abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 december 2014 @ 22:07:34 #176
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147619434
Mijn kind weet heel goed dat hij straks dan weer honger heeft maar het spoort hem niet aan meer te eten helaas.

En als hij de kat slaat mag hij even op de bank na gaan denken terwijl ik in de keuken wat anders ga doen en even tot tien tel. Want dat is iets wat me wel echt boos of nee erg verdrietig maakt.

Hij is oud genoeg om de gevolgen van zijn daden in te zien maar soms is het te aantrekkelijk toch de kat te meppen of zo.
Dan kan ik het weer uitleggen maar dat maakt duidelijk geen indruk.

Maar zijn jas ophangen e.d. doet hij tegenwoordig uit zichzelf dus sommige van die dingen komen toch wel met de jaren :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 15 december 2014 @ 22:11:36 #177
244125 laziness
pi_147619623
Mijn motto is trouwens het maakt niet uit wat je doet (tot in het redelijke hè ;) ) als je het maar consequent doet.
Ik denk dat als je consequent blijft vertellen wat je verwachting is, zoals die jas ophangen, dan komt dat echt wel goed.

Juist de ene keer het ene doen en de andere keer het andere schept verwarring.
  maandag 15 december 2014 @ 22:12:33 #178
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147619660
Anouk ruimt eindelijk haar klei op, uit zichzelf O+
Als ik ergens boos om wordt krijg ik tegenwoordig als antwoord: "knuffel mama" O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_147619673
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:03 schreef bitterend het volgende:
agter dat is vervelend -O- arme poes! misschien is het leuk omdat het "verboden" is? Hoe reageert de poes? gaat hij haar niet ontwijken bijv?
Elke kind is natuurlijk anders hierin. De ene zal striktere grenzen nodig hebben dan de andere.
Ja de poes loopt al meteen weg als hij haar ziet. Arm beest.
Er zijn wel meer dingen verboden, die doet ze niet (zoals drinken over de tv heen gooien, wat ze ook wel eens gedaan heeft - overigens zonder straf). Het is specifiek de poes en hoe hij reageert als hij pijn heeft wat ze heel interessant vindt.

Van het najaar zag ik ook dat ze (ik denk) expres met haar driewieler heen en weer over een kikker heen reed. Ook zoiets... Denk dat ze zich nog niet goed in kan leven in het feit dat ze die ander pijn doet. Ze vindt het gewoon heel interessant om de reactie te zien.
Dat geweten moet zich nog vormen. En daar heb je natuurlijk ook ouders voor, om te helpen. :)
Make my day!
pi_147619707
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:07 schreef laziness het volgende:
Mijn kind weet heel goed dat hij straks dan weer honger heeft maar het spoort hem niet aan meer te eten helaas.

En als hij de kat slaat mag hij even op de bank na gaan denken terwijl ik in de keuken wat anders ga doen en even tot tien tel. Want dat is iets wat me wel echt boos of nee erg verdrietig maakt.

Hij is oud genoeg om de gevolgen van zijn daden in te zien maar soms is het te aantrekkelijk toch de kat te meppen of zo.
Dan kan ik het weer uitleggen maar dat maakt duidelijk geen indruk.

Maar zijn jas ophangen e.d. doet hij tegenwoordig uit zichzelf dus sommige van die dingen komen toch wel met de jaren :P
Hoe oud is hij?
Make my day!
  maandag 15 december 2014 @ 22:14:41 #181
244125 laziness
pi_147619756
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 22:13 schreef agter het volgende:

[..]

Hoe oud is hij?
3 jaar en 10 maanden.
pi_147619918
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:14 schreef laziness het volgende:

[..]

3 jaar en 10 maanden.
S was toen nog geen 3 (met Sinterklaas 3 geworden). Dus ik geef haar nog 10 maanden ;)
Ik ben het met je eens dat als je richting de 4 jaar gaat je wel hoort te weten dat er op bepaald gedrag consequenties staan. Wat in basis wel en niet gewenst gedrag is.
Zeker als het gaat over het pijn-doen van anderen.
Make my day!
pi_147620051
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:07 schreef laziness het volgende:

Hier ook niet maar ik blij het proberen :P
Maar ik denk niet dat ze echt honger heeft..ik gaf 2 keer toe toen ze zei honger te hebben maar na 1 hapje apple/banaan zei ze "mama mijn buik zit vol"
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147620306
Soms blijft ze bij het avondeten zo een uur aan tafel, gezellig kletsend over van alles en nog wat. En dan eet ze van alles. En dan weer dagen dat ze niets wil. Dan vraag ik maar of ze een boterham of een krentenbol wil, en dat wil ze dan vaak wel. "Maar ik wil niet zitten".
Ook goed. Dat komt vanzelf wel. (Al vind ik dat ook vaak frustrerend, maar dat ligt bij mij)
Wij eten wel aan tafel, altijd, dus dat pikt ze vanzelf wel op.

Of ze wil alleen drie toetjes yoghurt... Ook prima.
Make my day!
pi_147620476
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:08 schreef TimeJumper het volgende:

Nu een vraagje voor de moeders van 3 jarigen met iets waar ik tegenaan loop.
Als ik Rayen vraag zijn jas op te hangen bijvoorbeeld, of ik vraag het 3 keer :P , als hij geen zin heeft doet hij het gewoon niet behalve als ik dreig dat hij 's avonds geen televisie kan kijken bijvoorbeeld.
Dan weet hij niet hoe snel hij moet zijn :{
Ik heb eigenlijk alleen "opvoed" ervaring vanaf 6 jaar, en daar had ik het nooit bij dat ik eerst moest dreigen voordat er wat gedaan werd.
Of is dit normaal gedrag voor een 3 jarige peuter? :@ :+
heel herkenbaar, de mijne gaat op de grond liggen en zegt dat hij geen armpjes meer heeft of hij zegt dat hij het niet "kan" :') en het is niet alleen de jas, speelgoed opruimen, aankleden, tandenpoetsen, eten....hij probeert het gewoon om eronderuit te komen zo af en toe (nu ja, best wel vaak, eerlijk gezegd)..... ik probeer eerst hem te overtuigen wel mee te werken, maar als alles niet lukt/ helpt kan ik best wel dingen bedenken die niet meer mogen en die een kleine jongen wel erg belangrijk vindt ~O>

laatst heb ik gewoon het speelgoed verzameld wat rondslingerde (inclusief het Sinterklaascadeau) "voor andere kindjes die wel willen opruimen" en dat lag 2 nachtjes in de berging...dat maakte wel een beetje indruk, tja, ik vind het ook niet ideaal, maar op die leeftijd worden ze wel verstandiger en mag gedrag best wel consequenties hebben, vind ik

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 15-12-2014 22:52:17 ]
pi_147620603
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:31 schreef Zana het volgende:

[..]

heel herkenbaar, de mijne gaat op de grond liggen en zegt dat hij geen armpjes meer heeft of hij zegt dat hij het niet "kan" :') en het is niet alleen de jas, speelgoed opruimen, aankleden, tandenpoetsen, eten....hij probeert het gewoon om eronderuit te komen zo af en toe (nu ja, best wel vaak, eerlijk gezegd)..... ik probeer eerst hem te overtuigen wel mee te werken, maar als alles niet lukt/ helpt kan ik best wel dingen bedenken die niet meer mogen en die een kleine jongen wel erg belangrijk vindt ~O>

laatst heb ik gewoon het speelgoed verzameld wat rondslingerde (inclusief het Sinterklaascadeau) "voor andere kindjes die wel willen opruimen" en dat lag 2 nachtjes in de berging...dat maakte wel een beetje indruk, tja, ik vind het ook niet ideaal, maar op die leefttijd worden ze wel verstandiger en mag gedraag best wel consequencies hebben, vind ik
Aan die strijd ben ik nog niet eens begonnen. Maar er begon me wel wat te dagen toen ik zag dat ze op het KDV alles netjes opruimde, en zelfs haar stoel aanschoof aan de tafel. En haar beker naar de keuken bracht.
"Krijg nou wat" dacht ik.
Make my day!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2014 @ 22:47:13 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147621057
over peuters gesproken O+ ik ga net de mijne nog even toedekken en vragen of hij wil plassen. Ik had z'n kamerdeur nog niet open of hij trok het dekbed al over zich heen "ga weheg (ik wil slapen toontje)!!!"
dus ik toch even naar hem toe, afijn, hij neemt een slokje water , gaat weer liggen en zegt: weltjustuh, ik hou van je en voegt er aan toe: nu mag je weer weg hoor,
ik: oh mag ik dat?
Geert: ga nou maar naar de keuken
ik: oh, nou ben al weg hoor
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_147628596
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:08 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ah bedankt, ik heb nu kinetisch zand, misschien ga ik nog wel deltazand bijbestellen samen met die bak. Is toch wel heel handig.

[..]

Ik zou wel gaan. Ze zeggen toch na 3 dagen koorts de 4de dag naar de dokter. Dacht ik toch.
En als ze morgen koorts heeft dan is dat dus al 5 dagen, ik zou gewoon voor de zekerheid even langsgaan.

Nu een vraagje voor de moeders van 3 jarigen met iets waar ik tegenaan loop.
Als ik Rayen vraag zijn jas op te hangen bijvoorbeeld, of ik vraag het 3 keer :P , als hij geen zin heeft doet hij het gewoon niet behalve als ik dreig dat hij 's avonds geen televisie kan kijken bijvoorbeeld.
Dan weet hij niet hoe snel hij moet zijn :{
Ik heb eigenlijk alleen "opvoed" ervaring vanaf 6 jaar, en daar had ik het nooit bij dat ik eerst moest dreigen voordat er wat gedaan werd.
Of is dit normaal gedrag voor een 3 jarige peuter? :@ :+
Ik weet het verschil niet echt tussen kineticzand en deltazand. Volgens mij is het allemaal ongeveer hetzelfde.

Ean gooit ook gewoon d'r jas op de grond bij de go ruimt ze prima op maar thuis veel minder.
pi_147629701
Bar hoe is het met Roy? Heb je al even niet meer online gezien.
pi_147640134
Hoi dames, ik breek even in. Ik moet wat maken voor een ontbijt voor 16 peuters op de peuterspeelzaal. Ik kwam niet verder dan pancakes.. Iemand anders maakt al groente spiesjes een vader maakt fruitspiezen.

Hebben jullie misschien leuke snelle ontbijtopties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 december 2014 @ 16:08:21 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147640168
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:07 schreef Sandous het volgende:
Hoi dames, ik breek even in. Ik moet wat maken voor een ontbijt voor 16 peuters op de peuterspeelzaal. Ik kwam niet verder dan pancakes.. Iemand anders maakt al groente spiesjes een vader maakt fruitspiezen.

Hebben jullie misschien leuke snelle ontbijtopties
http://www.leukerecepten.nl/recepten/560-bacon-ei-muffin zoiets?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 december 2014 @ 10:57:49 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147664244
heeft iemand de gebruiksaanwijzing van peuters gevonden? ;( ik snap de mijne niet meer. De laatste dagen enom pinnig, niks is goed, hij is zo eigenwijs als het groot is. Hij zegt a, maar wil b en doet vervolgens c :')

woensdag 17 december 2014 @ 11:01:12 #193
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147664322
stress?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 december 2014 @ 11:03:51 #194
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147664375
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:01 schreef Moppert het volgende:
stress?
lijkt me stug, want aan de andere kant is hij zo vrolijk als wat. Hij is niet chagerijnig ofzo, hij lijkt alleen niet te weten wat hij nou precies wil. Het is net alsof hij midden in een mentale sprong zit ;)

pi_147664818
Zo roept de mijne al een week of wat bij elke vraag
Nee
Ja
Niet nee zeggen! Stop met nee zeggen!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_147665022
Decemberdrukte?
  woensdag 17 december 2014 @ 12:48:45 #197
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147666983
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

lijkt me stug, want aan de andere kant is hij zo vrolijk als wat. Hij is niet chagerijnig ofzo, hij lijkt alleen niet te weten wat hij nou precies wil. Het is net alsof hij midden in een mentale sprong zit ;)
Bij ons is het altijd een teken van stress zeker zo met de december tijd.
Dan weten ze het ook gewoon allemaal niet meer.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147668256
peuter?
  woensdag 17 december 2014 @ 14:33:57 #199
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147669847
quote:
2s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:42 schreef Kyara het volgende:
peuter?
:D

Klinkt idd als een peuter, mogelijk een peuter met stress. Of eentje die ziek wordt.

S was de laatste week ook niet bepaald in goede doen. Die bleek Sinterklaas te missen (hij zei het incl. trillend lipje O+ ), wil zo graag net als z'n grote kdv vriendjes naar school én bleek ook nog eens ziek te worden. Z'n dwarsigheid is m vergeven ;)
Oude (on)bekende.
pi_147702857
Billie is vannacht ziek geworden ;(. Sindsdien gooit ie er ieder uur wel een golf spuug uit. Maar hij weigert te drinken. Zouden jullie een waterijsje aanbieden?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')