abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2014 @ 10:21:35 #1
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147272349

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Maraca op 06-12-2014 09:36:53 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_147272558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:12 schreef GotC het volgende:
Ik vond de aparte vormen juist leuk! Kerstbel enzo O+
Het kerstklokje van vorig jaar vond ik geniaal en ik vind het één van de mooiste die ik heb.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 4 december 2014 @ 10:31:49 #3
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_147272565
Heb net op de valreep een loopje van mossel gemist... :o

Dus bij deze geef ik het verzoek door:

1
2
[b]26 december - [url=http://www.kangoeroeloop.nl/]Kangoeroeloop (Vught)[/url][/b]
[*] mosselmossel - 5, 7,5, 12 of 15km
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_147272614
quote:
99s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:31 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Het kerstklokje van vorig jaar vond ik geniaal en ik vind het één van de mooiste die ik heb.
Dat was 2012, in 2013 kreeg je een kerstboom.

Iemand trouwens bekend met deze: http://www.msm.no/polar-night-halfmarathon.242499.en.html (zelf niet geïnteresseerd, maar wellicht zijn er enkelen die hier wel warm voor lopen).
pi_147272645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:34 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Iemand trouwens bekend met deze: http://www.msm.no/polar-night-halfmarathon.242499.en.html (zelf niet geïnteresseerd, maar wellicht zijn er enkelen die hier wel warm voor lopen).
Ik bedoel die boom ja.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_147272682
O+ M'n rugpijn begint echt héél erg minder te worden en z'n scherpte te verliezen! Kwam gewoon frist en pijnvrij het bed uit vanochtend! Dat vind ik fijn. Ook na het rennen nu geen extra pijn meer nu ik veel meer weet waar ik op moet letten tijdens het rennen. Ook de zware heuveltraining van gisteravond heeft geen sporen achtergelaten 8-)

Wel grappig om te zien dat ik nu met deze oefeningen, die ik voor de spiegel doe/moet doen, echt kan zien dat de kant waar ik last heb ook echt de zwakkere kant is. Been zakt bijvoorbeeld meer in bij optrekken andere knie, met die knie kom ik ook zonder problemen hoger en de balans op m'n linkerbeen is een stuk beter. :o Maar er zit verbetering in de oefeningen. Het gaat makkelijker en stabieler met de dag!
Ja doei.
  donderdag 4 december 2014 @ 10:38:11 #7
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_147272706
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:31 schreef Wolve000 het volgende:
Heb net op de valreep een loopje van mossel gemist... :o

Dus bij deze geef ik het verzoek door:
[ code verwijderd ]

Ja, lekker makkelijk :+ :P
Heb hem toegevoegd, met de aanname dat het om 2014 gaat
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 4 december 2014 @ 10:43:23 #8
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_147272827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:38 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, lekker makkelijk :+ :P
Heb hem toegevoegd, met de aanname dat het om 2014 gaat
Namens mossel, hartelijk dank! Ik gok ook 2014 ja.

Wilde 'm zelf toevoegen, hadden jullie net met z'n allen het topic volgeouwehoerd...
pi_147272850
En heel veel succes en plezier RD! Zet 'm op!
Ja doei.
pi_147272865
quote:
99s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:35 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik bedoel die boom ja.
Ok, die van 2012 vond ik een stuk mooier. Het idee is overigens wel leuk, want de BGL is ook echt (voor mij dan) de start van de kerstperiode. Zo voelt het althans.
Toch wil ik graag een brug op de medaille. Ik vond de CPC-medaille van 2013 echt super met de pier erop.
  donderdag 4 december 2014 @ 10:45:09 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147272876
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:37 schreef motorbloempje het volgende:
O+ M'n rugpijn begint echt héél erg minder te worden en z'n scherpte te verliezen! Kwam gewoon frist en pijnvrij het bed uit vanochtend! Dat vind ik fijn. Ook na het rennen nu geen extra pijn meer nu ik veel meer weet waar ik op moet letten tijdens het rennen. Ook de zware heuveltraining van gisteravond heeft geen sporen achtergelaten 8-)

Wel grappig om te zien dat ik nu met deze oefeningen, die ik voor de spiegel doe/moet doen, echt kan zien dat de kant waar ik last heb ook echt de zwakkere kant is. Been zakt bijvoorbeeld meer in bij optrekken andere knie, met die knie kom ik ook zonder problemen hoger en de balans op m'n linkerbeen is een stuk beter. :o Maar er zit verbetering in de oefeningen. Het gaat makkelijker en stabieler met de dag!
^O^
Grappig dat het zo snel verbetert.
Ik ga ook de fysio oefeningen maar weer uit de kast trekken ja.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_147272879
Moblo: ^O^ het ziet er naar uit dat je fit genoeg zult zijn voor de 29e!
pi_147272883
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:34 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

"and track is usually covered with snow or ice".

Tot daar klonk het goed :P Lopen over ijs is niet echt mijn sterkste kwaliteit vrees ik. Verder wel heel gaaf..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 4 december 2014 @ 10:47:17 #14
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_147272924
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:45 schreef Zwabberhark het volgende:
Kortom, je zal zelf ook nog even hard moeten werken, anders loop je daar straks nog in je eentje rond te sjokken terwijl wij al aan het bier zitten!
pi_147272925
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Tot daar klonk het goed :P Lopen over ijs is niet echt mijn sterkste kwaliteit vrees ik. Verder wel heel gaaf..
Jij had toch een verleden in de schaatssport? Of ben ik in de war met iemand anders?
pi_147272941
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:47 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Jij had toch een verleden in de schaatssport? Of ben ik in de war met iemand anders?
Ja dat wel, maar een halve marathon klunen lijkt me ook niets :P
Maar misschien zijn er wel manieren waarop je je schoenen kunt behandelen zodat je wel wat meer grip hebt :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_147272958
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:47 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Kortom, je zal zelf ook nog even hard moeten werken, anders loop je daar straks nog in je eentje rond te sjokken terwijl wij al aan het bier zitten!
Dat zit er sowieso dik in. Deze maand ga ik echter minder trainen dan in oktober en november, dus ik zal die training met jullie puur op talent moeten doen.
pi_147272967
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:45 schreef Murmeli het volgende:

[..]

^O^
Grappig dat het zo snel verbetert.
Ik ga ook de fysio oefeningen maar weer uit de kast trekken ja.
Ik vind het ook vrij opmerkelijk. Het lijkt bijna wel een soort placebo-effect :')

Nee hoor, heb nog steeds wel last, maar gewoon zóveel minder. Belast het niet meer optimaal zeg maar, denk ik, door op te letten op houding (met deze specifieke kennis) en de oefeningen. Merk sowieso altijd wel dat ik met oefeningen vrij snel sterker word (of het nou yoga, pilates, jillian, whatever is), dus nou ja, yay! :+ Vanmiddag even een rustig rondje over de trails hobbelen denk ik. Of weer 'n rondje durrep lettend op techniek, dat ging afgelopen week ook érg lekker. Fysio zei ook dat ik tijdens het rennen, als ik goed oplette en m'n best deed ook meteen m'n core kon versterken (niet te hard gaan), dus ik neem dat advies graag aan! :)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:45 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik vrees van wel! :D
Ja doei.
pi_147272971
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja dat wel, maar een halve marathon klunen lijkt me ook niets :P
Maar misschien zijn er wel manieren waarop je je schoenen kunt behandelen zodat je wel wat meer grip hebt :o
Snowsteps bij de ANWB kopen voor 8 euro. Die schuif je om je schoenen, klaar.
  donderdag 4 december 2014 @ 10:55:27 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_147273133
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik vind het ook vrij opmerkelijk. Het lijkt bijna wel een soort placebo-effect :')

Nee hoor, heb nog steeds wel last, maar gewoon zóveel minder. Belast het niet meer optimaal zeg maar, denk ik, door op te letten op houding (met deze specifieke kennis) en de oefeningen. Merk sowieso altijd wel dat ik met oefeningen vrij snel sterker word (of het nou yoga, pilates, jillian, whatever is), dus nou ja, yay! :+ Vanmiddag even een rustig rondje over de trails hobbelen denk ik. Of weer 'n rondje durrep lettend op techniek, dat ging afgelopen week ook érg lekker. Fysio zei ook dat ik tijdens het rennen, als ik goed oplette en m'n best deed ook meteen m'n core kon versterken (niet te hard gaan), dus ik neem dat advies graag aan! :)

[..]

Ik vrees van wel! :D
Waar moet je op letten bij t lopen dan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_147273142
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:49 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Snowsteps bij de ANWB kopen voor 8 euro. Die schuif je om je schoenen, klaar.
Haha, tja het vereist toch wel enige oefening vrees ik dus dan moet de kou hier ook wat doorzetten.

Ik heb me wel net opgegeven voor een 3daagse schaatscursus in de kerstvakantie, goed voor de stabiliteit van de enkels!
pi_147273157
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Waar moet je op letten bij t lopen dan?
Actief m'n buikspieren aanspannen en zoveel mogelijk m'n bovenlichaam 'stil' houden, omdat die dus aan de rechterkant een knikje maakt/doorzakt wat eigenlijk alle problemen veroorzaakt. Op zich is dat niet zo heel raar, maar het is wel iets wat ik dus nooit gedaan heb. Ik rende altijd maar gewoon :+
Ja doei.
pi_147273427
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Actief m'n buikspieren aanspannen en zoveel mogelijk m'n bovenlichaam 'stil' houden, omdat die dus aan de rechterkant een knikje maakt/doorzakt wat eigenlijk alle problemen veroorzaakt. Op zich is dat niet zo heel raar, maar het is wel iets wat ik dus nooit gedaan heb. Ik rende altijd maar gewoon :+
Ik doe nu bij de atletiek wel eens van die loopscholingsoefeningen, zoals lopen met je handen boven je hoofd, of zelfs met een zware bal boven je hoofd of recht voor je, en dan merk je echt dat je bovenlichaam geneigd is alle kanten op te zwalken, zelfs al let je er nog op :P
pi_147273499
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik doe nu bij de atletiek wel eens van die loopscholingsoefeningen, zoals lopen met je handen boven je hoofd, of zelfs met een zware bal boven je hoofd of recht voor je, en dan merk je echt dat je bovenlichaam geneigd is alle kanten op te zwalken, zelfs al let je er nog op :P
Ja, vandaar dat stil ook tussen ' ' stond :D Het is echt verdomd lastig wel, maar ik hoop er een gewoonte van te kunnen maken om zo te lopen zonder er echt bij na te denken. Nu moet ik echt om de zoveel minuten even me realiseren waar ik mee bezig ben en weer even 'herpakken', al houd ik het nu wel al weer langer vol dan vorige week, zeg maar :+
Ja doei.
pi_147273520
Twiskemolenloop en Bosbaanrun mogen uit de OP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')