abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147239271
quote:
PvdA'er is ronselen eigen partij zat

Een Utrechts Statenlid van de PvdA heeft gistermiddag na zeventien jaar ’loyale steun’ per direct zijn lidmaatschap van de partij opgezegd. Hij vindt dat zijn fractie zich te veel in de moskee laat zien om zieltjes te winnen.

Bert de Vries vertrekt ook direct uit Provinciale Staten, zei hij gisteren.„Ik verzet me ertegen dat de PvdA bij elke verkiezing zo gedreven in de moskee probeert stemmen te winnen. Met deze stemmen wordt ook de invloed van de moskee naar binnen gehaald”, schrijft De Vries in zijn afscheidsmail. „De fractie heeft een werkbezoek afgelegd aan drie moskeeën. Een verkeerd signaal.”

De PvdA worstelt al langer met het integratievraagstuk. De partij wordt, ook in Den Haag, van tijd tot tijd intern verscheurd door loyaliteitsconflicten van allochtone volksvertegenwoordigers. Tegelijk wil de partij haar aanzienlijke islamitische achterban niet kwijt.Fractievoorzitter Kees de Kruijf zegt het vertrek zeer te betreuren, maar zich niet te herkennen in het geschetste beeld.
bertdevriespvda twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 18:46:57 Na 17 jaar lidmaatschap PvdA opgezegd. Partij niet meer activistisch genoeg, teveel invloed moskee en omgang in fractie beschamend #triest reageer retweet
bertdevriespvda twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:28:51 PvdA seculier; maar rent wel elke verkiezing naar moskee voor stemmen en zet moskee-gangers op kandidatenlijst. Wie wind zaait zal storm... reageer retweet
Nee natuurlijk herken je je niet in dat beeld...stel je voor zeg dat je dat ook nog even bevestigd :')
Het gaat niet zo best met onze 'rode' vrienden de laatste tijd.. Partij zit op dit moment wel in de hoek waar de klappen vallen :{ De partij zakt steeds verder weg op deze manier. Ben benieuwd of bijvoorbeeld de SP hier straks een slaatje uit slaat qua kiezers
pi_147239308
Gaat goed binnen die partij zeg. Hij heeft wel gelijk dat ze pretenderen seculier te zijn maar dat de moskee veel invloed heeft.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 december 2014 @ 08:49:03 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_147239322
Hij is boos, want komt niet op de nieuwe lijst en houdt er maar per direct mee op. Nou ja gaat door als eenmansfractie.

[ Bericht 18% gewijzigd door borisz op 03-12-2014 09:02:33 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_147239343
Wat is er mis met contacten met eender welke groepering dan ook? Alleen de aard daarvan kan wellicht vragen oproepen, maar denken we nu echt dat bv de vakbonden niet ook invloed uitoefenen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147239422
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:48 schreef bijdehand het volgende:
Gaat goed binnen die partij zeg. Hij heeft wel gelijk dat ze pretenderen seculier te zijn maar dat de moskee veel invloed heeft.
Zou kunnen, maar waarom komt hij daar dan nu pas mee? Had -ie dat niet eerder kunnen bedenken of vaststellen?

In Zwolle is eerder deze week een politicus uit de D66-fractie geknikkerd.

quote:
D66 Zwolle gaat niet verder met raadslid Cetin
De D66 fractie gaat vanaf maandag 1 december verder met 5 raadsleden. Raadslid Orhan Cetin verlaat de fractie. Reden is dat hij de D66 standpunten onvoldoende naar voren bracht, ook de samenwerking met hem en de rest van de fractie verliep moeizaam. Na een periode van intensieve begeleiding heeft de fractie geen vertrouwen meer in verbetering. Afgelopen week is aan Cetin gevraagd of hij in het belang van de partij zijn zetel zou willen inleveren. Hier geeft hij geen gehoor aan en hij gaat als eenmansfractie verder. Fractievoorzitter Sonja Paauw laat weten het zeer vervelend te vinden, maar “raadslid ben je voor de mensen in de stad en wij zagen onvoldoende kwaliteit en betrokkenheid terug in zijn bijdragen”.
Bron: https://zwolle.d66.nl/201(...)-met-raadslid-cetin/

Ze gooien het op "onvoldoende kwaliteit". Ook hier de vraag: hadden ze dat niet van tevoren kunnen bedenken of inschatten? Of heeft het te maken met wat die Utrechtse PvdA'er zegt op Twitter:

bertdevriespvda twitterde op zaterdag 15-11-2014 om 00:28:51 PvdA seculier; maar rent wel elke verkiezing naar moskee voor stemmen en zet moskee-gangers op kandidatenlijst. Wie wind zaait zal storm... reageer retweet
pi_147239436
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:45 schreef Frutsel het volgende:

[..]

bertdevriespvda twitterde op dinsdag 02-12-2014 om 18:46:57 Na 17 jaar lidmaatschap PvdA opgezegd. Partij niet meer activistisch genoeg, teveel invloed moskee en omgang in fractie beschamend #triest reageer retweet
Nee natuurlijk herken je je niet in dat beeld...stel je voor zeg dat je dat ook nog even bevestigd :')
Het gaat niet zo best met onze 'rode' vrienden de laatste tijd.. Partij zit op dit moment wel in de hoek waar de klappen vallen :{ De partij zakt steeds verder weg op deze manier. Ben benieuwd of bijvoorbeeld de SP hier straks een slaatje uit slaat qua kiezers
Het electoraat van de PvdA kan alle kanten op. Onder andere de SP zal daarvan profiteren. Maar ik denk dat de allochtone stem, die de PvdA massaal zal verliezen, vooral niet meer gaat stemmen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_147239510
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:48 schreef bijdehand het volgende:
Zou het ook niet andersom kunnen zijn? Dat de PvdA invloed probeert te krijgen binnen de moskeeën?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_147240133
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zou het ook niet andersom kunnen zijn? Dat de PvdA invloed probeert te krijgen binnen de moskeeën?
Ja, dat is sowieso het geval. Overigens, waarom zou je moskeegangers niet op de kandidatenlijst kunnen zetten. Wat een debiel. Het zijn juist dit soort figuren die een doodsteek voor de PvdA vormen. Geen enkele rationeel denkende allochtoon stemt nog op deze partij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147240273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:49 schreef borisz het volgende:
Hij is boos, want komt niet op de nieuwe lijst en houdt er maar per direct mee op. Nou ja gaat door als eenmansfractie.
Bron dat hij als eenmansfractie verder gaat? Dacht dat hij zijn zetel inleverde.
edit: lees het nu in de volkskrant inderdaad.
pi_147240310
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het electoraat van de PvdA kan alle kanten op. Onder andere de SP zal daarvan profiteren. Maar ik denk dat de allochtone stem, die de PvdA massaal zal verliezen, vooral niet meer gaat stemmen.
Bij de SP zie je sinds jaar en dag dezelfde ontwikkeling. Ook daar hoor je regelmatig verhalen over allochtone politici die botsen met de partijlijn en zich afsplitsen of eruit worden gebonjourd.

Een landelijk bekend geworden voorbeeld is ex-senator Düzgün Yildirim: http://nl.wikipedia.org/wiki/D%C3%BCzg%C3%BCn_Yildirim

En bij GroenLinks is het al niet veel beter. Denk aan die dubieuze Mohammed Rabbae of Tofik Dibi, die van zichzelf zegt dat -ie radicaliseert.
pi_147240314
Iedereen weet dat de PvdA z'n oren laat hangen naar die mensen. Die zijn nu eenmaal kieskeuriger dan de oude garde PvdA-ers die alle rotzooi in hun partij gewoon slikken en telkens hetzelfde blijven stemmen. Nu begint de PvdA langzaam af te takelen omdat ze te ver gaan en zelfs het standaardstemvee 't niet meer pikt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_147240351
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bij de SP zie je sinds jaar en dag dezelfde ontwikkeling. Ook daar hoor je regelmatig verhalen over allochtone politici die botsen met de partijlijn en zich afsplitsen of eruit worden gebonjourd.

Een landelijk bekend geworden voorbeeld is ex-senator Düzgün Yildirim: http://nl.wikipedia.org/wiki/D%C3%BCzg%C3%BCn_Yildirim

En bij GroenLinks is het al niet veel beter. Denk aan die dubieuze Mohammed Rabbae of Tofik Dibi, die van zichzelf zegt dat -ie radicaliseert.
Toch denk ik dat er bij de PvdA nu sprake is van een kentering of in elk geval een gewijzigd beleid.
Vroeger zouden die 2 Turkse kamerleden bijvoorbeeld nooit de partij uitgezet zijn.
pi_147240445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Toch denk ik dat er bij de PvdA nu sprake is van een kentering of in elk geval een gewijzigd beleid.
Vroeger zouden die 2 Turkse kamerleden bijvoorbeeld nooit de partij uitgezet zijn.
Ik zou graag zien dat je gelijk had, maar ik zie het nog niet. Ik roep al jaren dat de PvdA schoon schip moet maken en afscheid moet nemen van dubieuze politici die in strijd met de partij-opvattingen handelen: POL / PvdA moet schoon schip maken (topic uit 2008)

Toch zie ik dat de PvdA anno 2012 buitensporig veel politici met een allochtone achtergrond in de Tweede Kamer neerzet: 10 van de 38. Dat is meer dan een kwart. En dat voor een partij die wél super-pietluttig en krampachtig doet over de man-vrouw-verdeling.

Kwaliteit zou de boventoon moeten voeren; niet geslacht. Ik heb niks tegen een paar politici met allochtone achtergrond; zo vind ik Ahmed Marcouch ronduit geweldig. Ik heb er wél iets tegen als allochtoon-zijn je een streepje voor geeft.
pi_147240515
Grappig, een van de meest intolerante populisten van fok die meent dat de PvdA intolerante populisten uit de partij moet flikkeren.

(Mee eens verder hoor, intolerantie en populisme passen niet bij de partij, maar dat jij dit nota bene post is dus erg grappig)
pi_147240729
Stem voor, stem SP
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_147240736
Dat is toch al decennia bekend dat PVDA staat voor

Partij van de Allahfans
pi_147240777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:07 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

Partij van de Allahfans
lol jij stemt zeker partij van de pleeborstel
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_147240829
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:08 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

lol jij stemt zeker partij van de pleeborstel
Ik stem niet omdat ik niet op UKIP mag stemmen.
pi_147240952
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 08:45 schreef Frutsel het volgende:
De fractie heeft een werkbezoek afgelegd aan drie moskeeën. Een verkeerd signaal.”
Er wordt vaak geklaagd over de kloof tussen politici en kiezer en als politici dan eens op werkbezoek gaan bij de gewone man, dan is het weer niet goed en een verkeerd signaal? :?
pi_147241014
quote:
15s.gif Op woensdag 3 december 2014 09:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou graag zien dat je gelijk had, maar ik zie het nog niet. Ik roep al jaren dat de PvdA schoon schip moet maken en afscheid moet nemen van dubieuze politici die in strijd met de partij-opvattingen handelen: POL / PvdA moet schoon schip maken (topic uit 2008)

Toch zie ik dat de PvdA anno 2012 buitensporig veel politici met een allochtone achtergrond in de Tweede Kamer neerzet: 10 van de 38. Dat is meer dan een kwart. En dat voor een partij die wél super-pietluttig en krampachtig doet over de man-vrouw-verdeling.

Kwaliteit zou de boventoon moeten voeren; niet geslacht. Ik heb niks tegen een paar politici met allochtone achtergrond; zo vind ik Ahmed Marcouch ronduit geweldig. Ik heb er wél iets tegen als allochtoon-zijn je een streepje voor geeft.
Kwaliteit bepalen aan de hand van je (eigen) politieke voorkeur. Hilarisch dit. Uiteraard vind je allochtonen die je politieke visie ondersteunen (of andersom) geweldig. Alle andere allochtonen mogen wieberen, of die zitten er louter om dat hun allochtoon-zijn een streep je voor geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 03-12-2014 10:23:27 ]
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 3 december 2014 @ 10:18:09 #21
8781 crew  Frutsel
pi_147241021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:07 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

Partij van de Allahfans
Ja bedankt Henk voor de nuttige input.

Neem nog een bak koffie
pi_147241103
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja bedankt Henk voor de nuttige input.

Neem nog een bak koffie
Graag gedaan, Ik bedoel alsof het niet bekend mag zijn dat dit al jaren zo is en meneer de opstapper er nu ineens door verrast is.
pi_147241210
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 10:15 schreef Kingstown het volgende:

Er wordt vaak geklaagd over de kloof tussen politici en kiezer en als politici dan eens op werkbezoek gaan bij de gewone man, dan is het weer niet goed en een verkeerd signaal? :?
Precies!

(Overigens wil je niet weten waar je als politicus allemaal langs moet gaan... Pffff)
pi_147241211
gewoon op geen 1 partij stemmen want democratie bestaat toch niet ze gaan na het stemmen zelf kiezen welke partijen ze willen samenwerken onderling en 70% van de regels gaan via brussel stemmen helpt niks = schijndemocratie
pi_147241358
Het is ook echt de Partij van de Afvallers geworden, zeg.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')