Ik sta open om dingen van alle kanten te bekijkenquote:Op donderdag 4 december 2014 21:58 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jij laat je wel heel makkelijk inpakken door iemand die een docu maakt om haar eigen standpunten kracht bij te zetten.
Zelfde geldt natuurlijk ook voor Jezus die als een Noord-Europeaan wordt afgebeeld terwijl het waarschijnlijker is dat hij wat meer pigment had.quote:Op donderdag 4 december 2014 21:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
geen blanke man volgens deze site
http://timerime.com/en/ev(...)cht+van+St+Nicolaas/
Sint Nicolaas bestond echt en meneer wodan heeft er niks mee te maken. Die bestond niet
Sunny niet, dat is een geradicaliseerde anti-piet die desnoods haar hele docu bij elkaar zou manipuleren om haar eigen vooroordelen bevestigd te zien worden. Daarom zou ik daar verder niet zo veel waarde aan hechten.quote:Op donderdag 4 december 2014 22:00 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Ik sta open om dingen van alle kanten te bekijken
Zou je dat kunnen toelichten?quote:Op donderdag 4 december 2014 21:51 schreef whosvegas het volgende:
Best wel een goede docu:
http://www.npo.nl/artikelen/documentaire-zwart-als-roet-op-npo-2
Een bevestiging van wat we al vermoedden.quote:Op donderdag 4 december 2014 18:57 schreef hmmmz het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ANanninga twitterde op donderdag 04-12-2014 om 14:55:12Jeroen Langelaar maakte een infographic: Herstelbetalinglobby achter strijd tegen #ZwartePiet https://t.co/lJwh1doON6 http://t.co/xll9HrlAZw reageer retweet
Het maakt mij niet veel uit of den edele Sint blank, kaaskopperig of zwart is.quote:Op donderdag 4 december 2014 21:52 schreef SuicideErrorist het volgende:
Maar waarom zou het nu dan eigenlijk wel goed zijn? Het zou volgens jouw beredening nog steeds een blackface moeten zijn of gaat het nu weer enkel om de rollenverdeling?
en kroeshaar.... maar dat laat men al eeuwen weg in de afbeeldingenquote:Op donderdag 4 december 2014 22:01 schreef karton2 het volgende:
[..]
Zelfde geldt natuurlijk ook voor Jezus die als een Noord-Europeaan wordt afgebeeld terwijl het waarschijnlijker is dat hij wat meer pigment had.
Gewoon stijl haar lijkt me hoor.quote:Op donderdag 4 december 2014 22:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
en kroeshaar.... maar dat laat men al eeuwen weg in de afbeeldingen
Deze docu laat zien dat het probleem veel dieper zit, dan het kleurtje van zwarte piet. Dus dat aanpassen zal niet veel uitmakenquote:Op donderdag 4 december 2014 22:02 schreef Fascination het volgende:
[..]
Zou je dat kunnen toelichten?
Principieel gezien zal het mij worst wezen, je kan echter niet ineens Sinterklaas een andere huidskleur laten hebben omdat je dat niet van het ene op het andere jaar kan veranderen. Kinderen geloven nu eenmaal langer dan 1 jaar in Sinterklaas en ze vieren het nog wat langer dan dat. Daarom gewoon zo laten zoals het nu is en zoveel mogelijk gelijkend op elkaar: een oudere kaukasische man die ietwat aan de lange kant is etc.quote:Op donderdag 4 december 2014 22:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het maakt mij niet veel uit of den edele Sint blank, kaaskopperig of zwart is.
Het is wel verstarring van een creatieve cultuur als veel mensen boos worden bij het idee van een andere huidskleur van bekende fictieve karakters.
quote:Op donderdag 4 december 2014 22:10 schreef whosvegas het volgende:
Ach ja, waar maken we ons druk over, een kind (die nog gelooft in sinterklaas) zal het niet uitmaken, wat voor kleur piet heeft.
Exact, geld is het probleem.quote:Op donderdag 4 december 2014 22:04 schreef whosvegas het volgende:
Maar goed, op Curacao heb je ook zwarte piet en daar zijn helemaal geen problemenDat laat ze dan niet zien
Het probleem zit veel dieper dan het kleurtje van zwarte piet. Aanpassing daar van lost niks op, denk ik. Dus van mij mag zwarte piet gewoon zwart blijven
Inderdaad, daarom is het ook een nonissue, het wordt echter gebruikt als middel om later extra herstelbetalingen af te troggelen. "Zíe je wel dat Nederlanders racistisch waren, ze hadden een Zwarte Piet die nu als racistisch is verklaard door de rechter."quote:Op donderdag 4 december 2014 22:10 schreef whosvegas het volgende:
Ach ja, waar maken we ons druk over, een kind (die nog gelooft in sinterklaas) zal het niet uitmaken, wat voor kleur piet heeft.
Dat is wel het uiteindelijke doel van de anti beweging.quote:Op donderdag 4 december 2014 22:15 schreef whosvegas het volgende:
herstelbetalingen?
Dat heef toch niks met de zwarte pieten discussie te maaken
quote:Op donderdag 4 december 2014 22:15 schreef whosvegas het volgende:
herstelbetalingen?
Dat heef toch niks met de zwarte pieten discussie te maaken
quote:Op donderdag 4 december 2014 22:18 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat is wel het uiteindelijke doel van de anti beweging.
http://nieuws.thepostonli(...)g-slavernijverleden/
Jong Loy ziet de strijd tegen Zwarte Piet als een opmaat naar een miljardenfonds voor nazaten van slaven. “Zwarte Piet is een symbool. Een dominosteen die om moet, want dan volgen andere stenen. Dan kunnen we het eindelijk over het verleden hebben”.
Die Sunny moet straks gewoon dokken.
Dus precies zoals ik het hier uitlegde, lijkt mij.quote:Op donderdag 4 december 2014 22:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom is het ook een nonissue, het wordt echter gebruikt als middel om later extra herstelbetalingen af te troggelen. "Zíe je wel dat Nederlanders racistisch waren, ze hadden een Zwarte Piet die nu als racistisch is verklaard door de rechter."
Handig bij zulke onderhandelingen. Zo bezien gaat het zo slecht nog niet met de integratie, dat hebben ze goed van ons geleerd.
Ook van deze kant?quote:Op donderdag 4 december 2014 22:00 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Ik sta open om dingen van alle kanten te bekijken
Waarom moeten nazaten van slaven een schadevergoeding? Dat zou er bij mij niet in gaan. Totale onzin. Dan wordt dat hele zwarte pieten gedoe gebruikt, om ons geld af te troggelenquote:Op donderdag 4 december 2014 22:18 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat is wel het uiteindelijke doel van de anti beweging.
http://nieuws.thepostonli(...)g-slavernijverleden/
Jong Loy ziet de strijd tegen Zwarte Piet als een opmaat naar een miljardenfonds voor nazaten van slaven. “Zwarte Piet is een symbool. Een dominosteen die om moet, want dan volgen andere stenen. Dan kunnen we het eindelijk over het verleden hebben”.
Die Sunny moet straks gewoon dokken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |