http://ireland.iol.ie/~afifi/Articles/turkic.htmquote:1c) In view of these facts, it is very likely that in the distant past, the ancestors of some of the Native Peoples of Americas and the ancestors of Turks and other Altaic peoples lived in the same or adjacent geographic regions of Central Asia and/or Siberia. If so, it is again very likely that all these peoples could have been members of the same people or closely related people who spoke the same language or closely related languages. Due to their possible relationship with each other in the distant past, one is inclined to think of probable existence of some cultural and linguistic relationship between these peoples, in spite of the fact that while some members stayed in their homelands in Asia, the others left Asia and went to North America.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Turkse cultuurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Indiaans uiterlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Turks uiterlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog een indicatie: in 1513 kwam er een wereldkaart van de Turkse Piri Reis uit die de wereldkaart beschreef. Nog een indicatie dat Indianen wellicht Turks zijn.![]()
1 Artikel wat iets niet uitsluit, een foto van mannen met een wolf, een indiaanse man en een Chinese vrouw = geen conclusies.![]()
Van welke Turkse stam komen ze af denk je? In hoeverre kan Turkije schadevergoedingen vragen aan Amerika via het internationaal gerechtshof?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:07 schreef Scuidward het volgende:
Deels Turks als ik de quote zo doorlees.
Dit betekent namelijk dat er een regelrechte genocide is gedaan op de Turken en dat Turken de grootste slachtoffers zijn van genocide.![]()
Hahaquote:Op woensdag 3 december 2014 20:09 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Van welke Turkse stam komen ze af denk je? In hoeverre kan Turkije schadevergoedingen vragen aan Amerika via het internationaal gerechtshof?
Dit betekent namelijk dat er een regelrechte genocide is gedaan op de Turken en dat Turken de grootste slachtoffers zijn van genocide.![]()
Enige aap die er uit de mouw komt, is die aap die genocide heeft gepleegd op de Amerikaanse Turken. 90% van de Amerikaanse Turken zijn dus uitgeroeid.quote:![]()
Hahaquote:Op woensdag 3 december 2014 20:12 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Enige aap die er uit de mouw komt, is die aap die genocide heeft gepleegd op de Amerikaanse Turken. 90% van de Amerikaanse Turken zijn dus uitgeroeid.![]()
maar jullie hebben erdogan nu. dat is wraak genoegquote:Op woensdag 3 december 2014 20:16 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nog steeds boos omdat Vlad Dracula is verslagen door een Turk?![]()
![]()
Hahaquote:Op woensdag 3 december 2014 20:16 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nog steeds boos omdat Vlad Dracula is verslagen door een Turk?![]()
'Amerikaanse Turken'.![]()
Wie zegt dat die mensen zich met Turken identificeren?
Misschien kotsen ze wel op Turkije.![]()
De wetenschap spreekt en zegt dat ze Turken zijn. Turkije moet miljoenen gaan investeren in de VS om de Turkse Indianen(ook wel Amerikaanse Turken genoemd) weer bewust te maken van hun identiteit. Amerika is toch ''the land of the free''? Dan mogen de Amerikaanse Turken ook weten dat ze Turks zijn.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:17 schreef Syntos het volgende:
'Amerikaanse Turken'.![]()
Wie zegt dat die mensen zich met Turken identificeren?
Misschien kotsen ze wel op Turkije.![]()
Er wonen dus 5.2 miljoen Amerikaanse Turken in de VS. Interessant.quote:Out of the total U.S. population, 2.9 million people, or 0.9 percent, reported American Indian or Alaska Native alone. In addition, 2.3 million people, or another 0.7 percent, reported American Indian or Alaska Native in combination with one or more other races. Together, these two groups totaled 5.2 million people. Thus, 1.7 percent of all people in the United States identified as American Indian or Alaska Native, either alone or in combination with one or more other races.[109](Bron: wiki)![]()
En Amerikanen zijn allemaal Europeaanse afstammelingen, maar die zien zich ook niet als Spanjaarden, Britten, Duitsers of Engelsen na 200+ jaar.
Dan denk jij even een groep indianen te vertellen wat ze zijn en dat ze zich als Turken moeten zien, of dat hun 'turkse oorsprong' ze ook maar iets boeit?
Success ermee.![]()
![]()
amerikaanse indianen geloven niet in de koran. dat is alvast een voordeel. ik denk dat je ze met rust moet laten of van hen moet leren - niet andersom. my 2 centsquote:Op woensdag 3 december 2014 20:19 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
De wetenschap spreekt en zegt dat ze Turken zijn. Turkije moet miljoenen gaan investeren in de VS om de Turkse Indianen(ook wel Amerikaanse Turken genoemd) weer bewust te maken van hun identiteit. Amerika is toch ''the land of the free''? Dan mogen de Amerikaanse Turken ook weten dat ze Turks zijn.![]()
![]()
Turkije bestaat pas 100 jaar. Waar de TS aanspraak op maakt kan elk persoon op deze planeet aanspraak op maken gegeven de genetic bucket chain.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/![]()
Binnen een dag gaat dat niet nee, maar wel als je ze dat bewust maakt. Zij hebben toch het recht te weten waar ze vandaan komen?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:21 schreef Syntos het volgende:
En Amerikanen zijn allemaal Europeaanse afstammelingen, maar die zien zich ook niet als Spanjaarden, Britten, Duitsers of Engelsen na 200+ jaar.
Dan denk jij even een groep indianen te vertellen wat ze zijn en dat ze zich als Turken moeten zien, of dat hun 'turkse oorsprong' ze ook maar iets boeit?
Success ermee.![]()
![]()
Houd iemand dat dan voor ze verborgen, of kunnen ze daar zelf niet achterkomen als het ze zo intereseert?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:24 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Binnen een dag gaat dat niet nee, maar wel als je ze dat bewust maakt. Zij hebben toch het recht te weten waar ze vandaan komen?![]()
Misschien dat we ergens een patent van de tipi vinden in een Turks graf uit 2000 jaar voor christus.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:09 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Van welke Turkse stam komen ze af denk je? In hoeverre kan Turkije schadevergoedingen vragen aan Amerika via het internationaal gerechtshof?
Ik heb het over de Turkse volkeren, waar Turken, Turkmenen, Khazakken, Azeris onder vallen. Niet over Turkije per se.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:24 schreef SpecialK het volgende:
Turkije bestaat pas 100 jaar. Waar de TS aanspraak op maakt kan elk persoon op deze planeet aanspraak op maken gegeven de genetic bucket chain.![]()
TR gemachtquote:Op woensdag 3 december 2014 20:21 schreef hugecooll het volgende:
Ik vind die Turk in de OP meer lijken op een Mongool"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Hoeveel Nederlanders zouden weten dat Willem van Oranje de 80 jarige oorlog begon zonder geschiedenis op school? Niet veel.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:25 schreef Syntos het volgende:
[..]
Houd iemand dat dan voor ze verborgen, of kunnen ze daar zelf niet achterkomen als het ze zo intereseert?
Daarom moet het bewust gemaakt worden.![]()
We stammen toch allemaal af van een soort die zijn oorsprong vind in Afrika?
Nou, dan vind ik dat ze daar ook recht hebben op een goede AOW.![]()
ze zijn verder geëvolueerd. echt blijf er nou maar van af jij kan hun mentale powers niet aan ik weet het zekerquote:Op woensdag 3 december 2014 20:24 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Binnen een dag gaat dat niet nee, maar wel als je ze dat bewust maakt. Zij hebben toch het recht te weten waar ze vandaan komen?![]()
![]()
Dus? Elke persoon op aarde is het achter-achter-achter-etc...-kleinkind van iemand die 3000 jaar geleden in de regio heeft gewoont die nu Nederland genoemd zou worden (true story).quote:Op woensdag 3 december 2014 20:25 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ik heb het over de Turkse volkeren, waar Turken, Turkmenen, Khazakken, Azeris onder vallen. Niet over Turkije per se.
Dus iedereen is een Nederlander en elke moord waar den ook ter wereld is een directe aanslag op de Nederlandse staat die haar diaspora moet beschermen toch? (jouw conclusie als je consistent zou zijn)
Doe normaal.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 20:26 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlanders zouden weten dat Willem van Oranje de 80 jarige oorlog begon zonder geschiedenis op school? Niet veel.
Daarom moet het bewust gemaakt worden.![]()
![]()
Niet? Amerikanen zijn bijna nooit Amerikaans, maar vrijwel altijd 1/iets van een andere nationaliteit. Je krijgt zo een heel lijstje met 1/4 dit, 1/8 dat etcquote:Op woensdag 3 december 2014 20:21 schreef Syntos het volgende:
Success ermee.![]()
![]()
![]()
Dan heb je het over duizenden jaren geleden. Ik heb het over een kleine 500 jaar geleden, toen de Europeanen naar Amerika gingen en een genocide pleegden op de Amerikaanse Turken. Waarom mogen Afrikanen wel klagen over de slavernij, maar mogen Amerikaanse Turken en andere Turken niet klagen over de grootste genocide in de mensheid?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus? Elke persoon op aarde is het achter-achter-achter-etc...-kleinkind van iemand die 3000 jaar geleden in de regio heeft gewoont die nu Nederland genoemd zou worden (true story).
Dus iedereen is een Nederlander en elke moord waar den ook ter wereld is een directe aanslag op de Nederlandse staat die haar diaspora moet beschermen toch? (jouw conclusie als je consistent zou zijn)
Doe normaal.![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 20:30 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dan heb je het over duizenden jaren geleden. Ik heb het over een kleine 500 jaar geleden, toen de Europeanen naar Amerika gingen en een genocide pleegden op de Amerikaanse Turken. Waarom mogen Afrikanen wel klagen over de slavernij, maar mogen Amerikaanse Turken en andere Turken niet klagen over de grootste genocide in de mensheid?![]()
![]()
godver hou je smoel. is de zwarte piet discussie eindelijk een beetje bedaard kom je daar met een nieuw inzicht op de proppenquote:Op woensdag 3 december 2014 20:29 schreef Syntos het volgende:
We zijn allemaal Afrikanen als je het zo bekijkt.![]()
![]()
Nee. Ik heb het over nu. Iedereen die nu leeft in de gehele wereld is een Nederlander volgens jou logica.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:30 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dan heb je het over duizenden jaren geleden. Ik heb het over een kleine 500 jaar geleden, toen de Europeanen naar Amerika gingen en een genocide pleegden op de Amerikaanse Turken.Iedereen mag klagen over alles maar niet alles is even logisch of zinnig.quote:Waarom mogen Afrikanen wel klagen over de slavernij, maar mogen Amerikaanse Turken en andere Turken niet klagen over de grootste genocide in de mensheid?Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 20:30 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dan heb je het over duizenden jaren geleden. Ik heb het over een kleine 500 jaar geleden, toen de Europeanen naar Amerika gingen en een genocide pleegden op de Amerikaanse Turken. Waarom mogen Afrikanen wel klagen over de slavernij, maar mogen Amerikaanse Turken en andere Turken niet klagen over de grootste genocide in de mensheid?![]()
![]()
Hoe kom je daarbij? Spraken ze toen al Nederlands? Nee. Amerikaanse Turken spraken wel een Turkse taal.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Ik heb het over nu. Iedereen die nu leeft in de gehele wereld is een Nederlander volgens jou logica.
[..]
Iedereen mag klagen over alles maar niet alles is even logisch of zinnig.![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 20:33 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Waarom post je die gast toch steeds.![]()
![]()
Irrelevant. Taal staat niet gelijk aan nationaliteit. Of verdien ik Amerikaanse rechten en paspoort toegang tot andere landen omdat ik Engels spreek? Oh nee.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:34 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Spraken ze toen al Nederlands?Haha. Nee. Dit is aantoonbaar bullshit.quote:Nee. Amerikaanse Turken spraken wel een Turkse taal.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/![]()
Invasie op FOK! van onzekere Nederlandse/Turkse pubers die hun heil zoeken in een identiteit die gebaseerd is op een minderwaardigheidscomplex? Lachwekkend leesvoer wel.![]()
Maar Turkije is wel het land van ALLE Turken. Er wonen daar duizenden Oeigoeren, Turkmenen, Tatars, enz.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Irrelevant. Taal staat niet gelijk aan nationaliteit. Of verdien ik Amerikaanse rechten en paspoort toegang tot andere landen omdat ik Engels spreek? Oh nee.
[..]
Haha. Nee. Dit is aantoonbaar bullshit.
Amerikaanse Turken hebben dus wel degelijk affiniteit met Turkije en verdienen dat ook te weten.![]()
TS blijf eens van de paddo's af.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Wanneer ben je eigenlijk 'Turks', TS? Je moet -wanneer dan ook in de geschiedenis- in hetzelfde gebied gewoond hebben als waar nu de kleuterstaat Turkije bestaat?
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2014 20:40:08 ]![]()
Of zijn Turken van oorsprong Indiaans
Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Als ik hier over 40 jaar nog zit, open ik tegen die tijd wel een topic gewijd aan de grote tong80.![]()
ik vind dat turkije aan hen toebehoort. misschien kun je in Syrië gaan wonen er schijnt daar weer wat ruimte te zijn?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:38 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Maar Turkije is wel het land van ALLE Turken. Er wonen daar duizenden Oeigoeren, Turkmenen, Tatars, enz.
Amerikaanse Turken hebben dus wel degelijk affiniteit met Turkije en verdienen dat ook te weten.![]()
Dit denk ik dus. Turkije is nu verplicht ruimte vrij te maken voor alle indiaanse turken.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:40 schreef BarendWubboJagermanJansen het volgende:
Of zijn Turken van oorsprong Indiaans![]()
We zijn aan het discussieren. Mag dat niet meer? Nog een overeenkomst tussen Amerikaanse Turken en andere Turkse volkeren:quote:
Indiaans-Turks(ander soort Turks)
Leader: Ahau (Agha), Ax: Baat (Balta), Servant, Low: Ashac (Uşak, Aşağı), A lot, Strong: Tchac (Çok), Pine tree: Tcha (Çam), Difficult: Tchetun (Çetin)![]()
alsof die naar turkije willen komenquote:Op woensdag 3 december 2014 20:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dit denk ik dus. Turkije is nu verplicht ruimte vrij te maken voor alle indiaanse turken.![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 20:41 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
We zijn aan het discussieren. Mag dat niet meer? Nog een overeenkomst tussen Amerikaanse Turken en andere Turkse volkeren:
Indiaans-Turks(ander soort Turks)
Leader: Ahau (Agha), Ax: Baat (Balta), Servant, Low: Ashac (Uşak, Aşağı), A lot, Strong: Tchac (Çok), Pine tree: Tcha (Çam), Difficult: Tchetun (Çetin)![]()
![]()
Waarom niet? Turkije is 't beste land van alle landen.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:41 schreef SuperFood het volgende:
[..]
alsof die naar turkije willen komen![]()
Aldus alle Turken in het buitenland.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2014 20:43:32 ]![]()
gras is altijd groener daar waar je niet bentquote:Op woensdag 3 december 2014 20:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom niet? Turkije is 't beste land van alle landen.
Aldus alle Turken in het buitenland.![]()
![]()
Naja, ze zien zich als 'Amerikanen' toch? De American Dream and Pride enzo.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Niet? Amerikanen zijn bijna nooit Amerikaans, maar vrijwel altijd 1/iets van een andere nationaliteit. Je krijgt zo een heel lijstje met 1/4 dit, 1/8 dat etc
Natuurlijk zijn ze deels dit/dat en dat weten ze ook wel, maar mijn post ging erom dat ze zich niet als Europeanen zien na die 200+ jaar, maar Amerikanen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 20:40 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik vind dat turkije aan hen toebehoort. misschien kun je in Syrië gaan wonen er schijnt daar weer wat ruimte te zijn?quote:Op woensdag 3 december 2014 20:39 schreef LelijKnap het volgende:
Wanneer ben je eigenlijk 'Turks', TS? Je moet -wanneer dan ook in de geschiedenis- in hetzelfde gebied gewoond hebben als waar nu de kleuterstaat Turkije bestaat?Zijn jullie zo verbitterd dat jullie de Amerikaanse Turken het niet eens meer gunnen om zichzelf Turks te noemen? Waarom moeten zij zich aanpassen aan de zionistische en Europese imperialisten? Deze mensen moeten weten dat ze Turks zijn, daar hebben ze recht op na die verschrikkelijke genocide.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:41 schreef SuperFood het volgende:
[..]
alsof die naar turkije willen komen![]()
![]()
ik zie ze als een hoogstaandere cultuur dan die van turkije. maar ok misschien kun je een tijd lang in lering gaan bij de wijze indianen in amerika. zal je goed doen.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:45 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zijn jullie zo verbitterd dat jullie de Amerikaanse Turken het niet eens meer gunnen om zichzelf Turks te noemen? Waarom moeten zij zich aanpassen aan de zionistische en Europese imperialisten? Deze mensen moeten weten dat ze Turks zijn, daar hebben ze recht op na die verschrikkelijke genocide.![]()
![]()
""De Turken in het huidige Turkije zijn de afstammelingen van Oghuz-stammen die vanuit Centraal-Azië Anatolië hebben veroverd.""
Hier moeten we t ook maar eens over hebben. Iedereen in Turkije die afstamt van de Oghuz stammen moeten de eerste echte turken terugbetalen.![]()
De Amerikaanse Turken hebben genoeg geleden. Het is tijd dat ze schadevergoeding krijgen en een zelfstandige staat krijgen: United Turkic States. Dat verdienen ze aangezien zij er eerder waren dan de Europese imperialisten.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:46 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik zie ze als een hoogstaandere cultuur dan die van turkije. maar ok misschien kun je een tijd lang in lering gaan bij de wijze indianen in amerika. zal je goed doen.
Bron, wiki:quote:Chalk and Jonassohn claimed that the deportation of the Cherokee tribe along the Trail of Tears would almost certainly be considered an act of genocide today.[65] The Indian Removal Act of 1830 led to the exodus. About 17,000 Cherokees—along with approximately 2,000 Cherokee-owned black slaves—were removed from their homes.[66] The number of people who died as a result of the Trail of Tears has been variously estimated. American doctor and missionary Elizur Butler, who made the journey with one party, estimated 4,000 deaths.[67]
The native population of the United States has been difficult to pin down due to the lack of reliable source materials. Historian and Information Scientist, Dr. David Henige asserts that the modern trend of high population estimates is "pseudo-scientific number-crunching." While he does not advocate a low population estimates, he argues that the scarce and uncomprehensive nature of the evidence renders broad estimates(eg.as high as the entire population of the US at the onset of World War I) to be somewhat suspect, saying "Examining the methodologies used by "high counters" have been particularly flagrant in their misuse of sources."[68]
Contemporaneous accounts of the effects of smallpox, among the native population suggest an 80% to 95% mortality rate of the entire population effected. Governor William Bradford wrote, in 1633, about the second reported outbreak (e.g. 1617, 1633) in New England: "... for it pleased God to visit these Indians with a great sickness, and such a mortality that of a 1000. above 900.and a half of them died, and many of them did rot above ground for want of burial, ..."[69][70]![]()
Omdat westerlingen dominant zijn. De alpha dogs. Turken -in Amerika of waar dan ook- moeten gewoon hun muilen houden en braaf luisteren.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:45 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zijn jullie zo verbitterd dat jullie de Amerikaanse Turken het niet eens meer gunnen om zichzelf Turks te noemen? Waarom moeten zij zich aanpassen aan de zionistische en Europese imperialisten? Deze mensen moeten weten dat ze Turks zijn, daar hebben ze recht op na die verschrikkelijke genocide.![]()
HAHAquote:Op woensdag 3 december 2014 20:48 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
De Amerikaanse Turken hebben genoeg geleden. Het is tijd dat ze schadevergoeding krijgen en een zelfstandige staat krijgen: United Turkic States. Dat verdienen ze aangezien zij er eerder waren dan de Europese imperialisten.
Bron, wiki:
[..]![]()
Ga niet in op deze troll van een TS die niet eens Turks is.
Om toch enigszins serieus te reageren, het zijn inderdaad geen Turken nee, maar wanneer we het hebben over een periode van 20.000 tot 30.000 jaar geleden, toen de voorouders van de oorspronkelijke bewoners van de Amerika's de Beringzee/-landbrug overstaken, kunnen we sowieso niet spreken in termen van de huidige bevolkingsgroepen op de wereld, omdat die toen niet dezelfde genetische print hadden als vandaag de dag (en nog niet dermate gemixt waren dat ze de bevolkingsgroepen van tegenwoordig gingen uitmaken).
De voorouders van de Indianen en andere native Amerikanen kwamen uiteraard uit het gebied Oost- en Centraal-Azië, dus niet gek dat er gelijkenissen zijn in elementen van cultuur, taal en geloof. Zo kom je bijvoorbeeld in Meso-Amerika veel geografische namen tegen die op -tepetl of -tepec eindigen, wat heuvel of gebergte betekent. Ook in de huidige Turkse talen betekent tepe heuvel.![]()
ow het gaat je om het geld. zeg dat dan!quote:Op woensdag 3 december 2014 20:48 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
De Amerikaanse Turken hebben genoeg geleden. Het is tijd dat ze schadevergoeding krijgen en een zelfstandige staat krijgen: United Turkic States. Dat verdienen ze aangezien zij er eerder waren dan de Europese imperialisten.
Bron, wiki:
[..]![]()
Die Oghuz stammen hebben de Indianen misschien wel verdreven naar de VS trouwens. Dus uiteindelijk is het de schuld van de Oghuz turken.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:47 schreef LelijKnap het volgende:
""De Turken in het huidige Turkije zijn de afstammelingen van Oghuz-stammen die vanuit Centraal-Azië Anatolië hebben veroverd.""
Hier moeten we t ook maar eens over hebben. Iedereen in Turkije die afstamt van de Oghuz stammen moeten de eerste echte turken terugbetalen.![]()
Mooi verwoord. En dan niet alleen de genetische print, maar alle andere etnische (en culturelen) factoren ontbreken ook als gelijkenis.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:50 schreef TheMagnificent het volgende:
Ga niet in op deze troll van een TS die niet eens Turks is.
Om toch enigszins serieus te reageren, het zijn inderdaad geen Turken nee, maar wanneer we het hebben over een periode van 20.000 tot 30.000 jaar geleden, toen de voorouders van de oorspronkelijke bewoners van de Amerika's de Beringzee/-landbrug overstaken, kunnen we sowieso niet spreken in termen van de huidige bevolkingsgroepen op de wereld, omdat die toen niet dezelfde genetische print hadden als vandaag de dag (en nog niet dermate gemixt waren dat ze de bevolkingsgroepen van tegenwoordig gingen uitmaken). De voorouders van de Indianen en andere native Amerikanen kwamen uiteraard uit het gebied Oost- en Centraal-Azië, dus niet gek dat er gelijkenissen zijn in elementen van cultuur, taal en geloof. Zo kom je bijvoorbeeld in Meso-Amerika veel geografische namen tegen die op -tepetl of -tepec eindigen, wat heuvel of gebergte betekent. Ook in de huidige Turkse talen betekent tepe heuvel.![]()
Nee, want de zionistische en Europese imperialisten hebben ervoor gezorgd dat de Amerikaanse Turken volledig werden uitgemoord. Dit moet sowieso goed onderzocht worden.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Die Oghuz stammen hebben de Indianen misschien wel verdreven naar de VS trouwens. Dus uiteindelijk is het de schuld van de Oghuz turken.![]()
voor mij hoeft dat niet zo. maar ja ieder zijn mening he.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:05 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nee, want de zionistische en Europese imperialisten hebben ervoor gezorgd dat de Amerikaanse Turken volledig werden uitgemoord. Dit moet sowieso goed onderzocht worden.![]()
Nee. Gaan we gewoon niet doen omdat de mening/wens van Turkije ons geen flikker interesseert.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:05 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nee, want de zionistische en Europese imperialisten hebben ervoor gezorgd dat de Amerikaanse Turken volledig werden uitgemoord. Dit moet sowieso goed onderzocht worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2014 21:07:59 ]![]()
Zodat de Europese schandalen weer in de doofpot gestopt kunnen worden?quote:Op woensdag 3 december 2014 21:06 schreef SuperFood het volgende:
[..]
voor mij hoeft dat niet zo. maar ja ieder zijn mening he.Dus Amerikaanse Turken verdienen het niet om een deel van hun eigen land terug te krijgen, na honderden jaren van afslachting door Europese en Zionistische imperiyalisten?quote:Op woensdag 3 december 2014 21:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee. Gaan we gewoon niet doen omdat de mening/wens van Turkije ons geen flikker interesseert.![]()
och jeej lichtgeraakt en suggestief. naar persoon ben jequote:Op woensdag 3 december 2014 21:09 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Zodat de Europese schandalen weer in de doofpot gestopt kunnen worden?
[..]![]()
![]()
Ze mogen terug naar Turkije en Erdogan als ze willen.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:09 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
[..]
Dus Amerikaanse Turken verdienen het niet om een deel van hun eigen land terug te krijgen, na honderden jaren van afslachting door Europese en Zionistische imperiyalisten?![]()
Flikker op met je getroll.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:05 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nee, want de zionistische en Europese imperialisten hebben ervoor gezorgd dat de Amerikaanse Turken volledig werden uitgemoord. Dit moet sowieso goed onderzocht worden.![]()
Maar de Amerikaanse Turken wel. Zij verdienen het om te weten dat zij behoren tot een van de volkeren met de sterkste strijders, de Turken:quote:
- Genghiz Khan;
- Attila de Hun-Turk;
- Cyrus de Grote;
- Fatih Sultan Mehmet
- Mustafa Kemal Ataturk![]()
HAHAquote:Op woensdag 3 december 2014 21:10 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Maar de Amerikaanse Turken wel. Zij verdienen het om te weten dat zij behoren tot een van de volkeren met de sterkste strijders, de Turken:
- Genghiz Khan;
- Attila de Hun-Turk;
- Fatih Sultan Mehmet
- Mustafa Kemal Ataturk![]()
indianen zijn indianen en turken zijn turken punt uitquote:Op woensdag 3 december 2014 21:10 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Maar de Amerikaanse Turken wel. Zij verdienen het om te weten dat zij behoren tot een van de volkeren met de sterkste strijders, de Turken:
- Genghiz Khan;
- Attila de Hun-Turk;
- Cyrus de Grote;
- Fatih Sultan Mehmet
- Mustafa Kemal AtaturkIk drink geen kraantjeswater.![]()
Indianen, noem ik beter Amerikaanse Turken of Indische Turken. Dat zijn betere termen.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:14 schreef Bami-Powner het volgende:
[..]
indianen zijn indianen en turken zijn turken punt uit![]()
.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:16 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Indianen, noem ik beter Amerikaanse Turken of Indische Turken. Dat zijn betere termen.![]()
![]()
ik heb je moeder gebeld en je bent heul geen turk manquote:Op woensdag 3 december 2014 21:23 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Gast, wat is mis met jou? Je hebt een obsessie voor kunst van de Balkan, so what?![]()
Nope, wat mij betreft vallen we Turkije binnen en geven we het terug aan de oorspronkelijke bewoners. En anders aan onszelf.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:09 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
[..]
Dus Amerikaanse Turken verdienen het niet om een deel van hun eigen land terug te krijgen, na honderden jaren van afslachting door Europese en Zionistische imperiyalisten?![]()
Moet voor het Westen binnen een halve dag wel lukken denk ik zo. De Turken stellen al eeuwen niets meer voor.![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 21:23 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Gast, wat is mis met jou? Je hebt een obsessie voor kunst van de Balkan, so what?![]()
![]()
Haha, butthurt Griek die denkt een Turk te trollen, niet wetende dat TS helemaal geen Turk is.quote:![]()
Ben ook geen Griek.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:33 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Butthurt Griek die denkt een Turk te trollen, niet wetende dat TS helemaal geen Turk is.![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 20:04 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
http://ireland.iol.ie/~afifi/Articles/turkic.htm
Andere indicaties, zijn onder andere:
Indiaanse cultuurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Turkse cultuurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Indiaans uiterlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Turks uiterlijkKan niet TS indianen stinken nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog een indicatie: in 1513 kwam er een wereldkaart van de Turkse Piri Reis uit die de wereldkaart beschreef. Nog een indicatie dat Indianen wellicht Turks zijn.Felix![]()
Ze hebben daar recht op als Indische Turken.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:41 schreef Woestijnvos het volgende:
Wat boeit het die inboorlingen waar ze oorspronkelijk vandaan komen.![]()
Wat is jou afkomst eigenlijk?quote:Op woensdag 3 december 2014 22:46 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ze hebben daar recht op als Indische Turken.![]()
Waarom zijn die Turken toch altijd zo onzeker over hun eigen achtergrond dat ze altijd maar om het hardst moeten blèren en geschiedsvervalsing een tweede natuur is geworden? Zo zonde.Ik ga naar huis.![]()
quote:Op woensdag 3 december 2014 21:10 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
- Cyrus de Grote;.
![]()
Tell your friends. Tell your enemies.quote:Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/![]()
Dat zegt niks, zelfs in een land als Irak is er niks bereikt na ruim 10 jaar.quote:Op woensdag 3 december 2014 21:26 schreef LelijKnap het volgende:
Moet voor het Westen binnen een halve dag wel lukken denk ik zo. De Turken stellen al eeuwen niets meer voor.
Land in eerste instantie veroveren gaat nog wel, datzelfde land behouden en stabiliseren is een heel stuk moeilijker.NEE!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: