De kleinere zaken willen dit laagste segment vaak niet verkopen. Zoals ik noemde over familie die en keuken zaak heeft, die hebben sinds twee jaar een iets goedkopere lijn te koop, maar die verkopen ze liever niet, alles is allemaal net even iets minder goed.
Op welke merken doel je dan? Daarbij, prima als ze het in een iets hoger segment zoeken, maar dan is het nog duurder. En dat is een keuze van de individuele winkelier. Jij stelde het zo als of grote ketens vooral kwalitatief matige merken verkopen en kleine zaken niet. Dat is gewoon onzin. Zat eenmanszaakjes die goedkope merken als Rotpunkt verkopen, en grote ketens die kwalitatief hoogwaardig merken als systemat en next125 verkopen.
pi_147362693
http://www.keukensduitsland.nl maak daar is een afspraak zeer goede service/prijs/kwaliteit
I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!
pi_147381066
Eerlijk gezegd ben ik meer op zoek naar tips voor merken met een goede prijs/kwaliteit dan adressen om ze te kopen.

Wel bedankt natuurlijk!

Hoe wordt er over Schüller gedacht?
En is er qua inbouwapparatuur enige besparing te boeken door niet voor een relatief duur merk als Siemens te gaan, of betaald dit zich terug in merkbaar slechtere kwaliteit?
  maandag 8 december 2014 @ 12:54:40 #61
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147387930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:20 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Overigens denk ik dat je met een budget van 10k, met composiet blad, en montage al vrij snel bij de budgetzaken uitkomt :X
Die achterwand is erg mooi, hoe heb je dat gedaan?
Share your talent, move the world.
pi_147387951
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:54 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Die achterwand is erg mooi, hoe heb je dat gedaan?
Tis niet mijn keuken, maar gewoon een plaatje van internet ;) Lijkt me gewoon structuurverf

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2014 12:55:58 ]
  maandag 8 december 2014 @ 14:26:42 #63
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_147390320
Ik heb vorig jaar een keuken gekocht bij -- schrik niet -- Hornbach. Dat zijn Wellmann-keukens, uit Duitsland, geen topkwaliteit natuurlijk maar zeker degelijker dan IKEA, zo bleek ons bij vergelijking in de winkels. Waarom bij Hornbach? Tja, er zat daar verbazingwekkend genoeg een goede verkoper die met ons meedacht en echt slimme suggesties deed. Vaste prijzen uiteraard, en de inbouwapparatuur mag je bij Hornbach kopen, maar dat hoeft niet. De rest van de keuken wordt er niet goedkoper door.. Optimale keuzevrijheid dus. Je krijgt gewoon een paar pallets thuis, dus je moet wel een mannetje hebben dat de keuken plaatst. Alles bij elkaar hadden we een zeer goede ervaring, maar ik ben me ervan bewust dat je net de goede verkoper moet treffen bij zo'n bouwmarkt.
Met een budget van ¤ 10.000 kom je héél ver bij Hornbach, inclusief plaatsing.
It's not a lie, if you believe
pi_147391102
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:08 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Dit dus!
Zij hebben meerdere filialen.
Bij filiaal 1 was de prijs na onderhandelen 8.500,- als ik vandaag zou tekenen. Morgen tekenen was 8.750,-.

Ik heb ze vriendelijk bedankt. 6 dagen later hebben ze mij opgebeld of ik al een keuken had gekocht. Ik zei, zo goed als, morgen tekenen we. Oooh ineens had de verkoper een nieuwe prijslijst binnen en kon de keuken ineens mee voor 7.500,-... Jammer joh, kans verspeeld :)
pi_147393966
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 14:51 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Zij hebben meerdere filialen.
Bij filiaal 1 was de prijs na onderhandelen 8.500,- als ik vandaag zou tekenen. Morgen tekenen was 8.750,-.

Ik heb ze vriendelijk bedankt. 6 dagen later hebben ze mij opgebeld of ik al een keuken had gekocht. Ik zei, zo goed als, morgen tekenen we. Oooh ineens had de verkoper een nieuwe prijslijst binnen en kon de keuken ineens mee voor 7.500,-... Jammer joh, kans verspeeld :)
Zo'n zaak zou nooit meer een cent van mij zien, wat een praktijken :')
pi_147398649
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 00:51 schreef Wrum het volgende:
Hoe wordt er over Schüller gedacht?
Next125 is zeer goed, al eerder gezegd in dit topic.

quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 16:19 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja, erg vervelend. Maar als je bereid bent daar in mee te gaan en veel offertes op gaat vragen, kan je wel het goedkoopste aan een keuken komen.

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 14:26 schreef 18konijn het volgende:
Dat zijn Wellmann-keukens, uit Duitsland, geen topkwaliteit natuurlijk maar zeker degelijker dan IKEA, zo bleek ons bij vergelijking in de winkels.
Welmman is wel echt het laagste segment qua Duitse keukens. Prijstechnisch gezien is het wel interessant inderdaad. In welk opzicht vind je het beter dan Ikea?

Ik moet wel zeggen dat het al weer 5 jaar geleden is dat ik Wellman in het echt gezien heb, maar toen was het niet best.
pi_147398679
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:45 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Ja, erg vervelend. Maar als je bereid bent daar in mee te gaan en veel offertes op te vragen, kan je wel het goedkoopste aan een keuken komen.
Ik betaal dan liever 1000 euro meer dan aan zo'n boeven. Die gun ik nog geen rotte eurocent.
pi_147398795
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:45 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik betaal dan liever 1000 euro meer dan aan zo'n boeven. Die gun ik nog geen rotte eurocent.
Als die 1000 euro teveel vragen zijn het toch ook boeven?
pi_147398871
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:49 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Als die 1000 euro teveel vragen zijn het toch ook boeven?
Wat is teveel? Elk bedrijf heeft zo zijn eigen marges.

"Maak nu een beslissing nu ik voor je neus sta en je nog niet hebt kunnen nadenken/vergelijken, of we verhogen de prijs voor je" is gewoon werkelijk schandalig gedrag.

Als een ander bedrijf me dan heel netjes behandelt en zijn best voor me doet, mag die gerust 1000 euro linea recta in de kas duwen.
  maandag 8 december 2014 @ 19:35:07 #70
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_147400738
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:45 schreef Dvorakk het volgende:

Welmman is wel echt het laagste segment qua Duitse keukens. Prijstechnisch gezien is het wel interessant inderdaad. In welk opzicht vind je het beter dan Ikea?

Ik moet wel zeggen dat het al weer 5 jaar geleden is dat ik Wellman in het echt gezien heb, maar toen was het niet best.
Als Wellmann het laagste segment zou zijn in DLD, dan zijn Duitse keukens gemiddeld kennelijk aanmerkelijk beter dan Nederlandse! Alles is gewoon netjes afgewerkt en past prima, inmiddels zit de keuken er anderhalf jaar in. Beter dan ikea was bijvoorbeeld de carrousel-hoekkast, steviger en stabieler.
It's not a lie, if you believe
pi_147403200
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 16:19 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Vrij normaal voor keukenboeren. Want vandaag is het zogenaamd de laatste actiedag.... ;)
pi_147403288
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 20:37 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Vrij normaal voor keukenboeren. Want vandaag is het zogenaamd de laatste actiedag.... ;)
Nou, dan wens ik al die keukenboeren het beste en haal ik mijn keuken ergens anders. Zo simpel is het :')
pi_147563460
Mijn belangrijkste tip bij bij onderhandelen: accepteer dat je af en toe niet uit komt. Dan loop je weg en ga je naar een ander. Over dure dingen wordt onderhandelt en wie bij een huis, keuken of auto niet een paar keer geemotioneerd NEE! hoort van zo'n verkoper betaalt teveel.

Daarbij moet je lak hebben aan die verkopers. Zo'n duurgeklede verkoper kan natuurlijk heel arrogant nee verkopen. Dan denk ik bij mezelf "Knul, jij hebt een baan op hooguit MBO-niveau en waarschijnlijk geen vast contract. Wat zou er eigenlijk voor keuken in een sociale huurwoning zitten?"

Ik kijk nu dus ook naar een keuken. Maar die keukenverkopers hebben 1 groot nadeel: Ik heb eerst met makelaars gedeald :)
pi_147563479
Ik verwacht overigens een shake-out in die markt als ik zie hoeveel keukenzaken er zijn waar de verkopers niets te doen hebben als je binnenkomt. Je wordt bijna besprongen als je rond kijkt.

[ Bericht 80% gewijzigd door Agronoom2 op 14-12-2014 09:38:18 (over dikke vingers en touch screens) ]
pi_147563483
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 09:34 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]

Waarom quote je jezelf nu? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')