Wel een raar idee dat die jochies opeens ook dertigers zijn met kinderenquote:Op donderdag 16 juli 2015 03:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Songkick gaf me hoofdpijn met lijsten aan gigs op 300km afstand, dus furieus Last.FM Events gecheckt op relevante gigs in die periode, zelfs nog op de dagen zelf, wat niets opleverde waar ik m'n avonden aan wilde besteden: één van de dagen werd ik wakker met een bericht over een naar verluidt fabuleuze headline-set van Chance The Rapper in Londen de avond daarvoor, de dag daarna werd ik wakker met bovenstaand bericht. De tering, ik was sowieso naar een headline-set van Mini Mansions gegaan als ik het had geweten, en aangezien ik de wetenschap had dat Turner al tijden in Londen was - maar niet op Glastonbury...? - al helemaal, natuurlijk. Het is me wat.
Ik had eigenlijk een video moeten maken van alle camera’s die de lucht in gingen vlak voor het tweede couplet van ‘Vertigo’ en zeer spoedig weer werden opgeborgen, tijdens hun Glastonbury-set![]()
. Aanbevolen trouwens, gaat dat zien op Lowlands.
[..]
Ik wou dat dat het geval was, dan had ik het niet zo erg gevonden. Dit gaat me m'n 2005-2015 of leeftijd 19-29 Turner streak kosten. Ik zal er niet meer over klagen. (MAAR IK DENK ER NOG WÉL AAN!!!)
[..]
Wanneer weet ik niet, maar dat het ondertussen de langste periode zonder Turner-muziek - en dat tijdens/na z'n meest tour-intensieve jaar/periode ooit - is, kan eigenlijk niet. Het is Alex Turner waar we over spreken, die heeft geen jaar waarin hij geen muziek uitbrengt of in ieder geval op het podium staat. Hij duikt straks ineens op met een project, misschien niet eens op de voorgrond, maar als producer ofzo. Misschien.
Maar daar zal het misschien, misschien niet bij bleven, en ik herhaal wat ik maanden terug al zei: Alex Turner en Miles Kane spenderen iets te veel tijd met elkaar buiten kroegen om het slechts het voeden van de bromance te laten zijn. Hoop ik. Nee, ik weet het zeker. Denk ik. James Ford die "toevallig" in de buurt is, zich in studio's in de buurt begeeft. Foto's van entourage in studio's op locaties waar ze al dan niet rond dezelfde tijd in de buurt gespot worden. Foto's van post-kuif muzikanten die snel weer verwijderd worden na oproer. Miles Kane die deze week woonplaats Londen voor LA verruilt...
En ja, Helders met iets woestijn-gerelateerds, zou fantastisch zijn als het een soort Them Crooked Vultures zou zijn. Maar het kan ook gewoon een gast-spot zijn, gezien hij op persoonlijk vlak druk genoeg is. Iig, je zulty zien dat hij ook wel weer voordat AM terug is ergens oppopt om de lust voor z'n drums op peil te houden. Beetje in vorm blijven hè, hehe.
Wat betreft de AM-break: iedereen kan aannemen dat ze het ijzer willen smeden wanneer het nog een beetje heet is, dus die gaan echt niet 2 jaar van het toneel verdwijnen. Begin 2017 is die instant klassieker er, max. Er is zo lang gestreden voor deze Amerikaanse doorbraak, en nu is hij er, en immens ook, die komen straks keihard terug. Maar dit jaar absoluut geen sprake van grote AM-plannen: Nick is vader, Jamie zal spoedig vader worden, Helders gaat trouwen - met de dame uit de 'Suck It And See'/'Evil Twin'/'Black Treacle'-clips, een filmzoen werd nog nooit zo serieus genomen - en heeft haar ook bezwangerd, laatstgenoemde heeft net een mansion in LA gekocht terwijl Nick en Jamie zich aan de andere kant van de oceaan lijken te hebben gesetteld. De helft van de Monkeys is afgelopen dagen 30 jaar oud geworden. Zoals je leest, genoeg persoonlijke ontwikkelingen. Maar Turner heeft genoeg vrije tijd te benutten, lijkt het.
[ afbeelding ]
Deel 2 van het interview van Josh Homme met Alex Turner, vanaf 11:40:quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2015 22:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
We worden oud.
Overigens: nieuw kapsel, nieuw era. Ja toch?
Lol, hij ziet er uit als 50.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:33 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
“Nieuw album aanstaande."
Damnquote:Op donderdag 30 juli 2015 23:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wel een raar idee dat die jochies opeens ook dertigers zijn met kinderenEn voor mijn gevoel waren ze altijd veel jonger dan ik maar het scheelt dus eigenlijk maar 4/5 jaar
Ach ja, toen ik 23 was was dat nog een heel verschil maar ik ben ook gewoon 10 jaar ouder inmiddels
En hoe zit die Turner streak in elkaar? Hem elke keer gezien als je in de buurt was? In 2005/2006 had ik wel een AM in Nederland streak, met uitzondering van hun allereerste optreden in ik geloof de kleine zaal van Paradiso
Een paar jaar geleden stonden ze nog in Paradisoquote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:51 schreef richolio het volgende:
[..]
DamnZo'n zaal zullen ze wel nooit meer doen.
Ik sprak laatst ook een Brit die ze had gezien in een vage nachtclub voor 50 pence. Dat was écht in het begin
Nee, gewoon elk jaar en op elke leeftijd. Enige jaar dat ik AM niet heb gezien was het jaar dat ze niet op tournee waren, maar voila, daar verscheen TLSP. Dat zie ik ze dit jaar niet meer redden:quote:Op donderdag 30 juli 2015 23:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wel een raar idee dat die jochies opeens ook dertigers zijn met kinderenEn voor mijn gevoel waren ze altijd veel jonger dan ik maar het scheelt dus eigenlijk maar 4/5 jaar
Ach ja, toen ik 23 was was dat nog een heel verschil maar ik ben ook gewoon 10 jaar ouder inmiddels
En hoe zit die Turner streak in elkaar? Hem elke keer gezien als je in de buurt was? [..]
Had vrij weinig met de status van doen. Was een unieke showcase in midden van festival-tournee in een prestigieuze zaal. Hadden ook 2 keer HMH kunnen doen, maar dat hadden de festivals in de buurt in dezelfde periode niet zo leuk gevonden, haha. Daarna, op de "invite only" bar-gig in Antwerpen voor 100 man na, hier in de buurt enkel festival-headliners en stampuitverkochte arena's gedaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden stonden ze nog in ParadisoIn Salt Lake City was het ook een zaal niet veel groter dan dat. Als je dus bereid bent te reizen kun je ze nog best in zo'n zaal zien
Heb ze zelf 2x in Paradiso, 1x in de Melkweg en 1x in de oude Tivoli gezien. Dat waren wel de beste optredens
Bij die 2 optredens was ik ookquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:18 schreef Xurk het volgende:
Paradiso 2011 was voor mij echt het #1 concert van AM. Memorabel was ook HMH 2007, maar dan omdat het de eerste keer was dat ik ze (in een zaal) zag.
Wellicht ongelukkige foto's maar ze zien er inderdaad een beetje afgeleefd uit
Ah op die manierquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:18 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nee, gewoon elk jaar en op elke leeftijd. Enige jaar dat ik AM niet heb gezien was het jaar dat ze niet op tournee waren, maar voila, daar verscheen TLSP. Dat zie ik ze dit jaar niet meer redden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veel te druk.
Het wordt lastiger maar als je ervoor reist moet het nog wel kunnenquote:Had vrij weinig met de status van doen. Was een unieke showcase in midden van festival-tournee in een prestigieuze zaal. Hadden ook 2 keer HMH kunnen doen, maar dat hadden de festivals in de buurt in dezelfde periode niet zo leuk gevonden, haha. Daarna, op de "invite only" bar-gig in Antwerpen voor 100 man na, hier in de buurt enkel festival-headliners en stampuitverkochte arena's gedaan.
En de tijd van kleine zaaltjes wereldwijd is ook voorbij, zijn met hun gouden platen sinds 'AM' arena-status in Amerika, van MSG tot Staples Center, doen ook arena's in Australië, en zijn als we Pitchfork mogen geloven Bieber-groot in Zuid Amerika: http://pitchfork.com/thep(...)uge-in-south-america (de hele analyse slaat kant noch wal, mijn inziens.)
Enige geluk is inderdaad als je in iets minder hype-y gebieden in mid-Amerika nog zo'n "tussen arena's in" gig kan meepakken, maar dat zal met album 6 en de gouden Billboard-platen aan de muur niet al te veel meer voorkomen, schat ik. Het maakt niet heel veel uit, ze zijn al jaren klaar voor de stadions.
Hoop doet leven. * Aisumasen maakt met nóg meer rooksignalen duidelijkquote:Op zondag 9 augustus 2015 10:53 schreef NiceTry het volgende:
Ik had stiekempjes wel heel erg op een nieuwe TLSP-album gehoopt. [..]
Ja! En goed detectivewerk ookquote:Op maandag 10 augustus 2015 02:20 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hoop doet leven. * Aisumasen maakt met nóg meer rooksignalen duidelijk.
Ach, wat toevallig, ene Miles Peter Kane heeft met Alexander David Turner vorige maand een bedrijf genaamd "T&K Recordings Limited" opgestart, dezelfde namen die in April 2008 "T&K Touring LLP" hebben opgestart: http://www.endole.co.uk/company/09672511/t-k-recordings-limited
Alle honneurs richting de Tumblr-mensen. Sowieso een fantastische bron voor het roddelcircuit, hehe: http://holdontoyour-heart.tumblr.com/post/126275926593quote:Op maandag 10 augustus 2015 02:36 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Ja! En goed detectivewerk ook
Met al die liedjes over stukgelopen relaties?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:32 schreef Haunter het volgende:
Dan kruip ik ook weer even onder die Arctic Monkeys steen vandaanThe Last Shadow Puppets heb ik meer nodig dan Arctic Monkeys op dit moment.
Het klonk nogal te specifiek inderdaad. Maar, laat ik het zo stellen: ik kijk meer uit naar iets nieuws van Miles en Alex dan de Monkeys.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:17 schreef AMDB het volgende:
[..]
Met al die liedjes over stukgelopen relaties?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |