Er zeker van dat je wel in het goede lichaam zit?quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:57 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Apart of niet, mijn ervaringen zijn tot op heden niet anders als dat ik gewoon in een zwembroek zwem. Meerdere malen gewoon banen gezwommen, maar ook in de wat grotere zwembaden van Nederland als de eemhof en tikibad kunnen zwemmen en glijden zonder reacties.
En ja tuurlijk kijken mensen wel even, en er zal vast ongetwijfeld iemand wel even gelachen hebben achteraf, maar heb daar zelf niks van gemerkt in ieder geval.
En kleding is aan evolutie onderhevig, 50 jaar geleden was dit nog volkomen normaal geweest. Nu is het bijna "not done" omdat vrijwel niemand het meer doet. Maar ik vind het maar saai om zo allemaal maar de hypes te volgen, en te leven volgens ongeschreven regels waar mensen in twee hokjes worden geduwd om vervolgens enkel kleding te kunnen dragen uit je eigen hokje.
Als iedereen nu eens zich niets zou aantrekken van zulke ongeschreven regels, en iedereen (zolang alles gewoon fatsoenlijk eruit ziet), eens zou gaan doen wat je gewoon zelf zou willen zonder altijd maar te hoeven nadenken of het op dat moment in is in de maatschappij, dan weet ik zeker dat er meer jongens/mannen zijn die een badpak zouden willen dragen.
Er zijn genoeg verhalen online te lezen van mensen die graag een badpak dragen. En het mag dan een minderheid zijn, maar er is absoluut een kleine minderheid die liever een badpak draagt.
En zolang alles gewoon bedekt is, en er niks meer zichtbaar is dan een normale zwembroek zie ik geen reden om geen badpak te dragen. En ja als je het toch grappig vind, dan lach je gerust maar even, lachen is tenslotte gezond, en persoonlijk maakt het mij niet uit. En met alles wat er in de wereld gebeurt geloof ik dat we wel wat positiviteit kunnen gebruiken.
En misschien ben ik wel gek, maar als dat zo is, dan hoor ik graag ook tips van jullie hoe je iets "niet leuk meer kan vinden".
Pas toen op de hoge veluwe liep en het best koud was, was ik ook redelijk praktisch, en droeg een maillot en een zwart rokje. En tja de 1 zal zeggen, waarom niet gewoon thermo ondergoed en een normale broek, maar ik vind het nauw eenmaal leuke kleding, en zolang ik niet uitgevonden heb hoe ik dingen niet leuk meer kan vinden maakt het me gelukkiger mezelf te zijn en misschien wat vreemd te zijn , dan altijd maar te dragen zoals 99% van de mensen doet.
Je vriendin vindt dit dus wel oké?quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:50 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Sinds jong af aan ben ik altijd wel jaloers geweest dat meisjes altijd leukere kleding hadden en ook qua sport lijken sommige typische meidensporten me superleuk.
Maar tja, je verandert er weinig aan, en ben niet van plan van lichaam te "veranderen". Zeker niet na 24 jaar, en zie me al aankomen bij mijn vriendinEn ik ben best tevreden met hoe alles is, ik ben niet een typisch geval van iemand die niet in het goede lichaam zit, maar soms gewoon even mezelf kunnen zijn, al is het maar voor een uurtje vind ik al leuk.
Met zwemmen is dit vrij eenvoudig, en na een aantal jaren getwijfeld te hebben durf ik dat nu ook overal wel om te zwemmen in badpak (zolang er maar geen bekenden zijn). En echt in het openbaar bijv. een spijkerrokje en een leuke maillot of iets dragen lijkt me ook superleuk, maar dat durf ik niet.
Ik heb helaas ook weinig (echte) vrienden, dus als ik het eens zou doen dan moet ik net als met zwemmen mezelf in me eentje overtuigen het te durven.
En kleding is voor mij niet het belangrijkste, maar het idee van gewoon een dagje winkelen/naar een pretpark met vriendinnen terwijl je gewoon erbij hoort en je niet anders hoeft te kleden omdat je toevallig een jongen bent is wel iets wat een droom is. (die waarschijnlijk nooit zal uitkomen helaas
Maar heb een balletschool gevonden waar ik misschien eens met een les mee kan doen
quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:31 schreef nikky het volgende:
Dat je met een badpak sneller van de glijbaan afgaat omdat er meer stof is, is uiteraard je reinste kolder.
Iedereen weet dat je het beste met blote billen er vanaf kunt. Jongens deden de broek van de billen en de meiden het badpak of de bikini tussen de billen. Gaaaaaaaaaaaan
En als je dan beneden bent de helikopter doen om je voort te stuwen door het water.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:53 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Als ik nog eens van de glijbaan ga zal ik mijn badpak dan wel tussen mijn billen doen, en verslag hier uitbrengen of dit echt sneller is of niet.
Superleuk voor je sjoerd maar je ontwijkt het badpak tussen de billen onderwerp een beetje.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:32 schreef Sjoerd1993 het volgende:
*maanden later*
Heel wat maanden geleden geleden begon ik hier dit topic en ondanks dat de grote meerderheid weinig begrip toonde voor het dragen van een badpak en me uit zou lachen als ze me zouden zien is is de praktijk het tegenovergestelde
In de afgelopen maanden naast dat ik wekelijks gewoon banen gezwommen heb in een sportief speedo badpak, ook vaak gezwommen bij meerdere grote zwembaden van Nederland. Tot tweemaal toe in de Eemhof, tweemaal het Tikibad, bij Port Zelande, verschillende kleinere baden en in zowel Duitsland als Zwitserland. De laatste paar keren was ik zo aan mijn badpak gewend dat ik eigenlijk er niet eens meer over nadenk, en als ik banen ga zwemmen dan denk ik er ook niet eens bij na meer dat ik gewoon mijn badpak, duikbril en handdoek in mijn tas stop en ga zwemmen.
In zwembaden als het tikibad was het toch wel wat spannender. Op een zaterdagavond was ik daar terwijl het vol liep met jongeren. Eenmaal bij de kluisjes twijfelde ik even, maar al snel besloot ik toch door te zetten en gewoon te gaan zwemmen. En ja men keek soms wel even 1x om als ik voorbijkwam, maar that's it. En 99% van de keren merkte ik totaal niks. Geen enkele reactie vaak, en toen er eens iemand op mijn schouder tikte om iets te vragen bleek het de vraag hoe laat het was omdat ik een horloge om had.
Na zeker 20 tot 30 keer nu gezwommen te hebben met eigenlijk enkel positieve reacties heb ik dus nog weinig reden eigenlijk nog in een zwembroek te zwemmen. Als ik zo online lees is er hier en daar een enkeling die ook zwemt in een badpak dus ben niet de enige, toch denk ik niet dat ik de wereld zal kunnen veranderen. Maar geef mij maar gewoon een badpak in plaats van een zwemshort nodig een ieder hier uit om eens samen te gaan zwemmen
Nouw als jij een mannelijk badpak kan vinden dat er ook een beetje fatsoenlijk uit ziet dan hoor ik het graagquote:Op donderdag 9 juli 2015 22:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Prima toch. Snap alleen nog steeds niet waarom een vrouwen badpak terwijl er ook mannelijke versies zijn
Veel wedstrijd zwemmers zwemmen erin. Bij ons bij de reddingsbrigade ook trouwens.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:41 schreef Sjoerd1993 het volgende:
[..]
Nouw als jij een mannelijk badpak kan vinden dat er ook een beetje fatsoenlijk uit ziet dan hoor ik het graagHeb niks tegen mannelijke versies, maar er worden al nauwelijks badpakken voor mannen gemaakt, en als je dan die modeshows op tv/youtube ziet waar ze dan een "badpak voor mannen" presteren dan zou je vele malen meer opvallen als dat je gewoon een badpak bij perry sport hebt.
Mja even hé. Ik draag bij de brigade zelf ook van speedo badpakken en die dingen zitten behoorlijk straks. Kan me niet voorstellen dat dat lekker zit daar down under.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:56 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Ja zulke badpakken zijn leuk voor buitenwater als meren of de zee waar het water wat kouder is. Maar in een warm zwembad vind ik het nogal overkill om zoveel te bedekken. Een normale zwembroek die veel heren tijdens banen zwemmen dragen bedenkt immers even veel als een badpak. En heb inmiddels wel genoeg ervaring met zwemmen en de verschillende modellen in de winkels dat ik weet dat adidas en speedo vrijwel altijd prima zitten en niks meer laten zien als een speedo badpak.
Maar als de prijs voor dit soort pakken niet zo duur was geweest had ik er morgen zeker 1 gekocht, want voor het strand en buitenwater lijkt het me ideaal.
Zou dat nooit doen, maar ieder z'n meug.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |