je zou misschien kunnen proberen haar bij het koken te betrekken. En dan tijdens het eten zeggen dat het zo llekker is omdat ze heeft geholpen.quote:Op zondag 7 december 2014 20:41 schreef bitterend het volgende:
NTS lastig![]()
Mijn peuter heeft moeite met het avond eten...ze wil niks eten en zegt dan doodleuk "ik krijg geen toetje he?"dat heb ik een keer geprobeerd om te kijken of ze dan toch ging helpen..niet dus
![]()
(we hebben nooit toetjes na het eten eigenlijk)
na het opruimen van het etenstafel zegt mevrouw "ik heb honger"Dat heeft ze al een paar keer gedaan deze week. Ik leg steeds uit dat ze gewoon met ons moet eten maar de volgende dag is precies hetzelfde!
Zal wel komen met het wel/niet slapen in de middag en zindelijkheid...peuters
Nou helaas kan ik me daarbij aansluiten.quote:Op zondag 7 december 2014 21:16 schreef PureEvil het volgende:
Hier hetzelfde probleem met avondeten.....
Dat zou ook nog kunnen.quote:Op zondag 7 december 2014 20:58 schreef bitterend het volgende:
Ze kookt elke avond meemaar als ik het dan op tafel zet is het "bleerrghh"
Denk dat ze gewoon te moe is in de avond de laatste tijd
Hier hebben ze er op het KDV een houtje van om tussen 1600 en 1700 nog even te gaan snacken.quote:Op zondag 7 december 2014 21:38 schreef Susie het volgende:
Vervelend NTSHet is natuurlijk nogal wat voor zo'n kleine. Zal vast goed komen.
Niet avond eten *check* Afgelopen donderdag geen rijst willen en als je haar ophaalt van kdv vrijdagmiddag horen dat ze heerlijk rijst heeft gegeten![]()
Zo, ik ga de nachtdienst in
Wij woonden ook bij opa en oma, het staat er een beetje stom zie ik netquote:Op zondag 7 december 2014 21:44 schreef Vanyel het volgende:
NTS, heeft ze de afgelopen 5,5 mnd met jullie bij opa en oma gewoond of zonder?
Komt vast wel goed, het zal even tijd nodig hebben.quote:Op zondag 7 december 2014 22:00 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Wij woonden ook bij opa en oma, het staat er een beetje stom zie ik net.
Maar ik moet zeggen dat met name oma de opvoedkundige taken over heeft genomen tot ik 20 weken zwanger was omdat ik zo vermoeid was. En de laatste 3 weken dan ook nog.
Tel daarbij op dat Draak een echt oma's kindje is dus is het niet vreemd dat ze zo heftig reageert. Alleen om steeds begripvol te blijven, dat is soms wat moeilijker.
Neuuhh, ik moet nog maximaal 8 wekenquote:Op zondag 7 december 2014 22:06 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Komt vast wel goed, het zal even tijd nodig hebben.
Geloof dat die kleine al geboren is nu? Dan gewoon lekker laten helpen met voeden, de grote zus laten uithangen en niet te veel nee nu ff niet..
Het is natuurlijk wel veel verandering ineens, dat gaat zo'n draak ook niet in de koude kleren zitten.
Het helpt zeker wel om haar erbij te betrekken, dat scheelt een hoop ellende.quote:Op zondag 7 december 2014 22:20 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Neuuhh, ik moet nog maximaal 8 weken.
Maar ik heb niet het idee dat het grote zus verhaal hier nu een grote rol in speelt. Ze doet er nog erg laconiek over namelijk. Maar ik hou een slag om de arm, want ik zie het na de geboorte nog wel helemaal om slaan.
je kunt vloeibare paracetamol toch gewoon door water of dixap o.i.d. mengen? Beterschap in ieder geval!quote:Op zondag 7 december 2014 19:21 schreef Susie het volgende:
Vloeibaar ook niet idd, zou naar banaan smaken? Nou, dat proef ik ook niet hoor, dus ik begrijp haar wel
Koorts gelukkig weer iets gezakt, we gaan haar zo maar weer martelen(mijn hart breekt echt op zulke momenten)
Ik denk dat het ook niet eens uit zou maken. Althans als ik hier kijk. Ze eten beter als ze geen gillende honger hebben. Vaak beginnen ze tussen 4 en 5 te piepen dat ze honger hebben . Iets te eten geven werkt dan beter dan zeggen nee, want dan zijn ze om 6 uur zo chagrijnig dat eten sowieso geen succes wordt.quote:Op zondag 7 december 2014 21:52 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Hier hebben ze er op het KDV een houtje van om tussen 1600 en 1700 nog even te gaan snacken.
Crackers met paté enzo.
Om nou te gaan zeggen dat hij dan niets meer mag vind ik ook weer zo sneu.
Dat. Ik baal altijd dat ze bij ons op t kdv alleen een rijstwafel krijgen om vijf uur. Kind 9 van de 10 keer gierende honger als we haar ophalen en daarvan idd zo chagrijnig dat ze ons en zichzelf in de weg zit. En niet normaal aan tafel kan eten.quote:Op maandag 8 december 2014 00:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook niet eens uit zou maken. Althans als ik hier kijk. Ze eten beter als ze geen gillende honger hebben. Vaak beginnen ze tussen 4 en 5 te piepen dat ze honger hebben . Iets te eten geven werkt dan beter dan zeggen nee, want dan zijn ze om 6 uur zo chagrijnig dat eten sowieso geen succes wordt.
Dat lijkt me nogal kind- en leeftijdafhankelijk. Niet elk kind heeft er baat bij zo vroeg bij iets nog zo abstracts betrokken te worden.quote:Op zondag 7 december 2014 22:33 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Het helpt zeker wel om haar erbij te betrekken, dat scheelt een hoop ellende.
HOeft ook niet perse zo vroeg als dat wij nu doen, maar het erbij betrekken op welke manier dan ook zal meer goed dan kwaad doen.quote:Op maandag 8 december 2014 07:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal kind- en leeftijdafhankelijk. Niet elk kind heeft er baat bij zo vroeg bij iets nog zo abstracts betrokken te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |