abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147307391
Sterkte Skoap! Die onzekerheid lijkt me killing! Ik duim iig voor je dat alles goed is en blijft!

Ik ga vanavond uit eten. Heb de menukaart alvast bekeken. Carpaccio, tonijnsteak... Als ik morgenochtend negatief test dan baal ik echt dat ik die dingen heb laten staan :(
pi_147307551
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:18 schreef FlyingFish het volgende:
Sterkte Skoap! Die onzekerheid lijkt me killing! Ik duim iig voor je dat alles goed is en blijft!

Ik ga vanavond uit eten. Heb de menukaart alvast bekeken. Carpaccio, tonijnsteak... Als ik morgenochtend negatief test dan baal ik echt dat ik die dingen heb laten staan :(
Tonijnsteak en carpaccio kan je prima eten.

Gewoon vragen aan de kok of de producten ingevroren zijn geweest. Als het antwoord ja is, dan kan je het zonder problemen eten.
Zelfde voor zalm e.d.

Dat ontzettend enge gedoe in Nederland over eten en zwangerschap is echt veel te overdreven.
pi_147307724
Je mag toch geen rauw (rund) vlees omdat je daar toxoplasmose van kan krijgen?
Dus dan is het toch niet verstandig om carpaccio te eten of mis ik iets?

Tonijn wordt afgeraden door kwik, maar inderdaad 1x tonijnsteak eten kan echt geen kwaad.
Ik zou het alleen niet elke avond eten ;)

Zalm kan je prima eten, maar dan moet het wel zalm zijn die niet verpakt is in plastic.
Anders heb je kans op de listeria bacterie. Lijkt me toch wel verstandig daar voorzichtig mee te zijn.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147307858
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:29 schreef Skoap het volgende:
Je mag toch geen rauw (rund) vlees omdat je daar toxoplasmose van kan krijgen?
Dus dan is het toch niet verstandig om carpaccio te eten of mis ik iets?

Tonijn wordt afgeraden door kwik, maar inderdaad 1x tonijnsteak eten kan echt geen kwaad.
Ik zou het alleen niet elke avond eten ;)
Het invriezen van rundvlees zorgt ervoor dat de parasiet het niet overleeft.
Daarom bij dit soort producten gewoon melden dat je zwanger bent en vragen of het ingevroren is geweest.

Je kunt echt veel meer eten dan wordt gedacht. Zwangerschap moet wel leuk blijven.
Het valt me sowieso op dat in Nederland om werkelijk alles panisch wordt gedaan, terwijl men in de VS, UK en Australie beduidend minder hysterisch doet qua adviezen.

Ik volg dan ook alleen nog maar engelse bronnen, want hier krijg je ofwel maar de helft van het verhaal, ofwel een ontzettend slecht gefundeerd verhaal.
pi_147307892
Listeria gaat ook dood bij invriezen...
pi_147307898
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:33 schreef Lushes het volgende:
Het invriezen van rundvlees zorgt ervoor dat de parasiet het niet overleeft.
Daarom bij dit soort producten gewoon melden dat je zwanger bent en vragen of het ingevroren is geweest.
goh dat wist ik niet.

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap me ook lang niet overal aan gehouden.
Ik vind dat in Nederland sommige adviezen wel heel erg ver gaan.
Maar ik denk dat je vooral moet doen waar je jezelf prettig bij voelt.
pi_147307949
Ik ook niet, tot ik het op Pubmed las :')

Echt SUPERstom dat ze dat niet gewoon zeggen in Nederland.
Zo kan je prima gerookte zalm eten, mits je deze thuis gewoon ff in de vriezer mikt en laat ontdooien.

Wel meteen daarna opeten.
pi_147307976
Het moet wel op -12 voor 2 dagen lees ik net... Al komt het van het voedingscentrum dus of ik dat moet geloven :D :D Achterlijke voedingscentrum.
  vrijdag 5 december 2014 @ 14:44:28 #209
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147308178
Ik heb jaren in de horeca gewerkt maar veel mensen zeggen al snel ja om van een persoon af te zijn.
Ik durf het in een restaurant echt niet aan.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 14:50:11 #210
5428 crew  miss_sly
pi_147308361
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:34 schreef Lushes het volgende:
Listeria gaat ook dood bij invriezen...
http://www.gezondheidsnet(...)iabacterie-geen-kans

Volgens dit artikel niet, wel als je het kookt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 december 2014 @ 14:53:10 #211
56471 pinquit
oh my lama!
pi_147308461
Ik snap niet zo goed waarom je een risico zou nemen eigenlijk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_147308549
Bah. Stomme menstruatie. :r Alles doet zeer en t gutst eruit.

Vanavond surprise en pakjesavond bij mijn schoonzus. Vind dat toch wel moeilijk, heb de kinderen ook niet meer gezien na de uitslag.
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 14:56:40 #213
5428 crew  miss_sly
pi_147308554
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:53 schreef pinquit het volgende:
Tja, dat sowieso, voor 9 maanden :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147308649
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:56 schreef Cygne het volgende:
Bah. Stomme menstruatie. :r Alles doet zeer en t gutst eruit.

Vanavond surprise en pakjesavond bij mijn schoonzus. Vind dat toch wel moeilijk, heb de kinderen ook niet meer gezien na de uitslag.
:* :*
pi_147308733
Dikke knuf cygne dat lijkt mij ook erg pijnlijk.
pi_147308795
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:00 schreef Skoap het volgende:

[..]

:* :*
Ook voor jou. :*

Mijn man en ik hebben voor vanavond extra cadeaus voor onszelf gekocht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147308837
Cygne :*
pi_147308982
Ik heb ook nog een vriendin en ze is echt lief. Maar ze heeft ook echt een heeeel zwaar leven, nee maar echt heel zwaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'(

Dan vallen mijn kleine dingetjes nog best mee toch? :P
pi_147309568
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:53 schreef pinquit het volgende:
Dat risico neemt iedereen elke dag

Even je handen niet goed wassen, je koelkast niet koud genoeg hebben, een hotdog eten, je koelkast niet regelmatig ontsmetten, je groenten niet goed wassen, geen separate snijplanken gebruiken, restjes die niet opnieuw worden verhit tot minimaal 70 graden etc etc
Allemaal een HOOG risico op Listeria.

Ik begrijp die hysterie omtrent voedsel niet, als het een absoluut feit is dat voedselhygiene een 5 stappen protocol is.
Mensen raken compleet van de leg van sushi, maar eyeballen volgens de overige voorzorgsmaatregelen die net zo belangrijk, zo niet belangrijker zijn.

Dus ja, ik neem dat risico wel hoor, want ik hou me aan alle richtlijnen voor voedselveiligheid.
In 1 van de dichtsbevolkte Aziatische landen, stoppen vrouwen niet met rauwe vis eten als ze zwanger zijn. Die dichtbevolktheid is er niet omdat rauwe vis zo dodelijk is.
(http://www.babymed.com/fo(...)ish-during-pregnancy)

Maar to each his own natuurlijk!
  vrijdag 5 december 2014 @ 16:28:44 #220
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_147310884
Heb je niet ook zo'n artikel over een glaasje wijn zo nu en dan , lushes? :P ;) O-)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_147310994
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:12 schreef Cygne het volgende:
Ik heb ook nog een vriendin en ze is echt lief. Maar ze heeft ook echt een heeeel zwaar leven, nee maar echt heel zwaar.

SPOILER

Heerlijk relativerend zo'n vriendin :*
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_147311228
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:33 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Heerlijk relativerend zo'n vriendin :*
Nou. _O-
pi_147311344
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:28 schreef Barreltje het volgende:
Heb je niet ook zo'n artikel over een glaasje wijn zo nu en dan , lushes? :P ;) O-)
Dat snap ik dus óók niet.

In Nederland zeggen ze dat je 0,0 mag.

ook daarin is wat nuance op zijn plaats. Als je bij een gelegenheid een drankje doet dan gebeurt er niets afgrijselijks

(http://www.livescience.co(...)1-2-drinks-week.html)

Let wel: het onderzoek ( en ook de WHO ) claimen dat 2 units alcohol bij per week de limiet is.
Helaas is 1 glas wijn al 2 units...

Als ik met O&N nog een kind draag, dan drink ik gewoon met iedereen een glas champagne.
Maxima deed het ook en als hare hoogheid er geen doodzonde in ziet, dan zie ik het probleem ook niet.

Ik zou het echter zelf niet in het laatste semester doen, maar dat is meer een gevoelsmatig iets.

( ik heb overigens geen druppel gedronken tot dusver, noch gerookt )
pi_147311441
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:12 schreef Cygne het volgende:

SPOILER

Iedereen heeft recht op eigen leed.

Niemand kan voelen wat jij voelt, dus neem het niet persoonlijk als een ander niet begrijpt wat jij doormaakt, of in jouw ogen niet gepast zal reageren.

Slecht in je vel zitten en geen werk hebben kan redelijk dramatisch aanvoelen en soms zijn we egoistisch in onze beleving. Vast voor iedereen herkenbaar.
  vrijdag 5 december 2014 @ 16:54:28 #225
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147311511
Ik vind dat dus wel echt een doodzonde :Y je moet het helemaal zelf weten maar 1 glas vind ik het risico niet waard. Hoe het kind in je baarmoeder zal reageren op alcohol weet je nooit.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')