abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147465670
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:32 schreef Holograph het volgende:
Iedereen die een profiel moet kiezen: kies Wiskunde B of D. Wiskunde A is gericht op het als een aap dingen uitrekenen op een grafische rekenmachine (zonder dat je weet wat je echt aan het uitrekenen bent).

Standaarddeviatie? Oh, gewoon ST.DEV indrukken op je rekenmachine, dan alle x'en invullen - verder niet relevant wát je dan hebt :').
Ik weet niet waar jij op school hebt gezeten maar op mijn middelbare school waren de wiskunde A-leraren wel kundig genoeg om de theorie achter statistiek en standaardverdelingen en kansrekening uit te leggen :') Voor kansrekening is erg lastig zomaar "als een aap" uit te voeren, daarvoor is zeker enig inzicht in de abstracte theorie er achter benodigd.
Misschien dat de huppelkutjes die pretpakket C&M hebben gedaan met wiskunde C zo deden maar de meeste goede EM-scholieren waren in mijn optiek best wiskundig onderlegd ;)
pi_147465743
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 00:10 schreef Martin-Ssempa het volgende:
Ik had echt geen idee. Ik weet nog dat ik tegen mn vader zei "doe maar economie ofzo, ze zeggen dat die makkelijk is"

Hij keek me echt zo aan :')

Toen kozen mn ouders nt (ik neem aan dat mn docent oid dit aandrong), ik had geen flauw idee. Gelukkig was het een goede keuze. :)
Je OUDERS kozen je profiel!?!

edit: ik moet eigenlijk zelf hier niet zo over oordelen: heb zelf het profiel gekozen waarmee ik dacht dat ik de meeste baankansen zou hebben, wat ook erg dom is :')

je moet doen waar je hart ligt :)
pi_147466231
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:13 schreef Rurik het volgende:

[..]

Je OUDERS kozen je profiel!?!

edit: ik moet eigenlijk zelf hier niet zo over oordelen: heb zelf het profiel gekozen waarmee ik dacht dat ik de meeste baankansen zou hebben, wat ook erg dom is :')

je moet doen waar je hart ligt :)
OMG precies dit! Daarom koos ik nt... Werd later ng-wisA/ak
pi_147475671
VWO N&G "gekozen" na veel gepush van mijn familie. Die wilden mij graag in een witte doktersjas zien :')
Uiteindelijk rechten gaan studeren met de nodige teleurstelling binnen de familie als gevolg :)

Achteraf heb ik wel enigszins spijt dat ik de talen/economische vakken nooit serieus heb genomen.
Persoonlijk heb ik wel veel gehad kwa inzicht/algemene kennis aan de exacte vakken. Zou ik niet kwijt willen.
  donderdag 11 december 2014 @ 09:26:19 #65
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_147475761
Ik had nog een vakkenpakket, die profielen heb ik niet meegemaakt. Maar ik heb wel heel bewust Wiskunde B en Natuurkunde gekozen, zodat naar de TU Delft kon. Waarom ik dat wilde, weet niemand, want na 3 maanden schreef ik mezekf alweer uit omdat ik het helemaal niks vond :')
pi_147484237
Ik koos mijn profiel omdat de jongen die ik leuk vond dat profiel koos, en ik zo bij hem in de klas zou komen.
pi_147484248
Indo.
pi_147570826
ik gooide een dobbelsteen. nee serieus ik koos wel willekeurig. op die leeftijd had ik geen flauw benul van de gevolgen van zo'n profielkeuze. school deed ook vrijwel niets om het uit te leggen. wat een tyfuszooi was dat toentertijd zeg.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 14 december 2014 @ 22:50:52 #69
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_147587934
E&M met M&O en WiA omdat ik die big money wou maken
Irene is bae <3
pi_147588099
Ik had heel bewust N&G met economie en m&o gekozen zodat (bijna) alle opties nog open lagen.
pi_147610991
Had eerst N&T met wiskunde D en biologie, ik wilde toentertijd iets in de ICT doen (ik dacht dat ik dat wel wat zou vinden, aangezien ik veel games speelde :') ). In de vijfde klas blijven zitten, was barslecht in de exacte vakken en had dan ook ervoor gekozen om economie in plaats van wiskunde D te kiezen. Dat ging me een stuk beter af, vond economie ook daadwerkelijk interessant en ik kreeg ook steeds meer interesse voor de maatschappelijke vakken, maar zat nog steeds vast met mijn NT/NG-profiel.

Uiteindelijk geslaagd en studeer nu Economics & Business Economics, vind het erg interessant, maar achteraf vind ik het toch jammer dat ik geen maatschappijwetenschappen en M&O heb gehad. Wiskunde B is wel erg handig gelukkig, maar met dingen als scheikunde, natuurkunde en biologie doe ik natuurlijk niets meer. Al kan het nooit kwaad om er wat van te weten, handig voor Triviant oid. :+
pi_151843013
Is het profiel N&G haalbaar als je voor je exacte vakken tussen de 6,0 en 7,0 staat? Of kun je dat dan beter niet kiezen?
pi_151845729
Eerst NT gekozen (omdat je dan alle studies kon doen), toen ik er achter kwam dat beta niet mijn ding was gekozen voor EM/CM. Ik heb dus in jaar 4 NT gedaan (en wisB/natuurkunde certificaten gehaald...) en toen in jaar 5 overgestapt. Ik moest wel 1 jaar economie en wisA inhalen+toetsen om toegelaten te worden, maar dat was gek genoeg heel makkelijk. (niet om op te scheppen hoor, ben nooit een briljante/gemotiveerde student geweest :') )

[ Bericht 2% gewijzigd door Libertarisch op 19-04-2015 23:31:50 ]
pi_151846928
De echte bazen kiezen NG+NT.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_151861433
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 00:06 schreef superniger het volgende:
De echte bazen kiezen NG+NT.
De echte bazen kiezen NG+NT+EM+CM. Want waarom niet.
pi_151861572
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 15:56 schreef Arthos het volgende:

[..]

De echte bazen kiezen NG+NT+EM+CM. Want waarom niet.
Dan zit je toch al gauw op 11 examen vakken. Hoe vaak komt het voor dat iemand dat daadwerkelijk doet?
pi_151861660
E&M gekozen. Psychologie gaan studeren en nu bezig met een turn around om geneeskunde te doen. Profielkeuze van toen is denk ik mijn grootste fout geweest. Economie heb ik sinds mijn afstuderen voor geen minuut meer aangeraakt.
pi_151862062
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 22:22 schreef mirannie het volgende:
Is het profiel N&G haalbaar als je voor je exacte vakken tussen de 6,0 en 7,0 staat? Of kun je dat dan beter niet kiezen?
Tuurlijk is dat haalbaar, je staat toch voldoendes? Ik was nooit een genie in exacte vakken, stond meestal ook rond de 6. Toch zonder problemen alles gehaald, naarmate ik verder kwam ging het steeds beter.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_151862175
Op mijn 12e wilde ik detective/rechercheur worden, een 1-2 jaar later meteoroloog en vanaf mijn 15e geoloog. Cursus wiskunde B in de zomervakantie moeten doen en zo binnengekomen.

Nu ben ik detective van de aardse geschiedenis. O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151862685
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:06 schreef Paxcon het volgende:
Ik wist destijds dat ik helemaal niets had met vakken als natk., scheik., bio, wiskunde.

Dus zodoende wel bewust voor E&M gekozen, maar totaal niet met het besef dat ik daarmee studiemogelijkheden heb uitgesloten. Niet dat dat erg is want ik zou toch nooit natuurkunde ofzo willen gaan studeren.
Dit. Keuzevak M&O, als taal Frans en ik vond het wel prima.
mag het weten
  maandag 20 april 2015 @ 16:36:06 #81
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_151862737
In mijn tijd had je nog geen profielen. (God, dat klinkt bejaard :D )
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_151867031
E&M gekozen, had achteraf beter N&T kunnen doen. Ik kreeg toen al van m'n ouders suggesties of ik niet beter N&T kon doen, maar mijn bevriende medeleerlingen deden allemaal E&M en het boeide me allemaal niet zo veel :')

Mijn advies zou nu dan ook zijn: als je het niet weet en je bent enigszins pienter, pak dan gewoon N&T.
pi_151867097
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:04 schreef UltraR het volgende:
Ouders die je profiel voor je kiezen. :') :') :')
Het lijkt inderdaad niet echt logisch, maar ik denk dat het bijvoorbeeld in mijn situatie wel beter zou zijn geweest als m'n ouders me iets meer onder druk hadden gezet. Al zou het daadwerkelijke 'kiezen' van een profiel zonder dat het kind zelf daarmee instemt wel een beetje een brug te ver zijn moet ik zeggen :P
  maandag 20 april 2015 @ 18:58:38 #84
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_151867143
N&T met economie
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_151867701
quote:
Iedereen die een profiel moet kiezen: kies Wiskunde B of D. Wiskunde A is gericht op het als een aap dingen uitrekenen op een grafische rekenmachine (zonder dat je weet wat je echt aan het uitrekenen bent).

Standaarddeviatie? Oh, gewoon ST.DEV indrukken op je rekenmachine, dan alle x'en invullen - verder niet relevant wát je dan hebt :').
Helaas heb je gelijk. Ik doe nu ook wis A nadat wis B mij niet lukte en het niveauverschil is echt ontzettend groot. Verder is het bij wis A gwn de truc om te weten wat je nu moet doen met je Grafische Rekenmachine, het is nauwelijks algebraisch. Ik doe nu weer wis B (met wis A) en ik merk dat je hier wel weer zo veel mogelijk algebraisch moet berekenen, wat imo veel interessanter en nuttiger is, omdat je dan echt met de stof bezig bent ipv dat je een GR het laat uitrekenen.

P.S: voor iemand die een profiel zou moeten kiezen: je kunt niet wis b OF wis d kiezen, het is óf alleen wis b óf wis b en d, aangezien wis d een keuzevak is (of hoe het ook genoemd wordt).
pi_151870438
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 16:18 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat haalbaar, je staat toch voldoendes? Ik was nooit een genie in exacte vakken, stond meestal ook rond de 6. Toch zonder problemen alles gehaald, naarmate ik verder kwam ging het steeds beter.
Het is niet voor mezelf maar voor mijn dochter ;)
Op haar school mag je namelijk geen Natuurkunde of WisB kiezen als je geen 7,0 of hoger staat. Maar N&G kan dus wel.
pi_151870594
Ik had het vakkenpakket B1 (wat bestond uit wiskunde, natuurkunde en scheikunde) en tekenen als keuzevak. Was nog maar 15 jaar, dus koos ik voor de vakken die ik op dat moment het makkelijks vond. :') Bovendien was het voor de opleiding grafisch vormgeven ook niet relevant in welke vakken je examen deed. Al werden de vakken wiskunde en natuurkunde wel aanbevolen.

Inmiddels 4 diploma's verder en ik ben nog steeds bezig met deeltijd studeren. Ik vind het dan ook lastig te beantwoorden of ik spijt heb van mij keuze. Misschien had ik een derde taal moeten nemen, zodat ik naar de havo kon, maar aan de andere kant was ik zo slecht in talen, dat ik waarschijnlijk toch wel gefaald had. :') Sowieso had mijn schoolverleden er dan anders uitgezien, dus er valt ook niet veel zinnigs over te zeggen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_151881889
quote:

Bullshit, hier in Rotterdam op geneeskunde hebben ze juist liever dat je WIS A gedaan hebt. WIS B krijgt helemaal niks over statistiek en meer heb je ook niet echt nodig op geneeskunde.
pi_151882006
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 02:02 schreef hunterwow het volgende:

[..]

Bullshit, hier in Rotterdam op geneeskunde hebben ze juist liever dat je WIS A gedaan hebt. WIS B krijgt helemaal niks over statistiek en meer heb je ook niet echt nodig op geneeskunde.
Statistiek van wisA heb je zò in 1 middag bijgeleerd.
pi_151882014
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 03:49 schreef ibrkadabra het volgende:

[..]

Statistiek van wisA heb je zò in 1 middag bijgeleerd.
Ik zeg ook niet dat het niveau van WIS A heel hoog ligt. Maar mensen onnodig 3 jaar lang laten ploeteren met WIS B is gewoon niet nodig in studies al geneeskunde, psychologie etc. Het is gewoon niet waar dat WIS B altijd beter is. Het is moeilijker, maar niet per definitie beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')