abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 december 2014 @ 19:21:58 #61
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147367925
Vloeibaar ook niet idd, zou naar banaan smaken? Nou, dat proef ik ook niet hoor, dus ik begrijp haar wel ;)

Koorts gelukkig weer iets gezakt, we gaan haar zo maar weer martelen ;) (mijn hart breekt echt op zulke momenten)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 7 december 2014 @ 19:23:25 #62
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147367991
Ze overigens weer levendig ook, dus dat is fijn ^O^
pi_147368628
Susie beterschap voor je meisje!

Hoi NTS
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 7 december 2014 @ 20:24:47 #64
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_147370078
Beterschap voor A. Susie!

Hier een lichtelijk recalcitrante peuter in huis. Niet geheel vreemd als je 5,5 maand bij oma en opa hebt gewoond, de afgelopen 3 weken telkens 'op bezoek' kwam bij papa en mama (wij waren dan aan het klussen in het nieuwe huis van 's ochtends tot 's avonds) en sinds gisteren ineens in een nieuw huis woont, met je ouders, met al je spullen die je bijna een half jaar niet gezien hebt, en een compleet nieuwe kamer hebt. Gelukkig sliep ze vanmorgen in ieder geval uit tot 9.00uur maar we zijn de hele dag al bezig om haar te vertellen dat dit nu haar huis is, dat oma en opa's huis nu weer van hun is en dat we altijd op bezoek kunnen gaan. Maar ze is zo gefrustreerd ('ik vind het hier niet leuk, ik wil terug naar oma!') dat me de moed vanmiddag toch al even in de schoenen zonk. Met spullen gooien, gillen, alles doen wat niet mag etc., zo ken ik haar niet. Ik hoop echt dat dit heel snel voorbij gaat en dat we over uiterlijk 8 weken niet nog zo'n fase in gaan...
pi_147370151
Ah nts logisch maar leuk is anders. En er komt binnenkort een baby bij dat voelt ze ook aan.
pi_147370725
NTS lastig :*

Mijn peuter heeft moeite met het avond eten...ze wil niks eten en zegt dan doodleuk "ik krijg geen toetje he?" :') dat heb ik een keer geprobeerd om te kijken of ze dan toch ging helpen..niet dus :P
(we hebben nooit toetjes na het eten eigenlijk)

na het opruimen van het etenstafel zegt mevrouw "ik heb honger" }:| Dat heeft ze al een paar keer gedaan deze week. Ik leg steeds uit dat ze gewoon met ons moet eten maar de volgende dag is precies hetzelfde!
Zal wel komen met het wel/niet slapen in de middag en zindelijkheid...peuters O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 7 december 2014 @ 20:51:59 #67
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_147371150
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:41 schreef bitterend het volgende:
NTS lastig :*

Mijn peuter heeft moeite met het avond eten...ze wil niks eten en zegt dan doodleuk "ik krijg geen toetje he?" :') dat heb ik een keer geprobeerd om te kijken of ze dan toch ging helpen..niet dus :P
(we hebben nooit toetjes na het eten eigenlijk)

na het opruimen van het etenstafel zegt mevrouw "ik heb honger" }:| Dat heeft ze al een paar keer gedaan deze week. Ik leg steeds uit dat ze gewoon met ons moet eten maar de volgende dag is precies hetzelfde!
Zal wel komen met het wel/niet slapen in de middag en zindelijkheid...peuters O+
je zou misschien kunnen proberen haar bij het koken te betrekken. En dan tijdens het eten zeggen dat het zo llekker is omdat ze heeft geholpen.
pi_147371442
Ze kookt elke avond mee ;) maar als ik het dan op tafel zet is het "bleerrghh"
Denk dat ze gewoon te moe is in de avond de laatste tijd
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147371673
Die van ons eet ook regelmatig niet tijdens het avondeten. Hier meestal omdat ze dan nog opgedraaid is van het kdv of iets dergelijks. Tijdens het avondritueel komt ze tot rust en dan is t opeens ik wil een rijstwafel, of boterham of wat dan ook.
Als we dat niet geven, hebben we vervolgens een peuter die niet kan slapen, dus hier gaan regelmatig na t eten nog boterhammen erin.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 7 december 2014 @ 21:16:30 #70
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_147372269
Hier hetzelfde probleem met avondeten.....
  zondag 7 december 2014 @ 21:38:47 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147373239
Vervelend NTS :* Het is natuurlijk nogal wat voor zo'n kleine. Zal vast goed komen.

Niet avond eten *check* Afgelopen donderdag geen rijst willen en als je haar ophaalt van kdv vrijdagmiddag horen dat ze heerlijk rijst heeft gegeten }:|

Zo, ik ga de nachtdienst in ;)
  zondag 7 december 2014 @ 21:43:54 #72
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147373473
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:16 schreef PureEvil het volgende:
Hier hetzelfde probleem met avondeten.....
Nou helaas kan ik me daarbij aansluiten.

Nooit geweten dat ik het zo'n ellende vond :+ Sta je daar te koken, hem erbij te betrekken en zodra het op tafel staat is het gelijk van "bleghhhh getsiederrie" en schuift die zijn bord weg. ;(

Een toetje krijgt hij altijd wel daarna, omdat hij haast geen melk drinkt, of eigenlijk helemaal niet.
Maar dat moet hij dan eigenlijk ook haast nooit.

En een kwartier na het eten komt hij met een banaan aanzetten, of als ik daar nee tegen zeg, een sinaasappel.
Tsja opvoedkundig niet ok geloof ik , maar ik geef hem dan de laatste tijd dan toch maar een boterham.
Lastig hoor, ik hou me er maar aan vast dat het vanzelf overgaat :?

Beterschap Susie met die kleine meid

En leuk al die sinterklaasverhalen O+
En nu op naar de Kerst *O* en bomen versieren en samen kerststukjes maken :P
Rayen 2½ jaar!
pi_147373483
NTS, heeft ze de afgelopen 5,5 mnd met jullie bij opa en oma gewoond of zonder?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 7 december 2014 @ 21:50:32 #74
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_147373770
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:58 schreef bitterend het volgende:
Ze kookt elke avond mee ;) maar als ik het dan op tafel zet is het "bleerrghh"
Denk dat ze gewoon te moe is in de avond de laatste tijd
Dat zou ook nog kunnen.
Die van ons eet dan ook een stuk lastiger.
Nadeel is dat ik pas om 18.00 thuis ben uit werk en dan ook nog moet koken.
We eten dus vaak pas om 18.30.
  zondag 7 december 2014 @ 21:52:58 #75
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_147373878
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:38 schreef Susie het volgende:
Vervelend NTS :* Het is natuurlijk nogal wat voor zo'n kleine. Zal vast goed komen.

Niet avond eten *check* Afgelopen donderdag geen rijst willen en als je haar ophaalt van kdv vrijdagmiddag horen dat ze heerlijk rijst heeft gegeten }:|

Zo, ik ga de nachtdienst in ;)
Hier hebben ze er op het KDV een houtje van om tussen 1600 en 1700 nog even te gaan snacken.
Crackers met paté enzo.
Om nou te gaan zeggen dat hij dan niets meer mag vind ik ook weer zo sneu.
  zondag 7 december 2014 @ 22:00:02 #76
348178 NotTheSame
pi_147374196
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 21:44 schreef Vanyel het volgende:
NTS, heeft ze de afgelopen 5,5 mnd met jullie bij opa en oma gewoond of zonder?
Wij woonden ook bij opa en oma, het staat er een beetje stom zie ik net :+.
Maar ik moet zeggen dat met name oma de opvoedkundige taken over heeft genomen tot ik 20 weken zwanger was omdat ik zo vermoeid was. En de laatste 3 weken dan ook nog.
Tel daarbij op dat Draak een echt oma's kindje is dus is het niet vreemd dat ze zo heftig reageert. Alleen om steeds begripvol te blijven, dat is soms wat moeilijker.
  zondag 7 december 2014 @ 22:06:31 #77
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_147374486
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 22:00 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Wij woonden ook bij opa en oma, het staat er een beetje stom zie ik net :+.
Maar ik moet zeggen dat met name oma de opvoedkundige taken over heeft genomen tot ik 20 weken zwanger was omdat ik zo vermoeid was. En de laatste 3 weken dan ook nog.
Tel daarbij op dat Draak een echt oma's kindje is dus is het niet vreemd dat ze zo heftig reageert. Alleen om steeds begripvol te blijven, dat is soms wat moeilijker.
Komt vast wel goed, het zal even tijd nodig hebben.
Geloof dat die kleine al geboren is nu? Dan gewoon lekker laten helpen met voeden, de grote zus laten uithangen en niet te veel nee nu ff niet..
Het is natuurlijk wel veel verandering ineens, dat gaat zo'n draak ook niet in de koude kleren zitten.
  zondag 7 december 2014 @ 22:20:51 #78
348178 NotTheSame
pi_147375199
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:06 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Komt vast wel goed, het zal even tijd nodig hebben.
Geloof dat die kleine al geboren is nu? Dan gewoon lekker laten helpen met voeden, de grote zus laten uithangen en niet te veel nee nu ff niet..
Het is natuurlijk wel veel verandering ineens, dat gaat zo'n draak ook niet in de koude kleren zitten.
Neuuhh, ik moet nog maximaal 8 weken ;) .
Maar ik heb niet het idee dat het grote zus verhaal hier nu een grote rol in speelt. Ze doet er nog erg laconiek over namelijk. Maar ik hou een slag om de arm, want ik zie het na de geboorte nog wel helemaal om slaan.
  zondag 7 december 2014 @ 22:33:07 #79
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_147375810
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 22:20 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Neuuhh, ik moet nog maximaal 8 weken ;) .
Maar ik heb niet het idee dat het grote zus verhaal hier nu een grote rol in speelt. Ze doet er nog erg laconiek over namelijk. Maar ik hou een slag om de arm, want ik zie het na de geboorte nog wel helemaal om slaan.
Het helpt zeker wel om haar erbij te betrekken, dat scheelt een hoop ellende.

Wij zijn nu bezig met een tweede en betrekken onze zoon daar ook bij.
Hij heeft nu een kamer op zolder gekregen en uitgelegd dat hij misschien over een poosje een baby krijgt. Toen kregen we natuurlijk de vraag hoe die baby in mijn buik kwam.. Tja, dan plant papa een speciaal zaadje in mama's buik en dan wordt het zaadje een baby.
Nu checkt hij zo af en toe de stand van zaken. Mama volgens mij zit er al een baby in je buik want je hebt al een dikke buik :Y
Nee toch niet schat.

Risico van het hele gebeuren is wel dat hij zijn mond niet kan houden en vervolgens bij mij op het werk bij de grootste roddeltante zit te verkondigen dat hij een baby krijgt _O-
  zondag 7 december 2014 @ 22:43:39 #80
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_147376304
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 19:21 schreef Susie het volgende:
Vloeibaar ook niet idd, zou naar banaan smaken? Nou, dat proef ik ook niet hoor, dus ik begrijp haar wel ;)

Koorts gelukkig weer iets gezakt, we gaan haar zo maar weer martelen ;) (mijn hart breekt echt op zulke momenten)
je kunt vloeibare paracetamol toch gewoon door water of dixap o.i.d. mengen? Beterschap in ieder geval!
pi_147379435
Hier vorige week ook gedaan idd vloeibare paracetamol door water want dat is het enige wat ie wilde. ' hee mam lijkt wel sap..' Vervolgens ' hoef ik niet. Ik wil melk'. Daar ook nog wat door gedaan. Want hij was zo ziek dat ie geen paracetamol wilde. (Gewoon niks wilde) toen ie wat op knapte van de paracetamol wilde hij dus... Paracetamol.. En een ruzie en boosheid dat ie dat niet kreeg (want al gehad).. M'n man heeft toen maar een beetje sterke roosvicee op een lepeltje gegeven ok klaar te zijn met de strijd ;)

Eten hier vaak ook een probleem.. Niet altijd, maar meestal wel. Ik ga er geen strijd van maken. Probeer wat te motiveren (nog een schepje appelmoes als ie drie stukjes groente eet bijv. Soms werkt dat en soms niet). Heel soms laat ik z'n bord nog een tijdje staan na het eten en zeurt hij s avonds dat ie iets lekkers wil omdat hij honger heeft. Dan verwijs ik hem naar z'n bord en gaat er toch nog wel wat op (om vervolgens alsnog om iets lekkers te vragen..)
Tja wanneer doe je het goed. Van mij krijgt hij dus absoluut geen boterham terwijl man hem dat soms wel doet (als ik avonddienst heb), ook niet standaard hoor.. Maar die is bang dat hij uit hongert anders..

Hier net nog wat grappigs. We waren uit eten en Jelle had een toetje, een dierenbeker met smurfenijs. Oftewel blauw ijs. Maar na best wel war happen had hij nog steeds geen smurf gevonden. Hij dacht echt dat er ergens een smurfenpopje in zou zitten.. Helemaal verontwaardigd is hij naar de ober gegaan om te zeggen dat er geen smurf in zat.. Om vervolgens er achteraan te zeggen 'moet jij halen'. Kregen het niet aan z'n verstand dat er geen smurf in zat :P
pi_147379752
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:52 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Hier hebben ze er op het KDV een houtje van om tussen 1600 en 1700 nog even te gaan snacken.
Crackers met paté enzo.
Om nou te gaan zeggen dat hij dan niets meer mag vind ik ook weer zo sneu.
Ik denk dat het ook niet eens uit zou maken. Althans als ik hier kijk. Ze eten beter als ze geen gillende honger hebben. Vaak beginnen ze tussen 4 en 5 te piepen dat ze honger hebben . Iets te eten geven werkt dan beter dan zeggen nee, want dan zijn ze om 6 uur zo chagrijnig dat eten sowieso geen succes wordt.
Oudste at op zijn kdv dag sowieso slecht, omdat ie gewoon moe was van die dag.

Vandaag hebben ze allebei niet gegeten en ook geen toetje gehad. Normaal maakt het me niet zo uit, vooral als we gewoon vla of zo hebben. Maar nu hadden we alleen 'luxere' toetjes en jongste wilde gewoon geen eten. Oudste zei na 2 hapjes dat ie vol zat en vroeg gelijk daarna om een toetje, want daar had ie wel trek in :')
  maandag 8 december 2014 @ 00:11:58 #83
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_147380027
Plek voor een toetje is er bijna altijd wel bij de kinders:)
Al met al mag ik eigenlijk niet klagen. Ondanks dat hij niet altijd geweldig goed eet, eet hij wel veel dingen. Laatst zelfs tot mijn verbazing zat ie een schaaltje met rauwe paprika leeg te smikkelen.
Zelfs pittig eten zeurt hij bijna niet over.

Uiteindelijk komt het voor ons allemaal denk ik wel goed.
pi_147383032
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 00:04 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook niet eens uit zou maken. Althans als ik hier kijk. Ze eten beter als ze geen gillende honger hebben. Vaak beginnen ze tussen 4 en 5 te piepen dat ze honger hebben . Iets te eten geven werkt dan beter dan zeggen nee, want dan zijn ze om 6 uur zo chagrijnig dat eten sowieso geen succes wordt.
Dat. Ik baal altijd dat ze bij ons op t kdv alleen een rijstwafel krijgen om vijf uur. Kind 9 van de 10 keer gierende honger als we haar ophalen en daarvan idd zo chagrijnig dat ze ons en zichzelf in de weg zit. En niet normaal aan tafel kan eten.
Tegenwoordig nemen we meestal dus zelf nog een rijstwafel of soepstengels mee zodat ze iig iets te knabbelen heeft tot het eten.
pi_147383044
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:33 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Het helpt zeker wel om haar erbij te betrekken, dat scheelt een hoop ellende.
Dat lijkt me nogal kind- en leeftijdafhankelijk. Niet elk kind heeft er baat bij zo vroeg bij iets nog zo abstracts betrokken te worden.
pi_147383759
Hoe is het nu met Anouk Susie?

NTS :W het zal inderdaad allemaal wel indruk maken op draak. Wel fijn dat jullie je eigen plekje weer hebben.

Hier een zieke peuter. Gooide gistermiddag alles eruit en was daar hevig van onder de indruk. Veel geslapen en hij slaapt nu ook nog steeds. Geen kdv voor hem vandaag dus.
pi_147383775
Wat een gedoe hè dat eten. Ooit komt het goed houd ik mezelf maar voor.
Hier wordt al het Italiaanse eten naar binnen gestouwd. Nederlandse kost blijft standaard staan, behalve soms een klein beetje vlees. (Bij broer is het net andersom. Lekker handig)

Pfff hier iets nieuws. Op alles, nou je bijna alles zegt ze: "Echt niet".
Kom we gaan M. naar school brengen....echt niet.
Wil je wat fruit?......echt niet.
We gaan lekker slapen....echt niet.
Er staat een lekker bord eten voor haar neus......schuift het weg....echt niet.
En dat de hele dag door.
Het is vast een fase! Toch?
pi_147383801
Hier wordt eigenlijk prima gegeten. Aardappels en losse groenten zijn ze niet zo'n fan van. Pasta, rijst, stampot etc eten ze eigenlijk allemaal wel goed. De jongste is de grootste fiemel. Maar die eet weer rustig 5 boterhammen op een dag. Maar goed, dat is nog een dreumes dus dat telt niet :P

M gaat wel heel erg in fases. Als hij een groei- / ontwikkelingsspurtje heeft dan eet hij heel veel en daarna weer wat minder. Maar ook dat lijkt me volkomen logisch.
  maandag 8 december 2014 @ 10:48:25 #89
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_147385238
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 07:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal kind- en leeftijdafhankelijk. Niet elk kind heeft er baat bij zo vroeg bij iets nog zo abstracts betrokken te worden.
HOeft ook niet perse zo vroeg als dat wij nu doen, maar het erbij betrekken op welke manier dan ook zal meer goed dan kwaad doen.
  maandag 8 december 2014 @ 11:29:01 #90
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147385971
Met Anouk gaat het ruk. We zijn al bij ha geweest, bacteriële infectie in keel. Niks voor gekregen, lichaam moet het zelf zien op te lossen, want dat zou beter zijn.
Ze ligt nu op mijn schoot te slapen O+ Beetje jammer dat ik niet bij de afstandbediening kan, maar gelukkig is Buurman en Buurman net afgelopen :D
Wat ik wel naar vind is dat ze zo zwaar ademt en het dus ook wel eens even stopt.
Nieuwe pcm gehaald met pepermunt smaak, onder het mom van vitamine, maar die wilde ze ook niet }:|
Kan je de sinaspril vloeibaar gewoon door drinken doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')