abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147084264
Hoi FOK!

Ik wil graag een keer een 360o rotatie timelapse filmpje maken met mijn GoPro, en ging dus op zoek naar een tool daarvoor. Ik kwam dit soort dingen tegen, maar vond ze wat prijzig. Ik zag heel veel mensen die de Ordning kookwekker gebruikten van de IKEA en dat leek mij ook een goed idee. Maar toen kwam ik toevallig de HEMA kookwekker tegen, en die is veel beter, want:

-Hij is goedkoper
(4 euro ipv 6,99 euro)
-Hij is magnetisch
(dus als je 2 of meer kookwekkers op elkaar wilt zetten om een snellere rotatie te bewerkstelligen hoef je deze niet te lijmen, maar kan je ze gewoon magnetisch stapelen.)
-Hij is platter
(dus stabieler. Zelfs wanneer je er 3 of 4 stapelt is de toren nog steeds erg stabiel, mede dankzij de sterke magneten)
-Hij is sterker
(tenminste, ik vind dat de kookwekker van de HEMA veel meer solide aanvoelt)

En zo ziet dat er dus uit:

Hopelijk kan ik snel een voorbeeldje laten zien van hoe deze DIY het in de praktijk doet :)

Voel je vrij om jouw eigen Do It Yourself GoPro Mounts hier te laten zien :)

[ Bericht 0% gewijzigd door very op 28-11-2014 13:59:23 ]
People assume too much.
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:06:30 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_147084836
Cool! Misschien ook effe delen in FOT?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 28 november 2014 @ 13:08:00 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_147084867
Geniaal bedacht. :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_147085404
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:08 schreef Netsplitter het volgende:
Geniaal bedacht. :D
Idd, hoe kom je erop!

Benieuwd naar t resultaat ^O^
pi_147085958
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:06 schreef kanovinnie het volgende:
Cool! Misschien ook effe delen in FOT?
Doe ik ^O^
People assume too much.
  PR en moderator woensdag 3 december 2014 @ 16:16:24 #6
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_147250797
Tof, zeg! Ik verwacht natuurlijk wel een timelaps-gifje binnenkort he :7
Fuck the EBU.
pi_147556996
Het nadeel van die wekkers is dat ze maar 1 kant op draaien, of tegen de klok in, of met de klok mee. En dan denk je "Dan draai je de wekker toch op zijn kop?" Nee dan blijft ie de zelfde kant op draaien. Ei.

:')

Ook heb ik nog een zelfgemaakte telescopische GoPole gemaakt, van pvc buisjes van de riolering ofzo. Zijn hagelwit van kleur met grijze doppen. Er is dan een kleinere maat buis die er precies in past. De GoPro monteer ik op een gimball die weer op een dop zit geschroefd. Deze dop kan weer met schroefdraad op de pole gedraaid worden. Alleen doe ik er eigenlijk niets (meer) mee en zelfs nooit echt uitgetest, ik wilde hem vooral gaan gebruiken voor actie shots langs de Nordschleife, nu alweer zo'n jaar of 1,5 geleden dat ik er naartoe zou gaan.

Een ander idee wat ik nog heb (op de lange termijn is om een keer een glidecam te maken voor langs de weg van minimaal 5 meter lang. Met wat touw en electra buisjes moet er toch wel wat te maken zijn? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')