Klopt. Maar het werkt dus als volgt:quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:57 schreef Puala het volgende:
Je hebt toch beide keren met een makelaar de oplevering gehad? Daar is getekend voor de meterstanden. Het lijkt me dat de huurbaas daar niet van af kan wijken.
Betreft het hier een GAS rekening voor het verbruik van gas om te koken of om de verwarming te stoken? Zeer belangrijk detail i.v.m. nieuwe wetgeving.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 11:51 schreef Hogegasrekening het volgende:
Ik huur van een particulier. De VVE heeft een gemeenschapelijke gasrekening die dit jaar blijkbaar buitensporig hoog is. De verdeelsleutel lijkt ook raar geregeld. Dit word beheerd door een bedrijf.
De particulier verwijst naar de VVE, zolang hij daar geen juiste info van krijgt, kan hij voor mij niets betekenen. Hij heeft nu toegezegd om zodra er meer info is en er een andere afrekening gemaakt kan worden, dit meteen te doen. Dit kan morgen zijn, over een maand, maar ik denk eerder over een jaar. Of nooit. En daar wil ik niet op wachten.
En dat mag juridisch gezien? Staat dat ook in het contract en de statuten van de vve dat dit zo berekend word?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 13:05 schreef Hogegasrekening het volgende:
[..]
Klopt. Maar het werkt dus als volgt:
(fictieve cijfers)
Ik heb 442 kuub verbruikt. Er zijn 32 appartementen.
Ze zeggen dat ik, door mijn verbruik, 1/24ste van de totaalrekening moet betalen. Er komt een totaal bedrag aan gas van 22800 euro uit (zie OP). Als ik daar 1/24ste van moet betalen is dat dus de 948 euro die in dat plaatje staat. Maar hoe ze aan die 1/24ste verdeling komen word stilgehouden.
Dat zou dus moeten betekenen dat ik meer dan gemiddeld verbruikt heb. Wat ik raar vind omdat ik weinig thuis was, de verwarming niet bijzonder hoog had enzovoorts.
Hoeveel gas er in totaal verbruikt is word niet vermeld. Hierdoor kan ik dus ook niet nagaan hoeveel
Koken, stoken en warm water.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 15:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Betreft het hier een GAS rekening voor het verbruik van gas om te koken of om de verwarming te stoken? Zeer belangrijk detail i.v.m. nieuwe wetgeving.
Geen idee. Vandaar dit topicquote:
Weet ik niet uit mijn hoofd, zal dit even nazoeken.quote:Staat dat ook in het contract en de statuten van de vve dat dit zo berekend word?
Er zijn 32 appartementen.quote:En het gebouw is een U ik denk dat als je de helft pakt je 24 apartementen hebt.
Heb je een eigen verwarmingsketel?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:05 schreef Hogegasrekening het volgende:
[..]
Koken, stoken en warm water.
Hoezo is dat een belangrijk detail?
Er was een eigen ketel ja.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 16:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Heb je een eigen verwarmingsketel?
Of is er sprake van een centrale installatie die alle woningen voorziet van verwarming?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |