Ik weet niet waar jij op school hebt gezeten maar op mijn middelbare school waren de wiskunde A-leraren wel kundig genoeg om de theorie achter statistiek en standaardverdelingen en kansrekening uit te leggenquote:Op vrijdag 5 december 2014 19:32 schreef Holograph het volgende:
Iedereen die een profiel moet kiezen: kies Wiskunde B of D. Wiskunde A is gericht op het als een aap dingen uitrekenen op een grafische rekenmachine (zonder dat je weet wat je echt aan het uitrekenen bent).
Standaarddeviatie? Oh, gewoon ST.DEV indrukken op je rekenmachine, dan alle x'en invullen - verder niet relevant wát je dan hebt.
Je OUDERS kozen je profiel!?!quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:10 schreef Martin-Ssempa het volgende:
Ik had echt geen idee. Ik weet nog dat ik tegen mn vader zei "doe maar economie ofzo, ze zeggen dat die makkelijk is"
Hij keek me echt zo aan
Toen kozen mn ouders nt (ik neem aan dat mn docent oid dit aandrong), ik had geen flauw idee. Gelukkig was het een goede keuze.
OMG precies dit! Daarom koos ik nt... Werd later ng-wisA/akquote:Op woensdag 10 december 2014 21:13 schreef Rurik het volgende:
[..]
Je OUDERS kozen je profiel!?!
edit: ik moet eigenlijk zelf hier niet zo over oordelen: heb zelf het profiel gekozen waarmee ik dacht dat ik de meeste baankansen zou hebben, wat ook erg dom is
je moet doen waar je hart ligt
Dan zit je toch al gauw op 11 examen vakken. Hoe vaak komt het voor dat iemand dat daadwerkelijk doet?quote:Op maandag 20 april 2015 15:56 schreef Arthos het volgende:
[..]
De echte bazen kiezen NG+NT+EM+CM. Want waarom niet.
Tuurlijk is dat haalbaar, je staat toch voldoendes? Ik was nooit een genie in exacte vakken, stond meestal ook rond de 6. Toch zonder problemen alles gehaald, naarmate ik verder kwam ging het steeds beter.quote:Op zondag 19 april 2015 22:22 schreef mirannie het volgende:
Is het profiel N&G haalbaar als je voor je exacte vakken tussen de 6,0 en 7,0 staat? Of kun je dat dan beter niet kiezen?
Dit. Keuzevak M&O, als taal Frans en ik vond het wel prima.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:06 schreef Paxcon het volgende:
Ik wist destijds dat ik helemaal niets had met vakken als natk., scheik., bio, wiskunde.
Dus zodoende wel bewust voor E&M gekozen, maar totaal niet met het besef dat ik daarmee studiemogelijkheden heb uitgesloten. Niet dat dat erg is want ik zou toch nooit natuurkunde ofzo willen gaan studeren.
Het lijkt inderdaad niet echt logisch, maar ik denk dat het bijvoorbeeld in mijn situatie wel beter zou zijn geweest als m'n ouders me iets meer onder druk hadden gezet. Al zou het daadwerkelijke 'kiezen' van een profiel zonder dat het kind zelf daarmee instemt wel een beetje een brug te ver zijn moet ik zeggenquote:Op woensdag 10 december 2014 18:04 schreef UltraR het volgende:
Ouders die je profiel voor je kiezen.![]()
![]()
Helaas heb je gelijk. Ik doe nu ook wis A nadat wis B mij niet lukte en het niveauverschil is echt ontzettend groot. Verder is het bij wis A gwn de truc om te weten wat je nu moet doen met je Grafische Rekenmachine, het is nauwelijks algebraisch. Ik doe nu weer wis B (met wis A) en ik merk dat je hier wel weer zo veel mogelijk algebraisch moet berekenen, wat imo veel interessanter en nuttiger is, omdat je dan echt met de stof bezig bent ipv dat je een GR het laat uitrekenen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:32 schreef Holograph het volgende:
Iedereen die een profiel moet kiezen: kies Wiskunde B of D. Wiskunde A is gericht op het als een aap dingen uitrekenen op een grafische rekenmachine (zonder dat je weet wat je echt aan het uitrekenen bent).
Standaarddeviatie? Oh, gewoon ST.DEV indrukken op je rekenmachine, dan alle x'en invullen - verder niet relevant wát je dan hebt.
Het is niet voor mezelf maar voor mijn dochterquote:Op maandag 20 april 2015 16:18 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat haalbaar, je staat toch voldoendes? Ik was nooit een genie in exacte vakken, stond meestal ook rond de 6. Toch zonder problemen alles gehaald, naarmate ik verder kwam ging het steeds beter.
Bullshit, hier in Rotterdam op geneeskunde hebben ze juist liever dat je WIS A gedaan hebt. WIS B krijgt helemaal niks over statistiek en meer heb je ook niet echt nodig op geneeskunde.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:32 schreef Holograph het volgende:
Statistiek van wisA heb je zò in 1 middag bijgeleerd.quote:Op dinsdag 21 april 2015 02:02 schreef hunterwow het volgende:
[..]
Bullshit, hier in Rotterdam op geneeskunde hebben ze juist liever dat je WIS A gedaan hebt. WIS B krijgt helemaal niks over statistiek en meer heb je ook niet echt nodig op geneeskunde.
Ik zeg ook niet dat het niveau van WIS A heel hoog ligt. Maar mensen onnodig 3 jaar lang laten ploeteren met WIS B is gewoon niet nodig in studies al geneeskunde, psychologie etc. Het is gewoon niet waar dat WIS B altijd beter is. Het is moeilijker, maar niet per definitie beter.quote:Op dinsdag 21 april 2015 03:49 schreef ibrkadabra het volgende:
[..]
Statistiek van wisA heb je zò in 1 middag bijgeleerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |