Moisander was ook gewoon beter vorig seizoen. Die had gehoopt op een transfer van de zomer wat niet doorging en daarom is hij nu maar gaan kloten.quote:Op zondag 30 november 2014 15:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De rust van de verdediging is wel verdwenen. Ik denk dat het mede ook komt door het missen van een écht ervaren speler zoals Poulsen en niet die Zimling.
Tegen bepaalde tegenstanders moet je je tactiek omgooien inderdaad.quote:Op zondag 30 november 2014 15:04 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, het voetbal van Ajax is zoals Ajax zou moeten voetballen en sid e reden dat we prachtige wedstrijden tegen Barca en Manchester hebben gespeeld én de reden dat we vier (!) keer kampioen zijn geworden.
Maar laten we het nu opeens gaan omgooien ja.
We hebben nog wel wat over van die 4 miljoen denk ik, zelden een waardeloze speler voor zo'n mooie hoofdprijs kunnen verkopenquote:Op zondag 30 november 2014 15:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gezien zijn salaris zal huur de enige optie zijn bij een club als de jouwe
Sowieso binnen een wedstrijd moet je soms van tactiek veranderen.quote:Op zondag 30 november 2014 15:07 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Tegen bepaalde tegenstanders moet je je tactiek omgooien inderdaad.
Daar is Ajax te zwak in, altijd hun eigen spelletje proberen te spelen terwijl je soms gewoon een andere tactiek moet gebruiken.
Dat zie je niet goed, als je het eigen spel vandaag speelt met 100% concentratie is het gewoon een makkelijke overwinning.quote:Op zondag 30 november 2014 15:07 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Daar is Ajax te zwak in, altijd hun eigen spelletje proberen te spelen terwijl je soms gewoon een andere tactiek moet gebruiken.
Ach jullie hebben toch niks met dat geld gedaan. Jullie hele selectie is waardeloos.quote:Op zondag 30 november 2014 15:08 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
We hebben nog wel wat over van die 4 miljoen denk ik, zelden een waardeloze speler voor zo'n mooie hoofdprijs kunnen verkopen
zo'n mazzeltje moet je af en toe hebben, verder geen problemen mee als ze het een keer mis hebben maar wat ik niet begrijp is dat ze het steeds weer met zo'n iemand proberen.quote:Op zondag 30 november 2014 15:08 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
We hebben nog wel wat over van die 4 miljoen denk ik, zelden een waardeloze speler voor zo'n mooie hoofdprijs kunnen verkopen
Nee, domoor. Je moet altijd vasthouden aan hetzelfde spel. Je aanpassen aan de tegenstander deden de trainers voor Frank de Boer.quote:Op zondag 30 november 2014 15:07 schreef MouzurX het volgende:
Uiteraard, uiteraard. Daarom zou ik ook zo graag supporter van jouw club zijn! Wat een droom moet dat zijn!quote:Op zondag 30 november 2014 15:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach jullie hebben toch niks met dat geld gedaan. Jullie hele selectie is waardeloos.
En toch gaan wij daar weer punten morsen
Altijd hetzelfde spel -> voorspelbaar.quote:Op zondag 30 november 2014 15:10 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, domoor. Je moet altijd vasthouden aan hetzelfde spel. Je aanpassen aan de tegenstander deden de trainers voor Frank de Boer.
Kloptquote:Op zondag 30 november 2014 15:11 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Uiteraard, uiteraard. Daarom zou ik ook zo graag supporter van jouw club zijn! Wat een droom moet dat zijn!
Om het serieus te houden (want daarvoor kwam ik hier), ik denk dat je gelijk hebt. Snap ook niet dat hij in de winterstop niet verhuurd is. Op deze manier gaat het echt niks worden en is het gewoon weggegooid geld. Dacht dat er wel wat geleerd was van Sulejmani (en meerdere waar ik even niet opkom).quote:Op zondag 30 november 2014 15:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo'n mazzeltje moet je af en toe hebben, verder geen problemen mee als ze het een keer mis hebben maar wat ik niet begrijp is dat ze het steeds weer met zo'n iemand proberen.
Gewoon je verlies nemen en afschrijven.
Frank de Boer heeft zich ook vaak genoeg aangepast aan de tegenstander. Uit tegen Barcelona met Boilesen op linksbuiten onder anderequote:Op zondag 30 november 2014 15:10 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, domoor. Je moet altijd vasthouden aan hetzelfde spel. Je aanpassen aan de tegenstander deden de trainers voor Frank de Boer.
Als hij wel geslaagd was is het alsnog een absurd bedrag voor een verdediger, echt een misser zeker gezien het gevolgde beleid.quote:Op zondag 30 november 2014 15:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Om het serieus te houden (want daarvoor kwam ik hier), ik denk dat je gelijk hebt. Snap ook niet dat hij in de winterstop niet verhuurd is. Op deze manier gaat het echt niks worden en is het gewoon weggegooid geld. Dacht dat er wel wat geleerd was van Sulejmani (en meerdere waar ik even niet opkom).
Hij paste zich in de 80e minuut aan, tja jammer.quote:Op zondag 30 november 2014 15:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Frank de Boer heeft zich ook vaak genoeg aangepast aan de tegenstander. Uit tegen Barcelona met Boilesen op linksbuiten onder andere
We hebben geneog creatieve spelers om binnen diezelfde tactiek voor verassing te zorgen.quote:Op zondag 30 november 2014 15:11 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde spel -> voorspelbaar.
Voorspelbaarheid bij een speler is toch ook niet goed?
Wat dat betreft doen ze het niet veel beter dan de beleidsmaker hiervoor. Die haalden ook allemaal middelmaat binnen voor 2-4 miljoen. Dat heeft ons meer gekost dan die echt dure aankopen van boven de 7 miljoen.quote:Op zondag 30 november 2014 15:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als hij wel geslaagd was is het alsnog een absurd bedrag voor een verdediger, echt een misser zeker gezien het gevolgde beleid.
Dat zullen we nooit weten.quote:Op zondag 30 november 2014 15:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
We hebben geneog creatieve spelers om binnen diezelfde tactiek voor verassing te zorgen.
Denk jij echt dat we vorig jaar met die zeer beperkte selectie kampioen waren geworden als er niet een bepaalde structuur aanwezig was? Als we niet een trainer hadden die de taken van elke speler er constant had ingeslepen? Dat was met een wisselende tactiek nooit gelukt.
Ik vind zo'n mantra over niet wisselen voor een dood spelmoment ook altijd wat kort door de bocht.quote:Op zondag 30 november 2014 15:17 schreef Ajacied422 het volgende:
http://foxsports.nl/video(...)oeten-overhalen.html
De Boer: ''Ik wilde Van der Hoorn op Kramer zetten omdat hij bij de standaardsituaties gevaarlijk is''
Toine: ''Ja, maar met de hoekschop tegen zou ik zeggen van laat de organisatie nog even staan''.
De Boer: ''Ja, het is gewoon wisselen poppetje a voor poppetje b''.
en poppetje c scoort?quote:Op zondag 30 november 2014 15:17 schreef Ajacied422 het volgende:
http://foxsports.nl/video(...)oeten-overhalen.html
De Boer: ''Ik wilde Van der Hoorn op Kramer zetten omdat hij bij de standaardsituaties gevaarlijk is''
Toine: ''Ja, maar met de hoekschop tegen zou ik zeggen van laat de organisatie nog even staan''.
De Boer: ''Ja, het is gewoon wisselen poppetje a voor poppetje b''.
Laten we gewoon doorgaan op deze weg. Komt allemaal goed. Nooit meer het beleid aanpassen, nooit meer de tactiek aanpassen. Want zo leidt je een bedrijf.quote:
Mij ging het meer om het algehele spelverloop na zo'n inbreng van Van der Hoorn.quote:Op zondag 30 november 2014 15:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind zo'n mantra over niet wisselen voor een dood spelmoment ook altijd wat kort door de bocht.
*leidquote:Op zondag 30 november 2014 15:20 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Laten we gewoon doorgaan op deze weg. Komt allemaal goed. Nooit meer het beleid aanpassen, nooit meer de tactiek aanpassen. Want zo leidt je een bedrijf.
Inderdaad, want in iedere andere sector moet je je continu blijven aanpassen, maar in de voetballerij kan je je vasthouden aan je eigen ding en dit tot in den treurnis blijven doen zonder negatieve gevolgen.quote:Op zondag 30 november 2014 15:21 schreef GGMM het volgende:
[..]
*leid
En ondanks dat Ajax een bedrijf is, technisch gezien, zou ik de leiding iets anders aanpakken dan bij een daadwerkelijk bedrijf.
Vooralsnog heeft het ons 4 kampioenschappen opgeleverd.quote:Op zondag 30 november 2014 15:22 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Inderdaad, want in iedere andere sector moet je je continu blijven aanpassen, maar in de voetballerij kan je je vasthouden aan je eigen ding en dit tot in den treurnis blijven doen zonder negatieve gevolgen.
Overleven ook niet tegen Ac Milan met een belabberde selectie.quote:Op zondag 30 november 2014 15:23 schreef GGMM het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft het ons 4 kampioenschappen opgeleverd.
'maar we overleven niet in een poule met PSG en Barca die beide 10 keer betere spelers hebben!!'
Ajax doet het tot nu toe juist een stuk beter dan vorig seizoen, maar goed.quote:Op zondag 30 november 2014 15:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Moisander was ook gewoon beter vorig seizoen. Die had gehoopt op een transfer van de zomer wat niet doorging en daarom is hij nu maar gaan kloten.
Qua punten ja, qua spel niet.quote:Op zondag 30 november 2014 15:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ajax doet het tot nu toe juist een stuk beter dan vorig seizoen, maar goed.
Verdedigend echt niet.quote:Op zondag 30 november 2014 15:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ajax doet het tot nu toe juist een stuk beter dan vorig seizoen, maar goed.
Ja leuk. En we winnen van Barca, spelen gelijkt egen PSG, winnen van Manchester, winnen van Manchester, spelen gelijk tegen Manchester en winnen van Milan.quote:Op zondag 30 november 2014 15:24 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Overleven ook niet tegen Ac Milan met een belabberde selectie.
Spelen gelijk tegen Apoel.
Verliezen kansloos van RBS.
etc etc.
Als je jezelf wilt blijven verbeteren moet je daar gewoon naar kijken ja.quote:Op zondag 30 november 2014 15:26 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja leuk. En we winnen van Barca, spelen gelijkt egen PSG, winnen van Manchester, winnen van Manchester, spelen gelijk tegen Manchester en winnen van Milan.
En worden 4 keer kampioen.
Maar laten we vooral het negatieve er uit pikken.
Dat doet De Boer ook.quote:Op zondag 30 november 2014 15:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als je jezelf wilt blijven verbeteren moet je daar gewoon naar kijken ja.
Ja, want er zijn zoveel betere verdedigers beschikbaar.quote:Op zondag 30 november 2014 15:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Valt niet aan de verdediging te zien dus.
Milan had wel paal, een domme vdH en een scheids nodig daarvoor. Gelijkspel tegen Appel sloeg ook helemaal nergens op.quote:Op zondag 30 november 2014 15:24 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Overleven ook niet tegen Ac Milan met een belabberde selectie.
Spelen gelijk tegen Apoel.
Verliezen kansloos van RBS.
etc etc.
het is het verdedigen niet alleen de verdediging al moet ik zeggen dat ze met dat wegtrappen van die ballen het zelf wel in de hand werkten dat die ook weer snel terug kwamenquote:Op zondag 30 november 2014 15:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Valt niet aan de verdediging te zien dus.
Dat zei ik eerder al, in Nederland kan je die sowieso niet halen.quote:Op zondag 30 november 2014 15:28 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, want er zijn zoveel betere verdedigers beschikbaar.
Noem er eens twee.
Dat dusquote:Op zondag 30 november 2014 15:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nog een rijtje voor je: je doet het over twee wedstrijden even goed of beter dan: AC Milan, Manchester United en Manchester city. Daarnaast pak je punten tegen absolute Europese top Barca en PSG.
Ah ja, altijd blind roepen om scouting als je het zelf niet weet.quote:Op zondag 30 november 2014 15:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
Voor de rest moet de scouting daar verantwoordelijk zijn. Want er zijn wel kleine competities die ik niet volg, maar waar misschien best een goede verdediger rondloopt.
Het is vaak heel paniekerig in de verdediging als de tegenstander even druk zet, ook al is dat maar ADO Den Haag. Dat is best wel treurig.quote:Op zondag 30 november 2014 15:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is het verdedigen niet alleen de verdediging al moet ik zeggen dat ze met dat wegtrappen van die ballen het zelf wel in de hand werkten dat die ook weer snel terug kwamen
Die scouting gaat niet voor niks op de schop.quote:Op zondag 30 november 2014 15:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ah ja, altijd blind roepen om scouting als je het zelf niet weet.
Ik hou liever vast aan de oude Cruijff filosofie, gewoon er minimaal 1 meer maken dan de tegenstander.quote:Op zondag 30 november 2014 15:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat zei ik eerder al, in Nederland kan je die sowieso niet halen.
Voor de rest moet de scouting daar verantwoordelijk zijn. Want er zijn wel kleine competities die ik niet volg, maar waar misschien best een goede verdediger rondloopt.
Als je ziet dat je aanvallers vandaag niet in opperbeste vorm zijn moet je omschakelen. Als ze 70 minuten nauwelijks kansen creëren gaat dat daarna niet opeens lukken.quote:Op zondag 30 november 2014 15:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hou liever vast aan de oude Cruijff filosofie, gewoon er minimaal 1 meer maken dan de tegenstander.
Gelukkig.quote:Op zondag 30 november 2014 15:34 schreef Max23 het volgende:
Moisander vertrekt bij Ajax
http://nos.nl/artikel/2006498-ajax-loopt-koppositie-mis.html
Filmpje onderaan het artikel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |