Dit.quote:Op zondag 4 januari 2015 19:26 schreef RobinOok het volgende:
Nieuwe vriend zoeken.
Serieus! Het leven is zoveel leuker als je kookt voor iemand die gewoon alles wat je maakt lekker vindt!
Godver, waar kocht je die ook alweer? Amazon toch?quote:Op zondag 4 januari 2015 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik trouwens heel eerlijk ben,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is het geconcentreerde extract van rundvlees uit zuidamerika, en een heel goed product. Klontje ervan in kokend water en wat zout en je hebt een echt goede rundvleesbouillon
Ach, hij vind dat ik heel goed kan koken, en is heel tevreden, alleen houdt hij dus niet van zacht etenquote:Op zondag 4 januari 2015 19:26 schreef RobinOok het volgende:
Nieuwe vriend zoeken.
Serieus! Het leven is zoveel leuker als je kookt voor iemand die gewoon alles wat je maakt lekker vindt!
in belgie bij veel supermarktenquote:Op zondag 4 januari 2015 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Godver, waar kocht je die ook alweer? Amazon toch?
Ik ga het vanavond bestellen voor ik het weer vergeet.
Net als een rijsmandje en een Deense deegklopper, vergeet het steeds en mis het ook weer steeds als ik weer bezig ben in de keuken.
ook geen suddervlees? wat een barbaarquote:Op zondag 4 januari 2015 19:29 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Ach, hij vind dat ik heel goed kan koken, en is heel tevreden, alleen houdt hij dus niet van zacht eten
Betekend dus dat zelfs dingen zoals wagyu bief ofzo niets voor hem is![]()
Maargoed, sinds onze relatie is het de eerste keer dat er elke dag avondeten voor hem is, en is dus gewoon niet veel gewend, heeft een jaar geduurd voor hij z'n bief anders at dan doorbakken![]()
Hij probeert wel alles tegenwoordig (behalve dingen zoals worst, of dingen waarvan hij niet kan herkennen wat er in zit)
Ik koop het op amazon iddquote:Op zondag 4 januari 2015 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Godver, waar kocht je die ook alweer? Amazon toch?
Ik ga het vanavond bestellen voor ik het weer vergeet.
Net als een rijsmandje en een Deense deegklopper, vergeet het steeds en mis het ook weer steeds als ik weer bezig ben in de keuken.
Ik zou hem gedumt hebben, na, ja, tenzij hij natuurlijk goddelijk lekker is en sexveslaafdquote:Op zondag 4 januari 2015 19:29 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Ach, hij vind dat ik heel goed kan koken, en is heel tevreden, alleen houdt hij dus niet van zacht eten
Betekend dus dat zelfs dingen zoals wagyu bief ofzo niets voor hem is![]()
Maargoed, sinds onze relatie is het de eerste keer dat er elke dag avondeten voor hem is, en is dus gewoon niet veel gewend, heeft een jaar geduurd voor hij z'n bief anders at dan doorbakken![]()
Hij probeert wel alles tegenwoordig (behalve dingen zoals worst, of dingen waarvan hij niet kan herkennen wat er in zit)
Hij is fantastischquote:Op zondag 4 januari 2015 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou hem gedumt hebben, na, ja, tenzij hij natuurlijk goddelijk lekker is en sexveslaafd
Ik gebruik soms van die potten bouillon of fond, maar maak ook regelmatig zelf, dat vries ik dan in.quote:Op zondag 4 januari 2015 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik trouwens heel eerlijk ben,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is het geconcentreerde extract van rundvlees uit zuidamerika, en een heel goed product. Klontje ervan in kokend water en wat zout en je hebt een echt goede rundvleesbouillon
Te ver van hier, ik ga voorlopig niet naar het zuiden toequote:
quote:
quote:
ervaring leertquote:Op maandag 5 januari 2015 22:36 schreef Elleska het volgende:
hoe weet je eigenlijk of de bloem goed gegaard is?
Misschien tekort gedaan inderdaad, 't was wel allemaal een lichtbruin kleurtje maar de boter was nog maar net helemaal opgenomen toen ik er al melk bij deed...quote:Op maandag 5 januari 2015 22:29 schreef Myraela het volgende:
Heb je de bloem wel eerst een beetje laten garen in de boter?
Dan zijn dat de fouten geweest, roux tekort gegaard en de melk ook niet nog een kwartier laten pruttelen, 5 minuten ofzo.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ervaring leert
Roux ca 2-3 minuten garen maar niet bruinen, melk toevoegen en ca 15 minuten op laag vuur heel zachtjes laten koken, meelsmaak is gegarandeerd weg
ow 2-3 min dat doe ik altijd wel. ik had het idee met garen dat het nog veel langer moest maar dat is dus niet zo.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ervaring leert
Roux ca 2-3 minuten garen maar niet bruinen, melk toevoegen en ca 15 minuten op laag vuur heel zachtjes laten koken, meelsmaak is gegarandeerd weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |