Controls zijn hetzelfde als Inquisition op pc, dus daar valt weinig aan te veranderen tenzij je een controller aansluit. Voice klopt idd, maar ervaarde het zelf absoluut niet als storend.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:29 schreef Vault-Boy het volgende:
Zo net even Dragon Age Origins geprobeerd op de pc, maar het voelt voor mij toch net iets te verouderd aan. Het lopen vind ik vaag (lopen met WASD en je rechtermuisknop gebruiken om dingen te openen etc)) en je character heeft geen stem. Dat vind ik juist tof aan die Bioware games. Weet natuurlijk niet hoe de console versie is. Terwijl Mass Effect 1 al wel een stemmen had voor je character.
Ik weet het eigenlijk nog niet hoor of ik dit ga spelenZeker als je eenmaal nu Dragon Age Inquisition gewend ben.
Lopen met WASD en een rechtermuisknop gebruiken om dingen te openen doe ik ook in Inquisition... dat is normaal voor PC games.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:29 schreef Vault-Boy het volgende:
Zo net even Dragon Age Origins geprobeerd op de pc, maar het voelt voor mij toch net iets te verouderd aan. Het lopen vind ik vaag (lopen met WASD en je rechtermuisknop gebruiken om dingen te openen etc)) en je character heeft geen stem. Dat vind ik juist tof aan die Bioware games. Weet natuurlijk niet hoe de console versie is. Terwijl Mass Effect 1 al wel een stemmen had voor je character.
Ik weet het eigenlijk nog niet hoor of ik dit ga spelenZeker als je eenmaal nu Dragon Age Inquisition gewend ben.
Dan sluit je er een Xbox360-controller op aan, zo speel ik tegenwoordig bijna alle PCspellen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:29 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik speel Inquisition op de PS4quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:32 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Controls zijn hetzelfde als Inquisition op pc, dus daar valt weinig aan te veranderen tenzij je een controller aansluit. Voice klopt idd, maar ervaarde het zelf absoluut niet als storend.
Ja maar je beeld beweegt niet mee als je je muis beweegt. Je loopt en stuurt eigenlijk alleen met WASD.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:33 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Lopen met WASD en een rechtermuisknop gebruiken om dingen te openen doe ik ook in Inquisition... dat is normaal voor PC games.
Wat de twee boven me al zeggen, je doet hetzelfde in Inquisition (als je 'm op de pc speelt, uiteraard). Kwestie van wennen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:29 schreef Vault-Boy het volgende:
Ben het wel eens dat Origins veel meer pakkend is. Kwam voor mij vooral omdat elk gebied een veel duidelijker en ook interessanter doel had. Je was er veel meer mee bezig. En zoals je zegt, hadden je keuzes meer impact.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:42 schreef MaxC het volgende:
Ik vind Origins toch de betere game. Het verhaal en de main quest van DA:I zijn goed uitgewerkt maar het pakt me veel minder dan het verhaal van de Blight en The Darkspawn. Daarnaast vind ik de meeste gebieden in Inquisition erg suf. Gewoon grote gebieden met steeds dezelfde quests: Close x Rifts. Find 22 landmarks etc. Overal hetzelfde.
Bij Origins was elk gebied erg interessant met een verhaal met moeilijke keuzes op zich. Denk aan Dalish Elves tegen de weerwolven, Circle of Mages, Redcliff en natuurlijk de laatste stuk met The Landsmeet.
Vind DA:I een prima game maar het pakt me veel minder dan Origins.
Volgens mij heeft DA: Origins geen controller support.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan sluit je er een Xbox360-controller op aan, zo speel ik tegenwoordig bijna alle PCspellen.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:42 schreef MaxC het volgende:
Ik vind Origins toch de betere game. Het verhaal en de main quest van DA:I zijn goed uitgewerkt maar het pakt me veel minder dan het verhaal van de Blight en The Darkspawn. Daarnaast vind ik de meeste gebieden in Inquisition erg suf. Gewoon grote gebieden met steeds dezelfde quests: Close x Rifts. Find 22 landmarks etc. Overal hetzelfde.
Bij Origins was elk gebied erg interessant met een verhaal met moeilijke keuzes op zich. Denk aan Dalish Elves tegen de weerwolven, Circle of Mages, Redcliff en natuurlijk de laatste stuk met The Landsmeet.
Vind DA:I een prima game maar het pakt me veel minder dan Origins.
Ligt er echt aan in wat voor een bui ik ben en wat ik op dat moment wil doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:59 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik heb ook zo'n gevoel dat ze echt een soort Skyrim wilde maken. Zoveel mogelijk quests er in proppen en een grote open wereld, maar dan met verschillende plekken waar je heen kan.
Wat doen jullie eigenlijk altijd als eerste als je een nieuw gebied hebt?
Persoonlijk zoek ik eerst alle kampen zodat ik kan fast travellen. Voor de rest fast travel ik niet, maar ik doe het echt alleen via die kampenIk heb wat dat betreft altijd wel een soort van doel nodig in dit soort games. Eerst dat afmaken en dan pas het andere
Er is wel altijd een echte quest te doen in zo'n gebied, vaak scoor je daar een agent mee dan. Maar die moet je wel ff vinden soms.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:32 schreef Vault-Boy het volgende:
Haha ok![]()
Ik vind de gebieden ook super hoor, maar het is qua quests idd een beetje van hetzelfde in die gebieden. Zoek de shards, rifts, landmarks en ga zo maar door. Niet dat ik dat erg vind, maar ze mochten daar wel iets meer boeiends doen.
Moet trouwens soms wel lachen om die dieren. Sommige zien er echt apart uit
Wat je moet doen blijft helaas bijna altijd hetzelfde. Vermoord diegene of groep, vind zoveel van dit, breng dit ergens naar toe etc. Bij heel weinig quests moet/kun je onderhandelen of zijn er keuzes die je moet maken. Bij Origins kon je vaak kiezen welke partij/persoon je hielp en op welke manier, bij DAI staat dit meestal al vast, omdat het anders misschien niet echt sense maakt bij het groter geheel van het opbouwen/versterken van de Inquisition. Zie bijvoorbeeld die quest met die barbaren, daar kom je uiteindelijk bij het fort en je moet die leider killen, bij Origins zou je dan bij die leider aankomen en een gesprek met hem hebben vanwaaruit je meerdere opties krijgt om de quest de voltooien. Dit mis ik helaas iets te vaak bij Inquisition.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:36 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het juist wel mooi, gewoon een beetje rondlopen en je komt vaak genoeg quests tegen met een echte verhaallijn.
Heel veel quests in Origins hadden juist die opzet dat je een keuze had hoe je ze voltooide. Op die chantry board quests en verschillende andere fetch-questlines bijna allemaal wel zou ik zeggen. Dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de quests met dat onderhandelen ipv een gevecht, maar bijvoorbeeld ook simpele quests als:quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:02 schreef Fir3fly het volgende:
Dat waren maar heel weinig quests. Deze game is zoveel groter. Ik vind het ook niet zo'n probleem. Er zijn zelfs twee gebieden waar ik nog niet geweest ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast heb je nog alle belangrijke keuzes in de hoofdverhaallijn. Het gaf je gewoon echt het gevoel dat je dingen kon invullen in de wereld zoals je zelf wil en je kon je eigen verhaal maken. Zo kon je ook echt een enorme klootzak zijn. Dat kan helaas niet echt in Inquisition. Dat soort keuzes in DAI zijn ook maar op 1 hand te tellen.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:19 schreef Cikx het volgende:
[..]
Heel veel quests in Origins hadden juist die opzet dat je een keuze had hoe je ze voltooide. Op die chantry board quests en verschillende andere fetch-questlines bijna allemaal wel zou ik zeggen. Dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de quests met dat onderhandelen ipv een gevecht, maar bijvoorbeeld ook simpele quests als:Probleem met dat soort keuzes is dat het maar schijn is. Een keuze heeft geen gevolgen. Dan heb ik liever dit, minder keuzes maar wel veel meer impact.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast heb je nog alle belangrijke keuzes in de hoofdverhaallijn. Het gaf je gewoon echt het gevoel dat je dingen kon invullen in de wereld zoals je zelf wil en je kon je eigen verhaal maken. Zo kon je ook echt een enorme klootzak zijn. Dat kan helaas niet echt in Inquisition. Dat soort keuzes in DAI zijn ook maar op 1 hand te tellen.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Nouja wat mij betreft gaat hem meer om het gevoel dat zo'n keuze opwekt en wat dat betreft hoeven die keuzes voor mij geen verregaande gevolgen op het verhaal te hebben (wel had het een impact op wat je companions van je dachten trouwens).quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Probleem met dat soort keuzes is dat het maar schijn is. Een keuze heeft geen gevolgen. Dan heb ik liever dit, minder keuzes maar wel veel meer impact.
Ik vind het geen schijn. Niet alle keuzes hoeven op de lange termijn gevolgen te hebben. Als je kan kiezen tussen gold,item of experience bij wijze van spreke, dan vind ik dat genoeg keuze. Daarnaast bepaal jij het lot van groepen mensen, ondanks dat je ze nooit meer tegen komt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Probleem met dat soort keuzes is dat het maar schijn is. Een keuze heeft geen gevolgen. Dan heb ik liever dit, minder keuzes maar wel veel meer impact.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 december 2014 16:15 schreef Drankster het volgende:
jo je kan harding niet romancen?Poeh, nou moet je weer helemaal Origins opnieuw spelen de Keep opnieuw instellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |