abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147075494
Welkom in het FOK! Zwarte Piet discussietopic

Oorsprong discussie

De afgelopen jaren zeuren negers over de vermeende racistische aspecten van Zwarte Piet. Dit zou gaan om bepaalde stereotype gedragingen die duiden op een laag intellect als mede het karikaturale uiterlijk dat een persiflage zou zijn op het negroïde ras hetgeen als denigrerend zouden worden ervaren door zwarte mensen.

In de traditionele media en sociale media verschenen verschillende figuren, zowel bekend als minder bekend, die zich zowel voor het behoud van Zwarte Piet uitspraken als voor een aanpassing van Zwarte Piet. De voorstellen voor aanpassing variëren van slechts het doen verdwijnen van de krullen en oorbellen tot aan een veranderd concept met roetvegen of een zgn. 'kleurenpiet'.

Pro- en contra initiatieven

Pietitie
Pietmakeover

Veelpost Pieten in deze reeks: 8}

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 02:18:45 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 00:13:45 #2
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_147075542
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:56 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ja, heeft'ie (o.a. ook met een aangifte tegen een CDA Kamerlid die hem graaipiet noemde), ik ga alleen nu naar bed dus houd je tegoed, of google even op quinsy CDJA. :) Al krijg je dan vooral dat aangifte verhaal, en minder wat eraan vooraf ging.

Edit: kon het toch niet laten.
Hier iig een artikel met tweets erin van Gario: http://www.spitsnieuws.nl(...)insy-gario-graaipiet
Wacht even. Dus Gario heeft die mail pas verstuurd NADAT hij door CDA-kamerlid Rog een 'graaipiet' is genoemd die met zijn 500 euro 'buitensporige eisen' stelde? In dat geval zou ik ook een bijzonder vinnig antwoord rondsturen.
Dat verandert alles
  vrijdag 28 november 2014 @ 00:40:10 #3
155616 Proximo
For god, king & country
pi_147076099
Dat interview met Quincy, hahaha

De MH17 tweet lag aan de gebrekkige beheersing van de engelse taal van nederlanders volgens quincy _O-

"Heeft u joop.nl gelezen" :')
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  vrijdag 28 november 2014 @ 00:41:03 #4
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_147076119
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:13 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Wacht even. Dus Gario heeft die mail pas verstuurd NADAT hij door CDA-kamerlid Rog een 'graaipiet' is genoemd die met zijn 500 euro 'buitensporige eisen' stelde? In dat geval zou ik ook een bijzonder vinnig antwoord rondsturen.
Gario spreekt alleen van een "kortaf en onbeschofte afwijzing" door het CDJA in augustus, waarop hij bij twee andere leden verhaal ging halen. Die "graaipiet"-tweet is van november.
  vrijdag 28 november 2014 @ 00:49:47 #5
430880 mig72
De Professional
pi_147076294
*trekt zwartepietenpak aan

Nu ben ik en schwartze negger.
pi_147076516
Typisch dat sommige tegenstanders zo lovend zijn over dat optreden van Gario. Ik vind het echt maar een rare vent :/ En dan bedoel ik niet eens per se inhoudelijk maar ook qua lichaamstaal, dat vreemde ongemakkelijke lachje enz.
pi_147076581
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:49 schreef mig72 het volgende:
*trekt zwartepietenpak aan

Nu ben ik en schwartze negger.
Ik wil zo graag een mooi Pietenpak. Maar als ik er een koop wil ik ook echt een prachtig pak. Zoals de Pieten in de landelijke intocht. En die zijn peperduur :o

Slaaf zijn is niet goedkoop meer tegenwoordig :')

Volgend jaar beter :+
  vrijdag 28 november 2014 @ 01:14:46 #8
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_147076694
Die Quincy :') x 8777907
Wat een tyfusmongool _O-
Ik ben inmiddels overleden
pi_147076907
Dat Quibus Halfgario niet helemaal spoort, is wel duidelijk.
Maar het ongemak dat donkere mensen voelen bij Zwarte Piet kan wel degelijk terecht zijn.

Wat mij stoorde: een Angolese man had een meisje van 15 geslagen. Dat meisje speelde voor Zwarte Piet en volgens het verhaal had een groepje rond haar hem uitgescholden. Waardoor hij haar een klapje gaf. In Almelo! Hij is veroordeeld tot een taakstraf van 20 uur of zo.

Het opvallende is, dat ik zelf sinds al dat gezeik van die Quibus ook steeds vaker bij bruine of zwarte mensen denk aan Zwarte Piet. Iets wat ik eerder nooit had.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 28 november 2014 @ 01:31:55 #10
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147076939
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 01:29 schreef Kees22 het volgende:
Dat Quibus Halfgario niet helemaal spoort, is wel duidelijk.
Maar het ongemak dat donkere mensen voelen bij Zwarte Piet kan wel degelijk terecht zijn.

Wat mij stoorde: een Angolese man had een meisje van 15 geslagen. Dat meisje speelde voor Zwarte Piet en volgens het verhaal had een groepje rond haar hem uitgescholden. Waardoor hij haar een klapje gaf. In Almelo! Hij is veroordeeld tot een taakstraf van 20 uur of zo.

Het opvallende is, dat ik zelf sinds al dat gezeik van die Quibus ook steeds vaker bij bruine of zwarte mensen denk aan Zwarte Piet. Iets wat ik eerder nooit had.
Quinsy is uit op een rassenoorlog. Zijn uitspraken over MH17 spreken boekdelen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_147076966
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 01:31 schreef Morendo het volgende:

[..]

Quinsy is uit op een rassenoorlog. Zijn uitspraken over MH17 spreken boekdelen.
Lijkt me te veel eer voor die kunstenaar. Hij is nergens op uit, alleen op lege heisa rond zijn persoon.
Gewoon geen idee waarover hij praat, maar wel een grote mond.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_147077249
Hij harkt wel de centen binnen met zijn boekjes en columns, daar is hij voornamelijk op uit waarschijnlijk.
  vrijdag 28 november 2014 @ 02:04:40 #13
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_147077269
Leer mij iemand kennen met een dagbesteding van de gemiddelde Nederlander (werken van 9 - 5) die actief is in het anti-zwarte pieten verhaal. In mijn beleving zijn het met name mensen met tijd teveel die er iets mee willen. Dat maakt het geen onzin maar ik vind het wel opvallend.

zeg ik om 2 uur 's nachts :')
pi_147077383
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 02:04 schreef PLAE@ het volgende:
Leer mij iemand kennen met een dagbesteding van de gemiddelde Nederlander (werken van 9 - 5) die actief is in het anti-zwarte pieten verhaal. In mijn beleving zijn het met name mensen met tijd teveel die er iets mee willen. Dat maakt het geen onzin maar ik vind het wel opvallend.

zeg ik om 2 uur 's nachts :')
Werken is dan ook vooral om het volk dom te houden.
pi_147077390
pi_147077398
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 02:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Werken is dan ook vooral om het volk dom te houden.
nou nee, het is voornamelijk om in je dagelijkse behoeften te voorzien en de huur te kunnen betalen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_147077422
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 02:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

nou nee, het is voornamelijk om in je dagelijkse behoeften te voorzien en de huur te kunnen betalen.
Dat zou ik ook graag zo simpel stellen.

Je houdt in feite een systeem in stand waarin de echte rijken echt niet werken maar goed dat snap je zelf natuurlijk ook wel hoop ik voor je.
pi_147077431
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 02:27 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat zou ik ook graag zo simpel stellen.

Je houdt in feite een systeem in stand waarin de echte rijken echt niet werken maar goed dat snap je zelf natuurlijk ook wel hoop ik voor je.
Ja, maar dat kan me dan ook niet boeien. Revolutie laat ik liever over aan apen.
pi_147077446
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 02:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan me dan ook niet boeien. Revolutie laat ik liever over aan apen.
Nou eigenlijk ben je meer een slaaf, maar goed.

Hou dat vast i.i.g. dan hebben ze van jou niets te vrezen dat er dingen veranderen.
pi_147077452
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 02:31 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hou dat vast i.i.g. dan hebben ze van jou niets te vrezen dat er dingen veranderen.
Ik wil best je slaaf zijn hoor...heb je dikke tieten?
pi_147077517
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 02:31 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, maar mijn vriendin wel.
  vrijdag 28 november 2014 @ 02:52:22 #22
430880 mig72
De Professional
pi_147077548
Dat speeltje ziet er zo niet uut. :N
  vrijdag 28 november 2014 @ 07:18:09 #23
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_147078140
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:41 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Gario spreekt alleen van een "kortaf en onbeschofte afwijzing" door het CDJA in augustus, waarop hij bij twee andere leden verhaal ging halen. Die "graaipiet"-tweet is van november.
Okee, dus samenvattend: Gario wordt op een onbeschofte wijze te kennen gegeven dat zijn aanwezigheid niet meer gewenst is, hij laat zich niet zomaar beledigen en wijst twee andere betrokkenen op de manier waarop hij behandeld is, en DAT mag hij niet doen want dan is hij een onruststoker.
Hoe meer ik meer erin verdiep, hoe meer respect ik krijg voor de man.
:D
Dat verandert alles
pi_147078388
Tegenstanders kunnen altijd morgen nog Sint Pannekoek vieren.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)over-Nederland.dhtml

Welke kleur zouden trouwens de knechten hebben die de pannekoeken moeten bakken?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_147078428
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:40 schreef Proximo het volgende:
Dat interview met Quincy, hahaha

De MH17 tweet lag aan de gebrekkige beheersing van de engelse taal van nederlanders volgens quincy _O-

"Heeft u joop.nl gelezen" :')
Die mh17 tweet geeft gewoon heel goed weer hoe naar mannetje Quinsy is. Mensen die respect kunnen opbrengen voor zo'n vent sporen niet. Alsof je naar de ophemeling van Hitler anno 1937 zit te luisteren. Bizar.
pi_147078451
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 07:18 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Okee, dus samenvattend: Gario wordt op een onbeschofte wijze te kennen gegeven dat zijn aanwezigheid niet meer gewenst is, hij laat zich niet zomaar beledigen en wijst twee andere betrokkenen op de manier waarop hij behandeld is, en DAT mag hij niet doen want dan is hij een onruststoker.
Dat is het verhaal dat Quinsy ophangt ja, zonder enige vorm van bewijs. Alleen maar aannames, speculaties en geruchten van 1 kant. Goed dat je je erin verdiept, maar doe even hoor en wederhoor voordat je gaat blaten over respect.
pi_147078682
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die mh17 tweet geeft gewoon heel goed weer hoe naar mannetje Quinsy is. Mensen die respect kunnen opbrengen voor zo'n vent sporen niet. Alsof je naar de ophemeling van Hitler anno 1937 zit te luisteren. Bizar.
En als hij geen weerwoord heeft dan ben je als blanke man opeens een fan/verdediger van Breivik, totaal geen schaamte die knul.

Is hij trouwens homo of hetero? Hij heeft een heel raar hoog lachje. :')
pi_147078974
quote:

[..]

De 'beledigende' term #graaipiet is m.i. een kwinkslag naar de huidige discussie en niet* ver van de waarheid als je de achterliggende bedoelingen van QG beziet:

http://www.roetinheteten.(...)fgroei-rechttrekken/

Als dat geen poging tot 'graaien' is......

edit: 'niet ver van' natuurlijk. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Montagui op 28-11-2014 10:48:27 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:02:02 #29
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_147078977
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is het verhaal dat Quinsy ophangt ja, zonder enige vorm van bewijs. Alleen maar aannames, speculaties en geruchten van 1 kant. Goed dat je je erin verdiept, maar doe even hoor en wederhoor voordat je gaat blaten over respect.
Dus een teleurgestelde CDA-man uit Kampen wordt op z'n woord geloofd, maar de uitspraken van een kleurling uit de Randstad moeten met een korrel zout worden genomen.
Het is duidelijk welke bril JIJ op hebt.
:{w
Dat verandert alles
pi_147080646
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:02 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Dus een teleurgestelde CDA-man uit Kampen wordt op z'n woord geloofd, maar de uitspraken van een kleurling uit de Randstad moeten met een korrel zout worden genomen.
Het is duidelijk welke bril JIJ op hebt.
Ik geloof niemand 'op zijn woord', ik zeg alleen dat je hoor en wederhoor dient toe te passen. Dat jij vervolgens de Grote Leider Quinsy als een slaafse hond wil nalopen en alles gelooft wat hij zegt moet je helemaal zelf weten, dat zorgt er alleen maar voor dat je nog nauwelijks serieus te nemen bent hier.

Het is ook wel weer typerend dat jij, net zoals de overige aanhangers en idolate fans van Quinsy, met geen woord rept over zijn MH17 tweet. Het geeft maar eens duidelijk weer wat voor tunnelvisie je erop na houdt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 10:33:32 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:52:43 #31
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_147081160
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik geloof niemand 'op zijn woord', ik zeg alleen dat je hoor en wederhoor dient toe te passen. Dat jij vervolgens de Grote Leider Quinsy als een slaafse hond wil nalopen en alles gelooft wat hij zegt moet je helemaal zelf weten, dat zorgt er alleen maar voor dat je nog nauwelijks serieus te nemen bent hier.

Het is ook wel weer typerend dat jij, net zoals de overige aanhangers en idolate fans van Quinsy, met geen woord rept over zijn MH17 tweet. Het geeft maar eens duidelijk weer wat voor tunnelvisie je erop na houdt.
Zo rollen de pro-pieten blijkbaar. Als je het ze moeilijk maakt, ben je een slaafse hond, een trol en/of een onruststoker. Misschien is het goed voor je om af en toe even afstand te nemen van je denkwereldje en te zien waarmee je eigenlijk bezig bent: met agressief om je heen te meppen.
Uit voor u.
Dat verandert alles
pi_147081297
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:52 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Zo rollen de pro-pieten blijkbaar. Als je het ze moeilijk maakt, ben je een slaafse hond, een trol en/of een onruststoker. Misschien is het goed voor je om af en toe even afstand te nemen van je denkwereldje en te zien waarmee je eigenlijk bezig bent: met agressief om je heen te meppen.
Uit voor u.
En wederom ga je niet in op mijn hoor&wederhoor principe, zoals het duidelijk is dat je vanaf het begin af aan een anti-piet was met oogkleppen op. Dat is helemaal prima, maar profileer jezelf dan niet als een 'objectieve' nieuwkomer voor het debat, dat ben je namelijk niet.
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:11:22 #33
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_147081676
quote:

[..]

Ach ja, intenties en percepties... Blijkbaar kwam het vreemd over dat Gario alleen donkere CDA-leden had benaderd.
Op hoofdpunten wijkt zijn verhaal niet zoveel af van wat UltraR al zei.
pi_147081955
Quincy had zijn woordje wel klaar, goede discussievoerder. ^O^
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:35:35 #35
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_147082361
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 02:52 schreef mig72 het volgende:
Dat speeltje ziet er zo niet uut. :N
Nee, zet dan liever een Zwarte Piet in de OP die het landelijke beeld bij de intochten goed weergeeft. In de merchandising wordt hij toch niet consistent vormgegeven.

pi_147082983
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:52 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Uit voor u.
Kleine tip voor jou: probeer eens inhoudelijk op een post te reageren. Wat jij werkelijk constant doet is niets anders dan tu quoque, jij-bakken: "ja maar jullie dan". En dat, mijn beste, is een drogreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door UltraR op 28-11-2014 12:24:23 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_147083757
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:21 schreef theunderdog het volgende:
Quincy had zijn woordje wel klaar, goede discussievoerder. ^O^
Hij verdraaide/vermeed belangrijke punten uit de discussie stelselmatig en gooide er wat onjuiste vergelijkingen in, maar hij was niet zo dramatisch als ik had verwacht.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_147084321
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:27 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hij verdraaide/vermeed belangrijke punten uit de discussie stelselmatig en gooide er wat onjuiste vergelijkingen in, maar hij was niet zo dramatisch als ik had verwacht.
Welke onjuiste vergelijkingen?
pi_147084476
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welke onjuiste vergelijkingen?
De vergelijking met Breivik schiet me zo te binnen, voor de rest zou ik de discussie nogmaals moeten zien.
pi_147084546
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:52 schreef Fascination het volgende:

[..]

De vergelijking met Breivik schiet me zo te binnen, voor de rest zou ik de discussie nogmaals moeten zien.
Waarom is dat een onjuiste vergelijking? Kockelman vindt dat Quincy iets zou moeten zeggen over bedreigingen jegens pro-piet zijde maar is duidelijk verbolgen wanneer Quincy hem vraagt of hij dan ook medeverantwoordelijk is voor wat mede-katholiek Breivik deed/doet.

De blanke mens rekenen we af op hun individuele daden , en de zwarte medemens moet verantwoording afleggen voor de daden van iedereen waarmee ze hun huidskleur delen?

White privilege much.
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:57:03 #41
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_147084594
In plaats van de boel zo negatief af te schilderen kunnen ze het ook eens een positieve draai geven. Sinterklaas, de bevrijder van slaven. Iedereen happy. Leve het einde van de slavernij, dat we het nooit mogen vergeten dat iedereen gelijk is.
pi_147084731
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom is dat een onjuiste vergelijking? Kockelman vindt dat Quincy iets zou moeten zeggen over bedreigingen jegens pro-piet zijde maar is duidelijk verbolgen wanneer Quincy hem vraagt of hij dan ook medeverantwoordelijk is voor wat mede-katholiek Breivik deed/doet.

De blanke mens rekenen we af op hun individuele daden , en de zwarte medemens moet verantwoording afleggen voor de daden van iedereen waarmee ze hun huidskleur delen?

White privilege much.
Ja, daar gaat Quinsy inderdaad de fout mee in; de vergelijking op basis van huidskleur trekken. Daarom komt hij ook met Breivik aankakken. Wat Kockelman wilde aankaarten is dat hij als primaire initiator van de zwarte piet-discussie niet eenzijdig de bedreigingen aan de kant van de anti-pieten zou moeten veroordelen, maar ook aan de kant van de pro-pieten, om zo aan te geven dat bedreigingen niet gepast zijn in een discussie. Het heeft er nu de schijn van dat hij bedreigingen aan de kant van de pro-pieten op z'n minst tolereert.
pi_147084806
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:02 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, daar gaat Quinsy inderdaad de fout mee in; de vergelijking op basis van huidskleur trekken. Daarom komt hij ook met Breivik aankakken. Wat Kockelman wilde aankaarten is dat hij als primaire initiator van de zwarte piet-discussie niet eenzijdig de bedreigingen aan de kant van de anti-pieten zou moeten veroordelen, maar ook aan de kant van de pro-pieten, om zo aan te geven dat bedreigingen niet gepast zijn in een discussie. Het heeft er nu de schijn van dat hij bedreigingen aan de kant van de pro-pieten op z'n minst tolereert.
Quinsy is niet verantwoordelijk voor het gedrag van die mensen en dat is wat hij wilde aankaarten, veel moeilijker moet je het niet maken.
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:05:48 #44
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_147084825
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

White privilege much.
Quincy is een voorvechter van de anti-pieten. Het zou hem sieren om zijn medestrijders op te roepen geen geweld te gebruiken (dat zou voor zich moeten spreken maar blijkbaar snappen sommige mensen in dit land dat niet).
Kockelman heeft toch helemaal geen gezamelijk doel ofzo met Breivik. Die vergelijking slaat nergen op.
Je maakt er nu weer een zwart vs wit discussie van.
Woordvoerders van de pro-pieten discussie zou het andersom ook sieren als ze oproepen geen geweld/bedreigingen te gebruiken, aangezien het van 2 kanten gebeurd.
pi_147084837
quote:
Sinterklaas bezuinigt flink op cadeaus

Meer dan de helft (51 procent) van de hulpsinterklazen geeft dit jaar naar verwachting minder uit aan cadeaus dan vorig jaar. Slechts 8 procent zegt meer uit te geven. Dat maakte het economische bureau van ING bekend op basis van eigen onderzoek.

Gemiddeld slaan de hulpsinten voor 75 euro aan cadeautjes in dit jaar. Twee jaar geleden was dit nog 80 euro. Ruim een kwart zegt deze ronde meer dan 100 euro uit te geven.

Ruim de helft (52 procent) van de hulpjes van de sint geeft minder dan 50 euro uit aan presentjes. Bij ruim één van de drie respondenten (35 procent) komt Sinterklaas of de Kerstman zelfs helemaal niet langs dit jaar. Dat aandeel neemt de laatste jaren toe.

Vertrouwen
Dat er dit jaar minder uitgeven wordt aan Sinterklaas noemt ING verrassend. 'Het vertrouwen van consumenten ligt immers op een veel hoger niveau. Ook is de koopkracht van veel mensen dit jaar voor het eerst sinds jaren weer iets toegenomen', aldus het economische bureau.

Volgens de economen wint de Kerstman het dit jaar voor het eerst van de sint met een nipte overwinning. Bij 24,4 procent van de respondenten komt de Kerstman met cadeaus langs, bij 24 procent de goedheiligman.
pi_147084874
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:05 schreef KaiN het volgende:

[..]

Quincy is een voorvechter van de anti-pieten. Het zou hem sieren om zijn medestrijders op te roepen geen geweld te gebruiken (dat zou voor zich moeten spreken maar blijkbaar snappen sommige mensen in dit land dat niet).
Kockelman heeft toch helemaal geen gezamelijk doel ofzo met Breivik. Die vergelijking slaat nergen op.
Je maakt er nu weer een zwart vs wit discussie van.
Woordvoerders van de pro-pieten discussie zou het andersom ook sieren als ze oproepen geen geweld/bedreigingen te gebruiken, aangezien het van 2 kanten gebeurd.
Breivik was katholiek en blank.

Maar goed, dat terzijde. Ieder weldenkend mens is tegen zinloos geweld en Quincy dus ook, waarom zou hij zich dan daar over moeten uitspreken? dat is helemaal niet zijn doel.
pi_147084913
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Quinsy is niet verantwoordelijk voor het gedrag van die mensen en dat is wat hij wilde aankaarten, veel moeilijker moet je het niet maken.
Aankaarten dat je bepaald gedrag veroordeelt staat toch niet gelijk aan verantwoordelijkheid voor bepaald gedrag van andere mensen? Je kunt prima voorstander van iets zijn, maar het gedrag van bepaalde andere voorstanders onacceptabel vinden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar goed, dat terzijde. Ieder weldenkend mens is tegen zinloos geweld en Quincy dus ook, waarom zou hij zich dan daar over moeten uitspreken? dat is helemaal niet zijn doel.
Omdat hij zich wel uitspreekt over bedreigingen/geweld aan de andere kant van het spectrum.
pi_147084953
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:10 schreef Fascination het volgende:

[..]

Aankaarten dat je bepaald gedrag veroordeelt staat toch niet gelijk aan verantwoordelijkheid voor bepaald gedrag van andere mensen? Je kunt prima voorstander van iets zijn, maar het gedrag van bepaalde andere voorstanders onacceptabel vinden.

[..]

Omdat hij zich wel uitspreekt over bedreigingen/geweld aan de andere kant van het spectrum.
Duh, hij wil immers de pro-pieten in een extra kwaad daglicht zetten, zwarte piet is immers racisme (volgens hem).

Het is toch volstrekt evident dat hij de kant kiest van de mensen die dat ook vinden? en laten we er niet om heendraaien: hij wordt bedreigd door de pro pieten, niet door de mensen die het met hem eens zijn.
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:17:37 #49
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_147085095
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Quinsy maakt er wéér een kleurenkwestie van. Evenals dat hij van dat vliegtuigongeluk een kleurenkwestie wilde maken. Hij is een walgelijk mens.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_147085147
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Quinsy maakt er wéér een kleurenkwestie van. Evenals dat hij van dat vliegtuigongeluk een kleurenkwestie wilde maken. Hij is een walgelijk mens.
Het wordt heel erg duidelijk dat hij een verstoord wereldbeeld heeft en alles door zijn racisme-bril ziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')