Ja de poes loopt al meteen weg als hij haar ziet. Arm beest.quote:Op maandag 15 december 2014 22:03 schreef bitterend het volgende:
agter dat is vervelendarme poes! misschien is het leuk omdat het "verboden" is? Hoe reageert de poes? gaat hij haar niet ontwijken bijv?
Elke kind is natuurlijk anders hierin. De ene zal striktere grenzen nodig hebben dan de andere.
Hoe oud is hij?quote:Op maandag 15 december 2014 22:07 schreef laziness het volgende:
Mijn kind weet heel goed dat hij straks dan weer honger heeft maar het spoort hem niet aan meer te eten helaas.
En als hij de kat slaat mag hij even op de bank na gaan denken terwijl ik in de keuken wat anders ga doen en even tot tien tel. Want dat is iets wat me wel echt boos of nee erg verdrietig maakt.
Hij is oud genoeg om de gevolgen van zijn daden in te zien maar soms is het te aantrekkelijk toch de kat te meppen of zo.
Dan kan ik het weer uitleggen maar dat maakt duidelijk geen indruk.
Maar zijn jas ophangen e.d. doet hij tegenwoordig uit zichzelf dus sommige van die dingen komen toch wel met de jaren
S was toen nog geen 3 (met Sinterklaas 3 geworden). Dus ik geef haar nog 10 maandenquote:
Hier ook niet maar ik blij het proberenquote:Op maandag 15 december 2014 22:07 schreef laziness het volgende:
Mijn kind weet heel goed dat hij straks dan weer honger heeft maar het spoort hem niet aan meer te eten helaas.
heel herkenbaar, de mijne gaat op de grond liggen en zegt dat hij geen armpjes meer heeft of hij zegt dat hij het niet "kan"quote:Op maandag 15 december 2014 21:08 schreef TimeJumper het volgende:
Nu een vraagje voor de moeders van 3 jarigen met iets waar ik tegenaan loop.
Als ik Rayen vraag zijn jas op te hangen bijvoorbeeld, of ik vraag het 3 keer, als hij geen zin heeft doet hij het gewoon niet behalve als ik dreig dat hij 's avonds geen televisie kan kijken bijvoorbeeld.
Dan weet hij niet hoe snel hij moet zijn![]()
Ik heb eigenlijk alleen "opvoed" ervaring vanaf 6 jaar, en daar had ik het nooit bij dat ik eerst moest dreigen voordat er wat gedaan werd.
Of is dit normaal gedrag voor een 3 jarige peuter?![]()
Aan die strijd ben ik nog niet eens begonnen. Maar er begon me wel wat te dagen toen ik zag dat ze op het KDV alles netjes opruimde, en zelfs haar stoel aanschoof aan de tafel. En haar beker naar de keuken bracht.quote:Op maandag 15 december 2014 22:31 schreef Zana het volgende:
[..]
heel herkenbaar, de mijne gaat op de grond liggen en zegt dat hij geen armpjes meer heeft of hij zegt dat hij het niet "kan"en het is niet alleen de jas, speelgoed opruimen, aankleden, tandenpoetsen, eten....hij probeert het gewoon om eronderuit te komen zo af en toe (nu ja, best wel vaak, eerlijk gezegd)..... ik probeer eerst hem te overtuigen wel mee te werken, maar als alles niet lukt/ helpt kan ik best wel dingen bedenken die niet meer mogen en die een kleine jongen wel erg belangrijk vindt
![]()
laatst heb ik gewoon het speelgoed verzameld wat rondslingerde (inclusief het Sinterklaascadeau) "voor andere kindjes die wel willen opruimen" en dat lag 2 nachtjes in de berging...dat maakte wel een beetje indruk, tja, ik vind het ook niet ideaal, maar op die leefttijd worden ze wel verstandiger en mag gedraag best wel consequencies hebben, vind ik
Ik weet het verschil niet echt tussen kineticzand en deltazand. Volgens mij is het allemaal ongeveer hetzelfde.quote:Op maandag 15 december 2014 21:08 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ah bedankt, ik heb nu kinetisch zand, misschien ga ik nog wel deltazand bijbestellen samen met die bak. Is toch wel heel handig.
[..]
Ik zou wel gaan. Ze zeggen toch na 3 dagen koorts de 4de dag naar de dokter. Dacht ik toch.
En als ze morgen koorts heeft dan is dat dus al 5 dagen, ik zou gewoon voor de zekerheid even langsgaan.
Nu een vraagje voor de moeders van 3 jarigen met iets waar ik tegenaan loop.
Als ik Rayen vraag zijn jas op te hangen bijvoorbeeld, of ik vraag het 3 keer, als hij geen zin heeft doet hij het gewoon niet behalve als ik dreig dat hij 's avonds geen televisie kan kijken bijvoorbeeld.
Dan weet hij niet hoe snel hij moet zijn![]()
Ik heb eigenlijk alleen "opvoed" ervaring vanaf 6 jaar, en daar had ik het nooit bij dat ik eerst moest dreigen voordat er wat gedaan werd.
Of is dit normaal gedrag voor een 3 jarige peuter?![]()
http://www.leukerecepten.nl/recepten/560-bacon-ei-muffin zoiets?quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:07 schreef Sandous het volgende:
Hoi dames, ik breek even in. Ik moet wat maken voor een ontbijt voor 16 peuters op de peuterspeelzaal. Ik kwam niet verder dan pancakes.. Iemand anders maakt al groente spiesjes een vader maakt fruitspiezen.
Hebben jullie misschien leuke snelle ontbijtopties
lijkt me stug, want aan de andere kant is hij zo vrolijk als wat. Hij is niet chagerijnig ofzo, hij lijkt alleen niet te weten wat hij nou precies wil. Het is net alsof hij midden in een mentale sprong zitquote:
Bij ons is het altijd een teken van stress zeker zo met de december tijd.quote:Op woensdag 17 december 2014 11:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
lijkt me stug, want aan de andere kant is hij zo vrolijk als wat. Hij is niet chagerijnig ofzo, hij lijkt alleen niet te weten wat hij nou precies wil. Het is net alsof hij midden in een mentale sprong zit
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |