abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147274646
Zoals de titel al zegt, mijn zoon wil gaan werken in Dubai als mechanieker.
Nu is hij op zoek naar verhalen en ervaringen van mensen die daar gewerkt hebben. Hoe is het om daar te werken, hoe is het om daar te wonen en te leven?
Er komen na reacties vast wel meer vragen bij me op, maar ben alvast benieuwd.

[ Bericht 0% gewijzigd door praadje op 04-12-2014 12:29:55 ]
  donderdag 4 december 2014 @ 11:53:57 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_147274672
Je zoon heeft wel de ambitie om in het buitenland te werken, maar is niet in staat om dat zelf uitzoeken?
So we just called him Fred
pi_147274904
En waarom ben jij dat aan het uitzoeken? :')
-XOXO-
  donderdag 4 december 2014 @ 12:04:51 #4
54408 Parzival
Where it happens
pi_147274956
Nou.,., ik kan je uit ervaring vertellen.. (ik woon er).. dat het hier suuuuuperbe is..

Je hoeft je geen zorgen te maken.. Dubai (en omstreken) zijn super veilig.. je auto midden op de dag met sleutels erin laten draaien terwijl je boodschappen gaat doen.. geen probleem..
de toiletten zijn de schoonste ter wereld.. overal is wel een schoonmaker..

qua salaris zal die wel goed zitten.. en doordat we geen belasting betalen hou je alles netto over..

ja in de zomer is het warm en blijft iedereen binnen.. maar the good times zijn nu aangebroken.. het is winter.. en in de winter gaat iedereen naar buiten en leeft de hele stad op..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  donderdag 4 december 2014 @ 12:06:50 #5
54408 Parzival
Where it happens
pi_147275006
enige waar je je echt zorgen om moet maken is of die niet elke dag gaat feesten ;)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_147275086
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:02 schreef datismijnmening het volgende:
En waarom ben jij dat aan het uitzoeken? :')
Misschien vraagt hij het gewoon voor zijn zoon?
  donderdag 4 december 2014 @ 12:13:53 #7
54408 Parzival
Where it happens
pi_147275162
Qua wonen heb je verschillende opties..
Over het algemeen krijg je bij je contract een woonvergoeding.. die kun je besteden aan de huur.. of als je heel laag in de organisatie zit, regelen zij een woning.. (CHECKEN!).. die geregelde woningen zijn vaak niet zo fijn..

De hoogte van die vergoeding bepaalt een groot deel.. of je gaat samen met iemand anders in een appartement op JBR (een leuke wijk) of voorjezelf.. als je heel veel geld krijgt kun je richting een villa kijken (220k AED per jaar). Die villa staat dan wel net buiten Dubai.... maar dat is meestal geen probleem.

Qua boodschappen heb je hier de Carrefour (net als inderdaad in FR) en de Spinneys (UK). Beide zijn groooot en hebben genoeg internationale producten.. inclusief.. jawel... Beschuit!

Auto's zijn goedkoop en benzine ook.. dus als je aankomt, alles omzetten en een auto kopen.. leningen voor auto's zijn zeer normaal en gaan tegen 3-3.5% rente.. auto's gaan altijd maximaal tegen 80% financiereng. Persoonlijke leningen NOOIT nemen.. als je het land uit moet en je hebt een lening open staan.. heb je een grooot probleem..

Feestjes zijn er genoeg.. incl internationale artisten J-Lo, Armin, engelse bands en vorig jaar zelfs de Rolling Stones in Abu Dhabi..

Op vrijdagochtend heb je hier brunches.. alleen bij hotels.. voor een vast bedrag de bar leegzuipen en vreten tot je erbij neervalt.. van 50 euro -> 100 euro te vinden..

qua eetgelegenheden.. tsja.. overal is wel wat te vinden.. van kleine tentjes (10euro) tot 5 sterren (100 euro pp).. en alles van top kwaliteit..

en als je specifieke zorgen hebt moet je die maar even in deze thread gooien.. dan zal ik die proberen te beantwoorden

[ Bericht 87% gewijzigd door Parzival op 04-12-2014 12:21:06 ]
pi_147275283
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 11:53 schreef FredvZ het volgende:
Je zoon heeft wel de ambitie om in het buitenland te werken, maar is niet in staat om dat zelf uitzoeken?
Oh vast wel maar hij is in België opgegroeid en niet zo bekend met Fok. Buiten dat ben ik zelf ook nieuwsgierig natuurlijk.
pi_147275352
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:04 schreef Parzival het volgende:
Nou.,., ik kan je uit ervaring vertellen.. (ik woon er).. dat het hier suuuuuperbe is..

Je hoeft je geen zorgen te maken.. Dubai (en omstreken) zijn super veilig.. je auto midden op de dag met sleutels erin laten draaien terwijl je boodschappen gaat doen.. geen probleem..
de toiletten zijn de schoonste ter wereld.. overal is wel een schoonmaker..

qua salaris zal die wel goed zitten.. en doordat we geen belasting betalen hou je alles netto over..

ja in de zomer is het warm en blijft iedereen binnen.. maar the good times zijn nu aangebroken.. het is winter.. en in de winter gaat iedereen naar buiten en leeft de hele stad op..
Dankjewel voor je reactie. Als hij in Dubai zou werken voor een Belgisch bedrijf, moet hij dan in België of in Dubai belasting betalen?
pi_147275380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:10 schreef Leonos het volgende:

[..]

Misschien vraagt hij het gewoon voor zijn zoon?
Hij is een zij. ;)
  donderdag 4 december 2014 @ 12:23:31 #11
54408 Parzival
Where it happens
pi_147275400
dat ligt eraan.. in Dubai betaal je 0 belasting.. maar dan moet je wel uitgeschreven zijn.. in zou altijd aanraden om je uit te schrijven.. anders ga je zo de 52% schijf in (in NL dan..) van de Belgische belasting weet ik niets.. maar als hij zn geld op een UAE bankrekening krijgt.. en zich uitgescheven uit NL heeft en in dienst is van de local sub.. betaal je volgens mij gewoon in UAE (en dus niets)

Tipje.. koop een auto. Blijft 12 maanden weg.. als je dan terug gaat naar NL mag je de auto zonder extra kosten invoeren.. en zodoende komt mijn Jaguar XK richting NL binnenkort
pi_147275405
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:22 schreef praadje het volgende:

[..]

Hij is een zij. ;)
O+
pi_147275415
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:23 schreef Leonos het volgende:

[..]

O+
Trouwen?
  donderdag 4 december 2014 @ 12:25:26 #14
54408 Parzival
Where it happens
pi_147275443
hoe oud is je zoon eigenlijk?
pi_147275503
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:23 schreef Parzival het volgende:
dat ligt eraan.. in Dubai betaal je 0 belasting.. maar dan moet je wel uitgeschreven zijn.. in zou altijd aanraden om je uit te schrijven.. anders ga je zo de 52% schijf in (in NL dan..) van de Belgische belasting weet ik niets.. maar als hij zn geld op een UAE bankrekening krijgt.. en zich uitgescheven uit NL heeft en in dienst is van de local sub.. betaal je volgens mij gewoon in UAE (en dus niets)

Tipje.. koop een auto. Blijft 12 maanden weg.. als je dan terug gaat naar NL mag je de auto zonder extra kosten invoeren.. en zodoende komt mijn Jaguar XK richting NL binnenkort
Dan moet hij even kijken wat het slimste is. Wat cool van je auto.
Ik ben trouwens erg blij met je reacties, het is nog maar een plan hoor. Hij is zich aan het oriënteren op verschillende gebieden.
pi_147275512
23 jaar
  donderdag 4 december 2014 @ 12:31:46 #17
54408 Parzival
Where it happens
pi_147275582
De regel in NL is dat als je meer dan 6 maanden uitgeschreven staat (bij de gemeente) de belastingplicht vervalt..

met 23 jaar.. ik kan alleen maar zeggen.. DOEN!.. de ervaring die je hier opdoet, de cultuur (iedereen is hier vriendelijk).. hij maakt snel vrienden bij het uitgaan (in tegenstelling tot de groepjes cultuur in NL), en de weelde en welvaart hier is ongekend.. (zelfs het ziekenhuis heeft valet parking!)

ja er zijn regels waar je je aan moet houden, (nooit dronken opgepakt worden, lokale vrouwen links laten liggen, en geen foto's maken waar dat niet mag,etc) maar over het algemeen is het hier 1 groot feest..
  donderdag 4 december 2014 @ 12:33:28 #18
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_147275633
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:18 schreef praadje het volgende:

[..]

Oh vast wel maar hij is in België opgegroeid en niet zo bekend met Fok. Buiten dat ben ik zelf ook nieuwsgierig natuurlijk.
Alsof je alleen op Fok! informatie kunt opzoeken :')
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 4 december 2014 @ 12:34:16 #19
54408 Parzival
Where it happens
pi_147275653
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:33 schreef Luxuria het volgende:

[..]

hey.. doe even lief.. kan ik eindelijk eens los.. ga je een beetje lopen bashen!
pi_147275674
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:31 schreef Parzival het volgende:
De regel in NL is dat als je meer dan 6 maanden uitgeschreven staat (bij de gemeente) de belastingplicht vervalt..

met 23 jaar.. ik kan alleen maar zeggen.. DOEN!.. de ervaring die je hier opdoet, de cultuur (iedereen is hier vriendelijk).. hij maakt snel vrienden bij het uitgaan (in tegenstelling tot de groepjes cultuur in NL), en de weelde en welvaart hier is ongekend.. (zelfs het ziekenhuis heeft valet parking!)

ja er zijn regels waar je je aan moet houden, (nooit dronken opgepakt worden, lokale vrouwen links laten liggen, en geen foto's maken waar dat niet mag,etc) maar over het algemeen is het hier 1 groot feest..
Ja ik zou het wel leuk vinden voor hem. En nu is hij nog jong dus nu kan hij er nog voor gaan.
pi_147275684
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:24 schreef praadje het volgende:

[..]

Trouwen?
Oké.
  donderdag 4 december 2014 @ 12:35:35 #22
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_147275691
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:34 schreef Parzival het volgende:

[..]

hey.. doe even lief.. kan ik eindelijk eens los.. ga je een beetje lopen bashen!
Ik vind het een interessant topic, alleen die reactie.....
:P

[ Bericht 0% gewijzigd door Luxuria op 04-12-2014 12:57:38 ]
All she wants and needs is just a little taste..
pi_147275729
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:33 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Nee hoor, er zijn zat andere manieren om informatie in te winnen en dat zal hij ook vast doen. Maar omdat ik hier toch ben dacht ik, laat ik er hier eens een topic over openen.
pi_147275734
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:34 schreef Parzival het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als je dronken word opgepakt?
Hoe kom je thuis na het stappen dan? :P
pi_147275740
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:35 schreef Leonos het volgende:

[..]

Oké.
*O*
pi_147275762
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:23 schreef Parzival het volgende:

Je woont er dus je zal het wel beter weten. Maar het belastingverdrag tussen België en de Emiraten kan er wel degelijk voor zorgen dat je belast wordt indien je minder dan 24 achtereenvolgende maanden in het Golfstaatje werkt. Ook wordt er gekeken naar je gezinsomstandigheden. De Belgische fiscus stuurt wel degelijk aanslagbiljetten rond.
pi_147275772
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:37 schreef Leonos het volgende:

[..]

Taxi?
pi_147275779
quote:

[..]

quote:

[..]

Wordt. En in dat soort landen ga je met de taxi naar huis, niet op je fiets.
pi_147275835
quote:
9s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:38 schreef Travel. het volgende:

[..]

Je woont er dus je zal het wel beter weten. Maar het belastingverdrag tussen België en de Emiraten kan er wel degelijk voor zorgen dat je belast wordt indien je minder dan 24 achtereenvolgende maanden in het Golfstaatje werkt. Ook wordt er gekeken naar je gezinsomstandigheden. De Belgische fiscus stuurt wel degelijk aanslagbiljetten rond.
Is dit alleen als je er minder dan 24 maanden werkt? En is er na die 24 maanden ook nog een kans dat je onder de Belgische belasting valt?
pi_147275856
quote:
9s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:39 schreef Travel. het volgende:

[..]

[..]

Wordt. En in dat soort landen ga je met de taxi naar huis, niet op je fiets.
Ik kan me sowieso niet heugen dat ik ooit een fietser in Dubai gezien heb _O-
-XOXO-
pi_147275858
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:35 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik vind het een interessant topic, alleen die reactie... :P
Ik vind het ook interessant, kiest hij er niet voor dan heb ik in ieder geval weer iets geleerd.
  donderdag 4 december 2014 @ 12:44:24 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147275915
quote:
9s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:38 schreef Travel. het volgende:

[..]

Hij zegt toch dat hij niet weet hoe het met de Belgische belasting werkt, en zijn reactie gebaseerd is op de NL regels?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147275932
Wat voor werk is het ?
Voor een Belgisch baggerbedrijf ofzo ?

Als het echt voor een simpel "mechanieker" baantje bij een lokaal bedrijf is dan nemen ze daar denk ik eerder een Indier of Pakistani voor aan, die zijn 10 keer zo goedkoop.
Maar mechanieker is een typisch vlaamse benaming, dat kan van alles zijn.
pi_147275955
Hoe zit het trouwens met de zorg en de zorgkosten?
pi_147276116
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:18 schreef praadje het volgende:

[..]

:')_! Dus hij is te bang/lui om zelf een topic te openen maar wil wel naar Dubai? Gaat 'm niet worden dit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_147276178
quote:
99s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:52 schreef bijdehand het volgende:

[..]

:')_! Dus hij is te bang/lui om zelf een topic te openen maar wil wel naar Dubai? Gaat 'm niet worden dit.
Nou je kunt veel van hem zeggen maar die twee dingen dus zeker niet. Hij wint zeker en vast wel ergens anders informatie in. Maar ik was zelf ook wel nieuwsgierig. Dus.
pi_147276188
quote:
99s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:52 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Sodemieter eens op met je domme gelul
pi_147276214
Hij is mechanieker van vorkliften, maar dan wel de grootste vorkliften die in de havens gebruikt worden. Daarnaast is hij auto mechanieker.
pi_147276345
Hoeren klappen in de 49ers! Beste!
  donderdag 4 december 2014 @ 13:10:41 #40
54408 Parzival
Where it happens
pi_147276541
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:42 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ik kan me sowieso niet heugen dat ik ooit een fietser in Dubai gezien heb _O-
jawel hoor die zie je wel.. op zo'n krakkemikig ding.. op Sh. Zayed Road.. (overigens 120 euro boete)
  donderdag 4 december 2014 @ 13:12:25 #41
54408 Parzival
Where it happens
pi_147276590
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:45 schreef praadje het volgende:
Hoe zit het trouwens met de zorg en de zorgkosten?
Werkgevers zorgen meestal voor zorgverzekering. ik heb zelf daarnaast nog een expat verzekering bij Oom in Rotterdam. Ziekenhuizen zijn op en top.. en tandartsen ook.. (voor zover ik die nodig had).. je kunt redelijk goedkoop tot extreem duur gaan (200 euro voor wortel+kroon, tot 2500 voor wortel + kroon)
pi_147276622
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:55 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Doe normaal.
pi_147276625
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:56 schreef praadje het volgende:
Hij is mechanieker van vorkliften, maar dan wel de grootste vorkliften die in de havens gebruikt worden. Daarnaast is hij auto mechanieker.
Heeft hij een aanbieding van een bedrijf, is er een vacature ?
Of is dit gewoon een opvlieging oO/
pi_147276672
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:55 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Jij wil gewoon dat die zoon gaat en zn leven verpest, sadist.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Official ESF Kreviewer donderdag 4 december 2014 @ 13:18:30 #45
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147276735
Misschien ook wel handig om de nadelen te noemen, ipv alleen de voordelen. Vriendin van me heeft er gewoond en dat was toch niet 1 groot feest.

Je zit nogal geisoleerd, in de zandbak, in de hitte, in een moslimland, waar hele bevolkingsgroepen worden onderdrukt en gebruikt.
pi_147276968
quote:
14s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:18 schreef Kreator het volgende:
Misschien ook wel handig om de nadelen te noemen, ipv alleen de voordelen. Vriendin van me heeft er gewoond en dat was toch niet 1 groot feest.

Je zit nogal geisoleerd, in de zandbak, in de hitte, in een moslimland, waar hele bevolkingsgroepen worden onderdrukt en gebruikt.
Nogal een verschil man/vrouw daar.

Maar als man zit je niet met de nadelen die je daar als vrouw hebt.
  donderdag 4 december 2014 @ 13:28:15 #47
54408 Parzival
Where it happens
pi_147276993
ja het blijft een zomer land idd.. het is er warm in de zomer.. maar ik vergelijk het maar met binnen zitten in de winter in nederland.. in de winter hier is het juist weer super qua weer.. voor en najaar zijn suuuuper.. qua feesten, temperatuur en alles..

geisoleerd.. daar heb ik geen last van.. ik verdien genoeg om vaak genoeg het land uit te gaan en zie mijn familie ook nog regelmatig (evt via Skype)..

qua moslimland.. tsha.. nou niet echt last mee.. ja ze werken iets anders (lees een tempo lager) en ja de moskee maakt elke dag herrie.. maar om het nou als mega annoying te ervaren.. nee.

en ja sommige groepen worden nog onderdrukt.. maar niet in zulke extreme maten zoals het westen doet voorkomen.. ja er zijn mensen die maar elke 2 jaar een retour vlucht krijgen naar huis.. en ja ik weet ook dat er excessen zijn hierin van mensen die helemaal niet terug mogen ed.. maar de overgrote meerderheid (zeker in UAE) zit daar om te werken voor het gezin in hun thuisland
  donderdag 4 december 2014 @ 13:31:27 #48
54408 Parzival
Where it happens
pi_147277077
quote:
2s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:27 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Nogal een verschil man/vrouw daar.

Maar als man zit je niet met de nadelen die je daar als vrouw hebt.
Als vrouw heb je hier weinig nadelen hoor.. ik snap die westerse kijk op de dingen hier niet zo..

nadelen: ja je kunt niet in hotpants een winkelcentrum in..
maar een blouseje, rok, broek, topje etc.. kan makkelijk

nadelen: als vrouw heb je minder rechten
in het rechtssysteem that is.. als je vriend dood gaat dan gaan zijn accounts op non-aktief, en daar ga je als vrouw niet bijkomen.. (alleen vader of broers)

voordelen: vrouwen hebben hier bijna overal voorrangsloketten.. bij de bank, de overheid, de bus, metro en tram.. als vrouw zul je nooit toegang worden ontzegt bij uitgaansgelegenheden.. als de bus te vol is.. gaat er een man uit.. en krijgt de vrouw een stoel..

dus onderdrukt..onderdrukt.. t valt allemaal wel mee hoor

(en ja er zijn heeeeel veel mensen die naar blonde vrouwen staren.. dat wel)
pi_147277160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:10 schreef Parzival het volgende:

[..]

jawel hoor die zie je wel.. op zo'n krakkemikig ding.. op Sh. Zayed Road.. (overigens 120 euro boete)
Boete omdat je gaat fietsen? :P
  donderdag 4 december 2014 @ 13:35:59 #50
54408 Parzival
Where it happens
pi_147277183
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:35 schreef Leonos het volgende:

[..]

Boete omdat je gaat fietsen? :P
omdat je gaat fietsen op de snelweg waar iedereen 140km/h knalt.. ja :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')