abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148045763
Hier is de wijk een ijsbaan gelukkig rijdt de bus door onze straat dus die is geveegd en gestrooid. Ean en haar vader + schoonfamilie zitten in een indoorspeelparadijs/hel (vul maar in wat je zelf wilt) en ik sluit straks met sac aan bij het pannenkoekenhuis. Vriend heeft abonnementen gekocht dus ik verwacht dat ik er vanaf nu wel vaker ga komen ik werk dit schooljaar tijdelijk de vrij ipv de do en Ean gaat pas in mei naar school dus ik verwacht veel op de donderdagen te gaan die lijken mij ook rustiger dan de vrijdagen.

Knap van hem l'tiekje wat zijn ze al groot op een fiets he?
pi_148047638
Sneeuwballen gooien! Mijn bangerd vond het leuk!

Zoals je op de foto ziet sneeuwde het nog steeds. Was rond 17.00
  zondag 28 december 2014 @ 15:45:02 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148050574
Wat knap zeg dat fietsen!

Leuk Danic! En stoer dat ze het leuk vond.

pi_148056870
Zo ik zal ook weer eens een keer mijn gezichtl aten zien :@

Kerst was leuk. Eerste kerstdag lekker thuis .. Tweede kerstdag Toverland. Manlief zag dat Djen met haar 96 cm. best in de achtbaan mocht :o ... En ik zat daar zo :X :X :X
En ze vond het SCHITTEREND :D .. Kwam deruit en rende er weer heen en is zo meerdere keren achter elkaar gegaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En derde kerstdag voor het eerst op de slee O+ .. Hoe te gekker hoe te liever O+

Prachtige foto's hier van jullie kroost O+

Vandaag is alles hier veranderd in ijs. Dus je moet ontzettend goed oppassen, anders ga je op je bek :X . Vandaag zijn we naar een LEGO expositie geweest hier .. Vond Djen ook wel leuk, al die treintjes en kermisattracties en zulks. Maar LEGO begrijpt ze nog niet .. Duplo wel maar dat was er nauwelijks.
pi_148072378
Djenna 96 cm?! Wat groot! Stoere dame in de achtbaan!

Heerlijke sneeuwfoto's O+! Ik had me er ook op verheugd, slee mee van opa en oma... Maar helaas werden wij overgeslagen. Alleen gisterochtend een minilaagje op de auto's en dat was het -O-. Vandaag lag er wel ijs op de plassen, maar toen peuter daar 1x doorheen zakte met luid gekraak, durfde hij daarna niet meer in de buurt te komen :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 28 december 2014 @ 22:39:33 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148072789
Wow Twinkle, wat een held! En lange dame zeg!

Aah, jammer Phaidra!
pi_148084326
Wauw Djen wat knap van je zeg.

Oh men zijn jullie peuters ook zo bewerkelijk? Ean wil amper nog iets en het is vooral een hoop gezeur om dingen die op dat moment niet mogen/kunnen. Nu kan ik tussen 13 en 16 ook niet weg ivm Sac dus ze is idd veel thuis maar ook al we wel weg zijn is het veel gepiep. Toch rijp voor school ofzo denk ik. Maar pittig vind ik het wel.
  maandag 29 december 2014 @ 16:53:07 #278
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148100948
Ik heb Anouk vanmiddag weer in bed gestopt, slapen dus ;) Gisteren dus niet en dan vind ik het best vermoeiend. Of bewerkelijk, dat kan ook. Maar Anouk is nog wat jonger dan ean natuurlijk.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_148117631
I. slaapt meestal ook niet meer en ik moet echt nog een nieuwe handige dagindeling vinden. De dag is nu idd zo lang! En zelf spelen is er ook niet echt bij de laatste weken, hij heeft veel entertainment nodig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148118002
Hier meestal nog wel een middagslaap. Soms wil hij niet, zijn we een dag op pad of bij de opvang. Dan slaapt hij niet.

Kan me voorstellen dat het lastig om dan weer een ritme te vinden. Hier blijft bij niet slapen alles wel hetzelfde ivm zijn zusjes. Maar als hij niet slaapt heeft hij wel alle rust en ruimte om lekker te spelen en kunnen we ook weer andere dingen doen zoals knutselen, prikken of verven.

Hier trouwens wel een klaptomane peuter. Gister op een verjaardag eerst een bus uit zijn handen gepraat, toen had hij weer een autootje.... bij het 3e autootje heb ik het afgepakt ipv uitleggen want we stonden al in de deuropening en gastvrouw wilde natuurlijk ook terug naar visite. Resultaat: gillende peuter. Echt niet leuk. Had het zelf ook wel anders kunnen aanpakken maar ik was even zoo klaar met het uitleggen en ik voelde me echt heel opgelaten. -O-
pi_148118237
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 09:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Oh men zijn jullie peuters ook zo bewerkelijk? Ean wil amper nog iets en het is vooral een hoop gezeur om dingen die op dat moment niet mogen/kunnen. Maar pittig vind ik het wel.
Man ja feest der herkenning.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_148118683
Hoi! Ik hoor hier, dat is raar.

Over geen slaapjes kan ik al meepraten, best jammer ;) hier doet ze er gelukkig de halve week nog wel een, maar gaat dan niet voor 21.00 a 21.15 naar bed.

En alsof ze het doorhad, kwamen met haar verjaardag ook ineens echte peuterbuien? Ik was echt zo verbaasd, best plotseling!
pi_148118877
Hoi Olf :W
pi_148118968
Die peuter van mij hè. ....die boos werd als we dr wakker maken om te plassen?
Dat heb ik geskipt en ze is gewoon droog :o Op 1x na al een hele week.
Nog even wat zelfvertrouwen bij dr kweken en dan maar eens zonder luier gaan slapen.

Ik vind dit wel echt heel bijzonder.
Het is echt weer alles of niks, zoals wel vaker bij Eva.

En peuterbuien check.
Ze heeft nu bedacht dat ze wel om alles kan gaan huilen :') heeft alleen niet het gewenste effect
pi_148118996
quote:
2s.gif Op maandag 29 december 2014 23:10 schreef Kyara het volgende:
Hoi Olf :W
Kyara! Jij hebt er straks drie tegelijk! Ga je dan over elk kind los posten in 1 topic? :+
pi_148119106
Uiteraard :+

Hier trouwens wel 3 met peuterdriftbuien :X
pi_148119274
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:07 schreef Olf het volgende:
Hoi! Ik hoor hier, dat is raar.

Ik maak nog met enige regelmaat het dreumestopic open en dan bedenk ik me net op tijd: verrek ik hoor hier niet :+
pi_148119320
quote:
2s.gif Op maandag 29 december 2014 23:14 schreef Kyara het volgende:
Uiteraard :+

Hier trouwens wel 3 met peuterdriftbuien :X
Vertel ze dat ze nog een maand moeten wachten! :o

Tot nu toe was mijne weleens hysterisch maar dan als ze bijvoorbeeld niet nog een koekje mocht of niet d'r jas uit mocht doen buiten. En nu al een paar keer echt boos worden dat ik niet mag eten, een van ons op de verkeerde stoel zit, en nog wel wat controle-dingetjes. Het moet vermoeiend zijn om twee te zijn. :+
pi_148119943
Ja, dat ze een boterham met pindakaas willen en dan boos worden als je ze een boterham met pindakaas geeft want ze wilde een boterham met pindakahaaas! :')
  dinsdag 30 december 2014 @ 08:28:51 #290
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148127722
Anouk zegt op alles wat ik zeg, ook als ik vraag wat ze op haar brood wil, "euh?" Of "hm?" :') Ik word er gestoord van. Dan reageer ik meestal met "wat zeg je mama?" En als reactie: "euh?" -O- Hoe krijg je mama gek in het kwadraat :P
  dinsdag 30 december 2014 @ 08:52:28 #291
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148128019
Danic, wat goed van Eva! Fijn is dat.
pi_148128052
Fijn dat er wat herkenning is ik word er echt een beetje geïrriteerd van.

En eva go girl alles of niets that's the spirit
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:03:20 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148128174
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 23:18 schreef Olf het volgende:

[..]

Vertel ze dat ze nog een maand moeten wachten! :o

Tot nu toe was mijne weleens hysterisch maar dan als ze bijvoorbeeld niet nog een koekje mocht of niet d'r jas uit mocht doen buiten. En nu al een paar keer echt boos worden dat ik niet mag eten, een van ons op de verkeerde stoel zit, en nog wel wat controle-dingetjes. Het moet vermoeiend zijn om twee te zijn. :+
:D alsof je het over mijn kind hebt :+.

Twee jaar zijn O+

Edit: Hoi Olf :W

Hier ook een dametje zonder middagslaap, behalve op het KDV. Van de 1 op de andere dag was het klaar, ging ze van 3 uur slapen in de middag tot niet willen slapen... en als ze wel slaapt overdag spookt ze tot een uur of 9 door om de volgende dag bloedchagrijnig te zijn :'). Nu, na een week of 3, merk ik dat ze het elke dag een beetje beter trekt om wakker te blijven. Eigenlijk duurt de dag net een uurtje te lang zo :+
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:06:48 #294
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148128221
Wat goed van Eva *O* !

Peuterdriftbuien... *zucht*
Draak wil overal over onderhandelen, en o wee als wij dan niet in haar straatje meegaan, dan is het hysterie alom :').

Middagslaap houden wij hier voorlopig nog wel even erin. Zonder resulteert in strontvervelend kind wat geen avondeten meer wil eten en om alles ligt te blèren.
We hebben al geprobeerd haar 's ochtends te laten slapen tot ze zelf wakker werd (tussen 9.00uur en 10.00uur) maar die 2 uur die ze dan meer slaapt dan normaal vullen helaas het gat van de middagslaap niet.
  dinsdag 30 december 2014 @ 12:54:47 #295
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148134926
Zelf wakker worden tussen 9 en 10......oh, wat een heerlijkheid.
Anouk stond vanmorgen om 6 uur al naast haar bed...
pi_148135490
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:07 schreef Olf het volgende:

En alsof ze het doorhad, kwamen met haar verjaardag ook ineens echte peuterbuien? Ik was echt zo verbaasd, best plotseling!
Ja herkenbaar, zo bizar opeens :o

De plotselinge NEE WIL NIET!-tsunami lijkt na een paar maanden weer te zijn afgezwakt naar een incidentele 'ik wil een boterham met kaaaaaas!!! neeeeeee ik wil geen boterham met kaaaaaaaas!!!'.

Ik vind het zo sneu om te zien hoe moeilijk ze het soms met zichzelf hebben, en die haast zichtbare opluchting als je dan laat kiezen tussen twee dingen O+

Gelukkig nog wel een middagslaapje hier, voor alle partijen zeer welkom. Overslaan of een kort slaapje zorgt niet voor later wakker jammer genoeg, maar ook zonder uitslapen ben ik bijzonder tevreden met zijn slaapgedrag. Hij blijkt trouwens op het kdv al een tijdje prima te slapen zonder de geliefde speen :o (die was kwijt maar dat was nooit aan ons doorgegeven), dus ik denk dat we dat thuis ook maar gaan doorvoeren.
pi_148137509
Ean heeft vandaag een tand door mijn lip geslagen.
Het ging niet helemaal expres maar ze wilde niet goed gaan zitten in de auto en was zo aan het nee nee NEE roepen dat ze zo een tand door mijn sloeg -O-.

Goed moment om de speen af te bouwen mineola.
pi_148137888
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 08:28 schreef Susie het volgende:
Anouk zegt op alles wat ik zeg, ook als ik vraag wat ze op haar brood wil, "euh?" Of "hm?" :') Ik word er gestoord van. Dan reageer ik meestal met "wat zeg je mama?" En als reactie: "euh?" -O- Hoe krijg je mama gek in het kwadraat :P
Herkenning! Sowieso weinig antwoorden op vragen. Als hij ergens geen antwoord op wil/kan geven dan gaat ie snel op een ander onderwerp over :')

Ai FR, klinkt pijnlijk. Ze kunnen soms zo lomp zijn he :X

Succes met speen afbouwen Mineola!
  dinsdag 30 december 2014 @ 14:23:12 #299
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148138663
Ik lees eigenlijk nooit in het peutertopic maar zie nu dat ik dat eerder had moeten doen. Wat een feest der herkenning die peuterbuien :X gedeelde smart is halve smart, toch?
Ik was zo naïef om -tot een maand of vier geleden ofzo- te denken dat S die vást niet echt zou krijgen. Want hij was zooo makkelijk en alles was altijd goed, dreumesdriftbui? Nee hoor, ken ik niet. Sterker nog hij kent het woord nee niet eens. En daar, van de één op de andere dag ongeveer zoals bij Olfie, was daar de befaamde peuterpuberteit. Godver zeg :'). Idd waar ik het GORE LEF vandaan haal om te vragen wat hij op zijn boterham wil?! KAAAAAAS! Jank! NEEE GEEN KAAS!!! KAAS!! PAKKEEEEEEEEEEEEN! En dan je kaas uitspugen op de grond. En als blikken konden doden had ik het loodje allang gelegd. En hij moet en zal "OP EEN GROTE MENSENSTOEL!!!!!!" want als ik de "ki--" van kinderstoel heb uitgesproken ligt ie te krijsen op de grond terwijl hij z'n vork naar z'n zusje gooit :').

Gelukkig is ie ook vaak lief en blij O+. Maar sjongejonge, deze leeftijd vraagt wel vaak het uiterste van je geduld :X
pi_148139467
Ik weet niet of ik het moet afkloppen of dat ook dit weeeeeer een faaaaaaaaaase is maar de driftbuien van M worden wel stukken minder. Sowieso weer een ontwikkelingssprongetje gemaakt. Hij begint nu grapjes te maken en zijn fantasie wordt ook steeds groter/duidelijker aanwezig en hij zit in de verkleinwoordfase.....

Ook nog herkenning van kleptomane peuters?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')