abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147878356
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:29 schreef Vault-Boy het volgende:
Zo net even Dragon Age Origins geprobeerd op de pc, maar het voelt voor mij toch net iets te verouderd aan. Het lopen vind ik vaag (lopen met WASD en je rechtermuisknop gebruiken om dingen te openen etc)) en je character heeft geen stem. Dat vind ik juist tof aan die Bioware games. Weet natuurlijk niet hoe de console versie is. Terwijl Mass Effect 1 al wel een stemmen had voor je character.

Ik weet het eigenlijk nog niet hoor of ik dit ga spelen :P Zeker als je eenmaal nu Dragon Age Inquisition gewend ben.
Controls zijn hetzelfde als Inquisition op pc, dus daar valt weinig aan te veranderen tenzij je een controller aansluit. Voice klopt idd, maar ervaarde het zelf absoluut niet als storend.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_147878414
quote:
Zo net even Dragon Age Origins geprobeerd op de pc, maar het voelt voor mij toch net iets te verouderd aan. Het lopen vind ik vaag (lopen met WASD en je rechtermuisknop gebruiken om dingen te openen etc)) en je character heeft geen stem. Dat vind ik juist tof aan die Bioware games. Weet natuurlijk niet hoe de console versie is. Terwijl Mass Effect 1 al wel een stemmen had voor je character.

Ik weet het eigenlijk nog niet hoor of ik dit ga spelen :P Zeker als je eenmaal nu Dragon Age Inquisition gewend ben.
Lopen met WASD en een rechtermuisknop gebruiken om dingen te openen doe ik ook in Inquisition... dat is normaal voor PC games.
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:48:14 #253
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_147878825
quote:

Dan sluit je er een Xbox360-controller op aan, zo speel ik tegenwoordig bijna alle PCspellen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_147879041
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:32 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Controls zijn hetzelfde als Inquisition op pc, dus daar valt weinig aan te veranderen tenzij je een controller aansluit. Voice klopt idd, maar ervaarde het zelf absoluut niet als storend.
Ik speel Inquisition op de PS4 :P , maar wilde het eerste deel toch eens proberen. Het is niet storend, maar ik mis het wel dat je character geen stem heeft. Ik wen ook gewoon best snel aan dingen. Als oudere dingen al heel snel verouderd aanvoelen dan kom ik er maar lastig in ;(

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:33 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

[..]

Lopen met WASD en een rechtermuisknop gebruiken om dingen te openen doe ik ook in Inquisition... dat is normaal voor PC games.
Ja maar je beeld beweegt niet mee als je je muis beweegt. Je loopt en stuurt eigenlijk alleen met WASD.
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:55:14 #255
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147879055
quote:

Wat de twee boven me al zeggen, je doet hetzelfde in Inquisition (als je 'm op de pc speelt, uiteraard). Kwestie van wennen.

Wat de stem(men) betreft, het is maar net hoe je het bekijkt. In Origins heb je, net zoals in Bioware's pre-ME rpg's, geen stem, zodat wanneer je een antwoord kiest je meer het gevoel hebt zelf het antwoord te geven, i.p.v. het in een stem te horen die niet van jou is. Het voelt veel persoonlijker aan.

Koppel dit in het geval van Origins aan de originstories en je hebt ook een nog veel persoonlijker verhaal dan in Inquisition. Dus gewoon even doorzetten. ;)
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_147880803
Ik vind Origins toch de betere game. Het verhaal en de main quest van DA:I zijn goed uitgewerkt maar het pakt me veel minder dan het verhaal van de Blight en The Darkspawn. Daarnaast vind ik de meeste gebieden in Inquisition erg suf. Gewoon grote gebieden met steeds dezelfde quests: Close x Rifts. Find 22 landmarks etc. Overal hetzelfde.

Bij Origins was elk gebied erg interessant met een verhaal met moeilijke keuzes op zich. Denk aan Dalish Elves tegen de weerwolven, Circle of Mages, Redcliff en natuurlijk de laatste stuk met The Landsmeet.

Vind DA:I een prima game maar het pakt me veel minder dan Origins.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_147881086
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:42 schreef MaxC het volgende:
Ik vind Origins toch de betere game. Het verhaal en de main quest van DA:I zijn goed uitgewerkt maar het pakt me veel minder dan het verhaal van de Blight en The Darkspawn. Daarnaast vind ik de meeste gebieden in Inquisition erg suf. Gewoon grote gebieden met steeds dezelfde quests: Close x Rifts. Find 22 landmarks etc. Overal hetzelfde.

Bij Origins was elk gebied erg interessant met een verhaal met moeilijke keuzes op zich. Denk aan Dalish Elves tegen de weerwolven, Circle of Mages, Redcliff en natuurlijk de laatste stuk met The Landsmeet.

Ben het wel eens dat Origins veel meer pakkend is. Kwam voor mij vooral omdat elk gebied een veel duidelijker en ook interessanter doel had. Je was er veel meer mee bezig. En zoals je zegt, hadden je keuzes meer impact.

Ik weet bijvoorbeeld niet eens wat het doel was van die oasis, en dat moeras waar je mensen ontvoerd zijn, daar ben je ook de hele tijd met andere dingen bezig, tot je helemaal aan de andere kant van de map komt.
  dinsdag 23 december 2014 @ 14:57:08 #258
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_147881275
Ja, je moet wel goed opletten soms, zeker bij missies vanaf de War table, ik heb er ook een aantal gestart en niet meteen naar het gebied, dan heb je op een gegeven moment echt geen idee meer waar je mee bezig bent.
Get woke, go broke!
  dinsdag 23 december 2014 @ 14:59:06 #259
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147881352
Ze hebben wat betreft het verhaal te veel op safe gespeeld wat mij betreft, ongetwijfeld na die storm van kritiek over DA2. Erg jammer want ik vond verhaaltechnisch deel 2 toch een stuk interessanter.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_147881534
krem de la creme

:D :D :D
pi_147881548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan sluit je er een Xbox360-controller op aan, zo speel ik tegenwoordig bijna alle PCspellen.
Volgens mij heeft DA: Origins geen controller support.
pi_147881780
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:42 schreef MaxC het volgende:

Helemaal mee eens.

Inquisition is tof, maar het voelt vooral alsof ze maar een heleboel content erin hebben gegooid om de kritiek die deel 2 had te vermijden. Helaas is die content vaak eigenlijk gewoon van MMO-niveau en valt het in mijn ogen heel erg buiten de boot die DA:O had gemaakt.

DA:O had een veel meer tastbaar doel. Sidequests hadden allemaal op de één of andere manier invloed op de main quest en voelde daardoor een stuk natuurlijker. Je had een stuk minder gebieden om te bezoeken maar elk gebied dat er was begeleidde je verder richting je doel.

Kruising tussen Origins en Inquisition zou perfect zijn.
Conscience do cost.
pi_147883167
Ik heb ook zo'n gevoel dat ze echt een soort Skyrim wilde maken. Zoveel mogelijk quests er in proppen en een grote open wereld, maar dan met verschillende plekken waar je heen kan.

Wat doen jullie eigenlijk altijd als eerste als je een nieuw gebied hebt?

Persoonlijk zoek ik eerst alle kampen zodat ik kan fast travellen. Voor de rest fast travel ik niet, maar ik doe het echt alleen via die kampen :) Ik heb wat dat betreft altijd wel een soort van doel nodig in dit soort games. Eerst dat afmaken en dan pas het andere :+
pi_147885546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:59 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik heb ook zo'n gevoel dat ze echt een soort Skyrim wilde maken. Zoveel mogelijk quests er in proppen en een grote open wereld, maar dan met verschillende plekken waar je heen kan.

Wat doen jullie eigenlijk altijd als eerste als je een nieuw gebied hebt?

Persoonlijk zoek ik eerst alle kampen zodat ik kan fast travellen. Voor de rest fast travel ik niet, maar ik doe het echt alleen via die kampen :) Ik heb wat dat betreft altijd wel een soort van doel nodig in dit soort games. Eerst dat afmaken en dan pas het andere :+
Ligt er echt aan in wat voor een bui ik ben en wat ik op dat moment wil doen. :P Meestal begin ik gewoon een richting uit te lopen en te exploren en dan komen er vanzelf wel leuke dingen op mijn pad. Een andere kreeg wil ik closer worden met een companion en die vraagt me dan een bepaald beest te slachten in een gebied waar ik nog niet ben geweest en dan ga ik naar de gebied en meteen naar die quest marker, omdat ik wil weten hoe die quest verder verloopt. :P

Ik vind in tegentelling tot wat sommige zeggen de gebieden echt heel erg tof, maar het was inderdaad tof geweest als elk gebied een aantal op zichzelf staande interessante quests had waar je morele keuzes kon maken. Gewoon meer belangrijke meeslepende verhalen met moeilijke ''grijze'' keuzes verspreid over de gebieden had de game zomaar eens een top 3 game voor mij kunnen maken.
pi_147887584
Haha ok :P

Ik vind de gebieden ook super hoor, maar het is qua quests idd een beetje van hetzelfde in die gebieden. Zoek de shards, rifts, landmarks en ga zo maar door. Niet dat ik dat erg vind, maar ze mochten daar wel iets meer boeiends doen.

Moet trouwens soms wel lachen om die dieren. Sommige zien er echt apart uit :D
  dinsdag 23 december 2014 @ 18:34:26 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_147887648
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:32 schreef Vault-Boy het volgende:
Haha ok :P

Ik vind de gebieden ook super hoor, maar het is qua quests idd een beetje van hetzelfde in die gebieden. Zoek de shards, rifts, landmarks en ga zo maar door. Niet dat ik dat erg vind, maar ze mochten daar wel iets meer boeiends doen.

Moet trouwens soms wel lachen om die dieren. Sommige zien er echt apart uit :D
Er is wel altijd een echte quest te doen in zo'n gebied, vaak scoor je daar een agent mee dan. Maar die moet je wel ff vinden soms.
Get woke, go broke!
  dinsdag 23 december 2014 @ 18:36:23 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147887721
Ik vind het juist wel mooi, gewoon een beetje rondlopen en je komt vaak genoeg quests tegen met een echte verhaallijn.
pi_147888506
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:36 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het juist wel mooi, gewoon een beetje rondlopen en je komt vaak genoeg quests tegen met een echte verhaallijn.
Wat je moet doen blijft helaas bijna altijd hetzelfde. Vermoord diegene of groep, vind zoveel van dit, breng dit ergens naar toe etc. Bij heel weinig quests moet/kun je onderhandelen of zijn er keuzes die je moet maken. Bij Origins kon je vaak kiezen welke partij/persoon je hielp en op welke manier, bij DAI staat dit meestal al vast, omdat het anders misschien niet echt sense maakt bij het groter geheel van het opbouwen/versterken van de Inquisition. Zie bijvoorbeeld die quest met die barbaren, daar kom je uiteindelijk bij het fort en je moet die leider killen, bij Origins zou je dan bij die leider aankomen en een gesprek met hem hebben vanwaaruit je meerdere opties krijgt om de quest de voltooien. Dit mis ik helaas iets te vaak bij Inquisition.

Niet dat ik het een slechte game vind hoor, integendeel ik vind het een super spel, maar als ze op dit vlak meer hadden gedaan dan was de game voor mij zóveel beter geweest.
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:02:58 #269
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147888691
Dat waren maar heel weinig quests. Deze game is zoveel groter. Ik vind het ook niet zo'n probleem. Er zijn zelfs twee gebieden waar ik nog niet geweest ben.
pi_147889323
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:02 schreef Fir3fly het volgende:
Dat waren maar heel weinig quests. Deze game is zoveel groter. Ik vind het ook niet zo'n probleem. Er zijn zelfs twee gebieden waar ik nog niet geweest ben.
Heel veel quests in Origins hadden juist die opzet dat je een keuze had hoe je ze voltooide. Op die chantry board quests en verschillende andere fetch-questlines bijna allemaal wel zou ik zeggen. Dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de quests met dat onderhandelen ipv een gevecht, maar bijvoorbeeld ook simpele quests als:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast heb je nog alle belangrijke keuzes in de hoofdverhaallijn. Het gaf je gewoon echt het gevoel dat je dingen kon invullen in de wereld zoals je zelf wil en je kon je eigen verhaal maken. Zo kon je ook echt een enorme klootzak zijn. Dat kan helaas niet echt in Inquisition. Dat soort keuzes in DAI zijn ook maar op 1 hand te tellen.
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:39:12 #271
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147890077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:19 schreef Cikx het volgende:

[..]

Heel veel quests in Origins hadden juist die opzet dat je een keuze had hoe je ze voltooide. Op die chantry board quests en verschillende andere fetch-questlines bijna allemaal wel zou ik zeggen. Dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de quests met dat onderhandelen ipv een gevecht, maar bijvoorbeeld ook simpele quests als:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast heb je nog alle belangrijke keuzes in de hoofdverhaallijn. Het gaf je gewoon echt het gevoel dat je dingen kon invullen in de wereld zoals je zelf wil en je kon je eigen verhaal maken. Zo kon je ook echt een enorme klootzak zijn. Dat kan helaas niet echt in Inquisition. Dat soort keuzes in DAI zijn ook maar op 1 hand te tellen.
Probleem met dat soort keuzes is dat het maar schijn is. Een keuze heeft geen gevolgen. Dan heb ik liever dit, minder keuzes maar wel veel meer impact.
pi_147890862
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Probleem met dat soort keuzes is dat het maar schijn is. Een keuze heeft geen gevolgen. Dan heb ik liever dit, minder keuzes maar wel veel meer impact.
Nouja wat mij betreft gaat hem meer om het gevoel dat zo'n keuze opwekt en wat dat betreft hoeven die keuzes voor mij geen verregaande gevolgen op het verhaal te hebben (wel had het een impact op wat je companions van je dachten trouwens).

Als ik de keuze heb iemand te vermoorden, iemand te laten leven of een deal met hem te sluiten dat me geld oplevert oid. Dan vind ik dat opzichzelf al veel toffer en meeslepender dan dat je die persoon móet vermoorden. Of het verder consequenties voor het verhaal heeft of niet.

Maar dat zal persoonlijke smaak zijn.
pi_147909982
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik vind het geen schijn. Niet alle keuzes hoeven op de lange termijn gevolgen te hebben. Als je kan kiezen tussen gold,item of experience bij wijze van spreke, dan vind ik dat genoeg keuze. Daarnaast bepaal jij het lot van groepen mensen, ondanks dat je ze nooit meer tegen komt.
pi_147922466
jo je kan harding niet romancen? ;(

SPOILER
  woensdag 24 december 2014 @ 16:36:27 #275
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_147923065
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2014 16:15 schreef Drankster het volgende:
jo je kan harding niet romancen? ;(

SPOILER
Poeh, nou moet je weer helemaal Origins opnieuw spelen de Keep opnieuw instellen.

SPOILER
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')