daarom. Ze zal het wel overlevenquote:Op zondag 30 november 2014 21:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ze heeft toch hete armen blijkbaar want die gooit ze altijd overboord toch?
quote:Op zondag 30 november 2014 21:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Fazz, ik zal binnenkort een mini tutorial maken van het vest! Verwacht niet teveel hoor, zooi naaiwonder ben ik ook weer niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik las het ja. Toch fijn dat wij net buiten het gebied zaten! Was het wel leuk?quote:Op zondag 30 november 2014 22:08 schreef Dyre het volgende:
NIKKI![]()
DaD, wat leuk he die reacties als je met een draagdoek rondloopt. Ik zou ook supertrots zijn!
Wij zijn vandaag voor het eerst weer een keertje naar de bios geweest. Nichtje is komen oppassen, krijgen we na een uurtje een sms: 'euhm...de stroom is uitgevallen'![]()
Blijkt net nu, deze avond, ineens onze hele wijk zonder stroom te zitten. Heeft maar net iets langer dan een uur geduurd, maar toch vervelend als je dan voor het eerst komt oppassen en met een babietje zit en geen licht, tv, warm water, of magnetron hebt.
Maar ze hebben het super gedaan met z'n tweetjes, toen we thuis kwamen had ze wat kaarsjes aangestoken en lagen ze lekker op de bank met een dekentje
Ik vind het nog steeds wel moeilijk hoor. Ik kan hem wel veel beter lezen en hij maakt steeds meer contactquote:Op zondag 30 november 2014 22:54 schreef Cheiron het volgende:
Het is niet te geloven hoe hard het gaat! Vanuit hem is het een constante ontwikkeling in groei, eten, wat hij kan en hoe hij reageert. Vandaag bijvoorbeeld echt een vol half uur dat hij enorm aan het lachen was omdat ik zijn wangetjes en neus aan het kietelen was; daar smelt ik echt van.
Maar ook aan onze kant gaat het snel. Zeker mijn vriendin wordt behoorlijk goed in het inschatten van wat hij nodig heeft, en in het algemeen lijkt de zorg behoorlijk soepel te gaan. Ik heb zelf nog heel veel moeite met slapen + werken, maar dat komt ook wel weer. Die stress van de eerste twee weken is erg gelukkig grotendeels uit, al komt die bij vlagen wel eventjes terug ("Oh nee, de opvang voor volgend jaar regelen". "En als we gaan verhuizen, ziet hij opa en oma nog wel vaak genoeg?"), maar juist omdat het zo goed gaat relativeert het ook weer makkelijker.
okequote:Op zondag 30 november 2014 20:54 schreef Burdie het volgende:
LT natuurlijk mag je wasabi met bvje mag bijna alles weer
.
Ik zou pas dingen laten staan als je het idee hebt/krijgt dat je baby er last van heeft.
Skipak ligt inderdaad ook klaarquote:Op maandag 1 december 2014 09:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Bivakmuts is wel handig, maar ik zou zeker ook een skipak aanbevelen als je veel fietst in de winter![]()
Ze krijgen anders zo snel koude beentjes en voeten, ik vond dat echt super handig.
Hier gaat het medium met de ziekenboeg. Temp nog steeds goed, hoest nog steeds bij vlagen heel naar. Tot er melkschuim op haar mond en neus staat somsziet er echt naar uit.
Zoë Pff, dat klinkt echt pittig. Je hebt er nu niet zoveel aan, maar straks als ze wat oudere baby's zijn houden ze elkaar vast supergoed bezig en heb je er juist misschien iets minder je handen aan vol!
tenminste dat is wat mijn vader altijd over mij en mn tweelingzus zegt![]()
Soesa succes met een hele dag twee meiden onder je hoede zónder peuterslaap!
En beterschap voor de voltallige ziekenboeg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sluit ik me bij aan!quote:Op maandag 1 december 2014 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Krijgertjedie gevoelens zijn heel begrijpelijk en herkenbaar! Maar, het cliché is waar, het wordt écht heel snel beter! Hou vol
Vraagt om een picquote:Op maandag 1 december 2014 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn meisje lacht steeds vakeren ik natuurlijk keihard smelten steeds
Geen idee, op het moment zijn ze bij het kdv.quote:
de groeigids vh cbquote:Op maandag 1 december 2014 13:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Och wat zielig voor T NikkiBeterschap!
Ik herken je gevoel wel hoor krijgerrrtje. Maar het wordt echt beter! Niet dat je daar veel aan hebt nu... Maar even met je ogen knipperen en je bent ineens 6 maanden verder ofzo.
JM, welke app is dat?
trollbabyquote:Op maandag 1 december 2014 13:24 schreef BlueEyes het volgende:
Hier wordt momenteel Woezel natgekleft![]()
Of anders het witte labeltje van welk knuffeltje/dingetje dan ook, labeltjes zijn een hit!
hier ook zo'n baby vandaag... pff. Ze heeft sinds kwart over 9 vanochtend een kwartier geslapenquote:Op maandag 1 december 2014 13:16 schreef Chanty het volgende:
Baby die doodmoe is maar NIET wil slapenVerdenk hem van in zijn sprongetje zitten. Gisteravond deed ie ook al moeilijk en dat doe hij nooit. En alle entertainment is ook niet goed.
Beterschap voor T. Arm ventje.
Heeft ze niet gewoon honger als je uren pinkt?quote:Op maandag 1 december 2014 12:58 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Hier ook enorme zuigbehoefte. Na uren met m'n pink toch een speen gepakt. Werkt prima. En gaat niks mis met BV wat dat betreft.
En ik lees Elin ook voordan slaapt ze ook snel.
dat was vorige week dinsdag in het ziekenhuis. Dat ik uren met m'n pink zat. Ze kreeg toen nog maar 5-10 cc.. Dus kon best. Maar nu geef ik voeding op verzoek. Dat doet ze zelf netjes om de drie uur.quote:Op maandag 1 december 2014 13:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Heeft ze niet gewoon honger als je uren pinkt?M. komt overdag ook nog steeds elke anderhalf uur (op een dutje van een paar uur na) ennisnal vijf en een halve week...
Nee is geen dutje, verkeerde woordkeusquote:Op maandag 1 december 2014 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
Een paar uur slaap aaneengesloten is toch geen dutje? Dat noem ik die blokjes van drie kwartier overdag
Dat deed M ook tot een week of drie oudquote:Op maandag 1 december 2014 14:03 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
dat was vorige week dinsdag in het ziekenhuis. Dat ik uren met m'n pink zat. Ze kreeg toen nog maar 5-10 cc.. Dus kon best. Maar nu geef ik voeding op verzoek. Dat doet ze zelf netjes om de drie uur.
Maar zuig behoefte heeft ze altijd als ze wakker is. Ze was in m'n buik ook altijd aan het duimen.
Als ze honger heeft wil ze m'n pink niet dus dat verschil herkende ik al snel.
Dat duimen heeft ze van mij.
Dat is in mijn ogen veel kwak!Elin slaapt met gemak van voeding tot voeding overdag en snachts ook.
Het is ook fijn. Geniet er vooral van. Ik bedoelde alleen dat je niet verbaasd hoeft te zijn dat er (veel) andere babies zijn die minder slapenquote:Op maandag 1 december 2014 14:22 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ja. Dat kan wel zo zijn dat het ophoud maar dat wil niet zeggen dat het nu erg fijn is.. Daarbij hoeft het niet tr stoppen, ik was zelf volgens mijn moeder ook zo. Alles wat ik nu als positief krijg dat kan ik maar gehad hebben en van genieten... Ik ga echt niet bedenken wat er in de toekomst allemaal wel anders kan gaan of stopt. Want dat kun je toch niet voorspellen.
Nee duh. Maar op een gegeven moment gaat ze gewoon meer wakker zijn zoals ieder kind. Jij hebt vast niet tot je 2 was de hele dag geslapenquote:Op maandag 1 december 2014 14:22 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ja. Dat kan wel zo zijn dat het ophoud maar dat wil niet zeggen dat het nu erg fijn is.. Daarbij hoeft het niet tr stoppen, ik was zelf volgens mijn moeder ook zo. Alles wat ik nu als positief krijg dat kan ik maar gehad hebben en van genieten... Ik ga echt niet bedenken wat er in de toekomst allemaal wel anders kan gaan of stopt. Want dat kun je toch niet voorspellen.
nee natuurlijk niet....dat zeg ik ook niet. Maar ik bleef wel even makkelijk. Ook al zegt dat weinig over mijn kind. Hoe ik was is geen garantie dat weet ik ook wel.quote:Op maandag 1 december 2014 14:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nee duh. Maar op een gegeven moment gaat ze gewoon meer wakker zijn zoals ieder kind. Jij hebt vast niet tot je 2 was de hele dag geslapen
Hier heeft hij een half uur aan de borst liggen maffen. Ook goed hij is nu redelijk vrolijk.quote:Op maandag 1 december 2014 13:48 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
hier ook zo'n baby vandaag... pff. Ze heeft sinds kwart over 9 vanochtend een kwartier geslapen. Nu ligt ze 10 minuutjes op mijn schoot. Wat mega onhandig is want peuter. Maar die heb ik maar even achter de tv gezet
. Suus viel niet eens in de doek in slaap en bleef maar huilen. Zo ken ik haar niet
![]()
Beterschap voor T!
Thanks voor jullie reacties op mijn meiske
Razz, wat klinkt dat lief
SQ, lachende M!
Krijgertje, ik had het nog gelezen. Het wordt beter. En weer slechter. En dan gelukkig ook weer beter. Komt echt goed!
En verder weet ik het niet meer..
Herkenbaarquote:Op maandag 1 december 2014 14:39 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wat heerlijk Franny!
Ik ben al een week niet buiten geweestdat is me nog nooit overkomen geloof ik.
Niet? Ik gebruik m tegen de wind idd. Woon net als Zoe aan de kust en ik heb m'n kind wel eens naar adem horen happen als we de bocht omgingen en de wind kwam ineens volop de wagen inquote:Op maandag 1 december 2014 15:03 schreef Stormqueen het volgende:
Dooky's begrijp ik nog steeds niet
Wij liggen al heel de dag samen in bed trouwens
ja daar hebben we in Eindhoven weinig last van. Ik vind het altijd zo over komen alsof je het niet moet wagen om naar het kind te kijkenquote:Op maandag 1 december 2014 15:12 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Niet? Ik gebruik m tegen de wind idd. Woon net als Zoe aan de kust en ik heb m'n kind wel eens naar adem horen happen als we de bocht omgingen en de wind kwam ineens volop de wagen in. Met mijn hoogzomerkind gebruikte ik m tegen de zon. Hydrofielen waaien weg dankzij diezelfde wind
en een parasol vind ik echt een onding.
Ik deed m dan nooit helemaal dicht trouwens ivm de hitte maar gebruik m als afdakje.
Mijn kind is zo ongelukkig vandaag
Heel herkenbaarquote:Op maandag 1 december 2014 15:05 schreef Heliotrope het volgende:
Kwak, je klinkt een stuk positiever nu!
Stormqueen weer wat beter gelukkig.
LadyT fijn dat het zo goed gaat!
Fijn Franny, wat goed!
Krijgerrtje
De kraam is weg![]()
ik moet even wennen aan alle regeltjes loslaten, opeens niet meer temperaturen maar gewoon vertrouwen, niet meer stipt om de drie uur voeden. (Dat vind ik lastig want vandaag kom ik, op verzoek, denk ik aan niet meer dan 7 voedingen en dat klinkt zo weinig als ik hier lees, weet dat het mag, maar toch). Verder gaat het allemaal goed, wat is dit mooi
![]()
Ja raar he!quote:Op maandag 1 december 2014 15:00 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Herkenbaar
Ze zijn woensdag 4weken en ben nog maar 2x 10min buiten geweest en 1x de stad even in.
Heb dooky's besteld. Dan is het wat minder koud voor ze hopelijk (woon aan zee dus erg koude wind)
Ochquote:Op maandag 1 december 2014 15:05 schreef Heliotrope het volgende:
Kwak, je klinkt een stuk positiever nu!
Stormqueen weer wat beter gelukkig.
LadyT fijn dat het zo goed gaat!
Fijn Franny, wat goed!
Krijgerrtje
De kraam is weg![]()
ik moet even wennen aan alle regeltjes loslaten, opeens niet meer temperaturen maar gewoon vertrouwen, niet meer stipt om de drie uur voeden. (Dat vind ik lastig want vandaag kom ik, op verzoek, denk ik aan niet meer dan 7 voedingen en dat klinkt zo weinig als ik hier lees, weet dat het mag, maar toch). Verder gaat het allemaal goed, wat is dit mooi
Dat zal zeker schelen jaquote:Op maandag 1 december 2014 15:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja daar hebben we in Eindhoven weinig last van. Ik vind het altijd zo over komen alsof je het niet moet wagen om naar het kind te kijkenmaar goed, we hebben er dus geen reden voor, dat zal schelen in mijn referentiekader
Kusje voor zielig Suusje
Zo pak ik M heel vaak op eigenlijk. Waarom zou dat niet goed zijn?quote:Op maandag 1 december 2014 15:56 schreef Hilmo het volgende:
Helio, spannend inderdaad. Ik moet zeggen dat ik nog steeds de voedtijden en welke borst opschrijfik heb ook echt het geheugen van een zeef...
Kwak, welke tips voor effectief drinken heb je gekregen? Balen van de spruw misschien, hopelijk is het het niet. Klakken doet die van mij ook, maar blijkt aan mijn tepels te liggen. Trekken alleen als hij moet poepen. Enorm fijn voor je dat je het weer wat ziet zitten![]()
Kinderfysio had ons vrijdag de oefening gegeven voor de voorkeurshouding, als hij ligt en je pakt hem op, onder de oksels, vingers in zijn nekje. Dat staat me zo enorm tegen, dat kan toch niet goed, fijn zijn?
Je hoeft toch ook.niet te onthouden wanneer je welke borst hebt gegevenquote:Op maandag 1 december 2014 15:56 schreef Hilmo het volgende:
Helio, spannend inderdaad. Ik moet zeggen dat ik nog steeds de voedtijden en welke borst opschrijfik heb ook echt het geheugen van een zeef...
Kwak, welke tips voor effectief drinken heb je gekregen? Balen van de spruw misschien, hopelijk is het het niet. Klakken doet die van mij ook, maar blijkt aan mijn tepels te liggen. Trekken alleen als hij moet poepen. Enorm fijn voor je dat je het weer wat ziet zitten![]()
Kinderfysio had ons vrijdag de oefening gegeven voor de voorkeurshouding, als hij ligt en je pakt hem op, onder de oksels, vingers in zijn nekje. Dat staat me zo enorm tegen, dat kan toch niet goed, fijn zijn?
Ja, ik spreid ook mn handen achter over haar ribbenkast dan zeg maar, en wijsvingers achter haar hoofd. Bedoel je dat?quote:Op maandag 1 december 2014 16:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik pak haar wel regelmatig onder de oksels maar laat niet het hele gewicht op de oksels rusten, ik pak eigenlijk meer het ribbenkastje op (hoe leg ik dit uit?)
maar waarom zou dit volgens jouw fysiotherapeut beter zijn dan bij kont en nek pakken?
Ik zou gewoon naar de reactie van je eigen baby kijken daaropquote:Op maandag 1 december 2014 16:03 schreef Hilmo het volgende:
Ik heb geleerd en lees daarover als je zoekt op baby oksels tillen, dat dat een schrikeffect oproept. Op de zij draaien, hand onder schouderbladen andere hand onder billen en dan zo tillen. Maar het valt dus wel mee? Het was mij zo afgeraden in het ziekenhuis, maar naast schrikeffect, weet ik het ook niet.
ja iddquote:Op maandag 1 december 2014 16:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, ik spreid ook mn handen achter over haar ribbenkast dan zeg maar, en wijsvingers achter haar hoofd. Bedoel je dat?
qua borst geven adviseerden mensen mij ook altijd:quote:Op maandag 1 december 2014 16:03 schreef Hilmo het volgende:
Ik heb geleerd en lees daarover als je zoekt op baby oksels tillen, dat dat een schrikeffect oproept. Op de zij draaien, hand onder schouderbladen andere hand onder billen en dan zo tillen. Maar het valt dus wel mee? Het was mij zo afgeraden in het ziekenhuis, maar naast schrikeffect, weet ik het ook niet.
Ik ga vrijdag fysio vragen waarom want ik weet het niet meer. Ja bij het lijfje meer idd, niet puur de oksels.
En qua borst geven, de laatst gegeven borst wil ik vaak als eerst geven en ik kan het niet altijd voelen.
oh bahquote:Op maandag 1 december 2014 17:33 schreef Stormqueen het volgende:
Er komt alweer bloed uit mn hechting
Wees blij dat het lekker loopt! Het hoeft ook echt geen rocket science te zijn als het voor jullie beiden fijn gaat.quote:Op maandag 1 december 2014 17:40 schreef Stormqueen het volgende:
Maar compressie is toch voor babies die niet de kracht hebben de borst goed leeg te drinken of niet genoeg melk binnen krijgen kwak? Of zit jij elke voeding op je tieten te douwen?
Ik weet dat het niet fair is maar ik krijg soms haast het gevoel dat ik te onverschillig ben met die hele borstvoeding als ik soms lees wat voor wetenschap sommigen er hier van maken
Nee, ik heb gewoon een luie drinkert. Die van jou lurkt gewoon lekker de tiet leeg in 5 minuten.quote:Op maandag 1 december 2014 17:40 schreef Stormqueen het volgende:
Maar compressie is toch voor babies die niet de kracht hebben de borst goed leeg te drinken of niet genoeg melk binnen krijgen kwak? Of zit jij elke voeding op je tieten te douwen?
Ik weet dat het niet fair is maar ik krijg soms haast het gevoel dat ik te onverschillig ben met die hele borstvoeding als ik soms lees wat voor wetenschap sommigen er hier van maken
Nee, ik snap het heel goed. Ik dacht er zelf ook zo over tot het niet vanzelf ging...quote:Op maandag 1 december 2014 18:01 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry, het komt kennelijk verkeerd over, dat was niet de bedoeling, zal me verder niet meer in de discussie mengen.
Hee hou es op met je sorry. Sinds wanneer ben jij zo vredelievend en toffeeachtig?quote:Op maandag 1 december 2014 18:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ja sorry, hoofdpijn en huilende baby = huilende mama
oh, zo ben ik altijd al geweest hoor. Ik kon vroeger alleen beter faken. En ik weet hoe fucking onzeker dat moederschap is en dan wil ik niet anderen met een rotgevoel opzadelen.quote:Op maandag 1 december 2014 18:27 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Hee hou es op met je sorry. Sinds wanneer ben jij zo vredelievend en toffeeachtig?Zo ken ik je niet hoor. Keep breathin', baby knuffelen, hopen dat ze snel bijtrekt en dan zelf een dikke knuffel halen bij blei. En een paracetamol.
Hej niet huil'n jong! Dat deed ik al, om mezelf en niet om wat jij zei. (Ik typte zij, dat is pas erg)quote:Op maandag 1 december 2014 18:17 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry jongens, zo bedoelde ik het écht niet
ik zal t niet meer doenquote:Op maandag 1 december 2014 18:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hej niet huil'n jong! Dat deed ik al, om mezelf en niet om wat jij zei. (Ik typte zij, dat is pas erg)ik ben oprecht blij voor je dat je er niet over hóeft te tobben. En ik heb dan weer geen koorts of bloedende hechtingen jeweets.
Nee dat beeld heb ik ook al snel bijgesteldquote:Op maandag 1 december 2014 18:21 schreef Stormqueen het volgende:
En gewoon heel even voor de beeldvorming, ik denk dat niemand van de verse mama's tijd vindt om te haken of uitgebreid te koken. Dus neem dat jezelf ook niet kwalijk. Hier loopt de bv wel soepel maar ik kom ook niet echt aan meer toe dan de vaatwasser uitruimen en een wereldgerecht bereiden. Ik weet zeker dat dat ooit beter wordt!
Ork ork ork... Soep eet je met een?quote:Op maandag 1 december 2014 18:44 schreef Stormqueen het volgende:
Gevaarlijk is dat ja
Mijn baby droomt van melk in de draagdoek. Ik ga soep opwarmen. En hoe ik dat ga opeten bedenk ik dan wel weer
rietje?quote:Op maandag 1 december 2014 18:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ork ork ork... Soep eet je met een?
Als de baby's slapen schil ik de aardappelen en zet ik alles klaar voor zover dat kan. Voor het koken zorg ik dat S aandacht heeft gehad en dat de baby's hebben gedronken. Tot nu toe eigenlijk altijd een gezonde maaltijd op tafel gezet maar geen 'ingewikkelde' gerechten ofzo. Gewoon aardappels groente vlees of pasta.quote:Op maandag 1 december 2014 18:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik zal t niet meer doen. Ik hoop dat het voor jou snel makkelijker wordt!
Zoë, hoe doe jij dat eigenlijk in vredesnaam, avondeten?
quote:Op maandag 1 december 2014 18:50 schreef Stormqueen het volgende:
Tering Zoë. You make us all look like faalhazen![]()
Ja, ik ook, maar dat betekent nog niet dat het me ook daadwerkelijk lukt daar iets aan te doen (staart naar de tafel vol onuitgezochte krijgkleertjes die er al een week liggen)quote:Op maandag 1 december 2014 18:54 schreef Zoë23 het volgende:
Ik voel me het prettigst in een opgeruimd schoon huis. We hebben nu zoveel spullen met peuter en 2 baby's. Dat is al snel een chaos.
Sorry, maar dacht je dit heus?quote:Op maandag 1 december 2014 18:07 schreef kwakz0r het volgende:
Ik had van te voren gedacht dat alles bij mij wel vanzelf zou gaan. Mijn baby zou vanzelf goed drinken en ik zou melk in overvloed hebben en hij zou vanzelf een comfortabel ritme voor ons allebei vinden, en ik zag mezelf al hakend op de bank zitten met een kirrende baby naast me op het boxkleed of op me in de doek.
Plakmamaquote:Op maandag 1 december 2014 18:54 schreef JufMariska het volgende:
Woah Zoë... Goed bezig!voor SQ en Kwak
Ik ben plakmama vandaagIk heb een soort sprongetje geloof ik, qua moedergevoel. Gecombineerd met schuldgevoel over de spruw
Wil m'n baby niet wegleggen...
Dit inderdaad! Zooo frustrerend!!quote:Op maandag 1 december 2014 19:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb ook heel graag mn huis op orde, dat is het nietmaar mijn grootste frustratie deze tijd is dat ik zoveel wil en in de praktijk niet veel verder kom dan de linkerhelft van de woonkamer ontdoen van speelgoed/troep, terwijl Sil de zojuist opgeruimde rechterhelft van de woonkamer overhoop haalt
![]()
Nee, niet écht. Ik ben geen gekkie!quote:
jup, heb het toevallig gisteren nog gevraagd in het BV-topic en iedereen bleek dat te hebbenquote:Op maandag 1 december 2014 19:22 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Sq ja heel sneu
Wel tof zo'n filmpje.
Even een BV vraag. Vanmorgen kolfde ik 100cc uit rechts en maar 50 uit linksis dat raar? Normaal zit er 10 cc max verschil tussen. En ook vandaag niet gelekt en na die 100cc kolfde ik de rest van de tijd minder.. Hebben jullie dat ook? Ik dacht als ik 100 kon ik toch wel in de buurt daarvan zou blijven. Maar had net maar 45 ... Het wordt toch de hele tijd door weer aangemaakt?
Ik kon me er ook heel weinig bij voorstellen, bij de babytijd. Als ik van tevoren bedacht hoe het zou zijn met een kind dan zag ik altijd beelden voor me die begonnen bij een jaar of 4.quote:Op maandag 1 december 2014 19:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee, niet écht. Ik ben geen gekkie!
Althans, ik wist heus dat het niet zo zou gaan.... Maar als ik dacht aan hoe het zou zijn was dit wel het beeld dat steeds boven kwam. Ik denk dat het moeilijk is je voor te bereiden op hoe het echt zal zijn, voor mij in elk geval. Ik kon het me echt niet voorstellen, niet hoe het zou voelen. En ook een beetje het "maar dat overkomt mij allemaal toch niet" gevoel, ja.
linkertieten ftwquote:Op maandag 1 december 2014 19:24 schreef Butterflower het volgende:
Links was mijn supertiet!![]()
Kon zomaar de helft verschil inzitten. Heb me daar nooit zorgen om gemaakt eigenlijk.
Klinkt goed. Fijn dat t een soort vanzelf gaat op deze manierquote:Op maandag 1 december 2014 19:31 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik kon me er ook heel weinig bij voorstellen, bij de babytijd. Als ik van tevoren bedacht hoe het zou zijn met een kind dan zag ik altijd beelden voor me die begonnen bij een jaar of 4.. Van borstvoeding had ik ook amper een voorstelling en ik heb het eigenlijk gewoon allemaal over me heen laten komen. Maar ik snap trouwens wel heel goed hoe zwaar het nu kan voelen, zeker met de bv, en de energie, en moeite die het kost. Ik vond het ook zwaar! En dan had ik verder geen moeilijke omstandigheden, spruw of wat dan ook.
Daarover gesproken.. Ik ben de bv op heel natuurlijke wijze aan het afbouwen nu. Ik merk dat I overdag weinig tot geen behoefte heeft. Ook omdat ze nu gewend is op het kdv kv te krijgen. En ik merk dat ik het dat ook wel prettig vind zo. Ik geef nu eigenlijk alleen nog kleine beetjes en 's nachts 1 voeding. Best gek eigenlijk, maar het voelt goed zo. Het zou best kunnen dat het gewoon ineens over is.
quote:Op maandag 1 december 2014 19:27 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Super tietmental image van een tiet met een cape nu.
ik had dat ook. Allemaal horrorbeelden van bloedende tepels of gewoon geen melk hebben enzoquote:Op maandag 1 december 2014 19:42 schreef Heliotrope het volgende:
Ik had juist de verwachting dat het moeizaam zou zijn (doemdenker) en was verbaasd dat borstvoeding geven gewoon lukt!
en hoe mooi het is en voelt om het te doen. De problemen die erbij komen had ik me alsnog wel op verkeken (pijn, kloven, zorg om productie), het is ook echt totaal niet voor te stellen hoe het is als je het niet ooit gedaan hebt. Moeilijker voor te stellen dan bevallen, ofzo
Hoe vaak kolf je op 24u? En drinkt je mini daarnaast aan de borst?quote:Op maandag 1 december 2014 19:26 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik had het idee dat het terug liep. Vandaar. Maar dan zal er wel niets aan de hand zijn. Daarbij drinkt de toch niet meer dan 60cc
Oh Razz wat zonde dat je daar nerveus over wasquote:Op maandag 1 december 2014 20:36 schreef Razztwizzle het volgende:
SQ en Kwak - ik zie beide kanten van de discussie hoor en begrijp jullie allebei. (Pfffff, ik typte tot twee keer toe 'begreip' en 'allebij' en moest hardop nadenken wat er niet goed ging) .
Ik ben geneigd om met alles wat ik in de loop der jaren (ja zo lang lurk ik al ja) in dit topic heb geleerd heel erg alles rondom 'de baby' te analyseren. En merk tegelijk dat loslaten en 'gewoon maar wat doen' eigenlijk veel beter werkt. Maar.. ik heb een makkelijk kind. En ik kan me voorstellen dat moeilijkheden zoals spruw, lang drinken, weinig slapen er toe leiden dat je wél alles gaat proberen wat je hebt gelezen en geleerd.
Maar fijn dat we in elk geval allemaal zo begripvol naar elkaar zijn. Ik was bijvoorbeeld best nerveus om hier te vertellen dat ik overging op KV. Bang dat mensen het niet zouden begrijpen. Maar iedereen hier was heel lief! Dus.. eh.. ja.. wat wil ik eigenlijk zeggen. Iets in de zin van "yay woohoo fijn begripvol topic vol ervaringen en uitwisselen enzo
".
Mja.. Ik vond het best lastig omdat hier gewoon zoveel mensen BV geven en ook willen blijven geven. En de meeste vragen gaan er ook over, en maar weinig over KV. En er vaak wordt geschreven over het geven van KV in nood, met huilende smileys erachterquote:Op maandag 1 december 2014 20:42 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh Razz wat zonde dat je daar nerveus over was
Want no offence, ik vind fok heel leuk, maar het zou me aan mn reet roesten wat men hier voor mening zou hebben over welke voeding ik mn baby geef.
Ja, door sommigen wordt hier wel eens gedaan alsof KV rotte-eieren-sap is wat je alleen bij tijden van oorlog in je kind stopt.quote:Op maandag 1 december 2014 21:10 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Mja.. Ik vond het best lastig omdat hier gewoon zoveel mensen BV geven en ook willen blijven geven. En de meeste vragen gaan er ook over, en maar weinig over KV. En er vaak wordt geschreven over het geven van KV in nood, met huilende smileys erachterof tot het uiterste gaan om maar geen KV te geven. En dan ga ik, met goedlopende BV, over naar KV. Vandaar.
Ik ben overigens enorm blij met de overstap en voel mezelf ook een stuk vrolijkere mama sinds de overstap, dat wel. Dus met terugwerkende kracht trek ik me nergens meer wat van aanmaar het voelde wel even stom. Terwijl dat dus nergens voor nodig was, want iedereen was er heel cool over.
hihi nee nog steeds nietquote:Op maandag 1 december 2014 21:24 schreef Razztwizzle het volgende:
CrumpElke keer als jij post denk ik "Shit, ik heb over je bevalling heengelezen"
!
Ik heb 15 maanden met dit gekolfd:quote:Op maandag 1 december 2014 21:32 schreef Crumpette het volgende:
btw ik zag hier gisteren of eergisteren een vraag voorbijkomen over "welke kolf" voor incidenteel kolven.. valt daar nog wat zinnigs over te zeggen? handkolven lijkt me echt aars namelijk, maar een medela hieperdepieper hoeft voor mij ook weer niet qua kosten omdat ik niet fulltime hoef te kolven op het werk oid. T gaat meer om vooruitkolven zodat ik ook eens wegkan bijv![]()
En idd, geen kolf kopen voor je bv is opgestart enzmaar toch, he, benieuwd wat anderen hebben
Oeiquote:Op maandag 1 december 2014 21:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb een Avent die elektrisch en met de hand kan, was toen in de aanbieding voor... 60 ofzo? Ik ben ook geen beroepskolver, maar ik vind hem ideaal.
Maar het is zo persoonlijk, sommigen zweren bij die mega dubbele Medela unit, en toen ik die gebruikte voelde ik me een zwaar ongelukkige Clarabella en zelfs de laagste stand deed al pijn (kun je nagaan toen mn vriend de knop op maximaal draaide met een 'hey, waar is deze voor?')
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Skittles succes vanacht.
mijn kolf haperde gisteren, door mijn eigen schuld, waardoor ie vacuüm blééf trekken. Djuuu.quote:Op maandag 1 december 2014 21:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb een Avent die elektrisch en met de hand kan, was toen in de aanbieding voor... 60 ofzo? Ik ben ook geen beroepskolver, maar ik vind hem ideaal.
Maar het is zo persoonlijk, sommigen zweren bij die mega dubbele Medela unit, en toen ik die gebruikte voelde ik me een zwaar ongelukkige Clarabella en zelfs de laagste stand deed al pijn (kun je nagaan toen mn vriend de knop op maximaal draaide met een 'hey, waar is deze voor?')
Mijn theorie daarbij is dat ik slaap (voor ons allebei) belangrijker vind dan eigen bed. Lukt het? Fijn, lekker kroelen met mijn vriend. Lukt het niet? Lekker kroelen met mn babyquote:Op dinsdag 2 december 2014 07:05 schreef krijgerrtje het volgende:
Oh zoe, wat een nacht zo!lijkt me ook heel erg zwaar!
Hier ging het vannacht beter dan gisteren. Ze kwam weer om het anderhalf/twee uurmaar kun tussendoor steeds een uurtje slapen. Scheelt al een stuk! Probleem US echter dat ze begint te huilen als ik haar in haar bedje leg
Pak ik haar weer tot ze in slaap valt en zodra ik haar weer weg leg begint ze weer. Na een paar keer ben ik dat wel zat en leg ik haar maar weer bij mij in bed, maar eigenlijk wil ik dat niet.. Maar goed, anders krijg ik helemaal geen slaap
Waarom wil je het niet? misschien kan er iets aan worden gepast waardoor het fijner is?quote:Op dinsdag 2 december 2014 07:05 schreef krijgerrtje het volgende:
Hier ging het vannacht beter dan gisteren. Ze kwam weer om het anderhalf/twee uur maar kun tussendoor steeds een uurtje slapen. Scheelt al een stuk! Probleem US echter dat ze begint te huilen als ik haar in haar bedje leg Pak ik haar weer tot ze in slaap valt en zodra ik haar weer weg leg begint ze weer. Na een paar keer ben ik dat wel zat en leg ik haar maar weer bij mij in bed, maar eigenlijk wil ik dat niet.. Maar goed, anders krijg ik helemaal geen slaap
Ik probeer even mee te denken. Misschien heb je er niets aan, misschien wel... zijn ze echt hongerig op de momenten dat ze wakker zijn 's nachts, of hebben ze alleen behoefte aan aandacht of zuigbehoefte en zou je het op kunnen lossen met een speen? Misschien drinken ze maar 60ml omdat ze eigenlijk niet echt hongerig zijn, maar alleen zuigbehoefte hebben? Geef je een luier voor of na de fles, het kan evt. ook tussendoor, zodat ze weer goed wakker worden van het verschonen en ze wellicht daarna nog wat drinken waardoor ze meer dan 60ml drinken?quote:Op dinsdag 2 december 2014 06:52 schreef Zoë23 het volgende:
Qua schema. Overdag lukt het nu om te rekken dus 3u tussen elke voeding ipv 2-2,5u.
Vannacht ging het zo;
23u Beide 100ml.
S nog wakker en honger dus kreeg 60ml rond middernacht.
1u E wakker. Geen honger
Gelijk daarna, S wakker..geen honger.
E weer wakker. Gelijk honger!
S wakker..idem
(toen was t 2u.)
Peuter werd wakker. Plassen en lang wakker want koud. Sliep rond 3u.
3:30 E wakker. Honger (man gaf fles) omdat S net voor 2u had gehad heb ik haar niet gegeven, had ik dat beter wel kunnen doen?
4:30 S wakker. Fles.
5:15 S wakker. Fles
6:30 E wakker. Fles
Snachts drinken ze ongv 60ml meer krijg ik er niet in.![]()
Bij zijn oogje zal lastig gaan helaas. Dat pokje is ook al gesprongen. Ik hoop dat die niet gaat ontsteken. L heeft daardoor namelijk echt een paar lelijke littekens overgehouden aan de waterpokken.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:05 schreef Dot. het volgende:
Kroel ze Nikki! Maar hoe ga je hem insmeren met havermoutwater bij zn oog?Wat een rotplek ook voor zo'n pokje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En gister 2 plakbaby'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.aww Skittles wat sneu![]()
Dankjewel razz
En idd Sun bellen kan altijd!
NIKKI
Overdag kunnen we het wel uitstellen met speen. S spuugt de speen snel uit en overdag heen en weer lopen is niet zo erg. Maar om snachts 10x heen en weer te lopen en dan pas een voeding te geven is lastiger snachts (voor mij dan omdat ik moe ben) maar misschien moet ik dat patroon een keer doorbreken en langer tussen de voedingen snachts laten. Want dit gaat ook niet lekker![]()
En idd wat je zegt, de ene keer werkt iets wel en de andere nacht weer niet.
Dat herken ik echt niet... Wie doet dat dan? Ik las hier gisteren volgens mij allemaal begripvolle en genuanceerde reacties.quote:Op dinsdag 2 december 2014 09:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Fijn Razz, dat A. een goed ritme laat zien in de voedingen! En wat betreft jouw post over flesvoeding, je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Dat er minachtend naar KV gekeken wordt (met bepaalde smileys) snap ik niet echt. Het is geen vergif. Het is een fijn alternatief voor als je om welke reden dan ook geen bv kan geven.
Melkpoeder wordt trouwens steeds meer gewild. Wij zijn al zover dat we nutrilon samen met de sigaretten willen opbergen in de kluis.
dat had ik de eerste weken ook. Ben opgehouden met haar in bed leggen toen. Scheelde ons allebei veel frustratiequote:Op dinsdag 2 december 2014 07:05 schreef krijgerrtje het volgende:
Oh zoe, wat een nacht zo!lijkt me ook heel erg zwaar!
Hier ging het vannacht beter dan gisteren. Ze kwam weer om het anderhalf/twee uurmaar kun tussendoor steeds een uurtje slapen. Scheelt al een stuk! Probleem US echter dat ze begint te huilen als ik haar in haar bedje leg
Pak ik haar weer tot ze in slaap valt en zodra ik haar weer weg leg begint ze weer. Na een paar keer ben ik dat wel zat en leg ik haar maar weer bij mij in bed, maar eigenlijk wil ik dat niet.. Maar goed, anders krijg ik helemaal geen slaap
Vaak voelt het niet veilig omdat er zo op gehamerd is dat je het écht ECHT niet moet doen. Ik vond het met bovenop me in slaap vallen ook onveilig voelen hoor, wat als ze van me af zou vallen en ongelukkig terecht zou komen ofzo.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:58 schreef Heliotrope het volgende:
Zoe wat lief van S!
Krijgerrtje
Mijn kraam was erg tegen het bij je in bed nemen, en meer van het in wiegje leggen en even laten huilen, en daar knuffelen, maar wel leren dat ze daarin moet slapen. Maar hoor hier toch wel zo vaak dat ze toch bij jullie slapenze valt wel eens op me in slaap en dat ik dan ook even in slaap val, maar schrik dan snel op, vind dat ook niet veilig voelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
En mits er bv wordt gegevenquote:Op dinsdag 2 december 2014 11:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ik las laatst weer een onderzoek dat slapen bij de ouders in bed niet onveiliger is dan het eigen bed, mits er geen zware (donzen) dekbedden worden gebruikt, de baby niet uit bed kan vallen en er geen drugs, alcohol of bepaalde medicijnen worden gebruikt.
oh die had ik gemist! Wat is daar de reden voor?quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
En mits er bv wordt gegeven.
@Spees, hebben mama's tegenwoordig ook sprongetjes?
Geen idee... Ik las het in een dergelijk artikel, er staat wel bronvermelding bij.quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh die had ik gemist! Wat is daar de reden voor?
tnx!quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Geen idee... Ik las het in een dergelijk artikel, er staat wel bronvermelding bij.
http://eurolac.blogspot.nl/2013/04/wieg.html?m=1
Ernstig obees is ook een risicofactor.quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Geen idee... Ik las het in een dergelijk artikel, er staat wel bronvermelding bij.
http://eurolac.blogspot.nl/2013/04/wieg.html?m=1
Het wordt echt beterquote:Op dinsdag 2 december 2014 11:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij hebben een co-sleeper maar alsnog de hele nacht een baby op ons gehad.
Verder is baby hier de hele ochtend nog niet lang genoeg stil/niet op mij geweest om überhaupt de slaapkamer uit te kunnen. Ik trek dit zó slecht..
Daar was ik idd bang voor toen ik stopte, maar ik word nog net zo snel wakker en als hij, net als vannacht, echt tegen me aan of op me ligt lig ik muisstil. Wij hebben wel een cosleeper staan, dus als hij wegrolt komt hij daar terecht en niet op de grond, misschien ben ik daarom ook wat geruster.quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
En mits er bv wordt gegeven.
@Spees, hebben mama's tegenwoordig ook sprongetjes?
dat noem je dan toch niet generaliseren? Ook niet iedereen met een biertje op gaat op zijn kind liggen, maar t is wel een risicoquote:Op dinsdag 2 december 2014 12:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ernstig obees is ook een risicofactor.(ik gok dat ze generaliseren na obderzoek dat obese mensen vaker slaapapneu hebben en slaapstoornissen en bovendien eerder een baby pletten?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |