abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147176799
quote:
De vernuftige nieuwste bankpasjes die contactloos betalen mogelijk maken, zijn alleen in een metalen hoesje of gewikkeld in aluminiumfolie veilig voor criminelen.

Kwaadwillenden die over het juiste apparaatje beschikken, kunnen het saldo van de pasjes makkelijk overhevelen door vlakbij iemand te gaan staan of zelfs maar langs een pashouder te lopen. Als het pasje in een metalen hoesje of in aluminiumfolie zit, lukt deze vorm van fraude niet, zegt Gijs Boudewijn, adjunct-directeur van de Betaalvereniging Nederland. Hetzelfde gevaar van ongewenste afschrijvingen geldt ook voor mobiele telefoons die geschikt zijn voor contactloos betalen.

Ruim een kwart van de 24 miljoen betaalpassen in Nederland zijn inmiddels uitgerust met de technologie voor contactloos betalen. De nieuwe betaalmethode is in Nederland nog geen gemeengoed, maar naar verwachting neemt het een grote vlucht als per 1 januari de chipknip wordt afgeschaft. Bedragen tot 25 euro kunnen zonder pincode in te voeren worden afgerekend. De klant houdt slechts zijn bankpas of mobiele telefoon bij het uitleesapparaat.

Met aluminiumfolie blokkeer je de chip

Gijs Boudewijn namens de Betaalvereniging Nederland

Ingecalculeerd risico
Boudewijn erkent dat in een proefopstelling is aangetoond dat kwaadwillenden met een uitleesapparaat het saldo van nietsvermoedende pashouders kunnen overhevelen. ,,Er zijn bij ons geen gevallen bekend dat het is gebeurd.'' Hij noemt het een ingecalculeerd risico. Wel draagt hij zelf voor alle zekerheid zijn bankpas in een metalen hoesje. ,,Op die manier, of met aluminiumfolie, blokkeer je de chip,'' aldus Boudewijn.

Bij de techniek voor contactloos betalen, near field communication, wordt saldo overgeschreven als het pasje vlakbij een uitleesapparaat is. Dan is het binnen 2 seconden gepiept. Een pincode is niet nodig, bij bedragen tot en met 25 euro. Dat kan twee keer achter elkaar worden afgeschreven. Om nog eens bedragen over te hevelen, of voor meer dan 25 euro in één keer, is wel een pincode nodig. ,,Het risico is hooguit 50 euro.'' Dat houdt de schade voor de consument of bank beperkt, maar een digitale dief kan een forse slag slaan in een drukke winkelstraat.

Als mensen aannemelijk kunnen maken dat er geld ten onrechte is afgeschreven, vergoedt de bank de schade, aldus de Betaalvereniging.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oor-criminelen.dhtml
:') echt :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2014 10:32:56 ]
pi_147176893
Wat een complete verrassing, dit had ik echt níet aan zien komen. :')

quote:
Als mensen aannemelijk kunnen maken dat er geld ten onrechte is afgeschreven, vergoedt de bank de schade, aldus de Betaalvereniging.
Dat ze lekker in de stront zakken hiermee. Mag jij gaan aantonen hoe gevoelig dit systeem is. Joh, daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn.
pi_147176922
-->>> BNW
pi_147176950
quote:
Hij noemt het een ingecalculeerd risico. Wel draagt hij zelf voor alle zekerheid zijn bankpas in een metalen hoesje.
Wat een vertrouwen.. :')
pi_147176988
alles wat contactloos gaat en geen verdere verificatie nodig heeft is gedoemd te falen.

niet een simpel knopje of je akkoord gaat met betalen, maar nee gewoon erlangs halen en geld is foetsie, is vragen om problemen.
het is en was al bewezen met de OV kaart.
pi_147177033
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2014 10:40 schreef kovenant het volgende:
alles wat contactloos gaat en geen verdere verificatie nodig heeft is gedoemd te falen.

niet een simpel knopje of je akkoord gaat met betalen, maar nee gewoon erlangs halen en geld is foetsie, is vragen om problemen.
het is en was al bewezen met de OV kaart.
Wat is het probleem eigenlijk met het intoetsen van een pincode? Waarom moet het nu weer contactloos en zonder verificatie?
pi_147177056
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat is het probleem eigenlijk met het intoetsen van een pincode? Waarom moet het nu weer contactloos en zonder verificatie?
Op deze manier kan men straks met sensoren precies uitlezen waar jij langs bent gelopen met je contactloze bankpas.
pi_147177067
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het lijkt me meer een excuus om van de chipknip af te komen. Bang voor verzet komen ze eerst met dit alternatief.
  maandag 1 december 2014 @ 10:46:07 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_147177109
ik snap niet zo goed waarom dit niet veilig kan met een shared secret systeem. Zo gaat elke transactie op basis van vendor identificatie en dan zijn winkels verantwoordelijk voor het afschrijven gebruikmakend van hun sleutel en die sleutel kan gewoon veilig en regelmatig geupdate worden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_147177114
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:43 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Op deze manier kan men straks met sensoren precies uitlezen waar jij langs bent gelopen met je contactloze bankpas.
Uiteindelijk gaat het daar wel naartoe.

quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:43 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Het lijkt me meer een excuus om van de chipknip af te komen. Bang voor verzet komen ze eerst met dit alternatief.
Chipknip is ook door de neus geboord. Niemand zat daar op te wachten en het is dan ook een faalproject.
pi_147177202
Zo paranoide als dat ik ben, was ik daar zelf al opgekomen, en om die reden meteen, of direct, die functie van onze passen af laten halen.
Jammer eigenlijk daarvanaf gezien, maar ik vertrouw het nou eenmaal niet en dan gaat het bij mij niet erin.
Ik acht mening een nog niet in staat zijn eigen achterwerk af te poetsen laat staan iets te ontwikkelen wat waterdicht is!
pi_147177249
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het daar wel naartoe.

[..]

Chipknip is ook door de neus geboord. Niemand zat daar op te wachten en het is dan ook een faalproject.
Wanneer je iets graag wilt hebben maar je het om de een of andere faalreden niet krijgt, wordt het door je neus geboord.

Wanneer je iets graag niet wilt hebben, maar het je om de een of andere rede faalreden toch wordt opgedrongen, wordt het door je strot geduwd.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_147177311
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:50 schreef john2406 het volgende:
Zo paranoide als dat ik ben, was ik daar zelf al opgekomen, en om die reden meteen, of direct, die functie van onze passen af laten halen.
Jammer eigenlijk daarvanaf gezien, maar ik vertrouw het nou eenmaal niet en dan gaat het bij mij niet erin.
Ik acht mening een nog niet in staat zijn eigen achterwerk af te poetsen laat staan iets te ontwikkelen wat waterdicht is!
Kan je die functie uit laten schakelen?
pi_147177342
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Yep bij ING wel, was maar een telefoontje voor nodig voor twee passen!

De brief viel op de deurmat en meteen naar het gelezen te hebben hing ik al aan de telefoon, dat gaat hem niet worden zei ik!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2014 10:59:42 ]
pi_147177370
Je verwacht het niet.
pi_147177371
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ja, volgens mij wel. Of je kunt het bedrag gewoon op 0 zetten. Totdat het gebruik natuurlijk verplicht gaat worden bij het elektronisch betalen van kleine bedragen.
pi_147177385
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Wanneer je iets graag wilt hebben maar je het om de een of andere faalreden niet krijgt, wordt het door je neus geboord.

Wanneer je iets graag niet wilt hebben, maar het je om de een of andere rede faalreden toch wordt opgedrongen, wordt het door je strot geduwd.
Laat ik het anders noemen schoenmaker houd je bij je leest zeg ik altijd, ik moet niet wezen bij een schoenmaker voor vlees!
En voor mijn schoenen te lappen moet ik natuurlijk niet bij de bakker zijn toch?
pi_147177717
Zoals te verwachten viel.
Hoeveel moeite is het intoetsen van een code.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 1 december 2014 @ 11:13:55 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_147177741
quote:
Nieuwe bankpas 'wel veilig voor criminelen'

AMSTERDAM (ANP) - De nieuwe bankpassen die gebruikt kunnen worden voor contactloos betalen, zijn ,,in theorie'' te misbruiken door criminelen. Onderzoek wijst uit dat kwaadwillenden die een speciaal uitleesapparaat dichtbij iemands pas houden, zo geld kunnen overhevelen naar hun eigen rekening. Toch betekent dit niet dat de passen onveilig zijn.

De mogelijkheid is bewezen in een laboratoriumopstelling, bevestigt de Betaalvereniging Nederland na berichtgeving van het AD. ,,Maar er is in Nederland nog geen boef die dit heeft gedaan. Dit, ondanks dat de pasjes inmiddels al bijna twee jaar in omloop zijn.''

Het hebben van het uitleesapparaat alleen is namelijk niet voldoende. Om geld te kunnen overmaken, moeten criminelen ook een contract hebben met een transactieverwerker. En ze moeten beschikken over een bankrekening. Dat maakt dit soort misbruik uitermate goed traceerbaar. Bovendien kan per transactie slechts 25 euro worden overgemaakt.

Voor consumenten die het toch niet vertrouwen, heeft de organisatie wel een tip: een pas die in een metalen hoesje zit of is gewikkeld in aluminiumfolie kan niet door scanners worden herkend.
http://www.elsevier.nl/Ec(...)criminelen-1655992W/
pi_147177823
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Chipknip was en is voor kleine bedragen een prima systeem. En een stuk veiliger dan contactloos betalen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 1 december 2014 @ 11:20:00 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_147177910
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:16 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Chipknip was en is voor kleine bedragen een prima systeem. En een stuk veiliger dan contactloos betalen.
Chipknip was vooral een issue omdat het nieuw was dat als je je pasje kwijt raakte of je langs een magneet liep je ook je geld kwijt was. En omdat mensen ook toen al dik paranoïde waren over het compleet verdwijnen van contant geld.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_147177933
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:16 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat opwaarderen was natuurlijk helemaal kut. Staat er weer net te weinig op je chipknip. Maak het pinnen gewoon sneller.
pi_147177952
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2014 11:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Chipknip was vooral een issue omdat het nieuw was dat als je je pasje kwijt raakte of je langs een magneet liep je ook je geld kwijt was. En omdat mensen ook toen al dik paranoïde waren over het verdwijnen van contant geld.
Yep maar geen wifi, ik stel me voor dat met wifi nog wat extra s mogelijk zou kunnen wezen?

Het is net geen chip in je nek of wel?
  maandag 1 december 2014 @ 11:22:43 #24
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_147177989
Nice!

quote:
Om geld te kunnen overmaken, moeten criminelen ook een contract hebben met een transactieverwerker. En ze moeten beschikken over een bankrekening. Dat maakt dit soort misbruik uitermate goed traceerbaar.
De crimineel moet ook met zijn tijd meegaan! _O- Ze maken het de eerlijke dief wel heel lastig zo. Je moet eerst naar Roemenië om een nieuw paspoort te kopen, dan met je nieuwe Roemeense identiteit een registratie in een Nederlandse gemeente regelen, daar een bankrekening mee openen en een contract aangaan met een transctieverwerker, daarna apparatuur aanschaffen om mee te 'skimmen'.

Het wordt verdomme net werken ;(
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_147178023
Nog net een nieuwe bankpas aangevraagd bij ING (oktober 2014), had niet de optie om te kiezen voor wel of geen NFC. Als ik nu een nieuwe kaart aanvraag zonder NFC, zou ik dan moeten betalen voor een nieuw pasje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')