abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:55:08 #126
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147424211
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:27 schreef DeeCruise het volgende:
Zoals ik het zeg. Meest gehoorde punten van kritiek uit Dragon Age 2:

- Hergebruik omgevingen
- Non engaging story
- Alleen gescripte party banter
- Niet aanpasbare armors partymembers

In deel 2 was de banter maar minimaal en alleen gescript. Ook had je geen basecamp waar je naar terug kon gaan om te kletsen met je crew, wat ze dus beiden aangepast hebben in DA:I. Vandaar dat ik het wel een noemenswaardig issue vind, gezien alle kritiek op het vorige deel en de nadruk die ze er nu op gelegd hebben.
Wat versta jij onder gescript? Dat in elk gebied op bepaalde punten de banter begon?
De banter is datgene wat je companions zeggen terwijl je rondloopt. En dat was niet anders dan in Origins.

En de conversaties die je kon hebben met ze, waren niet perse minder, het was (naar mijn mening) beter verdeeld over de drie chapters. Aangezien je in Origins, mede door dat gift-systeem, de meeste gesprekken al in het begin kon hebben. Vooral bij Morrigan kon je al heel snel boven de 50 komen, waardoor het grootste deel van alle gesprekken al beschikbaar was, voordat je ook maar bij Redcliffe, Orzammar of de Brecilian Forest geweest was.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:56:23 #127
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_147424255
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:55 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Wat versta jij onder gescript? Dat in elk gebied op bepaalde punten de banter begon?
De banter is datgene wat je companions zeggen terwijl je rondloopt. En dat was niet anders dan in Origins.

En de conversaties die je kon hebben met ze, waren niet perse minder, het was (naar mijn mening) beter verdeeld over de drie chapters. Aangezien je in Origins, mede door dat gift-systeem, de meeste gesprekken al in het begin kon hebben. Vooral bij Morrigan kon je al heel snel boven de 50 komen, waardoor het grootste deel van alle gesprekken al beschikbaar was, voordat je ook maar bij Redcliffe, Orzammar of de Brecilian Forest geweest was.
Ik heb het niet over Origins, ik heb het over DA2
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:58:04 #128
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147424323
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:56 schreef DeeCruise het volgende:
Ik heb het niet over Origins, ik heb het over DA2
Ja, en ik zeg dus dat de banter in DA2 niet verschilde van de manier waarop Bioware het in Origins aangepakt had. Dus waarom was de banter daar een minpunt, maar in Origins niet?
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:00:06 #129
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_147424376
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:58 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ja, en ik zeg dus dat de banter in DA2 niet verschilde van de manier waarop Bioware het in Origins aangepakt had. Dus waarom was de banter daar een minpunt, maar in Origins niet?
De banter was veel minder, er waren ook geen conversatie opties buiten de gescripte momenten (zoals dat in Origins dus wel was in het basecamp). De gifts vind ik zelf overigens ook jammer dat ze die niet teruggebracht hebben, voegde wel iets toe imho.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:06:21 #130
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147424532
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:00 schreef DeeCruise het volgende:
De banter was veel minder, er waren ook geen conversatie opties buiten de gescripte momenten (zoals dat in Origins dus wel was in het basecamp). De gifts vind ik zelf overigens ook jammer dat ze die niet teruggebracht hebben, voegde wel iets toe imho.
Ja, alles was minder (kwantiteit) in DA2. Maar die conversaties in het basecamp in Origins vallen niet onder de banter. De banter is alleen dat gepraat dat je hoort tussen je companions. En dat is in elk deel hetzelfde gebleven.

Maar wat DA2 juist beter deed, was dat de relatie die je met ze had, meer afhing van wat je deed (pro-mages, of pro-templars), en niet van al die gifts.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  dinsdag 9 december 2014 @ 16:13:59 #131
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_147424735
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:06 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ja, alles was minder (kwantiteit) in DA2. Maar die conversaties in het basecamp in Origins vallen niet onder de banter. De banter is alleen dat gepraat dat je hoort tussen je companions. En dat is in elk deel hetzelfde gebleven.

Maar wat DA2 juist beter deed, was dat de relatie die je met ze had, meer afhing van wat je deed (pro-mages, of pro-templars), en niet van al die gifts.
Nee begrijp ik, maar het was wel een veelvoorkomende klacht. Op basis daarvan hebben ze de hoeveelheid banter flink omhoog geschroefd in DA:I, wat de link was die ik probeerde te leggen.

Ik vond overigens niet alles slecht in deel 2, de combat was een enorme verbetering t.o.v. Origins, die voelt nu echt sluggish aan als je deze nog eens speelt. De gifts vond ikzelf een leuke toevoeging. Niet zozeer om de bonus die je kreeg maar om het feit dat je uit de conversations die je kreeg kon afleiden wie welke gift zeer kon waarderen. Die party gift dlc was echt dodelijk wat dat betreft, alles +50 met 1 gift...

(alhoewel ik nog steeds moet lachen als ik aan shale met zijn rubberen pigeon moet denken)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:02:32 #132
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147426246
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:13 schreef DeeCruise het volgende:
Nee begrijp ik, maar het was wel een veelvoorkomende klacht. Op basis daarvan hebben ze de hoeveelheid banter flink omhoog geschroefd in DA:I, wat de link was die ik probeerde te leggen.
Dat het een klacht was, snapten zij vast wel, maar het lijkt me logischer dat ze dat 'opgeschroefd' hebben, omdat ze er weer meer de tijd voor kregen. Origins - +/- 6jr, DA2 - ca. 1,5jr, DA:I - 3,5 jr. Meer tijd, dus meer variatie in omgevingen, meer costumization, meer conversaties/banter, e.d.
quote:
Ik vond overigens niet alles slecht in deel 2, de combat was een enorme verbetering t.o.v. Origins, die voelt nu echt sluggish aan als je deze nog eens speelt. De gifts vond ikzelf een leuke toevoeging. Niet zozeer om de bonus die je kreeg maar om het feit dat je uit de conversations die je kreeg kon afleiden wie welke gift zeer kon waarderen. Die party gift dlc was echt dodelijk wat dat betreft, alles +50 met 1 gift...
Ik bedoel met minder ook niet gelijk slecht.

Die gifts, zoals die mirror voor Morrigan, vind ik prima. Maar door al die kettingen en andere sieraden die je ook kon geven, werd het te makkelijk.

quote:
met 'zijn' rubberen pigeon
Goed zo. Je moet het idd niet spoileren. ;)
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:14:55 #133
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_147426653
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 15:53 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Dat issue had ik op de pc. Workaround die hier gepost werd werkte prima:

Verwijder om te beginnen absoluut GEEN savegames! Start een nieuwe game, maak een nieuw character. Save zodra dit kan in-game. Kies vervolgens voor load, dan switch character. Daar zie je dan al je savegames i.p.v. alleen de corrupte.

Dit werkte op de pc, geen idee of dit op de xbox ook zo werkt, maar moeite waard om te proberen. Ik heb, na het laden van een werkende savegame, de corrupte verwijderd. Was maar een half uurtje kwijt.
Save games heb ik gewoon gekopieerd naar andere map toen DA:I opeens geen save games meer zag, behalve in de cloud, wat vrij absurd is omdat ik dat niet gebruik. Na ja hoe dan ook...gewoon spel opgestart en inderdaad geen save games...game afgesloten, save games weer teruggezet en voila..kon weer verder.

Was maar liefst 3 minuten kwijt. ;)

Dus nu kopieer ik gewoon na elke sessie de save games weg. :s)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:28:14 #134
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_147427038
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:14 schreef Semisane het volgende:

[..]

Save games heb ik gewoon gekopieerd naar andere map toen DA:I opeens geen save games meer zag, behalve in de cloud, wat vrij absurd is omdat ik dat niet gebruik. Na ja hoe dan ook...gewoon spel opgestart en inderdaad geen save games...game afgesloten, save games weer teruggezet en voila..kon weer verder.

Was maar liefst 3 minuten kwijt. ;)

Dus nu kopieer ik gewoon na elke sessie de save games weg. :s)
Dat is ook mogelijk natuurlijk, werk zelf wel met cloud saving dus dat ging wat lastiger. Ben benieuwd of het op de xbox ook werkt, lijkt me dat cloud saving daar standaard is en je daar niet lokaal de savegames handmatig kunt kopieren. Maar heb zelf geen xbox one dus kan me vergissen natuurlijk..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_147437192
Release date: December 9, 2014
Singleplayer

quote:
Fixed case where game would incorrectly think the player has more than one race/class/gender
Fixed case where users who changed their voice off of default, would have their voice set back to default when interacting with Hawke’s chargen settings.
Increased duration that search highlights things, and added highlighted items to radar while they are highlighted.
Fixed several conversation lines which would take a very long time to advance to the next line unless they were manually skipped.
Fixed case where followers could float above the ground after extended periods of play
[PC] Fixed some hitching in conversations.
[PC] Pressing the interact key (default “F”) will take everything from containers.
[PC] Hair should be less shiny on lower quality settings.
[PC] Improved push-to-talk functionality when using keyboard and mouse
[PC] Added ability to rotate character models with the mouse in UI’s that show character models
[PC] Added an option to enable / disable tactical camera on mouse wheel scroll out.
[PC] Hiding the HUD on the PC will now hide all UI elements
[PC] Fixed being able to drag abilities from a tree that was not selected onto the quickbar
[PC] Fixed being able to toggle UI state for the tactical camera on the quickbar when the tactical camera is unusable
[PC] Fixed case where clicking quickbar elements in Eyefinity would trigger attacks
[PC] fixed case where extra mouse-up events were triggering in UIs
[PC] Fixed issue where mouse-up events were missed when dragging off of UI elements and then releasing the mouse button
[PC] Fixed loading Icon not animating while Mantle creates shaders during load screens.
[PC] Fixed mouse cursor flashing while targeting AOEs
[PC] Fixed situation that could result in a hang on the start menu.
[PC] Fixed situation where war table could become non-interactive until users right clicked on it.
[PC] Fixed situation which could cause mouse-look to snap to a facing rather than turning smoothly
[PC] Holding right click and pressing the camera turn buttons in tactical camera will cause the cursor to strafe in the same manner the camera behaves outside tactical camera
[PC] Made some changes that should improve Mantle performance
[PC] quickbar indicator for pause state should no longer remain highlighted when game is not paused
[PS3] Increased number of save slots to 30
[PS4] Improved conversation performance during fast install
[PS4] Increased number of save slots to 50
[360] Fixed case where movies sometimes decoded incorrectly
[360] Fixed Crash when selecting storage device when select storage device warning is present
[360] Fixed the online connection error being displayed twice when attempting to login to Origin with no Xbox live connection.
Assorted stability improvements
Fixed crash that could occur after some conversations
Certain boss creatures are now immune to Disruption Field
Creatures in rag doll will now pause when the game is paused
Fix to Spirit Blade so it longer triggers combos
Fixed a couple focus abilities to be weapon agnostic
Fixed a few DA Keep world state import reactivity checks.
Fixed a few situations that could result in there being no conversation selection indicator during conversations
Fixed an issue caused by changing characters at the same as targeting an AOE ability
Fixed Audio cutting out when using AOE abilities while radial menu is open.
Fixed being unable to finish quest “Safe Keeping” if the user places key fragments in the forger, then leaves the zone without getting the finished key.
Fixed camera shaking when making small camera adjustments during character creation
Fixed case where blizzard would pause the game when it turns off
Fixed case where controller rumble would get permanently disabled
Fixed case where Imshael could end up in a location where players could not fight him.
Fixed case where interaction text would not update in tactical camera
Fixed case where mana or stamina was incorrectly displayed on mounted character’s portraits
Fixed case where users could get stuck loading a save in a certain dragon combat area
Fixed case where users could get stuck on an infinite “Connecting to Dragon Age Servers”
Fixed Crippling Blows to have a 15% damage bonus instead of .15%
Fixed Cullen’s hair having some strange shadows during cinematics
Fixed exploit that would allow bypassing ability cool-downs in certain circumstances
Fixed exploit that would allow users to take no damage.
Fixed issue where orders to interact with trebuchets made in tactical mode were un-interruptable.
Fixed issue where user loses control of the party if he enters tactical camera at the same time as a cinematic triggers
Fixed issue which could cause potion counts to be reset due to party member changes.
Fixed issue which could result in an infinite “Connecting to Dragon Age Servers” on the main menu.
Fixed issue which could result in the Radial menu not staying open
Fixed issue which could result in the screen re-sizing UI to stop working until exiting and re-entering the screen re-sizing UI.
Fixed scripted autosave in the western approach which was made which if loaded could result in certain NPCs to not show up until after leaving the area and coming back.
Fixed situation where followers could get stuck while pathfinding to the player.
Fixed some of the collectible books being non-interactive in Skyhold
Fixed slot types on several crafted items
Fixed some item names getting cut off in stores
Fixed weapon type on several crafted weapon parts.
Ground rings scale on Dragons in Tactical Camera
Radar will be shown during radar tutorial, even if the UI is set to be hidden
Radar will show way points immediately after coming out of UIs, no longer requires player to move first.
Target lock is cleared when entering tactical mode.
Unified sort order for stat listings during item modification

Multiplayer
Fixed issue which could result in negative XP being granted in some multiplayer matches
Fixed crash that could occur while switching characters in some multiplayer menus
Cursed chests in multiplayer no longer look different from un-cursed ones
Fixed some missing information on end of match screens when servers are slow in Multiplayer.
Fixed Players losing their ability to target when dying while recovering object in multiplayer
Fixed situation where host migration after end of match would fail to show end of match details for the remaining players
Fixed issue with players being interrupted while interacting with objects in Multiplayer
Fixed issue where host can be returned to an empty lobby after quitting out of a match while in the operation failed state
Improved appearance of ledge drop-downs in multiplayer.
Fixed case which could cause keys to not drop in Multiplayer
Fixed case in Multiplayer where players could attempt to use abilities while dead.
http://blog.bioware.com/2(...)ition-patch-2-notes/
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_147437763
Een loot all knop. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 9 december 2014 @ 23:01:02 #137
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147439004
Ok. Nu nog...

* een uitgebreidere hotbar;
* lagere respawnrates (bvb in de Hinterlands, in the Hissing Wastes had ik er echter minder last van);
* ņf lagere aantallen voor die benodigdheden voor potionupgrades, of herbs en metals die minder snel teruggroeien;
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_147439113
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:01 schreef The_Substitute het volgende:
Ok. Nu nog...

* een uitgebreidere hotbar;
* lagere respawnrates (bvb in de Hinterlands, in the Hissing Wastes had ik er echter minder last van);
* ņf lagere aantallen voor die benodigdheden voor potionupgrades, of herbs en metals die minder snel teruggroeien;
Herbs en metals hoef je alleen de map voor te verlaten. Dus bijvoorbeeld Hissing Wastes > Skyhold > Hissing Wastes, voila.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 9 december 2014 @ 23:04:46 #139
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147439143
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:03 schreef Rezania het volgende:
Herbs en metals hoef je alleen de map voor te verlaten. Dus bijvoorbeeld Hissing Wastes > Skyhold > Hissing Wastes, voila.
Je bedoelt, je gaat even 20 minuten ergens anders heen (op dezelfde map), je komt terug en het is weer teruggegroeid. :P Daarvoor hoef je niet naar Skyhold te gaan. Maar ja, wat jij bedoelt is dat het maar zo simpel is, even naar Skyhold heen en weer en je hebt hetzelfde effect. Dus dat teruggroeien kunnen ze gewoon schrappen.

Wat ik dus irritant vond, want ik heb de neiging steeds alles wat ik zie op te pakken. Dus als ik in een gebied kwam waar ik alles al had 'geoogst' (ik heb het dan voornamelijk over elfroot), maar het was weer terug, dan moest ik dat toch weer even meepakken. :P

[ Bericht 8% gewijzigd door The_Substitute op 09-12-2014 23:20:13 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  dinsdag 9 december 2014 @ 23:26:24 #140
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147439917
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:30 schreef Rezania het volgende:
Een loot all knop. _O_
Waarom alleen op pc? ;(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 9 december 2014 @ 23:36:37 #141
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147440323
Wapens kunnen wisselen tijdens gevechten zou trouwens ook fijn zijn (alleen wapens, niet armor)

[ Bericht 6% gewijzigd door The_Substitute op 10-12-2014 00:46:42 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_147440673
Ik las in een blogpost die iemand hier postte dat ze ook extra content gingen toevoegen die ze niet meer in de game konden krijgen, omdat ze van hun fans houden? Zal me niks verbazen als dat gewoon DLC wordt waar je voor moet dokken. :P
pi_147441641
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom alleen op pc? ;(.
Zie ondertitel. :7
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 10 december 2014 @ 03:03:20 #144
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147443523
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2014 00:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zie ondertitel. :7
Mijn pc is opa en heb geen geld dus moet wel op PS3 spelen ;(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 10 december 2014 @ 07:11:07 #145
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_147443875
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:04 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Je bedoelt, je gaat even 20 minuten ergens anders heen (op dezelfde map), je komt terug en het is weer teruggegroeid. :P Daarvoor hoef je niet naar Skyhold te gaan. Maar ja, wat jij bedoelt is dat het maar zo simpel is, even naar Skyhold heen en weer en je hebt hetzelfde effect. Dus dat teruggroeien kunnen ze gewoon schrappen.

Wat ik dus irritant vond, want ik heb de neiging steeds alles wat ik zie op te pakken. Dus als ik in een gebied kwam waar ik alles al had 'geoogst' (ik heb het dan voornamelijk over elfroot), maar het was weer terug, dan moest ik dat toch weer even meepakken. :P
Ik jaag ingrediėnten voor potions of weapons/armor er redelijk snel doorheen dus ik zie het niet bepaald als een probleem...daarbij deel ik je neiging niet om echt alles op te pakken (ik ga meestal wel oogsten als ik het nodig heb). Die neiging is dus een tik waar je zelf iets aan moet doen...daar hoeft Bioware geen rekening mee te houden. ;) :P

De highlights op de radar viel me overigens direct op...is wel fijn...soms hoorde je wel dat er iets zat...maar dan was ik nog aan het zoeken. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_147445401
Radar highlights zijn zeker prettig, voor de rest geen verschillen gemerkt eigenlijk. Hoop dat de SLI texture flickering snel opgelost wordt, begint toch wel te vervelen zo onderhand.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  vrijdag 12 december 2014 @ 12:55:57 #147
342732 Wausmal
KGB! Open up!
pi_147511631
Ik wou de nieuwe Dragon age kopen omdat ik de vorige ook zeer vermakelijk vond alleen heb ik geen next-gen console (ook geen goeie pc), ik heb gehoord dat er veel problemen zijn met lag en bugs op de ps3/xbox 360 zijn er hier mensen die em spelen op die consoles, zo ja zijn de problemen heel erg of valt het wel mee?
''A life. A life, Jimmy, you know what that is? It’s the shit that happens while you’re waiting for moments that never come.
  zaterdag 13 december 2014 @ 14:52:34 #148
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_147542283
The hissing wastest. ^O^
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_147542687
Zo, main quest uitgespeeld na 75 uur. Dat einde, wtf. :D

Nu beginnen met een nieuwe playthrough, een human mage die pro-templar en anti-chantry is.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_147542807
Oeps, bijna vergeten mijn slechte worldstate te importeren. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')