abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2014 @ 20:40:52 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_147160375
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

disclaimer
  zondag 30 november 2014 @ 20:54:03 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147160964
LT natuurlijk mag je wasabi met bv :D je mag bijna alles weer O+.
Ik zou pas dingen laten staan als je het idee hebt/krijgt dat je baby er last van heeft.
KuikenGuppy
pi_147160977
Ooooh jullie gaan veel te snel, ik hou het niet bij :+ :')

Die winterslaap zakken zijn echt naar om aan te doen ja SQ :( Blijven duwen met die arm en goed tellen of je alle vingers hebt of dat er nog wat zijn blijven hangen :')

Nikki, hopelijk zijn ze snel weer hun vrolijke zelf :*

Hoe lang duurt dat tandenleed? Is nu al avond 3 met een overstuur kind }:| Overdag gaat prima maar zodra hij ligt te slapen begint de ellende, ik weet dan ook echt niet wat ik er nu aan kan/moet doen (anders dan dentinox/zetpil)
pi_147161011
zo goed en kwaad als t gaat mouwtje opstropen en dan frotten!

kruidnoten is duivelssnoep.... ik ben misselijk :')
S. 2014
J. 2016
pi_147161039
Het bedje een beetje omhoog aan de hoofdzijde zodat er minder druk op z'n hoofd is?
  zondag 30 november 2014 @ 20:57:27 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_147161122
Ik heb ze er maar af geritst :')
disclaimer
pi_147161348
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:57 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb ze er maar af geritst :')
Ze heeft toch hete armen blijkbaar want die gooit ze altijd overboord toch?

:+
Kwak
  zondag 30 november 2014 @ 21:03:48 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_147161427
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 21:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ze heeft toch hete armen blijkbaar want die gooit ze altijd overboord toch?

:+
daarom. Ze zal het wel overleven :+
Ding toch maar tevoorschijn gehaald omdat ze alleen maar bij me wil liggen, maar onder mijn deken is het bijna 40 graden :') nu kan ze er bovenop liggen.
disclaimer
pi_147162248
Naderhand aanritsen kan ook. Heb je alleen de mouw en niet dat hele lange geval. Blijft frotten though.

Fazz, ik zal binnenkort een mini tutorial maken van het vest! Verwacht niet teveel hoor, zooi naaiwonder ben ik ook weer niet :D
pi_147163069
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:19 schreef Roomsnoes het volgende:

Fazz, ik zal binnenkort een mini tutorial maken van het vest! Verwacht niet teveel hoor, zooi naaiwonder ben ik ook weer niet :D
:* dankje! Heb al 2 fleece jasjes klaar liggen om te gaan verknippen :7

Bedje omhoog kende ik nog niet Spees, thx!
pi_147163146
Winterslaapzakken zijn gewoon heel ruk aan te trekken, zeker bij zo'n mini als de jouwe SQ. Ik kan de armpjes er nu aardig in frotten, maar met een mini is dat echt lastig.

Fazz, tandenleed kan best een tijdje duren. De pijn wordt volgens mij pas echt minder als een tandje door is, want dan is de druk eraf.

Mijn middag verjaardag en theater was leuk. L heeft met Kikker geknuffeld na afloop van de voorstelling dus haar dag kon niet meer stuk. :)

Kijk nou wat S de hele dag door zegt. En dan vooral half huilend als ik meer dan 10 centimeter bij hem vandaan ben. :') O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147163340
Ahw Nikki O+ en ;(
Kwak
pi_147163965
De mouwen van I's winterslaapzak zijn veel te lang, dus als ie dan zijn armen beweegt flappen die mouwen helemaal mee. Heel schattig. :@.

Wij zijn vanmiddag de stad in geweest met I in de draagdoek (bij mijn vriend). Het was zo leuk! O+. (Ik hoorde in een winkel een vrouw zeggen: 'Oh, kijk die minibaby bij hem in de doek! Ik smeeeeelt!' Toen was ik heel trots. :+.)
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_147164015
Meh. Onze Luc de Vos is dood ;( manlief was vooral groot fan. nu concertje van de beste man en z'n band kijken.

mini was vandaag goed in d'r hum, we hebben ook gezellig met z'n vieren gezwommen in het zwembad (eerste keer voor mini!) nadat maxi naast m'n bed stond in een zwemluier en zei, 'ik ga zwemmen, mama!' :')
Tweede tandje lijkt nu goed door, denk dat dat idd scheelt!
Tralalalaaa
pi_147164972
NIKKI O+ O+

DaD, wat leuk he die reacties als je met een draagdoek rondloopt. Ik zou ook supertrots zijn!

Wij zijn vandaag voor het eerst weer een keertje naar de bios geweest. Nichtje is komen oppassen, krijgen we na een uurtje een sms: 'euhm...de stroom is uitgevallen' :?

Blijkt net nu, deze avond, ineens onze hele wijk zonder stroom te zitten. Heeft maar net iets langer dan een uur geduurd, maar toch vervelend als je dan voor het eerst komt oppassen en met een babietje zit en geen licht, tv, warm water, of magnetron hebt.
Maar ze hebben het super gedaan met z'n tweetjes, toen we thuis kwamen had ze wat kaarsjes aangestoken en lagen ze lekker op de bank met een dekentje :D
  zondag 30 november 2014 @ 22:12:27 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_147165230
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:08 schreef Dyre het volgende:
NIKKI O+ O+

DaD, wat leuk he die reacties als je met een draagdoek rondloopt. Ik zou ook supertrots zijn!

Wij zijn vandaag voor het eerst weer een keertje naar de bios geweest. Nichtje is komen oppassen, krijgen we na een uurtje een sms: 'euhm...de stroom is uitgevallen' :?

Blijkt net nu, deze avond, ineens onze hele wijk zonder stroom te zitten. Heeft maar net iets langer dan een uur geduurd, maar toch vervelend als je dan voor het eerst komt oppassen en met een babietje zit en geen licht, tv, warm water, of magnetron hebt.
Maar ze hebben het super gedaan met z'n tweetjes, toen we thuis kwamen had ze wat kaarsjes aangestoken en lagen ze lekker op de bank met een dekentje :D
ik las het ja. Toch fijn dat wij net buiten het gebied zaten! Was het wel leuk?

Nikki O+

DaD O+
disclaimer
pi_147165886
Dyre wat fijn dat het oppassen ondanks de stroomuitval goed is gegaan. :)

En nu duik ik mijn bed in. S heeft van zijn laatste fles om 19:00 uur maar 20ml gedronken van de normaal 180/6. Het zou me niet verbazen als hij straks nog wakker wordt, al hoop ik dat hij gewoon zo vol zat van de bruine boontjes die hij heeft gegeten dat hij geen melk meer nodig heeft komende nacht.
pi_147167126
Even geleden dat ik hier heb gepost, maar toen het werk weer begon werd het allemaal wat druk hier in huis. Allereerst een kleine update mbt tot onze Casper; Hij is nu na 5 weken ruim 5100 gram en bijna 60 centimeter, en het is een ontzettend vrolijk mannetje. Hij slaapt over het algemeen redelijk in de nacht, al gooien de regeldagen nogal eens roet in het eten ;) Ik had eerlijk nooit gedacht dat ik zoveel gevoelens kon hebben voor ons kleine mannetje.

Maar wat ik eigenlijk kwam zeggen is: Bedankt. Want in de eerste week dat Casper thuis was, was ik eigenlijk nogal een wrak; ik had werkelijk geen idee wat er op ons af kwam, was nog super emotioneel van de bevalling en wilde mij tegenover mijn vriendin groot houden.

Hier jullie verhalen zien, en alle adviezen lezen heeft echt geholpen om die eerste weken door te komen. Dus ondanks dat ik hier niet zo veel meer post; echt bedankt!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_147167513
Wat een lieve post Cheiron! O+ fijn dat je je wat zekerder voelt. Onze babies zijn even oud. Hard gaat het he? En toch zijn ze nog zo klein...
Kwak
pi_147167853
Het is niet te geloven hoe hard het gaat! Vanuit hem is het een constante ontwikkeling in groei, eten, wat hij kan en hoe hij reageert. Vandaag bijvoorbeeld echt een vol half uur dat hij enorm aan het lachen was omdat ik zijn wangetjes en neus aan het kietelen was; daar smelt ik echt van.

Maar ook aan onze kant gaat het snel. Zeker mijn vriendin wordt behoorlijk goed in het inschatten van wat hij nodig heeft, en in het algemeen lijkt de zorg behoorlijk soepel te gaan. Ik heb zelf nog heel veel moeite met slapen + werken, maar dat komt ook wel weer. Die stress van de eerste twee weken is erg gelukkig grotendeels uit, al komt die bij vlagen wel eventjes terug ("Oh nee, de opvang voor volgend jaar regelen". "En als we gaan verhuizen, ziet hij opa en oma nog wel vaak genoeg?"), maar juist omdat het zo goed gaat relativeert het ook weer makkelijker.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_147168743
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:54 schreef Cheiron het volgende:
Het is niet te geloven hoe hard het gaat! Vanuit hem is het een constante ontwikkeling in groei, eten, wat hij kan en hoe hij reageert. Vandaag bijvoorbeeld echt een vol half uur dat hij enorm aan het lachen was omdat ik zijn wangetjes en neus aan het kietelen was; daar smelt ik echt van.

Maar ook aan onze kant gaat het snel. Zeker mijn vriendin wordt behoorlijk goed in het inschatten van wat hij nodig heeft, en in het algemeen lijkt de zorg behoorlijk soepel te gaan. Ik heb zelf nog heel veel moeite met slapen + werken, maar dat komt ook wel weer. Die stress van de eerste twee weken is erg gelukkig grotendeels uit, al komt die bij vlagen wel eventjes terug ("Oh nee, de opvang voor volgend jaar regelen". "En als we gaan verhuizen, ziet hij opa en oma nog wel vaak genoeg?"), maar juist omdat het zo goed gaat relativeert het ook weer makkelijker.
Ik vind het nog steeds wel moeilijk hoor. Ik kan hem wel veel beter lezen en hij maakt steeds meer contact :Y maar hii vraagt erg veel van ons de afgelopen week vooral. Gelukkig heb ik heel veel aan mijn vriend.

En ik durf t nu wel te zeggen want ik hoor hem al een beetje wakker worden, maar liefje ligt al sinds half negen in bed te slapen. Eerst een half uurtje op papa en daarna in bed. Hij werd wakker toen we m erin stopten maar is zomaar weer in slaap gevallen. O+

Als hij zo wakker wordt ga ik voeden en dan naar bed.
Kwak
pi_147172219
Mijn dag- en nachtritme is al 2 weken helemaal naar de klote :')

En aan L ligt het echt niet, die ligt al vanaf 9 uur lekker te slapen O+

Cheiron, wat een fijn bericht! Goed om te lezen dat het zo goed gaat allemaal.

Kwak, klinkt fijn zo'n avond! Nog goed gegaan met voeden en zelf slapen?
pi_147173186
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:54 schreef Burdie het volgende:
LT natuurlijk mag je wasabi met bv :D je mag bijna alles weer O+.
Ik zou pas dingen laten staan als je het idee hebt/krijgt dat je baby er last van heeft.
oke :D ik dacht misschien is dat te heet.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147173188
Bedankt sq!
pi_147173259
Cheiron :* goed om te lezen. Je klinkt echt heerlijk gelukkig!
pi_147173862
Cheiron
:* wat een lieve post

Fijn kwak!

Hier sliep iedereen behalve ik :')
Ik was er nu wel snel bij toen S wakker werd :9
Nu hebben ze beide de fles gehad en ze slapen weer O+
pi_147174448
Of niet. We zijn nog wakker :+ eerst S nu E.
  maandag 1 december 2014 @ 05:57:50 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_147174497
Cheiron, fijn dat dit topic een steun kon zijn!

Zoë weer pittige nachtdienst :*

M. kwam om 0:00 en om 05:45 :o
jammer dat ik zelf door de messen in mijn keel zeven keer wakker ben geweest, maar het idee is leuk O+
disclaimer
pi_147174513
Fijn dat ze zo lekker sliep SQ!
Beterschap -O- :*

Pff (8> moest om 3:15 even de fles geven want ze werden tegelijk wakker. Ik baby's ophalen, fles maken etc. (8> krijgt wiebelbenen en is geïrriteerd :?
E was klaar dus bracht dr op bed. Ondertussen S wakker omdat hij zo sagy deed.
Nouja later sliep hij wel maar werd peuter wakker. Die naar het toilet gebracht. Peuter later weer wakker en ik zat met een baby dus moest hij even. Ging niet van harte. Uiteindelijk iedereen weer wakker. :')

Als hij niet zou zeuren zou iedereen veel sneller slapen..maak m dat maar eens duidelijk snachts.

Maargoed net S en E een klein slokje gegeven en iedereen slaapt weer. Eindelijk |:(
  maandag 1 december 2014 @ 06:14:00 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_147174521
Zoë, deed jij met S altijd alles alleen?
disclaimer
pi_147174531
:W
Poeh Zoë, mopperende man maakt het niet makkelijker(of gezelliger..) midden in de nacht :{

En toch fijn van M's lange ruk slaap SQ, nu nog de griep verslaan..

Hier tijd voor L's ontbijt, gaap. Vorige voeding heel hard zitten huilen met ontzettend onrustig drinkende baby in combi met pijnlijke tepels. Ik geloof niet dat het nog de vraag is óf we spruw hebben }:| Deze voeding is-ie weer wat rustiger, dat scheelt een boel.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_147174539
Misschien hem dat overdag eens duidelijk maken dan. Je kunt onmogelijk in je Remi dag en nacht voor 3 kindjes tegelijk zorgen!

Mini had vannacht vrijwel dezelfde tijden als jouw mini, SQ O+
En verder zeg ik er niks over want fokwet :P
Tralalalaaa
pi_147174548
Wat rot Jm :*

Lekker tap!
Nee kan ook niet maar Pff dat liever dan het gezeur aan m'n hoofd

Sq
Nee ik gaf bv en hij deed de luiers enzo. Toen de reflux op zn ergst was moesten we 6x per nacht de vloer of het bedje schoonmaken want ze gaf vaak over. Ze was bijna elk uur wakker. Hij hielp me altijd en in het weekend mocht ik uitslapen enzo.
Geen idee waarom hij dit zo slecht trekt?
Na de fles en een schone luier zijn S en E tevreden.
Soms wat langer wakker ja maar ze huilen niet. Ze kijken gewoon om zich heen :D

Hij is moe maargoed mopperen helpt ook niet lijkt me :{
  maandag 1 december 2014 @ 06:34:46 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_147174568
Ai, Mariska, wat kut. Straks even langs de huisarts dus?

Tap, fijn! Dat mocht ook onderhand wel eens een keer :*

Zoë, ben wel blij te horen dat de baby's het zo goed doen! Wat een opluchting moet dat zijn na je eerdere ervaring!
disclaimer
pi_147174637
Nouja snachts zijn de meeste mensen niet zo sterk :')
Sliep S al door voordat de baby's er waren? Hier sliep maxi zo goed als door (soms een nachtmerrie ofzo) en dan was het echt weer onwijs wennen aan het feit dat we er weer uit moesten voor mini. Maar mijn man kan ook stom doen snachts hoor, als ik hem vraag mini te halen komt er een zucht :')
Tralalalaaa
pi_147174643
Hoewel je zou zeggen dat je na een half jaar wel gewend bent aan gebroken nachten natuurlijk :') ik heb er ook meer moeite mee nu dan bij maxi. Maar maxi sliep over het algemeen ook wel beter... Daar werd het naarmate ze richting een jaar ging steeds slechter en ineens sliep ze door. Hemels O+
Tralalalaaa
  maandag 1 december 2014 @ 08:07:41 #37
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147174991
Wat lastig lijkt me dat, dat gemopper in de nacht... Mijn man moppert niet, gelukkig, maar valt megasnel in slaap. Echt bizar vind ik dat :D. Hij haalt mini uit haar bedje, geeft haar aan mij, legt z'n hoofd neer en slaapt, gewoon binnen 1 sec :'). Dan voed ik mini, duurt een minuutje of 5 en dan slaapt ze weer. Dan moet ik hem weer wakker zien te maken (heel lastig als ze rechts heeft gedronken, dan por ik hem met m'n voet :')), kruipt ie weer omhoog, helpt mini met boeren en voeding laten zakken (niet dat ze ooit boert in de nacht hoor maar goed, voor de vorm), legt haar in haar bedje en... Slaapt. Ik ben gedurende het hele proces :+ wakker en lig daarna nog een minuut of 10 gok ik wakker. Soms als ik mini aan hem geef vraagt hij slaapdronken: waar zit d'r hoofd eigenlijk :') O+. Ik zie het nog wel eens gebeuren dat hij haar ondersteboven houdt ;)

Verder, hoi!

Hoe is het met de zieken zowel mama's als baby's?

Fijn van de goede nachten! Hier prima, 20:00, 02:00, 05:30 en ze slaapt nog.

Zoë, dat klinkt wel heel pittig hoor! Hoe trek je het verder overdag, S slaapt (ook) niet meer overdag he?

Mariska, he, wat enorm balen van de spruw zeg -O-

Vandaag weer een dagje met beide meiden thuis, maar nu zonder middagslaap van peuter. Ze is er al een tijdje klaar mee maar ik bracht haar nog wel op bed, en dan ging ze vaak wel slapen. Met als gevolg dat ze tot kwart voor 9 aan het spoken is in de avond... Dat doen we dus niet meer. Ben benieuwd.

Oh, en, officieel zou dit mijn eennalaatste verlofdag zijn :o. Mini is woensdag 11 weken!
pi_147175395
Bij ons is hey Brabantse griepvirus ook aangekomen. Heel zielig huilen, drie keer een klein flesje, filmpjes, een badje, de doek en de Bondolino later sliep meneer om 1 uur om vervolgens om half 3 weer hard te huilen voor een schone luier, om 5 uur weer een flesje en koorts en om 7 uur poep. Zulke nachten waren toch anders tijdens m'n verlof :O

Ach ja, dat mopperen. Ik laat dat altijd maar, want erop ingaan levert geen leukere taferelen op :P Mijn vriend haalt eigenlijk altijd wel de fles s nachts, want hij moet toch naar de wc als hij wakker wordt, maar die kruiken waren toch altijd een gedoe de eerste weken :D
pi_147175858
Nachtelijk gemopper }:| doe ik ook aan :@ Ik zucht ook hoor als ik hem 's nachts weer hoor huilen. Dat heeft niets te maken met mijn vriend of met F maar gewoon omdat ik net zo lekker lag te slapen :+

Beterschap Dot! Griep voor baby's moet verboden worden.

Soesa, je verlof er bijna op? Jouw baby is toch net geboren? ;)
pi_147175957
Zo, hehe, ik ben er weer. Vandaag is de kleine man niet naar opa en oma, thuis uitzieken dus ik ben een extra dag vrij vandaag.

Gelukkig een goede nacht gehad en hij werd om 5 uur met rommelende maag wakker, na een halve cracker en water viel hij tegen me aan in slaap O+ Neus tegen neus, het lag voor geen meter maar mijn hart klapte uit elkaar van liefde :) Om half 8 maar eens wakker gemaakt en een half bord pap op. Het zit er nog in....en hij slaapt. Het lijkt erop dat het na 24 uur eruit is. Ik blijf duimen.

Zaterdag een moederfiets gekocht :@ De Batavus Mambo deluxe 2015, nog snel even met het fietsplan en op internet het Yepp kinderzitje en windscherm gekocht. Het is winter en ik kan met hem gaan fietsen hoor, hihi. Mijn overbuurvrouw gaf als tip: bivakmuts, dan blijft zijn nek goed warm tijdens het fietsen.

Beterschap Dot!!
  maandag 1 december 2014 @ 09:45:33 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147176062
Bivakmuts is wel handig, maar ik zou zeker ook een skipak aanbevelen als je veel fietst in de winter :Y
Ze krijgen anders zo snel koude beentjes en voeten, ik vond dat echt super handig.

Hier gaat het medium met de ziekenboeg. Temp nog steeds goed, hoest nog steeds bij vlagen heel naar. Tot er melkschuim op haar mond en neus staat soms :X ziet er echt naar uit.

Zoë Pff, dat klinkt echt pittig. Je hebt er nu niet zoveel aan, maar straks als ze wat oudere baby's zijn houden ze elkaar vast supergoed bezig en heb je er juist misschien iets minder je handen aan vol!

tenminste dat is wat mijn vader altijd over mij en mn tweelingzus zegt :+

Soesa succes met een hele dag twee meiden onder je hoede zónder peuterslaap!

En beterschap voor de voltallige ziekenboeg!

Oh en mopperen s nachts doe ik niet, maar ik slaak wel eens een of meerdere diepe zuchten als ik voor de 1900e keer een fiepje terug moet geven :+.

Mijn vriend moppert ook niet bij mijn weten. Die neemt het wel eens over vanaf half 6 ofzo, als ik al een tijd met voedingen en nasleep in de weer ben geweest.
pi_147176110
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 09:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Bivakmuts is wel handig, maar ik zou zeker ook een skipak aanbevelen als je veel fietst in de winter :Y
Ze krijgen anders zo snel koude beentjes en voeten, ik vond dat echt super handig.

Hier gaat het medium met de ziekenboeg. Temp nog steeds goed, hoest nog steeds bij vlagen heel naar. Tot er melkschuim op haar mond en neus staat soms :X ziet er echt naar uit.

Zoë Pff, dat klinkt echt pittig. Je hebt er nu niet zoveel aan, maar straks als ze wat oudere baby's zijn houden ze elkaar vast supergoed bezig en heb je er juist misschien iets minder je handen aan vol!

tenminste dat is wat mijn vader altijd over mij en mn tweelingzus zegt :+

Soesa succes met een hele dag twee meiden onder je hoede zónder peuterslaap!

En beterschap voor de voltallige ziekenboeg!
Skipak ligt inderdaad ook klaar :) Zagen er recent 1 bij de Lidl. Het is alleen een stevige jongen dus wellicht kopen we er nog 1 bij, een maat groter. Zijn winterjas van de Hema maat 80 maakt hem een Michelinmannetje 8-)

Overigens ook a@pie sloffen gekocht, die bevallen goed!
  maandag 1 december 2014 @ 09:55:15 #43
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147176224
Suus ontdekt haar speelkleed:

O+
pi_147176259
Oooohh kiek dat snoetje O+
Tralalalaaa
  maandag 1 december 2014 @ 10:13:58 #45
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147176512
Nikki dat filmpje O+

Soesa dat mondje :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_147177590
Aww O+

Heb je vakantie na je verlof of moet je weer werken tante soesa?
S.ara ging ook door tot 21/22 vandaar dat ze smiddags ook niet meer slaapt. Nu is het 19/19:30. Is veel prettiger.

Goed gesprek gehad met (8> . Peuter is naar de GO dus konden we eindelijk even ongestoord een gesprek voeren :9

Spees
Dat zeggen mijn ouders ook :+
Heb nu nog meer respect voor ze. Na 3 kids (1 tweeling) kregen ze weer een tweeling (was drielng in begin zwangerschap) pff! En ze zijn nog samen en gelukkig enzo O+ dus hier komt het ook wel goed.
Mijn moeder zei vorige week; neem het risico maar niet zoë, zometeen krijg jij ook een drieling.
:+ maak je maar geen zorgen mam
pi_147178264
Fijn dat je het erover hebt kunnen hebben Zoë!

Leuke foto Soes!

Beterschap voor alle zieke mama's en kindjes!! :*

Hier op zich een fijne nacht: 22.00-5.00 !!!! en toen 7.00 en 10.00. Beetje jammer dat ik om 9 uur ofzo dacht te kunnen slapen nadat ik hem om half 9 had gevoed, maar toen was hij zo klaarwakker. Nog geprobeerd in zijn eigen kamer te laten slapen, want dan zou ik de geluidjes minder horen, maar toen dat huilen werd, toch maar weer gevoed en daarna was hij stiller en ben ik in slaap gevallen. Vanochtend na de voeding van 5 uur een schone luier, ging hij weer liggen poepen (inclusief kreunen) en ik was nog zo moe, dus naar man gebracht.

En vanochtend werd ik wakker met migraine, alweer. Nee he, gaan we weer. :{
Vandaag niets bijzonders dus rustig aan. Alleen zo jammer dat ik dan niet kan genieten. -O-
pi_147179548
Bah Hilmo, dat is niet fijn.. Sterkte!
Fijn dat jullie hebben kunnen praten Zoë!

Wij halen straks spruw-medicatie op en hebben het hygiëneregime weer aangescherpt }:|
En we hebben een glittersticker met slingers gekregen bij de kinderarts @ zkh vanmorgen. Uk doet het enorm goed, zit gemiddeld in de reguliere (dus niet gecorrigeerde) curve en kijkt en beweegt keurig O+
Boedhababy weegt nu 5040 c_/

pi_147179606
Mariska wat rot!

Zoë :* hopelijk gaat dat snel beter

Suus O+

Ik kolfde net aan 1 kant 100cc !! :D
pi_147179743
Nou, het ging een tijd goed, maar nu ben ik echt gesloopt -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 december 2014 @ 12:25:03 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_147179772
Zo dan, die curve! Hopelijk vlakt die straks wat af, Mariska :P. Goede slagroom heb jij :o _O_

Soesa wat een snuitje, zo lief O+

Beterschap met de migraine Hilmo :*

Ik doe doordeweeks ook de nachten alleen. Ik vind het écht nodeloos om samen wakker te liggen terwijl 1 wakkere ook afdoende is. Zal heus wel veranderen als ik weer ga werken. En met drie kleine kinderen kun je uiteraard niet anders.
disclaimer
  maandag 1 december 2014 @ 12:29:34 #52
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147179914
_O_ _O_ die curve jm!

Jammer van de spruw.

Nikki, hoe is t vandaag met de mannen?

Hier doet vriend in de nacht de kruiken. Als die niet meet hoeven zal ik wel baby wacht hebben en hij peuterwatch, die is gelukkig niet meer veel wakker :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 1 december 2014 @ 12:31:34 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_147179985
Krijgertje :* die gevoelens zijn heel begrijpelijk en herkenbaar! Maar, het cliché is waar, het wordt écht heel snel beter! Hou vol :*
disclaimer
pi_147180020
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Krijgertje :* die gevoelens zijn heel begrijpelijk en herkenbaar! Maar, het cliché is waar, het wordt écht heel snel beter! Hou vol :*
Sluit ik me bij aan! :* voor Krijger
  maandag 1 december 2014 @ 12:34:39 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_147180085
Mijn meisje lacht steeds vaker O+ en ik natuurlijk keihard smelten steeds 8-)
disclaimer
  maandag 1 december 2014 @ 12:45:02 #56
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147180457
Krijgerpost gemist. Sluit me aan bij sq. Maar weinig slaap blijft klote!

Oh en suus! Wat is ze groot O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_147180462
Suus O+ wat een moppie!

JM wat gaat 'ie goed zeg ^O^ , wat heerlijk!

Sterkte Hilmo :* migraine is zo klote.

Leuk hè SQ, dat lachen O+ . Ik moest er gewoon van huilen vanmorgen :') zat ik daar met tranen en A. natuurlijk weer "Agluh" en toen gingen de sluizen helemaal open. Hoe is 't nou met jouw griep? Koorts alweer gezakt?

Krijgertje, wat herkenbaar. Kun je even de frisse lucht in vandaag? Of dat iemand je even komt helpen zodat je zelf kan slapen? In elk geval sterkte :*

Ik doe ook de nachten hier, tenzij manlief met hopeloos dag-nachtritme weer eens wakker is, dan geeft hij een fles. Als ik straks weer ga werken gaan we het verdelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2014 12:47:08 ]
  maandag 1 december 2014 @ 12:45:29 #58
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147180466
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:34 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn meisje lacht steeds vaker O+ en ik natuurlijk keihard smelten steeds 8-)
Vraagt om een pic :D. :Y
pi_147180517
Krijger, het is echt zo het wordt beter.
Al een speen geprobeerd? Omdat je zegt dat ze met je pink wel slaapt?
Js had de eerste nachten ook continu mijn pink nodig. Heb daarna een speen gegeven en dat gaf mij veel meer rust :)
(En ja bv en speen is geen goede combinatie, maar hier wel :) )

Lachende baby's :D

Sterkte met de spruw JM! En wat een curve :D
  maandag 1 december 2014 @ 12:49:38 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_147180563
Loj, speen icm borstvoeding wordt vooral afgeraden als de bv nog niet goed loopt of als ie gebruikt wordt om hongersignalen te onderdrukken. Maar anders kan het prima. Ik doe het ook regelmatig :Y
disclaimer
pi_147180606
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 12:45 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Vraagt om een pic :D. :Y
!!!
pi_147180650
Borstvoeding loopt al vanaf het begin hartstikke goed, dus de kraam had in de kraamweek ook al een speen voorgesteld, maar ze wil ze niet hebben. -O- Af en toe een minuut of 2, maar wil eigenlijk alleen m'n pink hebben.
pi_147180701
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:29 schreef AwayTL het volgende:
Nikki, hoe is t vandaag met de mannen?
Geen idee, op het moment zijn ze bij het kdv. :+ Nee eigenlijk niet echt goed met T. -O-

Met name het feit dat T zo huilerig was zat me dwars. Zo dwars dat ik het niet normaal vond en ik vanmorgen de HA heb gebeld. T is namelijk normaal de rust zelve en het afgelopen weekend was hij echt zichzelf niet.
Hij hoest al een paar weken (incl. verslikken in flesjes melk en zo moeten hoesten dat hij een beetje melk teruggaf), dus als hij ergens niet lekker door in zijn vel zou kunnen zitten, dan moest dat het hoesten zijn.

Vanmorgen had ik de jongens op het kdv gebracht en op mijn werk gebeld naar de HA. Er was gelijk plek dus ik kon mijn nog opstartende laptop laten voor wat 'ie was en T ophalen op het kdv. Nu heeft T virale bronchitis en hij krijgt nu een puffertje met Salbutamol die hij max. 4 keer per dag mag gebruiken. Ik had echt geen idee dat het zo 'erg' was met hem. Ik moet me nog even verdiepen in de bjjsluiter van het medicijn, want volgens mij is het best heftig spul en dat stop ik liever niet zonder nadenken in mijn baby. Maar die arme T, hij huilde waarschijnlijk gewoon zoveel omdat hij zich echt ontzettend beroerd voelde. ;(

Zoë fijn dat je even een goed gesprek met je man hebt kunnen voeren. Hopelijk heb je snel wat betere nachten. :*
pi_147180778
Hier ook enorme zuigbehoefte. Na uren met m'n pink toch een speen gepakt. Werkt prima. En gaat niks mis met BV wat dat betreft.

En ik lees Elin ook voor :@ dan slaapt ze ook snel.
  maandag 1 december 2014 @ 12:58:54 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_147180780
Ah Nikki, wat sneu! En ze kunnen het ons ook nog niet vertellen he -O-

Wb lachfoto, daar wordt aan gewerkt. Nu is mevrouwtje weer even knorrig :P

Razz, de koorts is (op dit moment) weg. En agluh O+
disclaimer
pi_147180817
Nikki ;( wat zielig ;(
  maandag 1 december 2014 @ 13:05:55 #67
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147180961
Ach wat zielig zeg Nikki ;( Heel veel beterschap voor hem!

Krijgerrtje, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen, had ik bij de eerste ook. Ook dat jezelf niet meer zo leuk vinden, beetje alsof je je identiteit kwijt bent ofzo, vond ik. Over een paar weken is alles helemaal anders! Heb je al meerdere speentjes geprobeerd? Hier pakte ze bijvoorbeeld alleen Bibi (super handig met die recall }:|) en Avent lukt nu ook. Difrax weigert ze en HEMA valt uit haar mond :')
Wat is Soesuus al groot! :o knap meisje hoor!
pi_147181151
Jullie hebben gelijk idd, als bv goed loopt maakt het niet meer uit :)
Maar dat wist ik niet (meer) bij Krijger :)
En idd verschillende soorten spenen geprobeerd?
Oh en wij moesten ook eerst ff oefenen met de speen :)

Beterschap Nikki!

Hier zo het eerste prikje. Ben benieuwd hoeveel last Js ervan heeft :)
  maandag 1 december 2014 @ 13:16:26 #69
52229 Chanty
pi_147181227
Baby die doodmoe is maar NIET wil slapen -O- Verdenk hem van in zijn sprongetje zitten. Gisteravond deed ie ook al moeilijk en dat doe hij nooit. En alle entertainment is ook niet goed.

Beterschap voor T. Arm ventje.
pi_147181250
Nikki :*
Niet jezelf iets verwijten he!!
pi_147181321
Och wat zielig voor T Nikki :* Beterschap!

Ik herken je gevoel wel hoor krijgerrrtje. Maar het wordt echt beter! Niet dat je daar veel aan hebt nu... Maar even met je ogen knipperen en je bent ineens 6 maanden verder ofzo.

JM, welke app is dat?
Tralalalaaa
pi_147181404
beterschap NIKKI!
Hoop dat de salbutamol (ventolin) snel aanslaat bij m, want benauwd zijn is kut!

saar heeft hier nu toch wel een duidelijke liefde voor nijntje O+ dr rammelaar is the bomb!

en ze is vandaag alweer 4 maanden :X
S. 2014
J. 2016
pi_147181421
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Och wat zielig voor T Nikki :* Beterschap!

Ik herken je gevoel wel hoor krijgerrrtje. Maar het wordt echt beter! Niet dat je daar veel aan hebt nu... Maar even met je ogen knipperen en je bent ineens 6 maanden verder ofzo.

JM, welke app is dat?
de groeigids vh cb

(sorry jm, ik herken m toevallig)
S. 2014
J. 2016
pi_147181439
Hier wordt momenteel Woezel natgekleft }:|
Of anders het witte labeltje van welk knuffeltje/dingetje dan ook, labeltjes zijn een hit!
pi_147181892
Ik heb overigens de "samen voeden" app. Werkt tot nu toe prima.
  maandag 1 december 2014 @ 13:46:05 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_147182127
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 13:24 schreef BlueEyes het volgende:
Hier wordt momenteel Woezel natgekleft }:|
Of anders het witte labeltje van welk knuffeltje/dingetje dan ook, labeltjes zijn een hit!
trollbaby O+
disclaimer
pi_147182167
Aww beterschap nikki

Krijgerrtje :*!

Chanty -O-

Wauw mooie curve JM!

Fijn dat de koorts weg is sq

Gm87 4mnd alweer!

Oef plakbaby vandaag. De hele ochtend met S gelopen. Handig zo'n draagzak O+ S heeft wat last van snot en dan gaat ze hysterisch ademhalen en uiteindelijk wordt ze boos :D.
Ze slaapt net en nu is E wakker. 24/7 een wakkere baby zo :9
  maandag 1 december 2014 @ 13:48:26 #78
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147182202
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:16 schreef Chanty het volgende:
Baby die doodmoe is maar NIET wil slapen -O- Verdenk hem van in zijn sprongetje zitten. Gisteravond deed ie ook al moeilijk en dat doe hij nooit. En alle entertainment is ook niet goed.

Beterschap voor T. Arm ventje.
hier ook zo'n baby vandaag... pff. Ze heeft sinds kwart over 9 vanochtend een kwartier geslapen :X. Nu ligt ze 10 minuutjes op mijn schoot. Wat mega onhandig is want peuter. Maar die heb ik maar even achter de tv gezet :@. Suus viel niet eens in de doek in slaap en bleef maar huilen. Zo ken ik haar niet -O-

Beterschap voor T!

Thanks voor jullie reacties op mijn meiske O+

Razz, wat klinkt dat lief O+

SQ, lachende M!

Krijgertje, ik had het nog gelezen :*. Het wordt beter. En weer slechter. En dan gelukkig ook weer beter. Komt echt goed!

En verder weet ik het niet meer..
pi_147182478
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:58 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Hier ook enorme zuigbehoefte. Na uren met m'n pink toch een speen gepakt. Werkt prima. En gaat niks mis met BV wat dat betreft.

En ik lees Elin ook voor :@ dan slaapt ze ook snel.
Heeft ze niet gewoon honger als je uren pinkt? :@ M. komt overdag ook nog steeds elke anderhalf uur (op een dutje van een paar uur na) ennisnal vijf en een halve week...
Kwak
pi_147182672
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 13:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Heeft ze niet gewoon honger als je uren pinkt? :@ M. komt overdag ook nog steeds elke anderhalf uur (op een dutje van een paar uur na) ennisnal vijf en een halve week...
dat was vorige week dinsdag in het ziekenhuis. Dat ik uren met m'n pink zat. Ze kreeg toen nog maar 5-10 cc.. Dus kon best. Maar nu geef ik voeding op verzoek. Dat doet ze zelf netjes om de drie uur.

Maar zuig behoefte heeft ze altijd als ze wakker is. Ze was in m'n buik ook altijd aan het duimen.

Als ze honger heeft wil ze m'n pink niet dus dat verschil herkende ik al snel.

Dat duimen heeft ze van mij. :9

Dat is in mijn ogen veel kwak! :D Elin slaapt met gemak van voeding tot voeding overdag en snachts ook.
  maandag 1 december 2014 @ 14:06:13 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_147182768
Een paar uur slaap aaneengesloten is toch geen dutje? Dat noem ik die blokjes van drie kwartier overdag :D
disclaimer
pi_147182784
Zo, bijgelezen:

Beterschaapjes voor T :* sneu zo'n ziek kleintje

Geen koorts meer voor SQ *O*

Lachende babies O+ en Agluh! O+

Krijgerrtje ik herken je gevoel en ondanks dat ik soms nog een dipje heb, het is waar, her wordt echt beter :*

LK is geweest, net weer weg. Meegekeken met aanhappen, kleine tweak gehad maar t ging eigenlijk al goed. Witkleurende tepel is een gevoeligheis van mij, snel warm maken na het voeden helpt.

Toch vermoeden van spruw dus ik ga de huisarts maar even bellen, kan verklaren waarom hij meer onrustig is met drinken, klakt, trekt, ik jeuk heb en door dit alles weer nieuwe kloven had dit weekend. Pijn is eigenlijk weer weg.

Dubbelzijdige elektrische kolf zou betere opnrengst moeten geven ivm snellere tsr (lukt me met handkolven slecht). Wel trucje geoefend om met de hand tsr op te wekken zonder kolf. Ga ik oefenen in de douche. Borstschild van kolf is niet precies pas maar goed genoeg.

Er waren hier meerdere mensen tevreden over de Ardo elektrische kolf toch? Die komt er waarschijnlijk binnenkort.

Ohja en nog tips om baby beetje meer te oefenen in effextief drinken om te zien of we de tijd tussen voedingen overdag wat kunnen opkrikken (los van mamahonger).

Was fijn consult, alle vragen beantwoord en zie t weer zitten O+
Kwak
pi_147182817
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
Een paar uur slaap aaneengesloten is toch geen dutje? Dat noem ik die blokjes van drie kwartier overdag :D
Nee is geen dutje, verkeerde woordkeus :+ hij is ook goed in dutjes van 5 minuten :P
Kwak
pi_147182834
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 14:03 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

dat was vorige week dinsdag in het ziekenhuis. Dat ik uren met m'n pink zat. Ze kreeg toen nog maar 5-10 cc.. Dus kon best. Maar nu geef ik voeding op verzoek. Dat doet ze zelf netjes om de drie uur.

Maar zuig behoefte heeft ze altijd als ze wakker is. Ze was in m'n buik ook altijd aan het duimen.

Als ze honger heeft wil ze m'n pink niet dus dat verschil herkende ik al snel.

Dat duimen heeft ze van mij. :9

Dat is in mijn ogen veel kwak! :D Elin slaapt met gemak van voeding tot voeding overdag en snachts ook.
Dat deed M ook tot een week of drie oud ;)
Kwak
  maandag 1 december 2014 @ 14:17:17 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147183155
Dat houdt een keer op LT ;)
. Deed S ook tot ze 6 weken was...

Fijn Kwak!
  maandag 1 december 2014 @ 14:19:50 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_147183232
Fijn dat het consult nuttig was kwak!
disclaimer
pi_147183327
Ja. Dat kan wel zo zijn dat het ophoud maar dat wil niet zeggen dat het nu erg fijn is.. Daarbij hoeft het niet tr stoppen, ik was zelf volgens mijn moeder ook zo. Alles wat ik nu als positief krijg dat kan ik maar gehad hebben en van genieten... Ik ga echt niet bedenken wat er in de toekomst allemaal wel anders kan gaan of stopt. Want dat kun je toch niet voorspellen.
pi_147183362
Fijn van de LK kwak, en ik hoop toch dat het geen spruw is!

Hopelijk gaat alles nu wat beter voor je
pi_147183391
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:22 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ja. Dat kan wel zo zijn dat het ophoud maar dat wil niet zeggen dat het nu erg fijn is.. Daarbij hoeft het niet tr stoppen, ik was zelf volgens mijn moeder ook zo. Alles wat ik nu als positief krijg dat kan ik maar gehad hebben en van genieten... Ik ga echt niet bedenken wat er in de toekomst allemaal wel anders kan gaan of stopt. Want dat kun je toch niet voorspellen.
Het is ook fijn. Geniet er vooral van. Ik bedoelde alleen dat je niet verbaasd hoeft te zijn dat er (veel) andere babies zijn die minder slapen ;)
Kwak
  maandag 1 december 2014 @ 14:25:16 #90
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147183408
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:22 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Nee duh. Maar op een gegeven moment gaat ze gewoon meer wakker zijn zoals ieder kind. Jij hebt vast niet tot je 2 was de hele dag geslapen ;)
pi_147183463
Ben ik ook nket verbaast over want ik lees hier bijna niks anders. Daarnaast heb ik om me heen wel andere babies en ook gezien aangezien ik 8x tante ben :) dus dan krijg je dat ook redelijk van dichtbij mee en de verhalen en oppassen natuurlijk. Ik geniet ervan zolang ze zo makkelijk is zoals nu.
pi_147183519
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 14:25 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nee duh. Maar op een gegeven moment gaat ze gewoon meer wakker zijn zoals ieder kind. Jij hebt vast niet tot je 2 was de hele dag geslapen ;)
nee natuurlijk niet....dat zeg ik ook niet. Maar ik bleef wel even makkelijk. Ook al zegt dat weinig over mijn kind. Hoe ik was is geen garantie dat weet ik ook wel.

Ik bekijk het gewoon positief en ik zie wel wat ze doet.
pi_147183575
krijgertje, slaapgebrek doet geen leuke dingen met een mens, dan kun je je inderdaad jezelf niet voelen. + dat hormonen ook nog wat met je doen. Sterkte ermee!

Nikki, wat goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en zo hebt gehandeld! Beterschap voor je lieverd!!

Kwak, top van het consult en fijn dat je het weer ziet zitten.

Nadat ik van de week het best moeilijk had met druk op werk en een kind dat veel aandacht vroeg, heb ik haar vandaag op mijn vrije dag weer eens in de draagdoek gedaan. Ach, het was echt aandoenlijk hoe blij ze daarvan werd. Ze zat steeds omhoog naar me te kijken en naar me te lachen. Dus we zijn lekker gaan wandelen samen. Het heeft ons echt goed gedaan. *; .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147183814
Wat heerlijk Franny!

Ik ben al een week niet buiten geweest :') dat is me nog nooit overkomen geloof ik.
  maandag 1 december 2014 @ 14:50:12 #95
52229 Chanty
pi_147184157
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 13:48 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

hier ook zo'n baby vandaag... pff. Ze heeft sinds kwart over 9 vanochtend een kwartier geslapen :X. Nu ligt ze 10 minuutjes op mijn schoot. Wat mega onhandig is want peuter. Maar die heb ik maar even achter de tv gezet :@. Suus viel niet eens in de doek in slaap en bleef maar huilen. Zo ken ik haar niet -O-

Beterschap voor T!

Thanks voor jullie reacties op mijn meiske O+

Razz, wat klinkt dat lief O+

SQ, lachende M!

Krijgertje, ik had het nog gelezen :*. Het wordt beter. En weer slechter. En dan gelukkig ook weer beter. Komt echt goed!

En verder weet ik het niet meer..
Hier heeft hij een half uur aan de borst liggen maffen. Ook goed hij is nu redelijk vrolijk.

Inmiddels uitslag van dat andere sollicitatiegesprek en daar ben ik het niet geworden. Ben opgelucht want dat scheelt mij weer een lastige keuze maken.
pi_147184177
Ik heb al dik anderhlf uur een slapend jongetje in de draagdoek O+ ik mag zelfs zitten van hem. Hij is zó moe maar zit zichzelf zo in de weg dan...

Magic!
Kwak
pi_147184492
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:39 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wat heerlijk Franny!

Ik ben al een week niet buiten geweest :') dat is me nog nooit overkomen geloof ik.
Herkenbaar :')
Ze zijn woensdag 4weken en ben nog maar 2x 10min buiten geweest en 1x de stad even in.

Heb dooky's besteld. Dan is het wat minder koud voor ze hopelijk (woon aan zee dus erg koude wind)
  maandag 1 december 2014 @ 15:03:29 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_147184589
Dooky's begrijp ik nog steeds niet :P

Wij liggen al heel de dag samen in bed trouwens O+
disclaimer
pi_147184653
Kwak, je klinkt een stuk positiever nu!

Stormqueen weer wat beter gelukkig.

LadyT fijn dat het zo goed gaat!

Fijn Franny, wat goed!

Krijgerrtje :*

De kraam is weg :'( :o ik moet even wennen aan alle regeltjes loslaten, opeens niet meer temperaturen maar gewoon vertrouwen, niet meer stipt om de drie uur voeden. (Dat vind ik lastig want vandaag kom ik, op verzoek, denk ik aan niet meer dan 7 voedingen en dat klinkt zo weinig als ik hier lees, weet dat het mag, maar toch). Verder gaat het allemaal goed, wat is dit mooi O+
  maandag 1 december 2014 @ 15:10:47 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_147184815
Fijn Helio!
En dat loslaten gaat niet in 1 keer, daar moet je nog in groeien. Dat gaat vanzelf beter! En je mag best nog af en toe temperaturen en tijden bijhouden als dat jóu meer rust geeft!
disclaimer
  maandag 1 december 2014 @ 15:12:40 #101
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147184866
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 15:03 schreef Stormqueen het volgende:
Dooky's begrijp ik nog steeds niet :P

Wij liggen al heel de dag samen in bed trouwens O+
Niet? Ik gebruik m tegen de wind idd. Woon net als Zoe aan de kust en ik heb m'n kind wel eens naar adem horen happen als we de bocht omgingen en de wind kwam ineens volop de wagen in :'). Met mijn hoogzomerkind gebruikte ik m tegen de zon. Hydrofielen waaien weg dankzij diezelfde wind ;) en een parasol vind ik echt een onding.
Ik deed m dan nooit helemaal dicht trouwens ivm de hitte maar gebruik m als afdakje.

Mijn kind is zo ongelukkig vandaag -O-
pi_147184871
mijn kind ligt al n uur in bed te slapen, :o
ik weet niet wat mij overkomt!
S. 2014
J. 2016
  maandag 1 december 2014 @ 15:16:10 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_147184992
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 15:12 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Niet? Ik gebruik m tegen de wind idd. Woon net als Zoe aan de kust en ik heb m'n kind wel eens naar adem horen happen als we de bocht omgingen en de wind kwam ineens volop de wagen in :'). Met mijn hoogzomerkind gebruikte ik m tegen de zon. Hydrofielen waaien weg dankzij diezelfde wind ;) en een parasol vind ik echt een onding.
Ik deed m dan nooit helemaal dicht trouwens ivm de hitte maar gebruik m als afdakje.

Mijn kind is zo ongelukkig vandaag -O-
ja daar hebben we in Eindhoven weinig last van. Ik vind het altijd zo over komen alsof je het niet moet wagen om naar het kind te kijken :@ maar goed, we hebben er dus geen reden voor, dat zal schelen in mijn referentiekader ;)

Kusje voor zielig Suusje :*
disclaimer
  maandag 1 december 2014 @ 15:18:54 #104
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147185078
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 15:05 schreef Heliotrope het volgende:

Fijn Franny, wat goed!

De kraam is weg :'( :o ik moet even wennen aan alle regeltjes loslaten, opeens niet meer temperaturen maar gewoon vertrouwen, niet meer stipt om de drie uur voeden. (Dat vind ik lastig want vandaag kom ik, op verzoek, denk ik aan niet meer dan 7 voedingen en dat klinkt zo weinig als ik hier lees, weet dat het mag, maar toch). Verder gaat het allemaal goed, wat is dit mooi O+
Heel herkenbaar :( . De controle freak in mij kan voeden op verzoek nog niet handelen.

Nikki wat vervelend. Hoop dat het snel beter gaat met T.

Franny wat klinkt dat heerlijk, weer zo'n genieten moeder-dochter moment.
pi_147185200
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 15:00 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Herkenbaar :')
Ze zijn woensdag 4weken en ben nog maar 2x 10min buiten geweest en 1x de stad even in.

Heb dooky's besteld. Dan is het wat minder koud voor ze hopelijk (woon aan zee dus erg koude wind)
Ja raar he!

Ooh aan Zee! Wat heeeeelijk. Dat wil ik zo graag!
pi_147185284
De wind is hier echt heftig. S.ara is een buitenkind maar voor haar is het zelfs te koud.

De dooky's beschermen tegen die wind. Vind ik wel zo prettig.

*O* Voor de kindjes die in bed slapen

Helio :* komt wel goed! En temperaturen mag altijd natuurlijk
pi_147185338
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 15:05 schreef Heliotrope het volgende:

Fijn Franny, wat goed!

Och :* het komt goed helio, echt. Ik hoef ook niet meer te temperaturen. Alleen omdat ik het zelf wil.

Ik voed ook om de 3u maar als je bang bent dat 7 te weinig is dan kun je toch wegen op de weeg uren? Bij het cb? Of is dat bij jou niet? Dan weet je wel of het genoeg is wat er binnenkomt.
  maandag 1 december 2014 @ 15:28:44 #108
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147185403
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 15:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja daar hebben we in Eindhoven weinig last van. Ik vind het altijd zo over komen alsof je het niet moet wagen om naar het kind te kijken :@ maar goed, we hebben er dus geen reden voor, dat zal schelen in mijn referentiekader ;)

Kusje voor zielig Suusje :*
Dat zal zeker schelen ja :Y. En mensen gluren er rustig langs hoor :')

Eindelijk slaapt ze. De teller staat nu op 65 minuten vandaag. Ze zit zichzelf zo in de weg.
  maandag 1 december 2014 @ 15:29:45 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_147185429
Helio, mijn kind drinkt ook weinig en groeit nog steeds meer dan 200 gram per week. Het hoeft niets te betekenen, maar daar zijn die weeguurtjes inderdaad heel fijn voor. Zie je meteen of het goed is ;)
disclaimer
pi_147185892
Jullie zijn lief :* weeguurtje ga ik doen volgende week. En ik weet dat het loslaten wel goed gaat komen, maar wel spannend is het nu. Aan de andere kant begrijp ik haar elke dag beter merk ik, en zal dat met voeden en temperatuur ook wel per dag verbeteren hoop ik, dan moet het vertrouwen ook wel komen. En mijn kraam was ook gewoon te lief :@

*O* voor jullie slapende kindjes!

[ Bericht 15% gewijzigd door Heliotrope op 01-12-2014 15:49:13 ]
pi_147186381
Helio, spannend inderdaad. Ik moet zeggen dat ik nog steeds de voedtijden en welke borst opschrijf :@ ik heb ook echt het geheugen van een zeef...

Kwak, welke tips voor effectief drinken heb je gekregen? Balen van de spruw misschien, hopelijk is het het niet. Klakken doet die van mij ook, maar blijkt aan mijn tepels te liggen. Trekken alleen als hij moet poepen. Enorm fijn voor je dat je het weer wat ziet zitten ^O^

Kinderfysio had ons vrijdag de oefening gegeven voor de voorkeurshouding, als hij ligt en je pakt hem op, onder de oksels, vingers in zijn nekje. Dat staat me zo enorm tegen, dat kan toch niet goed, fijn zijn?
  maandag 1 december 2014 @ 15:58:28 #112
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147186429
Niet nee? Zo pak ik mijn baby zo vaak op :?
  maandag 1 december 2014 @ 15:59:32 #113
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147186471
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 15:56 schreef Hilmo het volgende:
Helio, spannend inderdaad. Ik moet zeggen dat ik nog steeds de voedtijden en welke borst opschrijf :@ ik heb ook echt het geheugen van een zeef...

Kwak, welke tips voor effectief drinken heb je gekregen? Balen van de spruw misschien, hopelijk is het het niet. Klakken doet die van mij ook, maar blijkt aan mijn tepels te liggen. Trekken alleen als hij moet poepen. Enorm fijn voor je dat je het weer wat ziet zitten ^O^

Kinderfysio had ons vrijdag de oefening gegeven voor de voorkeurshouding, als hij ligt en je pakt hem op, onder de oksels, vingers in zijn nekje. Dat staat me zo enorm tegen, dat kan toch niet goed, fijn zijn?
Zo pak ik M heel vaak op eigenlijk. Waarom zou dat niet goed zijn?
  maandag 1 december 2014 @ 16:00:36 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_147186510
Ik pak haar wel regelmatig onder de oksels maar laat niet het hele gewicht op de oksels rusten, ik pak eigenlijk meer het ribbenkastje op (hoe leg ik dit uit? :'))
maar waarom zou dit volgens jouw fysiotherapeut beter zijn dan bij kont en nek pakken?
disclaimer
  maandag 1 december 2014 @ 16:01:30 #115
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147186542
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 15:56 schreef Hilmo het volgende:

Je hoeft toch ook.niet te onthouden wanneer je welke borst hebt gegeven :)?

Zo pakken wij S zo vaak op hoor, niks.mis mee toch?
pi_147186619
Ik heb geleerd en lees daarover als je zoekt op baby oksels tillen, dat dat een schrikeffect oproept. Op de zij draaien, hand onder schouderbladen andere hand onder billen en dan zo tillen. Maar het valt dus wel mee? Het was mij zo afgeraden in het ziekenhuis, maar naast schrikeffect, weet ik het ook niet.

Ik ga vrijdag fysio vragen waarom want ik weet het niet meer. Ja bij het lijfje meer idd, niet puur de oksels.

En qua borst geven, de laatst gegeven borst wil ik vaak als eerst geven en ik kan het niet altijd voelen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Hilmo op 01-12-2014 16:10:24 ]
pi_147186635
Oh, is dat erg ja? Ik pak A. heel vaak zo op :@ heb ik haar nu stukgemaakt? Zo heb ik het van de kraam geleerd. En ook de manier die jij beschrijft trouwens, het is maar net hoe ze er het handigst voorligt :+ .

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2014 16:04:45 ]
  maandag 1 december 2014 @ 16:04:38 #118
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147186645
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 16:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik pak haar wel regelmatig onder de oksels maar laat niet het hele gewicht op de oksels rusten, ik pak eigenlijk meer het ribbenkastje op (hoe leg ik dit uit? :'))
maar waarom zou dit volgens jouw fysiotherapeut beter zijn dan bij kont en nek pakken?
Ja, ik spreid ook mn handen achter over haar ribbenkast dan zeg maar, en wijsvingers achter haar hoofd. Bedoel je dat?
pi_147186671
Wij pakten de eerste weken onder kont en nek, en zodra ze wat steviger werd :9 bij haar oksels. Met beleid dan wel natuurlijk, en vingers achter t koppie totdat ze haar hoofd zelf omhoog kon houden. En we laten haar niet lang bungelen ofzo, gewoon oppakken en dan over naar schouder/zit/whatever. Kan me niet voorstellen dat dat kwaad kan?
  maandag 1 december 2014 @ 16:06:11 #120
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147186686
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 16:03 schreef Hilmo het volgende:
Ik heb geleerd en lees daarover als je zoekt op baby oksels tillen, dat dat een schrikeffect oproept. Op de zij draaien, hand onder schouderbladen andere hand onder billen en dan zo tillen. Maar het valt dus wel mee? Het was mij zo afgeraden in het ziekenhuis, maar naast schrikeffect, weet ik het ook niet.
Ik zou gewoon naar de reactie van je eigen baby kijken daarop :). Suus boeit het iig niet als ik haar zo oppak, die blijft gewoon relaxed. Als je wel paniek of schrik ziet zou ik het anders doen.
pi_147186698
Mijn kind is vandaag van het mammavoordegekhoudenclubje. Ze lijkt moe, maar wil niet slapen. Ze lijkt hongerig, maar drinkt maar een halve fles. Ze lijkt vrolijk, en dan gaan we op het speelkleed en moet ze huilen. Wie heeft ineens de gebruiksaanwijzing van mijn kind geupdate en waarom weet ik daar niks van }:| .

En nu LIJKT het alsof ze slaapt in de wipstoel maar ik zie zo af en toe over de rand van m'n laptop die oogjes op een héél klein kiertje opengaan. Zo van "wacht maar..." :') .

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2014 16:07:44 ]
pi_147186799
Ik draai de meiden ook eerst op hun zij (maar vaak slapen ze al zo) en dan pak ik ze op. Idd ivm het schrikeffect. Dat hebben ze heel erg en had S ook toen ze mini was.

Met het verschonen als ze op hun rug liggen spreiden ze hun armen vaak ook *schrik* en kijken ze niet zo happy. Ik leg dan meestal een doek of spuugdoekje over hun bovenlichaam zodat het niet zo 'open' voelt allemaal. Dan zijn ze veel rustiger.
Maargoed ze slapen ook in een XXL hydrofiel ivm onrustige handjes enzo.
pi_147186901
Dan hoefik me geen zorgen te maken dus en kan ik dat best proberen ^O^ Is het ook makkelijker tillen als de baby zwaar wordt? Het wordt nog wat, met zijn 6 kg heb ik vaak al moeite :@ :o ook van schoot naar boertjeshouding...

AH Zoë, xxl hydrofiel hebben we hier ook een van maar ik weet niet goed wat ik er allemaal mee kan doen.. Zo'n groot ding.

Zoo, net kwam de hele voeding eruit, 1 borst zonder enorme stuwing. Hij dronk wel enorm goed. Zonde, dat ligt nu op mijn schoot en in mijn trui...
pi_147187254
Hahaha Razz :D die zit een plannetje te maken in haar wipstoeltje!

Kind bij de oksels pakken doe ik ook gewoon. Bij krampjes wordt ze er zelfs rustiger van en valt half in slaap als je haar dan langzaam op en neer beweegt :')
Schrikken doet ze toch van alles.

En ze plakt ook enorm vandaag. Ik had het lef om haar weer alleen te laten bij de buren. Ze heeft vanochtend in 4 uur tijd een kwartier geslapen en ligt nu al vanaf 1 uur bij mij op mijn borst te slapen en dan elk uur even slurpen aan de borst om daarna te huilen en weer te gaan slapen. Ze heeft me vast gemist O+
  maandag 1 december 2014 @ 16:25:05 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_147187286
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 16:04 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, ik spreid ook mn handen achter over haar ribbenkast dan zeg maar, en wijsvingers achter haar hoofd. Bedoel je dat?
ja idd :P
disclaimer
pi_147187492
Plakbabydag! O+

Hilmo
Ik gebruik m als omslagdoek overdag en als 'inbakerdoek' snachts. Ben zo blij met die doeken :D ze slapen veel rustiger
pi_147187497
Hihi Razz, ondeugend typetje!

En Skittles, het is ook heerlijk dan weer terug bij mama te zijn :P
pi_147189877
Nu onze kleine man zich niet goed voelt en steeds gaat spugen als hij gaat tijgeren, maar eens kids-tube.nl geprobeerd op aanraden van een vriendin. Mijnheer in wipstoel en Teletubbies aan....gebiologeerd aan het kijken. Pedagogisch vast niet verantwoord maar het werkte even prima.
pi_147189919
Hilmo: nog meer contact houden tijdens het drinken, loskoppelen als hij zelfs na compressie (als ik nog melk voel zitten, meestal zit er niks meer) alleen nog maar sabbelt. Dan de andere kant aanbieden. Eigenlijk deed ik dat al, maar soms wat laks in contact/actief houden :@
Kwak
  maandag 1 december 2014 @ 17:33:53 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_147190236
Er komt alweer bloed uit mn hechting :')
disclaimer
pi_147190381
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 16:03 schreef Hilmo het volgende:

Ik ga vrijdag fysio vragen waarom want ik weet het niet meer. Ja bij het lijfje meer idd, niet puur de oksels.

En qua borst geven, de laatst gegeven borst wil ik vaak als eerst geven en ik kan het niet altijd voelen.
qua borst geven adviseerden mensen mij ook altijd:
LR
Rl
LR
RL etc...
Dit brengt goed de borstvoeding op gang zei de kraam, Lk en de mensen in het ziekenhuis. Dus lijkt me niet raar dat jij dit ook doet nee :)

Qua optillen til ik ook vaak onder de oksels, vingers in nek. En zo snel mogelijk een hand onder de kont. Of wat sq zegt meer bij de ribben dan oksels. Maar ze is ook zo klein dat ik al gauw bij d'r ribben til
pi_147190474
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 17:33 schreef Stormqueen het volgende:
Er komt alweer bloed uit mn hechting :')
oh bah -O-
  maandag 1 december 2014 @ 17:40:55 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_147190541
Maar compressie is toch voor babies die niet de kracht hebben de borst goed leeg te drinken of niet genoeg melk binnen krijgen kwak? Of zit jij elke voeding op je tieten te douwen?

Ik weet dat het niet fair is maar ik krijg soms haast het gevoel dat ik te onverschillig ben met die hele borstvoeding als ik soms lees wat voor wetenschap sommigen er hier van maken :@
disclaimer
pi_147190723
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 17:40 schreef Stormqueen het volgende:
Maar compressie is toch voor babies die niet de kracht hebben de borst goed leeg te drinken of niet genoeg melk binnen krijgen kwak? Of zit jij elke voeding op je tieten te douwen?

Ik weet dat het niet fair is maar ik krijg soms haast het gevoel dat ik te onverschillig ben met die hele borstvoeding als ik soms lees wat voor wetenschap sommigen er hier van maken :@
Wees blij dat het lekker loopt! Het hoeft ook echt geen rocket science te zijn als het voor jullie beiden fijn gaat.

Ik vind het fijn om er een hoop van te weten. Ik ken via m'n werk 'de borst' alleen als 'kwaad'. En met bv is het juist hoofdzakelijk mooi voor mij :).

En Kwak fijn dat de lk je een goede opsteker heeft geheven!
pi_147190742
Ik doe dat ook niet hoor, sq. Alleen toen ik harde plekken en pijn kreeg, toen hielp ik O de borst tee legen. Verder houd ik niet eens bij welke tet ze het laatst had. Ik knijp ff :')
  maandag 1 december 2014 @ 17:50:50 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_147190879
Ik ben ook blij dat het fijn gaat, natuurlijk, en ik vind het ook prettig om er veel van te weten. Maar soms vraag ik me wel af of we het onszelf niet veel te moeilijk maken met al die kennis soms :@

Maar ik zal wel makkelijk praten hebben, daar ben ik me ook wel van bewust ;)

Ik zeg het ook niet om mensen af te vallen of af te zeiken overigens. Ik vind het alleen jammer als ik mensen in zoveel zorg en onzekerheid zie terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.

[ Bericht 17% gewijzigd door SQ op 01-12-2014 17:55:55 ]
disclaimer
pi_147191035
Ik denk dat ook wel eens, SQ. Krijg af en toe het idee dat ik wat laks ben.. De ene voeding krijgt ze rechts, de volgende links.. Meestal drinkt ze 'm ook niet helemaal leeg (van wat ik kan voelen) en alleen als ze echt langer dan 25 minuten wil drinken bied ik haar de andere nog eens aan..

Maar goed, wat kursor zegt, het loopt zo lekker, ze groeit als kool en plast genoeg, dus ik doe toch iets goed!

Ik vind m'n baby alweer leuk trouwens, nu. Maar toch ga ik zo tegen de nachten op zien :{ Maar goed, het wordt echt beter dus. Dan wachten we daar maar op!
pi_147191126
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 17:40 schreef Stormqueen het volgende:

Nee, ik heb gewoon een luie drinkert. Die van jou lurkt gewoon lekker de tiet leeg in 5 minuten.

Die van mij drinkt 5 minuten goed en meestal is de tiet dan wel leeg, maar ik voel wel even of ik nog wat voel zitten en duw daar dan op om m wat verder te stimuleren. Punt is: als ik er geen trucs bijhaal zit ik echt 45 min per uur elk uur dat hij wakker is met een drinkende baby/lurkende baby en ook de nachtvoedingen duren dan een vol uur. Hij is namelijk niet verzadigd genoeg om weer een paar uur weg te blijven...

Lekker toch dat die van jou zo goed drinkt uit zichzelf en niet 12 keer per dag komt?
Kwak
  maandag 1 december 2014 @ 18:01:59 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_147191228
Sorry, het komt kennelijk verkeerd over, dat was niet de bedoeling, zal me verder niet meer in de discussie mengen. :*
disclaimer
pi_147191378
Ik had van te voren gedacht dat alles bij mij wel vanzelf zou gaan. Mijn baby zou vanzelf goed drinken en ik zou melk in overvloed hebben en hij zou vanzelf een comfortabel ritme voor ons allebei vinden, en ik zag mezelf al hakend op de bank zitten met een kirrende baby naast me op het boxkleed of op me in de doek.

Niet dus.

Ik kwam met kloven uit t ziekenhuis en hij kwam bij t 7% lijntje in de buurt en ik moest hem heel vaak aanleggen, en toen hij begon met aankomen bleef hij zo vaak komen. En nu nog. Ik zou willen dat ik overdag wat meer mijn handen vrij had, dat zes tot acht voedingen aan 1 borst of 2 borsten van 5-10 minuten per keer voldoende zou zijn voor hem, maar dat is niet zo en daar heb ik best veel verdriet/stress van gehad.

Want als andere babies wel genoeg hebben aan 1 borst per 3 uur, waarom die van mij dan niet?

De consulten en de trukendoos zijn er voor mijn bescherming, mijn zere tepels als hij elk uur 45 min drinkt waarvan maar 10 min met slikken... Ik wou dat ik zonder had gekund :@ sxhaam me er soms voor dat ik blijkbaar niey van nature goed kan voeden...
Kwak
pi_147191392
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:01 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry, het komt kennelijk verkeerd over, dat was niet de bedoeling, zal me verder niet meer in de discussie mengen. :*
Nee, ik snap het heel goed. Ik dacht er zelf ook zo over tot het niet vanzelf ging...
Kwak
pi_147191416
Volgens mij wordt je juist wel begrepen. :Y. Iets met (on)bewust en (on)bekwaam.

Bij mij is het deels beroepsdeformatie ;).
  maandag 1 december 2014 @ 18:15:13 #143
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_147191591
Lieve kwak,

Het is denk ik puur toeval dat er nu zoveel goedlopende bv verhalen met kort en weinig drinkende baby's zijn. In ' mijn lichting' was het kloven, eindeloos voeden en korte tongriempjes alom. En PIJN, mijn god. Tranen in mijn ogen, kramp in mijn kaken en kromme tenen, letterlijk. Maar dat wordt minder, echt. F.enne heeft tot 8 maanden ten minste 10x per 24u gedronken en toen ze zo klein was, was het eerder 12-13 keer. Inmiddels is ze 9 maanden (vandaag *O* ) en is er pas 1 voeding af. 8-9 x is nu heel normaal.

Klap, moppert, skips en ook Dot kunnen je bijpraten over deze moeilijke fase. Het komt goed, wordt makkelijker, zal leuker zijn etc. Ik geef heel ontspannen en zonder twijfel bv.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: jullie doen het goed, niet aan jezelf twijfelen zonder haaknaalden en kirrende baby. :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_147191675
Het is ook rot als het niet lekker loopt :*

Bij mij ging het op een geven moment lekker en bij zus op hetzelfde moment niet en ze besloot te stoppen. Dat was niet leuk. Je gunt iedereen fijne bv momenten O+
  maandag 1 december 2014 @ 18:17:45 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_147191679
Sorry jongens, zo bedoelde ik het écht niet :'(
disclaimer
pi_147191684
+1 op jou SQ :@
Ik merk wel hoe lui ik ben met de borstvoeding. Zat ook een beetje verschrikt te kijken bij meer contact houden. Als ik naar onze voedingen kijk, is het behoorlijk liefdeloos hoe we zitten. Vooral in de nacht :D

Tja en in de nacht zit ik inderdaad met een baby een uur lang aan de tiet, komt ze elke dag elk uur wel even lurken en met een beetje geluk valt ze dan weer in slaap op schoot. Maar ik vind het eigenlijk allemaal wel best want het is een gewenning en het geeft hier de rust en regelmaat die ze nodig heeft. :)

SQ jij mag ook een mening hebben en ventileren hè. :P Een goede rel discussie is altijd leuk.

Wat balen van je hechting -O- is het nog niet helemaal geheeld? Anders even naar laten kijken door vk of huisarts als het maar blijft bloeden?
  maandag 1 december 2014 @ 18:21:03 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_147191810
En gewoon heel even voor de beeldvorming, ik denk dat niemand van de verse mama's tijd vindt om te haken of uitgebreid te koken. Dus neem dat jezelf ook niet kwalijk. Hier loopt de bv wel soepel maar ik kom ook niet echt aan meer toe dan de vaatwasser uitruimen en een wereldgerecht bereiden. Ik weet zeker dat dat ooit beter wordt!
disclaimer
  maandag 1 december 2014 @ 18:22:14 #148
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_147191849
Skjoe ik voelde in jouw post echt alleen een vleugje onzekerheid heur en echt geen sneer. Dus, be SQ en no worries :9
  maandag 1 december 2014 @ 18:25:24 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_147191973
Ja sorry, hoofdpijn en huilende baby = huilende mama :')
disclaimer
  maandag 1 december 2014 @ 18:27:38 #150
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_147192072
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ja sorry, hoofdpijn en huilende baby = huilende mama :')
Hee hou es op met je sorry. Sinds wanneer ben jij zo vredelievend en toffeeachtig? :D Zo ken ik je niet hoor. Keep breathin', baby knuffelen, hopen dat ze snel bijtrekt en dan zelf een dikke knuffel halen bij blei. En een paracetamol. :*
pi_147192102
In de eerste maanden toen ik nog thuis was met baby hing ze ook heul vaak aan de tiet. En dat werd naarmate ze ouder werd, werd dat minder.

Ik haalde geen onaardigheden uit jouw post hoor SQ. Ik ben nu ook al een poosje 'lui' wat betreft de bv, links, rechts, volgende voeding uuuuhhhh welke tiet had ik nou als laatste? Kan het niet voelen nouja, prop er gewoon een in :+
Tralalalaaa
pi_147192139
Alsjeblieft, verwijt elkaar en vooral jezelf niets. :@ iedereen doet z'n best, heeft slechte/redelijke/goede dagen. Ineens mama zijn, wat er met je gebeurt daar is geen voorstelling van te maken. En als het anders gaat dan je verwacht had....de een kan zo schakelen en de ander loopt daar (even) op vast. Ook nu met een tweede trap ik weer in m'n grootste valkuilen. Je zou toch denken dat ik beter moet weten :+
  maandag 1 december 2014 @ 18:32:07 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_147192225
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 18:27 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Hee hou es op met je sorry. Sinds wanneer ben jij zo vredelievend en toffeeachtig? :D Zo ken ik je niet hoor. Keep breathin', baby knuffelen, hopen dat ze snel bijtrekt en dan zelf een dikke knuffel halen bij blei. En een paracetamol. :*
oh, zo ben ik altijd al geweest hoor. Ik kon vroeger alleen beter faken. En ik weet hoe fucking onzeker dat moederschap is en dan wil ik niet anderen met een rotgevoel opzadelen.

Gelukkig vertrekt manlief net uit zijn werk, dus ik kan baby ook niet afgeven, dus ik kan ook niks warms eten voor pak m beet 20:15 :') :( /moppers
disclaimer
pi_147192258
SQ :*
pi_147192328
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:17 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry jongens, zo bedoelde ik het écht niet :'(
Hej niet huil'n jong! Dat deed ik al, om mezelf en niet om wat jij zei. (Ik typte zij, dat is pas erg)

:* ik ben oprecht blij voor je dat je er niet over hóeft te tobben. En ik heb dan weer geen koorts of bloedende hechtingen jeweets.
Kwak
  maandag 1 december 2014 @ 18:39:14 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_147192421
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 18:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hej niet huil'n jong! Dat deed ik al, om mezelf en niet om wat jij zei. (Ik typte zij, dat is pas erg)

:* ik ben oprecht blij voor je dat je er niet over hóeft te tobben. En ik heb dan weer geen koorts of bloedende hechtingen jeweets.
ik zal t niet meer doen :@. Ik hoop dat het voor jou snel makkelijker wordt!

Zoë, hoe doe jij dat eigenlijk in vredesnaam, avondeten?
disclaimer
pi_147192487
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:21 schreef Stormqueen het volgende:
En gewoon heel even voor de beeldvorming, ik denk dat niemand van de verse mama's tijd vindt om te haken of uitgebreid te koken. Dus neem dat jezelf ook niet kwalijk. Hier loopt de bv wel soepel maar ik kom ook niet echt aan meer toe dan de vaatwasser uitruimen en een wereldgerecht bereiden. Ik weet zeker dat dat ooit beter wordt!
Nee dat beeld heb ik ook al snel bijgesteld :+ dat was naief hoogzwanger utopisch :')

Ik kan er ook echt niet bij dat ik nu er een baby is het ineens wel belangrijk vind of het een ontplofte teringzooi is in huis :') dat kon me toen ik tijd zat had nooit wat bommen...

(Mag sowieso niet piepen, ivm fokwet vertel ik maar niet waar mijn baby nu ligt en wat ie daar doet O-) )
Kwak
pi_147192558
In je nek te kakken? :o
pi_147192581
Ok ok omdat jullie zo aandringen, hij ligt op straat uit de goot te likken. Als een baas.
Kwak
  maandag 1 december 2014 @ 18:44:45 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_147192616
Gevaarlijk is dat ja :P

Mijn baby droomt van melk in de draagdoek. Ik ga soep opwarmen. En hoe ik dat ga opeten bedenk ik dan wel weer :')
disclaimer
pi_147192666
Wat wel kak is: mail van Albert, dat mn weekbestelling boodschappen morgen niet geleverd wordt door een technische storing. Kak.kak.kak.

Net even alles opnieuw besteld :') voor een dag later. En J moet nu morgen voor hij naar zijn werk gaat maar even pleepapier en luiers halen (we blijken net geen week met een midpak te doen :'))
Kwak
pi_147192684
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:44 schreef Stormqueen het volgende:
Gevaarlijk is dat ja :P

Mijn baby droomt van melk in de draagdoek. Ik ga soep opwarmen. En hoe ik dat ga opeten bedenk ik dan wel weer :')
Ork ork ork... Soep eet je met een?
Kwak
  maandag 1 december 2014 @ 18:46:33 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_147192696
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 18:46 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ork ork ork... Soep eet je met een?
rietje?
disclaimer
pi_147192702
Wat een baas is die M toch! In het donker nog naar buiten, nu al!

SQ dat deed ik een week terug uit een rietje :D wat als residu er nog in zat kon ik dan zo m'n mond inschuiven. Charmant is het niet, maar het werkte :P
pi_147192735
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 18:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik zal t niet meer doen :@. Ik hoop dat het voor jou snel makkelijker wordt!

Zoë, hoe doe jij dat eigenlijk in vredesnaam, avondeten?
Als de baby's slapen schil ik de aardappelen en zet ik alles klaar voor zover dat kan. Voor het koken zorg ik dat S aandacht heeft gehad en dat de baby's hebben gedronken. Tot nu toe eigenlijk altijd een gezonde maaltijd op tafel gezet maar geen 'ingewikkelde' gerechten ofzo. Gewoon aardappels groente vlees of pasta.

Vandaag hebben we best veel gedaan ondanks 24/7 een wakkere baby :9.
Huis schoongemaakt, de was gedaan, auto naar de garage, was opgeruimd, kast opgeruimd, sinterklaas cadeautjes ingepakt, met S gespeeld, vaatwasser uitgeruimd, keuken schoon, toilet schoon, baby's schone luiers en flesjes enz, bed verschoond..enz

(8> en ik wisselen af. Stilzitten is niet echt ons ding (dan kak ik alleen maar in. ik kan dan beter doorgaan dan merk ik niet dat ik moe ben)
  maandag 1 december 2014 @ 18:50:43 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_147192837
Tering Zoë. You make us all look like faalhazen _O- _O_
disclaimer
pi_147193006
:D
Ik voel me het prettigst in een opgeruimd schoon huis. We hebben nu zoveel spullen met peuter en 2 baby's. Dat is al snel een chaos.
pi_147193008
Woah Zoë... Goed bezig!
:* voor SQ en Kwak :)

Ik ben plakmama vandaag :@ Ik heb een soort sprongetje geloof ik, qua moedergevoel. Gecombineerd met schuldgevoel over de spruw :{ Wil m'n baby niet wegleggen...
pi_147193011
M'n baby droomt vandaag telkens eng denk ik. Want ze trekt zielige gezichten en piept. Ik vind dat zo sneu ;( :X
pi_147193022
:o ResteCP Zoë! (en wat SQ zegt...)

Stilzitten is ook niet zo mijn ding :') , dus áls baby even slaapt (niet op mij) of een half uurtje blij in de box ligt dan weet ik niet hoe gáuw ik klusjes moet gaan doen (en weet ik soms van gekkigheid niet meer waar te beginnen).

Vandaag heb ik (deels met hulp van J die M even vermaakte op zijn schoot terwijl hij zelf zat te tikken aan een voorstel): de kolf uitgewassen en gesteriliseerd/uitgekookt, een witte was gedraaid en opgehangen en een gekleurde was in de machine gedaan, de la met M's kleertjes ontdaan van lelijk en te klein spul wat hij niet meer kan/gaat dragen, M's kinderserviesje uitgepakt uit de bezorgdoos (O+ cadeau van oudtante, superlief, door mezelf uitgekozen en gekocht, dat wel). Nou, dan voel ik me al een hele piet hoor!

J heeft vanmorgen t bed verschoond, mijn lunch gemaakt en staat nu t eten op te zetten terwijl ik Fok! :@

ga m maar gauw helpen.
Kwak
  maandag 1 december 2014 @ 18:56:19 #171
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147193104
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:50 schreef Stormqueen het volgende:
Tering Zoë. You make us all look like faalhazen _O- _O_
pi_147193160
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:54 schreef Zoë23 het volgende:
:D
Ik voel me het prettigst in een opgeruimd schoon huis. We hebben nu zoveel spullen met peuter en 2 baby's. Dat is al snel een chaos.
Ja, ik ook, maar dat betekent nog niet dat het me ook daadwerkelijk lukt daar iets aan te doen (staart naar de tafel vol onuitgezochte krijgkleertjes die er al een week liggen) :+

het huishouden draait momenteel echt op Juul...
Kwak
pi_147193301
Ik weet nog niet hoe ik alles ga doen. Voorlopig heb ik nog teveel last van m'n onderkantje en m'n onderrug en bekken om langer dan 3 minuten in de keuken te staan. Gelukkig wordt er voor mij gekookt en maakt de kraam ontbijt en lunch :D

Maar dat is donderdag ook niet meer ;( maar moet het toch ooit zelf doen.

Chapeau Zoë ! Petje af hoor !
pi_147193495
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:07 schreef kwakz0r het volgende:
Ik had van te voren gedacht dat alles bij mij wel vanzelf zou gaan. Mijn baby zou vanzelf goed drinken en ik zou melk in overvloed hebben en hij zou vanzelf een comfortabel ritme voor ons allebei vinden, en ik zag mezelf al hakend op de bank zitten met een kirrende baby naast me op het boxkleed of op me in de doek.

Sorry, maar dacht je dit heus?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 1 december 2014 @ 19:09:14 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_147193751
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:54 schreef JufMariska het volgende:
Woah Zoë... Goed bezig!
:* voor SQ en Kwak :)

Ik ben plakmama vandaag :@ Ik heb een soort sprongetje geloof ik, qua moedergevoel. Gecombineerd met schuldgevoel over de spruw :{ Wil m'n baby niet wegleggen...
Plakmama O+ had ik vandaag ook hoor, na twee dagen doodziek in bed hebben we extra veel geknuffeld en geluidenspelletjes gedaan ter compensatie. Mag best!

LT, sneu ziet dat er uit he? Ik heb het in de eerste week een keer gefilmd, ze gaan echt van lachgrimas naar huilgrimas in een nanoseconde :')
disclaimer
  maandag 1 december 2014 @ 19:10:01 #176
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147193799
Ik heb ook heel graag mn huis op orde, dat is het niet :D maar mijn grootste frustratie deze tijd is dat ik zoveel wil en in de praktijk niet veel verder kom dan de linkerhelft van de woonkamer ontdoen van speelgoed/troep, terwijl Sil de zojuist opgeruimde rechterhelft van de woonkamer overhoop haalt :') ;(
pi_147194395
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 19:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb ook heel graag mn huis op orde, dat is het niet :D maar mijn grootste frustratie deze tijd is dat ik zoveel wil en in de praktijk niet veel verder kom dan de linkerhelft van de woonkamer ontdoen van speelgoed/troep, terwijl Sil de zojuist opgeruimde rechterhelft van de woonkamer overhoop haalt :') ;(
Dit inderdaad! Zooo frustrerend!!
Ik ga toch echt maar eens een poets zoeken denk :') ik ben echt slecht in huishouden icm kindjes.
Tralalalaaa
pi_147194424
quote:
5s.gif Op maandag 1 december 2014 19:04 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Sorry, maar dacht je dit heus?
Nee, niet écht. Ik ben geen gekkie!

Althans, ik wist heus dat het niet zo zou gaan.... Maar als ik dacht aan hoe het zou zijn was dit wel het beeld dat steeds boven kwam. Ik denk dat het moeilijk is je voor te bereiden op hoe het echt zal zijn, voor mij in elk geval. Ik kon het me echt niet voorstellen, niet hoe het zou voelen. En ook een beetje het "maar dat overkomt mij allemaal toch niet" gevoel, ja.
Kwak
pi_147194451
Sq ja heel sneu ;(
Wel tof zo'n filmpje.

Even een BV vraag. Vanmorgen kolfde ik 100cc uit rechts en maar 50 uit links ;( is dat raar? Normaal zit er 10 cc max verschil tussen. En ook vandaag niet gelekt en na die 100cc kolfde ik de rest van de tijd minder.. Hebben jullie dat ook? Ik dacht als ik 100 kon ik toch wel in de buurt daarvan zou blijven. Maar had net maar 45 ... Het wordt toch de hele tijd door weer aangemaakt?
  maandag 1 december 2014 @ 19:23:46 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_147194502
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:22 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Sq ja heel sneu ;(
Wel tof zo'n filmpje.

Even een BV vraag. Vanmorgen kolfde ik 100cc uit rechts en maar 50 uit links ;( is dat raar? Normaal zit er 10 cc max verschil tussen. En ook vandaag niet gelekt en na die 100cc kolfde ik de rest van de tijd minder.. Hebben jullie dat ook? Ik dacht als ik 100 kon ik toch wel in de buurt daarvan zou blijven. Maar had net maar 45 ... Het wordt toch de hele tijd door weer aangemaakt?
jup, heb het toevallig gisteren nog gevraagd in het BV-topic en iedereen bleek dat te hebben :D
disclaimer
pi_147194550
Links was mijn supertiet! oO<
Kon zomaar de helft verschil inzitten. Heb me daar nooit zorgen om gemaakt eigenlijk.
pi_147194625
Ik had het idee dat het terug liep. Vandaar. Maar dan zal er wel niets aan de hand zijn. Daarbij drinkt de toch niet meer dan 60cc
pi_147194668
Super tiet :') mental image van een tiet met een cape nu. :')
pi_147194832
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee, niet écht. Ik ben geen gekkie!

Althans, ik wist heus dat het niet zo zou gaan.... Maar als ik dacht aan hoe het zou zijn was dit wel het beeld dat steeds boven kwam. Ik denk dat het moeilijk is je voor te bereiden op hoe het echt zal zijn, voor mij in elk geval. Ik kon het me echt niet voorstellen, niet hoe het zou voelen. En ook een beetje het "maar dat overkomt mij allemaal toch niet" gevoel, ja.
Ik kon me er ook heel weinig bij voorstellen, bij de babytijd. Als ik van tevoren bedacht hoe het zou zijn met een kind dan zag ik altijd beelden voor me die begonnen bij een jaar of 4. :D . Van borstvoeding had ik ook amper een voorstelling en ik heb het eigenlijk gewoon allemaal over me heen laten komen. Maar ik snap trouwens wel heel goed hoe zwaar het nu kan voelen, zeker met de bv, en de energie, en moeite die het kost. Ik vond het ook zwaar! En dan had ik verder geen moeilijke omstandigheden, spruw of wat dan ook.

Daarover gesproken.. Ik ben de bv op heel natuurlijke wijze aan het afbouwen nu. Ik merk dat I overdag weinig tot geen behoefte heeft. Ook omdat ze nu gewend is op het kdv kv te krijgen. En ik merk dat ik het dat ook wel prettig vind zo. Ik geef nu eigenlijk alleen nog kleine beetjes en 's nachts 1 voeding. Best gek eigenlijk, maar het voelt goed zo. Het zou best kunnen dat het gewoon ineens over is.
  maandag 1 december 2014 @ 19:35:38 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_147195046
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:24 schreef Butterflower het volgende:
Links was mijn supertiet! oO<
Kon zomaar de helft verschil inzitten. Heb me daar nooit zorgen om gemaakt eigenlijk.
linkertieten ftw *O*
disclaimer
pi_147195083
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2014 19:31 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik kon me er ook heel weinig bij voorstellen, bij de babytijd. Als ik van tevoren bedacht hoe het zou zijn met een kind dan zag ik altijd beelden voor me die begonnen bij een jaar of 4. :D . Van borstvoeding had ik ook amper een voorstelling en ik heb het eigenlijk gewoon allemaal over me heen laten komen. Maar ik snap trouwens wel heel goed hoe zwaar het nu kan voelen, zeker met de bv, en de energie, en moeite die het kost. Ik vond het ook zwaar! En dan had ik verder geen moeilijke omstandigheden, spruw of wat dan ook.

Daarover gesproken.. Ik ben de bv op heel natuurlijke wijze aan het afbouwen nu. Ik merk dat I overdag weinig tot geen behoefte heeft. Ook omdat ze nu gewend is op het kdv kv te krijgen. En ik merk dat ik het dat ook wel prettig vind zo. Ik geef nu eigenlijk alleen nog kleine beetjes en 's nachts 1 voeding. Best gek eigenlijk, maar het voelt goed zo. Het zou best kunnen dat het gewoon ineens over is.
Klinkt goed. Fijn dat t een soort vanzelf gaat op deze manier :Y

ik word vooral gek van mijn enorme stemmingswisselingen. van superzonnig naar dikke donkere wolken binnen heel korte tijd, en dan kan t ook weer heel snel over zijn. hoop dat dat nog wat meer gebalanceerd wordt.
Kwak
pi_147195162
Ik had toen ik bv gaf ook een supertiet ( :D )
Op het eind voedde ik alleen met rechts zodat S.ara in het midden van ons bed kon liggen (veiliger) en ik gewoon kon blijven slapen ( :@ ) maar dat was na 12mnden
Toen had ik geen verschil in grootte vd borst ofzo.
pi_147195392
Ik had juist de verwachting dat het moeizaam zou zijn (doemdenker :P ) en was verbaasd dat borstvoeding geven gewoon lukt! :@ en hoe mooi het is en voelt om het te doen. De problemen die erbij komen had ik me alsnog wel op verkeken (pijn, kloven, zorg om productie), het is ook echt totaal niet voor te stellen hoe het is als je het niet ooit gedaan hebt. Moeilijker voor te stellen dan bevallen, ofzo :P
pi_147195531
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:27 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Super tiet :') mental image van een tiet met een cape nu. :')
:') oO<
  maandag 1 december 2014 @ 19:49:47 #190
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147195801
Ik zou bijna (maar gelukkig niet helemaal :+) een beetje onzeker worden van alle verhalen over niet kunnen eten, douchen, etc. S uze ligt als ze wakker is maar een beetje voor zich uit te staren met af en toe een lachje, slaapt direct in haar wieg, cosleeper of doek, waar ik haar maar neerleg :@ Op wat plakuurtjes na dan.
Het is dat ze al lacht, om zich heen kijkt en net haar hand heeft ontdekt (die blijkbaar echt Super Awesome is) anders zou ik me nog zorgen maken of dat wel normaal was

voordat dit verkeerd begrepen wordt, dit is niet bedoeld om anderen de ogen uit te steken :P. Sil was nogal het tegenovergestelde dus ik weet hoe het kan zijn. Ik vind het gewoon gek én fijn én ik moet er nog steeds aan wennen.
pi_147195920
Linker-supertiet-boks 8-)

Nikki, nog even voor je mama-filmpje O+

Zoë :o wat een activiteiten! Ik wordt al bijna moe als ik er aan denk :') maar ondertussen wel altijd graag een schoon, opgeruimd huis willen hebben :X

F was zo moe van het kdv dat hij om kwart voor 7 al op bed lag :o Wel fijn om eens voor half 8 warm te kunnen eten :+
pi_147195954
Mijn moeder en oma waren beiden een soort supervoedsters (in de verhalen), misschien dat ik mezelf daardoor ook wat overschatte :+

Got wat zijn we ook een stelletje pieperds bij elkaar he? Of onze babies nou makkelijk of moeilijk zijn, we worden van allebei onzeker :')
Kwak
  maandag 1 december 2014 @ 19:53:25 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_147196016
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:42 schreef Heliotrope het volgende:
Ik had juist de verwachting dat het moeizaam zou zijn (doemdenker :P ) en was verbaasd dat borstvoeding geven gewoon lukt! :@ en hoe mooi het is en voelt om het te doen. De problemen die erbij komen had ik me alsnog wel op verkeken (pijn, kloven, zorg om productie), het is ook echt totaal niet voor te stellen hoe het is als je het niet ooit gedaan hebt. Moeilijker voor te stellen dan bevallen, ofzo :P
ik had dat ook. Allemaal horrorbeelden van bloedende tepels of gewoon geen melk hebben enzo :')

En nu zit ik heel wreed mijn lauwe soep weg te lepelen terwijl baby ligt te jenken naast me in de box w/
disclaimer
pi_147196200
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:26 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik had het idee dat het terug liep. Vandaar. Maar dan zal er wel niets aan de hand zijn. Daarbij drinkt de toch niet meer dan 60cc
Hoe vaak kolf je op 24u? En drinkt je mini daarnaast aan de borst?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 1 december 2014 @ 19:58:56 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_147196324
maar LT, jouw baby is ook pas een week he. Je hoeft nog geen liters te produceren ;)
disclaimer
  maandag 1 december 2014 @ 20:02:21 #196
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147196520
Ik heb geen idee of ik links of rechts meer kolf, maar zal er eens op letten :+

En check SuzyQ O+!
pi_147196686
O+ en de muts!!!

+1 nog ff op niet stil kunnen zitten, ik blijf ook maar druk met was, opruim, boodschapje hier en daar en niet te vergeten werk :) Nog maar 2 bruiloften en 4 albums te gaan btw, dan kan ik eindelijk met verlof ;)
  maandag 1 december 2014 @ 20:07:35 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_147196793
Oooh suusje O+ O+
disclaimer
pi_147196811
ik vond t al zo'n mijlpaal dat ze 2 uur in dr bed heeft geslapen... :')
3x raden wie er nu bij mij ligt te slapen...
en dat voelt dan ook weer n beetje als falen want ze moet toch gewoon in bed kunnen slapen met 4 mnd :@
S. 2014
J. 2016
pi_147196845
Alweer 2 pagina's terug maar sq vroeg over die compressie. Ik gebruik het wel bij elke voeding, die van mij valt snel in slaap en wordt na minuten weer wakker en wil dan meer melk. Soms laat ik hem ook zitten en dan komt er soms ineens tsr en gaat hij even als een gek drinken. Nou ja, ik doe ook maar wat haha. Maar compressie werkte ook bij baby's die in slaap vallen. Maar daarnaast,de compressie werkt bij mij bijna nooit ;)
Ben het wel met je eens dat wemisschien teveel weten, maar soms weet ik ook te weinig en denk ik, kon ik hem nou maar beter aanleggen... Dat hij een half uur per borst drinkt, vind ik wat lang.

Oh en ik had nooit verwacht dat het bv geven mij zou lukken met mijn tepels! Voel me zo trots dat het lukt, ondanks de pijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hilmo op 01-12-2014 20:41:54 ]
pi_147197626
SchoonheidSuus O+

Beide Suusjes trouwens O+
pi_147198214
SQ en Kwak - ik zie beide kanten van de discussie hoor en begrijp jullie allebei. (Pfffff, ik typte tot twee keer toe 'begreip' en 'allebij' en moest hardop nadenken wat er niet goed ging :') ) .

Ik ben geneigd om met alles wat ik in de loop der jaren ( :@ ja zo lang lurk ik al ja) in dit topic heb geleerd heel erg alles rondom 'de baby' te analyseren. En merk tegelijk dat loslaten en 'gewoon maar wat doen' eigenlijk veel beter werkt. Maar.. ik heb een makkelijk kind. En ik kan me voorstellen dat moeilijkheden zoals spruw, lang drinken, weinig slapen er toe leiden dat je wél alles gaat proberen wat je hebt gelezen en geleerd.

Maar fijn dat we in elk geval allemaal zo begripvol naar elkaar zijn. Ik was bijvoorbeeld best nerveus om hier te vertellen dat ik overging op KV. Bang dat mensen het niet zouden begrijpen. Maar iedereen hier was heel lief! Dus.. eh.. ja.. wat wil ik eigenlijk zeggen :'). Iets in de zin van "yay woohoo fijn begripvol topic vol ervaringen en uitwisselen enzo ^O^ ".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2014 20:37:26 ]
pi_147198243
Ohja en Zoë is een huishoudelijke SUPERHELD. Serieus, ik wil bij je op cursus.
En SpeesSuus is een dropje O+ .
  maandag 1 december 2014 @ 20:42:33 #204
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147198503
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:36 schreef Razztwizzle het volgende:
SQ en Kwak - ik zie beide kanten van de discussie hoor en begrijp jullie allebei. (Pfffff, ik typte tot twee keer toe 'begreip' en 'allebij' en moest hardop nadenken wat er niet goed ging :') ) .

Ik ben geneigd om met alles wat ik in de loop der jaren ( :@ ja zo lang lurk ik al ja) in dit topic heb geleerd heel erg alles rondom 'de baby' te analyseren. En merk tegelijk dat loslaten en 'gewoon maar wat doen' eigenlijk veel beter werkt. Maar.. ik heb een makkelijk kind. En ik kan me voorstellen dat moeilijkheden zoals spruw, lang drinken, weinig slapen er toe leiden dat je wél alles gaat proberen wat je hebt gelezen en geleerd.

Maar fijn dat we in elk geval allemaal zo begripvol naar elkaar zijn. Ik was bijvoorbeeld best nerveus om hier te vertellen dat ik overging op KV. Bang dat mensen het niet zouden begrijpen. Maar iedereen hier was heel lief! Dus.. eh.. ja.. wat wil ik eigenlijk zeggen :'). Iets in de zin van "yay woohoo fijn begripvol topic vol ervaringen en uitwisselen enzo ^O^ ".
Oh Razz wat zonde dat je daar nerveus over was :o

Want no offence, ik vind fok heel leuk, maar het zou me aan mn reet roesten wat men hier voor mening zou hebben over welke voeding ik mn baby geef.
pi_147198656
Oh Spees je baby! O+!
  maandag 1 december 2014 @ 20:47:10 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147198746
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 20:45 schreef L-E het volgende:
Oh Spees je baby! O+!
mupke he O+ en zo groot ook alweer!
  maandag 1 december 2014 @ 20:48:58 #207
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147198834
Zoo bijgelezen 8-) .

Ik aai overigens wel de hele tijd over mn tetten tijdens t voeden. Gewoon omdat het legitiem in gezelschap kan atm!

en omdat die luie draak van mij anders helemaal niks uitvoert in dat uur dattie al bezig is

Aah die muts spees :D en dat blije hoofd er onder!!!

Ik voel mij ook wel eens een supermama. Vandaag heb ik zijn plas nog van zijn kleren weten te houden *O* . Wel jammer dat het op het net verschoonde bed terecht kwam en ik maar in het bezit ben van 2 hoeslakens. Die liggen nu op de verwarming te drogen :P .

Verder loopt het huishouden hier redelijk. Vriend gaat vanavond nog dweilen en ik heb de was bij *O* . scheelt dat ik een relatief makkelijke peuter heb die huishoudelijk werk als spelen ziet.
pi_147199084
Spees, wat lief die foto!!

Ik vind dit forum ook fijn en soms vermakelijk. Het is mijn tijdbesteding onder de lange voedingen overdag, echt het ideaal. Wordt nog afkicken straks met werken.
Ook omdat ik nu dingen eerder waardeer zoals zelf kunnen slapen, baby wakker weg kunnen leggen en iets voor jezelf doen ( en dan schuldig voelen want de dagen en tijd gaat al zo snel en die had ik ook met baby kunnen besteden). Dat ga ik meer waarderen en besef dat dat niet vanzelfsprekend is.
pi_147199902
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 20:42 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh Razz wat zonde dat je daar nerveus over was :o

Want no offence, ik vind fok heel leuk, maar het zou me aan mn reet roesten wat men hier voor mening zou hebben over welke voeding ik mn baby geef.
Mja.. Ik vond het best lastig omdat hier gewoon zoveel mensen BV geven en ook willen blijven geven. En de meeste vragen gaan er ook over, en maar weinig over KV. En er vaak wordt geschreven over het geven van KV in nood, met huilende smileys erachter :@ of tot het uiterste gaan om maar geen KV te geven. En dan ga ik, met goedlopende BV, over naar KV. Vandaar.

Ik ben overigens enorm blij met de overstap en voel mezelf ook een stuk vrolijkere mama sinds de overstap, dat wel. Dus met terugwerkende kracht trek ik me nergens meer wat van aan :+ maar het voelde wel even stom. Terwijl dat dus nergens voor nodig was, want iedereen was er heel cool over.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2014 21:11:32 ]
  maandag 1 december 2014 @ 21:13:49 #210
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147200080
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:10 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Mja.. Ik vond het best lastig omdat hier gewoon zoveel mensen BV geven en ook willen blijven geven. En de meeste vragen gaan er ook over, en maar weinig over KV. En er vaak wordt geschreven over het geven van KV in nood, met huilende smileys erachter :@ of tot het uiterste gaan om maar geen KV te geven. En dan ga ik, met goedlopende BV, over naar KV. Vandaar.

Ik ben overigens enorm blij met de overstap en voel mezelf ook een stuk vrolijkere mama sinds de overstap, dat wel. Dus met terugwerkende kracht trek ik me nergens meer wat van aan :+ maar het voelde wel even stom. Terwijl dat dus nergens voor nodig was, want iedereen was er heel cool over.
Ja, door sommigen wordt hier wel eens gedaan alsof KV rotte-eieren-sap is wat je alleen bij tijden van oorlog in je kind stopt.

Maar wat fijn dat je je nu zoveel beter voelt!
pi_147200202
Zoë held! _O_ Gewoon doorbikkelen it is. :* Herkenbaar dat je huis netjes moet zijn, zonder net huis geen rust in mijn hoofd. :@

Spees wat een toffe foto van S. O+

Ik klaagde over mijn vervelende baby's, waren ze gewoon eigenlijk allebei ziek. Ik zei gisteren al tegen mijn man dat ze vast iets onder de leden hadden met al dat gehuil. Ja dus, want S is vanmiddag thuisgekomen met waterpokken. Er zit er tot nu toe eentje in zijn ooghoek en een stuk of 20 op zijn rompje. Ik hoop dat hij nog wat antistoffen van mij geeft waardoor er niet zo heel veel pokken komen. L had het echt mega erg namelijk. -O-

T heb ik net een pufje gegeven en een half uurtje later leek hij wat minder piepend te ademen. Ik ben geen fan van de medicatie die hij krijgt, dus ik ga er zo spaarzaam mogelijk mee om (hij hoeft het alleen te gebruiken als hij last heeft). Voor nu ben ik blij dat hij er baat bij heeft.
pi_147200327
Wat is S leuk! Ik moet ook een meisje :Y

Kwak, bij mij was het de neverending spruw die me de das om deed. En ik vond kv ook echt erg en ik heb me vaak, ook zonder reden, verdedigd. Nu mis ik bv nog, vooral met een ziek kind, maar het was wel echt de goede keus voor mij. Ik was zo geënt om het te laten lukken omdat het bij mijn moeder 3x niet lukte dat ik er echt aan onderdoor ging. De zo stabiele persoon die ik normaal ben was gewoon weg en ik huilde hele dagen. Sja, dat is nu ook niet de bedoeling.

Wij gaan een interessante nacht tegemoet. Meneer zit zo vol snot dat hij uit alle gezichtsopeningen lekt :Y) De koorts gaat van hoog naar laag en de slaapjes zijn kort en nat. Gelukkig heb ik morgen geen congres :')
pi_147200383
Och arme jongens Nikki! Beterschap!
pi_147200499
Spees :+ wat verwoord je het weer mooi met je rotte eierensap.

Ik sta helemaal niet zo negatief tegenover KV en ik sluit ook niet uit dat ik alsnog overstap in de toekomst. Het is ook best raar dat ik desondanks alles op alles wil zetten om met de bv door te gaan.

Ik denk dat t ook is omdat het iets is wat ik 'goed' kan doen voor mijn baby. Ik geniet als t goed loopt ook enorm van de momentjes samen. En eerlijk gezegd heb ik buiten het voeden helemaal niet zulk leuk/veel contact met baby. Ik heb vandaag nog heel hard gehuild omdat hij nooit naar mij lacht en wel naar zijn vader en vandaag zelfs de lactatiekundige :') 'contact houden' tijdens de voeding is ook lastif omdat hij mij nooit zo echt aankijkt tijdens t voeden... En troosten kan ik hem ook niet zo goed zonder borst, knuffelen met mij zomaar wil hij nooit... Het zal wel toeval zijn maar toch maakt dat wel dat ik dat ene wat alleen ik kan doen heel graag wil doorzetten...
Kwak
pi_147200500
Razz, heel goed hoor dat je je dan iig nu nergens meer wat van aan trekt :Y gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

Ik heb wel alles meegelezen de afgelopen dagen maar tis teveel om overal op te reageren :) zag weer superlieve snoetjes voorbij komen O+ en Zoe de supermama die nog het huis kan poetsen :o !

Hier vandaag 38 weken, de babykamer is sinds dit weekend écht af O+ maar we hebben helaas ook lekkage in huis }:| boo. T gaat niet heel hard gelukkig, ws een lek in de goot, met een natte plek in onze slaapkamer. Vandaag meteen met buren overlegd en wacht op twee loodgieters voor een afspraak, gewoon zo snel mogelijk fixen die handel. Hopelijk loopt het niet al te erg in de papieren, want na alle noodgedwongen werkzaamheden van dit jaar was dit dus niet echt waar we op zaten te wachten -O- ..

Verder een :* en een banketletter voor alle zieke mama's en kindjes, ziek zijn is naar ;( Hopelijk gaat het snel beter!

JM en Kwak, balen van de vermoedelijke spruw.. -O- maar Wat een Curve! *O* (JM) en fijn dat het consult zo goed was! (kwak)
pi_147200594
Oh en zieie kindjes van Nikki -O-

En beide mooie suusjes! O+

Morgen komt mijn elektrische kolf ws. dus dan ga ik daarmee spelen :+
Kwak
pi_147200646
Crump :D Elke keer als jij post denk ik "Shit, ik heb over je bevalling heengelezen" :') !
pi_147200678
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Crump :D Elke keer als jij post denk ik "Shit, ik heb over je bevalling heengelezen" :') !
hihi nee nog steeds niet :D echt, ik meld het wel dan hoor!
pi_147200808
_O- ik vind t vet tof dat je vast meepost crump. Gezellig, en dan ben je straks al helemaal geintegreerd.

Er ligt een kat op mijn voet te slapen >:O ze heeft hem helemaal omarmd en haar kopje erop gelegd O+

Die gekke baby van mij slaapt nog steeds :o en nu twijfel ik uiteraaaard of ik m niet uit bed moet halen, zijn laatste voeding is nu ruim vier uur geleden begonnen...
Kwak
pi_147201030
btw ik zag hier gisteren of eergisteren een vraag voorbijkomen over "welke kolf" voor incidenteel kolven.. valt daar nog wat zinnigs over te zeggen? handkolven lijkt me echt aars namelijk, maar een medela hieperdepieper hoeft voor mij ook weer niet qua kosten omdat ik niet fulltime hoef te kolven op het werk oid. T gaat meer om vooruitkolven zodat ik ook eens wegkan bijv :+

En idd, geen kolf kopen voor je bv is opgestart enz O+ maar toch, he, benieuwd wat anderen hebben :)
  maandag 1 december 2014 @ 21:39:20 #221
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147201444
Ik heb een Avent die elektrisch en met de hand kan, was toen in de aanbieding voor... 60 ofzo? Ik ben ook geen beroepskolver, maar ik vind hem ideaal.
Maar het is zo persoonlijk, sommigen zweren bij die mega dubbele Medela unit, en toen ik die gebruikte voelde ik me een zwaar ongelukkige Clarabella en zelfs de laagste stand deed al pijn (kun je nagaan toen mn vriend de knop op maximaal draaide met een 'hey, waar is deze voor?' :'))
pi_147201529
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 21:32 schreef Crumpette het volgende:
btw ik zag hier gisteren of eergisteren een vraag voorbijkomen over "welke kolf" voor incidenteel kolven.. valt daar nog wat zinnigs over te zeggen? handkolven lijkt me echt aars namelijk, maar een medela hieperdepieper hoeft voor mij ook weer niet qua kosten omdat ik niet fulltime hoef te kolven op het werk oid. T gaat meer om vooruitkolven zodat ik ook eens wegkan bijv :+

En idd, geen kolf kopen voor je bv is opgestart enz O+ maar toch, he, benieuwd wat anderen hebben :)
Ik heb 15 maanden met dit gekolfd:
http://www.prenatal.nl/sh(...)vel=product&id=35701

hij deed het super O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 1 december 2014 @ 21:42:16 #223
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147201591
Oh, ja die van bitterend bedoel ik ook :+
pi_147201690
^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 1 december 2014 @ 22:08:47 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_147202996
Ik heb denk ik net een stuk bindweefsel opgerocheld ;( nog nooit zoiets gezien en dat mag zo blijven. Mijn mond smaakt iig niet meer naar een drie dagen oude roadkill in augustus.

Rotte eiersap. Ik hou zo van spees O+

Arme Nikki, twéé zieke baby's ;( ik hoop dat ze elkaar niet aansteken. Voorzichtig knufje voor je ventjes :*

Dot, jij ook beterschap voor je manneke!
disclaimer
pi_147203031
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 21:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb een Avent die elektrisch en met de hand kan, was toen in de aanbieding voor... 60 ofzo? Ik ben ook geen beroepskolver, maar ik vind hem ideaal.
Maar het is zo persoonlijk, sommigen zweren bij die mega dubbele Medela unit, en toen ik die gebruikte voelde ik me een zwaar ongelukkige Clarabella en zelfs de laagste stand deed al pijn (kun je nagaan toen mn vriend de knop op maximaal draaide met een 'hey, waar is deze voor?' :'))
Oei :X

Ik zit hier met een sinds 18:00 huilende baby die absoluut alles weigert -O- Als ik alleen al in de buurt durf te komen met m'n tepel of pink zet ze het al op een krijsen :? Ondertussen heeft ze wel al aan m'n wang liggen zuigen en m'n neus moest er ook aan geloven, maar drinken wil ze niet. Met wiegen dommelt ze in, maar slechts een paar minuutjes. Dit wordt een interessante nacht denk ik. Arme buren :P
  maandag 1 december 2014 @ 22:13:06 #227
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_147203192
Beterschap voor alle zieken en zieke kindjes hier!
Hier gaat het gelukkig (niet hardop zeggen - ik weet het) eindelijk weer beter. Minder gehoest en gesnotter, geen keelpijn meer. Alleen een baby met doorkomende tandjes, maar daar is dentinox en een zetpil de uitkomst voor.
Nu moet die sint het land nog weer uit en dan wordt het ook vast weer wat rustiger in huis (stuiterende 8 en 4 jarige jongens zijn niet grappig!).

Dametje is hier vandaag al weer een half jaar. Voor mijn gevoel 2 maand ofzo...
SPOILER
Skittles succes vanacht.
  maandag 1 december 2014 @ 22:14:07 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_147203239
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 21:39 schreef Spees_Eend het volgende:
mijn kolf haperde gisteren, door mijn eigen schuld, waardoor ie vacuüm blééf trekken. Djuuu.

Skittles, hopelijk is ze zo moe dat ze slaapt, maar Damn. Sterkte!

Hobbes, zes maanden alweer! Wat een beauty!
disclaimer
pi_147203446
Dot beterschap voor je snotterige mini. Hopelijk valt het mee vannacht. :*

Skittles dat klinkt als een zware avond. Hopelijk gaat de nacht beter. :*

Hobbes wat een mooierd! O+

Ik ga morgenochtend maar even havermout halen om S in te badderen tegen de jeuk. Hij begint nu al aan zijn oogje waar een pokje op zit te krabbelen. :{
pi_147203631
:* voor de zieke kindjes en mamma's met plakbabies hier.

Spees je meisje O+ O+
Hobbes, wat een knapperd :D

L heeft al die hele dag gloeiende wangen en een warm hoofd. Net even getemperatuurd, 37.5. Niks aan de hand (normaal gesproken wel altijd 36.9-37.0), maar wel even in de gaten houden. Vriendje en ik zijn allebei (erg) snotterig geweest.
pi_147204297
Ze slaapt :o ! Nu nog in bed zien te krijgen. Die komt straks vast voor een lange voeding. Zomaar minstens 2 voedingen overslaan vinden de boobs niet tof. :')

Hobbesje wat een leukerd! O+

Beterschap voor T en S Nikki :*

Dot en Dyre ook al :* wordt een hele ziekenboeg zo!
  maandag 1 december 2014 @ 22:40:07 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_147204420
Kun je niet ff kolven Skittles?
En ken je het fenomeen fokwet? :P

Dyre, hopelijk zet het niet door :*

Ik heb mn kruimel ook gewoon zonder morren half wakker naar dr wieg kunnen overhevelen en ze slaapt ook. Babysteps *O*
disclaimer
  maandag 1 december 2014 @ 23:18:23 #233
52229 Chanty
pi_147205179
Hier ook een linker supertiet :D

En hobbes wat een mooi meiske O+

Geweldige blik van s.uze :D
pi_147205314
Uhu heb ook gekolfd. 1 natte bh is meer dan genoeg qua was :+
Ze heeft nu een kwartier geslapen, daarna 2 minuten aan borst, gejankt en gebruld en slaapt nu weer.
Fokwet ken ik wel, die tart ik wel ff door te zegge dat ik hoop dat ze doorslaapt voor een paar uurtjes :P

*O* voor de babysteps
  maandag 1 december 2014 @ 23:29:26 #235
52229 Chanty
pi_147205541
Oh nikki wat rot twee zieke baby's ;(
  dinsdag 2 december 2014 @ 01:24:02 #236
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147208120
Nikki wat sneu voor he kleine kerels. Hoop dat het medicijn wanneer nodig verlichting brengt.

Verder een :* voor alle snotterige kindjes en ouders.

Skittles, dat feestpakket, waar kan ik dat bestellen, heb ik het alvast in huis voor als het niet zo tof gaat. Jij heldin van het relativeren _O_ _O_ .
pi_147208402
Ik had een heleboel + 1 'tjes op jullie posten deze avond. :D

Huishouden stelt niet zoveel voor hier, koken lukt alleen heel simpel, ik ben ook verbaasd hoe goed de bv gaat, ik doe niet aan de hogere wiskunde icm bv dus voed gewoon lekker met een tepelhoedje , kv vind ik ook prima, vind Js eigenlijk supermakkelijk en ligt regelmatig zelf te "spelen" in z'n box, vind de foto van s O+ en wens ook de jongens van Nikki beterschap..

En ik heb een kacheltje aan m'n borst.. Hij had z'n eerste prikjes vandaag. Maar mijn vent is stoer! Hij gaf twee boze kreten en toen was het klaar :) O+
pi_147208519
Aww stoere man Loj

Beterschap voor je jongens Nikki

Hobbesje
Wat een knapperd!

Verder :* voor alle zieken

Hier weer een vermoeiende nacht. Vanaf 23u om en om met de meiden bezig. Ben er wel even klaar mee eerlijk gezegd. Wil slapen :Z
S is niet echt vrolijk (last van snot) dus het is ook wel weer zielig..maar kben moe :@
  dinsdag 2 december 2014 @ 02:12:44 #239
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_147208569
Doe er maar eventjes 1tje deze kant op Zoë. Ben toch wakker en heb een arm over ;) .
pi_147208853
:W
Kwak
pi_147209008
Middenindenachtpiekervraagvandaag: A. is 's nachts bij opkomend gemopper prima weer in slaap te krijgen door er even heen te lopen en haar speentje terug te stoppen.

Ben ik nu wel goed bezig :@? Of onderdruk ik hongersignalen en krijgt ze straks niet genoeg binnen?

Mijn gevoel zegt dat wanneer ze echt honger heeft ze die speen wel weer uitplopt en doormekkert, maar zie ik dat wel goed?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2014 03:50:18 ]
  dinsdag 2 december 2014 @ 04:29:56 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_147209203
Lastige Razz. Dat is dan misschien net 1 klein voordeel van bv; je tepel er ter controle in proppen is zo gebeurd, flesje is toch meer werk, dus ik weet niet wat ik in jouw geval zou doen... Ik denk toch afwachten tot ze vanzelf met "echte honger" komt.

Hier 22:30-04:20 *O* en ik ben daartussen maar twee keer wakker geworden zelf :')
disclaimer
pi_147209229
AwayTL :D
Peuter werd ook nog wakker.

Razz bij echte honger nemen ze hier geen genoegen met de speen.

Sq
Fijn is dat, wakker worden als iedereen slaapt.

Heb 1 voeding kunnen overslaan. (8> heeft de fles gegeven omdat peuter ook nog een tijdje wakker was. Toen mocht hij het wel even overnemen van me :+
pi_147209230
Klinkt goed SQ!

Razz, het lijkt mij dat bij honger de speen idd niet meer toereikend is en ze dat wel meldt, dus dat je niks verkeerd doet zo.

En stoere Js van Loj! Wij zijn volgende week aan de beurt, ben benieuwd.

En beterschap voor Nikki's mannen

Hier feestnachtje; na 18u en 22.30 (daartussen hebb ik al wel 2u geslapen) nu alweer om 2.30 en 3.45 -O-
pi_147209362
Zoë :* Lukt het echt niet om ze 's nachts in hetzelfde schema te krijgen? Dus baby 2 gewoon ook voeden als baby 1 honger heeft?

Razz bij fv is honger gewoon honger en dat krijg je niet opgelost met een speentje. Althans hier niet. ;)

Ik heb mijn zieke baby's niet gehoord vanacht. Ze slapen nu ook nog trouwens. Zometeen mag T naar het kdv, L naar de bso en dan heb ik alleen S thuis, kan ik hem lekker in de doek doen en knuffelen. Mijn krentenbolletje. O+

En nu rise and shine. Tijd om te gaan douchen hier. Al vind ik het retekoud en zou ik liever nog even lekker blijven liggen.
pi_147209451
Zieke baby's van Nikki :*

Stormqueen goede slaper bij jou, jammer genoeg jij zelf niet...

Jm en Zoë jammer van de nacht zo!

Loj, wat is Js stoer!

Na goede huilsessie tot 2.00, sliep ze tot net. :) we kunnen het wel. Zin in vandaag, zie nu ook wel het positieve van geen kraam meer, lekker ons huis voor onszelf!

[ Bericht 27% gewijzigd door Heliotrope op 02-12-2014 08:59:20 ]
pi_147209482
Klinkt als een goede nacht helio

JufMariska :*

Nikki
Fijn dat ze zo goed slapen. Hoop dat hij zich snel beter voelt.

Qua schema. Overdag lukt het nu om te rekken dus 3u tussen elke voeding ipv 2-2,5u.
Vannacht ging het zo;
23u Beide 100ml.
S nog wakker en honger dus kreeg 60ml rond middernacht.
1u E wakker. Geen honger
Gelijk daarna, S wakker..geen honger.
E weer wakker. Gelijk honger!
S wakker..idem
(toen was t 2u.)

Peuter werd wakker. Plassen en lang wakker want koud. Sliep rond 3u.

3:30 E wakker. Honger (man gaf fles) omdat S net voor 2u had gehad heb ik haar niet gegeven, had ik dat beter wel kunnen doen?

4:30 S wakker. Fles.
5:15 S wakker. Fles
6:30 E wakker. Fles

Snachts drinken ze ongv 60ml meer krijg ik er niet in. -O-
pi_147209522
Oh zoe, wat een nacht zo! :* lijkt me ook heel erg zwaar!

Hier ging het vannacht beter dan gisteren. Ze kwam weer om het anderhalf/twee uur :Z maar kun tussendoor steeds een uurtje slapen. Scheelt al een stuk! Probleem US echter dat ze begint te huilen als ik haar in haar bedje leg :{ Pak ik haar weer tot ze in slaap valt en zodra ik haar weer weg leg begint ze weer. Na een paar keer ben ik dat wel zat en leg ik haar maar weer bij mij in bed, maar eigenlijk wil ik dat niet.. Maar goed, anders krijg ik helemaal geen slaap :@
pi_147209839
Jeetje Zoë, heftig hoor die nachten als je 3 kids hebt. Succes vandaag!

SQ, dat gaat steeds beter hè snachts! Hoop dat er geen fokwet om de hoek komt kijken :)

En krijgerrtje, jij ook succes vandaag na zo'n nacht!

Ik weet trouwens niet echt wat ik moet doen. Kind hoest veel en het klinkt vooral slijmerig. Ze drinkt niet heel haar fles op. Het zijn wel kleine laagjes die ze laat staan maar ik ben wel gewend dat ze alles opdrinkt. Aan de andere kant: ze oogt niet echt ziek. Ze brabbelde enlachtte vanmorgen als vanouds. Nu ligt ze lekker in haar box te liggen (wijt ik aan eem.onrustige nacht voor haar vol met hoest)

Wat zouden jullie doen? Dokter bellen of niet?
pi_147209857
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 07:05 schreef krijgerrtje het volgende:

Hier ging het vannacht beter dan gisteren. Ze kwam weer om het anderhalf/twee uur :Z maar kun tussendoor steeds een uurtje slapen. Scheelt al een stuk! Probleem US echter dat ze begint te huilen als ik haar in haar bedje leg :{ Pak ik haar weer tot ze in slaap valt en zodra ik haar weer weg leg begint ze weer. Na een paar keer ben ik dat wel zat en leg ik haar maar weer bij mij in bed, maar eigenlijk wil ik dat niet.. Maar goed, anders krijg ik helemaal geen slaap :@
Mijn theorie daarbij is dat ik slaap (voor ons allebei) belangrijker vind dan eigen bed. Lukt het? Fijn, lekker kroelen met mijn vriend. Lukt het niet? Lekker kroelen met mn baby :) Ik ben vannacht ook gebruikt als bed en kussen door mijn kleine man, maar daardoor heeft hij wel mooi wat uurtjes geslapen met zn snothoofd. En ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik ook prima slaap :) Hebben jullie een cosleeper waar ze wel in wil? Stip vond het vaak ook prima om daar in te liggen als ik zn hand vasthield. Nu typ ik dit in verleden tijd, maar het is nog regelmatig het geval :D

Pff, Zoe, dat klinkt als een heftige nacht!

Kroel ze Nikki! Maar hoe ga je hem insmeren met havermoutwater bij zn oog? :@ Wat een rotplek ook voor zo'n pokje!
pi_147209872
Bellen kan nooit kwaad kan je altijd even overleggen.

Zoe wat een zware nacht. :*

Beterschap voor zieke baby's.

Krijgertje goed dat het vannacht iets beter ging. Zolang ze veilig bij jullie kan slapen zou ik me nu nog niet zo druk maken over dat in eigen bed slapen. Komt wel.
pi_147209928
Pfff... Elke keer als ik bel is die assistente in gesprek. Nu constant beller nummer 4 :/
  dinsdag 2 december 2014 @ 08:18:59 #253
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147209943
Ik zou daar de dokter (nog) niet voor bellen. Mijn ha vraagt dan standaard of ze koorts heeft (en zo ja, hoe lang en hoe hoog) en of ze nog drinkt. Als het antwoord op vraag 1 nee is en vraag 2 ja dan zeggen ze: kijk het nog maar even aan ;). Tenzij het hoesten lang aanhoudt en raar gaat klinken kan het lichaampje het vaak zelf oplossen. Maar. Bij twijfel bellen!

Verder las ik een hoop herkenbare dingen. Ik vond Suus de eerste 6 weken supermakkelijk. De laatste weken is ze iets meer een uitdaging :P. En ze huilt niet veel (op gister na, man man man) maar ze weigert gewoon te slapen overdag :'). Ze slaapt aan de borst af en toe een kwartiertje en that's it. Gelukkig is ze tussendoor meestal wel vrolijk en kan ze lekker eventjes zelf spelen maar ik kom nergens aan toe. Thank God gaan de avonden en nachten wel heel goed (19:00, 22:00 op mijn verzoek, 04:00 en 06:30). Nu slaapt ze nog/weer. Ze slaapt globaal tussen 19 en 09 en daar tussen is ze veel wakker. Nouja. Als dat alles is. Wordt alleen wel wennen als ze straks vroeg op moet voor het KDV!

Overigens had ik vannacht een keel met scheermessen en het zou zomaar kunnen dat S dat ook heeft. Ze wilde veeeeeel drinken gister, moest af en toe hoesten en huilde dus veel. Bleehh.

Zoë, wat een nacht zeg. Dat sloopt je!

Verder weet ik het niet meer en mijn peuter (mama, ik moet een bril voor de televisie :? :D ) wil knuffelen O+
  dinsdag 2 december 2014 @ 08:22:05 #254
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147209969
quote:
Hier ging het vannacht beter dan gisteren. Ze kwam weer om het anderhalf/twee uur maar kun tussendoor steeds een uurtje slapen. Scheelt al een stuk! Probleem US echter dat ze begint te huilen als ik haar in haar bedje leg Pak ik haar weer tot ze in slaap valt en zodra ik haar weer weg leg begint ze weer. Na een paar keer ben ik dat wel zat en leg ik haar maar weer bij mij in bed, maar eigenlijk wil ik dat niet.. Maar goed, anders krijg ik helemaal geen slaap
Waarom wil je het niet? misschien kan er iets aan worden gepast waardoor het fijner is?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147209980
Wat een nacht Zoe -O-

Nikki, beterschap voor je mannen :*

S.uze O+

Krijgertje, fijn dat de nacht beter was! Staat haar bedje bij jullie in de kamer of niet?

JM heb je al medicatie voor de spruw? :*

Gisteravond hebben we de box maar lager gezet, voordat hij eruit klimt :X En gisteravond heeft hij heel zoet geslapen, blijkbaar geen last meer van z'n tandje :s)
pi_147210246
-O- zieke kindjes. Zo sneu
:*

Krijgerrtje
Is een cosleeper een optie?

Fazz, fijn!!

Heb hier 2 baby's op de bank. Legt S.ara haar pop er naast. Die krijgt ook de fles. Alle 3 de baby's ( :9 ) krijgen een kus. Zo lief!
Heb leuke foto's gemaakt. Als ik tijd heb zal ik ze posten.
S.ara is zo'n lieve grote zus. Helpt me echt door zware dagen heen. Fijne geniet momentjes O+

Sq hoe gaat het nu?
En kwakzOr?

Crumpette
Nog eventjes dan kun je hier ook meeposten over je baby! O+
pi_147210325
Zoe wat lief van S!

Mijn kraam was erg tegen het bij je in bed nemen, en meer van het in wiegje leggen en even laten huilen, en daar knuffelen, maar wel leren dat ze daarin moet slapen. Maar hoor hier toch wel zo vaak dat ze toch bij jullie slapen :o ze valt wel eens op me in slaap en dat ik dan ook even in slaap val, maar schrik dan snel op, vind dat ook niet veilig voelen.
pi_147210328
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 06:52 schreef Zoë23 het volgende:
Qua schema. Overdag lukt het nu om te rekken dus 3u tussen elke voeding ipv 2-2,5u.
Vannacht ging het zo;
23u Beide 100ml.
S nog wakker en honger dus kreeg 60ml rond middernacht.
1u E wakker. Geen honger
Gelijk daarna, S wakker..geen honger.
E weer wakker. Gelijk honger!
S wakker..idem
(toen was t 2u.)

Peuter werd wakker. Plassen en lang wakker want koud. Sliep rond 3u.

3:30 E wakker. Honger (man gaf fles) omdat S net voor 2u had gehad heb ik haar niet gegeven, had ik dat beter wel kunnen doen?

4:30 S wakker. Fles.
5:15 S wakker. Fles
6:30 E wakker. Fles

Snachts drinken ze ongv 60ml meer krijg ik er niet in. -O-
Ik probeer even mee te denken. Misschien heb je er niets aan, misschien wel... zijn ze echt hongerig op de momenten dat ze wakker zijn 's nachts, of hebben ze alleen behoefte aan aandacht of zuigbehoefte en zou je het op kunnen lossen met een speen? Misschien drinken ze maar 60ml omdat ze eigenlijk niet echt hongerig zijn, maar alleen zuigbehoefte hebben? Geef je een luier voor of na de fles, het kan evt. ook tussendoor, zodat ze weer goed wakker worden van het verschonen en ze wellicht daarna nog wat drinken waardoor ze meer dan 60ml drinken?

In je schema van afgelopen nacht had ik S denk ik ook laten slapen. Het lastige is dat je nooit echt weet waar je goed aan doet. De ene nacht kan het prima werken, de andere nacht kan het juist averechts werken. Lastige types die baby's. ;)

Wat een lieve grote S heb je. O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 08:05 schreef Dot. het volgende:

Kroel ze Nikki! Maar hoe ga je hem insmeren met havermoutwater bij zn oog? :@ Wat een rotplek ook voor zo'n pokje!
Bij zijn oogje zal lastig gaan helaas. Dat pokje is ook al gesprongen. Ik hoop dat die niet gaat ontsteken. L heeft daardoor namelijk echt een paar lelijke littekens overgehouden aan de waterpokken. -O- Schoonvader komt zo havermout brengen zodat ik niet de deur uit hoef met S. Wat heb ik toch een lieve schoonpapa. :)

Krijgertje wat vervelend dat het slapen zo moeizaam gaat. Geen idee of het kan/helpt, maar is het een idee om bijvoorbeeld de wiegbak van de kinderwagen bij je op de kamer naast het bed te zetten?
pi_147210528
Jee Zoë wat een vermoeiende nacht zo. -O-
Wat lief van S! O+

Fijn dat de nacht beter ging krijgerrtje! In ons bed, vooral in de nacht, ben ik ook geen voorstander van (maar dat ligt meer aan de beweeglijkheid van vriend)

Lou zit zichzelf gigantisch in de weg. Ze heeft honger, drinkt een paar slokken en huilt dan weer omdat ze moe is. Kort dutje van een half uur en dan wordt ze weer wakker door de honger, maar heeft ook nog slaap en weet niet wat ze daar mee aan moet lijkt het. Ze weigert ook de borst steeds meer sinds vorige week vrijdag :{
Zit er toevallig een sprongetje/spurt of iets rond de 7 weken? :')
pi_147210590
Zoë wat een nachten zeg :o wel lief dat S. zo lief is. Hopelijk wordt het snel beter met je twee mooie dames :*

Krijgertje, ik heb A. wel eens op het wiegmatrasje stevig ingepakt tussen ons in gelegd. Kon ze nergens heen en sliep ze lekker. Ik niet, want ik kan niet slapen met baby naast m'n hoofd, maar zij kwam dan aan haar rust toe. Kan ook nog een idee zijn!

Arme waterpokkenbaby Nikki, heeft hij er veel last van? En hoe is het met de bronchitis van T.?

Skittles, A. had tussen 6-8 weken zo'n onrustige periode die jij nu beschrijft. Weet niet zeker of het een officiële sprong is, maar het klinkt herkenbaar!

Sun, ik zou bij twijfel altijd bellen hoor. Misschien krijg je inderdaad advies afwachten, maar dan heb je toch gebeld, zeg maar. Ik bel nooit voor mezelf maar voor A. wel.

Fazz fijn!!

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2014 09:21:28 ]
pi_147210650
SPOILER
En gister 2 plakbaby's
SPOILER
aww Skittles wat sneu -O-

Dankjewel razz

En idd Sun bellen kan altijd!

NIKKI
Overdag kunnen we het wel uitstellen met speen. S spuugt de speen snel uit en overdag heen en weer lopen is niet zo erg. Maar om snachts 10x heen en weer te lopen en dan pas een voeding te geven is lastiger snachts (voor mij dan omdat ik moe ben) maar misschien moet ik dat patroon een keer doorbreken en langer tussen de voedingen snachts laten. Want dit gaat ook niet lekker :{
En idd wat je zegt, de ene keer werkt iets wel en de andere nacht weer niet.
pi_147210716
En ohja, ik had dus die speenvraag vannacht omdat A. ineens twee nachten achter elkaar om 1:45 (stipt!) wakker werd en begon te mekkeren. En dat terwijl ze de week daarvoor zich telkens keurig pas rond 5:00 meldde. Vandaar dat ik me afvroeg of het met de speen opgelost kan worden, en dat kan dus ^O^ . Dan wil ik alsnog weten waarom ze steeds om 1:45 wakker wordt, maar dat kan ze me helaas niet vertellen :') .

Verder niks te klagen hoor, ze krijgt tussen 19:00-20:00 een fles en gaat dan in bed. En dan is het dus:

• 1:45 speen

• rond 5:00 fles en meteen weer in slaap

• rond 8:00 fles; halverwege de fles een ENORME poepluier en na het verschonen de rest van de fles

En overdag zit er steeds zo'n 3 á 4 uur tussen. Meestal zijn de tijden zo rond 5u, 8u, 11u, 14u, 17u en 20u. Prima dus!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2014 09:35:25 ]
pi_147210885
Fazz: yup, met vragen nog maar die zijn dankzij bv-topic opgelost :)

Tweelingnachten lijken me heftig.. Zeker na weer 's een mindere nacht hier, die dan alsnog vele malen makkelijker is dan veel nachten bij anderen.. Luc heeft na z'n 3.45 voeding tegen mij aan geplakt nog heerlijk geslapen (in bedje was Niet Ok), en ik ook. Om half 9 z'n volgende voeding gehad.
pi_147210930
:* voor de mama's met slechte nachten.

vanmiddag met saar naar t cb, tijd voor de 4 mnd prik.
S. 2014
J. 2016
pi_147211014
Zo bijgelezen even kijken wat ik nog weet. (Zit mobiel, uiteraard)

@zoë: het gaat een stuk beter. Ben vandaag weer een dagje alleen thuis (J werkt nog veel thuis) en we zijn best vroeg opgestaan voor ons doen, maar het bevakt me zo eigenlijk wel. Ik merk dat M minder hangerig is dan de afgelopen anderhalve week. Als hij nu huilt of piept is t vanwege kramp of honger of een vieze luier, niet meer zomaar...en ik lijk hem nu ook beter te kunnen troosten. Drinken gaat ook beter.

En wat doe jij t goed met je drie meiden zeg, echt respect!

@helio: strenge kraam... En je had t ook al over niet meer op schema voeden. Had je soms een hele ouderwtse kraam? :@ Moest je beeb echt op schema eten in de kraamweek? Op zich kun je kleintjes nog niet verwennen of iets verkeerds aanleren mbt slapen. Voor de veiligheid moesten we van inze kraam idd ALS we M in bed wilden nemen hem op een opgemaakt wiegmatrasje tussen onze kussens leggen voor de veiligheid. M wil alleen niet bij ons slapen dus geen praktijkervaring mee verder.

Verder ben ik alweer vergeten :@ sorry... Zo lastig onthouden op mobiel...

Hier een goede nacht gehad. M heeft gisteren om 17u een voeding gehad, is na wat kramp op zn papa in slaap gevallen en in bed gelegd. Hij kwam pas weer om 23 :o (ik had de druk er al afgekolft, 50cc, maar een half uur later alweer vierkante tieten). Daarna om 3.00 en om 7.00 O+ na de ochtenvoeding zijn we rond acht uur opgestaan en heeft hij nog een keer gedronken en is daarna in slaap gevallen op mij. Heb m in bed gelegd en daar ligt hij nog steeds...wel af en toe een piepje en ik denk dat hij nu aan t wakker worden is, maar dat was dan toch mooi een uurtje!
Kwak
pi_147211065
Fijn Razz, dat A. een goed ritme laat zien in de voedingen! En wat betreft jouw post over flesvoeding, je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Dat er minachtend naar KV gekeken wordt (met bepaalde smileys) snap ik niet echt. Het is geen vergif. Het is een fijn alternatief voor als je om welke reden dan ook geen bv kan geven.

Melkpoeder wordt trouwens steeds meer gewild. Wij zijn al zover dat we nutrilon samen met de sigaretten willen opbergen in de kluis.
pi_147211069
Ohja Skittles, volgens mijn app zit de aanvang van de tweede sprong vanf ongeveer halverwege de 8e week (dus 7wk en een paar dagen, gecorrigeerd naar UD). Hoe kang t duurt voor ze er klaar mee zijn verschilt.

Heb t idee dat M net klaar is met zn eerste sprongetje, sinds gisteren is hij echt weer anders. Slaapt meer, plakt minder, lacht meer en kijkt meer. Alleen heeft hij nu meer krampjes dan eerst, maar ja, vrijdag 6 weken oud dus dat kan heel goed.
Kwak
pi_147211116
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 09:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Fijn Razz, dat A. een goed ritme laat zien in de voedingen! En wat betreft jouw post over flesvoeding, je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Dat er minachtend naar KV gekeken wordt (met bepaalde smileys) snap ik niet echt. Het is geen vergif. Het is een fijn alternatief voor als je om welke reden dan ook geen bv kan geven.

Melkpoeder wordt trouwens steeds meer gewild. Wij zijn al zover dat we nutrilon samen met de sigaretten willen opbergen in de kluis.
Dat herken ik echt niet... Wie doet dat dan? Ik las hier gisteren volgens mij allemaal begripvolle en genuanceerde reacties.

Ik wil het zelf nog liever niet, en zie het nu nog als een laatste redmiddel als ik het met de bv niet meer red, dus voor mij persoonlijk zou dat dan wel :'( zijn. Maar niet omdat KV in t algemeen iets slechts of minderwaardigs is, maar ondat t voor mij :'( zou zijn als ik de bv niet meer trek, iets wat ik gewoon heel graag wil.
Kwak
pi_147211164
Mooi tijden Kwak! A. werd hier na 6 weken ook ineens een ander kind, veel rustiger en gezelliger.

Ik had nog wel een KV vraag, voor wie daar ervaring mee heeft: A. drinkt het goed en heeft geen moeite met poepen (elke ochtend stipt 8:00 een HELE volle luier en een blij kind dat me aankijkt alsof ze net het wiel heeft uitgevonden O+ ) .

Alleen - de poep is olijfgroen :? Is dat normaal? Ook laat ze véél meer scheetjes dan met BV. En die stinken :X niet normaal! Soms roep ik boos naar m'n lief dat hij ze wel eens in mag houden, maar dan was het de baby :') . Ze heeft overigens geen last van die scheetjes, is niet huilerig of kramperig ofzo. Ze knetteren er vrolijk uit.

Kortom, mijn baby wordt een kleine viezerik met stinkscheten en groene poep. Moet ik nu naar andere KV op zoek, of hoort dit erbij?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2014 09:54:17 ]
pi_147211244
Oh Zoë je foto's O+! Ik keek eroverheen! Wat zoet zo, en wat een ontzettende rijkdom met drie van die prachtmeiden. Het ontroert me gewoon, wat mooi O+ .
  dinsdag 2 december 2014 @ 10:04:23 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_147211384
quote:

dat had ik de eerste weken ook. Ben opgehouden met haar in bed leggen toen. Scheelde ons allebei veel frustratie ;) en nu kan ik haar eigenlijk altijd goed in bed leggen 's nachts. Ze wil gewoon nog graag mama voelen, ze is nog zó klein :)
disclaimer
pi_147211604
Kwak, er zijn hier in het verleden weleens dingen gepost die te pro bv waren vond ik. Ik heb gister eigenlijk alleen Razz haar reactie gelezen, dus niet wat erna werd gepost :)

Maargoed, ander onderwerp. Anders krijgen we misschien weer zo'n ellenlange discussie bv of kv :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunshine1982 op 02-12-2014 10:19:53 ]
  dinsdag 2 december 2014 @ 10:27:49 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_147211896
Soesa, ik hoop dat de nasty griep je bespaard blijft :X

Helio, je kan zo'n kleine baby inderdaad nog niks aanleren. Volg je gevoel :*

Zoë, lieve foto's O+

Fazz, fijn dat de rust weer is wedergekeerd!

Ik had een epic fail. Werd wakker, keek op de wekker, 9:30. Het goede nieuws is dat we dus 4,5 uur onafgebroken hadden geslapen O+ het minder goede nieuws is dat de poets om 9:00 begint en geen sleutel heeft :')
stonden allemaal berichtjes op mijn telefoon die in de nacht altijd op dnd staat :@ gelukkig poetst ze ook bij de buurvrouw en had die haar binnen gelaten, maar toch. Ik schaamde me diep :')
Wel goed geslapen dus. :')
disclaimer
pi_147212021
Lekkor SQ!
Kwak
  dinsdag 2 december 2014 @ 10:42:26 #275
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147212207
Razz volgens mij werd bij S1 ook de poep groen toen hij op KV overging. Maar ook bij bijv verkoudheid of kramp kan dat dacht ik zo zijn?

SQ wel lekker zo uitgeslapen!

Zoë wat een nacht :X maar wat een mooie kindjes heb je O+. Dat lijkt me zo pittig, elkaar afwisselende kinderen s nachts.. dat vind ik overdag soms al niet te doen.

Hier een aardige k*tnacht achter de rug wegens weeeeer verstopte neus bij baby en kramp. Maar daar tegenover wel een ochtend met een relaxte en meewerkende peuter, slapende of lachende baby én zelfs een beetje het huis aan kant gemaakt.

Skittles zit midden in het sprongetje? Succes!
pi_147212639
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 08:58 schreef Heliotrope het volgende:
Zoe wat lief van S!

Mijn kraam was erg tegen het bij je in bed nemen, en meer van het in wiegje leggen en even laten huilen, en daar knuffelen, maar wel leren dat ze daarin moet slapen. Maar hoor hier toch wel zo vaak dat ze toch bij jullie slapen :o ze valt wel eens op me in slaap en dat ik dan ook even in slaap val, maar schrik dan snel op, vind dat ook niet veilig voelen.
Vaak voelt het niet veilig omdat er zo op gehamerd is dat je het écht ECHT niet moet doen. Ik vond het met bovenop me in slaap vallen ook onveilig voelen hoor, wat als ze van me af zou vallen en ongelukkig terecht zou komen ofzo.

Met slapen is het een beetje net als met voeden, je moet doen wat voor jullie werkt en goed voelt en waar je je in kunt vinden.

Hier slaapt de jongste nog steeds regelmatig bij ons, vaker wel dan niet eigenlijk :P rond 1 uur ofzo kruipt ze tussen ons in. 9 van de 10 keer merk ik het niet eens maar het is zo heerlijk knus O+ oudste heeft wel altijd zelf in haar eigen bed geslapen en komt zelden bij ons liggen, alleen als ze ziek is ofzo.

Oudste kreeg gisteravond wel bezoek van jongste, zag ik toen ik boven ff bij ze ging spieken :D O+
SPOILER
:)
pi_147212710
mignonne O+
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 2 december 2014 @ 11:07:59 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_147212735
Ik las laatst weer een onderzoek dat slapen bij de ouders in bed niet onveiliger is dan het eigen bed, mits er geen zware (donzen) dekbedden worden gebruikt, de baby niet uit bed kan vallen en er geen drugs, alcohol of bepaalde medicijnen worden gebruikt.
disclaimer
  dinsdag 2 december 2014 @ 11:12:38 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147212827
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ik las laatst weer een onderzoek dat slapen bij de ouders in bed niet onveiliger is dan het eigen bed, mits er geen zware (donzen) dekbedden worden gebruikt, de baby niet uit bed kan vallen en er geen drugs, alcohol of bepaalde medicijnen worden gebruikt.
En mits er bv wordt gegeven :@.

@Spees, hebben mama's tegenwoordig ook sprongetjes? :o
KuikenGuppy
pi_147212878
Oh Mignonne, wat een heerlijke foto <3 Zussen <3

O sliep in het begin ook veel bij ons. We hadden elk ons eigen dekbed en ze lag op ons of erg hoog. Zo sliep ze iig. En het voelde voor haar veel veiliger om bij ons te liggen dan verlaten in dat stomme bedje (haar mening). Ik verroerde geen vin als ze op me lag, daar konik wel op vertrouwen, gek genoeg. Cosleeper is bij ons uiteindelijk een groot succes geworden. O ligt veilig bij ons en ik kan draaien zoveel ik wil :P Zij ook overigens :D
  dinsdag 2 december 2014 @ 11:16:40 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_147212913
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

oh die had ik gemist! Wat is daar de reden voor?
disclaimer
  dinsdag 2 december 2014 @ 11:17:36 #282
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_147212931
Ja burdie, skittles heeft het even moeilijk maar over een paar dagen kan ze op één been lopen!

Hier slapen ze nooit bij ons in bed (al val ik wel eens in slaap bij een voeding). Sil heeft het nooit gedaan, die gaat ook alleen maar keten bij ons in bed. Maar hij slaapt ook gewoon elke nacht 12 uur achter elkaar in z'n bed dus zou ook niet logisch zijn om hem er uit te plukken :+

Cosleeper hebben we nu, vind het echt ideaal
pi_147212973
Sq
Ik geloof dat je lichter slaapt als je bv geeft? (meer Let op signalen enzo)

Mignonne O+

Spees
O+ heerlijk zo'n ochtend

Ik ga de baby's vannacht op onze kamer laten slapen. Misschien kan ik ze zo sneller gerust stellen en de signalen wat beter herkennen. Hoef ik ook niet 100x de kou in. Weer inslapen is voor mij dan ook lastiger.
(8> wil het niet maargoed.. Rust is voor nu belangrijker. Kan het altijd proberen.
  dinsdag 2 december 2014 @ 11:19:56 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_147212979
Cosleeper hou ik als optie voor kind #2 denk ik. Als we dan een ander bed hebben.
disclaimer
pi_147213032
Als E. niet zoveel gehuild had en net zo makkelijk was geweest als A. dan had ze ook niet bij ons geslapen. E. sliep bij ons omdat het zelfs geen doen was om 5 of 6 keer per uur je bed uit te gaan naar het wiegje naast je bed om haar weer op te pakken. We hadden en co-sleeper maar ze sliep eigenlijk alleen tegen mij aan als ze mn hand vast kon houden en als ik over haar buikje wreef. (achteraf nog een wonder dat zo lang 'blind' zijn geweest voor de hoeveelheid pijn die ze gehad moet hebben. :X )

A. sliep prima, vanaf het begin al viel ze uit zichzelf in slaap in haar eigen bedje en hield keurige schema's aan, om de 3 uur kwam ze voor een voeding, later om de 4 uur en slapen ook volgens t boekje. Daar zit je dan met je voeden op verzoek :D deden we wel, maar ik kon de klok er toch op gelijk zetten :') :D

Voor een volgende weet ik het nog niet. liefst zou ik zelfs nu de co-sleeper weer terug zetten. Ons bed is 1.80 breed en dus heerlijk groot. En E. is maar 90 cm hoog dus echt een kabouter, maar als die 90 cm overdwars gaat liggen dan blijft er weinig bed meer over voor mij dikke derrière eh }:|
pi_147213043
  dinsdag 2 december 2014 @ 11:23:13 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147213054
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh die had ik gemist! Wat is daar de reden voor?
Geen idee... Ik las het in een dergelijk artikel, er staat wel bronvermelding bij.
http://eurolac.blogspot.nl/2013/04/wieg.html?m=1
KuikenGuppy
pi_147213120
Wij hebben een co-sleeper maar alsnog de hele nacht een baby op ons gehad.

Verder is baby hier de hele ochtend nog niet lang genoeg stil/niet op mij geweest om überhaupt de slaapkamer uit te kunnen. Ik trek dit zó slecht. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_147213122
mignonne, dat plaatje, stuk voor stuk herkenbaar :D!
pi_147213135
M'n kind heeft een nieuwe feature }:|
Heul hard binnensmonds gillen cq krijsen als het je niet aanstaat dat je in bed ligt en je nota bene zelluf je speen uit je mond pulkt steeds.
Fijn als dat 's nachts gebeurt en je de babyfoon onder je kussen hebt liggen.
  dinsdag 2 december 2014 @ 11:29:43 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_147213204
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Geen idee... Ik las het in een dergelijk artikel, er staat wel bronvermelding bij.
tnx!
disclaimer
pi_147213383
Dat plaatje is overigens ook van toepassing op aby's die in een cosleeper slapen. :')
pi_147213454
Pff dad :* heb haar hier maar meegenomen naar de woonkamer, want het werd me in de slaapkamer te koud! Net heel snel even een broodje naar binnen gepropt terwijl ze lag te huilen, maar inmiddels ligt ze weer tevreden op me te slapen. Durf haar nog niet weg te leggen :')

Fijn dat ik niet de enige ben met een baby in bed! We hadden haar eerst op haar verschoningskussen tussen ons in, maar omdat ik bang was/ben dat ze dan nooit aan haar eigen bedje went, hebben we een cosleeper gemaakt van het ledikant, maar daar wil ze nu dus ook niet in. De afgelopen nachten uiteindelijk het voedingskussen om haar heen gelegd met haar eigen dekentje, en dan naast mij aan de kant van de cosleeper (volgt u hem nog?) dus uit bed vallen lukt sowieso niet! Misschien toch maar aan overgeven, en misschien weer een bedje voor haar tussen ons in maken en hopen dat ze vanzelf in haar eigen bedje wil slapen..
pi_147213519
Pfff, die kleine heeft ons aangestoken. Hoera voor groene thee en crackers.
Onze halve omgeving is ook ziek....inclusief baby's.

Gelukkig knapt de kleine man steeds meer op. Spuugt amper meer en poept zich niet elke 15 minuten meer tot zijn nek onder. Vanochtend zelfs bijna alle pap op en net appelperenmoes volledig naar binnen gewerkt. Vanochtend was het weer 05:00 en na een halve cracker en water tegen mij aan in slaap gevallen. We hebben een 1.40 bed, dat was altijd groot genoeg....

Jeetje....ik ben eigenlijk nooit ziek maar nu denk je: wat was het fijn, gewoon ziek in je bed liggen en niets moeten.

Maar ik lees dat er meer zieken hummels zijn, beterschap allemaal!
pi_147213576
Krijgertje, ze is nog maar heel klein he! Dat ze nu niet wil, wil niet zeggen dat ze nooit wil. En dag duurt een week voor haar, en ze verandert met de dag. Geef het de tijd :*
Mijnes moest eerst op mij slapen, wilde toen op haar vader slapen, later tussen ons in, toen konden we haar heeeel voorzichtig slapend wegleggen, daarna viel ze naast mein slaap en nu ligt ze, zelfstandig in slaap gekomen!, al een uur te ronken in het midden van ons bed. En ze i pas 4 maanden. :)
pi_147214060
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ernstig obees is ook een risicofactor. :'( (ik gok dat ze generaliseren na obderzoek dat obese mensen vaker slaapapneu hebben en slaapstoornissen en bovendien eerder een baby pletten?)
Kwak
pi_147214105
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij hebben een co-sleeper maar alsnog de hele nacht een baby op ons gehad.

Verder is baby hier de hele ochtend nog niet lang genoeg stil/niet op mij geweest om überhaupt de slaapkamer uit te kunnen. Ik trek dit zó slecht. :').
Het wordt echt beter :* heb je nu niks aan, maar toch. Ik vond het ook zwaar wennen dat mijn lekker slapende tevreden minibaby ineens niet meer tevreden was en niet meer wilde slapen. Maaar er komt echt weer een ritme in en baby wordt echt weer (met periodes, zeg ik eerlijk) tevreden.
Kwak
pi_147214140
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Daar was ik idd bang voor toen ik stopte, maar ik word nog net zo snel wakker en als hij, net als vannacht, echt tegen me aan of op me ligt lig ik muisstil. Wij hebben wel een cosleeper staan, dus als hij wegrolt komt hij daar terecht en niet op de grond, misschien ben ik daarom ook wat geruster.
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:11:37 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_147214143
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 12:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ernstig obees is ook een risicofactor. :'( (ik gok dat ze generaliseren na obderzoek dat obese mensen vaker slaapapneu hebben en slaapstoornissen en bovendien eerder een baby pletten?)
dat noem je dan toch niet generaliseren? Ook niet iedereen met een biertje op gaat op zijn kind liggen, maar t is wel een risico :D
disclaimer
pi_147214195
Pfoe Spees en Burdie wist ik toch zomaar niet dat ik zelf in een sprong zat! Gelukkig over een paar dagen weer op 1 been :+

DaD :*

Lang leve een slaapbank en nieuwe tv met Netflix app O+

ik moet plassen ;(
  dinsdag 2 december 2014 @ 12:15:23 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_147214209
Jij hebt een draagdoek nodig :D
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: